maar hij kan vanzelfsprekend over een half jaar bij tegenvallende resultaten nog eens 35K gaan lenen via de site ;-) Ben benieuwd welke zekerheden de bank heeft bedongen voor de 10Kquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De meubelmaker. Klein leen bedrag maar heeft ook al 10K bij de bank geleend. Totaal dus 35k geleend na deze nieuwe lening..
Ik ben serieus benieuwd wanneer de luchtbel Collin klapt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin,
Leningaanvrager: Vision Multimedia
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 125.000
Rente: 8,00 %
Looptijd: 48 maanden
Ik heb hem laten lopen. Is nu vol. Ik hou niet zo van borgstellingen met alleen morele waarde!
Tot nog toe zover bij mij bekend 1 default. Dat is op zich een nette score bij 135 projecten en 1.5 jaar operationeel bezig zijn. Er zijn andere partijen in de markt die het minder goed doen in dit opzicht.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:45 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd wanneer de luchtbel Collin klapt.
En ik zie dat het project vol zit.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:29 schreef Horsemen het volgende:
Beste Investeerders, wij begrijpen de vragen die gesteld worden over de verpanding. Wij hebben de vele opmerkingen over de wijze waarop wij tot op heden het vastleggen van zekerheden behandelen, ter harte genomen. Wij willen dit op korte termijn en met terugwerkende kracht structureel beter gaan organiseren en vastleggen. Zodra wij hierover intern een definitief besluit hebben genomen zullen we alle investeerders hierover informeren. Dat zal zeker binnen het tijdsbestek van het tot stand komen van dit project zijn!
Vol zitten is nog niet tot stand komen. Tot stand komen is meestal ruim 2weken na het volkomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En ik zie dat het project vol zit.
Iemand antwoord gekregen?
Daar heb jij weer gelijk in.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vol zitten is nog niet tot stand komen. Tot stand komen is meestal ruim 2weken na het volkomen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:13 schreef obligataire het volgende:
En een starter.........alles in wezen gebaseerd op prognoses. Ik doe geen starters meer.
Leuk voor je dat dat allemaal goed gelopen is. Wat is je bedrijfs naam en wat was het projectnummer in 2013?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:28 schreef Hilda_87 het volgende:
Tijdens de start van mij zaak 2 en halve jaar geleden heb ik via GvE ook een crowdfunding gedaan, die is inmiddels begin vorig jaar volledig afgelost! Er waren toen enkele leden die graag in me wilden investeren, maar mijn aanvraag zat binnen 15min vol. Nu is mijn nieuwe project net goedgekeurd en na wat laatste afwikkelingen komt deze hopelijk snel online te staan. Dit keer om een boost te geven aan de groei van mijn shop voor nieuwe voorraad, en veel nieuwe plannen om te ontwikkelen dit jaar, heb er super veel zin in en dacht leuk om hier weer eens te posten en hopelijk zitten hier nog een paar die mij kunnen herinneren van 2013
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Hilda_87 het volgende:
Iets meer als een jaar geleden heb ik zelf een crowdfunding lening geopend via geldvoorelkaar.n voor de opstart van mijn retro kleding webshopl. Heb hier toendertijd ook gepost, misschien dat een paar dit nog herinneren. M'n crowdfunding zat binnen 15minuten vol (was ook 'maar' 5000,-, maar toch). Over een paar maand is het bedrag volledig afbetaald, en ik ben heel erg blij dat ik via deze manier een gedeelte van de opstart van m'n bedrijf kon financieren! Het eerste jaar is boven verwachting gegaan, achteraf had ik misschien nog wel meer kunnen lenen voor een nog betere start. Maar ja voor het eerst een bedrijf opstarten is ook geen simpele koek! Al doende leert men
.
Nu zit ik erover na te denken om mijn volgende zakelijke project, zodra de huidige is afgelost natuurlijk, te financieren met crowdfunding. Afgelopen jaar heb ik aan veel festivals deel genomen om de webshop te promoten en de kleding te verkopen. Dit jaar heb ik het nog kunnen redden met station wagen van m'n ouders en een kar van schoonvader te lenen. Helaas zal dit voor volgend jaar niet meer voldoende zijn, ik moest voor één 3daags festival dit jaar al een bus huren. Om dit in 2015 vaker te doen wordt een dure aangelegenheid gezien ik van plan ben meer grotere festivals aan te doen. Ik verwacht begin volgend jaar nog niet voldoende financiële ruimte te hebben opgebouwd om zo een bedrijfsbus aan te schaffen, gezien inkopen van voorraad ook gewoon doorgaat en tegen die tijd de voorjaar/zomer collecties alweer binnen komen.
Mochten hier mensen geïnteresseerd zijn om eventueel in dit nieuwe project van Looks Like Vintage te investeren, zal ik tegen die tijd jullie op de hoogte stellen. Vorig jaar wilden sommigen ook al in mijn bedrijf investeren en waren al te laat omdat het zo snel vol zat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt dus vervolgd.
We zullen zien wat de extra kosten zijn maar feitelijk zouden de kosten voor de oude projecten voor KOM moeten zijn daar er nooit over extra kosten gesproken is bij het aangaan van de verbintenis..
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bericht van KOM aangaande verpanding:Ik kan me niet herinneren dat KOM mij vooraf ooit geïnformeerd heeft over hoe ze nu de verpandingen regelen. Ik mag er als consument vanuit gaan dat als een bedrijf mij iets verkoopt, ze hun zaakjes op orde hebben. Als KOM mij achteraf vertelt dat ze hun zaakjes niet op orde hadden en ze vragen mij extra geld om het alsnog naar behoren te regelen dan geeft dat mij niet veel vertrouwen in KOM. Ik ben benieuwd naar het plan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt dus vervolgd.
We zullen zien wat de extra kosten zijn maar feitelijk zouden de kosten voor de oude projecten voor KOM moeten zijn daar er nooit over extra kosten gesproken is bij het aangaan van de verbintenis..
Maar ik vermoed dat KOM dit niet gaat overleven en dat de leningenportefeuille straks door een andere partij beheerd gaat worden.
Bericht van KOM aangaande verpanding:Uitvoerige reactie die zelfs ik kan begrijpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt dus vervolgd.
Of ik het er mee eens ben is een tweede.
Het lijkt erop, dat ze nu pas gaan inzien dat er voor crowdfunding toch wel wat meer komt kijken dan een website in de lucht houden. Het is een wat naïeve gedachte dat je daarmee voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten.
Achteraf een rekening krijgen voor verpanding bij projecten waarin al is geïnvesteerd, nee, dat zal niet gaan. Mogelijk vanaf het eerstvolgende project. Dan ga je dus een verzekeringspremie betalen. Dat schept wel weer extra verwachtingen.
Ik vind het overigens wel vreemd, dat hoofdelijke aansprakelijkheid nu opeens wel weer veel meer voor blijkt te stellen dan alleen "commitment" van de aanbieder van het project.
Ja, ik ben ook wel benieuwd!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:30 schreef Benger het volgende:
Ik ben benieuwd naar het plan.
Maar ik vermoed dat KOM dit niet gaat overleven en dat de leningenportefeuille straks door een andere partij beheerd gaat worden.
Ah leuk dat je het vraagt! De bedrijfsbus is er gekomen, maar ik heb gekozen voor een Lease bus en kon een mooie deal krijgen bij Peugot op een nieuwe Peugot Boxer. Daar rijdt ik sinds vorig jaar juli al in rond en was dus niet nodig om te financieren doormiddel van een crowdfunding. Totdat de bus er was huurde ik een bakwagen, maar dit ging ook nogal in de papieren lopen. Ben bijna elk weekend wel weg naar festivals tussen Mei en September, dus was huren eigenlijk ook al niet meer te doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:34 schreef Graankorrel het volgende:
Hoi Hilda, leuk dat je je hier weer eens meldt. Ik ben nog wel benieuwd hoe het afgelopen is met jouw onderstaande verhaal: heb je die financiëring toen nog aangevraagd, en zo ja, bij welk platform dan? Ben benieuwd naar je nieuwe project!
[..]
Ik krijg gewoon een slecht gevoel als ik dat bericht lees. Het is een poging om eigen falen op hun klanten af te wentelen. Daarbij hoef je geen jurist te zijn om je te realiseren dat ze dat niet gaat lukken. En dat alleen de poging al reputatieschade oplevert. Dat klinkt alsof ze wanhopig zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook wel benieuwd!
Waarom denk je dat de leningenportefeuille naar een andere partij gaan? Als het dan werkelijk nodig zou zijn, laat het dan aub iets als AGD of IVM worden. Maar die zullen er geen zin in hebben en het ook niet kunnen betalen. Zit je plotseling toch alsnog bij GVE.....
Bedrijfsnaam is Looks Like Vintage, doel in 2013 was start van Looks Like Vintage. Nu is het doel impuls in nieuwe voorraad, en de herenkleding afsplitsen in een nieuwe webshop, en beide shops ook in het Engels overzetten. Project eerste keer was nummer 4763, was een bedrag van ¤5000,-, ga nu voor 15.000 met looptijd van 36 maand!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Leuk voor je dat dat allemaal goed gelopen is. Wat is je bedrijfs naam en wat was het projectnummer in 2013?
Ga je nu voor een ander doel of het zelfde doel lenen. Is je leen periode weer kort?
Bericht van KOM aangaande verpanding:Is het naief gedacht om de mening van de curator juridisch te laten toetsen in deze? Ik zit niet in het project maar het lijkt een beetje op afschuifpolitiek. "De curator zegt dat we geen rechten hebben, dus jammer maar helaas...".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt dus vervolgd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |