abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159939490
Dit is niet wat Europa kan dragen, zowel economisch als politiek. De gevolgen zijn niet te overzien. We hadden jaren geleden actie moeten ondernemen om dit te voorkomen.

We hadden alleen ontwikkelingshulp moeten geven aan landen die aan geboortebeperking doen. De landen hadden het krijgen van maximaal 2 tot 3 kinderen moeten stimuleren. Per inwoner was er dan meer ontwikkelingsgeld uit het westen geweest voor ontwikkeling, onderwijs, voedsel en medicijnen.

quote:
'Vanuit Afrika nog grote stroom vluchtelingen op komst'

Sinds het begin van dit jaar zijn zo'n 77.000 vluchtelingen in Griekenland aangekomen, blijkt uit nieuwe cijfers van VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR. Een eensgezinde oplossing heeft Europa ondertussen nog steeds niet gevonden. En dan moet de vluchtelingenstroom vanuit Afrika nog op gang komen, waarschuwt generaal-majoor buiten dienst Frank van Kappen vanavond in Nieuwsuur.

"Er heerst hevige droogte in delen van Afrika. De verwachting is dat de hongersnood een ongekende omvang zal aannemen", zegt Van Kappen. "Er wordt gevreesd dat de huidige vluchtelingenstroom zal worden versterkt vanuit Afrika. Er zijn zo'n 30 tot 50 miljoen mensen in beweging. Als zij ongecontroleerd naar Europa komen, wordt de stabiliteit van Europa aangetast."
Hongersnood

Doordat er nauwelijks regen valt in delen van Afrika, mislukken oogsten op grote schaal. Tientallen miljoenen mensen in Afrika kampen met hongersnood. Alleen in Ethiopië, Somalië, Eritrea en Zuid-Soedan zijn al meer dan 25 miljoen mensen afhankelijk van voedselhulp, aldus het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de Verenigde Naties.

De droogte in Afrika wordt veroorzaakt door El Niņo. Het is een natuurverschijnsel waarbij het zeewater langs de evenaar in de oostelijke Grote Oceaan sterk opwarmt. Dat heeft invloed op het weer in grote delen van de wereld: in sommige landen regent het nauwelijks, terwijl andere landen te maken krijgen met overstromingen.

Video: Wat is El Niņo?
Zichzelf vernietigen

NOS-correspondent Kees Broere was vorige week in Madagaskar, een groot eiland ten oosten van Afrika. De voedselveiligheid van de bevolking is in gevaar door de extreme droogte die El Niņo met zich meebrengt. Het landschap is totaal verdord, de oogsten zijn mislukt.

De bevolking kapt massaal bomen en draagt zo ook bij aan de droogte. Volgens een regionale bestuurder zijn de mensen daardoor bezig zichzelf te vernietigen. En de regen blijft voorlopig uit. "We gaan richting een hongersnood. Hoe overleven we dit tot mei, als het dan pas gaat regenen?"

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)lingen-op-komst.html
pi_159939696
:{

:{ :{
pi_159939746
Een tsunami aan kanslozen.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:16:17 #4
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_159939783
Voor de mensen die niet weten wat El Niņo is, hierbij een zeer verhelderend filmpje:

Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_159939824
Dat kunnen wij gewoon aan, in Duitsland doen ze er ook niet moeilijk over en zegt merkel gewoon...Wir schaffen das :)

Oh wacht!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:18:00 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159939830
Wat een kulbericht.

quote:
Doordat er nauwelijks regen valt in delen van Afrika, mislukken oogsten op grote schaal. Tientallen miljoenen mensen in Afrika kampen met hongersnood. Alleen in Ethiopië, Somalië, Eritrea en Zuid-Soedan zijn al meer dan 25 miljoen mensen afhankelijk van voedselhulp, aldus het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de Verenigde Naties.

De droogte in Afrika wordt veroorzaakt door El Niņo.
Die delen hebben niet eens last van El Nino :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 15 februari 2016 @ 17:18:16 #7
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_159939838
De tijd is gekomen om een metershoge muur om de EU te bouwen. Deze moet uitgerust worden met uitkijkposten die bemand worden door gewapende militairen. Zoiets als de Berlijnse muur. Als Europa nu geen actie onderneemt zijn we gedoemd.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 15 februari 2016 @ 17:19:08 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159939864
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:18 schreef PalmRoyale het volgende:
De tijd is gekomen om een metershoge muur om de EU te bouwen. Deze moet uitgerust worden met uitkijkposten die bemand worden door gewapende militairen. Zoiets als de Berlijnse muur. Als Europa nu geen actie onderneemt zijn we gedoemd.
AFKNALLEN BIJ DE GRENS!!!!!!!!!!! :( :( :( :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 15 februari 2016 @ 17:19:25 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159939874
Overigens een vrij suggestieve TT verzonnen door TS. Jammer.
pi_159939932
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:19 schreef Dven het volgende:
Overigens een vrij suggestieve TT verzonnen door TS. Jammer.
Dit staat in de tekst. Wat is hier suggestief aan?

"Er wordt gevreesd dat de huidige vluchtelingenstroom zal worden versterkt vanuit Afrika. Er zijn zo'n 30 tot 50 miljoen mensen in beweging. Als zij ongecontroleerd naar Europa komen, wordt de stabiliteit van Europa aangetast."
  maandag 15 februari 2016 @ 17:22:23 #11
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_159939963
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

"Er wordt gevreesd dat de huidige vluchtelingenstroom zal worden versterkt vanuit Afrika. Er zijn zo'n 30 tot 50 miljoen mensen in beweging. Als zij ongecontroleerd naar Europa komen, wordt de stabiliteit van Europa aangetast."
Er zijn 30 tot 50 miljoen mensen in beweging in Afrika. Niet op weg naar Europa, dat heb jij er van gemaakt.

Vroeger op de basisschool kregen wij nog het vak "begrijpend lezen".
pi_159939967
Hoeveel miljard zijn er al heen gegaan de afgelopen 50jaar?
  maandag 15 februari 2016 @ 17:22:38 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159939972
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dan neem je suggestiviteit vanuit de tekst over. Naar wat voor fondsen is de meneer/mevrouw die deze uitspraken heeft gedaan op zoek?

30 tot 50 miljoen Afrikanen naar Europa :')
pi_159939990
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:18 schreef Dven het volgende:
Wat een kulbericht.

[..]

Die delen hebben niet eens last van El Nino :')
Ik heb het de NOS-weerman laatst nog uitgebreid op tv zien uitleggen. Hier een kaartje:

maandag 15 februari 2016 @ 17:25:07 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159940030
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het de NOS-weerman laatst nog uitgebreid op tv zien uitleggen. Hier een kaartje:

[ afbeelding ]
Die band die je in centraal Afrika ziet is niet voor dit moment of zelfs de afgelopen zes maanden van toepassing.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:25:11 #16
241662 Jian
Well, well, well
pi_159940034
Het was ook zo belangwekkend en nieuwswaardig! :')

Dit onderwerp is door ontwikkelingen rond V&D helaas komen te vervallen voor de uitzending van vanavond. Vandaar dat het artikel is verdwenen van de voorpagina en uit de app van Nieuwsuur. Mogelijk komt het later deze week nog aan de orde in de uitzending.

pi_159940053
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:25 schreef Jian het volgende:
Het was ook zo belangwekkend en nieuwswaardig! :')

Dit onderwerp is door ontwikkelingen rond V&D helaas komen te vervallen voor de uitzending van vanavond. Vandaar dat het artikel is verdwenen van de voorpagina en uit de app van Nieuwsuur. Mogelijk komt het later deze week nog aan de orde in de uitzending.

Speculatie is dan ook niet erg nieuwswaardig.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:28:48 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159940118
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Die band die je in centraal Afrika ziet is niet voor dit moment of zelfs de afgelopen zes maanden van toepassing.
Zegt natuurlijk weinig. Ze vluchten niet voor het weer maar omdat oogsten mislukken en dergelijke. En dat kan vorig jaar al in gang zijn gezet bijvoorbeeld.

Ik denk dat 50 miljoen nog weinig is. Als klimaatsverandering doorzet zou dit makkelijk honderden miljoenen kunnen worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_159940145
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:25 schreef Dven het volgende:

[..]

De bron hiervan is een universiteit. Maar jij weet het beter, begrijp ik?

NB: In het Achtuurjournaal van 9 februari zat een uitgebreid item over El Niņo (vanaf 19:24 minuten), gevolgd door uitleg over het fenomeen door Peter Kuipers Munneke (vanaf 21:52 minuten).

http://www.npo.nl/nos-journaal/09-02-2016/POW_02990730
  maandag 15 februari 2016 @ 17:30:43 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159940157
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zegt natuurlijk weinig. Ze vluchten niet voor het weer maar omdat oogsten mislukken en dergelijke. En dat kan vorig jaar al in gang zijn gezet bijvoorbeeld.

Ik denk dat 50 miljoen nog weinig is. Als klimaatsverandering doorzet zou dit makkelijk honderden miljoenen kunnen worden.
Natuurlijk. Half Afrika onderweg naar Europa. Ik ga maar even een limonadestandje aan de Middellandse Zee opzetten. Succes gegarandeerd.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:33:42 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159940219
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De bron hiervan is een universiteit. Maar jij weet het beter, begrijp ik?

NB: In het Achtuurjournaal van 9 februari zat een uitgebreid item over El Niņo (vanaf 19:24 minuten), gevolgd door uitleg over het fenomeen door Peter Kuipers Munneke (vanaf 21:52 minuten).

http://www.npo.nl/nos-journaal/09-02-2016/POW_02990730
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan de maker van het kaartje. Ik ben er wel beter mee bekend dan dat jij bent en derhalve laat ik me niet door het kaartje misleiden.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:34:09 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159940230
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Natuurlijk. Half Afrika onderweg naar Europa. Ik ga maar even een limonadestandje aan de Middellandse Zee opzetten. Succes gegarandeerd.
Daarom is ontwikkelingshulp belangrijker dan mensen denken ;)

Mits natuurlijk, het niet in geld maar in directe hulp gestopt wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_159940289
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het beter weet dan de maker van het kaartje. Ik ben er wel beter mee bekend dan dat jij bent en derhalve laat ik me niet door het kaartje misleiden.
:')

Nogmaals: het kaartje is gebaseerd op input van een universiteit. Ik haal dat kaartje en ook nog een toelichting van een weerman aan als bronnen. Wat doet mijn deskundigheid er dan toe? Ik haal toch legitieme bronnen aan? :?

Wat is je punt precies? Wil je een medaille voor de NWS-user die het meest over El Niņo weet?
pi_159940295
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar daar is er juist meer regen in somalie.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:42:51 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159940464
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:')

Nogmaals: het kaartje is gebaseerd op input van een universiteit. Ik haal dat kaartje en ook nog een toelichting van een weerman aan als bronnen. Wat doet mijn deskundigheid er dan toe? Ik haal toch legitieme bronnen aan? :?

Wat is je punt precies? Wil je een medaille voor de NWS-user die het meest over El Niņo weet?
Je interpreteert informatie verkeerd en derhalve misbruik je bronnen.

Die band die je in Centraal-Afrika ziet, is voornamelijk in de periode die inmiddels alweer (ruim) een half jaar achterwege is, en in die periode hebben ze in die band geen zeer grote droogte gehad. Derhalve dat ik dus zeg : Die delen hebben niet eens last van El Nino.

Mijn punt is derhalve dat je met onjuiste informatie strooit. Hartstikke leuk en tof en gezellig wat de gebruikelijke effecten zijn maar in relatie met de OP totaal irrelevant aangezien dat de huidige situatie betreft, waar blijkt dat men een redelijk gebruikelijke hoeveelheid neerslag hebben ontvangen en er van grote droogte dus zeker GEEN SPRAKE van is.

quote:
In West Africa, initial conditions in 2015 were aligning in a similar way to the massive 1972 drought that devastated the Sahel with widespread food insecurity at or beyond crisis levels. During this event, the impact of drying from El Niņo tipped the region into full blown drought. While seasonal vegetation development in the West African region showed indeed effects of early-season rainfall deficits in 2015, which translated into delays in planting and early crop development in the Sahel, the suspected El Niņo effect seems to have been counterbalanced by various oceanic and meteorological systems in the Atlantic resulting in a relatively normal rainy season later in the year (July/August/September).
pi_159940501
welkom ik ga vast een liedje instuderen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_159940557
Ik las iets over houtkap. wat doen ze met dat hout dan? Eten kan niet echt en het lijkt me al warm zat.
  maandag 15 februari 2016 @ 17:51:06 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159940685
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:46 schreef muhahaha het volgende:
Ik las iets over houtkap. wat doen ze met dat hout dan? Eten kan niet echt en het lijkt me al warm zat.
Je kan er wel op koken en het exporteren. En woningen van bouwen. En meubels. En wat eigenlijk niet? :?
pi_159940702
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan er wel op koken en het exporteren. En woningen van bouwen. En meubels. En wat eigenlijk niet? :?
Goed punt :)

Dat laatste snap ik wel alleen zoals het nu staat verwoord gaan ze extra kappen vanwege de droogte.
pi_159940864
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Voornamelijk voor houtskool. Hout is de grootste energiebron in Madagascar.
pi_159940992
Die TT slaat echt nergens op, man man man. Dat er mensen 'in beweging zijn', wat dat ook moge betekenen, lekker suggestief weer. Betekent niet dat ze allemaal naar Europa komen. Dat gaat dan ook niet gebeuren. En ik stel voor dat TS is afreist naar Syrië, of om het even welk land. En dan nogmaals zijn eigen post leest. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159941012
Er is toch ook al voorspeld dat een groot aantal klimaatvluchtelingen genoodzaakt worden om zich te verplaatsen (niet direct naar Europa), in delen van Azië, omdat die gebieden steeds verder onder water komen te staan?
pi_159941133
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:05 schreef polderturk het volgende:

We hadden alleen ontwikkelingshulp moeten geven aan landen die aan geboortebeperking doen. De landen hadden het krijgen van maximaal 2 tot 3 kinderen moeten stimuleren.
[..]

Dus jij beslist dat zo even, hoeveel kinderen iemand mag krijgen, man man man. :')

Als ik kinderen wil, want die heb ik niet. Bepaal ik dat zelf wel, ook als de overheid jou achterlijke plannetje over zou nemen, wat nooit gaat gebeuren. Ook al zou ik 20 kinderen willen, daar heb jij helemaal niets mee te maken dan wel over te zeggen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 15 februari 2016 @ 18:11:47 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159941273

Wir schaffen das!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159941395
Vergeet niet elk aantal dat ergens gezegd wordt ondergebracht te worden per gemeente te vermenigvuldigen met de gehele familie die er nog hierheen aan bij wordt gehaald, dat is een gemiddelde factor 4, zeg maar gerust 5.

Dus bij 2000 vluchtelingen in een gemeente is dat 10.000.

Natuurlijk zijn daar dan ook genoeg onder die niet in aanmerking komen, maar vergeet dan ook nog eens niet dat die niet worden uitgezet en vrijlijk mogen rondzwerfen hier.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_159941696
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]

Wir schaffen das!
Klaver is ook al een christen democraat tegenwoordig? Wat heb ik gemist?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_159941876
Klaver. :r

'Impliciete ideologie', op 1:10. :')
pi_159941894
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]

Wir schaffen das!
Wat een kop ook. _O-
pi_159942022
pi_159942026
WIR MÜSSEN EINE MAUER BAUEN!!1 UND SCHNELL!!
pi_159942080
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:41 schreef Longcat. het volgende:
Israël heeft al jaren een muur. Misschien moeten we net zoals de joden meer voor ons eigen volk opkomen.
pi_159942084
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:41 schreef Longcat. het volgende:
DEUTSCHLAND UBER ALLESS!!!

See what i did there?

Ik. _O_
pi_159942123
BREKEND!!! EEN GELEKTE FOTO VAN DE MOBILISATIE VAN ONS LEGER!!1

pi_159942279
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dus jij beslist dat zo even, hoeveel kinderen iemand mag krijgen, man man man. :')

Als ik kinderen wil, want die heb ik niet. Bepaal ik dat zelf wel, ook als de overheid jou achterlijke plannetje over zou nemen, wat nooit gaat gebeuren. Ook al zou ik 20 kinderen willen, daar heb jij helemaal niets mee te maken dan wel over te zeggen.
Dat vind ik nog te bezien, zie het ook van de andere kant: Als je weet dat je kinderen een toekomst krijgen zonder enig positief vooruitzicht ga je dan nog zonder rubber te werk? Wetende dat je van je loon je kinderen amper kan onderhouden? Zelf zou ik dat nooit doen, ik wil mijn eigen bloed niet zien lijden.

Maar dit vind ik meer een taak voor de inwoners en politiek zelf van het land, jammer alleen dat de meeste landen daar geen goed democratisch bestuur hebben maar alleen uit vriendjespolitiek bestaat met een vleugje corruptie.

En om eerlijk te zijn, kijk eens naar de geschiedenis, hoe vooruitstrevend Nederland is. (Buiten de negatieve kanten om dan)

Met en door werken zijn we geworden wat we nu zijn, je ziet in bepaalde regio's nog mensen met een arbeiderscultuur. Werken 6 dagen in de week en proberen 80-90 uur te draaien. Dat zijn mensen die een land opbouwen.

Ik ben zelf niet in Afrika geweest, maar ik weet zeker dat er daar een gebrek is aan leiderschap, eerlijkheid, mentaliteit etc. De dag van morgen is het enige waar ze naar kijken, lange termijn denken is er voor velen niet bij. Ik denk dat we dit wat we nu zijn te danken hebben aan het gristelijk calvinisme etc maar afijn..

Daarom ben ik zelf trots op Nederland, wat wij als klein landje nu hebben bereikt.

Jammergenoeg is die trotsheid geen hoge trots, de werkende mens word niet beloond maar bestraft door hogere belastingtarieven, wat schandalig is. En hoe de regering nu omspringt met het Nederlandse volk vind ik bedroevend.
pi_159942290
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:44 schreef Longcat. het volgende:
BREKEND!!! EEN GELEKTE FOTO VAN DE MOBILISATIE VAN ONS LEGER!!1

[ afbeelding ]
Godverdomme. ik moest lachen, hard. _O_
pi_159942385
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:51 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat vind ik nog te bezien, zie het ook van de andere kant: Als je weet dat je kinderen een toekomst krijgen zonder enig positief vooruitzicht ga je dan nog zonder rubber te werk? Wetende dat je van je loon je kinderen amper kan onderhouden? Zelf zou ik dat nooit doen, ik wil mijn eigen bloed niet zien lijden.

Maar dit vind ik meer een taak voor de inwoners en politiek zelf van het land, jammer alleen dat de meeste landen daar geen goed democratisch bestuur hebben maar alleen uit vriendjespolitiek bestaat met een vleugje corruptie.

En om eerlijk te zijn, kijk eens naar de geschiedenis, hoe vooruitstrevend Nederland is. (Buiten de negatieve kanten om dan)

Met en door werken zijn we geworden wat we nu zijn, je ziet in bepaalde regio's nog mensen met een arbeiderscultuur. Werken 6 dagen in de week en proberen 80-90 uur te draaien. Dat zijn mensen die een land opbouwen.

Ik ben zelf niet in Afrika geweest, maar ik weet zeker dat er daar een gebrek is aan leiderschap, eerlijkheid, mentaliteit etc. De dag van morgen is het enige waar ze naar kijken, lange termijn denken is er voor velen niet bij. Ik denk dat we dit te danken hebben aan het gristelijk calvinisme etc maar afijn..

Daarom ben ik zelf trots op Nederland, wat wij als klein landje nu hebben bereikt.

Jammergenoeg is die trotsheid geen hoge trots, de werkende mens word niet beloond maar bestraft door hogere belastingtarieven, wat schandalig is. En hoe de regering nu omspringt met het Nederlandse volk vind ik bedroevend.
Ik heb over die achterlijke hoge belasting ook een topic geopend, die loopt nog steeds trouwens. Goede punten verder, alleen ben ik te stoned om daar nu op in te gaan. :')
  maandag 15 februari 2016 @ 18:57:44 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159942460
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Klaver is ook al een christen democraat tegenwoordig? Wat heb ik gemist?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-aan-absoluut.dhtml
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 februari 2016 @ 18:58:16 #48
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159942475
Volgens mij als wij oorspronkelijkw bewoners van Europa allemaal besluiten, als die vluchtelingen hier komen, te vertrekken ergens anders heen, maken ze er hier net zo'n zooi van als in Afrika. Gewoon omdat ze achterlijk zijn.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159942484
pi_159942510
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:41 schreef ccs het volgende:
[ afbeelding ]
pi_159942527
Gewoon alle Europeze grenzen dicht en niemand er meer in. Opgelost.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:01:19 #52
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159942572
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:59 schreef George_Zina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geniaal beeld haha, waar komt dat uit?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159942596
Daarom moeten we ervoor zorgen dat daar de problemen worden opgelost en niet dat de hele wereld hier komt wonen.
pi_159942598
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:01 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Geniaal beeld haha, waar komt dat uit?
Scene uit de film World War Z.
pi_159942633
Ik roep het al lang. We ontkomen er niet aan om in de toekomst pogingen tot illegale grensoverschrijding met dodelijk geweld te beantwoorden. Hopelijk is het tegen die tijd niet te laat. Extreem-links heeft de neiging om de waarheid laat onder ogen te zien.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:03:18 #56
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159942636
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:02 schreef George_Zina het volgende:
Scene uit de film World War Z.
Lijkt me een vette film.
pi_159942644
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik heb over die achterlijke hoge belasting ook een topic geopend, die loopt nog steeds trouwens. Goede punten verder, alleen ben ik te stoned om daar nu op in te gaan. :')
Haha nog steeds weekend dus, goed bezig. :P

Maar dat vind ik het belachelijke eraan, dezelfde mensen die Nederland hebben opgebouwd met deze mentaliteit worden nu eigenlijk bestraft door het feit dat ze overuren maken. Die jongens willen niet anders, ze willen hard werken om geld te verdienen. Dat moet juist beloond worden.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:04:03 #58
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159942668
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:02 schreef Europa100 het volgende:
Daarom moeten we ervoor zorgen dat daar de problemen worden opgelost en niet dat de hele wereld hier komt wonen.
We? Wie dan?

De enige die dat kan oplossen zijn de verenigde naties, lijkt me.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:04:14 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_159942678
De btw kan nog wel wat hoger en we gooien gewoon een extra Europese heffing op de brandstof om dit allemaal te bekostigen ^O^
pi_159942708
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:03 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Lijkt me een vette film.
Mwah, het kan mee door. Niet echt vet maar je kunt een avondje mee vullen en een dag later ben je de film vergeten (behalve deze scene natuurlijk).
pi_159942736
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:04 schreef slashdotter3 het volgende:
De btw kan nog wel wat hoger en we gooien gewoon een extra Europese heffing op de brandstof om dit allemaal te bekostigen ^O^
Betalen voor onze eigen uitroeiing. De ultieme SM-droom van links.
pi_159942805
Wie gaat er mee naar China? Er zijn daar nog wat appartementjes/steden te vullen :s)
pi_159942841
Grote hoeveelheden mensen afknallen. De natte droom van pvv'ers.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:11:56 #64
451005 Grems
Clown World
pi_159942913
Op weg naar NL, Zweden, Duitsland en het VK.
pi_159942923
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
Roep je dit ook in een verwijtende toon richting soldaten in oorlogstijd? Niemand van ons heeft hier on gevraagd.

Wij zijn de verdedigende partij.
pi_159942947
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:07 schreef Meike26 het volgende:
Wie gaat er mee naar China? Er zijn daar nog wat appartementjes/steden te vullen :s)
Je kunt daar leuke hebbedingetjes kopen voor weinig. Naar China verhuizen betekent dat je minder lang op je spullen hoeft te wachten _O_
  maandag 15 februari 2016 @ 19:14:47 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159943013
quote:
pi_159943035
Overigens is de TT gewoon kut.
pi_159943085
Gezellig :D

Er moet toch een manier zijn om dit positief te bekijken?
In ieder geval zijn we geen nazis als we mensen op blijven nemen, dat is al een.
Twee; Nog meer cultuur!
Drie; Waarom niet?
En de nadelen dan?
Criminaliteit;"Maar 'wij' doen het ook!"
Kostenplaatje; "het is goed voor de economie!"
Zo moeilijk is het toch niet?

30 tot 50 miljoen lijkt me wel heel veel trouwens,maar.we.zullen het zien.

[ Bericht 68% gewijzigd door rareman1 op 15-02-2016 19:34:52 ]
pi_159943203
quote:
Grote hoeveelheden mensen zonder mentaliteit binnenhalen. De natte droom van de linkse gutmensch.

Als het nu oostblokkers, Filipijnen, chinezen en Japanners waren dan had ik misschien wel meegezongen met dat welkomstlied.

Die mensen weten wat werken is.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:20:42 #71
451005 Grems
Clown World
pi_159943219
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:03 schreef Confetti het volgende:
Ik roep het al lang. We ontkomen er niet aan om in de toekomst pogingen tot illegale grensoverschrijding met dodelijk geweld te beantwoorden. Hopelijk is het tegen die tijd niet te laat. Extreem-links heeft de neiging om de waarheid laat onder ogen te zien.
Heeft niets te maken met de waarheid onder ogen zien. Is gewoon onderdeel van een vooropgezet plan.
pi_159943222
quote:
16s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:20 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Grote hoeveelheden mensen zonder mentaliteit binnenhalen. De natte droom van de linkse gutmensch.

Als het nu oostblokkers, Filipijnen, chinezen en Japanners waren dan had ik misschien wel meegezongen met dat welkomstlied.

Die mensen weten wat werken is.
Gutmensch is al een aardige geuzennaam aan het worden tegenwoordig.
pi_159943491
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gutmensch is al een aardige geuzennaam aan het worden tegenwoordig.
Die jongens wisten inderdaad wel aardig wat verwoesten inhield.
pi_159944277
Het niveau hier is weer dusdanig bedroevend dat een stel Afrikanen het onmogelijk naar beneden kan halen.
pi_159944568
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
Het niveau hier is weer dusdanig bedroevend dat een stel Afrikanen het onmogelijk naar beneden kan halen.
Daar komen we vanzelf achter.
pi_159944590
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:59 schreef Raptor1985 het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. De werkelijke oplossing is dat we de grote problemen te lijf gaan waar ze in Afrika, maar ook elders mee kampen: droogte, het mislukken van oogsten, enzovoort.

Er moet meer worden gedaan om de landbouw in Afrika te helpen, want landbouw is voedsel. Er zijn methodes om onvruchtbare, ongeschikte grond toch weer geschikt te maken voor landbouw. Verder moet de bomenkap worden tegengegaan. Sowieso is dat wereldwijd een issue, met het oog op CO2-uitstoot (bomen nemen CO2 op).

Waar het om gaat, is dat we in Afrika, het Midden-Oosten en elders omstandigheden creëren waardoor er geen uitzichtsloze situatie ontstaat. Zo voorkom je dat mensen massaal op de vlucht slaan.
pi_159944732
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:59 schreef Raptor1985 het volgende:
Hopelijk zijn er dan mensen die de grenzen weer gaan afbreken. Wel paar miljoen toelaten tot de EU en dan opeens de grens op slot voor alles na nummer 3.000.000 (o.i.d.)? Dat is toch super hypocriet of niet dan?

De EU en haar bevolking heeft een beslissing gemaakt, en moet de consequenties daar maar lekker van ondergaan :s)
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 15 februari 2016 @ 20:03:35 #78
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159944789
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
  maandag 15 februari 2016 @ 20:05:02 #79
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159944836
We zullen Afrika weer moeten koloniseren ben ik bang. Even strak de touwtjes in handen nemen om de boel weer op de rit te krijgen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159945061
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. De werkelijke oplossing is dat we de grote problemen te lijf gaan waar ze in Afrika, maar ook elders mee kampen: droogte, het mislukken van oogsten, enzovoort.

Er moet meer worden gedaan om de landbouw in Afrika te helpen, want landbouw is voedsel. Er zijn methodes om onvruchtbare, ongeschikte grond toch weer geschikt te maken voor landbouw. Verder moet de bomenkap worden tegengegaan. Sowieso is dat wereldwijd een issue, met het oog op CO2-uitstoot (bomen nemen CO2 op).

Waar het om gaat, is dat we in Afrika, het Midden-Oosten en elders omstandigheden creëren waardoor er geen uitzichtsloze situatie ontstaat. Zo voorkom je dat mensen massaal op de vlucht slaan.
Veel succes gewenst met dat plan :') . Europa dat Afrika(enig idee hoe groot dat continent eigenlijk is??) gaat helpen om de voedselproblemen op te lossen. Dat terwijl ze fokken als nooit tevoren. Hoe cru het ook klinkt, hoe meer we ze helpen te overleven hoe groter het probleem wordt. We moeten inzetten op geboortebeperking. Afrika is niet levensvatbaar voor een bevolkingsgroei zoals we die nu zien.

Als dat niet lukt alle indringers met geweld tegenhouden. Dat ligt binnen onze militaire capaciteiten.
  maandag 15 februari 2016 @ 20:22:59 #81
451005 Grems
Clown World
pi_159945450
quote:

[..]

Geniaal idee. Dan zitten we over 100 jaar met 6 miljard Afrikanen i.p.v. 3 miljard.
  maandag 15 februari 2016 @ 20:25:37 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159945528
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:03 schreef Confetti het volgende:
Niemand gaat dat dodelijke geweld gebruiken en ook niemand gaat die grenzen dicht houden. Die kans hebben we in 2014 gehad. Nu is die kans verkeken.
The End Times are wild
pi_159945551
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Veel succes gewenst met dat plan :') . Europa dat Afrika(enig idee hoe groot dat continent eigenlijk is??) gaat helpen om de voedselproblemen op te lossen. Dat terwijl ze fokken als nooit tevoren. Hoe cru het ook klinkt, hoe meer we ze helpen te overleven hoe groter het probleem wordt. We moeten inzetten op geboortebeperking. Afrika is niet levensvatbaar voor een bevolkingsgroei zoals we die nu zien.

Als dat niet lukt alle indringers met geweld tegenhouden. Dat ligt binnen onze militaire capaciteiten.
Ze fokken niet al nooit tevoren. Het gemiddeld aantal kinderen daalt.
pi_159945586
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:02 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Hopelijk zijn er dan mensen die de grenzen weer gaan afbreken. Wel paar miljoen toelaten tot de EU en dan opeens de grens op slot voor alles na nummer 3.000.000 (o.i.d.)? Dat is toch super hypocriet of niet dan?

De EU en haar bevolking heeft een beslissing gemaakt, en moet de consequenties daar maar lekker van ondergaan :s)
Wat mij betreft was dat tuig helemaal niet binnengelaten dus niks hypocriet. Gewoon al die gelukszoeker per direct gedwongen eruit pleuren en niemand meer binnen laten. Laat ze het maar lekker uitzoeken daar in de middeleeuwen.
pi_159945637
quote:

[..]

Ja er nog meer geld heen sturen, dat heeft inderdaad succes opgeleverd tot nu toe. Gewoon tot hier en niet verder. Ze moeten er eerst zelf maar eens wat aan doen ipv. dat handje steeds ophouden.
  maandag 15 februari 2016 @ 20:30:44 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159945726
Het Europese volk is lethargisch geworden en niet meer in staat om te vechten voor zijn voortbestaan. Dan ga je er aan, dat is een natuurwet.
The End Times are wild
pi_159945823
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:27 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Wat mij betreft was dat tuig helemaal niet binnengelaten dus niks hypocriet. Gewoon al die gelukszoeker per direct gedwongen eruit pleuren en niemand meer binnen laten. Laat ze het maar lekker uitzoeken daar in de middeleeuwen.
Wat mij betreft ook. Ik was altijd al (alleen) voor opvang in de regio.

Maar de politiek, bedrijfsleven, NGO's, en veel mensen willen het zo (blijkbaar). Prima toch? Maar dan niet huilen als er een vluchteling te veel komt (niet naar jou gericht maar aan die "kom maar hier" mensen.).
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 15 februari 2016 @ 20:39:17 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_159946109
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:43 schreef ccs het volgende:

Misschien moeten we net zoals de joden meer voor ons eigen volk opkomen.
Ga eens snel jouw racistische mond spoelen :{w
pi_159946178
Ja, dat is toch wel bekend inmiddels?
Kijk naar dit filmpje: interview van Kockelman met Kofi Annan

Overigens dacht ik dat het aantal zogenaamde klimaatvluchtelingen in potentie door UNCHR zelfs op tussen de 100 en 120 miljoen wordt geschat.
I´m back.
pi_159946326
Kortom, Afrika moet weer gekoloniseerd worden omdat we anders misschien in de toekomst ooit een keertje niet de nieuwe Iphone kunnen kopen. :')
pi_159946354
En Merkel met haar policor kliek zag dat het goed was, Wir Schaffen Das!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159946462
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat is toch wel bekend inmiddels?
Kijk naar dit filmpje: interview van Kockelman met Kofi Annan

Overigens dacht ik dat het aantal zogenaamde klimaatvluchtelingen in potentie door UNCHR zelfs op tussen de 100 en 120 miljoen wordt geschat.
En ze wilden het klimaatvluchtelingen op relatief korte termijn toch ook makkelijker maken om hier naar toe te komen, had ik gelezen? (Kan ff niet het hele topic doorlezen nu. :P )
  maandag 15 februari 2016 @ 20:47:49 #93
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159946490
En bedankt Merkel ^O^ Bedankt voor onze ondergang. Hitlers inverse maar met gelijkwaardige gevolgen.

Was toch al van plan weg te gaan.
pi_159946532
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:58 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gewoon omdat ze achterlijk zijn.
Dat klopt. Kunnen ze niks aan doen, maar IQ's boven de 80 zijn zeldzaam.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Forum Admin maandag 15 februari 2016 @ 20:55:52 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159946898
Hele stallen vol dieren vergassen we als er een ziek is, vossen schieten we dood als ze in de buurt komen van onze kippen, gooi je een waxinelichthouder naar de koningin ga je voor onbepaald aantal jaren een detentietraject in maar hordes kanslozen zonder enige toekomst anders dan in een uitkering belanden laten we met duizenden tegelijk binnen.

Mooi man. Tijd voor een green card denk ik.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159947012
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:47 schreef ToT het volgende:

[..]

En ze wilden het klimaatvluchtelingen op relatief korte termijn toch ook makkelijker maken om hier naar toe te komen, had ik gelezen? (Kan ff niet het hele topic doorlezen nu. :P )
Dat weet ik niet, maar als Kofi Annan zegt dat het vrij logisch is dat wij al die mensen in Europa opvangen dan denk ik dat het iig in bepaalde kringen wel al gewoon het plaatje voor de toekomst is. Omdat Kofi Annan (ondanks al zijn mislukkingen bijv. alleen al in Syrië) toch nog steeds geldt als een man van formaat in diplomatieke kringen en ook gezien wordt als invloedrijk.

Dus de stroom van vluchtelingen die nu op ons afkomt is alleen maar fase 1 van een stroom van inwijkelingen die alleen maar aanhoudt en steeds groter zal worden. En voor deze fase 1 gebeurde alles geleidelijk, nu zal het allemaal wat sneller gebeuren, want daar zijn we inmiddels ook wel gewend aan geworden.
I´m back.
pi_159947101
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar als Kofi Annan zegt dat het vrij logisch is dat wij al die mensen in Europa opvangen dan denk ik dat het iig in bepaalde kringen wel al gewoon het plaatje voor de toekomst is. Omdat Kofi Annan (ondanks al zijn mislukkingen bijv. alleen al in Syrië) toch nog steeds geldt als een man van formaat in diplomatieke kringen en ook gezien wordt als invloedrijk.

Dus de stroom van vluchtelingen die nu op ons afkomt is alleen maar fase 1 van een stroom van inwijkelingen die alleen maar aanhoudt en steeds groter zal worden. En voor deze fase 1 gebeurde alles geleidelijk, nu zal het allemaal wat sneller gebeuren, want daar zijn we inmiddels ook wel gewend aan geworden.
Kort samengevat: We're fucked. -O-
pi_159947126
quote:

[..]

Klopt. Over veertig jaar zal de verhouding 50/50 zijn lijkt me zo.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159947136
Feit is dat dit het bevolkingsoverschot van Afrika is. Hoe lang accepteren wij nog dat de bevolking van Afrika elke generatie meer dan verdubbelt? Gedwongen sterilisatie op grote schaal (chemisch, via water en voedsel) moet bespreekbaar worden. De voortplantingsdrift van Afrika is de grootste bedreiging voor wereldvrede en milieu.
pi_159947174
quote:

[..]

Ik denk dat het tijd is om uit de VN te stappen. Het VN is een belangenclubje voor Afrika geworden en dat moeten wij niet te accepteren. Wat we moeten doen is een opvolger van de VN oprichten met uitsluitend westerse landen: De niet-islamitische landen van Europa, Rusland, Noord-Amerika, Australië en Japan.
pi_159947205
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Klopt. Over veertig jaar zal de verhouding 50/50 zijn lijkt me zo.
Leo Lucassen zal dat meteen, voorzien van de nodige grafiekjes, weerleggen.
I´m back.
pi_159947246
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Kort samengevat: We're fucked. -O-
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. De wereld lijkt op drift te raken. Althans Midden-Oosten en Afrika.
I´m back.
pi_159947304
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. De wereld lijkt op drift te raken. Althans Midden-Oosten en Afrika.
- Hekkken
- Alle Afrikanen (zonder Europees paspoort) Europa uit.
- Keiharde sancties jegens Afrika. Herkolonisatie.
- Stoppen met vijandsdenken jegens Rusland. Afrika en de islam zijn de vijand, niet Rusland.

Er is genoeg te doen. De politieke wil ontbreekt alleen.
pi_159947622
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- Hekkken
- Alle Afrikanen (zonder Europees paspoort) Europa uit.
- Keiharde sancties jegens Afrika. Herkolonisatie.
- Stoppen met vijandsdenken jegens Rusland. Afrika en de islam zijn de vijand, niet Rusland.

Er is genoeg te doen. De politieke wil ontbreekt alleen.
Ja, een hek gaat mensen niet tegenhouden, niet substantieel, zie je in de VS ook, want daar gebeurt ongeveer hetzelfde.
Herkolonisatie zal op zijn minst niet goed liggen bij ongeveer de helft van de Europeanen zelf, maar zeker ook niet bij de min of meer failed states in Afrika zelf, dus dat zie ik er ook niet echt van komen.
Andere opties zijn wrs ook niet echt een alternatief.
We're fucked, denk ik.
Ja, of aanpassen aan de nieuwe situatie en dat betekent het Europa dat je altijd gekend hebt vaarwel zeggen. In VS wordt dat wrs als de minst onoverkomelijke situatie gezien, daarom hameren ze van die kant ook zo op het feit dat we wat meer vluchtelingen moeten opnemen.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:14:46 #105
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_159947669
Er is maar 1 oplossing ;-)

graag op anoniem
  Forum Admin maandag 15 februari 2016 @ 21:14:56 #106
pi_159947674
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, een hek gaat mensen niet tegenhouden, niet substantieel, zie je in de VS ook, want daar gebeurt ongeveer hetzelfde.
Herkolonisatie zal op zijn minst niet goed liggen bij ongeveer de helft van de Europeanen zelf, maar zeker ook niet bij de min of meer failed states in Afrika zelf, dus dat zie ik er ook niet echt van komen.
We're fucked, denk ik.
Ja, of aanpassen aan de nieuwe situatie en dat betekent het Europa dat je altijd gekend hebt vaarwel zeggen. In VS wordt dat wrs als de minst onoverkomelijke situatie gezien, daarom hameren ze van die kant ook zo op het feit dat we wat meer vluchtelingen moeten opnemen.
Dat is gewoon de aanzet voor een zeer ernstige burgeroorlog, zoals je het stelt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159947683
quote:

[..]

We're fucked, denk ik.
Stroomdraden, mijnenvelden, wachttorens, grenswachten met schietbevel. Natuurlijk kun je ze tegenhouden. We hebben een leger om een ander leger tegen te houden. Dan kunnen we ook een groep ongewapende mensen tegen houden, die uitsluitend de baarmoeder als wapen hebben.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:17:50 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159947773
De vluchtelingenstroom zelf is een gevolg van de welvaartsverschillen tussen Noord en Zuid. Dat er niets aan gedaan wordt een gevolg van onze ontaardheid (cultureel Marxisme)

Op zeker moment herstelt de balans vanzelf wanneer de omstandigheden hier zo verslechterd zijn dat het geen zin meer heeft om hier naar toe te komen.

Het valt met name onze politici te verwijten dat zij de visie misten om in te zien waar deze migratiestromen uiteindelijk toe geleid hebben. Er waren waarschuwende stemmen genoeg. Het komt vooral door extreem links, dat iedereen die bezwaren uitte in de hoek van onfatsoenlijken/nazi's duwde, dat het zover heeft kunnen komen.
The End Times are wild
pi_159947822
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:17 schreef LXIV het volgende:
Op zeker moment herstelt de balans vanzelf wanneer de omstandigheden hier zo verslechterd zijn dat het geen zin meer heeft om hier naar toe te komen.
Dat is waar, maar dat dan is het Avondland al vernietigd.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:19:12 #110
451005 Grems
Clown World
pi_159947834
quote:

[..]

We're fucked, denk ik.

Goalkeepers wel. Van Europa is een onneembaar fort te maken voor een fractie van de prijs die het gaat kosten om deze eindeloze stroom kansarmen te voorzien van levenslange uitkeringen. Nog los van de totale sociale ontwrichting die met een dergelijke influx gepaard gaat.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:19:23 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159947847
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Stroomdraden, mijnenvelden, wachttorens, grenswachten met schietbevel. Natuurlijk kun je ze tegenhouden. We hebben een leger om een ander leger tegen te houden. Dan kunnen we ook een groep ongewapende mensen tegen houden, die uitsluitend de baarmoeder als wapen hebben.
Die grenswachten gaan echt niet schieten op ongewapende mensen. Zij de shit opruimen van de onachtzaamheid en domheid van de politici? Gebeurt niet. Ook politiek zal daar nooit enigheid/toestemming voor komen voordat het écht te laat is. En dan is het, zoals al gezegd, écht te laat.
Ze hadden die eerste 5 boten gewoon consequent terug moeten sturen, dan was er helemaal niets aan de hand geweest.
The End Times are wild
  Forum Admin maandag 15 februari 2016 @ 21:19:50 #112
pi_159947868
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:17 schreef LXIV het volgende:
Er waren waarschuwende stemmen genoeg. Het komt vooral door extreem links, dat iedereen die bezwaren uitte in de hoek van onfatsoenlijken/nazi's duwde, dat het zover heeft kunnen komen.
Dit gebeurt nog steeds. Het demoniseren van mensen die tegen de stroom vluchtelingen zijn..
  maandag 15 februari 2016 @ 21:20:11 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159947883
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat dan is het Avondland al vernietigd.
Het Avondland zal ten onder gaan. Waarbij deze migratiestromen overigens eerder een symptoom van zijn dan de werkelijke oorzaak.
The End Times are wild
pi_159947884
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Beetje moeilijk als je het paard van troje al binnen hebt.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:20:49 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159947920
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:19 schreef Grems het volgende:

[..]

Goalkeepers wel. Van Europa is een onneembaar fort te maken voor een fractie van de prijs die het gaat kosten om deze eindeloze stroom kansarmen te voorzien van levenslange uitkeringen. Nog los van de totale sociale ontwrichting die met een dergelijke influx gepaard gaat.
Gaat niet gebeuren. Die opdracht wordt niet gegeven en als zij gegeven wordt, dan wordt zij niet uitgevoerd.
The End Times are wild
  maandag 15 februari 2016 @ 21:21:33 #116
451005 Grems
Clown World
pi_159947948
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Die opdracht wordt niet gegeven en als zij gegeven wordt, dan wordt zij niet uitgevoerd.
Dergelijke systemen kunnen volledig zelfstandig handelen.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:21:51 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159947961
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee.
The End Times are wild
pi_159947995
quote:

[..]

Ja, maar omdat nou op het imaginaire cultureel marxisme te gooien? Ik wil je er even op wijzen dat de Russen meer dan 70 jaar onder echt marxisme hebben geleefd en in het geheel niet zo teerhartig zijn dan in EU. Of trouwens ook in de VS.

Ik denk dat het komt door onze welvaart, waardoor je normen en waarden sws een stuk milder worden.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:23:06 #119
451005 Grems
Clown World
pi_159948012
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.
Ja.

Jij denkt dat operators handmatig inkomende doelen volgen en uit de lucht schieten?
  maandag 15 februari 2016 @ 21:26:02 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948120
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar omdat nou op het imaginaire cultureel marxisme te gooien? Ik wil je er even op wijzen dat de Russen meer dan 70 jaar onder echt marxisme hebben geleefd en in het geheel niet zo teerhartig zijn dan in EU. Of trouwens ook in de VS.
Dat is dan ook een heel andere vorm van Marxisme.

Het cultureel Marxisme komt dan ook niet uit de koker van Marx. Het is een verzamelnaam voor een groep linkse filosofen/denkbeelden. Wie dat waren en wat hun denkbeelden zijn en op welke manier ze invloed uitoefenen op de huidige (met name Westerse) wereld kun je eenvoudigweg lezen op internet. Daar is niets denkbeeldigs aan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Frankfurter_Schule
The End Times are wild
pi_159948124
quote:

[..]

Het Avondland zal ten onder gaan. Waarbij deze migratiestromen overigens eerder een symptoom van zijn dan de werkelijke oorzaak.
In alle eerlijkheid, ik denk niet dat het zal vergaan. De drempel tot gewaarwording en overgave tot actie ligt zeer hoog in West- en Noord-Europa, maar die wordt heus wel bereikt doorheen de aankomende jaren. Plus, veel mensen zijn stukken rechtser dan zij zichzelf voordoen, simpelweg omdat er een sterk sociaal stigma op heerst. Als er dit jaar een hongersnood in Afrika uitbreekt en er vijftien miljoen Afrikanen naar Europa trekken zal het heus niet lang duren voordat wij van mening zijn dat er extreme maatregelen genomen mogen en moeten worden. Het is echter wel een proces van verandering dat nu eenmaal tijd nodig heeft, doch kan je stellen dat hoe hoger de drempel tot reactie is, des te feller het uiteindelijke antwoord zal zijn.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 15 februari 2016 @ 21:26:50 #122
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159948154
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar goed dan dat dat al gaande is, sinds de kindersterfte omlaag aan het gaan is is ook het gemiddeld aantal kinderen in een gezin omlaag aan het gaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 15 februari 2016 @ 21:28:30 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948209
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja.

Jij denkt dat operators handmatig inkomende doelen volgen en uit de lucht schieten?
Nee (overigens is het bizar om luchtafweer in te zetten tegen mensen, maar dat terzijde). Je hebt altijd mensen nodig om dat systeem te bedienen.
The End Times are wild
pi_159948262
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dan ook een heel andere vorm van Marxisme.

Het cultureel Marxisme komt dan ook niet uit de koker van Marx. Het is een verzamelnaam voor een groep linkse filosofen/denkbeelden. Wie dat waren en wat hun denkbeelden zijn en op welke manier ze invloed uitoefenen op de huidige (met name Westerse) wereld kun je eenvoudigweg lezen op internet. Daar is niets denkbeeldigs aan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Frankfurter_Schule
Het is een reactie geweest op het nazisme, zoals Popper dat ook was en ook Hayek (Chicago school of economics). Het is niet zo dat zij ons hebben kunnen indoctrineren via de paplepel, dat is volstrekte onzin. Ikzelf zie me nog altijd als een vrij strikte Popperiaan bijv., hierbij heb ik al vanaf ongeveer mijn twintigste verzet tegen iedere vorm van ideologie, religie en historicisme.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:31:52 #125
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159948314
Voor iedereen uit Afrika en het Midden-Oosten die deze kant op wil komen zou 1 algehele duidelijke boodschap van kracht moeten zijn.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:31:54 #126
451005 Grems
Clown World
pi_159948316
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee (overigens is het bizar om luchtafweer in te zetten tegen mensen, maar dat terzijde). Je hebt altijd mensen nodig om dat systeem te bedienen.
Incorrect. Er is menselijke interventie nodig* om het systeem te activeren. Vervolgens detecteert, volgt en onderschept het systeem autonoom zijn doelen.

*Is een ( te omzeilen ) veiligheidsmaatregel.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:32:30 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948343
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een reactie geweest op het nazisme, zoals Popper dat ook wat en ook Hayek. Het is niet zo dat zij ons hebben kunnen indoctrineren met de paplepel, dat is onzin. Ikzelf zie me nog altijd als een vrij strikte Popperiaan bijv., hierbij heb ik al vanaf ongeveer mijn twintigste verzet tegen iedere vorm van ideologie en historicisme.
In zekere zin kun je het als een soort contra-nazisme zien. Alles wat het nazisme goed vond, vinden zij slecht en vice versa.
Het is wel degelijk zo dat er een gremium van invloedrijke figuren is dat deze theorieën aanhangt en ze ook in de praktijk wil brengen. Dan heb ik het over gender-verwarring, politiek-correct taakgebruik, anti-christelijk, gelijkheidsdenken, multiculturalisme, anti-nationalisme et cetera.
The End Times are wild
pi_159948371
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die grenswachten gaan echt niet schieten op ongewapende mensen. Zij de shit opruimen van de onachtzaamheid en domheid van de politici? Gebeurt niet. Ook politiek zal daar nooit enigheid/toestemming voor komen voordat het écht te laat is. En dan is het, zoals al gezegd, écht te laat.
Ze hadden die eerste 5 boten gewoon consequent terug moeten sturen, dan was er helemaal niets aan de hand geweest.
Desnoods met less-leathal weapens die mensen verwonden maar niet doden.
Deze mensen zijn weliswaar ongewapend, maar door hun brutaliteit, voortplantingsdrift en grote aantallen voor Europa gevaarlijker dan een vijandelijk leger.
pi_159948388
quote:

[..]

Ik zie deze migratiestromen wel als oorzaak. Wat zie jij als werkelijke oorzaak?
pi_159948406
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een reactie geweest op het nazisme, zoals Popper dat ook was en ook Hayek (Chicago school of economics). Het is niet zo dat zij ons hebben kunnen indoctrineren met de paplepel, dat is onzin. Ikzelf zie me nog altijd als een vrij strikte Popperiaan bijv., hierbij heb ik al vanaf ongeveer mijn twintigste verzet tegen iedere vorm van ideologie en historicisme.
Het was niet zozeer een reactie op nationaal-socialisme, maar op de situatie dat na de Eerste Wereldoorlog er geen enkele (succesvolle) socialistische revolutie plaatsvond in West- en Noord-Europa, het zogenoemde kapitalistische hart van de wereld volgens Marx. Men stelde daarom dat de cultuur hier te conservatief en vast was voor de acceptatie van socialistische verandering en dat er daarom eerst een culturele revolutie dient plaats te vinden voordat er acceptatie van socialisme kan zijn. Het hedendaagse principe van de sociaal-democratie is hier ten dele op gebaseerd; men accepteert enerzijds kapitalisme vanuit het idee dat dit getemd kan worden via overheidscontrole en houdt anderzijds een pseudo-marxistisch concept aan binnen cultuur, namelijk door de strijd tussen proletariaat en bourgeoisie te verplaatsen naar culturele principes. In feite het idee dat de arbeider geëxploiteerd mag worden zolang dit maar door een man of vrouw op gelijke mate kan gebeuren.

Zie ook Trent Schroyer's The Critique of Domination: The Origins and Development of Critical Theory (1973) waarin hij de term cultureel marxisme gebruikt als kritiek op de sociaal-democratie vanuit marxistisch oogpunt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_159948407
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Dan nog moeten ze aangeschaft en geplaatst worden.
  Forum Admin maandag 15 februari 2016 @ 21:34:32 #132
pi_159948413
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zie deze migratiestromen wel als oorzaak. Wat zie jij als werkelijke oorzaak?
Het is een van de oorzaken maar onze eeuwige zelfhaat en kortetermijn denken zijn er ook een paar.
pi_159948438
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt door onze welvaart, waardoor je normen en waarden sws een stuk milder worden.
Het Sovjet-communisme heeft geen enkele overeenkomst met het GroenLinkse cultureel-marxisme.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:35:04 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948441
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Desnoods met less-leathal weapens die mensen verwonden maar niet doden.
Deze mensen zijn weliswaar ongewapend, maar door hun brutaliteit, voortplantingsdrift en grote aantallen voor Europa gevaarlijker dan een vijandelijk leger.
Dat is waar. Maar het Europese volk zelf lijkt zijn levenslust verloren te hebben. Kijk naar de lage geboortecijfers van veel landen. Dat probleem staat in wezen los van de vluchtelingen.
The End Times are wild
  maandag 15 februari 2016 @ 21:35:40 #135
451005 Grems
Clown World
pi_159948464
quote:

[..]

Een zwak Europa. Twee wereldoorlogen hebben de vechtgenen in Europa grondig uitgeroeid.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:35:57 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948473
quote:

[..]

De decadentie, de verzwakking, het verliezen van levenslust van de Europese volkeren.
The End Times are wild
  maandag 15 februari 2016 @ 21:36:46 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159948515
quote:

[..]

Stroomdraden, mijnenvelden, wachttorens, grenswachten met schietbevel. Natuurlijk kun je ze tegenhouden.
Dit is een geintje toch? Jij denkt echt dat iets dergelijks mogelijk is? :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 15 februari 2016 @ 21:37:08 #138
451005 Grems
Clown World
pi_159948539
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan nog moeten ze aangeschaft en geplaatst worden.
En? Iedere 50 meter een batterij Goalkeepers is vele malen goedkoper dan tientallen miljoenen levenslange uitkeringen + toebehoren tot de 30e generatie.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:37:25 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948552
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:34 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Het was niet zozeer een reactie op nationaal-socialisme, maar op de situatie dat na de Eerste Wereldoorlog er geen enkele (succesvolle) socialistische revolutie plaatsvond in West- en Noord-Europa, het zogenoemde kapitalistische hart van de wereld volgens Marx. Men stelde daarom dat de cultuur hier te conservatief en vast was voor de acceptatie van socialistische verandering en dat er daarom eerst een culturele revolutie dient plaats te vinden voordat er acceptatie van socialisme kan zijn. Het hedendaagse principe van de sociaal-democratie is hier ten dele op gebaseerd; men accepteert enerzijds kapitalisme vanuit het idee dat dit getemd kan worden via overheidscontrole en houdt anderzijds een pseudo-marxistisch concept aan binnen cultuur, namelijk door de strijd tussen proletariaat en bourgeoisie te verplaatsen naar culturele principes. In feite het idee dat de arbeider geëxploiteerd mag worden zolang dit maar door een man of vrouw op gelijke mate kan gebeuren.

Zie ook Trent Schroyer's The Critique of Domination: The Origins and Development of Critical Theory (1973) waarin hij de term cultureel marxisme gebruikt als kritiek op de sociaal-democratie vanuit marxistisch oogpunt.
The End Times are wild
pi_159948553
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar het Europese volk zelf lijkt zijn levenslust verloren te hebben. Kijk naar de lage geboortecijfers van veel landen. Dat probleem staat in wezen los van de vluchtelingen.
Lage geboortecijfers zijn toch juist goed? Dichtbevolkte gebieden zijn onleefbaar. Daarnaast moeten de bevolkingsaantallen in evenwicht zijn met wat er aan natuurlijke hulpbronnen is (voedsel en water). Na forse bevolkingsgroei na de oorlog, treedt nu stabilisatie en enige krimp op. Lijkt mij alleen maar prima. Ik zie het als een zegen dat de tijd van die enorme gezinnen voorbij is.

Maar krimp kan alleen positief zijn als er geen mensen van buiten worden binnen gelaten, want dat is in combinatie met krimp levensgevaarlijk.
  Forum Admin maandag 15 februari 2016 @ 21:38:36 #141
pi_159948604
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is nogal extreem, maar neem nu 10 jaar geleden (en de geldende gedachtes en normen van die tijd) en trek de lijn door tot nu, 2016.. trek hem nou eens door tot 2026.

Dat word geen leuke tijd op die manier.
pi_159948623
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Een zwak Europa. Twee wereldoorlogen hebben de vechtgenen in Europa grondig uitgeroeid.
Komt dat door de twee Wereldoorlogen of door de ontwikkeling dat mensen de oorlog van dichtbij gingen zien? Dankzij het boek "Im Westen nichts Neues" en later de live verslagen van de Vietnam-oorlog op televisie werd oorlog van iets romantisch tot iets verschrikkelijks.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:39:18 #143
451005 Grems
Clown World
pi_159948644
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Landen met praktijkervaring omtrent de vredesreligie weten dat dit een voorwaarde is voor een vredig voortbestaan.
pi_159948741
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

In zekere zin kun je het als een soort contra-nazisme zien. Alles wat het nazisme goed vond, vinden zij slecht en vice versa.
Het is wel degelijk zo dat er een gremium van invloedrijke figuren is dat deze theorieën aanhangt en ze ook in de praktijk wil brengen. Dan heb ik het over gender-verwarring, politiek-correct taakgebruik, anti-christelijk, gelijkheidsdenken, multiculturalisme, anti-nationalisme et cetera.
Ik zie dat anders. Als je de religie, ideologie en historicisme verlaat kom je ultimo terecht bij een vrije samenleving. Het is eerder door onze vrijheid icm relatieve welvaart dat het egalitarisme geleid heeft tot de emancipatie van groepen in de samenleving die door de religie m.n. op hun plaats werden gehouden. Vrouwen gelijk aan mannen is een vooruitgang. Homo's gelijk aan hetero's is een vooruitgang. Mensen (bijv. aan de grens) niet zomaar neerknallen is een vooruitgang. Ieder leven waarborgen, zorgen dat er gelijke kansen zijn, dat mensen van iedere afkomst een menswaardig bestaan hebben is een vooruitgang. In mijn ogen althans. En dat heeft niets met marxisme of cultureel marxisme te maken. Het is wel de reden waarom mensen vluchten naar EU of naar VS, omdat ze die rechten in hun eigen landen van herkomst niet hebben.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:41:24 #145
451005 Grems
Clown World
pi_159948753
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Komt dat door de twee Wereldoorlogen of door de ontwikkeling dat mensen de oorlog van dichtbij gingen zien? Dankzij het boek "Im Westen nichts Neues" en later de live verslagen van de Vietnam-oorlog op televisie werd oorlog van iets romantisch tot iets verschrikkelijks.
We zien de wandaden van onze importparels in hun eigen land dagelijks op TV en toch laten we ze binnen. Een potent, levenslustig Europa had dat nooit laten gebeuren.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:42:15 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159948787
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie dat anders. Als je de religie, ideologie en historicisme verlaat kom je ultimo terecht bij een vrije samenleving. Het is eerder door onze vrijheid icm relatieve welvaart dat het egalitarisme geleid heeft tot de emancipatie van groepen in de samenleving die door de religie m.n. op hun plaats werden gehouden. Vrouwen gelijk aan mannen is een vooruitgang. Homo's gelijk aan hetero's is een vooruitgang. Mensen (bijv. aan de grens) niet zomaar neerknallen is een vooruitgang. Ieder leven waarborgen, zorgen dat er gelijke kansen zijn, dat mensen van iedere afkomst een menswaardig bestaan hebben is een vooruitgang. In mijn ogen althans. En dat heeft niets met marxisme of cultureel marxisme te maken. Het is wel de reden waarom mensen vluchten naar EU of naar VS, omdat ze die rechten in hun eigen landen van herkomst niet hebben.
Dan is het vreemd dat deze mensen zo veroordelen. Volgens mij komen ze voor de sociale voorzieningen en de welvaart, niet vanwege onze rechten voor homo's of vrouwen.
The End Times are wild
  maandag 15 februari 2016 @ 21:42:31 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159948796
quote:

[..]

En velen nemen een ideologie mee die in beginsel haaks staat op die vrijheid van rechten.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:42:34 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159948801
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:39 schreef Grems het volgende:

[..]

Landen met praktijkervaring omtrent de vredesreligie weten dat dit een voorwaarde is voor een vredig voortbestaan.
Welke landen?
  maandag 15 februari 2016 @ 21:42:45 #149
451005 Grems
Clown World
pi_159948810
quote:

[..]

Is dat wel zo?

pi_159948844
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:41 schreef Grems het volgende:

[..]

We zien de wandaden van onze importparels in hun eigen land dagelijks op TV en toch laten we ze binnen. Een potent, levenslustig Europa had dat nooit laten gebeuren.
Daar kan ik niets tegenin brengen. Helaas is dat helemaal waar.

Het is mij volkomen duidelijk dat dit opzet is van overheden. Anders was die grens allang dicht. Waarom de burger heft heft niet in eigen handen neemt, is een interessant ontwerp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')