abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159852054
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dus het is al een steen, mooi.. next!
[ afbeelding ]
De echte aliens dan maar?
[ afbeelding ]
Jep de facehugger uit alien is gespot op mars!
_O- _O-
-
pi_159852123
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:30 schreef ATuin-hek het volgende:
En laat er nou net een bult zand liggen waar deze rakelings langs de 'neus' gaat ;)
Nee die ligt er niet. Foto 1 is de meest betrouwbare versie van de gele lijn omdat je er recht tegen aan kijkt.

In foto 2 gaat de gele lijn langs het hoekpunt van steen 3, maar dit is omdat je van een heuvel naar beneden kijkt. In foto 2 zit er in werkelijkheid nog redeiljk wat ruimte tussen de gele lijn en het zand dat tegen steen 3 aan ligt.

Als je hier in foto 1 de blauwe zichtlijn volgt dan zul je vanuit dat perspectief tussen beide paarse punten geen ruimte zien liggen omdat het rechter paarse punt net iets te hoog ligt voor de hoek van het perspectief:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 12 februari 2016 @ 00:50:12 #203
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159852240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nee die ligt er niet. Foto 1 is de meest betrouwbare versie van de gele lijn omdat je er recht tegen aan kijkt.

In foto 2 gaat de gele lijn langs het hoekpunt van steen 3, maar dit is omdat je van een heuvel naar beneden kijkt. In foto 2 zit er in werkelijkheid nog redeiljk wat ruimte tussen de gele lijn en het zand dat tegen steen 3 aan ligt.

Als je hier in foto 1 de blauwe zichtlijn volgt dan zul je vanuit dat perspectief tussen beide paarse punten geen ruimte zien liggen omdat het rechter paarse punt net iets te hoog ligt voor de hoek van het perspectief:

[ afbeelding ]
Ik heb het over steen 2, niet 3. Dat kan je in die andere foto beter zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_159852417
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik heb het over steen 2, niet 3. Dat kan je in die andere foto beter zien.
Je zult iets preciezer moeten zijn. Je zegt dat er een bult zand ligt bij de neus van de rat-steen. Waar ligt die bult dan?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 01:13:04 #205
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159852438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 01:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je zult iets preciezer moeten zijn. Je zegt dat er een bult zand ligt bij de neus van de rat-steen. Waar ligt die bult dan?
Is duidelijk toch? Over de linkerkant van die steen lijkt een laag zand te liggen.
Onikaan ni ov dovah
pi_159852606
Multiple choice:

Waar komt deze foto vandaan?

A / Mars
B / Tenerife
C / Sint Jezusveen
-
pi_159852653
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 01:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Is duidelijk toch? Over de linkerkant van die steen lijkt een laag zand te liggen.
Over de linkerkant van steen 2 lijkt een laag zand te liggen? Sorry maar dat zie ik niet. Je bent ook de eerste die dat zegt.
pi_159852666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 01:38 schreef Lichtkogel het volgende:
Multiple choice:

[ afbeelding ]

A / Mars
B / Tenerife
C / Sint Jezusveen
Ik gok Tenerife.
pi_159852883
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik gok Tenerife.
Correct :)
-
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:29:14 #210
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159853555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik volg je niet meer. Je zult even met plaatjes moeten komen.
De rode lijn markeert een ononderbroken contour van steen 2 naar die hoop zand.

Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom jij er van overtuigd bent dat die hoop zand tegen steen 3 aan ligt. Dat kun je toch helemaal niet zien? Zoals je zelf steeds aangaf met je perspectief-tekeningen, er kan prima ruimte tussen die bult en steen 3 liggen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:42:16 #211
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159853666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Sorry maar nu ben je toch echt aan het overdrijven. Zo veel punten die niet overeenkomen?

[ afbeelding ]

De groene lijn van H naar 3 naar 2 is het enige dat echt belangrijk is. Dat is een rechte lijn op een klein stukje helling en we kunnen veilig constateren dat dat kleine stukje helling van H naar 3 naar 2 niet vol zit met kuilen en bulten met behoorlijke onderlinge hoogteverschillen. De helling van H naar 3 naar 2 loopt redelijk recht omhoog. Daarom is het geen enkel probleem om een rechte lijn te trekken en te concluderen dat die lijn behoorlijk betrouwbaar is.
Ik heb het niet over grote hoogteverschillen, maar ook kleine hoogteverschillen kunnen al een hoop uitmaken. Geef nou eens, zoals ik al een paar keer gevraagd heb, met referentiepunten aan welke punten die lijn raakt en welke hij alleen toevallig overheen ligt.

quote:
Nee daar heb je dus volkomen ongelijk in als je kijkt naar foto 1. Bij foto 1 heb je een goed beeld van de helling en kun je met overtuiging zeggen
En dat is de crux van dit hele verhaal. Jij vind dat je die dingen met overtuiging kan zeggen, maar je bent hier dingen aan het bewijzen. Iets met overtuiging zeggen is geen bewijs.

quote:
En dan heb ik in de rechterfoto ook nog een gele lijn getrokken vanuit de bovenkant van steen G zoals jij dat eerder deed, maar dat is eigenlijk een no-no. Wanneer je het punt bij steen 2 aanhoudt op de grond, dan mag je niet plotseling lijnen gaan trekken die niet op de grond beginnen. Wanneer je werkt met perspectieven is het belangrijk bij het trekken van zichtlijnen dat je dezelfde hoogtes aanhoudt gemeten vanaf de grond.
Die lijn die ik trok was inderdaad om aan te geven hoe nietszeggend de lijnen zijn die je zelf getrokken had. Jouw lijnen beginnen dus allemaal op de grond? Nogmaals, geef nu eens met punten aan op die foto's waar die lijn precies door moet lopen.
Oh, en hoe weet jij dat die lijn 'dezelfde hoogtes aanhoudt'?

quote:
Nee het zullen ook niet honderd procent perfecte lijnen zijn, maar het hebben van referentiepunten en het enigszins in kunnen schatten van de helling kunnen je gewoon een redelijk nauwkeurig beeld geven van de situatie in twee foto's vanuit verschillende perspectieven.
Redelijk nauwkeurig is niet voldoende als je dingen aan het bewijzen bent.

quote:
Met name de gele lijn in foto 1 van steen G naar steen 2, waarbij je vlak langs de neus van de rat-steen gaat, dat is een uiterst betrouwbare lijn omdat je er recht tegenaan kijkt.
Onzin. Dat je ergens recht tegen aan kijkt maakt iets nog niet betrouwbaar. Vanuit een andere hoek kan het er nog steeds heel anders uit zien.

quote:
Ik heb lang serieus op je gereageerd omdat je je best lijkt te doen dit alles te begrijpen, maar ik moet wel concluderen dat ruimtelijk inzicht niet je sterkste kant is.
Jammer dat je het nu toch weer persoonlijk moet maken. Ik heb je een paar keer gevraagd om met referentie-punten te komen maar dat heb je steeds niet gedaan. Daarnaast maak ik de hele tijd het punt dat je met twee vage 2D foto's nooit voldoende kunt bewijzen hoe een 3D landschap er exact uitziet, ruimtelijk inzicht of niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:48:06 #212
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159853707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 00:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je bent wederom aan het overdrijven, waardoor ik het idee krijg dat je het gewoon niet wilt zien. Je zegt dat we geen idee hebben hoe die ruimte eruit ziet in 3D?? Serieus? Geen idee? Dus we zouden bij foto 1 net zo goed naar beneden kunnen kijken en bij foto 2 kijken we eigenlijk omhoog?
Dus eerst beschuldig je me van overdrijven en daarna trek je mijn punt zelf tot in het absurde door? Ik heb steeds gezegd dat er kleine oneffenheden en hoogteverschillen in het landschap zullen zitten die de exacte positionering op basis van een foto moeilijk maken. Daar heb je geen idee van en daarom kun je ook nooit weten hoe die lijnen exact lopen, en waar die steen precies zou moeten liggen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:11:53 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159853999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

het zou natuurlijk niet opvallen als ze daar met zo'n dure op afstandbestuurbare ruimte auto overheen gaan lopen crossen, gewoon voor de lol.
Gezien hoe groot dat ding wel niet is.. valt het natuurlijk niemand op!
Dat kan je afbakenen als je echt wil.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_159854258
quote:
Multiple choice:

[ afbeelding ]

A / Mars
B / Tenerife
C / Sint Jezusveen
Gezien de begroeiing is A uitgesloten, C bestaat zover ik weet niet eens, dus het zal wel B zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159857146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gezien de begroeiing is A uitgesloten, C bestaat zover ik weet niet eens, dus het zal wel B zijn.
Goed zo.

En wat als de camera voorbij de begroeiing had gestaan, had je het dan ook geweten? :)
-
pi_159857180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:16 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Goed zo.

En wat als de camera voorbij de begroeiing had gestaan, had je het dan ook geweten? :)
Het bosje op de voorgrond is niet de enige zichtbare begroeiing, dus ja.

Het soort woestijn waarin helemaal niets groeit is op aarde tamelijk zeldzaam, en ziet er meestal niet zo uit.
pi_159857245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het bosje op de voorgrond is niet de enige zichtbare begroeiing, dus ja.

Het soort woestijn waarin helemaal niets groeit is op aarde tamelijk zeldzaam, en ziet er meestal niet zo uit.
Op Lanzarote is het op veel plekken ook net alsof je in een maanlandschap vertoeft.
pi_159858030
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Op Lanzarote is het op veel plekken ook net alsof je in een maanlandschap vertoeft.
Het ziet er zo te zien zeker 'onaards' uit... maar ook daar groeit vanalles:

Ook daar lijkt het me nog knap lastig om een foto te nemen die er werkelijk uitziet alsof die is genomen op een andere planeet.
pi_159858886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het ziet er zo te zien zeker 'onaards' uit... maar ook daar groeit vanalles:

[ afbeelding ]

Ook daar lijkt het me nog knap lastig om een foto te nemen die er werkelijk uitziet alsof die is genomen op een andere planeet.
Ik ga eens zoeken in mijn afbeeldingen of ik er één voor je kan vinden. Volgens mij heb ik er een paar.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 13:59:11 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159859281
Deze lijkt het mars met een blauwe lucht

Dr Who filmt de maan op Lanzarote

Ben er geweest en het deel van Lanzarote wat zo onder de as en lava ligt is hallucinant mooi, was helemaal verliefd op het landschap. Daar ook met een gids rondgelopen, je kwam niets tegen van planten of menselijke aanwezigheid (afval). Echt alsof je op mars of maan rondloopt

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 12-02-2016 14:05:41 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159859444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze lijkt het mars met een blauwe lucht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dr Who filmt de maan op Lanzarote
[ afbeelding ]

Ben er geweest en het deel van Lanzarote wat zo onder de as en lava ligt is hallucinant mooi, was helemaal verliefd op het landschap. Daar ook met een gids rondgelopen, je kwam niets tegen van planten of menselijke aanwezigheid (afval). Echt alsof je op mars of maan rondloopt
[ afbeelding ]
Echt, zo was het. Fascinerend en indrukwekkend.
Heb oud linkje gevonden met een paar foto's
BNW / D.U.M.B.s (NWO's ondergrondse steden)
BNW / D.U.M.B.s (NWO's ondergrondse steden)
en nog een linkje naar een oud topic
BNW / Samenzweringstheorieën met betrekking tot ruimtevaart

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 12-02-2016 14:20:24 ]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:54:38 #222
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159864651
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat kan je afbakenen als je echt wil.
En dat valt niet op?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:20:49 #223
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159865248
quote:
Multiple choice:

[ afbeelding ]

A / Mars
B / Tenerife
C / Sint Jezusveen
A MARS
pi_159865255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:20 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

A MARS
:D
-
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:23:27 #225
440653 BarryOSeven
pi_159865303
Ben er klaar mee met die ruimtevaart.

De luchtbellen bij het ISS en de Chinese fakery. Nu deze dubieuze zooi.

NASA die ook niet even zelf nog een keer zaken naloopt die ze aangedragen krijgen.

Volgens mij is NASA gewoon opgericht om iets te verbergen, en ik ben bang dat het wel iets met het heliocentrische model te maken heeft.

Niet dat de aarde plat is, denk dat die theorie een anti-theorie is om de aandacht extra af te leiden. Maar het zou bijvoorbeeld maar zo kunnen zijn dat we ons toch in het centrum van het universum bevinden.

Dat zou al immens zijn. Om godsdienst kapot te kunnen maken, is het heliocentrische model ideaal. We zijn immers niet meer belangrijk.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:26:46 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159865374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:23 schreef BarryOSeven het volgende:

NASA die ook niet even zelf nog een keer zaken naloopt die ze aangedragen krijgen.

Volgens mij is NASA gewoon opgericht om iets te verbergen, en ik ben bang dat het wel iets met het heliocentrische model te maken heeft.

Niet dat de aarde plat is, denk dat die theorie een anti-theorie is om de aandacht extra af te leiden. Maar het zou bijvoorbeeld maar zo kunnen zijn dat we ons toch in het centrum van het universum bevinden.

Dat zou al immens zijn. Om godsdienst kapot te kunnen maken, is het heliocentrische model ideaal. We zijn immers niet meer belangrijk.
Dat laatste juist niet toch? Als we de unieke eigenschap hebben om met onze planeet in het midden van dit gigantische heelal te zitten heeft dat nogal wat implicaties.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:28:35 #227
440653 BarryOSeven
pi_159865409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat laatste juist niet toch? Als we de unieke eigenschap hebben om met onze planeet in het midden van dit gigantische heelal te zitten heeft dat nogal wat implicaties.
Op het moment dat we een heliocentrisch model hebben, dan zijn we volledig onbelangrijk in een gigantisch universum. Onze zon is belangrijker dan ons.

Op het moment dat het hele gigantische universum om ons planeetje gaat draaien, dan kun je er vanuit gaan dat ons planeetje zo ontzettend belangrijk is voor het functioneren van het universum dat er bijna zeker intelligentie achter moet zitten om dit zo te krijgen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:02:48 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159870153
quote:

daar heb ik een hele mooie voor ...

Niet zozeer dat ik tegen religie ben, ben tenslotte zelf een pastafarian,
Maar meer zien is geloven.
Ook voor jou, ISS tracker app downloaden en naar buiten kijken ;)

plus gevalletje wat NASA dan in scene zou moeten zetten, voor het hele NASA gebeuren waren er al Duitsers en Russen bezig met dingen de ruimte in proberen te knallen.

de eerste ruimte vaarder was een chinees
supposedly of 2000 BC, or else the middle Ming dynasty (16th century) — who was described in 20th century sources as the world's first "astronaut" by being lifted by rockets into outer space. The crater Wan-Hoo on the far side of the Moon is named after him.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:08:28 #229
440653 BarryOSeven
pi_159870468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

daar heb ik een hele mooie voor ...
[ afbeelding ]

Niet zozeer dat ik tegen religie ben, ben tenslotte zelf een pastafarian,
Maar meer zien is geloven.
Ook voor jou, ISS tracker app downloaden en naar buiten kijken ;)

plus gevalletje wat NASA dan in scene zou moeten zetten, voor het hele NASA gebeuren waren er al Duitsers en Russen bezig met dingen de ruimte in proberen te knallen.

de eerste ruimte vaarder was een chinees
supposedly of 2000 BC, or else the middle Ming dynasty (16th century) — who was described in 20th century sources as the world's first "astronaut" by being lifted by rockets into outer space. The crater Wan-Hoo on the far side of the Moon is named after him.
[ afbeelding ]
Je eerste plaatje doet het niet.

Maar ik zou niet weten wat ik dan moet zien aan die ISS. Het zou best kunnen dat die ISS gewoon echt om de aarde cirkelt. Daar doel ik niet op.

Wat bijvoorbeeld zou kunnen zijn is dat we niet met z'n allen om de zon draaien, maar dat de zon en alles toch om ons draait.

Dat zou het wereldbeeld 180 graden draaien. Dat neemt niet weg dat de zon nog gewoon de zon is zoals we die kennen.

Maar het kan ook heel wat anders zijn hoor, maar ik geloof gewoon niet dat die marsrover daar echt is geweest en die maanlanding is ook gewoon zo fake als de pest. Met dat wapperende vlaggetje.

Weet je wat het is met dit soort zaken, op het moment dat 1 ding niet kan is alles gewoon instant ongeloofwaardig. Een luchtbel in de ruimte kan gewoon niet. Ook niet 1 keer en het maakt het ook niet ietsje minder waar.

Het maakt het gewoon instant onmogelijk.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:24:53 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159871168
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

...
Wat bijvoorbeeld zou kunnen zijn is dat we niet met z'n allen om de zon draaien, maar dat de zon en alles toch om ons draait.
...
Nee dat zou niet kunnen zijn. De paden van de planeten aan de hemel, de afstanden binnen het zonnestelsel en nog veel meer observaties maken dit onmogelijk.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:31:45 #231
440653 BarryOSeven
pi_159871474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee dat zou niet kunnen zijn. De paden van de planeten aan de hemel, de afstanden binnen het zonnestelsel en nog veel meer observaties maken dit onmogelijk.
Kijk ik begrijp dat het een bizar idee is en dat het met de bewijzen of aanwijzingen die we hebben er op lijkt. Maar ik doel op het hypothetische geval dat het zo zou zijn. Dat zou dus meteen betekenen dat alle huidige bewijzen die jij aandraagt niet kloppen en/of vervalst zouden zijn.

In dat geval zou nasa een dekmantel zijn van een enorme samenzwering incluis het vervaardigen van bewijzen die jij hierboven aandraagt.

Wat ik bijvoorbeeld interessant vond is een proef met een gyroscoop.

Vroeger werd de draaiing van de aarde bewezen door een gyroscoop aan een touw aan het plafond op te hangen. Na verloop van tijd draaide de gyroscoop omdat de aarde om haar as draaide. Althans dat beweerde men.

Nu heb ik helaas geen gyroscoop thuis anders had ik het kunnen uitproberen, maar op youtube zijn er legio filmpjes van mensen die een gyroscoop op hun bureau zetten en die draait niet na verloop van tijd mee met de aarde.

Was die eerste proef en tevens "bewijs" dan een gyroscoop met een draaiend motortje (science on doping) om het heliocentrische model in de samenleving te brengen?

En als dat al nep was, wat is er dan nog geloofwaardig aan de rest van de opvolgende bewijzen?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:35:49 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159871658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je eerste plaatje doet het niet.

Maar ik zou niet weten wat ik dan moet zien aan die ISS. Het zou best kunnen dat die ISS gewoon echt om de aarde cirkelt. Daar doel ik niet op.

Dat zou het wereldbeeld 180 graden draaien. Dat neemt niet weg dat de zon nog gewoon de zon is zoals we die kennen.

Maar het kan ook heel wat anders zijn hoor, maar ik geloof gewoon niet dat die marsrover daar echt is geweest en die maanlanding is ook gewoon zo fake als de pest. Met dat wapperende vlaggetje.

Weet je wat het is met dit soort zaken, op het moment dat 1 ding niet kan is alles gewoon instant ongeloofwaardig. Een luchtbel in de ruimte kan gewoon niet. Ook niet 1 keer en het maakt het ook niet ietsje minder waar.

Het maakt het gewoon instant onmogelijk.
Nou als ik gezopen hebt draait alles om mij! 8-) :7 :6

maar ik duld op de volgende quotes!

“Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!
But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money!

“Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.”

Moonhoax is een ander topic.
Lees vooral even de HELE OP! elke theorie met duidelijk uitleg!
BNW / Apollo Hoax #15 - ♫ Man on the Moon ♫

Ow en dan heb je deze nog!
BNW / Fakery in Space #5 - Really?

Maar dat is niet het punt, wat ik wou maken, als je al een gevaarte zoals het ISS de ruimte in kan krijgen, en satellieten etc, dan ga je verder kijken, de maan staat best dichtbij we zien die imers met het blote oog, we kunnen zelfs de kraters zien zitten.

Ook mars kan je vanaf de aarde gewoon zien, je moet wel even opletten waar je naar toe moet kijken maar met een simpele telescoop kan je m aardig dichtbij krijgen, vooral in september meen ik.

de volgende stap is er naar toe gaan, want het is na de maan de planeet die het dichtst bij zit en als we gaan zoeken naar leven zou dat een eerste keuze zijn.
Met de techniek van de jaren 60 hadden ze zelfs een raket er tegen aan kunnen laten klappen.
En dat hebben ze ook min of meer gedaan.

Starting in 1960, the Soviets launched a series of probes to Mars including the intended first flybys and hard (impact) landing (Mars 1962B).[9] The first successful fly-by of Mars was on 14–15 July 1965, by NASA's Mariner 4.[10] On November 14, 1971 Mariner 9 became the first space probe to orbit another planet when it entered into orbit around Mars.[11] The amount of data returned by probes increased dramatically as technology improved.[9]

The first to contact the surface were two Soviet probes: Mars 2 lander on November 27 and Mars 3 lander on December 2, 1971—Mars 2 failed during descent and Mars 3 about twenty seconds after the first Martian soft landing.[12] Mars 6 failed during descent but did return some corrupted atmospheric data in 1974. [13] The 1975 NASA launches of the Viking program consisted of two orbiters, each with a lander that successfully soft landed in 1976. Viking 1 remained operational for six years, Viking 2 for three. The Viking landers relayed the first color panoramas of Mars[14] and the Viking orbiters mapped the surface so well that the images remain in use.
https://en.wikipedia.org/wiki/Exploration_of_Mars

Dus ja vreemd, nee de maan is niet zo heel erg boeiend, mars is al een heel stuk interessanter.
We weten meer van de maan dan wat er op de bodems van onze oceanen afspeelt.

En om nu NASa er van op de flikker te geven?
Nou nee, er zijn zoveel landen die dingen de ruimte in knallen.
En veel werken ook gewoon samen met NASA ;)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:37:05 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159871731
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kijk ik begrijp dat het een bizar idee is en dat het met de bewijzen of aanwijzingen die we hebben er op lijkt. Maar ik doel op het hypothetische geval dat het zo zou zijn. Dat zou dus meteen betekenen dat alle huidige bewijzen die jij aandraagt niet kloppen en/of vervalst zouden zijn.
Dat vind ik heel knap, want dit kan je gewoon in je achtertuin zelf doen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Apparent_retrograde_motion

quote:
In dat geval zou nasa een dekmantel zijn van een enorme samenzwering incluis het vervaardigen van bewijzen die jij hierboven aandraagt.

Wat ik bijvoorbeeld interessant vond is een proef met een gyroscoop.

Vroeger werd de draaiing van de aarde bewezen door een gyroscoop aan een touw aan het plafond op te hangen. Na verloop van tijd draaide de gyroscoop omdat de aarde om haar as draaide. Althans dat beweerde men.

Nu heb ik helaas geen gyroscoop thuis anders had ik het kunnen uitproberen, maar op youtube zijn er legio filmpjes van mensen die een gyroscoop op hun bureau zetten en die draait niet na verloop van tijd mee met de aarde.

Was die eerste proef en tevens "bewijs" dan een gyroscoop met een draaiend motortje (science on doping) om het heliocentrische model in de samenleving te brengen?

En als dat al nep was, wat is er dan nog geloofwaardig aan de rest van de opvolgende bewijzen?
Zit je niet aan deze te denken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Foucault_pendulum
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:54:29 #234
440653 BarryOSeven
pi_159872491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat vind ik heel knap, want dit kan je gewoon in je achtertuin zelf doen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Apparent_retrograde_motion

[..]

Zit je niet aan deze te denken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Foucault_pendulum
Heb je dat wel eens gedaan in je achtertuin?

Verder weet ik niet of het dat ding was, dat ziet er niet echt uit als een gyroscoop.

Het ging specifiek om een gyroscoop. En op zich klinkt de proef valide, de gyroscoop zou moeten draaien als de aarde draait.

Verder zou de apollo missie trouwens ook navigeren met een gyroscoop en een accelerometer. Het is dan ook grappig dat een gyroscoop in de ruimte niet werkt, en dat zij het daarmee hebben gered.

Maar goed dit laatste heb ik ook maar van horen zeggen.

Kijk ik pleit er niet voor dat het zo is, maar heb laatste de protocolen gelezen en daarin schrijven ze ook dat ze wetenschap een klein beetje zouden aanpassen zodat bepaalde zaken anders zouden worden dan de werkelijkheid.

Zoiets zou er onder kunnen vallen. Al zou het alleen al kunnen dat er wellicht een wet is die wij nog niet kennen waardoor het lijkt alsof we om de zon draaien maar dat het niet is.

Of weet ik veel het was maar een voorbeeld van iets bizars. :P
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:56:29 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159872600
Vraag me echt af waarom mensen zich met dit soort bullshit bezig houden en niet met serieuze zaken die veel interessanter zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:58:40 #236
440653 BarryOSeven
pi_159872702
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou als ik gezopen hebt draait alles om mij! 8-) :7 :6

maar ik duld op de volgende quotes!

“Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!
But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money!

“Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.”

Moonhoax is een ander topic.
Lees vooral even de HELE OP! elke theorie met duidelijk uitleg!
BNW / Apollo Hoax #15 - ♫ Man on the Moon ♫

Ow en dan heb je deze nog!
BNW / Fakery in Space #5 - Really?

Maar dat is niet het punt, wat ik wou maken, als je al een gevaarte zoals het ISS de ruimte in kan krijgen, en satellieten etc, dan ga je verder kijken, de maan staat best dichtbij we zien die imers met het blote oog, we kunnen zelfs de kraters zien zitten.

Ook mars kan je vanaf de aarde gewoon zien, je moet wel even opletten waar je naar toe moet kijken maar met een simpele telescoop kan je m aardig dichtbij krijgen, vooral in september meen ik.

de volgende stap is er naar toe gaan, want het is na de maan de planeet die het dichtst bij zit en als we gaan zoeken naar leven zou dat een eerste keuze zijn.
Met de techniek van de jaren 60 hadden ze zelfs een raket er tegen aan kunnen laten klappen.
En dat hebben ze ook min of meer gedaan.

Starting in 1960, the Soviets launched a series of probes to Mars including the intended first flybys and hard (impact) landing (Mars 1962B).[9] The first successful fly-by of Mars was on 14–15 July 1965, by NASA's Mariner 4.[10] On November 14, 1971 Mariner 9 became the first space probe to orbit another planet when it entered into orbit around Mars.[11] The amount of data returned by probes increased dramatically as technology improved.[9]

The first to contact the surface were two Soviet probes: Mars 2 lander on November 27 and Mars 3 lander on December 2, 1971—Mars 2 failed during descent and Mars 3 about twenty seconds after the first Martian soft landing.[12] Mars 6 failed during descent but did return some corrupted atmospheric data in 1974. [13] The 1975 NASA launches of the Viking program consisted of two orbiters, each with a lander that successfully soft landed in 1976. Viking 1 remained operational for six years, Viking 2 for three. The Viking landers relayed the first color panoramas of Mars[14] and the Viking orbiters mapped the surface so well that the images remain in use.
https://en.wikipedia.org/wiki/Exploration_of_Mars

Dus ja vreemd, nee de maan is niet zo heel erg boeiend, mars is al een heel stuk interessanter.
We weten meer van de maan dan wat er op de bodems van onze oceanen afspeelt.

En om nu NASa er van op de flikker te geven?
Nou nee, er zijn zoveel landen die dingen de ruimte in knallen.
En veel werken ook gewoon samen met NASA ;)
Je gaat er hier vanuit dat het allemaal gewoon echt is.

Vind ik allemaal prima maar voor mij is 1 luchtbel in de ruimte voldoende om de hele handel af te schieten.

Je kunt niet 1 keer een luchtbel in de ruimte krijgen, gewoon nooit. Als dat wel gebeurt dan is dat gewoon bedrog en onderwater.

Kan alles nog net zo mooi worden voorgespiegeld en met verhaaltjes omkleed, en een raketje de lucht in geknald en weet ik wat. Een luchtbel kan niet, en dat riekt dus naar bedrog.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:59:14 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159872740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me echt af waarom mensen zich met dit soort bullshit bezig houden en niet met serieuze zaken die veel interessanter zijn.
De nieuwe deadpool film bijvoorbeeld!
En ging
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:01:32 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159872872
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Vind ik allemaal prima maar voor mij is 1 luchtbel in de ruimte voldoende om de hele handel af te schieten.

Je kunt niet 1 keer een luchtbel in de ruimte krijgen, gewoon nooit. Als dat wel gebeurt dan is dat gewoon bedrog en onderwater.

Kan alles nog net zo mooi worden voorgespiegeld en met verhaaltjes omkleed, en een raketje de lucht in geknald en weet ik wat. Een luchtbel kan niet, en dat riekt dus naar bedrog.
Ik heb het over stap 1 en van daaruit verder.
van de V2 en verder.
Misschien moet je even van begin tot nu kijken.
En niet alleen nu .. de V2 is toch wel even meer dan 70 jaar geleden en de techniek staat niet stil!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:02:17 #239
440653 BarryOSeven
pi_159872910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb het over stap 1 en van daaruit verder.
van de V2 en verder.
Misschien moet je even van begin tot nu kijken.
En niet alleen nu .. de V2 is toch wel even meer dan 70 jaar geleden en de techniek staat niet stil!
Een V1 of een simpele vuurpijl is wel even wat anders dan een maanlanding...
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:05:51 #240
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873042
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een luchtbel kan inderdaad niet, maar wat dacht je van een vloeistof?

Water gewichtloos vloeit naar elkaar en krijg je een bubbel, maar goed heb wat filmpjes ervan gezien..
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:07:51 #241
440653 BarryOSeven
pi_159873116
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

Een luchtbel kan inderdaad niet, maar wat dacht je van een vloeistof?

Water gewichtloos vloeit naar elkaar en krijg je een bubbel, maar goed heb wat filmpjes ervan gezien..
Een vloeistof dat versnelt in de ruimte?

Een vloeistof dat kenmerken vertoont van een luchtbel onderwater?

Langzaam vertrekken en naarmate je naar het oppervlak komt steeds steviger versnellen?

Nee dat is geen vloeistof, dat is zuurstof in water.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:08:22 #242
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een V1 of een simpele vuurpijl is wel even wat anders dan een maanlanding...
Oke chef even iets duidelijk maken...

V1

v2

Zie je het verschil?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:10:50 #243
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een vloeistof dat versnelt in de ruimte?

Een vloeistof dat kenmerken vertoont van een luchtbel onderwater?

Langzaam vertrekken en naarmate je naar het oppervlak komt steeds steviger versnellen?

Nee dat is geen vloeistof, dat is zuurstof in water.
Plemp eens een filmpje neer van zoiets..
want de filmpjes die ik heb gezien, ik zie geen luchtbel.
plus de meeste filmpjes die ik heb gezien waren van zulke crappy kwaliteit dat het van alles kan zijn.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:11:44 #244
440653 BarryOSeven
pi_159873273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke chef even iets duidelijk maken...

V1
[ afbeelding ]

v2
[ afbeelding ]

Zie je het verschil?
Hier zie ik twee raketten die allebei zo rond de dampkring opereren met als doel weer op land terug te komen, niet om naar de maan te reizen.

Een ruimte missie is wat anders dan een veredeld artillerie kanon afschieten.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:12:13 #245
440653 BarryOSeven
pi_159873292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Plemp eens een filmpje neer van zoiets..
want de filmpjes die ik heb gezien, ik zie geen luchtbel.
plus de meeste filmpjes die ik heb gezien waren van zulke crappy kwaliteit dat het van alles kan zijn.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:20:49 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hier zie ik twee raketten die allebei zo rond de dampkring opereren met als doel weer op land terug te komen, niet om naar de maan te reizen.

Een ruimte missie is wat anders dan een veredeld artillerie kanon afschieten.
Eh nee
V1 is gebouwd als een vliegtuig met vleugels en kwam helemaal niet hoog en wed horizontaal gelanceerd

De v2 werd verticaal gelanceerd en is ook vele malen groter dan de v1 en kwam daarom ookk veel hoger. tussen de 80 en 90 km.
En dat was al bijna de ruimte in!

Kanon wat?
Kerel wat haal jij er nu weer voor onzin bij come on....
wat bazel je nou, je ziet verschil tich wel tussen 2 totaal verschillende dingen..

simpel uitgelegd als een taket zoals de v2 waar trouwens heel wat tijd overheen ging voor ze een succesvolle lancering had al zo'n grote hoogte kan krijgen dan is het niet zo heel moeilijk om een veel grotere te maken!
De russen zagen potentie en breiden daarin uit, toen de amerikanen er hoogte van kregen gingen ook zij er aan werken, maar die konden er gewoon een groter budget tegen aangooien!

Daardoor kan jij nu via sateliet tv kijken navigeren via je auto etc etc etc
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:26:20 #247
440653 BarryOSeven
pi_159873872
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eh nee
V1 is gebouwd als een vliegtuig met vleugels en kwam helemaal niet hoog en wed horizontaal gelanceerd

De v2 werd verticaal gelanceerd en is ook vele malen groter dan de v1 en kwam daarom ookk veel hoger. tussen de 80 en 90 km.
En dat was al bijna de ruimte in!

Kanon wat?
Kerel wat haal jij er nu weer voor onzin bij come on....
wat bazel je nou, je ziet verschil tich wel tussen 2 totaal verschillende dingen..

simpel uitgelegd als een taket zoals de v2 waar trouwens heel wat tijd overheen ging voor ze een succesvolle lancering had al zo'n grote hoogte kan krijgen dan is het niet zo heel moeilijk om een veel grotere te maken!
De russen zagen potentie en breiden daarin uit, toen de amerikanen er hoogte van kregen gingen ook zij er aan werken, maar die konden er gewoon een groter budget tegen aangooien!

Daardoor kan jij nu via sateliet tv kijken navigeren via je auto etc etc etc
Meen je dit serieus?

Dat eerste vliegt als een vliegtuig en heeft dus niets met ruimtereizen van doen.

De tweede vliegt als een veredelde vuurpijl een stuk omhoog, en komt daarna weer naar beneden. Dat heeft niets met ruimtereizen van doen.

Er hoeft geen rekening gehouden te worden met de gewichtsloosheid, het navigeren over gravitatiebanen van planeten.

Een ruimtereis is veel en vele malen complexer dan een V2.

Die twee zaken die jij noemt zijn gewoon veredelde artillerie zoals ik al aangaf. Gewoon een bom door de lucht, de een wat verder dan de ander. Niets met de ruimte te maken.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:27:52 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873938
quote:
is dat een luchtbel??
Er zal vast geen 1080P filmpje van zijn helaas dan konden we er daadwerkelijk iets van maken..
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:28:35 #249
440653 BarryOSeven
pi_159873980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

is dat een luchtbel??
Er zal vast geen 1080P filmpje van zijn helaas dan konden we er daadwerkelijk iets van maken..
Er is niets anders dat het zijn kan. In de ruimte gebeurt dit niet.
pi_159874209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

is dat een luchtbel??
Ja dat is dus het lastige. De rest van de argumenten zoals over de wolken is echt complete nonsens. Dat is dan weer jammer.

Ik zou wel graag wat scherper beeld willen van dat stuk in het begin inderdaad.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:33:39 #251
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er is niets anders dat het zijn kan. In de ruimte gebeurt dit niet.
Waarom niet? Zonlicht geeft ook druk, electrostatische ladingen stoten nog steeds af etc.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:35:03 #252
440653 BarryOSeven
pi_159874301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom niet? Zonlicht geeft ook druk, electrostatische ladingen stoten nog steeds af etc.
Zonlicht geeft druk? Ja hoor, dus door zonlicht gaat lucht ineens accelereren. Wat een nonsense.
pi_159874335
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zonlicht geeft druk? Ja hoor, dus door zonlicht gaat lucht ineens accelereren. Wat een nonsense.
"En zwaartekrachtgolven bestaan ook niet"

Je mist wel wat elementaire stukken over de werking van krachten in het vaccuum van de ruimte als je dit durft te ontkennen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:36:34 #254
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159874355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?

Dat eerste vliegt als een vliegtuig en heeft dus niets met ruimtereizen van doen.

De tweede vliegt als een veredelde vuurpijl een stuk omhoog, en komt daarna weer naar beneden. Dat heeft niets met ruimtereizen van doen.

Er hoeft geen rekening gehouden te worden met de gewichtsloosheid, het navigeren over gravitatiebanen van planeten.

Een ruimtereis is veel en vele malen complexer dan een V2.

Die twee zaken die jij noemt zijn gewoon veredelde artillerie zoals ik al aangaf. Gewoon een bom door de lucht, de een wat verder dan de ander. Niets met de ruimte te maken.
punt 1 jij haalde de V1 er bij en ik de V2 de V2 is de grondlegger van de huidige raket!
bij 80 km hoogte zit je tegen de rand van gewichtsloosheid!
En tip lanceer een vuurpijl tegen je huis en een v2 en noem het dan nog eens zo!

Het heeft geen HOL met artillerie te maken.

Een ruimtereis is niet veel complexer dan de V2 als ze het ding in feite maar een paar stappen groter was dan kwam het al in gewichtloosheid en vandaar uit ben je al in wat we noemen ruimte, want daarna heeft het momentum en gaat het gewoon door.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:37:33 #255
440653 BarryOSeven
pi_159874388
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

"En zwaartekrachtgolven bestaan ook niet"

Je mist wel wat elementaire stukken over de werking van krachten in het vaccuum van de ruimte als je dit durft te ontkennen.
Waar zie je me dat zeggen?

Ben voldoende onderlegd dat ik weet dat je iets kunt accelereren met zonlicht. Een gigantisch zeil dat licht opvangt ja.

Denk je dat dat zo snel gaat als deze luchtbel? Denk dat jij wel even terug naar school mag als je dat gelooft.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:37:34 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je dat wel eens gedaan in je achtertuin?
Natuurlijk :) Ik heb met mijn telescoopje wel eens naar planeten zitten turen. De strepen rond Jupiter gezien, met meerdere van de grote manen. Hell, zelfs de telelens van mijn camera was genoeg om de manen in beeld te krijgen.

quote:
Verder weet ik niet of het dat ding was, dat ziet er niet echt uit als een gyroscoop.

Het ging specifiek om een gyroscoop. En op zich klinkt de proef valide, de gyroscoop zou moeten draaien als de aarde draait.
Het is primitiever dan een gyroscoop, en voldoende om het draaien van de aarde aan te tonen. Daarom raad ik je ook aan daar over te lezen.

quote:
Verder zou de apollo missie trouwens ook navigeren met een gyroscoop en een accelerometer. Het is dan ook grappig dat een gyroscoop in de ruimte niet werkt, en dat zij het daarmee hebben gered.
...
Waarom zou een gyroscoop in de ruimte niet kunnen werken? :?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:39:03 #257
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Jazeker, die geeft druk. Of beter gezegd, fotonen kunnen een impuls overdragen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_sail
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:39:55 #258
440653 BarryOSeven
pi_159874485
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

punt 1 jij haalde de V1 er bij en ik de V2 de V2 is de grondlegger van de huidige raket!
bij 80 km hoogte zit je tegen de rand van gewichtsloosheid!
En tip lanceer een vuurpijl tegen je huis en een v2 en noem het dan nog eens zo!

Het heeft geen HOL met artillerie te maken.

Een ruimtereis is niet veel complexer dan de V2 als ze het ding in feite maar een paar stappen groter was dan kwam het al in gewichtloosheid en vandaar uit ben je al in wat we noemen ruimte, want daarna heeft het momentum en gaat het gewoon door.
[ afbeelding ]
Nee dat is het dus niet. Bij een ruimtereis moet je nog terug bijvoorbeeld.

Verder zijn zowel de V1 als de V2 ingezet als veredelde artillerie. Het is gewoon bedoeld om een gronddoel te raken.

Een ruimtereis is gewoon heel wat anders. Dat begint er al mee dat een raket zich anders begint te gedragen in een vacuum. Ga dan maar eens navigeren.

Met je gyroscoop in de ruimte, een gyroscoop die niet werkt in de ruimte omdat er geen zwaartekracht is. *TUTututututuuuu*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:40:21 #259
440653 BarryOSeven
pi_159874502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk :) Ik heb met mijn telescoopje wel eens naar planeten zitten turen. De strepen rond Jupiter gezien, met meerdere van de grote manen. Hell, zelfs de telelens van mijn camera was genoeg om de manen in beeld te krijgen.

[..]

Het is primitiever dan een gyroscoop, en voldoende om het draaien van de aarde aan te tonen. Daarom raad ik je ook aan daar over te lezen.

[..]

Waarom zou een gyroscoop in de ruimte niet kunnen werken? :?
Omdat geen zwaartekracht.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:41:07 #260
440653 BarryOSeven
pi_159874537
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jazeker, die geeft druk. Of beter gezegd, fotonen kunnen een impuls overdragen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_sail
Dat haalde ik hierboven al aan maar die druk is zo niet significant dat je daar geen luchtbel mee vooruit krijgt.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:41:23 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Omdat geen zwaartekracht.
En wat heeft een gyroscoop met zwaartekracht te maken? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_159874576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]

Met je gyroscoop in de ruimte, een gyroscoop die niet werkt in de ruimte omdat er geen zwaartekracht is. *TUTututututuuuu*
Dan heb je niet begrepen hoe een gyroscoop werkt. Juist in de ruimte werkt een gyroscoop nog beter dan op aarde.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:42:42 #263
440653 BarryOSeven
pi_159874597
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wat heeft een gyroscoop met zwaartekracht te maken? :?
Hmm klopt, die werkt dus wel in de ruimte. Dat was een foutje.
pi_159874602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat haalde ik hierboven al aan maar die druk is zo niet significant dat je daar geen luchtbel mee vooruit krijgt.
Zonder weerstand werken zaken als acceleratie anders dan wat je hier zou verwachten. Daar moet je ook rekening mee houden bijvoorbeeld. :)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:44:31 #265
440653 BarryOSeven
pi_159874663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zonder weerstand werken zaken als acceleratie anders dan wat je hier zou verwachten. Daar moet je ook rekening mee houden bijvoorbeeld. :)
Je kunt er van alles van proberen te maken maar dat solar sail is niet voor niets zo groot. Gaat die raket dan ook ineens met de lichtsnelheid?

Een luchtbel in de ruimte kan gewoon niet. Ook niet met zonnedruk en ook niet met statisch electricitieit oh hell zelfs niet als jomanda of rasti rostelli dat willen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:44:32 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee dat is het dus niet. Bij een ruimtereis moet je nog terug bijvoorbeeld.

Verder zijn zowel de V1 als de V2 ingezet als veredelde artillerie. Het is gewoon bedoeld om een gronddoel te raken.

Een ruimtereis is gewoon heel wat anders. Dat begint er al mee dat een raket zich anders begint te gedragen in een vacuum. Ga dan maar eens navigeren.

Zowel aan de Amerikaanse als de Sovjet kant waren de raketten waar de eerste astronauten op de ruimte in vlogen inzetbaar als ICMB.

Bijv:
https://en.wikipedia.org/wiki/R-7_(rocket_family)
https://en.wikipedia.org/wiki/SM-65_Atlas
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:45:05 #267
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Vanwaar de aanname dat het een luchtbel was?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:45:08 #268
440653 BarryOSeven
pi_159874697
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zowel aan de Amerikaanse als de Sovjet kant waren de raketten waar de eerste astronauten op de ruimte in vlogen inzetbaar als ICMB.

Bijv:
https://en.wikipedia.org/wiki/R-7_(rocket_family)
https://en.wikipedia.org/wiki/SM-65_Atlas
Ja en de discovery spaceshuttle kan ik ook op je huis laten landen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:45:23 #269
440653 BarryOSeven
pi_159874705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vanwaar de aanname dat het een luchtbel was?
Wat had het anders kunnen zijn?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:45:55 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874726
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en de discovery spaceshuttle kan ik ook op je huis laten landen.
:?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:46:30 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874753
quote:

[..]

Een stukje mylar bijvoorbeeld. Dat wordt zeer veel gebruik in ruimtevaartuigen, en is een prima materiaal om een solar sail van te maken.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:47:18 #272
440653 BarryOSeven
pi_159874781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

:?
Wat ik zeggen wil, vanalles is inzetbaar als icmb :P

Maar het verschil tussen een V1/V2 en een raket geschikt voor ruimtevaart is wel even hele andere koek. Technisch gezien.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:48:10 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat ik zeggen wil, vanalles is inzetbaar als icmb :P

Maar het verschil tussen een V1/V2 en een raket geschikt voor ruimtevaart is wel even hele andere koek. Technisch gezien.
De V2 was geschikt voor ruimtevaart. Dus nee, daar zit niet zo veel verschil in.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:48:36 #274
440653 BarryOSeven
pi_159874824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een stukje mylar bijvoorbeeld. Dat wordt zeer veel gebruik in ruimtevaartuigen, en is een prima materiaal om een solar sail van te maken.
Ja prima materiaal, maar die vliegt onder zonnedruk niet zo hard. Dat ding is een voetbalveld groot of zo, en dat accelereert de shuttle in zero gravity een heeel klein beetje en het werkt puur omdat er geen zwaartekracht is.

Een snipper van dat spul accelereert niet zo hard op fotonen. Daar ben ik van overtuigd.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:49:06 #275
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159874835
quote:

[..]

dat is het m dus, je gaat er al vanuit dat het een luchtbel is omdat het filmpje het zegt.
Ik zou eerder open staan voor andere mogelijkheden.

bijvoorbeeld de astronaut zie jet bezig met iets.
Reparatie?
metaal soldeertin vocht moer schroef stukje metaal ben niet echt een ruimte expert maar ik sluit niks uit.

hoe vaak laat jij niet iets vallen tijden reparatie?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:49:36 #276
440653 BarryOSeven
pi_159874851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De V2 was geschikt voor ruimtevaart. Dus nee, daar zit niet zo veel verschil in.
Daar geloof ik geen reet van. Je hebt hele andere berekeningen nodig als je daadwerkelijk om de aarde of om de maan wil gaan zitten. Door de dampkring schaven is nog steeds alleen rekening houden met de aardse krachten.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:51:17 #277
440653 BarryOSeven
pi_159874912
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

dat is het m dus, je gaat er al vanuit dat het een luchtbel is omdat het filmpje het zegt.

Reparatie?
metaal soldeertin vocht moer schroef stukje metaal ben niet echt een ruimte expert maar ik sluit niks uit.

Nee ik ga uit van een luchtbel omdat de enige manier waarop dit kan (het accelereren van een stuk vanuit zichzelf) lucht onderwater is. (of olie onderwater, alles wat lichter is dan de andere vloeistof)

Als het weggeslingerd zou worden, dan zou het niet accelereren. Acceleratie is al moeilijk voor een raket zelf. Het moet brandstof op brandstof laten exploderen om überhaupt vooruit te komen.

Een stuk soldeer kan zichzelf niet laten accelereren.

Dit is lucht onderwater. Geen andere mogelijkheid.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:51:37 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja prima materiaal, maar die vliegt onder zonnedruk niet zo hard. Dat ding is een voetbalveld groot of zo, en dat accelereert de shuttle in zero gravity een heeel klein beetje en het werkt puur omdat er geen zwaartekracht is.

Een snipper van dat spul accelereert niet zo hard op fotonen. Daar ben ik van overtuigd.
Dat is totaal onafhankelijk van hoe groot het stuk is :D De druk schaalt lineair met oppervlakte, en de massa doet dat ook. Die deel je tegen elkaar weg als je de versnelling uitrekent.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:52:36 #279
440653 BarryOSeven
pi_159874947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is totaal onafhankelijk van hoe groot het stuk is :D De druk schaalt lineair met oppervlakte, en de massa doet dat ook. Die deel je tegen elkaar weg als je de versnelling uitrekent.
Dat is het helemaal niet. Als dit stuk weggeslingerd zou zijn door fotonen, dan zou tijdens het uitklappen van de solar sail de hele spaceshuttle uit elkaar gerukt worden.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:52:52 #280
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159874956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

Reparatie?

Vroeger gebruikte de ruimtepakken een stuk water en ijs wat aan de ruimte blootgesteld was als koeling. Misschien eens kijken wat de huidige gebruiken. Dan is een waterdruppel ook een mogelijke verklaring.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:53:16 #281
440653 BarryOSeven
pi_159874976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vroeger gebruikte de ruimtepakken een stuk water en ijs wat aan de ruimte blootgesteld was als koeling. Misschien eens kijken wat de huidige gebruiken. Dan is een waterdruppel ook een mogelijke verklaring.
Nee, een waterdruppel accelereert niet uit zichzelf.
pi_159874996
quote:

Hier heb je gelijk in maar als je denkt dat er 'n 'secret space program' is, dan heb je 't verkeerd vrees ik.
Curiosity Rover Press Conference:
Eerste 20minuten gewoon schaamteloze zelf-congratulory BS is. Dan is er nog heel veel introductory back-slapping. Naar 't kijken van deze leugenaars, hoef je niet je tijd om discussies over steentjes en ratten enz. te verspillen.

How anyone can take this juvenile, fake-hero nonsense seriously, is well and truly beyond me.
Sick buckets at the ready!

Mars Science Laboratory Curiosity Rover Post Landing News Conference
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:55:16 #283
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159875044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:49 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar geloof ik geen reet van. Je hebt hele andere berekeningen nodig als je daadwerkelijk om de aarde of om de maan wil gaan zitten. Door de dampkring schaven is nog steeds alleen rekening houden met de aardse krachten.
Ja jammer dan dat je dat niet gelooft. Geeft vooral aan dat je nog wat te lezen hebt :) Maar dat is leuk toch? Super interessant onderwerp.
https://en.wikipedia.org/wiki/V-2_rocket#Postwar_use
https://en.wikipedia.org/wiki/V-2_sounding_rocket
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:57:13 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159875117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:51 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee ik ga uit van een luchtbel omdat de enige manier waarop dit kan (het accelereren van een stuk vanuit zichzelf) lucht onderwater is. (of olie onderwater, alles wat lichter is dan de andere vloeistof)

Als het weggeslingerd zou worden, dan zou het niet accelereren. Acceleratie is al moeilijk voor een raket zelf. Het moet brandstof op brandstof laten exploderen om überhaupt vooruit te komen.

Een stuk soldeer kan zichzelf niet laten accelereren.

Dit is lucht onderwater. Geen andere mogelijkheid.
punt 1 het originele filmpje is crappy, weinig frames p/s dus of het echt accelereert of voor mij nog even de vraag.
Punt 2 neem even de moeite om even dit te kijken duurt maar 6 min\

vrijdag 12 februari 2016 @ 22:58:52 #285
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159875186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is het helemaal niet. Als dit stuk weggeslingerd zou zijn door fotonen, dan zou tijdens het uitklappen van de solar sail de hele spaceshuttle uit elkaar gerukt worden.
Wat bazel je nou weer over een solar sail? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_159875438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in maar als je denkt dat er 'n 'secret space program' is, dan heb je 't verkeerd vrees ik.
Eerste 20minuten gewoon schaamteloze zelf-congratulory BS is. Dan is er nog heel veel introductory back-slapping. Naar 't kijken van deze leugenaars, hoef je niet je tijd om discussies over steentjes en ratten enz. te verspillen.

How anyone can take this juvenile, fake-hero nonsense seriously, is well and truly beyond me.

Ah de onfeilbare precisie van de internet/youtube-psychologie. :)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:14:26 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159875634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Blijkbaar mag men niet trots zijn op zo'n grote prestatie...
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:30:23 #288
440653 BarryOSeven
pi_159876243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat bazel je nou weer over een solar sail? :?
Er werd net gesteld dat het wegvliegende accelererende stuk lucht uit het filmpje wellicht een stuk materiaal zou kunnen zijn waar ook een solarsail van gemaakt is.

Dat materiaal is ontzettend licht en sterk en weet dus door de grote oppervlakte te versnellen op kracht van licht.

Dat spul is niet voor niets zo licht, omdat fotonen nou eenmaal niet veel druk zetten. Aangezien er geen zwaartekracht aanwezig is draagt zelfs de kleinste versnelling al toe aan verplaatsing.

Maar dat duurt wel ontzettend lang voordat zo’n sail merkbaar is.

Dat betekent dus dat als dat stuk/bel uit het filmpje van hetzelfde materiaal gemaakt zou zijn als een solar sail. Dan zou een solair sail ook op die mate versnellen.

Dat lijkt me bijzonder ongewenst omdat je al tijdens het uitklappen van het sail zo’n ontzettende versnelling krijgt dat je hele spaceshuttle uitelkaar getrokken wordt.

Daarom is dit geen stuk solarsail, en wordt het niet geaccelereerd door fotonen. het accelereert te snel.

Verder kan het dan ook niet iets anders op fotonen zijn, want het solairsail is van het meest ideale matieraal gemaakt om op fotonkracht te reageren. De rest zou nog minder snel accelereren.

Verder zou ik het waarderen als je op je taalgebruik blijft letten als je zelf iets niet begrijpt. Bazelen daar doe ik niet aan.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:45:09 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159876739
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er werd net gesteld dat het wegvliegende accelererende stuk lucht uit het filmpje wellicht een stuk materiaal zou kunnen zijn waar ook een solarsail van gemaakt is.

Dat materiaal is ontzettend licht en sterk en weet dus door de grote oppervlakte te versnellen op kracht van licht.

Dat spul is niet voor niets zo licht, omdat fotonen nou eenmaal niet veel druk zetten. Aangezien er geen zwaartekracht aanwezig is draagt zelfs de kleinste versnelling al toe aan verplaatsing.

Maar dat duurt wel ontzettend lang voordat zo’n sail merkbaar is.

Dat betekent dus dat als dat stuk/bel uit het filmpje van hetzelfde materiaal gemaakt zou zijn als een solar sail. Dan zou een solair sail ook op die mate versnellen.

Dat lijkt me bijzonder ongewenst omdat je al tijdens het uitklappen van het sail zo’n ontzettende versnelling krijgt dat je hele spaceshuttle uitelkaar getrokken wordt.

Daarom is dit geen stuk solarsail, en wordt het niet geaccelereerd door fotonen. het accelereert te snel.

Verder kan het dan ook niet iets anders op fotonen zijn, want het solairsail is van het meest ideale matieraal gemaakt om op fotonkracht te reageren. De rest zou nog minder snel accelereren.

Verder zou ik het waarderen als je op je taalgebruik blijft letten als je zelf iets niet begrijpt. Bazelen daar doe ik niet aan.
Nee een volledige solar sail zou niet zo hard versnellen omdat daar nog een payload aan vast zit, je een structuur nodig hebt om het zeil open te houden, electronica om te communiceren etc etc. Daarom kan het prima een stukje Mylar zijn.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:52:32 #290
440653 BarryOSeven
pi_159876918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee een volledige solar sail zou niet zo hard versnellen omdat daar nog een payload aan vast zit, je een structuur nodig hebt om het zeil open te houden, electronica om te communiceren etc etc. Daarom kan het prima een stukje Mylar zijn.
Het zeil zal toch opengeklapt moeten worden, en dat gebeurt nooit met exact strakke spanning van de bekabeling. Ik blijf erbij, als er zulke krachten als op dat kleine stukje dan ook gelijkwaardig over het zeil verdeeld zouden worden dan zou je een enorme ruk aan de shuttle krijgen.

Fotonen geven nou eenmaal niet zoveel druk. Voel jij fotondruk overdag? En als je onderwater gaat voel je dan druk?

Dat is nou wel even wat anders.

Fotonen zullen nimmer iets zo snel doen versnellen als dat je op dat filmpje zag.
pi_159876921
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

I wouldn't trust the lying fuckers to fix my bicycle.Maybe I just have a suspicious mind. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:56:10 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159877008
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het zeil zal toch opengeklapt moeten worden, en dat gebeurt nooit met exact strakke spanning van de bekabeling. Ik blijf erbij, als er zulke krachten als op dat kleine stukje dan ook gelijkwaardig over het zeil verdeeld zouden worden dan zou je een enorme ruk aan de shuttle krijgen.

Fotonen geven nou eenmaal niet zoveel druk. Voel jij fotondruk overdag? En als je onderwater gaat voel je dan druk?

Dat is nou wel even wat anders.

Fotonen zullen nimmer iets zo snel doen versnellen als dat je op dat filmpje zag.
Ok een paar vragen.

Ben je het er mee eens dat de kracht die een druk uitoefent bij een oppervlak A, 2 keer zo groot is dan bij oppervlak 2*A?
En ben je het er mee eens dat een normaal stuk papier van 40cm2 2x zo veel weegt als net zo'n stuk papier van 20cm2?
Onikaan ni ov dovah
pi_159877034
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

I wouldn't trust the lying fuckers to fix my bicycle.Maybe I just have a suspicious mind. :)
Oprechte vraag; wanneer geloof/vertrouw je iets dan wel? Wat moet voor jou de doorslag geven?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:04:55 #294
440653 BarryOSeven
pi_159877195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ok een paar vragen.

Ben je het er mee eens dat de kracht die een druk uitoefent bij een oppervlak A, 2 keer zo groot is dan bij oppervlak 2*A?
En ben je het er mee eens dat een normaal stuk papier van 40cm2 2x zo veel weegt als net zo'n stuk papier van 20cm2?
Dat ben ik. En heb jij wel eens zon solarzeil zien uitklappen?

Ben je het dan met me eens dat zo'n klein stukje niet zo snel kan wegvliegen door puur en alleen de zon?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:07:43 #295
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159877271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat ben ik.
Mooi, dan ben je er dus ook mee eens dat een klein stukje folie op zijn minst even snel kan versnellen als een volledig sail.

quote:
En heb jij wel eens zon solarzeil zien uitklappen?
Daar heb ik wel eens een video van gezien ja.

quote:
Ben je het dan met me eens dat zo'n klein stukje niet zo snel kan wegvliegen door puur en alleen de zon?
Nee, en dat ben jij ook, gezien je antwoord op mijn vragen :) Zie het als een stukje katoen die op volle vaart met de wind mee wordt genomen, vs het zeil van een groot schip. De druk van de wind is hetzelfde, maar toch gaat dat kleine stukje veel harder.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:13:46 #296
440653 BarryOSeven
pi_159877401
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mooi, dan ben je er dus ook mee eens dat een klein stukje folie op zijn minst even snel kan versnellen als een volledig sail.

[..]

Daar heb ik wel eens een video van gezien ja.

[..]

Nee, en dat ben jij ook, gezien je antwoord op mijn vragen :) Zie het als een stukje katoen die op volle vaart met de wind mee wordt genomen, vs het zeil van een groot schip. De druk van de wind is hetzelfde, maar toch gaat dat kleine stukje veel harder.
Dat is dus niet waar, die gaat alleen op het begin harder doordat massa traag is. Uiteindelijk gaan ze even hard.

Verder zou je eens kunnen bekijken wat de kracht van wind op papier is, en fotonen op dat solarsail. Fotonen geven nou eenmaal ziekelijk weinig kracht af. Dat stukje kan voor geen meter zo snel versnellen. Dat zeil dat er al dagen of uren over om maar iets van kracht te vangen. Geloof dat het meer in de mate van dagen zat.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:26:26 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159877710
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, die gaat alleen op het begin harder doordat massa traag is. Uiteindelijk gaan ze even hard.
Eh nee, dat is niet hoe versnelling werkt.

quote:
Verder zou je eens kunnen bekijken wat de kracht van wind op papier is, en fotonen op dat solarsail. Fotonen geven nou eenmaal ziekelijk weinig kracht af. Dat stukje kan voor geen meter zo snel versnellen. Dat zeil dat er al dagen of uren over om maar iets van kracht te vangen. Geloof dat het meer in de mate van dagen zat.
De analogie was los stukje zeil vs groot zeil aan schip vast...
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:28:02 #298
440653 BarryOSeven
pi_159877747
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Eh nee, dat is niet hoe versnelling werkt.

[..]

De analogie was los stukje zeil vs groot zeil aan schip vast...
Dat zeil klapt uit op de kracht van de fotonen, dat gaat ziekelijk traag. Dan kun je zelf wel invullen wat dat met een los stukje zou doen. Een foton voel je nu toch ook niet. Maar genoeg hier laat ik het voorlopig bij want ik kom hier geen klap verder.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:29:19 #299
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159877776
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat zeil klapt uit op de kracht van de fotonen, dat gaat ziekelijk traag. Dan kun je zelf wel invullen wat dat met een los stukje zou doen. Een foton voel je nu toch ook niet. Maar genoeg hier laat ik het voorlopig bij want ik kom hier geen klap verder.
Het uitklappen van het zeil heeft er geen ene donder mee te maken :)
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 13 februari 2016 @ 02:09:44 #300
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_159879306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

hahahahaha

100 things had to go right
and they all did
hi five!
thank you to the blue shirts!

dit is comedy op z'n best

fokking psychedelisch...
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties