We zijn hier potdorie toch geen democratie?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef Leandra het volgende:
Maarre... die TT? Moet daar een referendum over komen?
Het is mijn subforum nietquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zijn hier potdorie toch geen democratie?
ik moest aan je denken toen een naamgenoot van je mij toevoegde op facebookquote:
Nee, referenda maken meer kapot dan je lief is.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef Leandra het volgende:
Maarre... die TT? Moet daar een referendum over komen?
Is geen draagvlak voor.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik wel bereid ben te gastmodden en het te fixen, indien daar voldoende draagvlak voor is
Ik heb al in een tr geroepen om een lieve mod die hem weer kan repareren. Misschien ben jij die lieve mod wel?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is mijn subforum niet![]()
Neemt niet weg dat ik wel bereid ben te gastmodden en het te fixen, indien daar voldoende draagvlak voor is
Ah gosquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ik moest aan je denken toen een naamgenoot van je mij toevoegde op facebook
Lief he
Dat draagvlak is er niet maar die lange Rotterdammer zal er wel weer met zijn klauwen aan hebben gezeten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is mijn subforum niet![]()
quote:Omwonenden van restaurant HappyHappyJoyJoy aan de Bilderdijkstraat zijn niet blij met hun nieuwe uitzicht.
Ja ik zag het.... maar het is al door Tem gefixtquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb al in een tr geroepen om een lieve mod die hem weer kan repareren. Misschien ben jij die lieve mod wel?
nee dat weet ik wel. Ik ken haar niet en ze is lelijk. Wat een avondquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah gos
Ik ben het trouwens niet, ik heb geen Facebook.
Temquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik zag het.... maar het is al door Tem gefixt
Hilariteit alom.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:41 schreef Gutmensch het volgende:
Nou Ja, Erik heeft z'n lolletje vandaag ook weer gehad moeten we maar denken
Wat een visie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Poland's foreign minister recently told an interviewer that his government “wants to cure our country of a few illnesses”, such as: “a new mixture of cultures and races, a world made up of cyclists and vegetarians, who only use renewable energy.”
How rightwing fantasies have taken hold in Poland.
http://www.theguardian.co(...)ver-poland?CMP=fb_gu
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Poland's foreign minister recently told an interviewer that his government “wants to cure our country of a few illnesses”, such as: “a new mixture of cultures and races, a world made up of cyclists and vegetarians, who only use renewable energy.”
En dat terwijl hij zelf buitenlands isquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het vorige deel belde.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Typisch buitenlanders.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl hij zelf buitenlands is.
Had ik maar een fiets, en voldoende zonnepanelen om zelfvoorzienend te leven.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
ja in mijn hoofd zie jij er niet zo uit als mijn potentiele facebookchickquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daaraan had je idd al kunnen weten dat ik het niet ben
Inderdaad, die trekken een beetje verandering en afwisseling niet eens... Net zoals jij altijd liep te miepen als het een keer niet POLCafé heetquote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is af en toe net een kleuterklasje hier.
En vervolgens weer miepen als gemeenten eens een keer zuinig aan doen met hun belastingcenten...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:11 schreef Leandra het volgende:
Miepen over armoede in NL maar een referendum van ¤ 30.000.000 is geen probleem, hoppa!
Nu zet ik gewoon een TR.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, die trekken een beetje verandering en afwisseling niet eens... Net zoals jij altijd liep te miepen als het een keer niet POLCafé heet.
Ja, en dan een stel bejaarden in beeld brengen, die nu niet kunnen gaan stemmen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leve de "het is niet goed of het deugt niet" brigade
Mee eens. Goeie zet ook om haar NWS-mod te maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:25 schreef Tem het volgende:
Wel grappig dat Leandra ineens hier post. Goede zaak.
Ik weet dat hier bij de keuze om het aantal lokalen te beperken juist bewust gekozen is om die in verzorgingshuizen e.d. zoveel mogelijk open te houden. De keuze is best rationeel gemaakt. Bij dit referendum zijn 3-4 stemlokalen binnen een straal van 250 meter gewoon teveel van het goede.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan een stel bejaarden in beeld brengen, die nu niet kunnen gaan stemmen.
As if they give a shit.
Oh wacht, die zitten hier?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje inlikken bij de lastigste NWS-posters
Uitmuntend. Je bent daar trouwens een prima verfrissende toevoeging.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje inlikken bij de lastigste NWS-posters
Tegentokkies gonna tegentokkie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet dat hier bij de keuze om het aantal lokalen te beperken juist bewust gekozen is om die in verzorgingshuizen e.d. zoveel mogelijk open te houden. De keuze is best rationeel gemaakt. Bij dit referendum zijn 3-4 stemlokalen binnen een straal van 250 meter gewoon teveel van het goede.
Maar goed het geeft GeenStijl/PVV weer een mooi excuus om te miepen.
Ben van ellende maar naar bed gegaanquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:28 schreef Tchock het volgende:
Wat een droevige aflevering van Jinek. Eerst WC-papier en nu het ghettoleven van Amsterdam Osdorp.
De docu over de rechtszaken / wetgeving omtrent euthanasie in de jaren 80/90 op NPO2 is wel interessant.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:28 schreef Tchock het volgende:
Wat een droevige aflevering van Jinek. Eerst WC-papier en nu het ghettoleven van Amsterdam Osdorp.
Ik heb nog nooit meer dan 1 stembureau op zo'n afstand meegemaakt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet dat hier bij de keuze om het aantal lokalen te beperken juist bewust gekozen is om die in verzorgingshuizen e.d. zoveel mogelijk open te houden. De keuze is best rationeel gemaakt. Bij dit referendum zijn 3-4 stemlokalen binnen een straal van 250 meter gewoon teveel van het goede.
Maar goed het geeft GeenStijl/PVV weer een mooi excuus om te miepen.
Ik voel mee met de liberaal-communistische elite van het land. Het zal daar nu niet prettig toeven zijn voor hen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja. Ook een rotonderwerp, met die kneus van de ChristenUnie die niet helemaal kan verhullen dat ze eigenlijk pontificaal tégen vrije keuze is.quote:
Ik corrigeer heel vaak herhalende termen in mijn teksten. Valt waarschijnlijk niemand op maar vind het toch fijner om de stijl te waarborgen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:03 schreef Gutmensch het volgende:
Twee keer sowieso gebruiken in een post moet je sowieso niet doen.
Same here.quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik corrigeer heel vaak herhalende termen in mijn teksten. Valt waarschijnlijk niemand op maar vind het toch fijner om de stijl te waarborgen.
Dat probeer ik ook, maar dit was een misser.quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik corrigeer heel vaak herhalende termen in mijn teksten. Valt waarschijnlijk niemand op maar vind het toch fijner om de stijl te waarborgen.
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je wat radicaler wordt in je standpunten als je min of meer "verweten" wordt dat je een kind met Down hebt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Ook een rotonderwerp, met die kneus van de ChristenUnie die niet helemaal kan verhullen dat ze eigenlijk pontificaal tégen vrije keuze is.
Die ga ik nu even kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
De docu over de rechtszaken / wetgeving omtrent euthanasie in de jaren 80/90 op NPO2 is wel interessant.
Een collega van mij heeft een hond met drie poten uit het asiel gehaald. Kost wat extra geld voor de fysio enzo maar dat beest krijgt wel een mooi normaal leven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Als je willens en wetens een defect huisdier neemt dan spoor je niet zo. Diegene moet dat zelf weten, maar toch spoor je dan niet.
Waarom is iemand die, vermoedelijk vanuit religieuze overtuiging, tegen keuzevrijheid op bepaalde terreinen is een kneus?quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Ook een rotonderwerp, met die kneus van de ChristenUnie die niet helemaal kan verhullen dat ze eigenlijk pontificaal tégen vrije keuze is.
Dat is progressief en tolerant.quote:Op woensdag 17 februari 2016 01:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom is iemand die, vermoedelijk vanuit religieuze overtuiging, tegen keuzevrijheid op bepaalde terreinen is een kneus?
Veel chirurgen weer.quote:In de eerste maand van 2016 zijn 3.340 asielzoekers en nareizende familieleden in Nederland geregistreerd.
Van oudsher was er hier in bijna elke school of buurthuis wel een stemlokaal. En aangezien basisscholen veelal per paar komen zitten er vaak wel een paar bureaus op een kluitje.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meer dan 1 stembureau op zo'n afstand meegemaakt.
Sterker nog; ik zou eigenlijk niet weten waar andere stembureaus in mijn omgeving zouden zijn, behalve dat ene stembureau waar ik altijd gestemd heb (in de tijd dat ik hier woonde).
In Schubbekutteveen op de Veluwe ook maar 1 stembureau.
Inmiddels niet meer vrees ik. Voorheen vast iets met kikkererwten en olijfolie.quote:Op woensdag 17 februari 2016 07:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er ook fijne Syrische culinaire specialiteiten?
Dat klinkt niet erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 17 februari 2016 07:24 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer vrees ik. Voorheen vast iets met kikkererwten en olijfolie.
Dat mens is toch allang over de datum?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:25 schreef Tem het volgende:
Wel grappig dat Leandra ineens hier post. Goede zaak.
Tsja, je zadelt anderen op met een probleem dat voorkomen had kunnen worden. Die test lijkt mij vooruitgang van de wetenschap. Het is wel een hellend vlak.quote:Op woensdag 17 februari 2016 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je wat radicaler wordt in je standpunten als je min of meer "verweten" wordt dat je een kind met Down hebt.
Volgens mij is dat ook gelijk haar grootste angst, dat je niet meer van je kind met Down mag houden als je het sowieso al niet had hoeven krijgen, want je kon toch gebruik maken van die NIPT?
En misschien heeft ze daar wel gelijk in, kijk naar abortus; toen dat in 1984 eindelijk legaal werd was het nog alleen maar iets wat je deed als je echt in een hele vervelende situatie zat, tegenwoordig roepen mensen al dat je abortus moet plegen als je je leven nog niet helemaal jaloersmakend perfect op de rit hebt.
Als je alleenstaand en toch ongepland zwanger niet voor een abortus kiest dan "wilde jij dat kind toch zo graag?!"
Grote kans dat dat hiermee net zo gaat is natuurlijk, dat je dan nog het gore lef hebt om geen abortus te plegen als uit de NIPT blijkt dat je zwanger bent van een kind met Down.
Ik hou het in de gaten, in ieder geval.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:27 schreef robin007bond het volgende:
POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
In dit soort topics voel ik me niet op m'n gemak.
Fuck die aluhoedjes.
Thanks. Ik ben zo bang dat FOK! ooit een soort stormfront wordt als er niets aan wordt gedaan.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik hou het in de gaten, in ieder geval.
Terechte klacht.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben zo bang dat FOK! ooit een soort stormfront wordt als er niets aan wordt gedaan.En gewone posters zullen zich dan steeds minder comfortabel voelen om er te posten.
Dit zie je trouwens in ongemodereerde politieke fora vaak gebeuren, dit fenomeen. Waardoor enkel debiele nazi's en ander gespuis overblijven die overtuigd zijn van "de vernietiging van het witte ras".
quote:
#kominverzetquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
Topic had letterlijk twee jaar geleden in Stormfront tot opschudding geleid. Nu zijn ze hier gezellig aan het babbelen.
Aardige milf heb ik vernomen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat mens is toch allang over de datum?
Een soort Jeanine Hennis? Of een Melanie Schultz?quote:
Jij valt op vettige hoofden?quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Een soort Jeanine Hennis? Of een Melanie Schultz?
Dat dogmatische complotdenken is erg vervelend inderdaad. Die lui zien al een complot in de manier waarop Albert Heijn z'n schappen vult. Alsof de hele wereld erop uit is om hen te belazeren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben zo bang dat FOK! ooit een soort stormfront wordt als er niets aan wordt gedaan.En gewone posters zullen zich dan steeds minder comfortabel voelen om er te posten.
Dit zie je trouwens in ongemodereerde politieke fora vaak gebeuren, dit fenomeen. Waardoor enkel debiele nazi's en ander gespuis overblijven die overtuigd zijn van "de vernietiging van het witte ras".
Jep. Maar blond eigenlijk niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij valt op vettige hoofden?
Gezellig topic.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:36 schreef robin007bond het volgende:
Die OP heeft trouwens in NWS ook gepost dat de vluchtelingenstroom door de joden komt.
Zie zijn reactie hier: NWS / NPO verzwijgt jodenhaat bij wrede woningoverval
Afrika; een soort van Brabant, maar dan iets groter.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Topics waarin het over Afrika gaat zijn ook mooi tegenwoordig
Tja, jij bent de enige die er is geweest. Wij gaan uit van info uit NWS.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Topics waarin het over Afrika gaat zijn ook mooi tegenwoordig
Belgie is dan net een soort Zuid-Afrika: apartheid, maar dan net wat anders.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Afrika; een soort van Brabant, maar dan iets groter.
Stukken warmer ook.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Afrika; een soort van Brabant, maar dan iets groter.
Belgie als enig functionerend deel van Brabant? Teveel eer.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Belgie is dan net een soort Zuid-Afrika: apartheid, maar dan net wat anders.
Exact. Katholiek en promiscue.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:19 schreef Heilwasser het volgende:
Brabant is meer een soort Zuid-Amerika, gezien carnaval, promiscuïteit en zulks.
Zolang je maar blijft vasten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
Binnenkort hebben we met half vasten zelfs een dagje extra carnaval omdat de optocht tijdens carnaval niet door kon gaan vanwege te harde wind.
Dan moet je dus zuipen op een lege maag?quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
Binnenkort hebben we met half vasten zelfs een dagje extra carnaval omdat de optocht tijdens carnaval niet door kon gaan vanwege te harde wind.
Trappistenbier heeft voldoende voedingswaarde.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan moet je dus zuipen op een lege maag?
Hihi.quote:
Maak ik ongeveer 5 keer per dag, die grap.quote:
Whehe, herhaling is de essentie van elke goede grap.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maak ik ongeveer 5 keer per dag, die grap.
En een lol dat we hebben.
Ja, Seth.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:40 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Whehe, herhaling is de essentie van elke goede grap.
Goed bezig.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kreeg gisteren te horen dat wij momenteel de best presterende regio-uitgave binnen ons bedrijf zijn.
En aangezien ik mezelf graag op de schouders sla, post ik dat gewoon even hier.
Dat is een mooi compliment.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kreeg gisteren te horen dat wij momenteel de best presterende regio-uitgave binnen ons bedrijf zijn.
Ik kan het toch niet laten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kan het toch niet laten.
Slechts tonnen aan verlies, in plaats van miljoenen?
Economen onderling.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:13 schreef Reya het volgende:
GS gaat in een bepaald topic de discussie aan met een econoom. Beginnersfout.
Hihi.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:13 schreef Reya het volgende:
GS gaat in een bepaald topic de discussie aan met een econoom. Beginnersfout.
Bedrijfseconomie is wel een andere tak van sport natuurlijk. Dat draait om de twee fundamentele theorieën 1. CAPM (alles is gebaseerd op het verleden) en 2. resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Totaal niet conflicterend.quote:
Het lijkt mij dat het Rusland daar juist om te doen is: Turkije en Europa overspoelen met vluchtelingen en daarmee verzwakken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:22 schreef Gutmensch het volgende:
Verhofstadt wijst Poetin terecht (video speelt meteen af)
"Als Rusland zo blijft voortdoen en ziekenhuizen en scholen blijft bombarderen, moeten er meer sancties komen", zegt Verhofstadt. "Wat Rusland doet, is dramatisch. Hoe meer zij bombarderen, hoe meer vluchtelingen naar Europa dreigen te komen."
Goed zo Guy
Mooi toch? Lekker simpel, dat past wel bij mij. Beetje de onzin van CDO's verklaren middels CAPM = 10/10.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bedrijfseconomie is wel een andere tak van sport natuurlijk. Dat draait om de twee fundamentele theorieën 1. CAPM (alles is gebaseerd op het verleden) en 2. resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Totaal niet conflicterend.
Slimme tactiek. Assad mikt daar ook op.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het Rusland daar juist om te doen is: Turkije en Europa overspoelen met vluchtelingen en daarmee verzwakken.
Ja, en nu de vraag wat daarop ons antwoord moet zijn. Zullen sancties echt helpen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Slimme tactiek. Assad mikt daar ook op.
Alles wat de val van Poetin bespoedigt is gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en nu de vraag wat daarop ons antwoord moet zijn. Zullen sancties echt helpen?
Daar ben ik het mee eens, maar Poetin lijkt alleen maar meer aan te sturen op een koude of zelfs echte oorlog naarmate hij meer geprovoceerd wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Alles wat de val van Poetin bespoedigt is gerechtvaardigd.
Mooi nieuwsbericht inderdaad. Met dat fictieve rendement van de fiscus.quote:
Precies. Medvedev speelt vervolgens de lieve oom die met ons meeleeft. Maar voor de rest is Rusland gericht op het politiek verdelen van Europa.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het Rusland daar juist om te doen is: Turkije en Europa overspoelen met vluchtelingen en daarmee verzwakken.
Poetin blijft dan ook gewoon zitten tot hij er bij neervalt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:38 schreef Reya het volgende:
Ik kijk niet echt uit naar een eventuele val van Poetin.
Gaat vanzelf wel. En wie weet is z'n opvolger nog erger.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Men leeft in de veronderstelling dat zijn opvolger beter en/of democratischer zou zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:38 schreef Reya het volgende:
Ik kijk niet echt uit naar een eventuele val van Poetin.
De winst van de PVV in Rotterdam wellicht?quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik kijk politiek gezien sowieso nergens naar uit.
Een nieuw verdrag van Sèvres, dat zou wel prettig zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
The evil that you know is better than the evil you dont knowquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Kan Guido weer lekker verongelijkt doen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De winst van de PVV in Rotterdam wellicht?
Ook weinig reden toe.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Moet bekennen dat ik ook niet echt zou zitten te wachten op een sterke PVV in mijn gemeente. Vooral omdat ik veel omgang heb met raadsleden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Kan Guido weer lekker verongelijkt doen.
True, maar ik zie daar toch liever een Gorbatschov zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
The evil that you know is better than the evil you dont know
Juist veel mee omgaan, en dan onderlinge verdeeldheid zaaien. Vaak zijn PVV-ers niet al te snuggere types, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik ook niet echt zou zitten te wachten op een sterke PVV in mijn gemeente. Vooral omdat ik veel omgang heb met raadsleden.
En ze een beetje belachelijk maken, natuurlijk. Hoewel je je daarmee natuurlijk wel weer de woede van de lokale Tokkie-enclave op de hals haalt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Juist veel mee omgaan, en dan onderlinge verdeeldheid zaaien. Vaak zijn PVV-ers niet al te snuggere types, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
Je geeft ze een neut en de koppen schrijven zichzelf, inderdaad.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Juist veel mee omgaan, en dan onderlinge verdeeldheid zaaien. Vaak zijn PVV-ers niet al te snuggere types, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
Ook weer goed voor de oplage.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je geeft ze een neut en de koppen schrijven zichzelf, inderdaad.
Die zit inderdaad de meelevende oom te spelen. Terwijl ze ondertussen garen spinnen bij de verdeeldheid tussen oost en west in Europa.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Precies. Medvedev speelt vervolgens de lieve oom die met ons meeleeft. Maar voor de rest is Rusland gericht op het politiek verdelen van Europa.
Belarus hebben ze nog.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:47 schreef Heilwasser het volgende:
Syrië is voor Poetin de laatste strohalm in de Mediterraan. Net zoals Oekraïne de laatste strohalm in Europa is/was. Het gaat niet zo goed met Rusland, met andere woorden.
BREAKING: Raadslid Bertus vind Bertha wel een "lekker kippetje".quote:
In Harderwijk een spraakmakend schandaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
BREAKING: Raadslid Bertus vind Bertha wel een "lekker kippetje".
Vroeger hadden we daar de PvdA voor.
Dat zegt men steeds, dat het niet goed met Rusland gaat. Maar als je kijkt naar hun militaire vertoon in Syrië, zou je het niet denken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:47 schreef Heilwasser het volgende:
Syrië is voor Poetin de laatste strohalm in de Mediterraan. Net zoals Oekraïne de laatste strohalm in Europa is/was. Het gaat niet zo goed met Rusland, met andere woorden.
Buitelen meteen alle burgervaders van de mannenbroederselite over elkaar heen om het moreel verval af te keuren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
In Harderwijk een spraakmakend schandaal.
Ik liet laatst een scheet die niet had misstaan als achtergrondmuziek in de slotscene van Münich.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vriend had laatst een kant en klare playlist opgezet op Spotify met o.a. droevige muziek opgezet .
Dus ik flapte "dit doet mij echt denken aan de holocaust" eruit.
Bleek dus dat het iets uit Schindlers list was. Dus zo vreemd was die opmerking niet.
/coolstory over de kracht van films
Nee, Veluwenaren houden niet van dergelijk sensatiegelul.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
BREAKING: Raadslid Bertus vind Bertha wel een "lekker kippetje".
Vroeger hadden we daar de PvdA voor.
Waarvan houden ze wel?quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, Veluwenaren houden niet van dergelijk sensatiegelul.
Niet van jouw Randstedelijke lulverhalen, in ieder geval, gesjeesde Willem.quote:
Snap ik. Beetje doen alsof Harderwijk het centrum van het universum is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet van jouw Randstedelijke lulverhalen, in ieder geval, gesjeesde Willem.
Dat zegt vrij weinig. Mensen die DWDD kijken zijn daar ook heel tevreden over.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
En geloof mij, ik weet redelijk wat onze lezers wel en niet boeit. Niet voor niets heeft onze uitgave de hoogste lezerstevredenheid.
Harderwijk is het centrum van Nederland, Nederland is het centrum van Europa en Europa is het centrum van de wereld.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snap ik. Beetje doen alsof Harderwijk het centrum van het universum is.
Maar dat stelt weinig voor. Een land zo groot als Rusland moet dat makkelijk vol kunnen houden. Nederland zou die operaties zelfs prima kunnen volhouden. Economisch gaat het niet goed met Rusland, geopolitiek ook niet. Derhalve de harde taal, de noodgrepen en vijandige politiek.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zegt men steeds, dat het niet goed met Rusland gaat. Maar als je kijkt naar hun militaire vertoon in Syrië, zou je het niet denken.
Ja, en daarom verdient Matthijs goed geld en heeft DWDD meer dan voldoende kijkers om zijn bestaan te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zegt vrij weinig. Mensen die DWDD kijken zijn daar ook heel tevreden over.
Het is de poort van Flevoland. Nuff said.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Harderwijk is het centrum van Nederland, Nederland is het centrum van Europa en Europa is het centrum van de wereld.
Niets rechtvaardigd het bestaan van Matthijs, maar waar ik natuurlijk op doelde is dat het geen reet zegt en een volkomen hol begrip is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en daarom verdient Matthijs goed geld en heeft DWDD meer dan voldoende kijkers om zijn bestaan te rechtvaardigen.
Is ook niet zo moeilijk natuurlijk in een regio waar men voornamelijk geen interesse heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
En geloof mij, ik weet redelijk wat onze lezers wel en niet boeit. Niet voor niets heeft onze uitgave de hoogste lezerstevredenheid.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niets rechtvaardigd het bestaan van Matthijs, maar waar ik natuurlijk op doelde is dat het geen reet zegt en een volkomen hol begrip is.
Ik zou bij PO programma's toch iets meer eisen stellen dan alleen veel kijkers trekken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en daarom verdient Matthijs goed geld en heeft DWDD meer dan voldoende kijkers om zijn bestaan te rechtvaardigen.
Weet niet hoor, maar als jij een product verkoopt, dan is het wel handig als je klant er tevreden mee is. Doordat ze zo tevreden zijn, is onze uitstroom relatief gezien namelijk ook het laagst. Wij zijn zelfs aan het plussen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niets rechtvaardigd het bestaan van Matthijs, maar waar ik natuurlijk op doelde is dat het geen reet zegt en een volkomen hol begrip is.
Nou en?quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik zou bij PO programma's toch iets meer eisen stellen dan alleen veel kijkers trekken.
Feitelijk is DWDD ook niet meer dan een door de staat gesubsidiëerd, drie kwartier durend reclameblokje van hetzelfde incestclubje, waarin zij allemaal even onder het mom van actualiteit hun nieuwe boek/theatershow/tv-programma/film/cabaretvoorstelling mogen pluggen.
Joh. Maar Guy gaat het aanpakken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben maar simpel, dus ik begrijp dat niet. Poetin vervreemdt de wereld meer en meer van zijn land. Je zou toch denken dat hij ervoor zou moeten zorgen dat het met iedereen door een deur kan als het niet zo goed gaat. Zoals het nu is, stuurt hij af op een oorlog. Of denkt hij echt dat hij met de Oekraïne in de zak weer sterker wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:54 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Maar dat stelt weinig voor. Een land zo groot als Rusland moet dat makkelijk vol kunnen houden. Nederland zou die operaties zelfs prima kunnen volhouden. Economisch gaat het niet goed met Rusland, geopolitiek ook niet. Derhalve de harde taal, de noodgrepen en vijandige politiek.
Ik betwijfel of sancties het verschil gaan maken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Joh. Maar Guy gaat het aanpakken.
Russen denken heel anders dan westerlingen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben maar simpel, dus ik begrijp dat niet. Poetin vervreemdt de wereld meer en meer van zijn land. Je zou toch denken dat hij ervoor zou moeten zorgen dat het met iedereen door een deur kan als het niet zo goed gaat. Zoals het nu is, stuurt hij af op een oorlog. Of denkt hij echt dat hij met de Oekraïne in de zak weer sterker wordt.
Wat je niet moet vergeten is dat er vaak vanuit wordt gegaan dat Poetin de leiding heeft, maar dat het niet geheel duidelijk is in hoeverre hij ook controle heeft op wat er daadwerkelijk gebeurt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben maar simpel, dus ik begrijp dat niet. Poetin vervreemdt de wereld meer en meer van zijn land. Je zou toch denken dat hij ervoor zou moeten zorgen dat het met iedereen door een deur kan als het niet zo goed gaat. Zoals het nu is, stuurt hij af op een oorlog. Of denkt hij echt dat hij met de Oekraïne in de zak weer sterker wordt.
Ik snap dat Poetin achterdochtig is, wat heel jammer is omdat het land meer floreerde onder de open Gorbatsjov. Van sancties wordt Poetin volgens mij alleen maar kwader en wraakzuchtiger.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Russen denken heel anders dan westerlingen.
En ik denk juist wel dat sancties werken. Lekker flink de economische duimschroeven aandraaien bij die vieze Poetin.
Die vinden tevreden klanten vaak nogal eng. Immers dan zijn ze zelf overbodig geworden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar als jij een product verkoopt, dan is het wel handig als je klant er tevreden mee is. Doordat ze zo tevreden zijn, is onze uitstroom relatief gezien namelijk ook het laagst. Wij zijn zelfs aan het plussen.
Maar IT'ers hebben natuurlijk geen boodschap aan tevreden klanten, Dat snap ik wel,
Dat is waar, maar hij wekt in elk geval de schijn alsof hij alles onder controle heeft en de dienst uitmaakt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat je niet moet vergeten is dat er vaak vanuit wordt gegaan dat Poetin de leiding heeft, maar dat het niet geheel duidelijk is in hoeverre hij ook controle heeft op wat er daadwerkelijk gebeurt.
De periode onder Gorbatsjov was leuk voor het Westen, maar voor de Russen zelf dramatisch. Onder Poetin ging het Rusland juist lang voor de wind.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik snap dat Poetin achterdochtig is, wat heel jammer is omdat het land meer floreerde onder de open Gorbatsjov. Van sancties wordt Poetin volgens mij alleen maar kwader en wraakzuchtiger.
Hij heeft weinig andere keuze; het is echter vaak lastig te bepalen wat schijn en wat echt is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij wekt in elk geval de schijn alsof hij alles onder controle heeft en de dienst uitmaakt.
Ik heb juist begrepen dat het onder Poetin niet zo goed toeven is voor de gewone burgers. De rijken zijn rijker geworden, maar de gewone man wordt beperkt in zijn doen en laten en lijdt onder de sancties. Heb ik dat mis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
De periode onder Gorbatsjov was leuk voor het Westen, maar voor de Russen zelf dramatisch. Onder Poetin ging het Rusland juist lang voor de wind.
Nu wel, ja. Gedurende lange tijd was dat anders.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb juist begrepen dat het onder Poetin niet zo goed toeven is voor de gewone burgers. De rijken zijn rijker geworden, maar de gewone man wordt beperkt in zijn doen en laten en lijdt onder de sancties. Heb ik dat mis.
Hoe zit het dan met de toegenomen restricties, zoals voor homo's en de pers. Die hebben bij mijn weten ook niets met de sancties te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nu wel, ja. Gedurende lange tijd was dat anders.
Rusland is het POL-café niet; de meeste mensen hebben weinig te schaffen met homo's, of met de pers.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de toegenomen restricties, zoals voor homo's en de pers. Die hebben bij mijn weten ook niets met de sancties te maken.
Oké, dan blijven de tekorten door de sancties staan. En die sancties heeft het land geheel en al aan de Russische overheid te danken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Rusland is het POL-café niet; de meeste mensen hebben weinig te schaffen met homo's, of met de pers.
Noem je juist de twee overeenkomsten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Rusland is het POL-café niet; de meeste mensen hebben weinig te schaffen met homo's, of met de pers.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Noem je juist de twee overeenkomsten.
Jammer van dat publieke geld. Een volledig privaat initiatief had ik beter kunnen waarderen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:27 schreef Disana het volgende:
Ik mag niet citeren uit de Trouw, maar dit vind ik nou mooi nieuws:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ziek-op-school.dhtml
twitter:_topshelf_ twitterde op woensdag 17-02-2016 om 09:17:23Heb jij nog een #VenD cadeaukaart? Lever hem in bij Topshelf! Lees hier de voorwaarden: https://t.co/vsOIlPoHc3 https://t.co/uaLZh9wTTg reageer retweet
Zoveel publiek geld is het niet. Ik vind dat de overheid best bij mag springen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jammer van dat publieke geld. Een volledig privaat initiatief had ik beter kunnen waarderen.
Zo te lezen is dat 50 %, dat vind ik wel fors te noemen. In absolute termen valt het wel mee ja.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoveel publiek geld is het niet. Ik vind dat de overheid best bij mag springen.
Macht is macht. De Krim is onderdeel van die macht, de invloed in Syrië eveneens.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind overheidsbemoeienis prima als het een goed doel dient. En muziekles vind ik een prima doel.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo te lezen is dat 50 %, dat vind ik wel fors te noemen. In absolute termen valt het wel mee ja.Maar ik ben dan ook niet zo fan van een overheid die bijspringt. Ook is het weer Haagse sturing van het werk in de klas, daar zouden ze naar mijn idee mee moeten stoppen.
Ik begrijp dat Poetin een vinger in de pap wil houden bij buurstaten, maar ook dat komt volgens mij enkel weer voort uit zijn achterdocht want wat kan er tegen zijn op democratische vreedzame staten als buurlanden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:47 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Macht is macht. De Krim is onderdeel van die macht, de invloed in Syrië eveneens.
Maar het gaat dus om het uitzetten van de erase-functie, niet om het daadwerkelijk toegang verschaffen tot de data van de telefoon. De FBI/NSA gaan het lekker brute forcen, en dat kan altijd (zonder erase functie dus)quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:52 schreef Kowloon het volgende:
Interessant (ja, dit vind ik nou interessant) hoe dit verder gaat verlopen:
http://tweakers.net/nieuw(...)eciale-firmware.html
Kennelijk is het voor Apple mogelijk om nieuwe firmware op een telefoon te zetten terwijl deze gelockt is. En hopelijk wint de privacy.
Beledigend voor Molenbeek, dit.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:50 schreef Heilwasser het volgende:
NWS / Veel criminele jongeren, en geen geld om iets te doen
Delft, het Molenbeek van Nederland.
Het uitzetten van de erase-functie faciliteert natuurlijk wel die brute-force attack die toegang verschaft. Rechtstreeks toegang verlenen is het inderdaad niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Maar het gaat dus om het uitzetten van de erase-functie, niet om het daadwerkelijk toegang verschaffen tot de data van de telefoon. De FBI/NSA gaan het lekker brute forcen, en dat kan altijd (zonder erase functie dus)
Nou, in 1989 had Moskou nog de facto de macht in de helft van Duitsland, nu enkel in het oosten van Oekraïne. Dus hoe fijn zijn die democratieën voor de macht van Moskou?quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Poetin een vinger in de pap wil houden bij buurstaten, maar ook dat komt volgens mij enkel weer voort uit zijn achterdocht want wat kan er tegen zijn op democratische vreedzame staten als buurlanden.
Clandestien achterdeurtjes meebakken op de chips.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:57 schreef 99.999 het volgende:
Het zal allemaal wel. Maar aangezien het Apple betreft lijkt het me veilig om de Chinezen de schuld te geven.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:57 schreef 99.999 het volgende:
Het zal allemaal wel. Maar aangezien het Apple betreft lijkt het me veilig om de Chinezen de schuld te geven.
Klopt. Ben ook benieuwd hoe dit zal verlopen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het uitzetten van de erase-functie faciliteert natuurlijk wel die brute-force attack die toegang verschaft. Rechtstreeks toegang verlenen is het inderdaad niet.
Mij zou een vreedzame coëxistentie met de wereld meer waard zijn. Ik denk dat ik de Russiche mentaliteit echt niet snap.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:00 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nou, in 1989 had Moskou nog de facto de macht in de helft van Duitsland, nu enkel in het oosten van Oekraïne. Dus hoe fijn zijn die democratieën voor de macht van Moskou?
Denk niet dat het gaat om de Russische mentaliteit, maar vooral om de mentaliteit van wereldleiders. In principe verschilt Rutte daarin niet van Poetin. Ze gebruiken echter deels andere middelen, zowel publiekelijk als achter de schermen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij zou een vreedzame coëxistentie met de wereld meer waard zijn. Ik denk dat ik de Russiche mentaliteit echt niet snap.
Weerloze infrastructuur krijgt weer de schuld toegewezen van die TS.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:50 schreef Heilwasser het volgende:
NWS / Veel criminele jongeren, en geen geld om iets te doen
Delft, het Molenbeek van Nederland.
Merkel ook? Of mag ik zeggen dat ik vermoed dat dit tevens een mannelijke eigenschap is die ik niet kan volgen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Denk niet dat het gaat om de Russische mentaliteit, maar vooral om de mentaliteit van wereldleiders. In principe verschilt Rutte daarin niet van Poetin. Ze gebruiken echter deels andere middelen, zowel publiekelijk als achter de schermen.
Die faalgemeenteraad verdient flinke klappen heur. Dankzij hun achterlijke begroting ligt de gemeentelijke infrastructuur al tien jaar achter qua onderhoud.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Weerloze infrastructuur krijgt weer de schuld toegewezen van die TS.
Merkel zeker ook. Is niet puur mannelijk, maar je ziet het meer in mannen inderdaad.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Merkel ook? Of mag ik zeggen dat ik vermoed dat dit tevens een mannelijke eigenschap is die ik niet kan volgen.
Zulke grappen spelen wel mee natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die faalgemeenteraad verdient flinke klappen heur. Dankzij hun achterlijke begroting ligt de gemeentelijke infrastructuur al tien jaar achter qua onderhoud.
Lokale democratie opheffen lijkt me de enige oplossing.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die faalgemeenteraad verdient flinke klappen heur. Dankzij hun achterlijke begroting ligt de gemeentelijke infrastructuur al tien jaar achter qua onderhoud.
100% eens.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Lokale democratie opheffen lijkt me de enige oplossing.
Maar kan ik zeggen dat ik Poetin enorm achterdochtig vind? Hij zet zich schrap tegen Europa en gaat geen wezenlijke dialoog aan.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Merkel zeker ook. Is niet puur mannelijk, maar je ziet het meer in mannen inderdaad.
Dat kun je best stellen ja. Die achterdocht is er in zekere mate altijd geweest tussen de Russen en Europese volkeren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar kan ik zeggen dat ik Poetin enorm achterdochtig vind? Hij zet zich schrap tegen Europa en gaat geen wezenlijke dialoog aan.
Lokale democratie installeren: iedere voordeur zijn eigen dictator.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Lokale democratie opheffen lijkt me de enige oplossing.
Om over een trambaan en een niet nader te noemen brug nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Schijnt er in te zitten bij alle leiders van grote niet-Westerse landen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar kan ik zeggen dat ik Poetin enorm achterdochtig vind? Hij zet zich schrap tegen Europa en gaat geen wezenlijke dialoog aan.
Ligt dat aan ons of aan hen. Ik kan me nog voorstellen dat je huiverig bent voor de macht van de VS, maar kan me weinig voorstellen bij angst voor Europa.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Schijnt er in te zitten bij alle leiders van grote niet-Westerse landen.
Kim Jong-Il, Xi Jinping, Maduro, Mukherjee, mw. Rousseff.
Ik denk dat angst voor Europa vrij logisch is. Toch "de oude wereld" en vriendje van de VS.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ligt dat aan ons of aan hen. Ik kan me nog voorstellen dat je huiverig bent voor de macht van de VS, maar kan me weinig voorstellen bij angst voor Europa.
De vorige lieden die Rusland wilden veroveren kwamen respectievelijk uit Duitsland/Oostenrijk en Frankrijk/Corsica.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat angst voor Europa vrij logisch is. Toch "de oude wereld" en vriendje van de VS.
Er is hier al 70 jaar vrede, dus je zou denken dat de angst niet langer gegrond is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat angst voor Europa vrij logisch is. Toch "de oude wereld" en vriendje van de VS.
Duitsers en Fransen wantrouwen elkaar ook al eeuwen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:15 schreef Heilwasser het volgende:
De vorige lieden die Rusland wilden veroveren kwamen respectievelijk uit Duitsland/Oostenrijk en Frankrijk/Corsica.
En praten. Met elkaar in gesprek blijven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Angst is altijd logisch, aangezien we in ons brein nog tribale aapjes zijn.
Maar we kunnen dat overwinnen, kost wel veel moeite, een goed georganiseerde samenleving, tijd en vooral geld. Voor elke generatie opnieuw.
Europa was niet onpartijdig in de Koude Oorlog.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is hier al 70 jaar vrede, dus je zou denken dat de angst niet langer gegrond is.
Ja. Bepaalde politici ook overigens.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat veel Europeanen de macht en invloed van Europese landen onderschatten.
Wat denken jullie.
Dat zou best kunnen. Ik denk dat Europeanen wat te arrogant zijn;quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat veel Europeanen de macht en invloed van Europese landen onderschatten.
Nog steeds niet. Wij keuren de aanslag op MH17 sterk af bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Europa was niet onpartijdig in de Koude Oorlog.
Sturen zelfs een jankende Timmerfrans er op af.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:19 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nog steeds niet. Wij keuren de aanslag op MH17 sterk af bijvoorbeeld.
Dat is waar, maar gevochten is er niet en we waren tijdens Gorbatsjov prima in gesprek. Het zal wel zijn zoals jullie opmerken: we zijn wat te arrogant en we onderschatten onze macht.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Europa was niet onpartijdig in de Koude Oorlog.
Maar dat is een beetje ons ding, als we een machthebber niet zien zitten wordt hier opeens tot in den treure benoemd wat voor wrede dictator het wel niet is en dat we de bevolking moeten helpen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Ik denk dat Europeanen wat te arrogant zijn;
"We bedoelen het toch goed? Iedereen die niet met ons samenwerkt is een wrede dictator die z'n burgers de afgrond in stort."
China geeft miljarden aan steun: "China koopt zieltjes in Afrika".quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje ons ding, als we een machthebber niet zien zitten wordt hier opeens tot in den treure benoemd wat voor wrede dictator het wel niet is en dat we de bevolking moeten helpen.
Maar goed, in China doen ze dat net zo natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
China geeft miljarden aan steun: "China koopt zieltjes in Afrika".
Europa geeft miljarden aan steun: "Ontwikkelingshulp van de vrijgevige Westerlingen."
Zeker, ieder land is overtuigd (of wil overtuigen) van de oprechtheid van haar handelen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar goed, in China doen ze dat net zo natuurlijk.
Zo kun je alles wel kapotrelativeren. Wie zijn wij om iets te zeggen over het feit dat niet altijd de kandidaat met de meeste stemmen wint? Wie zijn wij om Guantanamo Bay af te keuren?quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker, ieder land is overtuigd (of wil overtuigen) van de oprechtheid van haar handelen.
Wat andere landen doen met andere normen en waarden is verdacht.
Zelfs Amerikanen zijn in de ogen van een hoop Nederlanders gekke aapjes die het presidentschap verkwisten aan een "So You Think You Can POTUS"-mediaspektakel. Terwijl, wie zijn wij om te oordelen?
Heerlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:26 schreef Tchock het volgende:
Kibbeling gehaald. Zo lekker. Lief dagboek.
Mwah, niet alles, wel een hoop. Ik kan best Guantanamo Bay afkeuren zonder meteen de USA af te doen als derdewereldland. Zo heb ik ook niet graag dat leiders van andere landen zich te uitgesproken uitlaten over gebruiken hier, tenzij er grove mensenrechtenschendingen plaatsvinden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel kapotrelativeren. Wie zijn wij om iets te zeggen over het feit dat niet altijd de kandidaat met de meeste stemmen wint? Wie zijn wij om Guantanamo Bay af te keuren?
Een kwart. Bron, Maurice de Hond:quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Hoeveel van de potentiële PVV-stemmers zouden 65 jaar en ouder zijn?
Vraag het aan het orakel.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Hoeveel van de potentiële PVV-stemmers zouden 65 jaar en ouder zijn?
Mijn punt is dat het logisch is dat iedereen oordeelt vanuit zijn eigen referentiekader met zijn eigen normen en waarden. Dat is letterlijk onoverkomelijk. In Saudi-Arabië verafschuwen ze ons omdat we vrouwen een hand geven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, niet alles, wel een hoop. Ik kan best Guantanamo Bay afkeuren zonder meteen de USA af te doen als derdewereldland. Zo heb ik ook niet graag dat leiders van andere landen zich te uitgesproken uitlaten over gebruiken hier, tenzij er grove mensenrechtenschendingen plaatsvinden.
Van degenen onder hen die de krant lezen. Dat zal niet meer dan 5% zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:31 schreef GSbrder het volgende:
30% van de PVV'ers leest een regionale krant.
30% Koos. Jouw klantjes.
[ afbeelding ]
EditieNL is de Maurice de Hoax van alle Maurices de Hoax.quote:
Vind ik niet, waar het prima is als ze ons in Saudi-Arabie verafschuwen omdat we hier elkaar een hand geven, is dat voor de Saudi's geen reden om Nederland binnen te vallen. Je mag van mij best wat vinden van andere culturen, maar daar schiet je weinig mee op. Pas als je als land verdere betrekkingen hebt dan puur handelsrelaties, kun je middelen inzetten om mensenrechtenschendingen aan te kaarten. Ik vind het een beetje simpel om te denken dat wij iets moeten vinden over alles wat er op de wereld aan de hand is en dat ook moeten uitspreken naar elk land waar we af en toe zaken mee doen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het logisch is dat iedereen oordeelt vanuit zijn eigen referentiekader met zijn eigen normen en waarden. Dat is letterlijk onoverkomelijk. In Saudi-Arabië verafschuwen ze ons omdat we vrouwen een hand geven.
Daarom kun je wel zeggen "wie zijn wij om te oordelen", maar daarmee sla je dus letterlijk elk internationaal argument kapot en daarmee is het in mijn ogen geen nuttige redenering.
7/10, moest lachenquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:33 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
EditieNL is de Maurice de Hoax van alle Maurices de Hoax.
Dat is volgens mij iets typisch Nederlands. We moeten overal een mening over hebben en ook nog eens zo dapper zijn om die aan te kaarten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vind ik niet, waar het prima is als ze ons in Saudi-Arabie verafschuwen omdat we hier elkaar een hand geven, is dat voor de Saudi's geen reden om Nederland binnen te vallen. Je mag van mij best wat vinden van andere culturen, maar daar schiet je weinig mee op. Pas als je als land verdere betrekkingen hebt dan puur handelsrelaties, kun je middelen inzetten om mensenrechtenschendingen aan te kaarten. Ik vind het een beetje simpel om te denken dat wij iets moeten vinden over alles wat er op de wereld aan de hand is en dat ook moeten uitspreken naar elk land waar we af en toe zaken mee doen.
Wij "moeten" niet iets vinden, wij vinden. Je kunt niet ergens geen mening over hebben (dus in die zin moet je misschien wel vinden, maar goed).quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vind ik niet, waar het prima is als ze ons in Saudi-Arabie verafschuwen omdat we hier elkaar een hand geven, is dat voor de Saudi's geen reden om Nederland binnen te vallen. Je mag van mij best wat vinden van andere culturen, maar daar schiet je weinig mee op. Pas als je als land verdere betrekkingen hebt dan puur handelsrelaties, kun je middelen inzetten om mensenrechtenschendingen aan te kaarten. Ik vind het een beetje simpel om te denken dat wij iets moeten vinden over alles wat er op de wereld aan de hand is en dat ook moeten uitspreken naar elk land waar we af en toe zaken mee doen.
Dingen die elk volk op aarde doet bestempelen als iets "typisch Nederlands" is volgens mij wel iets "typisch Nederlands".quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is volgens mij iets typisch Nederlands. We moeten overal een mening over hebben en ook nog eens zo dapper zijn om die aan te kaarten.
Denk jij van niet? Ik vind het duiden op een gebrek aan bescheidenheid, dat overigens niet eens een slechte eigenschap hoeft te zijn. Ik zie dat toch wel als kenmerkend voor Nederlanders.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dingen die elk volk op aarde doet bestempelen als iets "typisch Nederlands" is volgens mij wel iets "typisch Nederlands".
Oprechte vraag: waarom krijg die man nog zo veel aandacht als dit allemaal bekend is? Zijn peilingen zitten er bij de verkiezingen catastrofaal naast en een maand later doen we weer alsof hij een Ziener is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed, 6-9 zetels minder voor de PVV bij andere peilingen.
Andre Krouwel zegt dan ook dat Maurice met de vraagstelling zijn kiezers naar de PVV leidt en ook nog trens uitvergroot om media-aandacht te kunnen krijgen.
50Plus heeft nog altijd veel te veel steun van de stemmers.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed, 6-9 zetels minder voor de PVV bij andere peilingen.
Andre Krouwel zegt dan ook dat Maurice met de vraagstelling zijn kiezers naar de PVV leidt en ook nog trens uitvergroot om media-aandacht te kunnen krijgen.
Dat vraag ik mij ook al tijden af.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waarom krijg die man nog zo veel aandacht als dit allemaal bekend is? Zijn peilingen zitten er bij de verkiezingen catastrofaal naast en een maand later doen we weer alsof hij een Ziener is.
Rutte komt ergens met iets minder persvrijheid dan hier en meteen moet hij het benoemenquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is volgens mij iets typisch Nederlands. We moeten overal een mening over hebben en ook nog eens zo dapper zijn om die aan te kaarten.
Nee, dat denk ik absoluut niet. In elk land heerst wel een mening over andere landen. Ons land blijft meestal redelijk in de luwte omdat we hier niemand executeren of martelen, maar er zijn ook zat politici die zich over Nederland uitspreken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Denk jij van niet? Ik vind het duiden op een gebrek aan bescheidenheid, dat overigens niet eens een slechte eigenschap hoeft te zijn. Ik zie dat toch wel als kenmerkend voor Nederlanders.
Dat dus. Ik vind dat niet eens zo verkeerd, het duidt erop dat we een geweten hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rutte komt ergens met iets minder persvrijheid dan hier en meteen moet hij het benoemen
Volgens mij voelen wij ons wel degelijk meer dan de meeste anderen geroepen om onze afkeuring uit te spreken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik absoluut niet. In elk land heerst wel een mening over andere landen. Ons land blijft meestal redelijk in de luwte omdat we hier niemand executeren of martelen, maar er zijn ook zat politici die zich over Nederland uitspreken.
Merkel, Hollande, Obama, Poetin, zelfs Assad: allemaal benoemen ze zaken in andere landen die, in hun ogen, niet deugen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |