Nee hoor. Neger betekend niet anders dan glanzend zwart (zie nieuwjaars conference van finkers)quote:
Vast niet...dan voelen ze zich buitengeslotenquote:Op woensdag 3 februari 2016 18:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mag dit wel van de janknegers?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:42 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Lul niet zo slap? Dat is gewoon een feit.
quote:Op maandag 1 december 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:
Enfin, waar ik écht een hekel heb is wanneer ze het over "Witten" hebben, wanneer ze ons Blanken bedoelen. En dan vooral wanneer ze hun best doen het een tikkeltje minachtend uit te spreken, gelijk Noraly Beyer. "De Witten in Zuid-Afrika hebben vandaag geprotesteerd tegen...". Ik snap best wel dat wanneer we het in dezelfde zin over "blanken" en "zwarten" hebben, dit minderwaardig klinkt voor de zwarten. Maar is dat mijn schuld? Wat mij betreft noemen we die mensen gewoon negers. Witten en Zwarten vind ik sowieso dom, want geen neger is zo zwart als roet en geen blanke zo wit als sneeuw.
...Een post op fok vergelijken met een artikel uit de krant. Snap je het echt niet of wil je het gewoon niet snappen?quote:
Lees eens wat jij zelf zegt:quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:58 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
...Een post op fok vergelijken met een artikel uit de krant. Snap je het echt niet of wil je het gewoon niet snappen?
Je rept geen woord over een artikel in een krant maar je spreekt over 'wij'. Los daarvan is dat verschil sowieso niet relevant aangezien kranten alles oppikken zodra ze denken dat ze ermee kunnen scoren. Dat de krant de gebeurtenis heeft opgepikt maakt niet opeens dat zwarten wel janken en blanken nooit janken over hoe men ze noemtquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:13 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Ja dat is achterlijk. Want straks is het woordje Bantoe weer verkeerd. Wij huilen er toch ook niet om hoe ze ons noemen?
Je moet ons slavernijverleden niet negeren.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is redelijk bizar om het woord "neger" taboe te verklaren terwijl de "nigga's" je om de oren vliegen in de gemiddelde track van een zwarte rapper....
Verder is dit onderwerp een futiliteit waar eigenlijk geen woorden aan moeten worden vuilgemaakt.
Spreek voor jezelf. Ik heb bijvoorbeeld geen slavernijverleden en de negers van nu zijn ook geen slachtoffer van slavernij.quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je moet ons slavernijverleden niet negeren.
Het woord Neger werd en wordt niet echt in een positieve context gebruikt in Nederland. Wat was de laatste keer dat jij 't goed toepaste?quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb bijvoorbeeld geen slavernijverleden en de negers van nu zijn ook geen slachtoffer van slavernij.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:52 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat komt door de diep racistische Eurocentrische geschiedenislessen (= white privilege) die op de Nederlandse middelbare scholel gegeven wordt.
Nouja, geef ze eens ongelijk? Het is vaak (niet altijd) wel zo.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik zie meer en meer donkere mensen zich ergeren aan dit soort taalgebruik. Dat hangt samen met de sfeer in de samenleving en de Zwarte Pietendiscussie. Steeds meer van hen zijn in gaan zien dat de term neger of negroïde daadwerkelijk in een negatieve context door (veel) autochtonen wordt gebruikt.
alle belgen terug naar brugge.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:54 schreef Woestijnvos het volgende:
Het zijn toch negers, waar zagen ze nu over.
Ik snap de woordgrap.... (althans: ik hoop dat het een woordgrap is).quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Totdat ze het zelf gebruiken, dan is het opeens wel oké. Hypocriet much?quote:Op donderdag 4 februari 2016 03:08 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Nouja, geef ze eens ongelijk? Het is vaak (niet altijd) wel zo.
Dat vind jij. Hoeveel slaven bezit jij of in het geval dat je gekleurd bent, hoe lang ben je al slaaf en heb je al aangifte gedaan?quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het woord Neger werd en wordt niet echt in een positieve context gebruikt in Nederland. Wat was de laatste keer dat jij 't goed toepaste?
Je spreekt over negers alsof ze gezamelijk 1 persoon zijn...quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat vind jij. Hoeveel slaven bezit jij of in het geval dat je gekleurd bent, hoe lang ben je al slaaf en heb je al aangifte gedaan?
Natuurlijk is het wel zo dat de negers die continu slavernij erbij halen en slachtoffer spelen zichzelf een negatieve naam geven, dat is logisch.
Neger is niet hetzelfde als "negervolk" op een straatbord.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:09 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
In Colombia vinden ze dit een geuzentitel, en de zangeres, die nog leeft.. draagt 't met trots.
Dat lees jij erin. Als ik alle bedoelde had ik dat er wel bij gezet en ik zeg de negers als in, die negers die dat doen. Duidelijk?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je spreekt over negers alsof ze gezamelijk 1 persoon zijn...
Weet jij dan uberhaupt van wie de klacht afkomstig was?quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mag dit wel van de janknegers?
[ afbeelding ]
Ik lees jouw post nu nogmaals en zie dat je sprak over "de negers die continu slavernij erbij halen". Had ik overheen gelezen, ik las "de negers".quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat lees jij erin. Als ik alle bedoelde had ik dat er wel bij gezet en ik zeg de negers als in, die negers die dat doen. Duidelijk?
Geen probleemquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik lees jouw post nu nogmaals en zie dat je sprak over "de negers die continu slavernij erbij halen". Had ik overheen gelezen, ik las "de negers".
Mijn fout (schuld van mij kleine telefoonscherm)
![]()
Het is niet opeens verkeerd, maar sommige mensen vallen erover omdat "neger" ooit "zwarte slaaf" betekende. Je hebt mensen die daar mee zitten en je heb mensen die hun schouders ophalen en doorgaan met hun leven. De groep die het hardst roept komt in het nieuws.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:54 schreef deedeetee het volgende:
Waarom is het het opeens verkeerd om neger te zeggen ? Mag papoea ook niet meer ?
Wat een onzin het stikte in Afrika van de negers en die waren echt niet allemaal als slaven gehouden. Jeetje het zit dan wel hoog hé ? Slavernij in eigen regio hoor je ze niet over en ook niet over slavernij in het Midden - Oosten..quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is niet opeens verkeerd, maar sommige mensen vallen erover omdat "neger" ooit "zwarte slaaf" betekende. Je hebt mensen die daar mee zitten en je heb mensen die hun schouders ophalen en doorgaan met hun leven. De groep die het hardst roept komt in het nieuws.
Zo werkt dat.
Aan Papoea kleeft niet hetzelfde stigma.
Het zal aan mij liggen, maar ik zie het woord neger gelijk aan het woord blanken. Het woord kaaskop of witten gelijk aan nigger. Nigger en kaaskop en witten vind ik dus wel weer beledigend.quote:
Dat is natuurlijk een slecht excuus. Hunnie deden het ook! Kwam je op de basisschool ook niet mee weg denk?quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:19 schreef deedeetee het volgende:
Wat een onzin het stikte in Afrika van de negers en die waren echt niet allemaal als slaven gehouden. Jeetje het zit dan wel hoog hé ? Slavernij in eigen regio hoor je ze niet over en ook niet over slavernij in het Midden - Oosten..
Het is helemaal geen excuus. Ik zie de noodzaak van excuus niet in. In het verleden is er altijd slecht omgegaan met mensen die zich daar niet tegen konden weren. Ik vind het belachelijk dat er 1 groep uitspringt die er maar over door gaat.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een slecht excuus. Hunnie deden het ook! Kwam je op de basisschool ook niet mee weg denk?En een woord kan een slechte betekenis krijgen in de loop der tijd. Evenals een geuzennaam soms juist met trots gedragen word.
In dit geval is het ook de associatie die bepaalde mensen er mee hebben. Ik zou zeggen; ga je ergens anders druk om maken, maar deze mensen vinden dit kennelijk enorm belangrijk. Dat mag in Nederland. Dat is dan ook weer mooi
De hardste schreeuwers, zo werk dat.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:38 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het belachelijk dat er 1 groep uitspringt die er maar over door gaat.
Mij ook niet, maar sommige mensen zitten daar kennelijk mee.quote:Het kan me totaal niet boeien wat mijn voorouders voor narigheid of onrecht hebben ondergaan.
Ken je het slavernij verleden in Afrika onder stammen niet? Het verkopen van Afrikaners door donkere Afrikaners?quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, ze lijken natuurlijk wel allemaal op elkaar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je spreekt over negers alsof ze gezamelijk 1 persoon zijn...
Ik zou bij een dergelijk bordje in Noord-Afrika niet gek op kijken tegenwoordig. Zou mij er ook niet door aangevallen voelen, maar ik heb dan ook niet een opvoeding gehad dat de meeste Noord-Afrikanen blanke slaven hielden (dat denken veel mensen wel over de blanke burgers van vroeger. En heb ook niet de opvoeding gehad dat de meeste donkere of getinten anti-blank zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Neger is niet hetzelfde als "negervolk" op een straatbord.
Veel mensen hier lijken zich blind te staren op het woordje neger, waar de meningen zowel onder blank als zwart sowieso over verdeeld zijn. Maar het gaat hier niet om het woordje neger maar om de toelichting: "negervolk uit Afrika" op een straatnaambord.
Ik zou even raar opkijken wanneer ik elders op een straatnaambord de toelichting "blank volk uit Europa" zag staan.
Doorgaans spreekt men in zulke gevallen over "Afrikaans volk" en over "Europees volk" en komt de "rasaanduiding" pas wanneer je op zoek gaat naar meer info.
Het feit dat het "ras" zo benadrukt wordt, daar waar normaal gesproken alleen de plaats van oorsprong benadrukt wordt maakt het anders dan normaal.
Het woord negertjes vind ik wel weer kwetsend. Het woord neger niet. (mijn mening)quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:42 schreef Twiitch het volgende:
Zullen het woord neger maar gewoon helemaal verbieden? Misschien dat de negertjes zich dan eindelijk niet meer zo aangevallen voelen.
Neuh, was flauwquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou ja, ze lijken natuurlijk wel allemaal op elkaar.![]()
Sorry, dit was te makkelijk.
Ja, dat ook.quote:
Denk dat je Het niet snapt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Totdat ze het zelf gebruiken, dan is het opeens wel oké. Hypocriet much?
Ligt eraan in welke context, als het nou gebruikt word om een groepje Afrikaanse kinderen aan te duiden, wat zou er dan mis zijn met negertjes?quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Het woord negertjes vind ik wel weer kwetsend. Het woord neger niet. (mijn mening)
wat is er mis met kinderen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke context, als het nou gebruikt word om een groepje Afrikaanse kinderen aan te duiden, wat zou er dan mis zijn met negertjes?
Ik begrijp je wel, ik snap alleen niet waarom er zo waar getild moet worden aan een, in mijn ogen, onschuldige aanduiding.quote:
neger of negertjes zijn geen onschuldige aanduidingen. Het is 't zelfde als in Amerika het woord nigga nieuw leven willen inblazen en zeggen dat je het respectvol gebruikt en hoe het in de geschiedenis gebruikt werd links laat liggen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, ik snap alleen niet waarom er zo waar getild moet worden aan een, in mijn ogen, onschuldige aanduiding.
Nigger bedoel je?quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
neger of negertjes zijn geen onschuldige aanduidingen. Het is 't zelfde als in Amerika het woord nigga nieuw leven willen inblazen en zeggen dat je het respectvol gebruikt en hoe het in de geschiedenis gebruikt werd links laat liggen.
Nigga hoeft geen nieuw leven ingeblazen te worden, aangezien de zwarten in de VS er alles aan gedaan hebben om het alive and kicking te houden, alleen hebben zij er patent op genomen en mogen alleen zijzelf het gebruiken zonder dat iemand er aanstoot aan neemt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
neger of negertjes zijn geen onschuldige aanduidingen. Het is 't zelfde als in Amerika het woord nigga nieuw leven willen inblazen en zeggen dat je het respectvol gebruikt en hoe het in de geschiedenis gebruikt werd links laat liggen.
M.a.w zeg je dus ook dat donkere mensen die het woord blanke gebruiken op dezelfde wijze denken? Ik ben niet jong, en heb het woord neger nooit ervaren als bash. Wel als aanduiding dat het over iemand ging waar de voorouders uit een bepaald land kwamen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:10 schreef Beathoven het volgende:
Het probleem zit 'm in ons gebruik van het woord neger
In delen van Zuid Amerika heb je meerdere kleuren, de "Indigenous", Negro of Negra, Blank.. het zijn daar nuttige aanduidingen van kenmerken die eigenlijk nooit in een verkeerde context worden of werden gebruikt. Het voorbeeld van la negra grande, men is daar trots op. Het woord nigga is dan wel weer een scheldwoord.
In Nederland werd en wordt neger niet toegepast in een positieve vorm. We hadden stripreeksen waarin neger voor een achterlijk mannetje werd gebruikt die blanken bediende. We gebruikten het als scheldwoord en als we iemand prijzen, dan zeggen we 'een donkere man / vrouw'. Dus onze taal en cultuur geven zelf al een beetje richting in wat wij respectvol vinden en wat niet.
Denk dan meer beledigend in de context waar ik het quote. Voor de rest heb je gelijk. Wanneer het om kinderen gaat is het misschien liefkozend bedoeldquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke context, als het nou gebruikt word om een groepje Afrikaanse kinderen aan te duiden, wat zou er dan mis zijn met negertjes?
Als je als blanke het woord nigger gebruikt, dan gebruik je het vaak bewust wat in een context die moet aanduiden dat blanken superieur zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nigga hoeft geen nieuw leven ingeblazen te worden, aangezien de zwarten in de VS er alles aan gedaan hebben om het alive and kicking te houden, alleen hebben zij er patent op genomen en mogen alleen zijzelf het gebruiken zonder dat iemand er aanstoot aan neemt.
Owquote:
sorryquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:31 schreef paddy het volgende:
[..]
OwZit ik een a4tje te typen voor niets
En ik kan het toch niet laten om te spiegelen. Die gaat beide kanten op. Vind ik ook kwetsend, maar net zo kwetsend als kaaskop of witte.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je als blanke het woord nigger gebruikt, dan gebruik je het vaak bewust wat in een context die moet aanduiden dat blanken superieur zijn.
En daar kan ik absoluut geen aanstoot aan nemen, ik kan wel wat ergers verzinnen wat mensen naar je hoofd kunnen slingeren om je te beledigen of kwetsen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:33 schreef paddy het volgende:
[..]
En ik kan het toch niet laten om te spiegelen. Die gaat beide kanten op. Vind ik ook kwetsend, maar net zo kwetsend als kaaskop of witte.
Is je naam Tom dan?quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Mweh wat een gemekker om niks.
Ik heb ook altijd een bordje 'negerhut van oom tom' bij m'n tent staan wanneer ik op de camping zit. Moet kunnen.
De geschiedenis van de context van een woord geeft vaak wel de richting aan. In ieder land is dat weer anders. Als we in Nederland het woord neger hoofdzakelijk als iets aanprijzends hadden gebruikt dan was het nu gemeengoed geweest. Maar er zat een nare smaak aan. Ik heb in Nederland nog nooit iemand het woord neger in een goede context horen gebruiken. Het was altijd wel iets om afstand te creeeren. Danwel om iemand te kleineren, of er om te lachen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:33 schreef paddy het volgende:
[..]
En ik kan het toch niet laten om te spiegelen. Die gaat beeide kanten op. Vind ik ook kwetsend, maar net zo kwetsend als kaaskop of witte.
Nigga of Wi
Nou, ik ging er gewoon van uit dat je niet op de camping in een lemen hutje zit. Ik ben zelfs bang dat de campingeigenaar het niet goed gaat vinden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:39 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Je vindt het schijnbaar geloofwaardiger dat ik een negerhut heb ipv dat m'n naam Tom is?
Wat een discriminatie zeg.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, ik ging er gewoon van uit dat je niet op de camping in een lemen hutje zit. Ik ben zelfs bang dat de campingeigenaar het niet goed gaat vinden.
Toe maar weer.quote:
Oneens. Ik heb in de normale omgang nog nooit een negatieve associatie gehad bij het gebruik van het woord neger.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De geschiedenis van de context van een woord geeft vaak wel de richting aan. In ieder land is dat weer anders. Als we in Nederland het woord neger hoofdzakelijk als iets aanprijzends hadden gebruikt dan was het nu gemeengoed geweest. Maar er zat een nare smaak aan. Ik heb in Nederland nog nooit iemand het woord neger in een goede context horen gebruiken. Het was altijd wel iets om afstand te creeeren. Danwel om iemand te kleineren, of er om te lachen.
Wat dat straatnaambordje betreft. Afrikaans volk of Afrikaanse stam is prima, het woord neger voegt er echt niets aan toe. Iedereen heeft daar wel een beeld bij. Het is net zoiets als de Neanderthaler een blanke germaanse stam te noemen. Wat voegt dat blank toe?
in welke context gebruik jij het?quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oneens. Ik heb in de normale omgang nog nooit een negatieve associatie gehad bij het gebruik van het woord neger.
Daarnaast zijn er altijd mensen die het woord neger een negatieve lading mee willen geven e/o per sé het als een negatieve lading te moeten opvatten.
M.i. is daarom het woord 'neger' op zich niet negatief, maar alleen in de ogen van degenen die menen er een punt mee te moeten maken. Díe mensen hebben zelf een probleem.
Bv. om iemand aan te duiden, als kenmerk; die neger, die man met de bril, die chinees, die politieagent met dat snorretje.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
in welke context gebruik jij het?
gebruik je ook die blanke?quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Bv. om iemand aan te duiden, als kenmerk; die neger, die man met de bril, die chinees, die politieagent met dat snorretje.
Zou kunnen, om bv die ene blanke aan te duiden tussen een groep negers. Dan lijkt me de vermelding van dat kenmerk bij uitstek een term wanneer ik over juist die persoon iets wil opmerken.quote:
Die Sylvano Simons moet je gewoon negeren.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het is me toch wat.
[ afbeelding ]
Maar... eerlijk is eerlijk. Dit kan inderdaad niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
Kaaskop is m.i. net als nigger een scheldwoord.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar ik zie het woord neger gelijk aan het woord blanken. Het woord kaaskop of witten gelijk aan nigger. Nigger en kaaskop en witten vind ik dus wel weer beledigend.
Maar zo ervaar ik het dus.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik krijg ook een naar gevoel van mensen die zoeken naar redenen om gekwetst te zijn, omdat je dan constant op je hoede moet zijn om niks verkeerds te zeggen en dan zul je alsnog falen.
Waar haal je vandaan dat de klager een gekwetst persoon is?quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Waar het op neer komt is dat gekwetste mensen voor jou geen reden zijn om de pootjes omhoog te doen en je aan te passen, maar je verwacht wel van anderen dat ze dat doen.
Ik heb het niet over aangevallen voelen, slavernij, anti-blank, etc.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zou bij een dergelijk bordje in Noord-Afrika niet gek op kijken tegenwoordig. Zou mij er ook niet door aangevallen voelen, maar ik heb dan ook niet een opvoeding gehad dat de meeste Noord-Afrikanen blanke slaven hielden (dat denken veel mensen wel over de blanke burgers van vroeger. En heb ook niet de opvoeding gehad dat de meeste donkere of getinten anti-blank zijn.
Ik las hier nl posts dat( veel) Nederlanders een negatieve ondertoon zetten bij het woord Neger. Dat kan je ook omdraaien bij het woord blanken door de niet-blanke Nederlander, maar die opvoeding heb ik niet gehad.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Waar haal je vandaan dat de klager een gekwetst persoon is?
Illustreert een beetje de fixatie van sommige mensen op de huidskleur....quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Grappig filmpje maar ik snap de relevantie niet zo
Is dit straatnaambordje daar niet juist een heel goed voorbeeld van? Fixatie op ras in dit geval.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Illustreert een beetje de fixatie van sommige mensen op de huidskleur....
De toevoeging neger is wat overbodig ja in dit geval. Ook in verband met pleonasme.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is dit straatnaambordje daar niet juist een heel goed voorbeeld van? Fixatie op ras in dit geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |