abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:26:46 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159865374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:23 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben er klaar mee met die ruimtevaart.

De luchtbellen bij het ISS en de Chinese fakery. Nu deze dubieuze zooi.

NASA die ook niet even zelf nog een keer zaken naloopt die ze aangedragen krijgen.

Volgens mij is NASA gewoon opgericht om iets te verbergen, en ik ben bang dat het wel iets met het heliocentrische model te maken heeft.

Niet dat de aarde plat is, denk dat die theorie een anti-theorie is om de aandacht extra af te leiden. Maar het zou bijvoorbeeld maar zo kunnen zijn dat we ons toch in het centrum van het universum bevinden.

Dat zou al immens zijn. Om godsdienst kapot te kunnen maken, is het heliocentrische model ideaal. We zijn immers niet meer belangrijk.
Dat laatste juist niet toch? Als we de unieke eigenschap hebben om met onze planeet in het midden van dit gigantische heelal te zitten heeft dat nogal wat implicaties.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:28:35 #227
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159865409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat laatste juist niet toch? Als we de unieke eigenschap hebben om met onze planeet in het midden van dit gigantische heelal te zitten heeft dat nogal wat implicaties.
Op het moment dat we een heliocentrisch model hebben, dan zijn we volledig onbelangrijk in een gigantisch universum. Onze zon is belangrijker dan ons.

Op het moment dat het hele gigantische universum om ons planeetje gaat draaien, dan kun je er vanuit gaan dat ons planeetje zo ontzettend belangrijk is voor het functioneren van het universum dat er bijna zeker intelligentie achter moet zitten om dit zo te krijgen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:02:48 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159870153
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:23 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben er klaar mee met die ruimtevaart.

De luchtbellen bij het ISS en de Chinese fakery. Nu deze dubieuze zooi.

NASA die ook niet even zelf nog een keer zaken naloopt die ze aangedragen krijgen.

Volgens mij is NASA gewoon opgericht om iets te verbergen, en ik ben bang dat het wel iets met het heliocentrische model te maken heeft.

Niet dat de aarde plat is, denk dat die theorie een anti-theorie is om de aandacht extra af te leiden. Maar het zou bijvoorbeeld maar zo kunnen zijn dat we ons toch in het centrum van het universum bevinden.

Dat zou al immens zijn. Om godsdienst kapot te kunnen maken, is het heliocentrische model ideaal. We zijn immers niet meer belangrijk.
daar heb ik een hele mooie voor ...

Niet zozeer dat ik tegen religie ben, ben tenslotte zelf een pastafarian,
Maar meer zien is geloven.
Ook voor jou, ISS tracker app downloaden en naar buiten kijken ;)

plus gevalletje wat NASA dan in scene zou moeten zetten, voor het hele NASA gebeuren waren er al Duitsers en Russen bezig met dingen de ruimte in proberen te knallen.

de eerste ruimte vaarder was een chinees
supposedly of 2000 BC, or else the middle Ming dynasty (16th century) — who was described in 20th century sources as the world's first "astronaut" by being lifted by rockets into outer space. The crater Wan-Hoo on the far side of the Moon is named after him.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:08:28 #229
440653 BarryOSeven
pi_159870468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

daar heb ik een hele mooie voor ...
[ afbeelding ]

Niet zozeer dat ik tegen religie ben, ben tenslotte zelf een pastafarian,
Maar meer zien is geloven.
Ook voor jou, ISS tracker app downloaden en naar buiten kijken ;)

plus gevalletje wat NASA dan in scene zou moeten zetten, voor het hele NASA gebeuren waren er al Duitsers en Russen bezig met dingen de ruimte in proberen te knallen.

de eerste ruimte vaarder was een chinees
supposedly of 2000 BC, or else the middle Ming dynasty (16th century) — who was described in 20th century sources as the world's first "astronaut" by being lifted by rockets into outer space. The crater Wan-Hoo on the far side of the Moon is named after him.
[ afbeelding ]
Je eerste plaatje doet het niet.

Maar ik zou niet weten wat ik dan moet zien aan die ISS. Het zou best kunnen dat die ISS gewoon echt om de aarde cirkelt. Daar doel ik niet op.

Wat bijvoorbeeld zou kunnen zijn is dat we niet met z'n allen om de zon draaien, maar dat de zon en alles toch om ons draait.

Dat zou het wereldbeeld 180 graden draaien. Dat neemt niet weg dat de zon nog gewoon de zon is zoals we die kennen.

Maar het kan ook heel wat anders zijn hoor, maar ik geloof gewoon niet dat die marsrover daar echt is geweest en die maanlanding is ook gewoon zo fake als de pest. Met dat wapperende vlaggetje.

Weet je wat het is met dit soort zaken, op het moment dat 1 ding niet kan is alles gewoon instant ongeloofwaardig. Een luchtbel in de ruimte kan gewoon niet. Ook niet 1 keer en het maakt het ook niet ietsje minder waar.

Het maakt het gewoon instant onmogelijk.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:24:53 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159871168
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

...
Wat bijvoorbeeld zou kunnen zijn is dat we niet met z'n allen om de zon draaien, maar dat de zon en alles toch om ons draait.
...
Nee dat zou niet kunnen zijn. De paden van de planeten aan de hemel, de afstanden binnen het zonnestelsel en nog veel meer observaties maken dit onmogelijk.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:31:45 #231
440653 BarryOSeven
pi_159871474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee dat zou niet kunnen zijn. De paden van de planeten aan de hemel, de afstanden binnen het zonnestelsel en nog veel meer observaties maken dit onmogelijk.
Kijk ik begrijp dat het een bizar idee is en dat het met de bewijzen of aanwijzingen die we hebben er op lijkt. Maar ik doel op het hypothetische geval dat het zo zou zijn. Dat zou dus meteen betekenen dat alle huidige bewijzen die jij aandraagt niet kloppen en/of vervalst zouden zijn.

In dat geval zou nasa een dekmantel zijn van een enorme samenzwering incluis het vervaardigen van bewijzen die jij hierboven aandraagt.

Wat ik bijvoorbeeld interessant vond is een proef met een gyroscoop.

Vroeger werd de draaiing van de aarde bewezen door een gyroscoop aan een touw aan het plafond op te hangen. Na verloop van tijd draaide de gyroscoop omdat de aarde om haar as draaide. Althans dat beweerde men.

Nu heb ik helaas geen gyroscoop thuis anders had ik het kunnen uitproberen, maar op youtube zijn er legio filmpjes van mensen die een gyroscoop op hun bureau zetten en die draait niet na verloop van tijd mee met de aarde.

Was die eerste proef en tevens "bewijs" dan een gyroscoop met een draaiend motortje (science on doping) om het heliocentrische model in de samenleving te brengen?

En als dat al nep was, wat is er dan nog geloofwaardig aan de rest van de opvolgende bewijzen?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:35:49 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159871658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je eerste plaatje doet het niet.

Maar ik zou niet weten wat ik dan moet zien aan die ISS. Het zou best kunnen dat die ISS gewoon echt om de aarde cirkelt. Daar doel ik niet op.

Dat zou het wereldbeeld 180 graden draaien. Dat neemt niet weg dat de zon nog gewoon de zon is zoals we die kennen.

Maar het kan ook heel wat anders zijn hoor, maar ik geloof gewoon niet dat die marsrover daar echt is geweest en die maanlanding is ook gewoon zo fake als de pest. Met dat wapperende vlaggetje.

Weet je wat het is met dit soort zaken, op het moment dat 1 ding niet kan is alles gewoon instant ongeloofwaardig. Een luchtbel in de ruimte kan gewoon niet. Ook niet 1 keer en het maakt het ook niet ietsje minder waar.

Het maakt het gewoon instant onmogelijk.
Nou als ik gezopen hebt draait alles om mij! 8-) :7 :6

maar ik duld op de volgende quotes!

“Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!
But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money!

“Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.”

Moonhoax is een ander topic.
Lees vooral even de HELE OP! elke theorie met duidelijk uitleg!
BNW / Apollo Hoax #15 - ♫ Man on the Moon ♫

Ow en dan heb je deze nog!
BNW / Fakery in Space #5 - Really?

Maar dat is niet het punt, wat ik wou maken, als je al een gevaarte zoals het ISS de ruimte in kan krijgen, en satellieten etc, dan ga je verder kijken, de maan staat best dichtbij we zien die imers met het blote oog, we kunnen zelfs de kraters zien zitten.

Ook mars kan je vanaf de aarde gewoon zien, je moet wel even opletten waar je naar toe moet kijken maar met een simpele telescoop kan je m aardig dichtbij krijgen, vooral in september meen ik.

de volgende stap is er naar toe gaan, want het is na de maan de planeet die het dichtst bij zit en als we gaan zoeken naar leven zou dat een eerste keuze zijn.
Met de techniek van de jaren 60 hadden ze zelfs een raket er tegen aan kunnen laten klappen.
En dat hebben ze ook min of meer gedaan.

Starting in 1960, the Soviets launched a series of probes to Mars including the intended first flybys and hard (impact) landing (Mars 1962B).[9] The first successful fly-by of Mars was on 14–15 July 1965, by NASA's Mariner 4.[10] On November 14, 1971 Mariner 9 became the first space probe to orbit another planet when it entered into orbit around Mars.[11] The amount of data returned by probes increased dramatically as technology improved.[9]

The first to contact the surface were two Soviet probes: Mars 2 lander on November 27 and Mars 3 lander on December 2, 1971—Mars 2 failed during descent and Mars 3 about twenty seconds after the first Martian soft landing.[12] Mars 6 failed during descent but did return some corrupted atmospheric data in 1974. [13] The 1975 NASA launches of the Viking program consisted of two orbiters, each with a lander that successfully soft landed in 1976. Viking 1 remained operational for six years, Viking 2 for three. The Viking landers relayed the first color panoramas of Mars[14] and the Viking orbiters mapped the surface so well that the images remain in use.
https://en.wikipedia.org/wiki/Exploration_of_Mars

Dus ja vreemd, nee de maan is niet zo heel erg boeiend, mars is al een heel stuk interessanter.
We weten meer van de maan dan wat er op de bodems van onze oceanen afspeelt.

En om nu NASa er van op de flikker te geven?
Nou nee, er zijn zoveel landen die dingen de ruimte in knallen.
En veel werken ook gewoon samen met NASA ;)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:37:05 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159871731
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kijk ik begrijp dat het een bizar idee is en dat het met de bewijzen of aanwijzingen die we hebben er op lijkt. Maar ik doel op het hypothetische geval dat het zo zou zijn. Dat zou dus meteen betekenen dat alle huidige bewijzen die jij aandraagt niet kloppen en/of vervalst zouden zijn.
Dat vind ik heel knap, want dit kan je gewoon in je achtertuin zelf doen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Apparent_retrograde_motion

quote:
In dat geval zou nasa een dekmantel zijn van een enorme samenzwering incluis het vervaardigen van bewijzen die jij hierboven aandraagt.

Wat ik bijvoorbeeld interessant vond is een proef met een gyroscoop.

Vroeger werd de draaiing van de aarde bewezen door een gyroscoop aan een touw aan het plafond op te hangen. Na verloop van tijd draaide de gyroscoop omdat de aarde om haar as draaide. Althans dat beweerde men.

Nu heb ik helaas geen gyroscoop thuis anders had ik het kunnen uitproberen, maar op youtube zijn er legio filmpjes van mensen die een gyroscoop op hun bureau zetten en die draait niet na verloop van tijd mee met de aarde.

Was die eerste proef en tevens "bewijs" dan een gyroscoop met een draaiend motortje (science on doping) om het heliocentrische model in de samenleving te brengen?

En als dat al nep was, wat is er dan nog geloofwaardig aan de rest van de opvolgende bewijzen?
Zit je niet aan deze te denken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Foucault_pendulum
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:54:29 #234
440653 BarryOSeven
pi_159872491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat vind ik heel knap, want dit kan je gewoon in je achtertuin zelf doen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Apparent_retrograde_motion

[..]

Zit je niet aan deze te denken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Foucault_pendulum
Heb je dat wel eens gedaan in je achtertuin?

Verder weet ik niet of het dat ding was, dat ziet er niet echt uit als een gyroscoop.

Het ging specifiek om een gyroscoop. En op zich klinkt de proef valide, de gyroscoop zou moeten draaien als de aarde draait.

Verder zou de apollo missie trouwens ook navigeren met een gyroscoop en een accelerometer. Het is dan ook grappig dat een gyroscoop in de ruimte niet werkt, en dat zij het daarmee hebben gered.

Maar goed dit laatste heb ik ook maar van horen zeggen.

Kijk ik pleit er niet voor dat het zo is, maar heb laatste de protocolen gelezen en daarin schrijven ze ook dat ze wetenschap een klein beetje zouden aanpassen zodat bepaalde zaken anders zouden worden dan de werkelijkheid.

Zoiets zou er onder kunnen vallen. Al zou het alleen al kunnen dat er wellicht een wet is die wij nog niet kennen waardoor het lijkt alsof we om de zon draaien maar dat het niet is.

Of weet ik veel het was maar een voorbeeld van iets bizars. :P
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:56:29 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159872600
Vraag me echt af waarom mensen zich met dit soort bullshit bezig houden en niet met serieuze zaken die veel interessanter zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:58:40 #236
440653 BarryOSeven
pi_159872702
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou als ik gezopen hebt draait alles om mij! 8-) :7 :6

maar ik duld op de volgende quotes!

“Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!
But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money!

“Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.”

Moonhoax is een ander topic.
Lees vooral even de HELE OP! elke theorie met duidelijk uitleg!
BNW / Apollo Hoax #15 - ♫ Man on the Moon ♫

Ow en dan heb je deze nog!
BNW / Fakery in Space #5 - Really?

Maar dat is niet het punt, wat ik wou maken, als je al een gevaarte zoals het ISS de ruimte in kan krijgen, en satellieten etc, dan ga je verder kijken, de maan staat best dichtbij we zien die imers met het blote oog, we kunnen zelfs de kraters zien zitten.

Ook mars kan je vanaf de aarde gewoon zien, je moet wel even opletten waar je naar toe moet kijken maar met een simpele telescoop kan je m aardig dichtbij krijgen, vooral in september meen ik.

de volgende stap is er naar toe gaan, want het is na de maan de planeet die het dichtst bij zit en als we gaan zoeken naar leven zou dat een eerste keuze zijn.
Met de techniek van de jaren 60 hadden ze zelfs een raket er tegen aan kunnen laten klappen.
En dat hebben ze ook min of meer gedaan.

Starting in 1960, the Soviets launched a series of probes to Mars including the intended first flybys and hard (impact) landing (Mars 1962B).[9] The first successful fly-by of Mars was on 14–15 July 1965, by NASA's Mariner 4.[10] On November 14, 1971 Mariner 9 became the first space probe to orbit another planet when it entered into orbit around Mars.[11] The amount of data returned by probes increased dramatically as technology improved.[9]

The first to contact the surface were two Soviet probes: Mars 2 lander on November 27 and Mars 3 lander on December 2, 1971—Mars 2 failed during descent and Mars 3 about twenty seconds after the first Martian soft landing.[12] Mars 6 failed during descent but did return some corrupted atmospheric data in 1974. [13] The 1975 NASA launches of the Viking program consisted of two orbiters, each with a lander that successfully soft landed in 1976. Viking 1 remained operational for six years, Viking 2 for three. The Viking landers relayed the first color panoramas of Mars[14] and the Viking orbiters mapped the surface so well that the images remain in use.
https://en.wikipedia.org/wiki/Exploration_of_Mars

Dus ja vreemd, nee de maan is niet zo heel erg boeiend, mars is al een heel stuk interessanter.
We weten meer van de maan dan wat er op de bodems van onze oceanen afspeelt.

En om nu NASa er van op de flikker te geven?
Nou nee, er zijn zoveel landen die dingen de ruimte in knallen.
En veel werken ook gewoon samen met NASA ;)
Je gaat er hier vanuit dat het allemaal gewoon echt is.

Vind ik allemaal prima maar voor mij is 1 luchtbel in de ruimte voldoende om de hele handel af te schieten.

Je kunt niet 1 keer een luchtbel in de ruimte krijgen, gewoon nooit. Als dat wel gebeurt dan is dat gewoon bedrog en onderwater.

Kan alles nog net zo mooi worden voorgespiegeld en met verhaaltjes omkleed, en een raketje de lucht in geknald en weet ik wat. Een luchtbel kan niet, en dat riekt dus naar bedrog.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:59:14 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159872740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me echt af waarom mensen zich met dit soort bullshit bezig houden en niet met serieuze zaken die veel interessanter zijn.
De nieuwe deadpool film bijvoorbeeld!
En ging
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:01:32 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159872872
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Vind ik allemaal prima maar voor mij is 1 luchtbel in de ruimte voldoende om de hele handel af te schieten.

Je kunt niet 1 keer een luchtbel in de ruimte krijgen, gewoon nooit. Als dat wel gebeurt dan is dat gewoon bedrog en onderwater.

Kan alles nog net zo mooi worden voorgespiegeld en met verhaaltjes omkleed, en een raketje de lucht in geknald en weet ik wat. Een luchtbel kan niet, en dat riekt dus naar bedrog.
Ik heb het over stap 1 en van daaruit verder.
van de V2 en verder.
Misschien moet je even van begin tot nu kijken.
En niet alleen nu .. de V2 is toch wel even meer dan 70 jaar geleden en de techniek staat niet stil!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:02:17 #239
440653 BarryOSeven
pi_159872910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb het over stap 1 en van daaruit verder.
van de V2 en verder.
Misschien moet je even van begin tot nu kijken.
En niet alleen nu .. de V2 is toch wel even meer dan 70 jaar geleden en de techniek staat niet stil!
Een V1 of een simpele vuurpijl is wel even wat anders dan een maanlanding...
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:05:51 #240
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873042
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een luchtbel kan inderdaad niet, maar wat dacht je van een vloeistof?

Water gewichtloos vloeit naar elkaar en krijg je een bubbel, maar goed heb wat filmpjes ervan gezien..
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:07:51 #241
440653 BarryOSeven
pi_159873116
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

Een luchtbel kan inderdaad niet, maar wat dacht je van een vloeistof?

Water gewichtloos vloeit naar elkaar en krijg je een bubbel, maar goed heb wat filmpjes ervan gezien..
Een vloeistof dat versnelt in de ruimte?

Een vloeistof dat kenmerken vertoont van een luchtbel onderwater?

Langzaam vertrekken en naarmate je naar het oppervlak komt steeds steviger versnellen?

Nee dat is geen vloeistof, dat is zuurstof in water.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:08:22 #242
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een V1 of een simpele vuurpijl is wel even wat anders dan een maanlanding...
Oke chef even iets duidelijk maken...

V1

v2

Zie je het verschil?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:10:50 #243
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een vloeistof dat versnelt in de ruimte?

Een vloeistof dat kenmerken vertoont van een luchtbel onderwater?

Langzaam vertrekken en naarmate je naar het oppervlak komt steeds steviger versnellen?

Nee dat is geen vloeistof, dat is zuurstof in water.
Plemp eens een filmpje neer van zoiets..
want de filmpjes die ik heb gezien, ik zie geen luchtbel.
plus de meeste filmpjes die ik heb gezien waren van zulke crappy kwaliteit dat het van alles kan zijn.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:11:44 #244
440653 BarryOSeven
pi_159873273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke chef even iets duidelijk maken...

V1
[ afbeelding ]

v2
[ afbeelding ]

Zie je het verschil?
Hier zie ik twee raketten die allebei zo rond de dampkring opereren met als doel weer op land terug te komen, niet om naar de maan te reizen.

Een ruimte missie is wat anders dan een veredeld artillerie kanon afschieten.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:12:13 #245
440653 BarryOSeven
pi_159873292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Plemp eens een filmpje neer van zoiets..
want de filmpjes die ik heb gezien, ik zie geen luchtbel.
plus de meeste filmpjes die ik heb gezien waren van zulke crappy kwaliteit dat het van alles kan zijn.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:20:49 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hier zie ik twee raketten die allebei zo rond de dampkring opereren met als doel weer op land terug te komen, niet om naar de maan te reizen.

Een ruimte missie is wat anders dan een veredeld artillerie kanon afschieten.
Eh nee
V1 is gebouwd als een vliegtuig met vleugels en kwam helemaal niet hoog en wed horizontaal gelanceerd

De v2 werd verticaal gelanceerd en is ook vele malen groter dan de v1 en kwam daarom ookk veel hoger. tussen de 80 en 90 km.
En dat was al bijna de ruimte in!

Kanon wat?
Kerel wat haal jij er nu weer voor onzin bij come on....
wat bazel je nou, je ziet verschil tich wel tussen 2 totaal verschillende dingen..

simpel uitgelegd als een taket zoals de v2 waar trouwens heel wat tijd overheen ging voor ze een succesvolle lancering had al zo'n grote hoogte kan krijgen dan is het niet zo heel moeilijk om een veel grotere te maken!
De russen zagen potentie en breiden daarin uit, toen de amerikanen er hoogte van kregen gingen ook zij er aan werken, maar die konden er gewoon een groter budget tegen aangooien!

Daardoor kan jij nu via sateliet tv kijken navigeren via je auto etc etc etc
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:26:20 #247
440653 BarryOSeven
pi_159873872
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eh nee
V1 is gebouwd als een vliegtuig met vleugels en kwam helemaal niet hoog en wed horizontaal gelanceerd

De v2 werd verticaal gelanceerd en is ook vele malen groter dan de v1 en kwam daarom ookk veel hoger. tussen de 80 en 90 km.
En dat was al bijna de ruimte in!

Kanon wat?
Kerel wat haal jij er nu weer voor onzin bij come on....
wat bazel je nou, je ziet verschil tich wel tussen 2 totaal verschillende dingen..

simpel uitgelegd als een taket zoals de v2 waar trouwens heel wat tijd overheen ging voor ze een succesvolle lancering had al zo'n grote hoogte kan krijgen dan is het niet zo heel moeilijk om een veel grotere te maken!
De russen zagen potentie en breiden daarin uit, toen de amerikanen er hoogte van kregen gingen ook zij er aan werken, maar die konden er gewoon een groter budget tegen aangooien!

Daardoor kan jij nu via sateliet tv kijken navigeren via je auto etc etc etc
Meen je dit serieus?

Dat eerste vliegt als een vliegtuig en heeft dus niets met ruimtereizen van doen.

De tweede vliegt als een veredelde vuurpijl een stuk omhoog, en komt daarna weer naar beneden. Dat heeft niets met ruimtereizen van doen.

Er hoeft geen rekening gehouden te worden met de gewichtsloosheid, het navigeren over gravitatiebanen van planeten.

Een ruimtereis is veel en vele malen complexer dan een V2.

Die twee zaken die jij noemt zijn gewoon veredelde artillerie zoals ik al aangaf. Gewoon een bom door de lucht, de een wat verder dan de ander. Niets met de ruimte te maken.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:27:52 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159873938
quote:
is dat een luchtbel??
Er zal vast geen 1080P filmpje van zijn helaas dan konden we er daadwerkelijk iets van maken..
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:28:35 #249
440653 BarryOSeven
pi_159873980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

is dat een luchtbel??
Er zal vast geen 1080P filmpje van zijn helaas dan konden we er daadwerkelijk iets van maken..
Er is niets anders dat het zijn kan. In de ruimte gebeurt dit niet.
pi_159874209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

is dat een luchtbel??
Ja dat is dus het lastige. De rest van de argumenten zoals over de wolken is echt complete nonsens. Dat is dan weer jammer.

Ik zou wel graag wat scherper beeld willen van dat stuk in het begin inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')