abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160067047
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom zou je als Bazoer zijnde nog een jaar in NL bij Ajax willen spelen, wanneer hij waarschijnlijk gewoon naar een leuke club in een veel leukere competitie zou kunnen gaan...?

Ik begrijp wel dat de NLse fans hem graag nog een jaartje hier willen zien voetballen, maar ik vind hem van dusdanige kwaliteit dat ik hem ook bij een buitenlandse topclub (of sub-top) gewoon regelmatig speeltijd zou zien krijgen. Na Ziyech gewoon de beste (jonge) middenvelder van de laatste jaren op de NLse velden, en vooral op zijn positie gewoon een ongelooflijk groot talent, die al erg volwassen en stabiel speelt. Die zou echt wel gewoon mee kunnen bij Liverpool, Arsenal, Man Utd, etc etc, als je ziet wie daar nu spelen op die positie...

Als er dit seizoen nou echt progressie zat in het voetbal van Ajax, dan had ik het begrepen wanneer deze groep nog even 1-2 jaar bij elkaar zou willen blijven om te kijken hoe goed ze als collectief kunnen worden... maar het voetbal is echt niet om aan te zien dit seizoen.
Hij heeft anders alleen maar eredivisie voetbal gespeeld. Geen enkele garantie dat hij er meteen staat daar
  zaterdag 20 februari 2016 @ 13:53:05 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160067103
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hij heeft anders alleen maar eredivisie voetbal gespeeld. Geen enkele garantie dat hij er meteen staat daar
Die garantie heb je sowieso vrijwel nooit. Zelfs een DiMaria klapte compleet in elkaar qua vorm zodra hij bij Man Utd kwam. Je hebt ook altijd te maken met de persoonlijkheid van iemand, hoe zo'n iemand zich aanpast aan de nieuwe omgeving, of het nieuwe systeem hem ligt, of de trainer hem goed gebruikt, de directe concurrentie op je favoriete positie, etc etc etc.

In de basis is een Bazoer gewoon goed genoeg om overal te kunnen slagen. Of dat dan wel of niet lukt is niet alleen afhankelijk van zijn kwaliteiten als voetballer, maar ook van andere factoren. Maar dat geldt voor iedere speler.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:27:53 #53
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160067594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dit natuurlijk, maar als hij nog twee jaar bij Ajax blijft, wat verandert daar dan aan? Misschien 6 wedstrijdjes in de CL, dat zal het verschil ook niet maken.

Overigens vind ik ook dat het voor Bazoer te vroeg is hoor. Hij heeft helemaal niet zo'n geweldig seizoen en is ook niet bijzonder constant. Die jongen is echt nog niet uitgeleerd hier. Net als Tete gewoon nog een paar jaar hier blijven en doorontwikkelen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:35:37 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160067705
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit natuurlijk, maar als hij nog twee jaar bij Ajax blijft, wat verandert daar dan aan? Misschien 6 wedstrijdjes in de CL, dat zal het verschil ook niet maken.

Overigens vind ik ook dat het voor Bazoer te vroeg is hoor. Hij heeft helemaal niet zo'n geweldig seizoen en is ook niet bijzonder constant. Die jongen is echt nog niet uitgeleerd hier. Net als Tete gewoon nog een paar jaar hier blijven en doorontwikkelen.
.... maar als je iedere dag traint tussen grote voetballers met veel ervaring, of dat je nog 1-2 jaar iedere dag traint met broekies van 18 die net uit het jeugdelftal zijn overgehaald naar het eerste, dan lijkt me dat je als voetballer jezelf sneller en beter zult ontwikkelen bij een grotere club...
pi_160067736
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... maar als je iedere dag traint tussen grote voetballers met veel ervaring, of dat je nog 1-2 jaar iedere dag traint met broekies van 18 die net uit het jeugdelftal zijn overgehaald naar het eerste, dan lijkt me dat je als voetballer jezelf sneller en beter zult ontwikkelen bij een grotere club...
Dat dacht Depay ook
pi_160067750
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Ik had alleen wat meer van Bazoer in de EL verwacht, maar viel me enorm tegen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:45:49 #57
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160067885
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Er zijn ongelooflijk veel voorbeelden waaruit blijkt dat deze redenering niet klopt.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:38:31 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160069035
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Ik had alleen wat meer van Bazoer in de EL verwacht, maar viel me enorm tegen.
Hij is het er zelf ook wel mee eens heb ik de indruk, dat is wel een plus aan die jongen, hij lijkt zich niet gek te laten maken.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:40:24 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160069068
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Er zijn ongelooflijk veel voorbeelden waaruit blijkt dat deze redenering niet klopt.
Inderdaad, het gaat om wedstrijden op het hoogste niveau, niet om trainingen
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:44:20 #60
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160069160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vrijwel iedere Nederlandse speler onder de 21 die de stap naar een topclub maakte heeft het niet gered de laatste decennia. Buiten van Persie kan ik er in ieder geval geen bedenken zo snel.

En Bazoer is bovendien verstandig genoeg om te gaan als het tijd is. Al is die zaakwaarnemer in Londen niet echt een positief signaal.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:48:23 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160069240
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Vrijwel iedere Nederlandse speler onder de 21 die de stap naar een topclub maakte heeft het niet gered de laatste decennia. Buiten van Persie kan ik er in ieder geval geen bedenken zo snel.

En Bazoer is bovendien verstandig genoeg om te gaan als het tijd is. Al is die zaakwaarnemer in Londen niet echt een positief signaal.
Het gaat ook om absurde bedragen dan valt het niet mee om beide voetjes op de grond te houden
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:49:42 #62
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160069262
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar bij Ajax speel je die wedstrijden dus niet. Dan kun je beter in Engeland zitten en als je dan de helft van een seizoen speelt, dan weet je in ieder geval dat dat pittige wedstrijden zijn, met 90 minuten fatsoenlijke tegenstand en veel strijd, waar veel druk op staat.
pi_160069321
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

*Van Persie én Robben. Gingen allebei op precies dezelfde leeftijd naar Engeland.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:54:13 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160069370
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:49 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maar bij Ajax speel je die wedstrijden dus niet. Dan kun je beter in Engeland zitten en als je dan de helft van een seizoen speelt, dan weet je in ieder geval dat dat pittige wedstrijden zijn, met 90 minuten fatsoenlijke tegenstand en veel strijd, waar veel druk op staat.
Prioriteit 1 is wedstrijden spelen en prioriteit 2 is op zo'n hoog mogelijk niveau, van bank zitten en af en toe meedoen wordt hij niet beter.

Die jongen is er gewoon nog niet klaar voor.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:55:16 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160069392
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:52 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

*Van Persie én Robben. Gingen allebei op precies dezelfde leeftijd naar Engeland.
Robben, dan heb je het ook over een talent en hoe lang heeft Van Persie er niet over gedaan om een basisplek af te dwingen
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:02:04 #66
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160069540
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:52 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Owja Robben. Maar die speelde bij PSV al de pannen van het dak in de CL. Bovendien was dat natuurlijk in een periode dat de eredivisie nog internationale subtop was.
pi_160069611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Robben, dan heb je het ook over een talent en hoe lang heeft Van Persie er niet over gedaan om een basisplek af te dwingen
Niet zo lang, speelde in zijn eerste 2 seizoenen vrij vaak in de basis en scoorde ook veel. Eerste 2 seizoenen waren gewoon uitstekend. Daarnaast moet je niet vergeten dat Arsenal in 2004 een van de allerbeste teams van Europa was. Toen Van Persie kwam zaten ze midden in die 'unbeaten run'.
pi_160069623
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Owja Robben. Maar die speelde bij PSV al de pannen van het dak in de CL. Bovendien was dat natuurlijk in een periode dat de eredivisie nog internationale subtop was.
True.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:16:50 #69
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160069845
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:06 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

True.
Bij Robben heb ik ook altijd gevoelsmatig het idee dat hij veel ouder was toen hij ging. Omdat hij zo verschrikkelijk goed was. Samen met Suarez de beste aanvaller die ik deze eeuw in de Eredivisie heb gezien.

En dan denk ik dat Robben op het moment van vertrek misschien wel beter was, ook omdat de Eredivisie toen meer voorstelde.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:17:06 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160069849
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Prioriteit 1 is wedstrijden spelen en prioriteit 2 is op zo'n hoog mogelijk niveau, van bank zitten en af en toe meedoen wordt hij niet beter.

Die jongen is er gewoon nog niet klaar voor.
Vind jij de jongens die momenteel in de top en sub-top spelen in Engeland op die positie, heel veel beter dan Bazoer?

Ik denk dat een Bazoer redelijk makelijk aan kan haken op dat niveau, zowel technisch, zowel tactisch, zowel fysiek alswel mentaal.

Ziyech ook.

Als Bazoer exact dezelfde speler was als hij nu is, maar met een Britse nationaliteit, dan had een Engelse topclub hem allang gekocht (ongetwijfeld voor een idioot hoog bedrag, want dat hebben ze graag over voor home-grown spelers) en speelde hij iedere week.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:22:21 #71
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160069968
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Bij Robben heb ik ook altijd gevoelsmatig het idee dat hij veel ouder was toen hij ging. Omdat hij zo verschrikkelijk goed was. Samen met Suarez de beste aanvaller die ik deze eeuw in de Eredivisie heb gezien.

En dan denk ik dat Robben op het moment van vertrek misschien wel beter was, ook omdat de Eredivisie toen meer voorstelde.
Robben was op zijn 18de al 40.... ;) Hij lijkt juist de laatste jaren wat 'losser' en spontaner en relaxter te zijn geworden, in zijn gedrag.

Daarnaast is Robben uiteraard altijd een ongelooflijk goede voetballer geweest, maar had die eerste jaren ook zeer veelvuldig oogkleppen op, en was er ook veel kritiek op zijn geduik en zijn blessuregevoeligheid...

Vooral dat van die oogkleppen zorgde er lang voor dat hij er niet het optimale rendement uit wist te halen, en kwam hem op flink wat kritiek te staan. Iedereen herinnert zich jaren later de acties en dribbels dat het WEL lukte, maar het gebeurde ook erg vaak dat men gek werd wanneer hij een bal niet gewoon opzij legde naar iemand die vrij stond, maar zelf de bal over/naast/op de keeper schoot.

Pas bij Bayern is dat echt in een goede balans gevallen, iets minder de oogkleppen op en iets meer de kijk op medespelers.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:32:28 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160070157
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Vind jij de jongens die momenteel in de top en sub-top spelen in Engeland op die positie, heel veel beter dan Bazoer?

Ik denk dat een Bazoer redelijk makelijk aan kan haken op dat niveau, zowel technisch, zowel tactisch, zowel fysiek alswel mentaal.

Ziyech ook.

Als Bazoer exact dezelfde speler was als hij nu is, maar met een Britse nationaliteit, dan had een Engelse topclub hem allang gekocht (ongetwijfeld voor een idioot hoog bedrag, want dat hebben ze graag over voor home-grown spelers) en speelde hij iedere week.
Ik vind hem er nog niet echt bovenuit steken wat een Eriksen bijvoorbeeld wel deed voor hij vertrok
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:32:57 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160070169
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:05 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Niet zo lang, speelde in zijn eerste 2 seizoenen vrij vaak in de basis en scoorde ook veel. Eerste 2 seizoenen waren gewoon uitstekend. Daarnaast moet je niet vergeten dat Arsenal in 2004 een van de allerbeste teams van Europa was. Toen Van Persie kwam zaten ze midden in die 'unbeaten run'.
OK dan heb ik daar toch een hele andere herinnering van
pi_160070206
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Robben debuteerde volgens mij ook al begin 2001, had er al 3,5 jaar eredivisie opzitten toen hij naar de PL ging. Dat speelt ook mee.

Denk wel dat je een tikkeltje overdrijft hoe goed hij was in de eredivisie. Zoveel scoorde hij nou ook weer niet.

Maar goed, dan kijk ik puur naar stats. Qua speelstijl was Robben in zijn PSV en Chelseatijd eigenlijk een veel spectaculairder speler dan hij nu is. Flitste over links alsof het niets was. Geweldige acties en bewegingen. Alleen dan minder effectief.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:36:38 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160070247
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:34 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Robben debuteerde volgens mij ook al begin 2001, had er al 3,5 jaar eredivisie opzitten toen hij naar de PL ging. Dat speelt ook mee.

Denk wel dat je een tikkeltje overdrijft hoe goed hij was in de eredivisie. Zoveel scoorde hij nou ook weer niet.

Maar goed, dan kijk ik puur naar stats. Qua speelstijl was Robben in zijn PSV en Chelseatijd eigenlijk een veel spectaculairder speler dan hij nu is. Flitste over links alsof het niets was. Geweldige acties en bewegingen. Alleen dan minder effectief.
Hoe dan ook een uitzonderlijk talent, sowieso de beste van zijn generatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')