abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159859967
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:19 schreef 99.999 het volgende:

Een enkel door Moskou erkend referendum. En moet Oekraine alles op alles zetten om de stroomvoorziening in een door vijandige troepen geannexeerd gebied te waarborgen?
Nee, niet persé, maar is wel een teken dat je de zaak totaal niet in de hand hebt als choco-regering en/of er zelfs medeplichtig aan bent.
En het Is toch al opgelost, de RF heeft zelf z'n eigen stroombruggetje gebouwd inmiddels.
Maar ik ga het niet helemaal uitspitten, dan wordt het een Kiev-Moskou-topic ipv EU-Kiev-verdrag-topic.
Bovendien is mijn aandacht meer bij Syrië momenteel :)

Voor meer, zie dit
https://www.rt.com/search/?q=crimea+electricity
shift-knop defekt
pi_159889398
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een enkel door Moskou erkend referendum. En moet Oekraine alles op alles zetten om de stroomvoorziening in een door vijandige troepen geannexeerd gebied te waarborgen?
Er zijn diverse onderzoeken waaruit blijkt dat een (ruime) meerderheid van de bevolking van de Krim voor afscheiding van Oekraïne en hereniging met Rusland is.

En als Kiev echt om heel haar bevolking geeft, zou ze er inderdaad voor moeten zorgen dat die stroomvoorziening blijft gewaarborgd (op z’n minst tot er een alternatief is ontwikkeld).

GfK
Pew Research Center
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_159950644
Vandaag mijn stembiljet ontvangen (buitenland). Ik ga JA stemmen. :Y
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_159952904
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:28 schreef laforest het volgende:
Vandaag mijn stembiljet ontvangen (buitenland). Ik ga JA stemmen. :Y
Wist je dat het hele Oekrainse kabinet op omvallen staat, omdat Poroshenko nog corrupter is dan zijn voorganger?
http://www.kyivpost.com/article/content/kyiv-post-plus/criticism-fierce-as-anti-corruption-prosecutor-kasko-resigns-citing-obstruction-by-shokin-408136.html?utm_campaign=traqli&utm_source=traqli&utm_medium=traqli&source=traqli

quote:
"The current leadership of the prosecutor’s office has once and for all turned it into a body where corruption dominates, and corrupt schemes are covered up," he said in his letter of resignation. "...Ukrainians expected this law enforcement agency to prosecute the Yanukovych regime’s corruption and other crimes following the (2013-2014) Revolution of Dignity but it has turned into a tool of political intimidation and profiteering once and for all."
En Poroshenko's partij gaat nu Yatsenyuk 'wegstemmen' als premier om zelf de macht te pakken.
https://www.rbc.ua/rus/news/bpp-prinyal-reshenie-otstavke-tsenyuka-1455564010.html

Waarom stem je 'ja'?
pi_159955012
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:32 schreef Nintex het volgende:
Wist je dat het hele Oekrainse kabinet op omvallen staat, omdat Poroshenko nog corrupter is dan zijn voorganger?
http://www.kyivpost.com/article/content/kyiv-post-plus/criticism-fierce-as-anti-corruption-prosecutor-kasko-resigns-citing-obstruction-by-shokin-408136.html?utm_campaign=traqli&utm_source=traqli&utm_medium=traqli&source=traqli

En Poroshenko's partij gaat nu Yatsenyuk 'wegstemmen' als premier om zelf de macht te pakken.
https://www.rbc.ua/rus/news/bpp-prinyal-reshenie-otstavke-tsenyuka-1455564010.html
Dat gaat hard zo, blijft niemand meer over. In een vorige post van mij pakte Abromavicius, de minister van economische zaken al zijn biezen, nog geen twee weken geleden :

POL / #3 Associatieovereenkomst met Oekraïne
http://en.interfax.com.ua/news/general/321934.html

Hij wordt ook in jouw link genoemd :

While several ministers returned conditionally, Economy Minister Aivaras Abromavicius has quit for good -- citing obstruction from a key presidential ally in parliament, Ihor Kononenko, who denies wrongdoing.

Soms duizelt het me van al die namen maar met 'find' is het redelijk snel te vinden.

Wat mij verder opvalt :

Geoffrey R. Pyatt, the U.S. ambassador to Ukraine, shared Bilak’s sentiment.
He tweeted that “Kasko was a champion for change within the Prosecutor General’s Office.”

“His resignation is a blow to Ukraine’s reform progress,” he said. “Ukraine deserves a clean judiciary. It will require top-to-bottom rule of law reform to address pervasive corruption and cronyism.”

Pyatt added, however, that the “U.S. would continue to assist those in the prosecutorial domain committed to operating under new rules.”

Tja, wat moet je daarvan maken ?
Volgens Pyatt is het dus een bende maar we gaan gewoon door ?
Of beoordeel ik het nu veels te simpel ?
Ik zie geen nieuwe regels verschijnen waar hij over spreekt als het anti-corruptie-team van ellende het bijltje erbij neergooit.

@Albert
Jij ook bedankt voor de info.
shift-knop defekt
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:56:35 #156
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159955037
quote:

[..]

[..]

Waarom stem je 'ja'?
Onder andere omdat hier juist uit blijkt dat Oekraïne een functionerende democratie is.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:33:37 #158
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159959920
quote:
Dat krijg je als alle subsidie naar toiletpapier gaat.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:48:02 #159
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159963558
quote:
Neuh, het aantal stembureaus kan wel wat minder, minder, minder. Bij de laatste Statenverkiezingen hadden we landelijk gemiddeld 650 stemmen per stembureau. Dat is best weinig.
pi_159963758
quote:

[..]

[..]

Waarom stem je 'ja'?
Und?
Ik stem ja omdat het goed is om dat land economisch bij de EU te brengen. We hebben een verenigd Europa nodig waarin alle Europese land opgaan in een enkel land om zo onze toekomst als European te verzekeren. Zodra dit een feit is dan is het onbelangrijk wat een leider hier of daar heeft gedaan want dan hebben we een centrale regering.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_159969407
quote:
Je krijgt gelijk Nintex

Anti-govt protesters rally in Kiev as Poroshenko calls on PM Yatsenyuk to resign

Ukrainian President Petro Poroshenko has urged Prime Minister Arseniy Yatsenyuk and General Prosecutor Viktor Shokin to resign, according to the presidential spokesman. Protesters have been rallying in front of the parliament calling for the PM to stand down.

Many of the demonstrators were carrying flags of the far-right Svoboda party and the nationalist Ukrainian National Assembly – Ukrainian People’s Self-Defense (UNA-UNSO) as seen in the photos and videos from the scene.

One of the popular slogans at the protest was “Yatsenyuk to the scaffold,” according to the local Federal News Agency. It also reported that the protesters brought animal cages with rabbits to the demo and put up signs saying “Put rabbits in a cage, not in the cabinet.”

The PM has been nicknamed “Rabbit,” with people comparing him to an animated character from the Soviet cartoon ‘Winnie the Pooh.’

NL-versie:
President Oekraïne: premier Jatsenjoek moet opstappen

Volgens Porosjenko is er geen tijd voor nieuwe verkiezingen.
Noodzakelijke hervormingen in onder meer de economie lopen dan te veel vertraging op.

De voormalige Georgische president Michail Saakasjvili heeft al gezegd dat hij graag de opvolger van Jatsenjoek wil worden.
Hij kreeg in mei vorig jaar een Oekraïens paspoort en werd gouverneur van Odessa. Daar heeft hij naar eigen zeggen de corruptie weten terug te dringen.

+++

Hoe valt dit te rijmen met democratie ?
Wie heeft die Saakasjvili dan gekozen, gaan ze nou gewoon Premier-baantjes weggeven wat ze het beste uitkomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door TomLuny op 16-02-2016 19:31:44 ]
shift-knop defekt
pi_159970090
Ik heb net mijn tegen-stem naar Van Aartsen opgestuurd *O*
pi_159971706
Nuland: [Breaks in]
I think Yats is the guy who's got the economic experience, the governing experience.
He's the... what he needs is Klitsch and Tyahnybok on the outside.

He needs to be talking to them four times a week, you know. I just think Klitsch going in... he's going to be at that level working for Yatseniuk, it's just not going to work.

Nuland:
OK. He's now gotten both Serry and [UN Secretary General] Ban Ki-moon to agree that Serry could come in Monday or Tuesday. So that would be great, I think, to help glue this thing and to have the UN help glue it and, you know,
Fuck the EU.

Ukraine crisis: Transcript of leaked Nuland-Pyatt call

en nou mag die dus de konijnenkooi in.

Hou die brief nog even tegen naar van Aartsen, dat doe ik gelijk mijn NEE erbij.... }:|
shift-knop defekt
pi_159971810
Moest even keihard lachen om de stemwijzer van ''Forum voor de Democratie''.

Bij een democratie horen ook onafhankelijke stemwijzers, subsidieslurpende GeenStijl-adepten :r

http://stemwijzerreferendum.nl/
pi_159971974
Het is een circus nu. Poroshenko heeft het vertrouwen opgezegd in Yatsenyuk, maar die heeft op 2 stemmen na een stemming overleeft (226 tegen zijn aanblijven, 2 voor, zoiets). Als Yatsenyuk zelf niet opstapt (wat hij niet lijkt te gaan doen) komt Poroshenko niet van hem af en moet hij nieuwe verkiezingen uitschrijven, maar dat doet hij liever niet, omdat zijn eigen positie dan ook in gevaar komt. Het land is praktisch onbestuurbaar geworden.

http://mashable.com/2016/02/16/ukraine-government-turmoil/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+Mashable+%28Mashable%29#UWoIBGD3oqqK
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:45:58 #166
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_159976931
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:48 schreef bamibij het volgende:
Moest even keihard lachen om de stemwijzer van ''Forum voor de Democratie''.

Bij een democratie horen ook onafhankelijke stemwijzers, subsidieslurpende GeenStijl-adepten :r

http://stemwijzerreferendum.nl/
Beetje sturende vragen, zoals:
quote:
Het is goed dat de Oekraïense bio-industrie door het associatieverdrag vlees naar Europa kan gaan exporteren – ook al wordt dit soms geproduceerd met dieronvriendelijke methodes die in Nederland al jaren verboden zijn.
Toch kwam ik op "voor" uit. Ik kreeg aan het eind alleen geen toelichting te zien op de stellingen zoals ze beloofden, maar die toelichtingen zullen waarschijnlijk toch vol onwaarheden zitten.
Jesus hates you.
pi_159977182
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:45 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

[..]

Toch kwam ik op "voor" uit. Ik kreeg aan het eind alleen geen toelichting te zien op de stellingen zoals ze beloofden, maar die toelichtingen zullen waarschijnlijk toch vol onwaarheden zitten.
Op de pagina met de uitslag staat een link naar de toelichtingen op de stellingen. Alleen ziet die link eruit als een gewone zin en niet als een link. Maar je kan er wel op klikken.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:00:56 #168
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159977506
quote:

[..]

Laat dat 'beetje' maar weg. :').
pi_159977639
Mijn hemel, dat is meest belabberde stemwijzer die ik ooit heb gedaan. Ik schrok er gewoon van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159977851
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn hemel, dat is meest belabberde stemwijzer die ik ooit heb gedaan. Ik schrok er gewoon van.
Dat kan je wel zeggen, wat een absurditeit :')
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:09:56 #171
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159977913
Welke club zit daar achter, dan?
pi_159977969
Wat is er volgens jullie absurd aan dan?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:11:17 #173
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159977971
"4. Het is goed dat de EU –en dus ook Nederland- zich verplicht tot financiële steun aan Oekraïne."

Proest _O-

Welke tegentokkie heeft dit in elkaar geflanst?
pi_159978059
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
"4. Het is goed dat de EU –en dus ook Nederland- zich verplicht tot financiële steun aan Oekraïne."

Proest _O-

Welke tegentokkie heeft dit in elkaar geflanst?
Jij gaat er dus vanuit van niet, als het toch blijkt dat het wel zo is, betaal jij het deel van mij, als wel, erbij?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:13:59 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159978063
quote:

[..]

[..]

Mwah, de vragen zijn al zo sturend dat er niet eens gelogen hoeft te worden.

De 'toelichting' volgt vaak hetzelfde stramien. Eerst een argument van de voorstanders, waarna het deel voor de tegenstanders dat argument dan weer lijkt te ontkrachten, plus nog wat extra argumenten. Inclusief een linkje, want dan is het waar. De volgorde is nooit andersom, gek genoeg.

Bij een aantal stellingen wordt er niet eens gepoogd om een neutrale toelichting te geven.

http://stemwijzerreferendum.nl/toelichting/
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:15:06 #176
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159978111
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit van niet, als het toch blijkt dat het wel zo is, betaal jij het deel van mij, als wel, erbij?
"12. De oorlog in Oekraïne is mede veroorzaakt door de EU en het associatieverdrag."

_O-
pi_159978120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:09 schreef Nibb-it het volgende:
Welke club zit daar achter, dan?
Als het van Forum voor Democratie is, dan is dat de anti-Europaclub van o.a. Thierry Baudet
pi_159978148
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:13 schreef freako het volgende:

[..]

Mwah, de vragen zijn al zo sturend dat er niet eens gelogen hoeft te worden.

De 'toelichting' volgt vaak hetzelfde stramien. Eerst een argument van de voorstanders, waarna het deel voor de tegenstanders dat argument dan weer lijkt te ontkrachten. Inclusief een linkje, want dan is het waar. Bij een aantal stellingen wordt er niet eens gepoogd om een neutrale toelichting te geven.

http://stemwijzerreferendum.nl/toelichting/
Wel een erg triest staaltje dit...
pi_159978201
Oei, ik zal er wel rijker van worden als ik dit allemaal zo lees of niet?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:17:47 #180
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159978232
"18. Het sluiten van het associatieverdrag was een provocatie van de EU richting Rusland die de geo-politieke spanningen heeft verergerd."

:')_!
pi_159978238
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:17 schreef john2406 het volgende:
Oei, ik zal er wel rijker van worden als ik dit allemaal zo lees of niet?
Eerder rijker dan armer in elk geval.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:19:18 #182
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159978298
Ah, ik moet toch VOOR stemmen van ze.

Ok, gaan we doen.
pi_159978328
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eerder rijker dan armer in elk geval.
Hetzelfde al bij invoering van de Euro waar ik nu de echo nog van hoor?
pi_159978386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hetzelfde al bij invoering van de Euro waar ik nu de echo nog van hoor?
Correct.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:21:58 #185
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159978425
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het van Forum voor Democratie is, dan is dat de anti-Europaclub van o.a. Thierry Baudet
Ah, dat verklaart een hoop. Moest wel grinniken bij sommige vragen.
pi_159978445
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct.
Bedankt voor de toelichting, zal in de achter hoek wel aangekomen zijn denk ik?
pi_159978481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:21 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart een hoop. Moest wel grinniken bij sommige vragen.
Ja, ze zijn wel creatief in het sturen met hun vragen :+
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:24:31 #188
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159978526
Ik ben in elk geval weer ingedeeld als stembureaulid, nu nog kijken welke dikke pil ik meeneem op 6 april.
pi_159978585
quote:
Tegenstanders wijzen echter op het feit dat via dit verdrag, Oekraïne 80% van alle EU-regels moet overnemen – en dus in feite al bijna lid wordt.
quote:
Door het wegnemen van handelsbelemmeringen, zullen Oekraïense producten op de Nederlandse markt komen. Dit betekent onder meer, dat bio-industrie die in Nederland al jaren verboden is, toch in de schappen van onze supermarkten komt te liggen.
Dus Oekraïne moet zoveel regels overnemen dat het bijna lid wordt, maar in de argumentatie van de volgende stelling blijkt dat doodleuk toch weer anders te zijn? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 22:26:57 ]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:27:12 #190
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159978632
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:24 schreef freako het volgende:
Ik ben in elk geval weer ingedeeld als stembureaulid, nu nog kijken welke dikke pil ik meeneem op 6 april.
Ik suggereer "In Europa" van Geert Mak.
pi_159978720
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:24 schreef freako het volgende:
Heb je er zo een angst voor, als er niemand komt kan je een pil nemen zodat je slapen kunt niet?

Wordt het echter druk dan weet je waarschijnlijk wat er gestemd wordt niet?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:30:08 #192
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159978737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Dus EU moet zoveel regels overnemen dat het bijna lid wordt maar in de argumentatie van de volgende stelling blijkt dat doodleuk anders te zijn? :')
Ja, mooi he. Op dezelfde manier is Zwitserland ook bijna EU-lid. Tenzij dat bij de argumentatie niet zo goed uitkomt, dan is dat land de dappere strijder die ontkomen is aan het juk van de EUSSR.
pi_159978759
Ik neem echter aan dat er geen stemcomputers gebruikt worden.
pi_159978781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb je er zo een angst voor, als er niemand komt kan je een pil nemen zodat je slapen kunt niet?
Humor heeft ie wel, die John.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:31:31 #195
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159978799
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:27 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik suggereer "In Europa" van Geert Mak.
De pop van Prus, ben je wel even zoet mee.
pi_159978807
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:30 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, mooi he. Op dezelfde manier is Zwitserland ook bijna EU-lid. Tenzij dat bij de argumentatie niet zo goed uitkomt, dan is dat land de dappere strijder die ontkomen is aan het juk van de EUSSR.
Is het niet dat zwitserland zichzelf kan bedruppelen?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:32:02 #197
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159978814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wordt het echter druk dan weet je waarschijnlijk wat er gestemd wordt niet?
Dikke pil als in dik boek. Bij de laatste Europese verkiezingen had ik de krant al ver voor de lunch uit. En toen moest ik nog 5 uur tot de aflossing.
pi_159978861
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:32 schreef freako het volgende:

[..]

Dikke pil als in dik boek. Bij de laatste Europese verkiezingen had ik de krant al ver voor de lunch uit. En toen moest ik nog 5 uur tot de aflossing.
Kon je hem op het eind niet uit je hoofd die krant dan?

Wat boeit het je eigenlijk, denk niet dat je er gratis gaat zitten trouwens?
pi_159978873
quote:

[..]

Zwitserland is inderdaad een mooi voorbeeld. Het land is een lichtend voorbeeld voor eurosceptici, maar in werkelijkheid zijn de Zwitsers de facto lid van de EU.
pi_159978982
quote:

[..]

Erg lachwekkend inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')