abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160147543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:44 schreef bleyenburg het volgende:
welk default is dat, Underdoggy?
3487
pi_160150199
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:43 schreef obligataire het volgende:
Quote: De ondernemer tekent in dit geval hoofdelijk, met de holding en met de BV. Een verpanding op de lening aan Gusto zal weinig tot geen extra zekerheid bieden. Als er iets misgaat in de Buurman, zal de holding van De Buurman overeind blijven en hier komen dan nog steeds de inkomsten van Gusto binnen. Wij hebben ook een behoorlijke rente, die in onze ogen een zeer goed rente/risico verhouding biedt.

Ik begin nu toch wel enthousiast te worden....mooie rente, en de kans dat beide deelnemingen omvallen zal wel niet zo heel groot zijn.... :)
Ik heb De Buurman ook meegenomen. Is een project met redelijk wat zekerheden en goede financiele onderbouwing. Beide bedrijven hebben een goede omzet voor hun grootte en goede reviews op iens.nl Als het onverhoopt mis gaat, met een van de twee bedrijven, een grote kans dat ik mijn inverstering gewoon terug krijg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:07 schreef Underdoggy het volgende:

3487
@underdoggie Ik kan niet zien in mijn lijst dat dit bedrijf gestapelde CF financiering heeft. Mis ik soms een default in mijn lijst?

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-02-2016 17:00:20 ]
pi_160150237
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

@underdoggie Ik kan niet zien in mijn lijst dat dit bedrijf gestapelde CF financiering heeft. Mis ik soms een default in mijn lijst?
Jep, er is volgens mij nog een batch... ik zoek even op
pi_160150317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inmiddels antwoord gekregen op de vraag t.a.v. verpanding:

Geachte heer van Meersbergen,

Het buurman project loopt nog niet zo snel vol
Kunnen jullie voor de investeerders niet de zekerheid inbouwen via een pandrecht of iets dergelijks dat de investeerders in de IVM lening de eerste rechten hebben op die gusto lening als het mis gaat met de Buurman B.V.?

Met vriendlijke groet,
NRDZ

Geachte NRDZ

Wij hebben aantal wat grotere investeerders aangeschreven, die kijken er nu naar. Ik hoop dat zij snel aangeven of ze wel of niet willen investeren.

Verder blijft verpanding een lastige zaak. Naast dat alles wat verpand is steeds (dagelijks of wekelijks) bij de belastingdienst gemeld moeten worden, zijn er vooral vraagtekens bij wie de verpanding te gelde maakt. Wij hebben de visie dat de macht moet liggen bij de investeerders zelf. Echter is het lastig als je 100 investeerders hebt, om daar unaniem in te zijn. En wat als 20% niet of nog niet de verpanding te gelde wilt maken en de rest wel? Daar zijn heel veel vraagstukken nog die mede met de AFM opgelost moeten worden. Makkelijkste is: aparte entiteit die een volmacht heeft van investeerders en naar eigen inzicht dit doet voor de investeerders. Alleen dan zijn de investeerders na investering weer de controle kwijt. Wie is er dan vervolgens aansprakelijk?

De ondernemer tekent in dit geval hoofdelijk, met de holding en met de BV. Een verpanding op de lening aan Gusto zal weinig tot geen extra zekerheid bieden. Als er iets misgaat in de Buurman, zal de holding van De Buurman overeind blijven en hier komen dan nog steeds de inkomsten van Gusto binnen. Wij hebben ook een behoorlijke rente, die in onze ogen een zeer goed rente/risico verhouding biedt.

Met vriendelijke groet,

Peter van Meersbergen

Weer een uitstekend (onderbouwd) antwoord.
Nu maar hopen dat veel mensen de IVM site weten te vinden (en daar investeren).
pi_160150552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:00 schreef TisIk het volgende:

[..]

Weer een uitstekend (onderbouwd) antwoord.
Nu maar hopen dat veel mensen de IVM site weten te vinden (en daar investeren).
Wat ik niet begrijp is dat als KoM zegt dat de verpanding moeilijk is dan ontploft het hier. Nu zegt IvM dat en dan is het allemaal fantastisch. Ik begrijp het niet meer. Ook IvM moet de verpanding gewoon regelen
pi_160150554
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik heb het hier vandaan:
WGR / Crowdfunding #81 - Fok! crowdfunders aan de paddos

GvE is niet te doorzoeken, dat is weer enige frustratie.
pi_160150579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:14 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is dat als KoM zegt dat de verpanding moeilijk is dan ontploft het hier. Nu zegt IvM dat en dan is het allemaal fantastisch. Ik begrijp het niet meer. Ook IvM moet de verpanding gewoon regelen
KoM vertelt het achteraf, dat al hun verpandingen eigenlijk nergens op slaan. IvM doet het vooraf. Dat lijkt me een groot verschil.
pi_160150632
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:15 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

KoM vertelt het achteraf, dat al hun verpandingen eigenlijk nergens op slaan. IvM doet het vooraf. Dat lijkt me een groot verschil.
Daar heb je een punt maar het ging er ook om dat het moeilijk te realiseren zou zijn. Daar hebben ze eenzelfde standpunt
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:36:05 #109
2651 svann
night-hawk
pi_160150999
Hi, mensen.
Zou Kiva.org ook in de OP mogen, onderaan het serieuze rijtje bijvoorbeeld?

Kiva ondersteunt micro-kredietbanken in de derde wereld.
Kansarmen lenen om grondstoffen of een eenvoudig productiemiddel te kunnen aanschaffen om zo in staat te zijn hun levensomstandigheden te verbeteren. De microkredietinstelling geeft ook op allerlei gebied cursussen en ondersteuning.
Om de kosten voor kleine ondernemer zo laag mogelijk te houden, verstrekt Kiva geen rente.
Zie het beschikbaar stellen van kapitaal en de gemiste rente als je bijdrage aan ontwikkelingshulp 2.0 .
Het gros van de leningen is van ¤300 (1 persoon) tot ¤3000 (vaak een groep), de gemiddelde terugbetaling in 10 tot 14 maanden.
Je kunt inschrijven met porties van ¤25 (ook om het risico te spreiden).
Het repayment-percentage ligt momenteel op 98,36%.

Bijna zeven jaar geleden is er een Fok!team gestart: https://www.kiva.org/team/fok/impact
Topicreeks: Topicreeks: Kiva FOK-Team , topic: GC / [Kiva FOK-team] #11 - 6 jaar micro-kredieten - Doe mee met $25!
Dit topic zal dus niet vollopen met posts van kleine Kiva-crowdfunders.
Om het project wat meer bekendheid te geven, lijkt me een plaatsje hier wel op zijn plek.

Deze regel wat?
Kiva Micro-kredieten als ontwikkelingshulp, geen rente. Fok!team en topic.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_160151108
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:14 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik heb het hier vandaan:
WGR / Crowdfunding #81 - Fok! crowdfunders aan de paddos

GvE is niet te doorzoeken, dat is weer enige frustratie.
Ik heb het net nagelezen. Zie veel ellende, o.a. niet voldaan aan boekhoudplicht, lees in het verslag dat alles is verpand aan Fortium een payrolling bedrijf. Maar ik kan geen 2 de lening vinden van deze man in dit dossier. Ik las wel dat deze je pijn heeft gedaan daar je toen nog niet aan spreiding deed. Heb je eigenlijk al eens een bericht gehad hoe het is afgehandeld van GVE?
En hoe het kan dat het faillisement in juni 2015 wordt uitgesproken en dat jij in december pas wat hoort?
pi_160151208
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:36 schreef svann het volgende:
Hi, mensen.
Zou Kiva.org ook in de OP mogen, onderaan het serieuze rijtje bijvoorbeeld?

Kiva ondersteunt micro-kredietbanken in de derde wereld.
Kansarmen lenen om grondstoffen of een eenvoudig productiemiddel te kunnen aanschaffen om zo in staat te zijn hun levensomstandigheden te verbeteren. De microkredietinstelling geeft ook op allerlei gebied cursussen en ondersteuning.
Om de kosten voor kleine ondernemer zo laag mogelijk te houden, verstrekt Kiva geen rente.
Zie het beschikbaar stellen van kapitaal en de gemiste rente als je bijdrage aan ontwikkelingshulp 2.0 .
Het gros van de leningen is van ¤300 (1 persoon) tot ¤3000 (vaak een groep), de gemiddelde terugbetaling in 10 tot 14 maanden.
Je kunt inschrijven met porties van ¤25 (ook om het risico te spreiden).
Het repayment-percentage ligt momenteel op 98,36%.

Bijna zeven jaar geleden is er een Fok!team gestart: https://www.kiva.org/team/fok/impact
Topicreeks: Topicreeks: Kiva FOK-Team , topic: GC / [Kiva FOK-team] #11 - 6 jaar micro-kredieten - Doe mee met $25!
Dit topic zal dus niet vollopen met posts van kleine Kiva-crowdfunders.
Om het project wat meer bekendheid te geven, lijkt me een plaatsje hier wel op zijn plek.

Deze regel wat?
Kiva Micro-kredieten als ontwikkelingshulp, geen rente. Fok!team en topic.
Ik weet het niet wat ik hier mee moet. Wij doen aan leningen om te beleggen. Ik weet niet of deze manier van geld uitlenen hier in deze topic past. Ik zou zeggen nee.
Maar ik hoor graag de mening van anderen.
Ik kan nu de OP nog aanpassen maar verwacht dat dat niet nog lang kan.
Dus ik moet snel wat meningen horen.
pi_160151447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het net nagelezen. Zie veel ellende, o.a. niet voldaan aan boekhoudplicht, lees in het verslag dat alles is verpand aan Fortium een payrolling bedrijf. Maar ik kan geen 2 de lening vinden van deze man in dit dossier. Ik las wel dat deze je pijn heeft gedaan daar je toen nog niet aan spreiding deed. Heb je eigenlijk al eens een bericht gehad hoe het is afgehandeld van GVE?
En hoe het kan dat het faillisement in juni 2015 wordt uitgesproken en dat jij in december pas wat hoort?
Thanks voor je informatie. Ik heb GvE vandaag maar weer email gestuurd, geen bericht meer sinds december. Zit er ook financieel overzicht bij het dossier? Dan zou er of wel 50k crowdfunding (enkel 3487) of wel 3x een lening van 50k zijn. Het pas in december iets laten horen komt door het altijd gebruikte excuus 'zicht op voortzetting van betalingen'.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:05:13 #113
2651 svann
night-hawk
pi_160151510
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik weet het niet wat ik hier mee moet. Wij doen aan leningen om te beleggen. Ik weet niet of deze manier van geld uitlenen hier in deze topic past. Ik zou zeggen nee.
Een mod kan het ook veranderen, het heeft geen vliegende haast. :)

En ach... het is crowdfunding, het is Fok!.
Je kunt het zien als hobbietje erbij, bij wijze van collectebus.
Veel 'geneuzel' zal het hier niet geven, daar is een ander topic voor.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_160151603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:01 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Thanks voor je informatie. Ik heb GvE vandaag maar weer email gestuurd, geen bericht meer sinds december. Zit er ook financieel overzicht bij het dossier? Dan zou er of wel 50k crowdfunding (enkel 3487) of wel 3x een lening van 50k zijn. Het pas in december iets laten horen komt door het altijd gebruikte excuus 'zicht op voortzetting van betalingen'.
http://www.faillissements(...)ron-diensten-bv.aspx

Je kan je hier gratis registreren. Zoek op KVK nummer 54816459 van het bedrijf en je vind 5 verslagen. Ik zag zo gauw dat er 700K schuld zit in het bedrijf dus ik heb het vermoeden dat er niets over blijft. Overgens heb ik geen opsplitsing gezien van de 700k maar misschien staat het wel ergens.
pi_160151624
quote:

[..]

Ik zou ook zeggen dat het hier niet past.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:26:51 #116
132191 -jos-
Money=Power
pi_160151922
quote:

[..]

Dit is inderdaad niet het type crowdfunding waarvoor ik deze reeks had aangemaakt. Ik had het echt aangemaakt voor mensen die geld willen investeren met crowdfunding en daar met elkaar informatie over kunnen delen om zo een zo goed mogelijk rendement te halen.

Als je dit zou opnemen zou je daarna ook alle overige donatiecrowdfundprojecten moeten noemen, dat lijkt me te veel van het goede.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160152027
Ik zie dat toch iets anders, er zijn verschillende vormen van crowdfunding en dit is wel een sympathieke vorm. Niet om rendement te halen, maar imo is het wel crowdfunding. Een linkje is daarom best op zijn plaats zodat mensen die hier komen ook op die mogelijkheid gewezen worden. De discussie kan dan in het kiva topic gevoerd worden.

Het verschil met al die andere donatie sites is dat het om een micro financierings topic gaat met een Fok! Stempel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_160152074
quote:

[..]

Eens, wat mij betreft hoeft hij ook niet in de OP.
pi_160152332
quote:

[..]

Ook mij lijkt dit niet echt op zijn plek hier.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:50:35 #120
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160154265
Iemand al een jaaropgaaf van AGD ontvangen? Dat is al bijna 3 weken het enige ontbrekende document in mijn boekhouding voor mijn aangifte IB2015.
pi_160154386
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

http://www.faillissements(...)ron-diensten-bv.aspx

Je kan je hier gratis registreren. Zoek op KVK nummer 54816459 van het bedrijf en je vind 5 verslagen. Ik zag zo gauw dat er 700K schuld zit in het bedrijf dus ik heb het vermoeden dat er niets over blijft. Overgens heb ik geen opsplitsing gezien van de 700k maar misschien staat het wel ergens.
hoofdelijke aansprakelijkheid kan altijd nog iets opleveren.... Als de rest enkel op de BV staat.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:02:45 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160154609
waarom niet een aparte reeks voor al die goeien doelen leningen? Dan kan Lendhand er ook heen.
Tot nooit .......
pi_160154666
Ook maar eens aangemeld voor IvM. Het platform ziet er goed uit en geeft veel meer cijfers dan de andere platformen. Heb het project van buurman en daarnaast de cijfers van de holding doorgenomen. Ik ga hem overslaan, vind dat de kortlopende schulden te hoog zijn.
pi_160154901
Ik meld het nog maar even: na de mail aan KoM over de zekerheidshalvering bij Jonkeren&Vos en hun nietszeggende reactie daarop, heb ik uiteraard geen reactie meer gekregen op mijn respons. Lekker jongens, goede service. :N
Schip ahoy!
pi_160154973
reeds hersteld door Piet_Piraat ^O^
pi_160155045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:14 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Was toch KoM?
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Vergissing na een lange werkdag. Heb post meteen even aangepast.
Schip ahoy!
pi_160155155
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:50 schreef Coelho het volgende:
Iemand al een jaaropgaaf van AGD ontvangen? Dat is al bijna 3 weken het enige ontbrekende document in mijn boekhouding voor mijn aangifte IB2015.
Bestond AGD 1 januari 2015 al? Mijn eerste investering daar was pas mid 2015.
pi_160155278
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:19 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ze bestaan vanaf okt-2014: https://www.afm.nl/nl/pro(...)11-9C20-005056BE011D

Ik weet niet of er daadwerkelijk projecten zijn gestart voor 1-1-15. Als dit niet het geval is, is er ook niets aan te geven bij de IB2015
pi_160155372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze bestaan vanaf okt-2014: https://www.afm.nl/nl/pro(...)11-9C20-005056BE011D

Ik weet niet of er daadwerkelijk projecten zijn gestart voor 1-1-15. Als dit niet het geval is, is er ook niets aan te geven bij de IB2015
Klopt maar een overzichtje zou wel fijn zijn
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:31:48 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160155590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik meld het nog maar even: na de mail aan KoM over de zekerheidshalvering bij Jonkeren&Vos en hun nietszeggende reactie daarop, heb ik uiteraard geen reactie meer gekregen op mijn respons. Lekker jongens, goede service. :N
typisch KoM. Ik stop er geen cent meer in, waardeloos.
pi_160155878
AFM houdt vast aan haar eigen plan, ondanks moties uit de tweede kamer.
https://www.accountant.nl(...)ets-blijft-500-euro/
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:39:42 #132
132191 -jos-
Money=Power
pi_160155977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:37 schreef dyna18 het volgende:
AFM houdt vast aan haar eigen plan, ondanks moties uit de tweede kamer.
https://www.accountant.nl(...)ets-blijft-500-euro/
Tsssk, 1000 euro is peanuts, daar koop je een TV of mobiel met abonnement voor.
pi_160157625
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

typisch KoM. Ik stop er geen cent meer in, waardeloos.
Dit is voor mij ook de druppel (al heb ik al maanden niet meer geïnvesteerd). Eerst proberen met een nietszeggend antwoord iemand het bos in te sturen, en als je dan een inhoudelijke, kritische reactie krijgt niet thuis geven. :{w
Schip ahoy!
pi_160158876
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:05 schreef svann het volgende:

[..]

@Svann als ik zo de reacties lees staan de cf fokkers van dit topic niet te trappelen om het kiva platform die jij aangedragen hebt in de OP op te nemen. Dus helaas niet hier in de OP. Ik zou zeggen veel succes met het promoten. Natuurlijk ben je er ook al een beetje in geslaagd want diverse mensen hier hebben nu door je post kennis genomen van kiva. Nogmaals succes!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:40:17 #135
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160159008
quote:

[..]

Bij mij ook. Ik dacht dat het ging om de stand van zaken op 31Dec2015 en/of het verschil tussen 01Jan en 31Dec. Niet dus?

Ik ben pas in 2015 gaan crowdfunden, betekent dat dat ik niks hoef aan te geven dan?
pi_160159277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

Bij mij ook. Ik dacht dat het ging om de stand van zaken op 31Dec2015 en/of het verschil tussen 01Jan en 31Dec. Niet dus?

Ik ben pas in 2015 gaan crowdfunden, betekent dat dat ik niks hoef aan te geven dan?
Yes niet wat CF betreft want dat had je niet. Je moet natuurlijk wel saldo bankrekeningen + je beleggingen of eventuele ander vermogens bestanddelen per 01012015 opgeven. Je saldo aan het begin van het belastingjaar is leidend voor de vermogens rendements heffing.
pi_160159299
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

Alleen de stand per 1 januari 2015 is relevant. Maar als je vermogen niet in crowdfunding zat dan stond het allicht op een spaarrekening (die de belastingdienst waarschijnlijk al in het zicht heeft).
pi_160161404
Geven crowdfundingplatforms zelf ook informatie door aan de belastingdienst?

(dit is misschien al eerder besproken, maar als newbie op dit forum heb ik nog niet alle topics door kunnen lezen)

(en ik zal me later ook nog even voorstellen, voor nu is het voldoende om te vertellen dat ik onlangs begonnen ben met crowdfunding. Daarnaast steek ik mijn centjes ook graag in oud blik ;) )
pi_160163333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:24 schreef escortmk2 het volgende:

(dit is misschien al eerder besproken, maar als newbie op dit forum heb ik nog niet alle topics door kunnen lezen)

(en ik zal me later ook nog even voorstellen, voor nu is het voldoende om te vertellen dat ik onlangs begonnen ben met crowdfunding. Daarnaast steek ik mijn centjes ook graag in oud blik ;) )
Ik gok dat de sector daar nog te nieuw voor is.
Oftewel je zult zelf je waarde dienen door te geven.
pi_160164955
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wacht met betalen tot het geregeld is. Ik hoop met mij nog meer mensen zodat de druk op de ketel blijft.
Ik weet niet of iemand het al gemeld heeft ...
quote:
Kapitaal Op Maat 22-2-2016 14:40

Beste Investeerders, de oprichting van de aparte entiteit t.b.v. de zekerheden neemt logischerwijs enige tijd in beslag. Tevens zal deze constructie gevolgen hebben voor de Overeenkomst van Geldlening die uiteindelijk tot stand komt. Hierdoor zal de administratieve afhandeling van dit project wellicht iets langer duren dan u normaal van ons gewend bent. Mocht u daarom uw investering vooralsnog niet per direct willen overmaken naar onze St.Derdengelden, hebben wij daar alle begrip voor. U ontvangt van ons opnieuw bericht als wij zover zijn om het project, onder de vermelde randvoorwaarden, verder af te ronden.
pi_160165789
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:51 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik weet niet of iemand het al gemeld heeft ...

[..]

Keurig, en fijn om te lezen dat ze zo begripvol zijn ;-)
Ik had het overigens nog niet gelezen. We wachten het lekker af en gaan kijken of het nu wel goed geregeld gaat worden.
pi_160168763
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Keurig, en fijn om te lezen dat ze zo begripvol zijn ;-)
Ik had het overigens nog niet gelezen. We wachten het lekker af en gaan kijken of het nu wel goed geregeld gaat worden.
Behalve natuurlijk als je het geld al overgemaakt hebt...
Fijn natuurlijk dat het goed geregeld wordt, maar kon dat niet eerder?
Ik zou van een professionele partij verwachten dat ze dit regelen voordat ze een project online zetten. Nu staat mijn geld daar maar op hun rekeningen te wachten.
pi_160169050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:24 schreef escortmk2 het volgende:

Diverse sites, zoals gve, geven aan dat ze geen informatie hoeven door te geven aan de belastingdienst.
En dat is nou weer jammer, want dan had eindelijk eens een open kaart gespeeld moeten worden en discussie kunnen ontstaan over 1) de werkelijke defaults, 2) de waarde-inschatting van de defaultprojecten (hoeveel af te schrijven). Nu wacht ik na diverse verzoeken nog steeds op een inzicht in de werkelijke defaults per 1/1. En de info-stilte rond de al bekende defaults geeft ook geen pas. Heb geen zin af te schrijven bedragen op te voeren bij de VB.
pi_160169207
Als ik hiervoor die verhalen lees over expliciet toegezegde verpandingen die niet geregeld zijn, dan zakt mij de broek af (figuurlijk dan he). Dat kan echt niet! Bij de projecten waarin dat het geval is, is sprake van of misleiding (ze wisten het) of een ernstige tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen (ze wisten het niet, maar behoren het te weten) van de cf-site. Ik weet niet wat erger is. Duidelijk wordt wel dat deze partijen niet goed weten waar ze mee bezig zijn.
pi_160169463
We hebben hier regelmatig zitten vitten op die mafkees van een Peter Verhaar, maar ik vind deze tweet toch wel redelijk steekhouden:

peterverhaar twitterde op maandag 22-02-2016 om 14:19:34 #crowdlending platformen moeten nu heel snel verdienmodel ombouwen: van fee, naar rentemarge (en als belegger zeg ik: graag heel snel) reageer retweet
Hoe vaak hebben we hier wel niet gesteld dat de incentive voor platforms aan het begin van de lening ligt door de fee dan al af te rekenen en nagedacht over het hoe anders kon? Dit voorstel van Verhaar vind ik eerlijk gezegd wel aardig, hoewel niet per se zaligmakend.
pi_160169500
Diverse platformen doen dat overigens al lang, vanaf het begin, zoals Lendico en FNC. Hij heeft het algemeen gesteld dan toch vooral over zijn eigen toko...
pi_160169548
Ach, als je zoveel roeptoetert, zit er uiteindelijk altijd wel 'n keertje iets steekhoudends tussen.
Meneer Verhaar schiet met hagel: Heel veel onzin en af en toe een zinnig dingetje. :)

Een stilstaande klok staat ook 2 x per etmaal precies gelijk ;)
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 24 februari 2016 @ 10:16:49 #149
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160169555
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:05 schreef svann het volgende:

[..]

Ook wij mods hebben het even besproken, Mede door de argumenten van de posters hier hebben we besloten om het inderdaad niet te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

@Svann als ik zo de reacties lees staan de cf fokkers van dit topic niet te trappelen om het kiva platform die jij aangedragen hebt in de OP op te nemen. Dus helaas niet hier in de OP. Ik zou zeggen veel succes met het promoten. Natuurlijk ben je er ook al een beetje in geslaagd want diverse mensen hier hebben nu door je post kennis genomen van kiva. Nogmaals succes!
Dat is een ding dat zeker is. Degenen die er interesse voor hebben zijn inmiddels in elk geval in het topic geweest te kijken.

En Svann, we hopen dat het kivatopic ook een groot succes blijft.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160169714
nieuwe op FNC
Vijverspullen
¤ 100.000,00
3 jaar
10,88%

negatief EV
"om verdere groei...." Omzet loopt in 2015 kleine 10% terug. hoezo groei?
negatief EV.
kleine 300K RC op 1 miljoen omzet.

nee dus.
pi_160171358
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:06 schreef dbrmnn het volgende:
We hebben hier regelmatig zitten vitten op die mafkees van een Peter Verhaar, maar ik vind deze tweet toch wel redelijk steekhouden:

peterverhaar twitterde op maandag 22-02-2016 om 14:19:34 #crowdlending platformen moeten nu heel snel verdienmodel ombouwen: van fee, naar rentemarge (en als belegger zeg ik: graag heel snel) reageer retweet
Hoe vaak hebben we hier wel niet gesteld dat de incentive voor platforms aan het begin van de lening ligt door de fee dan al af te rekenen en nagedacht over het hoe anders kon? Dit voorstel van Verhaar vind ik eerlijk gezegd wel aardig, hoewel niet per se zaligmakend.
De fee hoeft natuurlijk helemaal geen rentemarge te worden maar dienen ze gewoon jaarlijks te verrekenen ipv in een keer aan het begin van de lening. Ik denk dat een dergelijke aanpassing alleen afgedwongen moet worden door de AFM.
pi_160171881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:06 schreef dbrmnn het volgende:

die Verhaar heeft gewoon zijn zaakjes niet op orde. Hij zit in de raad van advies van Kom en dat faalt aan alle (okee: vele) kanten. Nu roepen dat er een ander verdienmodel moet komen of dat Kom een nieuwe entiteit gaat oprichten, en dat zoiets heel goed is, is een beetje te laat.
pi_160172124
We hebben nog tot en eind maart sponsoring voor cfmailserver, dan draaien we al een jaar (!).

Aantal inschrijvingen:
87 agd
101 ccf
253 gve
120 kom

De maanden daarna zijn nog niet gesponsord/gepland. Kosten blijven 6 euro per maand.
జ్ఞ‌ా
pi_160172776
April obli-maand ☺
Pecunia non olet
pi_160173056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:47 schreef obligataire het volgende:
April obli-maand ☺
Ik wil mei wel sponsoren...
pi_160173648
quote:

[..]

Harm leest mee. Of we waren nét te vroeg met vragen om een jaaroverzicht.... zie mail!
pi_160173652
KOM heeft een nieuw schip:
MS Destinatie
48mnd
B+
7.5%
70.000EURO

Taxatie schip 85.000EURO + hoofdelijke aansprakelijkheid
Geen onbelangrijk punt; hoe krijgen ze de exploitatie rond?
"Er is dus werk genoeg voor de VOF Destinatie" is vaag.
pi_160173747
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef marathon2000 het volgende:
KOM heeft een nieuw schip:
MS Destinatie
48mnd
B+
7.5%
70.000EURO

Taxatie schip 85.000EURO + hoofdelijke aansprakelijkheid
Enige punt; hoe krijgen ze de exploitatie rond?
"Er is dus werk genoeg voor de VOF Destinatie" is vaag.
Ik vind hem interessant.
Hypothecaire zekerheid + hoofdelijke aansprakelijkheid.
Zelf geld inbrengen, geen gestapelde financiering.
Ik beoordeel deze mensen als harde werkers en trouwe betalers.
pi_160173842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:47 schreef obligataire het volgende:
April obli-maand ☺
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:55 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik wil mei wel sponsoren...
Top, PM aub *O*. Zie volgende post.
జ్ఞ‌ా
pi_160173890
Voor wie cfmailserver wil sponsoren:
Kan je een PM sturen naar mij met daarin:
- Welke maand je wil sponsoren (april, mei, juni, juli, augustus, november)
- Welk zinnetje je in de mail wil als bedankje

Ik lees de PM's niet (meer) dagelijks dus schrik niet als je niet snel antwoord hebt.

Thanks alvast *O*
జ్ఞ‌ా
pi_160173937
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik vind hem interessant.
Hypothecaire zekerheid + hoofdelijke aansprakelijkheid.
Zelf geld inbrengen, geen gestapelde financiering.
Ik beoordeel deze mensen als harde werkers en trouwe betalers.
Inderdaad. Enig puntje van zorg is de leeftijd/gezondheid, maar met deze zekerheden kan er (uiteindelijk) weinig fout gaan.

Ik denk dat de netto winst nog wel wat hoger uitvalt in 2016 want als M/V firma betaal je op 31K winst weinig of geen IB. Geldt m.i. ook voor 2017.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 24-02-2016 13:28:50 ]
Pecunia non olet
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:46:14 #162
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160174667
Iemand in de Q&A vroeg zich de executiewaarde van het schip af.

Het antwoord op die vraag is in #46 al gegeven:
quote:
Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.

Deze staat nog opzending gemist.

Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.

Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.

Tot nooit .......
pi_160174669
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:16 schreef Nizno het volgende:
Ook wij mods hebben het even besproken, Mede door de argumenten van de posters hier hebben we besloten om het inderdaad niet te doen.
Ik zag al dat men er helaas weinig voor voelt.
quote:
Dat is een ding dat zeker is. Degenen die er interesse voor hebben zijn inmiddels in elk geval in het topic geweest te kijken.

En Svann, we hopen dat het kivatopic ook een groot succes blijft.
Bedankt. :)
Dan ga ik op zoek naar verdere promotiemogelijkheden.
Tips welkom.
pi_160175648
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:15 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk als je het geld al overgemaakt hebt...
Fijn natuurlijk dat het goed geregeld wordt, maar kon dat niet eerder?
Ik zou van een professionele partij verwachten dat ze dit regelen voordat ze een project online zetten. Nu staat mijn geld daar maar op hun rekeningen te wachten.
dan staat het naast mijn geld op de bootjes te wachten. Nadeel als je in de laatste 10% zit! :(

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-02-2016 14:33:30 ]
pi_160175723
Gisteren mailtje gestuurd naar GvE inzake 7276 dat het toch wel tijd werd
dat we een update kregen.
12 november was het laatste bericht, hoezo communicatie....
Dame verzekerde dat er vanmiddag nog een mail komt van GvE
inzake dit project.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:33:08 #166
132191 -jos-
Money=Power
pi_160176051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:46 schreef Speekselklier het volgende:
ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op
:')
pi_160176294
Dan gaan we vanuit Fok! toch zelf dat schip exploiteren.......
Iemand zeebenen hier?
Pecunia non olet
pi_160176383
Ik twijfel over de boot. Op zich vind ik het er niet slecht uitzien, maar weet niet of ik nog wel bij KOM wil investeren.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_160176619
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:20 schreef PietPelikaan het volgende:
Gisteren mailtje gestuurd naar GvE inzake 7276 dat het toch wel tijd werd
dat we een update kregen.
12 november was het laatste bericht, hoezo communicatie....
Dame verzekerde dat er vanmiddag nog een mail komt van GvE
inzake dit project.
eerst zien...: er zou al eind december info volgen. Daarna verzekerde Adams himself mij telefonisch dat er zeker eind januari meer duidelijkheid zou zijn.
Niet dus.
Ik hoop dat die aanstaande mail, als die er komt, meer info geeft dan 'we zijn er druk mee bezig'.
Waardeloze communicatie bij GvE.
pi_160176929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:46 schreef Speekselklier het volgende:
Iemand in de Q&A vroeg zich de executiewaarde van het schip af.

Het antwoord op die vraag is in #46 al gegeven:

[..]

Beetje bangmakerij dit verhaal. Als het echt zo simpel was om voor 1.000 euro aan een goed schip te komen, dan was 'onze' schipper zelf wel naar een veiling gegaan in plaats van er onderhands 70K voor neer te tellen. Sneller had ie geen geld kunnen verdienen.
Pecunia non olet
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:17:01 #171
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160177150
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:07 schreef obligataire het volgende:
Beetje bangmakerij dit verhaal. Als het echt zo simpel was om voor 1.000 euro aan een goed schip te komen, dan was 'onze' schipper zelf wel naar een veiling gegaan in plaats van er onderhands 70K voor neer te tellen. Sneller had ie geen geld kunnen verdienen.
Dat was het absoluut niet, ik heb het programma toendertijd ook gezien.

Edit:
en hier het bewijs
http://www.dumpert.nl/med(...)en_groot_schip_.html
Tot nooit .......
pi_160177406
Ik geloof je wel :) Ik denk alleen niet dat je er de conclusie aan moet verbinden dat een verhypothekeerd schip per definitie heel weinig opbrengt.

Panden gaan bij executieveilingen vaak ook goedkoop naar slimme handelaren. Het ligt er denk ik maar net aan hoeveel volk er bij zo'n veiling aanwezig is en of ze verstand hebben van de objecten die er voorbij komen.
Pecunia non olet
pi_160177517
De trossen kunnen los, het schip is al gefund.

Traditiegetrouw zijn er nog wat vraagjes onbeantwoord gebleven
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:39:08 #174
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160177590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:28 schreef obligataire het volgende:
Ik geloof je wel :) Ik denk alleen niet dat je er de conclusie aan moet verbinden dat een verhypothekeerd schip per definitie heel weinig opbrengt.

Panden gaan bij executieveilingen vaak ook goedkoop naar slimme handelaren. Het ligt er denk ik maar net aan hoeveel volk er bij zo'n veiling aanwezig is en of ze verstand hebben van de objecten die er voorbij komen.
Ik denk dat er bij een veiling niet van uit wordt gegaan dat een schip goed is.
Je koopt zo'n ding bijna ongezien en zonder garanties.
Een bod op een veiling zal dus altijd laag zijn omdat de bieder er van uit gaat dat er van alles aan mis is.

Ik heb zelf ook wel op veilingen gekocht (geen boten) en kocht er veel voor een prikkie. Maar ik had inderdaad ook wel veel pech. Uiteindelijk ga je zelf ook bieden als ware het kapot. Een schip waarvan je een motor niet hebt horen is kwa waarde gelijk aan een schip zonder motor.. Als hij het dan wel blijkt te doen is het meegenomen.
Tot nooit .......
pi_160177878
Tsja een schipper die tegen faillissement aan zit zal waarschijnlijk ook minder aan onderhoud gaan doen. Dus loopt een koper inderdaad zeker risico. Aan de andere kant ligt er een recent taxatierapport. En is er de oud ijzerwaarde als bodemwaarde?

Ons risico loopt met iedere betaalde termijn vlot terug terwijl zo'n schip mits goed onderhouden waarde blijft houden.
Pecunia non olet
pi_160177945
Daarbij is er ook nog de zoon die maandelijks een bedrag overmaakt. Ik heb dit project ook meegenomen. De lening loopt af voordat het echtpaar met pensioen zou gaan en het echtpaar heeft de nodige ervaring in dit vak. Ik zie dit project nog wel goedkomen.
pi_160177974
Zag dat de Eik vandaag ook weer betaald is. Mooi werk, al moet ik nog zien dat de persoon vanuit zijn holding elke maand 6.5k ophoest de komende 4,5 jaar.
pi_160178996
Alweer een jaar! :o
Ik ga nu niet opnieuw sponsoren, helaas. Stap niet meer in nieuwe projecten op dit moment, dus ondanks m'n inschrijving doe ik niks meer met de mailer. Mocht ik tzt weer gaan investeren, draag ik met plezier weer bij :)
Schip ahoy!
pi_160179209
quote:
3s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:24 schreef µ het volgende:
We hebben nog tot en eind maart sponsoring voor cfmailserver, dan draaien we al een jaar (!).

Aantal inschrijvingen:
87 agd
101 ccf
253 gve
120 kom

De maanden daarna zijn nog niet gesponsord/gepland. Kosten blijven 6 euro per maand.
Ik heb afgelopen jaar 2 maanden gesponsord dus ik wacht nog even af of er zich nog andere sponsoren melden, zo niet wil ik ook nog wel een maandje bijdrage.
pi_160179316
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen jaar 2 maanden gesponsord dus ik wacht nog even af of er zich nog andere sponsoren melden, zo niet wil ik ook nog wel een maandje bijdrage.
Ik heb nog niet gesponsord en heb me vanmiddag aangemeld voor de 3 zomermaanden onder het mom van Na De Regen de Zon. :) Had alleen moeite om de PM te adresseren µ !
pi_160179460
Nieuwe op GvE:

Naam: Aankoop jacht
Leendoel: Overig
Bedrag: 40.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 2

Weer een bootje :)

[ Bericht 28% gewijzigd door crowdiefunder op 24-02-2016 17:01:37 ]
pi_160179469
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:55 schreef najra1990 het volgende:
Daarbij is er ook nog de zoon die maandelijks een bedrag overmaakt. Ik heb dit project ook meegenomen. De lening loopt af voordat het echtpaar met pensioen zou gaan en het echtpaar heeft de nodige ervaring in dit vak. Ik zie dit project nog wel goedkomen.
Het zal vast goed komen. Echter ik zit al in het andere setje boten en heb deze laten lopen. Eerst maar eens zien hoe het met de Pand en Hypothecaire zekerheden geregeld wordt. Voor de nieuwe projecten maar natuurlijk ook voor de oude projecten waarvoor pandrecht beloofd is.
pi_160179782
Wat mij betreft ook even bootjes genoeg in mijn assortiment. Overigens zou ik deze zo wie zo niet doen aangezien wat mij betreft de geboden rente te laag is.
pi_160179875
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:52 schreef Camogli het volgende:

[..]

eerst zien...: er zou al eind december info volgen. Daarna verzekerde Adams himself mij telefonisch dat er zeker eind januari meer duidelijkheid zou zijn.
Niet dus.
Ik hoop dat die aanstaande mail, als die er komt, meer info geeft dan 'we zijn er druk mee bezig'.
Waardeloze communicatie bij GvE.
Brief is er zowaar, maar veel wijzer word je er niet echt van. Dat ze maar eens kijken of er nog wat te halen valt uit z'n diverse bv'tjes.
pi_160179932
We kunnen nog een keer de boot in......
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13793

Naam: Meester Nautic
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 65.000 euro
Rente: 6,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,41
pi_160179998
Ik pak dat plezierjacht mee voor een klein bedragje.
pi_160180019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:21 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik pak dat plezierjacht mee voor een klein bedragje.
Rente 5%. Ik pas.
pi_160180068
En nog een:
Senioren Ondersteuning Nederland
Project:13488 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,08
Creditsafe score:50
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 35.000
Geinvesteerd:¤ 5.700
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_160180320
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:22 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Rente 5%. Ik pas.
En alweer vol. 5% is niet top, maar neem alleen nog wat projecten met lager risico (op papier).
pi_160180422
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:36 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

En alweer vol. 5% is niet top, maar neem alleen nog wat projecten met lager risico (op papier).
Ik heb liever hoge rente en laag risico. :)

Maar je hebt volkomen gelijk. Defaults zijn uiteindelijk de nekslag voor je rendement. Je kan beter gemiddelded wat minder rente op je leningen hebben en geen defaults. En ik ben het met je eens als het verhaal van de ondernemer op zijn ouwe dag met veel huizen klopt je niet veel risico loopt. Sterker nog zou goed kunnen als hij zijn villa alsnog verruild voor een appartement dat de lening eerder in zijn geheel afgelost wordt. Dat zie je wel vaker bij particulieren

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-02-2016 17:54:38 ]
pi_160180583
Zozo, funding circle is ook alweer uitbetaald, op 1 project na (die loopt elke maand achter...) alles weer binnen.
pi_160180727
Iemand anders de mail over project 8800 al gelezen? Er schijnt beslag gelegd te zijn op onroerend goed. Dat biedt enige hoop.
Schip ahoy!
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:01:49 #193
132191 -jos-
Money=Power
pi_160180742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand anders de mail over project 8800 al gelezen? Er schijnt beslag gelegd te zijn op onroerend goed. Dat biedt enige hoop.
Jep, ik verwacht er weinig van, maar wie weet...
pi_160180755
Ik ook, vooral omdat er toen nog iets van 3 miljoen via anderen was ingebracht. Geen idee of dat achtergesteld is of niet. Maar ja, elk dubbeltje is er één, in dit geval.
Schip ahoy!
pi_160180822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:14 schreef MSR het volgende:

[..]

Brief is er zowaar, maar veel wijzer word je er niet echt van. Dat ze maar eens kijken of er nog wat te halen valt uit z'n diverse bv'tjes.
tsjonge: een briefje waar ik niet veel wijzer van word. Nou nou, hebben we daar 3 maanden op gewacht?
pi_160182859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:14 schreef MSR het volgende:

[..]

Heb je een mail gehad over 7276 (ik nog niet) of over 8800 (ik wel), zijn beide van zelfde bedrijf
pi_160182874
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:21 schreef µ het volgende:
Voor wie cfmailserver wil sponsoren:
Kan je een PM sturen naar mij met daarin:
- Welke maand je wil sponsoren (april, mei, juni, juli, augustus, november)
- Welk zinnetje je in de mail wil als bedankje

Ik lees de PM's niet (meer) dagelijks dus schrik niet als je niet snel antwoord hebt.

Thanks alvast *O*
Je hebt PM.
Pecunia non olet
pi_160182990
Het h'm gemist, maar deze opmerking bij de plezierjacht deed me toch even glimlachen: "Verder heeft de crisis mij een ton gekost aan verdampte aandelen." Heel zuur natuurlijk, en dat gun je niemand, maar hoe moet ik dit als potentieel investeerder nu zien als waarde-informatie? Dus je HAD... ;) Maar verder wel een aardige... Met een beetje mazzel zo eentje die vervroegd volledig wordt afgelost.
pi_160183612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:38 schreef Incitatus3 het volgende:
Het h'm gemist, maar deze opmerking bij de plezierjacht deed me toch even glimlachen: "Verder heeft de crisis mij een ton gekost aan verdampte aandelen." Heel zuur natuurlijk, en dat gun je niemand, maar hoe moet ik dit als potentieel investeerder nu zien als waarde-informatie? Dus je HAD... ;) Maar verder wel een aardige... Met een beetje mazzel zo eentje die vervroegd volledig wordt afgelost.
Viel mij ook al op :) als ie gewoon was blijven zitten met zijn posities had ie dat nu wel weer terugverdient.
pi_160184160
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:57 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Viel mij ook al op :) als ie gewoon was blijven zitten met zijn posities had ie dat nu wel weer terugverdient.
Er staat niet dat hij ze verkocht heeft........ :) misschien heeft hij geen zin om zijn aandeeltjes bij deze lage koersen te verkopen om de boot te kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 24-02-2016 20:26:43 ]
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')