Wat voor herinneringen dan? Van Persie scoorde in zijn eerste 2 seizoenen de ene wondergoal na de andere. Kijk voor de grap zijn eerste 22 goals (die hij in die seizoenen maakte) nog eens terug.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK dan heb ik daar toch een hele andere herinnering van
Mwah zo goed was Robben nou ook weer niet bij PSV. Ook bij Chelsea en Madrid is die eigenlijk een beetje gefaald (mede door blessures dat wel). Bij Munchen is die uiteindelijk echt een wereldtopper geworden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij Robben heb ik ook altijd gevoelsmatig het idee dat hij veel ouder was toen hij ging. Omdat hij zo verschrikkelijk goed was. Samen met Suarez de beste aanvaller die ik deze eeuw in de Eredivisie heb gezien.
En dan denk ik dat Robben op het moment van vertrek misschien wel beter was, ook omdat de Eredivisie toen meer voorstelde.
17 goals en 17 assists voor PSV in 56 eredivisie wedstrijden over die twee seizoenen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:34 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Robben debuteerde volgens mij ook al begin 2001, had er al 3,5 jaar eredivisie opzitten toen hij naar de PL ging. Dat speelt ook mee.
Denk wel dat je een tikkeltje overdrijft hoe goed hij was in de eredivisie. Zoveel scoorde hij nou ook weer niet.
Maar goed, dan kijk ik puur naar stats. Qua speelstijl was Robben in zijn PSV en Chelseatijd eigenlijk een veel spectaculairder speler dan hij nu is. Flitste over links alsof het niets was. Geweldige acties en bewegingen. Alleen dan minder effectief.
Uiteindelijk wel, maar lang had Sneijder de edgequote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan ook een uitzonderlijk talent, sowieso de beste van zijn generatie
Natuurlijk, maar nu zou dat niet eens meer zo indrukwekkend zijn. Hoeveel had Depay?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
17 goals en 17 assists voor PSV in 56 eredivisie wedstrijden over die twee seizoenen.
Prima stats voor een speler van 19-20.
Het was toen veruit het grootste talent van Nederland in mijn ogen. Debuteerde niet voor niets al op zijn zestiende bij Groningen. De concurrentie bij Chelsea en Madrid was natuurlijk ook wel moordend, die kochten toen echt alles wat los en vast zat. Dat helpt in combinatie met die blessures niet mee.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:48 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Mwah zo goed was Robben nou ook weer niet bij PSV. Ook bij Chelsea en Madrid is die eigenlijk een beetje gefaald (mede door blessures dat wel). Bij Munchen is die uiteindelijk echt een wereldtopper geworden.
Veel meer, maar de eredivisie van nu is niet die van toen. Daarbij was Robben ook belangrijk als hij geen goals maakte of assists gaf. Ook toen hield hij al constant twee man bezig, waardoor Kezman zeeën van ruimte had en Rommedahl aan de overkant ook kon shinen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar nu zou dat niet eens meer zo indrukwekkend zijn. Hoeveel had Depay?
dat zegt dan ook meteen weer heel veel over statistiekenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:55 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Veel meer, maar de eredivisie van nu is niet die van toen. Daarbij was Robben ook belangrijk als hij geen goals maakte of assists gaf. Ook toen hield hij al constant twee man bezig, waardoor Kezman zeeën van ruimte had en Rommedahl aan de overkant ook kon shinen.
Statistisch was Rommedahl zelfs beter dan Robben.
Prima, maar niet superindrukwekkend.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
17 goals en 17 assists voor PSV in 56 eredivisie wedstrijden over die twee seizoenen.
Prima stats voor een speler van 19-20.
Nou ja, qua goals/assists dan.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zegt dan ook meteen weer heel veel over statistieken
In z'n Ajax-tijd ging die regelmatig voetballen met de kinderen in de buurt en kwam die zelf wel eens bij wat verjaardagenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, qua goals/assists dan.
Als je het aantal struikelpartijen over de boarding, ballen in de tweede ring en passes in de voeten van de tegenstander meeneemt, dan ontstaat er vast een completer beeld.
Al heeft Rommedahl zeker zijn waarde gehad voor PSV. En het was een uiterst sympathieke bent. Bijna ongelooflijk aardig voor een voetballer.
Hij kwam in dezelfde supermarkt als waar ik kwam, altijd praatje maken met het personeel, geintjes uithalen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:08 schreef Gruisman het volgende:
[..]
In z'n Ajax-tijd ging die regelmatig voetballen met de kinderen in de buurt en kwam die zelf wel eens bij wat verjaardagensympathieke vent inderdaad
Van Persie had maar één goede seizoenshelft bij Feyenoord: de tweede helft van 2002-2003. 16 goals in 1 seizoenshelft is spectaculair.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je daar afzet tegen van Persie dan was dat toch wel heel anders. Die moest feitelijk weg bij Feyenoord omdat hij onhandelbaar was en kwam bij een Arsenal dat destijds nog echt een club was die jonge spelers kocht om ze op te leiden.
En als je een afstandbediening liet vallen viel Robben, ik mis dit soort grapjes.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Robben was bij Chelsea wel een sensatie, maar zo ontzettend blessuregevoelig.
Dat laatste is moeilijk voor te stellenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:55 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Veel meer, maar de eredivisie van nu is niet die van toen. Daarbij was Robben ook belangrijk als hij geen goals maakte of assists gaf. Ook toen hield hij al constant twee man bezig, waardoor Kezman zeeën van ruimte had en Rommedahl aan de overkant ook kon shinen.
Statistisch was Rommedahl zelfs beter dan Robben.
Ach, ik zat ooit bij een wedstrijd van PSV, waarbij een speler per brancard het veld af moest. Struikelt die gast die met de brancard aan komt rennen en valt recht op zijn bek.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:29 schreef Loserkid het volgende:
[..]
En als je een afstandbediening liet vallen viel Robben, ik mis dit soort grapjes.
Het verval gaat in fases. Het is een golfbeweging naar beneden, sinds 1995. De dalen worden dieper en de pieken minder hoog.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat laatste is moeilijk voor te stellen. Maar het geeft vooral het verval in de Eredivisie aan inderdaad (hoewel men het zo lang ik voetbal volg al heeft over verval van de Eredivisie. Dat was ook wel zo maar pas de laatste paar jaar is het echt door de ondergrens gegaan wat mij betreft).
Klopt in het seizoen 2011/2012 was Nederland nog 4e op de Europese jaarranking, net onder Engeland en Duitsland.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het verval gaat in fases. Het is een golfbeweging naar beneden, sinds 1995. De dalen worden dieper en de pieken minder hoog.
Zo slecht was Rommedahl ook niet hoor. Gewoon een prima speler voor PSV.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, qua goals/assists dan.
Als je het aantal struikelpartijen over de boarding, ballen in de tweede ring en passes in de voeten van de tegenstander meeneemt, dan ontstaat er vast een completer beeld.
Al heeft Rommedahl zeker zijn waarde gehad voor PSV. En het was een uiterst sympathieke bent. Bijna ongelooflijk aardig voor een voetballer.
Bij Ajax onder Jol was hij ook van prima waarde.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:43 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Zo slecht was Rommedahl ook niet hoor. Gewoon een prima speler voor PSV.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij Ajax onder Jol was hij ook van prima waarde.
Ow, ik zou hem zo terug willen in ruil voor Narsingh hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:43 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Zo slecht was Rommedahl ook niet hoor. Gewoon een prima speler voor PSV.
Hij heeft na de winterstop een aardig dipje gehad. Maar tegen Feyenoord was hij best wel op dreef. Hopen dat hij dat kan doortrekken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit natuurlijk, maar als hij nog twee jaar bij Ajax blijft, wat verandert daar dan aan? Misschien 6 wedstrijdjes in de CL, dat zal het verschil ook niet maken.
Overigens vind ik ook dat het voor Bazoer te vroeg is hoor. Hij heeft helemaal niet zo'n geweldig seizoen en is ook niet bijzonder constant. Die jongen is echt nog niet uitgeleerd hier. Net als Tete gewoon nog een paar jaar hier blijven en doorontwikkelen.
Tegen Feyenoord speelde hij helemaal niet goed juist. Hij scoorde leuk, maar verder was hij volslagen onzichtbaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:49 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Hij heeft na de winterstop een aardig dipje gehad. Maar tegen Feyenoord was hij best wel op dreef. Hopen dat hij dat kan doortrekken.
Vond dat hij een goede tweede helft speelde. In het live topic na de eerste helft gezegd dat hij in een stevige dip zat, maar in de tweede helft herpakte hij zich. Vilhena toen ook niet meer gezien.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tegen Feyenoord speelde hij helemaal niet goed juist. Hij scoorde leuk, maar verder was hij volslagen onzichtbaar.
In de tweede helft stortte heel het middenveld van Feyenoord na een kwartier in. Beetje kip-ei of dat Bazoer daardoor beter in de wedstrijd kwam of andersom.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:53 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Vond dat hij een goede tweede helft speelde. In het live topic na de eerste helft gezegd dat hij in een stevige dip zat, maar in de tweede helft herpakte hij zich. Vilhena toen ook niet meer gezien.
Je hoeft natuurlijk niet altijd op te vallen om goed te spelen. Maar inderdaad, eerste helft was zeer matig.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:55 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
In de tweede helft stortte heel het middenveld van Feyenoord na een kwartier in. Beetje kip-ei of dat Bazoer daardoor beter in de wedstrijd kwam of andersom.
Ik vond hem in ieder geval niet opvallen, zeker niet in de eerste helft.
Johann Vogel is het hier mee eens.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:58 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet altijd op te vallen om goed te spelen. Maar inderdaad, eerste helft was zeer matig.
Juist de man die ik in gedachten had.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Johann Vogel is het hier mee eens.
4-0 voor Ajax.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef TheVulture het volgende:
Aan AZ ga je nog een enorme kluif krijgen volgende week, die zijn echt op stoom
Ik vrees dan Willem II-uit weer zo'n typisch frustrerend gelijkspel.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef TheVulture het volgende:
AZ gaat voetballen dan winnen wij simpel 3-0quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef TheVulture het volgende:
Klein beetje calimero misschien, maar ik snap zijn punt welquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:17 schreef Brammess het volgende:
Frustratie bij Milik: 'Ik werk harder voor het team dan het team voor mij'
Zaterdag, 20 februari 2016 om 21:10
Arek Milik is ontevreden over de manier van spelen van Ajax. De aanvaller, die zijn basisplaats is verloren aan Anwar El Ghazi, uit zijn ongenoegen in een interview met de krant Przeglad Sportowy.
Milik geeft aan dat hij in de spiegel moet kijken, maar dat hij er ook van overtuigd is dat de speelstijl hem niet helpt. “Ik werk harder voor het team dan het team voor mij. We houden vooral vast aan balbezit en krijgen niet veel kansen om te scoren. Dat is een probleem. De buitenspelers krijgen in ons systeem meer kansen dan de spits. Ik krijg nauwelijks twee kansen in een wedstrijd”, aldus de 22-voudig international.
“Ik probeer wel vrij te lopen, maar als de bal dan niet komt, kan ik ook weinig doen. Maar goed: daar moet ik mij niet achter verschuilen. Ik moet blijven schieten en hard werken, ook op de training”, aldus Milik, die verder aangeeft dat hij kampioen wil worden met Ajax. “Ik besefte onlangs dat ik nog niets heb gewonnen in clubverband. Ik heb geen prijs gewonnen, ook al ben ik daar een paar keer dicht bij geweest. Tijd om dat te veranderen.”
Het zou misschien helpen als hij een voorzet kreeg, al ben ik met je eens dat hij beter kanquote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Milik moet niet janken maar eens beter gaan spelen. Hij laat al bijna anderhalf seizoen geen kut zien.
Draaide een prima seizoen idd.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij Ajax onder Jol was hij ook van prima waarde.
Denk t ook. Nu gewoon wat rouleren met Cerny, muric, van de beek en nouri. Tweede worden we toch wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
PSV gaat met gemak kampioen worden, helaas.
Hij heeft echt wel een punt, de manier waarop Ajax aanvalt is al jaren een kerkhof voor de centrale spitsquote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Milik moet niet janken maar eens beter gaan spelen. Hij laat al bijna anderhalf seizoen geen kut zien.
Gemak niet, maar ze gaan het wel worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
PSV gaat met gemak kampioen worden, helaas.
Als je goed genoeg bent dan heeft elke coach een reden om het systeem op jou af te stellen. Hij is gewoon niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij heeft echt wel een punt, de manier waarop Ajax aanvalt is al jaren een kerkhof voor de centrale spits
Kip-ei discussie. Misschien is hij wel goed genoeg als het systeem op hem wordt aangepast. Hij doet het niet goed nu nee, dat klopt. Maar hij is echt niet slecht als hij wordt bediend.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je goed genoeg bent dan heeft elke coach een reden om het systeem op jou af te stellen. Hij is gewoon niet goed genoeg.
De spitsen krijgen gewoon veel te weinig kansen bij Ajax. Als er niets gecreëerd wordt, dan is het niet gek dat je weinig scoort.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kip-ei discussie. Misschien is hij wel goed genoeg als het systeem op hem wordt aangepast. Hij doet het niet goed nu nee, dat klopt. Maar hij is echt niet slecht als hij wordt bediend.
Het systeem wat Ajax nu speelt, is de absolute hel voor een spits. Dat is al jaren zo, niet voor niets dat Ajax het steeds zo moeilijk heeft om een spits te vinden en dat opleiden al helemaal niet meer lukt.
Dat zou absoluut de beste opstelling zijn. Maar echt top is het nog steeds niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 00:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je moet gewoon drie beweeglijke aanvallers opstellen en met veel positie wisselingen spelen. Zes niveaus hoger lukte het Barcelona ook niet om het type nummer 9 dat Ajax zoekt in te passen, dus dat gaat Ajax natuurlijk al helemaal niet lukken.
Dat gaat ook wel gebeuren denk ik, volgend jaar wordt de vaste aanval gewoon Younes - AeG - Cerny
quote:Op zondag 21 februari 2016 00:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je moet gewoon drie beweeglijke aanvallers opstellen en met veel positie wisselingen spelen.
PSV oogt veel stabieler dan voor de winterstop, vooral voorin oogt het erg makkelijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:04 schreef BlauweSporttas het volgende:
Hmm, PSV heeft niet echt een makkelijk programma. Geef ons nog wel een goede kans om de titel te pakken zolang we de druk maar blijven houden.
Die programma's ontlopen elkaar weinig hoor. Enige is dat PSV nog even 'last' heeft van de CL. Verder maakt het weinig uit.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:04 schreef BlauweSporttas het volgende:
Hmm, PSV heeft niet echt een makkelijk programma. Geef ons nog wel een goede kans om de titel te pakken zolang we de druk maar blijven houden.
Dat is onzin natuurlijk. Milik kan op zijn manier prima zijn, maar als de coach gewoon een ander type speler voor ogen heeft, die mee kan draaien in een ander systeem, dan blijft die dus twijfelen over deze spits.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je goed genoeg bent dan heeft elke coach een reden om het systeem op jou af te stellen. Hij is gewoon niet goed genoeg.
PSV verdient het toch ook gewoon met het voetbal dat ze dit seizoen laten zien? In voorgaande seizoenen was dat nog wel eens saai en voorspelbaar, maar dit seizoen gewoon leuk voetbal met leuke spelers, scoren idd relatief makkelijk, etc etc.quote:Op zondag 21 februari 2016 06:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
PSV oogt veel stabieler dan voor de winterstop, vooral voorin oogt het erg makkelijk.
Het is precies het omgekeerde bij Ajax, daar zit het achterin beter in elkaar, en dan heb je juist daar nu blessures.
PSV compenseert tegengoals momenteel makkelijker dan Ajax dus ik ben bang dat de titel toch gewoon naar Eindhoven gaat.
En het zal eigenlijk gewoon weer eens met zes doelpunten verschil moeten zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 08:28 schreef PicoMMP het volgende:
Matchday!
Ik denk dat Ajax wint vandaag.
Zes doelpunten verschil? Dan moet Ajax minimaal zes kansen creëren.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:22 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
En het zal eigenlijk gewoon weer eens met zes doelpunten verschil moeten zijn.
Dat is bij elke topclub standaard, of zou dat moeten zijn. Toivonen sprak ook snel Nederlands. Sowieso is dat voor Scandinaviërs niet zo heel moeilijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ik heb het volgens mij al wel eens eerder gezegd, maar ik vind het bewonderenswaardig dat spelers van Ajax vaak al na een half jaar redelijk Nederlands spreken. Zo ook Younes.
Weet iemand of dat standaardprocedure bij Ajax is? Krijg je dan verplicht taalcursussen ofzo? Valt me namelijk op dat al die Denen altijd razendsnel Nederlands spreken, maar ook bijvoorbeeld Suarez redelijk Nederlands sprak.
http://nos.nl/video/20882(...)etje-nederlands.html
Dat zal allemaal wel maar ik heb dan toch liever dat Ajax lelijk kampioen wordtquote:Op zondag 21 februari 2016 09:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
PSV verdient het toch ook gewoon met het voetbal dat ze dit seizoen laten zien? In voorgaande seizoenen was dat nog wel eens saai en voorspelbaar, maar dit seizoen gewoon leuk voetbal met leuke spelers, scoren idd relatief makkelijk, etc etc.
Ik zou het juist vervelend vinden als een Ajax met dit baggervoetbal van dit seizoen er alsnog met de titel vandoor zou gaan.
Ik betwijfel of dat bij elke club zo is. Bij Vitesse spreekt vrijwel iedereen volgens mij Engels. Havenaar (Japanse Nederlander) weigert zelfs nu nog interviews in het Nederlands te doenquote:Op zondag 21 februari 2016 10:04 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is bij elke topclub standaard, of zou dat moeten zijn. Toivonen sprak ook snel Nederlands. Sowieso is dat voor Scandinaviërs niet zo heel moeilijk.
Suarez sprak overigens al redelijk Nederlands voor hij naar Ajax kwam. Is natuurlijk wel beter geworden daar.
Maar het is ook in de persoon gelegen, sommige spelers beschouwen de Eredivisie als iets voor maximaal drie jaar en gooien er tijdens taalcursussen met de pet naar. Zegt vaak veel over de mentaliteit van een speler.
Ik snap dat ook wel. Waarom zou je een taal waar je absoluut helemaal niets aan hebt en ook nog eens uitzonderlijk moeilijk is gaan leren als je toch van plan bent niet lang in het land te blijven.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:04 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is bij elke topclub standaard, of zou dat moeten zijn. Toivonen sprak ook snel Nederlands. Sowieso is dat voor Scandinaviërs niet zo heel moeilijk.
Suarez sprak overigens al redelijk Nederlands voor hij naar Ajax kwam. Is natuurlijk wel beter geworden daar.
Maar het is ook in de persoon gelegen, sommige spelers beschouwen de Eredivisie als iets voor maximaal drie jaar en gooien er tijdens taalcursussen met de pet naar. Zegt vaak veel over de mentaliteit van een speler.
Punt is dat Frank volgens mij alle trainingen in het Nederlands doet. Dan wordt het erg lastig om zijn verhaal te volgen als je geen Nederlands spreekt. Val je al snel een beetje buiten de boot.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap dat ook wel. Waarom zou je een taal waar je absoluut helemaal niets aan hebt en ook nog eens uitzonderlijk moeilijk is gaan leren als je toch van plan bent niet lang in het land te blijven.
Elke club biedt taallessen aan. Of spelers daar iets mee doen is een tweede.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:06 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat bij elke club zo is. Bij Vitesse spreekt vrijwel iedereen volgens mij Engels. Havenaar (Japanse Nederlander) weigert zelfs nu nog interviews in het Nederlands te doen![]()
Overigens spreekt Guardado volgens mij nog geen woord Nederlands.
Ah oké interesting. Wist ik niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Elke club biedt taallessen aan. Of spelers daar iets mee doen is een tweede.
Dat staat los van de voertaal op de club, want die is bij meer clubs gewoon Engels.
Guardado volgt wel taallessen, maar spreekt in de media geen Nederlands.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |