Doen sommige mannen net zo goed. Er zijn vele dingen te bedenken om je dagelijks aan te ergeren in het verkeer, zoals geen richting aangeven, mensen die de auto met 110 km/u ervoor gooien om een vrachtwagen in te halen terwijl jij er met > 120 km/u op de linkerbaan aan komt gereden, de spitsstrook niet gebruiken etc, maar jouw punt is nu echt zo'n uitzonderingsgeval wat 1x per week gebeurt ofzo.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Mensen die vooruit inparkeren...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Mensen die uitparkeren en zo de auto in de achteruit gooien![]()
wie?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dán zie je die Laurens met z'n tegendespiegelfietsfetish natuurlijk weer niet.
Oh, die is wel heel smerig...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dán zie je die Laurens met z'n tegendespiegelfietsfetish natuurlijk weer niet.
smerig? Dat waren die kutkliko's, en bijvoorbeeld dat aanhangertje wat ze in Rotterdam gebruikten vroeger.quote:
Ik HAAT dat stuk. Haat haat haat. Niemand die rijdt waar 'ie thuishoort. Grmbl.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.
Bossages op een kruising vind ik zelf ook vreselijk, je kunt pas zien of er wat aankomt als je zijruit thv die straat is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, het hele zooitje is zo onoverzichtelijk, omdat de weg waar ik uitkwam en waar de Smart vandaan kwam, de doorgaande richting dus, in een S bocht is gelegd... Ter hoogte van die kruising/T splitsing. Dat betekent dat als je uit die zijweg komt, je eigenlijk niets ziet, omdat een of ander helder figuur dat volgegooid heeft met bossages. Maar daar zou ik vrij weinig last van moeten hebben.
[ afbeelding ]
Ik kwam dus van boven en ging de weg rechts in vanaf de tekening. De hoek rechtsboven staat vol met boompjes en hoge bosjes, de andere hoeken, waaronder het groen, hebben lage bosjes waar je overheen kan kijken. De verhoudingen kloppen wellicht niet helemaal, maar de weg schuift wel een volle breedte op. Alsof het stukje naar onder er vroeger niet aan zat en het een bocht in de weg was.
Als er meters vooruit vrij is, is het gewoon gruwelijk irritant om 2 banen op te schuiven om in te halen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, daar verschillen de meningen ook over...waar "hoor" je thuis.
Zo houd ik op de A2 tussen Utr-A'dam veel minder rekening met zoveel mogelijk rechts rijden als dat ik dat op een andere snelweg bijvoorbeeld wel doe.
Iedereen mag toch maar 100, en rijdt in min of meer hetzelfde treintje...dus ja, of ik nu meer op een linkerbaan 103 rijd, of twee baantjes naar rechts.... maakt toch geen drol uit. Iedereen haalt mekaar toch links/rechts in daar met een snelheidsverschil van likmevestje
Punt is echter de je de kruising op moet rijden wil je het verkeer van rechts kunnen zien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:29 schreef vannelle het volgende:
Het is een hele goede reden om de snelheid er even uit te halen zodat je kan kijken of de weg vrij is of niet. Misschien is dat ook wel de bedoeling van die kutbosjes.
Dat die ooit zijn rijbewijs gehaald heeft... En die acties op zijn fiets ook... Wát een mongool.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die fiets autist.
http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
What the fuck.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die fiets autist.
http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
Oh bah, hier kan ik me soms ook flink over opwinden. A13 (Rotterdam - Delft) zelfde verhaal; op de spitsstrook (vluchtstrook rechts) kun je vaak zelfs sneller rijden dan rijstrook 1.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ik altijd bij die josti's die niet op de spitsstrook willen rijden. A2 Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld. Ik schat in dat 50% van de automobilisten niet op de spitsstrook rijdt.
Als het rechts rechts vrij is kun je er toch gewoon rechts voorbij?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Ik haat het allebei, maar hier ging het inderdaad om rechts gewoon vrij. Auto is al tientallen meters voorbij de vrachtwagen met rechts vrij, maar wacht expres tot ik afgeremd ben. Overigens is dat trage inhalen sowieso iets waar ik elke dag wel een paar keer mee te maken heb, en dé reden waarom ik graag in de wet zou willen laten opnemen dat op de linkerstrook minimaal V-max -/- 10 km/h gereden moet worden. Utopie...
Dat schreef ik ook alleen heb je dat niet mee gequote.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Punt is echter de je de kruising op moet rijden wil je het verkeer van rechts kunnen zien.
Oh, ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat schreef ik ook alleen heb je dat niet mee gequote.
Fijn weekend kerel!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oh, ja.![]()
I see... 't Is vrijdag, zullen we maar zeggen.
Inderdaad, het meeste gevaar komt van de weggebruikers maar het ontwerp kan vaak stukken beter!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Jihawti het volgende:
In de buurt van Zutphen heb je ook een paar van die rotondes waar kunstmatige wallen opgeworpen zijn en dus niet zichtbaar is wat er via het fietspad aankomt. Ja, ik ga dan inderdaad stapvoets rijden om er zeker van te zijn dat ik geen fietser meeschep. Nee, niet iedereen doet dat, met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
De schuld daarvan ligt natuurlijk in eerste instantie bij degenen die toch lomp doorrijden. Maar ik vind dat er ook een schuldfactor ligt bij de ontwerper/uitvoerder van zo'n rotonde, want ik vind dat de praktijk zwaarder mee moet tellen bij een ontwerp dan hoe het zou moeten zijn.
Daarom kan ik me ook storen aan van die "kunstwerken" die je zicht beperken. Komt er ineens vanachter de reuzentelefoon een bakfiets de hoek om zeilen
Zulke situaties kun je melden bij de gemeente. Paar buren/vrienden overhalen om ook te melden en dan komt men wellicht in actie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:21 schreef Jihawti het volgende:
In de buurt van Zutphen heb je ook een paar van die rotondes waar kunstmatige wallen opgeworpen zijn en dus niet zichtbaar is wat er via het fietspad aankomt. Ja, ik ga dan inderdaad stapvoets rijden om er zeker van te zijn dat ik geen fietser meeschep. Nee, niet iedereen doet dat, met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
De schuld daarvan ligt natuurlijk in eerste instantie bij degenen die toch lomp doorrijden. Maar ik vind dat er ook een schuldfactor ligt bij de ontwerper/uitvoerder van zo'n rotonde, want ik vind dat de praktijk zwaarder mee moet tellen bij een ontwerp dan hoe het zou moeten zijn.
Daarom kan ik me ook storen aan van die "kunstwerken" die je zicht beperken. Komt er ineens vanachter de reuzentelefoon een bakfiets de hoek om zeilen
Dat is misschien een goed idee, bedankt! Ik zal eens kijken onder welke gemeente ze eigenlijk precies vallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:32 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Zulke situaties kun je melden bij de gemeente. Paar buren/vrienden overhalen om ook te melden en dan komt men wellicht in actie.
Al blijkt ook uit onderzoek dat er bij overduidelijk gevaarlijk uitziende situaties juist minder ongelukken gebeuren, omdat verkeersdeelnemers dan beter gaan opletten.
Als je over het zebrapad moet én graag voorrang wil krijgen moet je afstappen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is in Utrecht ook altijd zo'n gruwelijk naar punt:
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Ik fiets hier regelmatig langs en moet dan dus rechtdoor over het zebrapad.
Ik heb dan dus voorrang, maar auto's rijden daar vaak best hard en je ziet pas op het laatste moment of ze gaan afslaan of niet, én .... of ze jou dan wel op je fietsje hebben gezien. Niet lang geleden is hier nog een fietser geschept, dus ik ben hier altijd extra waakzaam.
Als je niet in staat bent iemand in te halen, rijdt je voorligger blijkbaar toch niet zo langzaamquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:58 schreef Baas_bas het volgende:
En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen![]()
Ik ben prima in staat maar het wordt echt scheuren dan. En mijn auto weegt wat meer dan de desbetreffende auto en ik heb eigenlijk altijd veel te veel onnodige shit bij me dus dat is ook weer 50kilo extra.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent iemand in te halen, rijdt je voorligger blijkbaar toch niet zo langzaam
Zucht... niet alles letterlijk nemen wat ik zegquote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je over het zebrapad moet én graag voorrang wil krijgen moet je afstappen.
Een zebrapad is namelijk voor voetgangers bedoeld, niet voor ander verkeer.
Trouwens, het verkeer dat de rotonde oprijdt lijkt voorrang te hebben op de fietsers als ik de wegmarkering mag geloven.
Vreemde situatie maar zo ziet het er echt uit op het plaatje uit jouw link.
De haaientanden staan voor het zebrapad.(Wat eigenlijk dubbelop is.) En niet nogmaals voor het fietspad, als je de rotonde oprijdt..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht... niet alles letterlijk nemen wat ik zeg
Uiteraard fiets ik niet op het zebrapad, maar op het fietspad ernaast.
En waaruit maak jij op dat het verkeer voorrang heeft op de fietsers? Aan beide kanten hebben de automobilisten haaientanden namelijk...
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotondequote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:07 schreef d4v1d het volgende:
[..]
De haaientanden staan voor het zebrapad.(Wat eigenlijk dubbelop is.) En niet nogmaals voor het fietspad, als je de rotonde oprijdt..
edit: hier staan ze wel goed https://goo.gl/maps/by1gXGpZMDr
Komt het wel op neer ja denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde![]()
Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten.![]()
Totaal onzinnig.
Haha dit is zo niet waar, de meeste mensen remmen juist ziek hard af voor bochten en rotondes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:58 schreef Baas_bas het volgende:
Ok wat ik dus echt fucking hard haat, mensen die overal fucking 60 rijden als het regent.
En dan nog iets: mensen die wel overal te langzaam rijden, maar dan op een rotonde (zo'n dubbele) wel met diezelfde snelheid door de rotonde blijven rijden dat je ze alleen in kan halen door zowat te slippen![]()
Ik heb altijd het gevoel dat ze dat expres doen om je te zieken. Waarom zou je wel overal te langzaam rijden maar dan wel snel rijden als mensen je kunnen inhalen?
Dus je snapt nu wel wat ik bedoel over die voorrang?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, super weird....dat is wel dezelfde rotonde![]()
Dat zou betekenen, dat bij het stuk waar ik dus regelmatig langs rechtdoor moet, dat het rechts afslaande autoverkeer mij wél voorrang moet verlenen..... maar het van rechts komende autoverkeer in de andere richting niet. Waardoor ik dus basically midden op de weg zou moeten stoppen om hun voor te laten.![]()
Totaal onzinnig.
Nee, voorrang krijg je nog altijd. Als een bus aangeeft te willen vertrekken, dien je hem voorrang te verlenen. Als hij dus zijn knipper aan zet terwijl jij er al naast zit, kan jij hem geen voorrang meer verlenen. Helaas denken de meeste buschauffeurs dat gasgeven en knipper aanzetten voldoende is, want ik ben toch groter.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.
En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus je snapt nu wel wat ik bedoel over die voorrang?
En daarnaast typ je zelf dat je over het zebrapad moet met je fiets.
Wees dan wat duidelijker en geef niet direct een ander de schuld.
Viel me ook meteen op ja, heel slordigquote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:37 schreef ambertje90 het volgende:
maar ze ging de situaties af, inrit, zebra etc etc.
Geen woord over "rechtdoor op dezelfde weg".
Grrrr.
Dat klinkt als een paar collega's van mij, gordijnen aan de voorruit, kinderfoto's op het dashboard, kindernamen op de voorruit (op gele platen), meer kinderen = minder zicht, zuignappen voor alle mogelijk denkbare apparatuur, gordijnen op de zijruiten, mautkast (voor het Duitse tolsysteem), en nu ook een Belgische tolkast.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:09 schreef deezler het volgende:
Deze week niet zo zeer irritatie. Wel verwondering. Dat de vrachtwagenchauffeur die op mijn werk kwam laden nog iets van de weg kan zien onderweg. Wat had de man allemaal op of voor zijn voorruit gehangen? Een grote Euro 5 sticker. Goed, die zal waarschijnlijk verplicht zijn. Maar verder: nog een drietal stickers waarvan de reden niet goed zichtbaar was, gordijntjes met van die leuke kwastjes, een vaantje van Poland, een vaantje van Italy, een vaantje van Hungary, een vaantje van Czech republic, een vaantje van Slovensko, een vaantje van Osterreich, een dashcam, twee navigatiesystemen, een telefoon, een vijfde apparaat waarvan ik niet kon zien wat het is, een drietal stukken plastic voorzien van een streepjescode (iets met vergunningen of tolwegen?) en nog een drietal ondefinieerbare plastic dingen waarvan ik niet kon zien wat het was.
Dat je het allemaal op enig moment nodig hebt dat geloof ik best. Maar moet je het dan allemaal tegelijkertijd en permanent met dubbelzijdige tape (uitgezonderd de vaantjes en de navigatiesystemen, die zaten met zuignappen vast) op je voorruit hangen?
Zo lekker betrouwbaar ook die oost Europese chauffeurs. 's-Midddags kwam hij in plaats van alles op de plaats van bestemming af te leveren (Bosnië), alles weer terugbrengen omdat hij blijkbaar een lucratiever vrachtje elders kon oppikken.
Dat is ook altijd wel iets waar ik me aan erger ja. Het is echt 1 keer knipperen en ze gooien hem er voor. Altijd als je binnen de bebouwde kom een bus ziet staan rij ik er vol met argwaan langsquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Buschauffeur die voorrang afdwingt door de richtingaanwijzer aan te zetten... gelijk heeft ie, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je na het richting aangeven ook nog kijkt of er niet per ongeluk nog iemand rijdt die geen noodstop wilde maken.
En nee, dat geeft je niet meteen een reden om te toeteren als je het eindelijk door hebt.
quote:Op zondag 6 maart 2016 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Toen ik Meppel naderde voegde deze golf links op mijn rijstrook in, om een aantal auto's in te halen. Doordat ik zelf nog een snelheid van 130 km/h (waar dat ook mag) had moest ik eerst gas loslaten en later bij remmen omdat meneer 110km/h reed en bleef rijden tijdens het inhalen.
Toen meneer de auto's voorbij was ging ik er vanuit dat meneer elk moment naar rechts zou gaan, toen dat gebeurde hield hij halverwege even in om mij af te snijden of een boodschap over te brengen.
Nadat ik meneer had ingehaald, werd ik getrakteerd op een dubbele blauwe flitslamp die in de voorbumper is gemonteerd met daarbij handsignalen dat ik moest stoppen aan de kant van de weg. Alsof meneer bij de politie werkt. Omdat ik er niet vanuit ga dat de politie undercover in een groene golf 3 carbio met glasservice reclame op de zijkant rijd heb ik dit genegeerd en ben ik doorgereden. Pas bij afslag Meppel kwam hij nog even rechts naast me rijden om te handgebaren dat hij mijn kenteken heeft genoteerd.
mafkees
quote:Op zondag 6 maart 2016 09:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Politie bellen. Sowieso voor verificatie. Je zou dan uit kunnen leggen wat je hebt gezien en vragen of er werkelijk iemand in die auto in functie is. En natuurlijk geef je het kenteken door zodat de beste meneer straks aan de echte politie uit kan leggen waarom hij blauwe knipperlampjes op z'n auto heeft en net doet of 'ie agent is. Dat vinden ze meestal niet zo heel erg tof.
quote:Op zondag 6 maart 2016 09:31 schreef JaapB het volgende:
[..]
Als ik jouw filmpje bekijk dan had die cabriogolf prima op dezelfde snelheid door kunnen rijden en dan achter jou de linkerbaan op kunnen zoeken zonder te hoeven afremmen.
En ik zou dit sowieso melden bij de politie dat er iemand in een opvallend onopvallende auto doet alsof hij van de politie is. Als het namelijk echt een agent was dan was hij jou wel gevolgd en had je dan staande gehouden.
quote:Op zondag 6 maart 2016 10:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb dit ook gemeld bij de politie. Ik was ook van plan het bedrijf aan te schrijven echter hebben ze geen mail adres
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:41 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
filmer is ook wel een beetje een klier. Geef elkaar gewoon een beetje de ruimte jongens, zo dicht bumperkleven en rakelings erlangs gaan zodat je bijna een pit-manouvre doet is echt levensgevaarlijk
Filmer is ook niet snugger om dit te uploaden want hij komt er zelf ook niet netjes uit. Denk echt dat de meeste mensen dit als een onnodig gevaarlijke actie gaan bestempelen. Als hij de achterkant van de auto had aangetikt dan waren de gevolgen met die snelheid lastig te overzien.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |