Ik vind er niks overtrokken aan. Bij nieuwe projecten moeten ze maar zeggen wat het kost om het te regelen, maar de bestaande zijn wat mij betreft voor rekening van KoM. Het is KoM in samenwerking met de ondernemer die iets beloofd. Als inversteerder zeggen we vervolgens: Doe maar.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:19 schreef Horsemen het volgende:
Een beetje overtrokken reactie. Laten we eerst maar even afwachten wat de uitkomst gaat worden. Dan is het vroeg genoeg om te reageren en conclusies te trekken.
Ze hebben helemaal niet gezegd dat over oude projecten extra betaald moet worden. Dat kan m.i. ook helemaal niet. Ze hebben alleen aangegeven dat de vastleggen van de zekerheden een x bedrag zal gaan kosten. Ik vermoed dat de investeerdersfee van 0,9% wat omhoog zal gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:29 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik vind er niks overtrokken aan. Bij nieuwe projecten moeten ze maar zeggen wat het kost om het te regelen, maar de bestaande zijn wat mij betreft voor rekening van KoM. Het is KoM in samenwerking met de ondernemer die iets beloofd. Als inversteerder zeggen we vervolgens: Doe maar.
Dan zijn we het toch eens?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:42 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal niet gezegd dat over oude projecten extra betaald moet worden. Dat kan m.i. ook helemaal niet. Ze hebben alleen aangegeven dat de vastleggen van de zekerheden een x bedrag zal gaan kosten. Ik vermoed dat de investeerdersfee van 0,9% wat omhoog zal gaan.
Jouw reactie is alleen wat overtrokken en m.i. Nergens voor nodig. Gewoon even wachten waarin KoM mee gaat komenquote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bericht van KOM aangaande verpanding:Ik ben heel benieuwd waar KOM mee op de proppen komt. Zekerheden regelen kost geld. Wie had dat gedacht? En nu wordt er kennelijk aan gedacht om verpanding bij (toekomstige?) projecten tegen (extra?) betaling mogelijk te maken. Ik wacht graag het definitieve plan van KOM af, voordat ik mij hier verder over uitlaat. Voorlopig handhaaf ik mijn zero-investeringsbeleid bij KOM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt dus vervolgd.
We zullen zien wat de extra kosten zijn maar feitelijk zouden de kosten voor de oude projecten voor KOM moeten zijn daar er nooit over extra kosten gesproken is bij het aangaan van de verbintenis..
Welke? Ik zit in die GvE met problemen maar hoor niets...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:26 schreef Coelho het volgende:
De updates rondom de glasvezellegger blijven ook wekelijks komen, netjes!
Underdoggy bedoelt de glasvezelaar bij AGD.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:33 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Welke? Ik zit in die GvE met problemen maar hoor niets...
aaah, niet 3478 dus (.). Heeft iemand daar nog iets van vernomen?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:39 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Underdoggy bedoelt de glasvezelaar bij AGD.
Welke glasvezellegger is er bij GVE in problemen dan? Nog niet eerder gehoord, meen ik. Voor zover ik weet is er daar ook geen project van glasvezelmensen geweest.
Die is hier nog niet genoemd. Zou hem naar de goede gewoonte op dit platform even in een spoiler zetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:43 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
aaah, niet xxxx dus (xxxxxxxx). Heeft iemand daar nog iets van vernomen?
Is wel reeds voorbij gekomen (begin december), club is failliet, kan weinig schade meer toebrengen m.i. maar zal even spoiler plaatsenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:55 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Die is hier nog niet genoemd. Zou hem naar de goede gewoonte op dit platform even in een spoiler zetten.
Ja, sorry, je hebt gelijk. Staat nog altijd niet in de OPquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:59 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Is wel reeds voorbij gekomen (begin december), club is failliet, kan weinig schade meer toebrengen m.i. maar zal even spoiler plaatsen
Ik doel o.a. op onverstandige en overtrokken uitspraken als:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:29 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik vind er niks overtrokken aan. Bij nieuwe projecten moeten ze maar zeggen wat het kost om het te regelen, maar de bestaande zijn wat mij betreft voor rekening van KoM. Het is KoM in samenwerking met de ondernemer die iets beloofd. Als inversteerder zeggen we vervolgens: Doe maar.
ho stop..quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik doel o.a. op onverstandige en overtrokken uitspraken als:
"Maar ik vermoed dat KOM dit niet gaat overleven en dat de leningenportefeuille straks door een andere partij beheerd gaat worden."
Ja sorry hoor maar dat lees ik anders.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:28 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ho stop..
ff teruglezen dat was NIET mijn quote.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:45 schreef RavigotteSaus het volgende:
goeden avond. Ik kreeg een beangstigend mailtje van KoM.
Ik kom even meelezen over de problemen met de zekerheden.
(kennen jullie me nog?)
En de mond vol handenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:18 schreef Speekselklier het volgende:
Hee Ravigot! Lang niet gezien. Toch wel meegelezen het afgelopen half jaar?
Vinovat is weg inderdaad en wij staan met lege tanden.
Om de OP correct te houden... we hebben het over 3487 toch? (Laatste 2 cijfers omgedraaid?) Zit ik helaas ook inquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:43 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
aaah, niet 3478 dus (.). Heeft iemand daar nog iets van vernomen?
Ook van mijn kant een duit in het (eurostolz)zakje gedaan! Wat is bij de veel-investeerders hier bij Fok de reden om dit niet te doen? Ben wel benieuwd...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 07:44 schreef snoopy40 het volgende:
Zit zowel in vinovat als het probleemproject van agd en volg beide zaken. Het verschil kan niet groter zijn, de verbetenheid waarmee agd de zekerheden probeert Uit te winnen en de slappe mails van kom, hulde aan han. Ik wil daarom voor agd hier toch even reclame malen (anders verwijder deze post maar) en jullie aandacht vestigen op zijn eurostolz project. Ik snap snap werkelijk niet dat mensen in projecten van kom stappen en dit project links laten liggen. De zekerheden zijn groot in het eurostolz project en worden zeker goed beschermd, dit alles met een rente van 9%.
Dit vind ik nogal een raar bericht.. Volgens mij stapt er hier voorlopig ook niemand meer in KOM tot alles goed geregeld is. Er werd in projecten gestapt toen iedereen er nog uit ging dat alles goed geregeld werd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 07:44 schreef snoopy40 het volgende:
Zit zowel in vinovat als het probleemproject van agd en volg beide zaken. Het verschil kan niet groter zijn, de verbetenheid waarmee agd de zekerheden probeert Uit te winnen en de slappe mails van kom, hulde aan han. Ik wil daarom voor agd hier toch even reclame malen (anders verwijder deze post maar) en jullie aandacht vestigen op zijn eurostolz project. Ik snap snap werkelijk niet dat mensen in projecten van kom stappen en dit project links laten liggen. De zekerheden zijn groot in het eurostolz project en worden zeker goed beschermd, dit alles met een rente van 9%.
Ik heb mijn redenen uitgebreid in het vorige deel van de reeks gezet, samengevat:quote:Op zaterdag 13 februari 2016 08:45 schreef aborren het volgende:
[..]
Ook van mijn kant een duit in het (eurostolz)zakje gedaan! Wat is bij de veel-investeerders hier bij Fok de reden om dit niet te doen? Ben wel benieuwd...
Idd, excusesquote:Op zaterdag 13 februari 2016 08:38 schreef aborren het volgende:
[..]
Om de OP correct te houden... we hebben het over 3487 toch? (Laatste 2 cijfers omgedraaid?) Zit ik helaas ook in
Zo is het. Je investeert in een project met een x% rentevergoeding, vooral vanwege de y% kans dat dit goed afloopt, en niet omdat de (100-y)% kans op default goed is afgedekt middels zekerheden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 09:50 schreef MT10 het volgende:
[..]Daarnaast het feit dat het platform goed is wat mij betreft geen reden maar een voorwaarde om in een project te stappen. Ik geloof gewoon niet in dit project, dus dan mag het platform nog zo goed zijn en de zekerheden mogen dan goed geregeld zijn dan steek ik mijn geld er gewoon niet in.
Welke bedoel je? Die met 125k eigen inbreng en verpanding van alles wat los en vast zit?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:22 schreef Speekselklier het volgende:
De zekerheden in het nieuwe project van KoM zijn echt onbegrijpelijk.
Ik zie die man al aan tafel zitten met de platformen tijdens het bespreken van de zekerheden.
AGD:
Ja sorry hoor, geen zekerheden nul, nada.. Wegwezen.
KoM:
Oh geen probleem hoor, ook als er wel zekerheden worden gesteld doen we er toch niets mee.
Kom er maar in.
Mee eens. Alhoewel Paneklaar hier naar mijns inziens wel dicht in buurt kwam maar daarvan was de looptijd wel weer wat langer.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
En ja, zéér geringe kans op default, plus perfecte zekerheden, is het allermooiste, maar die zie ik nooit voorbij komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog geen enkele communicatie vanuit Horeca Crowdfunding ontvangen. Betalingen staan in betaalschema als "on hold".
Nu benieuwd wat de geschetste zekerheden (hoofdelijke aansprakelijkheid van de ondernemer, verpanding van inventaris en een persoonlijke borg van een zakenpartner) waard zijn.
NB: Hoofdelijke aansprakelijkheid lijkt me weinig waard aangezien het hier om een eenmanszaak gaat ...
[ Bericht 7% gewijzigd door BruderKlaus op 13-02-2016 15:31:42 ]Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |