En die opmerking snap ik!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
Blokmarkering begint pas weer een paar honderd meter voor de daadwerkelijke splitsing. In de tussentijd gaat het nog van 3 naar 2 rijstroken en heb je nog een tankstation. Ook irritant: Mensen die naar links vliegen omdat er 1 rijstrook rechts bij komt...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef vannelle het volgende:
Hangt er van af, was er blokmarkering?
Sommige weefvlakken kunnen akelig lang zijn.
Ah, de eeuwige middenplakkert zonder enig benul van relatieve snelheid en de positie van anderen. Bij deze types stel ik me altijd zo'n glazige blik, slap half openhangende mond met een kwijldraad eraan voor. Deze mensen zijn zich nog net bewust van hun kringspier zodat ze hun eigen stoel niet onderschijten tijdens het rijden volgens mij.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vanochtend weer een gevalletje domme droplul eerste klas op de weg. Rijdt op het midden, haalt wat vrachtwagens in, ik haal hem in, ga weer naar het midden, haal de laatste vrachtwagen in, ga weer naar rechts. Tot nu toe niets aan de hand. Hij gaat iets harder rijden, ongeveer mijn snelheid, en blijft lekker op het midden plakken. Afrit gepasseerd, geeft ie meer gas en loopt ie in op mij. Oprit komt eraan, nog een dot gas en daarna weer gas los, waardoor die lekker naast mij blijft hangen... Dat houdt ie vol totdat ik van het gas af moet omdat ik inmiddels een vrachtwagen voor me heb rijden. Goed, ik ga achter hem naar links en wil die vrachtwagen inhalen. Drie dagen later... Meneer reed iets harder dan die vrachtwagen (ter info, toen ik hem inhaalde reed ik zo'n 100-105 km/h). Vrachtwagen voorbij en meneer gaat naar rechts en ik kan hem weer voorbij met de snelheid die ik eerder al aan hield.![]()
...
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
Of als mensen extreem grote gaten laten vallen bij het filerijden...op een stadsweg met meerdere kruispunten zodat mensen achter ze vast komen te zitten midden op het kruispuntquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.
Omgeving Bergen op Zoom? Daar zag ik een vrachtwagen wel heel lomp opzij komen...quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:04 schreef MrBradge het volgende:
Had vanmiddag last van een paar lekkere klevers. En een vrachtwagen die besloot terwijl ik er naast reed om maar even z`n knipperlicht aan te gooien en naar links te komen
Verder wel een lekkere rit a 250 kilometer gereden
A67 was hetquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omgeving Bergen op Zoom? Daar zag ik een vrachtwagen wel heel lomp opzij komen...
Hier wil ik op inhaken. Nier perse in irritatie van mij. Als ik naar huis rij heb ik de keuze om over een kruispunt met stoplicht te gaan of vlak daarvoor een binnendoor weg. 9 v/d10 keer pak in de binnendoor weg omdat alle 4 de wegen naar het stoplicht compleet vast staat vanwege file op de nabij gelegen snelweg. Als ik dan binnendoor rij, rij ik een stuk parallel langs de provinciale weg naar het betreffende kruispunt. Dan zie je mensen die gaten open houden waar met gemak 10-15 auto konden staan. Zit je dan te slapen of wat?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.
Meestal zijn het nog grijze auto's ook, valt mij op.quote:[b]Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef pl4kkie
Wat wel een irritatie is zeker op een dag zoals vandaag. Mensen die geen licht voeren. Grijze wolken, regen en het begint donker te worden. Je ziet ze echt niet aankomen. Meestal knipper ik een paar keer met grootlicht maar echt wakker worden ze niet.
Eens, maar mensen denken: als de lantaarnpalen niet branden hoef ik mijn lampen niet aan te doen. Alsof het zoveel moeite kost om even dat schakelaartje over te halen. Je knipperlicht aanzetten kost nog meer moei-... oh wacht.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Wat wel een irritatie is zeker op een dag zoals vandaag. Mensen die geen licht voeren. Grijze wolken, regen en het begint donker te worden. Je ziet ze echt niet aankomen. Meestal knipper ik een paar keer met grootlicht maar echt wakker worden ze niet.
Dat doen mensen als ik op de motor zit ook alquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch het ding dat als je een enigszins sportief uitziende auto hebt dat elke megaul in zn dikke lease BMW/Audi naast je bij het stoplicht als een bezetene optrekt om maar te bewijzen dat ie harder kan dan jij.
Ja mijn auto ziet er sneller uit dan ie is. Nee daar zit ik niet mee. Nee ik ga niet volgas optrekken om iets te "bewijzen" en zeker niet aangezien 200 meter verderop toch weer het volgende stoplicht zich aandient.
Filmpje!!!!quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:04 schreef MrBradge het volgende:
Had vanmiddag last van een paar lekkere klevers. En een vrachtwagen die besloot terwijl ik er naast reed om maar even z`n knipperlicht aan te gooien en naar links te komen
Als ik een beetje geld had zou ik, juist voor dit soort gevallen, een sleeper kopen. Gewoon een Clio RS, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch het ding dat als je een enigszins sportief uitziende auto hebt dat elke megaul in zn dikke lease BMW/Audi naast je bij het stoplicht als een bezetene optrekt om maar te bewijzen dat ie harder kan dan jij.
Ja mijn auto ziet er sneller uit dan ie is. Nee daar zit ik niet mee. Nee ik ga niet volgas optrekken om iets te "bewijzen" en zeker niet aangezien 200 meter verderop toch weer het volgende stoplicht zich aandient.
Hoe groter de bak, hoe groter de zakquote:Op donderdag 3 maart 2016 14:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik een beetje geld had zou ik, juist voor dit soort gevallen, een sleeper kopen. Gewoon een Clio RS, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken.
Maar ik ben al geen hardrijder, van mij mogen ze hun gang gaan. Met hun compensatiehok.
Ik voel me aangesproken, heb sinds een paar weken een auto die een stuk groter is dan de vorige.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe groter de bak, hoe groter de zak
Daar lijkt het af en toe wel op ja.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe groter de bak, hoe groter de zak
Bumperklevers lanceren bij een flitspaal is ook wel grappigquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:11 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het leuker om bij een stoplicht dan heel zenuwachtig de auto te laten wiebelen zodat die ander ook steeds meer gestresst de snelste wil zijn om dan als het groen is heel rustig weg te rijden en die BMWofwatdanook als een gek te zien wegscheuren
Al gaat dat met mijn Aygotje niet meer zo leuk als het met mijn Alfa ging vroeger
Klinkt bekend idd.. overigens niet altijd 'trut', maar vaak ook gewoon bijdehante kloteschoolmeesterjostiquote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Kijk je filmpje over een paar jaar, als je rijervaring hebt, nog eens terug.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Vind je het zo bijzonder dat je jezelf hoort praten dat je dat allemaal eruit geknipt hebt? Of moest ik nog wat zien op die momenten?quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Vertel mij wat! Mijn vriend heeft ook een heel klein autootje!quote:
Volgens mij ben je niet helemaal lekker moest meteen aan die fiets autist denken in Groningen. Gebeurd weinig bijzonders in dit filmpje waar jij je druk om hoeft te makenquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Dank voor de tips!quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vind je het zo bijzonder dat je jezelf hoort praten dat je dat allemaal eruit geknipt hebt? Of moest ik nog wat zien op die momenten?![]()
Even serieus, wat vannelle zegt, er is niets aan de hand. Goed, groen was even grappig, maar verder. Gewoon lekker op jezelf letten en je over dit soort dingen vooral niet druk maken. Eerlijk waar, IEDEREEN rijdt anders dan jij het geleerd hebt.
@ Hard door de bocht: Beetje lef, je voertuig kennen, de bocht kennen en bij voorkeur goede banden en een knap onderstel doen zo veel. Je hebt moeite, das mooi, maar je kan echt nog wel harder. Een Mercedes/BMW/Audi met sportonderstel maakt zo'n bocht een fluitje van een cent met 130-140 km/h, zeker bij droog weer.
Aanvullende protip: Zet eerst je ruitenwisser uit en laat die terug in zijn uitgangspositie komen. Is het straks droog of laat je hem 's nachts staan en bevriest je voorruit (in deze tijd niet ondenkbaar), dan blijft ie heel.
Zal gaan om trage inhaalacties, als rechts gewoon vrij zou zijn dan is er sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Welke onzekerheid in welke bochten precies, haarspeldbochten op een bergpas?quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dank voor de tips!
Het word alleen wel een beetje lastig om van die volledige onzekerheid af te komen m.b.t bochten, maar komt vast goed
Zo`n beetje alle bochten > 80km, zweet in m`n naad vaak...quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke onzekerheid in welke bochten precies, haarspeldbochten op een bergpas?
Als hij gaat schuiven gewoon gas minderen, als de voorbandjes niet tegenstribbelen kun je nog harder (bij een fwd). Het is bij een auto namelijk niet zo, in tegenstelling tot bij de motor, dat het meteen game over is wanneer de voorband(jes) gaan schuiven. Rij rondjes op een (verkeersvrije) rotonde, steeds harder en verbaas je over de hoeveelheid grip en de snelheid die je bereikt totdat de voorwielen wegglijden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:40 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Zo`n beetje alle bochten > 80km, zweet in m`n naad vaak...
Geen bochtjes, bomen of heuvels in de buurt?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik was vandaag waarschijnlijk iemands irritatie... Sloeg linksaf en de tegemoetkomende smart week uit. Je hebt vrij zicht die richting op en ik heb nog steeds geen flauw idee waar hij opeens vandaan kwam.Goed, is een 30 zone waar iedereen 50 rijdt, dan met al wat lager staande tegenzon en dan een tegenligger zonder verlichting, maar dan nog had ik hem gewoon moeten zien.
![]()
Maar of die nou vlak voordat ik afsloeg een uitrit uitgedraaid kwam, ik weet het niet.
Goed, die kruising is wel gevaarlijk. Ik zit er vaak vlak bij en je hoort meerdere keren per dag getoeter en als je er naar kijkt zie je regelmatig verkeer vol in de ankers hangen. Zeer slecht te overzien, maar dat vooral uit de richting die ik op ging richting de kant die ik vandaan kwam.
- weg -
Bij een frontale botsing was je laatste zin wellicht werkelijkheid gewordenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:17 schreef CherryLips het volgende:
Gister zo'n actie, vrij smalle weg, ik had net een paar fietsers ingehaald en ging weer naar rechts want er kwam een onoverzichtelijke bocht aan. Komt er zo'n petje met een noodgang om die bocht zetten, hij reed nog in het midden van de weg ookik schrok me echt helemaal lam. Hij gaf een ruk aan z'n stuur naar rechts en pakte wat gras mee, ik ook naar rechts en was zoooo blij dat er geen fietser meer tussen zat. Ik moest daar vlak voorbij die bocht zijn en zat nog even met trillende handen in die auto. Die eikel reed echt veel te hard, ik weet niet hoe een frontale botsing was afgelopen. Denk niet dat ik dit dan nu zat te typen
Sterker nog, het hele zooitje is zo onoverzichtelijk, omdat de weg waar ik uitkwam en waar de Smart vandaan kwam, de doorgaande richting dus, in een S bocht is gelegd... Ter hoogte van die kruising/T splitsing. Dat betekent dat als je uit die zijweg komt, je eigenlijk niets ziet, omdat een of ander helder figuur dat volgegooid heeft met bossages. Maar daar zou ik vrij weinig last van moeten hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 02:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geen bochtjes, bomen of heuvels in de buurt?
Laagstaande zon IS idd behoorlijk ruk, kwam ik vanmiddag ook weer achter icm nat wegdek.
Geen close call gehad of zo maar je ziet echt geen ene moer.
Het mooie hieraan vind ik dat het van die dingen zijn die je over 50 jaar nog weet.
En waarom mooi?
Ik heb het idee dat jij een heel verantwoordelijke chauffeur bent, anders zou je hier niet van balen.
Zelf weet ik ook nog momentjes van lang geleden omdat ik schrok van wat er gebeurde.
Iedereen kan een (inschattings)foutje maken maar degenen die daar van balen zijn tenminste bewust bezig met autorijden.
Vind ik mooi, zouden meer mensen moeten doen.
Mensen die met de kinderen op pad gaan ofzo en normaal de trein nemen... Was hier gisterochtend en vanochtend eigenlijk belachelijk rustig voor spitsnormen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:17 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet of het de vakantierijders zijn, maar heb deze week iedere dag minstens 3 ongelukken moeten voorkomen omdat mensen lijken te denken dat ik niet besta ofzo. Voorrang nemen terwijl ik op 15 meter afstand eraan kom rijden, vanuit een parkeerplaats zo de weg op zonder knipperlichten (of uberhaupt lichten aan), en vanmorgen een doos die zonder te kijken haar blikje gewoon naar links gooit met 80km/u terwijl ik er met 120km/u aan kom.
Ik weet dat een motor vaak lastiger te zien is dan een auto, maar mijn lichten doen het gewoon, ik rij tijdens daglicht op een zwarte motor. Zo lastig zou het toch niet moeten zijn om te zien dat ik op de weg rij.
En dan rijden ze vaak ook op plaatsen waar ze niet eens mogen rijden, grote ergernis idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Scooterrijder die mij spookrijdend op mijn helft van het fietspad tegemoet komt rijden.
Het was nat, dus mijn remmen werkten minder top dan normaal, dus ik kneep ze vol in maar vertraagde niet zo hard als ik had gehoopt waardoor het echt maar net net nét goed ging.
Fucking k*t scooterrijders, echt diepe haat. Er gaat bijna geen week voorbij dat ik niet als fietser een bijna dood ervaring heb door zo'n scooter tokkie
quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Ik haat het allebei, maar hier ging het inderdaad om rechts gewoon vrij. Auto is al tientallen meters voorbij de vrachtwagen met rechts vrij, maar wacht expres tot ik afgeremd ben. Overigens is dat trage inhalen sowieso iets waar ik elke dag wel een paar keer mee te maken heb, en dé reden waarom ik graag in de wet zou willen laten opnemen dat op de linkerstrook minimaal V-max -/- 10 km/h gereden moet worden. Utopie...quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zal gaan om trage inhaalacties, als rechts gewoon vrij zou zijn dan is er sowieso geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |