Slechtste tip mogelijk imho. Die banken zijn er enkel en alleen voor eigen belang, en hun adviseurs zijn ordinaire verkopers van het laagste alooi. Vermogensbescherming langs de kant vd bank is er altijd, als klant is er die helemaal niet. Ik ben ervaringsdeskundige op dat vlak, heeft me bakken geld gekost, die koffietjes, luxe freebees en gratis luxeweekendjes...quote:Op maandag 8 februari 2016 14:47 schreef vaduz het volgende:
Als je tonnen hebt en dit op fok! moet gaan vragen, dan gaat er iets niet goed. Dat jij tonnen hebt geërfd betekent nog niet dat je topondernemer of vastgoedinvesteerder bent geworden. Als jij echt tonnen hebt, moet je eens een belletje wagen richting de privatebanking afdeling van een paar banken en eens op de koffie gaan.
Hee Elan waar woon jij eigenlijk? Vroeg ik me zomaar opeens af :pquote:Op maandag 8 februari 2016 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit.
Zeker als het om veel geld gaat.
Zelf heb ik een collectie oude games die ca 20k waard is en alleen maar meer gaat worden. Al is dat niet écht een investering natuurlijk.
Dat zou zomaar de helft kunnen zijn over 10 jaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Blik het volgende:
Beurzen staan nu redelijk laag, lumpsum in een indexfonds stappen en achterover leunen en het over 10 jaar weer eens kijken wat de waarde dan is
Ik beweer ook nergens dat ze het hoogste rendement halen en inderdaad kun je op korte termijn flink het schip ingaan. Als je naar de lange termijn kijkt, doen ze het zo slecht nog niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:36 schreef misteriks het volgende:
[..]
Slechtste tip mogelijk imho. Die banken zijn er enkel en alleen voor eigen belang, en hun adviseurs zijn ordinaire verkopers van het laagste alooi. Vermogensbescherming langs de kant vd bank is er altijd, als klant is er die helemaal niet. Ik ben ervaringsdeskundige op dat vlak, heeft me bakken geld gekost, die koffietjes, luxe freebees en gratis luxeweekendjes...
Kunst kun je heel goed mee op je bek gaan, als je er geen verstand van hebt. Vastgoed is veiliger, maar heeft de afgelopen jaren ook geen goed rendement gebracht.quote:Vastgoed en kunst ( je moet van beide wel iets weten) lijken me behoorlijk veilige belegging ZONDER stress waarbij je niet met knikkende knieen jouw portaal met depressieve grafiekjes moet aanschouwen
Het is maar wat je laag noemt.....quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Blik het volgende:
Indexbeleggen, crowdfunding, obligaties, deposito's. Of als je er iets actiever mee bezig wilt zijn kun je een aantal pandjes kopen in een studentenstad voor de verhuur.
Beurzen staan nu redelijk laag, lumpsum in een indexfonds stappen en achterover leunen en het over 10 jaar weer eens kijken wat de waarde dan is
Ja, of verdubbeld. Dat is koffiedik kijken en altijd de redenatie van iemand die risico-avers is. Je kunt het ook op je spaarrekening laten staan en dan weet je zeker dat je over 10 jaar minder hebt vanwege de vrh (die ook nog eens vermogensafhankelijk wordt, dan mag ts nog meer aftikken).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat zou zomaar de helft kunnen zijn over 10 jaar.
Ik zeg ook redelijk laag, vanwege de correctie die nu geweest is. Maar goed, je weet nooit wat er gebeurt natuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is maar wat je laag noemt.....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je een link naar die app rechtsboven? Want dat klinkt wel interessant.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is maar wat je laag noemt.....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grafiekjes zijn screenshots van finance.yahoo.comquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb je een link naar die app rechtsboven? Want dat klinkt wel interessant.
En wéér verdubbeld....quote:Op maandag 8 februari 2016 21:40 schreef MaGNeT het volgende:
Ethereum
https://m.poloniex.com/#/exchange/btc_eth
Of verdrievoudigd. Daarom moet je dus ook niet alles erin stoppen, maar een deel. Afhankelijk van hoeveel risico je wil nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat zou zomaar de helft kunnen zijn over 10 jaar.
Ligt sterk aan het bedrag, en de periode waarover je het wil beleggen. En wat je uiteindelijke doel ermee is. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat je een beleggingsvorm kiest die bij je past.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:16 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Hoi,
Paar jaar geleden heb ik een erfenis ontvangen (hoe en wat is niet relevant voor dit topic). Zoals ieder jaar betaal ik netjes paar duizend euro’s aan belasting en ik vind het eigenlijk doodzonde dat het geld op mijn bankrekening staat te stoffen, tegen een rentepercentage dat vrijwel om de zoveel maanden steeds lager wordt.
Ik heb al een investering in een huis gedaan, dus dat is geen optie meer.
Wat kan ik doen met de rest van dat geld? Aandelen kopen en waarin? Vakantiehuisje kopen en verhuren? Studentenhuis verhuren? Wat is de beste manier en waar ben je de minste belasting aan kwijt, maar wel leuk zakcentje mee kan verdienen?
Bestaat er zo’n iemand die dat kan uitzoeken? Ik heb daar allemaal echt 0,0 verstand van en sinds kort is iemand weggevallen die daar veel verstand van had, dus jullie input is welkom.
Ah dus zo gaat het blijkbaar echt als je een midden-oosten verhuurder hebt. Dacht altijd dat het onzin was, maar blijkbaar niet.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:11 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Tja, het is niet voor iedereen weggelegd. Mijn ouders hebben een aantal panden die ze verhuren. Gezeik met huurders heb je vaak genoeg. Het klopt dat je vaak wordt benadeeld als verhuurder, maar met een paar gasten een persoonlijk gesprek aangaan met de huurder doet vaak wonderen wanneer ze het onderste uit de kan proberen te halen.
Richting een miljoen.quote:
Ik kan je hetzelfde aanbod doen om naar Amerika te vertrekken voor slechts de helft.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Echter is het zo dat ik de afgelopen week een aanbod/optie heb gekregen om voor een jaar naar Amerika te vertrekken voor mijn studie. Dit gaat zo'n 50k kosten
Ga het op z'n minst even spreiden op verschillende rekeningen, zo'n bedrag moet je niet bij 1 bank willen hebben. Dus even een aantal extra spaarrekeningen bij verschillende banken openen en daar ¤99k opzetten. Let er wel op dat deze banken onder het depositogarantstelsel vallen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Richting een miljoen.
-
Ik heb er nog eens over nagedacht en mijn voorkeur/neiging gaat richting een huisje/appartementje kopen in Amsterdam (of omstreken) en het te verhuren aan een jong stelletje. Van dat geld kan ik dan weer leven en houd ik nog spaargeld aan over, in voordeligste geval. Van het beleggen en aandelen heb ik vrij weinig verstand van en ik wil het liefst ook niet overlaten aan een ander, gezien de risico's en ik nog een lange toekomst/leven voor me heb en ik het met dat geld moet doen.
Zorg wel dat het goed geregeld is qua belasting.quote:Echter is het zo dat ik de afgelopen week een aanbod/optie heb gekregen om voor een jaar naar Amerika te vertrekken voor mijn studie. Dit gaat zo'n 50k kosten (), maar voor mij een unieke kans. Dus ik ga daar eerst voor en dan zie ik verder wel.
Wat bedoel je daar verder mee?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:51 schreef tjoptjop het volgende:
Zorg wel dat het goed geregeld is qua belasting.
Aan je vermogen zal niets veranderen, maar waar ben je belastingplichtig als je een jaar in de VS bent? Ik zou het niet weten, daarom dus even uitzoeken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar verder mee?
Ik heb dan een F1/J1-visum (? zoiets, moet het allemaal nog uitzoeken), ik ga gewoon tijdelijk en ik sta gewoon hier ingeschreven op mijn adres? Verandert er toch niets aan mijn vermogen of wel?
(De rest daarboven: dat stond al op mijn lijstje).
art. 7:274 lid 1 sub a BW.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:15 schreef Fer het volgende:
Stelletje gaat uit elkaar, die kerel blijft er wonen, kan de huur niet meer opbrengen en stopt met betalen. Hoe krijg je hem nu weg?
De weet is duidelijk, toch moet je dit eens lezen:WGR / Huurder betaald niet?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
art. 7:274 lid 1 sub a BW.
I know.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:31 schreef Fer het volgende:
[..]
De weet is duidelijk, toch moet je dit eens lezen:WGR / Huurder betaald niet?
Maakt het risico niet minder. Risico kun je beter opvangbaar maken door over meerdere panden te verspreiden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:32 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
I know.Heb lang geleden die reeks gelezen.
Toch zo'n risico, dat klopt. Aan toeristen/expats is ook een mogelijkheid.
Zat ik ook aan te denken. 2/3 a la 200k of minder. Kan je echt mooie appartementen van vinden lijkt me (niet in Amsterdam denk ik, meer in de Randstad). Of heb ik het mis?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:30 schreef vaduz het volgende:
[..]
Maakt het risico niet minder. Risico kun je beter opvangbaar maken door over meerdere panden te verspreiden.
Dan zou ik proberen 2 huizen te kopen op strategische plaatsen en verhuren.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Richting een miljoen.
quote:Op zondag 14 februari 2016 07:20 schreef Associaal het volgende:
Koop of bouw wat huizen in het buitenland, kan je het hele jaar verhuren en heb je zelf ook een vakantieplek.
Een miljoen is krap aan dan, om nooit meer te hoeven werken.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit een huis in het buitenland willen. Zoveel gedoe en geregel allemaal. Dan liever in Nederland.
Maar met een miljoen zou ik me toch maar eens gaan verdiepen in de mogelijkheden die er allemaal zijn, waaronder beleggen. Want als je het gewoon slim doet hoef je niet eens meer te werken.
Hoezo? Als je tegen de 60 loopt (zoals ik) en 35 pensioenjaren hebt opgebouwd (zoals ik) wat is er dan nog tekort qua (pl)euro's op die 106??quote:Op zondag 14 februari 2016 11:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Een miljoen is krap aan dan, om nooit meer te hoeven werken.
Als jij netto 4% rendement kan halen is dat 40.000 euro. Oftewel 3.400 per maand. Moet voldoende zijn. Helemaal aangezien sociale woningbouw, hoe krom ook, enkel naar inkomen kijkt en niet naar vermogen.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Een miljoen is krap aan dan, om nooit meer te hoeven werken.
Ja, zie dat maar eens te halen.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Als jij netto 4% rendement kan halen is dat 40.000 euro. Oftewel 3.400 per maand. Moet voldoende zijn. Helemaal aangezien sociale woningbouw, hoe krom ook, enkel naar inkomen kijkt en niet naar vermogen.
En dat is zonder in te teren op vermogen
Dan hou jij het toch lekker op de spaarrekening. Mijn indexbeleggingsfonds haalt al 5 jaar achter elkaar 10+% rendement. Tuurlijk haal je niet ieder jaar een fantastisch rendement en soms een negatief rendement. Maar dat neemt verder niet weg dat indexen gemiddeld 7% per jaar stijgen.quote:Op zondag 14 februari 2016 15:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja, zie dat maar eens te halen.![]()
Moet je dus al 5,2% halen vanwege VRH die er nog af gaat, volgend jaar wordt dat percentage zelfs nog hoger voor alles boven de 2,5ton.
Het is realistischer dat de totale opbrengst rond de 0% ligt voor komende jaren, ook met beleggen erbij. En als het hoger wordt stijgt de inflatie dubbel zo hard mee dus ga je er zelfs op achteruit.
kijk maar naar Meesman, wereldfonds. Over de laatste 5 jaar 76% rendementquote:Op zondag 14 februari 2016 15:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Je mag me zeker bronnen, maar welke indexfonds haalde +10% rendement over 2015?
En wat is het rendement van datzelfde fonds over de afgelopen 10 jaar?quote:Op zondag 14 februari 2016 16:58 schreef Blik het volgende:
[..]
kijk maar naar Meesman, wereldfonds. Over de laatste 5 jaar 76% rendement
Kijk gewoon op de site, staan de rendementen van de afgelopen 5 jaar en het rendement over 10 jaar (71%)quote:Op zondag 14 februari 2016 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En wat is het rendement van datzelfde fonds over de afgelopen 10 jaar?
Heb je ook een bron van die +10% rendement over 2015 waar je over sprak?
Ja, maar hij lijkt niet tegen de 60 te lopen... althans, ik zou geen studie van 50K gaan doen in USA als ik tegen de 60 loop. Leeftijd speelt wel een rol ja.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoezo? Als je tegen de 60 loopt (zoals ik) en 35 pensioenjaren hebt opgebouwd (zoals ik) wat is er dan nog tekort qua (pl)euro's op die 106??
Ja maar 3400 is niet genoeg als je hele dagen "vrij" bent denk ik. Als je het in 2 huizen stopt van 450k a 500k dan kan je daar woonlagen van maken en verhuren. In een beetje stad krijg je op dit moment al minimaal 800eu per appartement.. Als je er 3 appartementen van maakt in elk huis, heb je al 4800 per maand. Ik ken een aantal van dit soort constructies in grotere steden.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
z
Als jij netto 4% rendement kan halen is dat 40.000 euro. Oftewel 3.400 per maand. Moet voldoende zijn. Helemaal aangezien sociale woningbouw, hoe krom ook, enkel naar inkomen kijkt en niet naar vermogen.
En dat is zonder in te teren op vermogen
33k inkomen uit werk, niet uit rente. Dus, als je er zin in zou hebben, kun je gewoon sociaal huren. Echter zullen de meeste mensen met een miljoen op de bank daar niet voor kiezen omdat ze ook luxe willen wonen. En 3400 euro is aardig wat, van dat geld kan ik mijn hele gezin prima onderhouden en ook nog op meerdere vakanties per jaar gaan. En zoals gezegd, zonder interen. Dus als je 10k wilt opnemen kan dat gewoon primaquote:Op zondag 14 februari 2016 17:29 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, maar hij lijkt niet tegen de 60 te lopen... althans, ik zou geen studie van 50K gaan doen in USA als ik tegen de 60 loop. Leeftijd speelt wel een rol ja.
[..]
Ja maar 3400 is niet genoeg als je hele dagen "vrij" bent denk ik. Als je het in 2 huizen stopt van 450k a 500k dan kan je daar woonlagen van maken en verhuren. In een beetje stad krijg je op dit moment al minimaal 800eu per appartement.. Als je er 3 appartementen van maakt in elk huis, heb je al 4800 per maand. Ik ken een aantal van dit soort constructies in grotere steden.
Je zit natuurlijk wel met onderhoud en alles, maargoed ik zou zelf ook parttime doorwerken voor een 1000/1400 in de maand. Dan heb je > 6k.
En sociale huurwoning stopt bij >33k
Is dat zo ja? Wanneer houdt dat op bij rente dan? Zou je in theorie ook sociaal kunnen huren als je 400.000K/jaar hebt dan?quote:Op zondag 14 februari 2016 17:35 schreef Blik het volgende:
[..]
33k inkomen uit werk, niet uit rente. Dus, als je er zin in zou hebben, kun je gewoon sociaal huren. Echter zullen de meeste mensen met een miljoen op de bank daar niet voor kiezen omdat ze ook luxe willen wonen. En 3400 euro is aardig wat, van dat geld kan ik mijn hele gezin prima onderhouden en ook nog op meerdere vakanties per jaar gaan. En zoals gezegd, zonder interen. Dus als je 10k wilt opnemen kan dat gewoon prima
Begrijp me goed, vastgoed kan ook prima. Echter is het wel een hoop meer gedoe en gezeik en daar moet je ook maar zin in hebben.
Volgens mij valt inkomen uit vermogen er ook onder. Je moet je inkomen aan de hand van dat IBRI formulier en daar staat inkomsten uit vermogen ook tussen.quote:Op zondag 14 februari 2016 17:35 schreef Blik het volgende:
[..]
33k inkomen uit werk, niet uit rente. Dus, als je er zin in zou hebben, kun je gewoon sociaal huren. Echter zullen de meeste mensen met een miljoen op de bank daar niet voor kiezen omdat ze ook luxe willen wonen. En 3400 euro is aardig wat, van dat geld kan ik mijn hele gezin prima onderhouden en ook nog op meerdere vakanties per jaar gaan. En zoals gezegd, zonder interen. Dus als je 10k wilt opnemen kan dat gewoon prima
Begrijp me goed, vastgoed kan ook prima. Echter is het wel een hoop meer gedoe en gezeik en daar moet je ook maar zin in hebben.
Als je zo veel geld hebt zou ik zorgen dat je gewoon ergens woont waar je behalve je nutsvoorzieningen geen kosten meer aan hebt. Hoef je ook niks aan de woningbouw te betalen en dan kun je ook prima rondkomen met iets minder rente-opbrengsten per maand.quote:Op zondag 14 februari 2016 17:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook, alleen kost je dat een hap van je vermogen. Maar zonder woonlasten heb je ook maandelijks minder nodig natuurlijk, dus dat kan prima.quote:Op zondag 14 februari 2016 19:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je zo veel geld hebt zou ik zorgen dat je gewoon ergens woont waar je behalve je nutsvoorzieningen geen kosten meer aan hebt. Hoef je ook niks aan de woningbouw te betalen en dan kun je ook prima rondkomen met iets minder rente-opbrengsten per maand.
Zegt helemaal niets, als ik 50 "kop of munt" fondsen start, die elk jaar quit of double doen, dan zullen er ook een paar met een enorm rendement bijquote:Op zondag 14 februari 2016 16:58 schreef Blik het volgende:
[..]
kijk maar naar Meesman, wereldfonds. Over de laatste 5 jaar 76% rendement
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |