Dat is natuurlijk onzin. De werkelijke oplossing is dat we de grote problemen te lijf gaan waar ze in Afrika, maar ook elders mee kampen: droogte, het mislukken van oogsten, enzovoort.quote:Op maandag 15 februari 2016 18:59 schreef Raptor1985 het volgende:
Gewoon alle Europeze grenzen dicht en niemand er meer in. Opgelost.
Hopelijk zijn er dan mensen die de grenzen weer gaan afbreken. Wel paar miljoen toelaten tot de EU en dan opeens de grens op slot voor alles na nummer 3.000.000 (o.i.d.)? Dat is toch super hypocriet of niet dan?quote:Op maandag 15 februari 2016 18:59 schreef Raptor1985 het volgende:
Gewoon alle Europeze grenzen dicht en niemand er meer in. Opgelost.
quote:Op maandag 15 februari 2016 19:48 schreef Toefjes het volgende:
Het niveau hier is weer dusdanig bedroevend dat een stel Afrikanen het onmogelijk naar beneden kan halen.
Veel succes gewenst met dat planquote:Op maandag 15 februari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. De werkelijke oplossing is dat we de grote problemen te lijf gaan waar ze in Afrika, maar ook elders mee kampen: droogte, het mislukken van oogsten, enzovoort.
Er moet meer worden gedaan om de landbouw in Afrika te helpen, want landbouw is voedsel. Er zijn methodes om onvruchtbare, ongeschikte grond toch weer geschikt te maken voor landbouw. Verder moet de bomenkap worden tegengegaan. Sowieso is dat wereldwijd een issue, met het oog op CO2-uitstoot (bomen nemen CO2 op).
Waar het om gaat, is dat we in Afrika, het Midden-Oosten en elders omstandigheden creëren waardoor er geen uitzichtsloze situatie ontstaat. Zo voorkom je dat mensen massaal op de vlucht slaan.
Geniaal idee. Dan zitten we over 100 jaar met 6 miljard Afrikanen i.p.v. 3 miljard.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. De werkelijke oplossing is dat we de grote problemen te lijf gaan waar ze in Afrika, maar ook elders mee kampen: droogte, het mislukken van oogsten, enzovoort.
Er moet meer worden gedaan om de landbouw in Afrika te helpen, want landbouw is voedsel. Er zijn methodes om onvruchtbare, ongeschikte grond toch weer geschikt te maken voor landbouw. Verder moet de bomenkap worden tegengegaan. Sowieso is dat wereldwijd een issue, met het oog op CO2-uitstoot (bomen nemen CO2 op).
Waar het om gaat, is dat we in Afrika, het Midden-Oosten en elders omstandigheden creëren waardoor er geen uitzichtsloze situatie ontstaat. Zo voorkom je dat mensen massaal op de vlucht slaan.
Niemand gaat dat dodelijke geweld gebruiken en ook niemand gaat die grenzen dicht houden. Die kans hebben we in 2014 gehad. Nu is die kans verkeken.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:03 schreef Confetti het volgende:
Ik roep het al lang. We ontkomen er niet aan om in de toekomst pogingen tot illegale grensoverschrijding met dodelijk geweld te beantwoorden. Hopelijk is het tegen die tijd niet te laat. Extreem-links heeft de neiging om de waarheid laat onder ogen te zien.
Ze fokken niet al nooit tevoren. Het gemiddeld aantal kinderen daalt.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Veel succes gewenst met dat plan. Europa dat Afrika(enig idee hoe groot dat continent eigenlijk is??) gaat helpen om de voedselproblemen op te lossen. Dat terwijl ze fokken als nooit tevoren. Hoe cru het ook klinkt, hoe meer we ze helpen te overleven hoe groter het probleem wordt. We moeten inzetten op geboortebeperking. Afrika is niet levensvatbaar voor een bevolkingsgroei zoals we die nu zien.
Als dat niet lukt alle indringers met geweld tegenhouden. Dat ligt binnen onze militaire capaciteiten.
Wat mij betreft was dat tuig helemaal niet binnengelaten dus niks hypocriet. Gewoon al die gelukszoeker per direct gedwongen eruit pleuren en niemand meer binnen laten. Laat ze het maar lekker uitzoeken daar in de middeleeuwen.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:02 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Hopelijk zijn er dan mensen die de grenzen weer gaan afbreken. Wel paar miljoen toelaten tot de EU en dan opeens de grens op slot voor alles na nummer 3.000.000 (o.i.d.)? Dat is toch super hypocriet of niet dan?
De EU en haar bevolking heeft een beslissing gemaakt, en moet de consequenties daar maar lekker van ondergaan![]()
Ja er nog meer geld heen sturen, dat heeft inderdaad succes opgeleverd tot nu toe. Gewoon tot hier en niet verder. Ze moeten er eerst zelf maar eens wat aan doen ipv. dat handje steeds ophouden.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook. Ik was altijd al (alleen) voor opvang in de regio.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:27 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Wat mij betreft was dat tuig helemaal niet binnengelaten dus niks hypocriet. Gewoon al die gelukszoeker per direct gedwongen eruit pleuren en niemand meer binnen laten. Laat ze het maar lekker uitzoeken daar in de middeleeuwen.
Ga eens snel jouw racistische mond spoelenquote:Op maandag 15 februari 2016 18:43 schreef ccs het volgende:
Misschien moeten we net zoals de joden meer voor ons eigen volk opkomen.
En ze wilden het klimaatvluchtelingen op relatief korte termijn toch ook makkelijker maken om hier naar toe te komen, had ik gelezen? (Kan ff niet het hele topic doorlezen nu.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat is toch wel bekend inmiddels?
Kijk naar dit filmpje: interview van Kockelman met Kofi Annan
Overigens dacht ik dat het aantal zogenaamde klimaatvluchtelingen in potentie door UNCHR zelfs op tussen de 100 en 120 miljoen wordt geschat.
Dat klopt. Kunnen ze niks aan doen, maar IQ's boven de 80 zijn zeldzaam.quote:Op maandag 15 februari 2016 18:58 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gewoon omdat ze achterlijk zijn.
Dat weet ik niet, maar als Kofi Annan zegt dat het vrij logisch is dat wij al die mensen in Europa opvangen dan denk ik dat het iig in bepaalde kringen wel al gewoon het plaatje voor de toekomst is. Omdat Kofi Annan (ondanks al zijn mislukkingen bijv. alleen al in Syrië) toch nog steeds geldt als een man van formaat in diplomatieke kringen en ook gezien wordt als invloedrijk.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:47 schreef ToT het volgende:
[..]
En ze wilden het klimaatvluchtelingen op relatief korte termijn toch ook makkelijker maken om hier naar toe te komen, had ik gelezen? (Kan ff niet het hele topic doorlezen nu.)
Kort samengevat: We're fucked.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar als Kofi Annan zegt dat het vrij logisch is dat wij al die mensen in Europa opvangen dan denk ik dat het iig in bepaalde kringen wel al gewoon het plaatje voor de toekomst is. Omdat Kofi Annan (ondanks al zijn mislukkingen bijv. alleen al in Syrië) toch nog steeds geldt als een man van formaat in diplomatieke kringen en ook gezien wordt als invloedrijk.
Dus de stroom van vluchtelingen die nu op ons afkomt is alleen maar fase 1 van een stroom van inwijkelingen die alleen maar aanhoudt en steeds groter zal worden. En voor deze fase 1 gebeurde alles geleidelijk, nu zal het allemaal wat sneller gebeuren, want daar zijn we inmiddels ook wel gewend aan geworden.
Klopt. Over veertig jaar zal de verhouding 50/50 zijn lijkt me zo.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar als Kofi Annan zegt dat het vrij logisch is dat wij al die mensen in Europa opvangen dan denk ik dat het iig in bepaalde kringen wel al gewoon het plaatje voor de toekomst is. Omdat Kofi Annan (ondanks al zijn mislukkingen bijv. alleen al in Syrië) toch nog steeds geldt als een man van formaat in diplomatieke kringen en ook gezien wordt als invloedrijk.
Dus de stroom van vluchtelingen die nu op ons afkomt is alleen maar fase 1 van een stroom van inwijkelingen die alleen maar aanhoudt en steeds groter zal worden. En voor deze fase 1 gebeurde alles geleidelijk, nu zal het allemaal wat sneller gebeuren, want daar zijn we inmiddels ook wel gewend aan geworden.
Ik denk dat het tijd is om uit de VN te stappen. Het VN is een belangenclubje voor Afrika geworden en dat moeten wij niet te accepteren. Wat we moeten doen is een opvolger van de VN oprichten met uitsluitend westerse landen: De niet-islamitische landen van Europa, Rusland, Noord-Amerika, Australië en Japan.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |