Dit.quote:
Met dit soort dingen is het altijd maar de vraag hoelang ze hun waarde behouden. Het is toch een beetje hoeveel de gek ervoor geeft, en het is de vraag hoeveel gekken er zullen blijven en hoe zij tegen elkaar op zullen blijven bieden.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit.
Zeker als het om veel geld gaat.
Zelf heb ik een collectie oude games die ca 20k waard is en alleen maar meer gaat worden. Al is dat niet écht een investering natuurlijk.
Waarde is de afgelopen 15 jaar vertienvoudigd dus qua rendement zit je wel safe.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met dit soort dingen is het altijd maar de vraag hoelang ze hun waarde behouden. Het is toch een beetje hoeveel de gek ervoor geeft, en het is de vraag hoeveel gekken er zullen blijven en hoe zij tegen elkaar op zullen blijven bieden.
Extraatje (door de (rente)opbrengsten).quote:Op maandag 8 februari 2016 12:36 schreef The_Temp het volgende:
Wat is je doel ermee en op welke termijn? Eerder met pensioen? Extraatje door de renteopbrengsten? Tijdelijk wegzetten totdat je er een wereldreis mee gaat maken?
Tonnen.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:58 schreef Artbij2 het volgende:
Is het tonnen of miljoenen? Zou gespreid investeren, wat in vastgoed, wat aandelen, voor de fun wat crowdfunden en ook wat op de spaarrekening laten staan.
Dan zou ik het via de makelaar doen, want ik heb echt geen zin gezeik met onderhoud en problemen.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:04 schreef hottentot het volgende:
Pakhuis aankopen en 30 studentenkamers erin
Als het voor jou in box 3 valt betaal je belasting over de waarde. Dat het in het buitenland staat is niet relevant.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Is het interessant om een huis te verhuren in het buitenland, denk aan Londen/Parijs? Las daar net iets over. Of is dat belastingtechnisch heel ingewikkeld/niet voordelig?
Daar ga je voor tonnen niet heel veel soeps vinden. Daarnaast zou ik dan wel een beheerder aanstellen als je gaat verhuren.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Is het interessant om een huis te verhuren in het buitenland, denk aan Londen/Parijs? Las daar net iets over. Of is dat belastingtechnisch heel ingewikkeld/niet voordelig?
Natuurlijk wel, geen enkel probleem.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:38 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Daar ga je voor tonnen niet heel veel soeps vinden. Daarnaast zou ik dan wel een beheerder aanstellen als je gaat verhuren.
Dat bedoel ik. Heb je er zelf veel werk aan dan wordt het box 1, heb je er zelf weinig werk aan dan wordt het box 3.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:51 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
"b.) Tijdelijke verhuur aan toeristen & expats (op dag-/maandbasis): tijdelijke verhuur wordt gezien als actief vermogensbeheer waardoor de fiscus de huurinkomsten kan aanmerken als inkomen uit werk en woning (Box 1). De huurinkomsten worden dan progressief belast. Als je de exploitatie uitbesteedt aan een partij als Key-BnB, dan zijn jouw inkomsten onbelast in Box 3. Een heel verschil!"
Interessant. En dan in Amsterdam ofzo.
Dat idee had ik ook, alleen is het tegenwoordig zo verneukt en alles is zo in het nadeel van de verhuurder.. dat het meer koppijn oplevert dan het waard is. (ondanks dat je er wel degelijk aan kan "verdienen")quote:Op maandag 8 februari 2016 12:43 schreef MaximumRush het volgende:
Huizenprijzen zijn op dit moment bijzonder laag. Ik zou het wel weten. Ik heb geen idee hoeveel het is, maar ik zou een aantal appartementen ergens in de stad kopen en verhuren.
Anders een idee om in startups te investeren?
Dan geloof je het toch lekker niet. Ik vraag hier om advies, meer niet.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:47 schreef vaduz het volgende:
Als je tonnen hebt en dit op fok! moet gaan vragen, dan gaat er iets niet goed. Dat jij tonnen hebt geërfd betekent nog niet dat je topondernemer of vastgoedinvesteerder bent geworden. Als jij echt tonnen hebt, moet je eens een belletje wagen richting de privatebanking afdeling van een paar banken en eens op de koffie gaan.
Ik zeg niet dat ik het niet geloof. Ik suggereer enkel dat je beter met vakbekwaamde mensen kan praten. Ik kan jouw bijvoorbeeld gaan advieseren op fok! om aandelen fugro om maar wat te noemen te nemen. Steek jij dan al jouw geld in, zonder dat je weet wie ik ben en hoe bekwaam ik ben om jou te adviseren.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:51 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dan geloof je het toch lekker niet. Ik vraag hier om advies, meer niet.
En alsof ik dat nog niet heb hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |