abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159620696
Volledige titel: "NPO verzwijgt jodenhaat bij wrede woningoverval door lichtgetinte moslimracisten"

Althans zo staat het op Geenstijl.nl:

quote:
Disclaimer. Uw bloed kan gaan koken bij het zien van bovenstaand filmpje. Twee lichtgetinte bejaardenberovers trappen 2 oudjes van in de tachtig dusdanig in elkaar dat het stel nu in rolstoel én verzorgingstehuis zit. Amsterdamse Joden die letterlijk hun huis uitgetrapt worden, waar kennen we dat ook alweer van? De wrede woningoverval in de Heemstedestraat de dato augustus vorig jaar is nog steeds niet opgelost. Gisteravond kwam Opsporing Verzocht op de schokkende zaak terug. Kijk, huiver en tip aub de politie 0800 - 6070 (gratis), Meld Misdaad Anoniem: 0800 - 7000 (gratis) mocht u iets weten. heemstedestraatAT5.pngOpmerkelijk is het compleet weglaten van het antisemitisme bij de woningoverval door de Nederlandse Politie Omroep. Deze Joodse oudjes - er hing een mezoeza bij de voordeur - kregen "Vuile Joden!" naar hun bont&blauw geslagen hoofden geslingerd. Iets wat nauwelijks de mediaas haalde. Lees hier het interview in Nieuw Israelitisch Weekblad terug, en dan dat zinnetje over "die moffen". Enfin, wellicht bespoedigt een dergelijke omissie in Opsporing Verzocht de aanhouding van dit misselijke moslimtuig - het zij dan maar zo, maar raarrr is het wel.
Hier het artikel van AT5:

quote:
Het hoogbejaard echtpaar dat vorige maand zwaar werd mishandeld bij een overval in hun woning aan de Heemstedestraat heeft een interview gegeven.

Het stel, Samuel (87) en Diana (86), verblijft nu op een revalidatieafdeling in het ziekenhuis. Onlangs hadden ze een gesprek met een journalist van het Nieuw Israelietisch Weekblad (NIW). Ze zitten allebei in een rolstoel. Diana heeft nog altijd zoveel pijn dat ze geen zin heeft om te eten en Samuel is sinds de overval praktisch blind.

Lees ook: Mijn vader is onherkenbaar geslagen

Emanuel, het enige kind van het echtpaar, was zo verontwaardigd over de mishandeling dat hij een foto van zijn toegetakelde vader vrijgaf. Hij moest geopereerd worden. Ook zijn vrouw moest worden opgenomen in het ziekenhuis.

Het stel liet twee mannen, die zich voordeden als agenten hun woning binnen. De bejaarden werden door het duo gedrogeerd, vastgebonden en zwaar mishandeld. De woning wordt doorzocht en de overvallers gaan er met geld en diverse waardevolle spullen vandoor.

Schoppen
'De overvallers bleven maar slaan. (...) Samuel zei nog, sla mij niet mijn vrouw. (...) Hij heeft zijn heup gebroken en zag helemaal zwart van de zwarte plekken (...) Ook toen we vastgebonden op de grond lagen bleven ze maar schoppen', is te lezen in het interview. Volgens de slachtoffers zijn de twee daders rond de 40 en 50 jaar en hebben ze een Arabisch, Marokkaans uiterlijk. 'De een was mager en de ander had een dik gezicht. Maar ze spraken vloeiend Nederlands. Ze wisten precies wat ze moesten zoeken en wat ze moesten doen.'

'Jullie vuile Joden'
Tijdens de overval zijn veel sieraden gestolen. Er waren zoveel juwelen omdat de vader van de vrouw diamantslijper was. 'Ze wilden mijn vinger eraf snijden toen ik mijn ring er niet snel genoeg af kreeg. Kijk, hier is nog een flinke snee.' ‘Jullie vuile Joden,’ zeiden ze. ‘Jullie moeten het niet dragen. Jullie hebben het al te lang gedragen. Nu is het van ons.'

Diana groeide op in Parijs, waar zij als meisje vanwege het werk van haar vader naartoe verhuisde. Tijdens de oorlog werd het gezin verraden en opgepakt. Diana werd samen met haar moeder, tweelingbroer en andere broer naar Birkenau getransporteerd en daarna naar Auschwitz. Dit was rond haar dertiende jaar. Alleen Diana en haar moeder overleefden de verschrikkingen. Ze laat het nummer op haar arm zien. 'En op mijn buik heb ik nog littekens van de hond die mij heeft gebeten in het kamp. Omdat ik niet vlug genoeg liep. Ik ben drieënhalf jaar lang geslagen door de moffen, maar nog meer door deze rotzakken.'

Toekomst
Zoon Emanuel heeft een beloning van 10.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip. Dat bedrag staat inmiddels op 12.000 euro, spontaan ingezameld door mensen die de berichtgeving lazen of tv-uitzendingen zagen over de overval. Emanuel hoopt dat hij zijn ouders op hun oude dag nog mee kan nemen zijn huis om ze te verzorgen. 'Het lijkt mij voor nu onmogelijk dat ze nog langer op zichzelf blijven wonen. Ik hoop dat ze snel revalideren en dan laat ik hun spullen naar hier overbrengen, zodat ze nog een paar jaar leuk kunnen leven en deze verschrikking achter zich kunnen laten', aldus Emanuel.

De daders zijn nog niet gepakt.
pi_159620816
Allereerst het volgende viel mij op:

Na een half jaar op opsporing verzocht. voor het in een rolstoel trappen van 2 bejaarden, overvallen, en blind slaan van 1 van de bejaarden op een manier dat beiden niet meer zonder begeleiding kunnen wonen.

En als er dan een protest is tegen een AZC waar "rellen" zouden zijn, en wat rotjes afgestoken worden maar geen gewonden vallen komt het binnen een maand bij opsporing verzocht.

Daarnaast las ik in een eerdere reactie een melding over P2000, dat meldingen van het AZC niet op P2000 zouden staan. Ik heb de nieuwsberichten er eens bij gepakt, alle gevechten, problemen, zelfs dat iemand is neergestoken. Totaal geen meldingen mbt. de AZC's deze worden dus ook duidelijk gefilterd terwijl als je bijvoorbeeld op de P2000 van Amsterdam kijk en de ene na de andere oproep voor een vechtpartij ziet staan.

Ik vind het schande dat de media en ook de politie onderscheid maakt zodra het ook maar een beetje Islamitisch gerelateerd is, misschien is dit wel niet de reden of het probleem maar je moet toch naar iets gissen en de rode draad is inmiddels bekend.
pi_159620834
Incidentje, joh. Dit moet eigenlijk het nieuws helemaal niet bereiken, want met de waarheid speel je rechts in de kaart.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:47:39 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159620992
Ik probeerde het originele topic op FOK! terug te vinden maar dat lukt me niet...
Het is walgelijk wat er hier gebeurt is, sowieso die woning overvallen waarbij grof geweld gebruikt wordt zijn zum kotzen, maar de antisemitische opmerkingen erbij zijn zo diep kwetsend voor deze mensen...
Ik mag hopen dat de daders alsnog gevonden worden en lang, heel lang de bak indraaien....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_159621106
Onbegrijpelijk ook dat deze klootzakjes nog niet zijn gevonden. Moeten jongens uit de buurt zijn geweest. Broddelwerk van de kit.
pi_159621389
Mijn jongere broertje en ik zijn eens door een groep roomblanke jongens op straat belaagd die ons voor "kankeraap" en "kutkoelie" uitmaakte, hoelang zal Geenstijl dit soort vreemdelingenhaat tolereren? :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159621492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:42 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Allereerst het volgende viel mij op:

Na een half jaar op opsporing verzocht. voor het in een rolstoel trappen van 2 bejaarden, overvallen, en blind slaan van 1 van de bejaarden op een manier dat beiden niet meer zonder begeleiding kunnen wonen.

En als er dan een protest is tegen een AZC waar "rellen" zouden zijn, en wat rotjes afgestoken worden maar geen gewonden vallen komt het binnen een maand bij opsporing verzocht.

Daarnaast las ik in een eerdere reactie een melding over P2000, dat meldingen van het AZC niet op P2000 zouden staan. Ik heb de nieuwsberichten er eens bij gepakt, alle gevechten, problemen, zelfs dat iemand is neergestoken. Totaal geen meldingen mbt. de AZC's deze worden dus ook duidelijk gefilterd terwijl als je bijvoorbeeld op de P2000 van Amsterdam kijk en de ene na de andere oproep voor een vechtpartij ziet staan.

Ik vind het schande dat de media en ook de politie onderscheid maakt zodra het ook maar een beetje Islamitisch gerelateerd is, misschien is dit wel niet de reden of het probleem maar je moet toch naar iets gissen en de rode draad is inmiddels bekend.
Opsporing verzocht wordt pas ingezet als het via de reguliere paden (standaard politiewerk) niet lukt, en hoe lang dat politiewerk duurt is nou eenmaal iets wat bij elk onderzoek anders is. Daar zit echt niet een complot achter om het maar zo lang mogelijk uit de media te houden.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:06:37 #8
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_159621497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:02 schreef watisdezen het volgende:
Mijn jongere broertje en ik zijn eens door een groep roomblanke jongens op straat belaagd die ons voor "kankeraap" en "kutkoelie" uitmaakte, hoelang zal Geenstijl dit soort vreemdelingenhaat tolereren? :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, verder niet het ziekenhuis in geslagen door deze roomblanke jongens?

Niet? Dan scharen we het onder: "Ja maar Nederlanders doen het ooooohoooook :'( "
pi_159621874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:06 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ja, verder niet het ziekenhuis in geslagen door deze roomblanke jongens?

Niet? Dan scharen we het onder: "Ja maar Nederlanders doen het ooooohoooook :'( "
Hoelang moesten we in het ziekenhuis blijven om die uw-bloed-kan-gaan-koken-nieuwsbericht-coupon te krijgen?
pi_159621947
''Volgens de slachtoffers zijn de twee daders rond de 40 en 50 jaar en hebben ze een Arabisch, Marokkaans uiterlijk.''

Je verwacht het.
pi_159622083
Dus de hamvraag is dan: was het een misdaad die voortkwam uit Jodenhaat, waarbij ze ook een paar ringen hebben buitgemaakt, of was het een overval waarbij ze toevallig Joden als slachtoffer hadden, die ze vervolgens uitscholden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:57:11 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159622912
Het is wel heel zielig om net te doen alsof een overval ernstiger is omdat de slachtoffers joden zijn. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:08:32 #13
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159623152
Typisch. De media zijn weer lekker bezig.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:08:58 #14
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159623162
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is wel heel zielig om net te doen alsof een overval ernstiger is omdat de slachtoffers joden zijn. :')
Wat nu als de slachtoffers een wietplantage hadden?
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:09:46 #15
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_159623182
quote:
11s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
Dus de hamvraag is dan: was het een misdaad die voortkwam uit Jodenhaat, waarbij ze ook een paar ringen hebben buitgemaakt, of was het een overval waarbij ze toevallig Joden als slachtoffer hadden, die ze vervolgens uitscholden?
Schaapvraag, geitvraag of kamelenvraag lijkt me wat toepasselijker in dit geval (en in vele, vele andere gevallen...).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:13:46 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159623269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:08 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Wat nu als de slachtoffers een wietplantage hadden?
Dan is het natuurlijk wel veel erger.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159623275
Grappig, want juist door de joden zijn ze hier überhaupt.
pi_159623386
quote:
11s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
En of dergelijke details de opsporing vergemakkelijken. Als het nou een antisemiet met Tourette was dan ik mij daar iets bij voorstellen, maar daar lijkt het niet op. Het is misschien handig om de titel van het programma even in het achterhoofd te houden bij de beoordeling van de inhoud. Hoewel het daarvoor wel wordt gebruikt luidt die niet 'kietel mijn onderbuik'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 februari 2016 @ 16:02:39 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159624578
Als er maar de geringste aanwijzing is dat geweld richting moslims een haat-achtergrond heeft dan gaan Joop, de VARA, de NPO, DWDD en dat soort clubs vol op het orgel en moeten we dagenlang in de media wanhoopskreten horen "hoe heeft dit nu kunnen gebeuren" en "Dit is allemaal de schuld van Wilders". Ook in de Tweede Kamer kan de betreffende burgemeester zich komen verantwoorden en er wordt met tonnen aan subsidies gestrooid "want dit mag niet gebeuren in Nederland" Pak de zaak Kerwin Duijnmeijer bijvoorbeeld, waarbij er 20 jaar na data nog stille tochten gehouden werden.

Bij deze overduidelijke haatcrime, waarbij Joodse mensen 70 jaar na de holocaust alsnog in hun eigen huis belaagd worden en zwaar gewond raken horen we in eerste instantie niets. Een oorverdovende stilte. Het liefste wordt het tot het einde der tijden (dat gelukkig eerder zal aanbreken dan we aanvankelijk dachten) de stilte bewaard. Enkel omdat het onvermijdelijk is wat details vrij te geven kan het worden opgepakt door een site als GS. Van de NOS c.s. verwacht ik dat ze dit gewoon hardnekkig blijven negeren. Komt het toch, dan zal het eerst ontkend worden (als hatecrime) en vervolgens gebagatelliseerd (ja maar Israel).

Waar komt die ongelofelijke jodenhaat van de PvdA, Vara etc toch vandaan? Dat is toch niet rationeel meer te noemen, laat staan objectief. Komt het omdat ze weten dat ze met het importeren van miljoenen anti-semieten zelf verantwoordelijk zijn voor wat er allemaal gebeurd?
The End Times are wild
  woensdag 3 februari 2016 @ 16:08:14 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159624710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:02 schreef watisdezen het volgende:

SPOILER
Zijn jullie toen ook zwaargewond geraakt of bleef het bij wat schelden heen-en-weer? En waren jullie ook overvallen?
The End Times are wild
  woensdag 3 februari 2016 @ 16:08:23 #21
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159624714
Er staat toch dat ze zo'n joods Mezoeza ding naast de deur hadden hangen. Daaraan konden ze zien dat ze joods waren.

Dus een echte hatecrime ja. Buit was denk ik bijzaak.

Foto van een bronzen Mezoeza in het zuidwesten van Haastrecht, heeft geen verband met de Mezoeza aan de deur van het stel dat slachtoffer werd van een ware hatecrime
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:35:45 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159628419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:08 schreef BarryOSeven het volgende:
Er staat toch dat ze zo'n joods Mezoeza ding naast de deur hadden hangen. Daaraan konden ze zien dat ze joods waren.

Dus een echte hatecrime ja. Buit was denk ik bijzaak.

[ afbeelding ]
Foto van een bronzen Mezoeza in het zuidwesten van Haastrecht, heeft geen verband met de Mezoeza aan de deur van het stel dat slachtoffer werd van een ware hatecrime
Ok, jij weet dus dat dat een flamoes is en Joods is. De rest van de wereld niet, van die geven niet om Joden en andere religies.
Geen hatecrime dus.
pi_159628602
Dacht dat dit al heel oud nieuws was. Neemt niet weg dat het een grove schande is.
pi_159628916
Ik heb de uitzending gisteren gezien en er is inderdaad met geen woord gerept over het Joods-zijn van de slachtoffers. Dat terwijl daarin wel degelijk een motief van de daders kan schuilen. Het is heel goed denkbaar zelfs.

Het is bijzonder kwalijk dat er geen openheid van zaken wordt gegeven. En het is diep droevig dat politieke correctheid zo diep verankerd is in onze samenleving dat het zelfs de waarheidsvinding bij het oplossen van ernstige misdrijven in de weg staat.

Eigenlijk zou er op zo'n moment een overkoepelend orgaan moeten zijn dat de programmamakers verplicht om de zaak in de volgende uitzending opnieuw aan te stippen en dan mét vermelding van deze achtergrond.
pi_159628942
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zou nu wereldoorlog 3 zijn op social media als de inbrekers blanken waren geweest die onder het roepen van nikker zus en nikker zo, twee bejaarde Surinamers in elkaar hadden getrapt en beroofd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')