Doen sommige mannen net zo goed. Er zijn vele dingen te bedenken om je dagelijks aan te ergeren in het verkeer, zoals geen richting aangeven, mensen die de auto met 110 km/u ervoor gooien om een vrachtwagen in te halen terwijl jij er met > 120 km/u op de linkerbaan aan komt gereden, de spitsstrook niet gebruiken etc, maar jouw punt is nu echt zo'n uitzonderingsgeval wat 1x per week gebeurt ofzo.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Mensen die vooruit inparkeren...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Mensen die uitparkeren en zo de auto in de achteruit gooien
wie?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dán zie je die Laurens met z'n tegendespiegelfietsfetish natuurlijk weer niet .
Oh, die is wel heel smerig...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dán zie je die Laurens met z'n tegendespiegelfietsfetish natuurlijk weer niet .
smerig? Dat waren die kutkliko's, en bijvoorbeeld dat aanhangertje wat ze in Rotterdam gebruikten vroeger.quote:
Ik HAAT dat stuk. Haat haat haat. Niemand die rijdt waar 'ie thuishoort. Grmbl.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.
Bossages op een kruising vind ik zelf ook vreselijk, je kunt pas zien of er wat aankomt als je zijruit thv die straat is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, het hele zooitje is zo onoverzichtelijk, omdat de weg waar ik uitkwam en waar de Smart vandaan kwam, de doorgaande richting dus, in een S bocht is gelegd... Ter hoogte van die kruising/T splitsing. Dat betekent dat als je uit die zijweg komt, je eigenlijk niets ziet, omdat een of ander helder figuur dat volgegooid heeft met bossages. Maar daar zou ik vrij weinig last van moeten hebben.
[ afbeelding ]
Ik kwam dus van boven en ging de weg rechts in vanaf de tekening. De hoek rechtsboven staat vol met boompjes en hoge bosjes, de andere hoeken, waaronder het groen, hebben lage bosjes waar je overheen kan kijken. De verhoudingen kloppen wellicht niet helemaal, maar de weg schuift wel een volle breedte op. Alsof het stukje naar onder er vroeger niet aan zat en het een bocht in de weg was.
Als er meters vooruit vrij is, is het gewoon gruwelijk irritant om 2 banen op te schuiven om in te halen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, daar verschillen de meningen ook over...waar "hoor" je thuis.
Zo houd ik op de A2 tussen Utr-A'dam veel minder rekening met zoveel mogelijk rechts rijden als dat ik dat op een andere snelweg bijvoorbeeld wel doe.
Iedereen mag toch maar 100, en rijdt in min of meer hetzelfde treintje...dus ja, of ik nu meer op een linkerbaan 103 rijd, of twee baantjes naar rechts.... maakt toch geen drol uit. Iedereen haalt mekaar toch links/rechts in daar met een snelheidsverschil van likmevestje
Punt is echter de je de kruising op moet rijden wil je het verkeer van rechts kunnen zien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:29 schreef vannelle het volgende:
Het is een hele goede reden om de snelheid er even uit te halen zodat je kan kijken of de weg vrij is of niet. Misschien is dat ook wel de bedoeling van die kutbosjes.
Dat die ooit zijn rijbewijs gehaald heeft... En die acties op zijn fiets ook... Wát een mongool.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die fiets autist.
http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
What the fuck. .quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die fiets autist.
http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
Oh bah, hier kan ik me soms ook flink over opwinden. A13 (Rotterdam - Delft) zelfde verhaal; op de spitsstrook (vluchtstrook rechts) kun je vaak zelfs sneller rijden dan rijstrook 1. .quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.
Als het rechts rechts vrij is kun je er toch gewoon rechts voorbij?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Ik haat het allebei, maar hier ging het inderdaad om rechts gewoon vrij. Auto is al tientallen meters voorbij de vrachtwagen met rechts vrij, maar wacht expres tot ik afgeremd ben. Overigens is dat trage inhalen sowieso iets waar ik elke dag wel een paar keer mee te maken heb, en dé reden waarom ik graag in de wet zou willen laten opnemen dat op de linkerstrook minimaal V-max -/- 10 km/h gereden moet worden. Utopie...
Dat schreef ik ook alleen heb je dat niet mee gequote.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Punt is echter de je de kruising op moet rijden wil je het verkeer van rechts kunnen zien.
Oh, ja. I see... 't Is vrijdag, zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat schreef ik ook alleen heb je dat niet mee gequote.
Fijn weekend kerel!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oh, ja. I see... 't Is vrijdag, zullen we maar zeggen.
Inderdaad, het meeste gevaar komt van de weggebruikers maar het ontwerp kan vaak stukken beter!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Jihawti het volgende:
In de buurt van Zutphen heb je ook een paar van die rotondes waar kunstmatige wallen opgeworpen zijn en dus niet zichtbaar is wat er via het fietspad aankomt. Ja, ik ga dan inderdaad stapvoets rijden om er zeker van te zijn dat ik geen fietser meeschep. Nee, niet iedereen doet dat, met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
De schuld daarvan ligt natuurlijk in eerste instantie bij degenen die toch lomp doorrijden. Maar ik vind dat er ook een schuldfactor ligt bij de ontwerper/uitvoerder van zo'n rotonde, want ik vind dat de praktijk zwaarder mee moet tellen bij een ontwerp dan hoe het zou moeten zijn.
Daarom kan ik me ook storen aan van die "kunstwerken" die je zicht beperken. Komt er ineens vanachter de reuzentelefoon een bakfiets de hoek om zeilen
Zulke situaties kun je melden bij de gemeente. Paar buren/vrienden overhalen om ook te melden en dan komt men wellicht in actie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Jihawti het volgende:
In de buurt van Zutphen heb je ook een paar van die rotondes waar kunstmatige wallen opgeworpen zijn en dus niet zichtbaar is wat er via het fietspad aankomt. Ja, ik ga dan inderdaad stapvoets rijden om er zeker van te zijn dat ik geen fietser meeschep. Nee, niet iedereen doet dat, met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
De schuld daarvan ligt natuurlijk in eerste instantie bij degenen die toch lomp doorrijden. Maar ik vind dat er ook een schuldfactor ligt bij de ontwerper/uitvoerder van zo'n rotonde, want ik vind dat de praktijk zwaarder mee moet tellen bij een ontwerp dan hoe het zou moeten zijn.
Daarom kan ik me ook storen aan van die "kunstwerken" die je zicht beperken. Komt er ineens vanachter de reuzentelefoon een bakfiets de hoek om zeilen
Dat is misschien een goed idee, bedankt! Ik zal eens kijken onder welke gemeente ze eigenlijk precies vallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:32 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Zulke situaties kun je melden bij de gemeente. Paar buren/vrienden overhalen om ook te melden en dan komt men wellicht in actie.
Al blijkt ook uit onderzoek dat er bij overduidelijk gevaarlijk uitziende situaties juist minder ongelukken gebeuren, omdat verkeersdeelnemers dan beter gaan opletten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |