Nee hoor. Neger betekend niet anders dan glanzend zwart (zie nieuwjaars conference van finkers)quote:
Vast niet...dan voelen ze zich buitengeslotenquote:Op woensdag 3 februari 2016 18:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mag dit wel van de janknegers?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:42 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Lul niet zo slap? Dat is gewoon een feit.
quote:Op maandag 1 december 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:
Enfin, waar ik écht een hekel heb is wanneer ze het over "Witten" hebben, wanneer ze ons Blanken bedoelen. En dan vooral wanneer ze hun best doen het een tikkeltje minachtend uit te spreken, gelijk Noraly Beyer. "De Witten in Zuid-Afrika hebben vandaag geprotesteerd tegen...". Ik snap best wel dat wanneer we het in dezelfde zin over "blanken" en "zwarten" hebben, dit minderwaardig klinkt voor de zwarten. Maar is dat mijn schuld? Wat mij betreft noemen we die mensen gewoon negers. Witten en Zwarten vind ik sowieso dom, want geen neger is zo zwart als roet en geen blanke zo wit als sneeuw.
...Een post op fok vergelijken met een artikel uit de krant. Snap je het echt niet of wil je het gewoon niet snappen?quote:
Lees eens wat jij zelf zegt:quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:58 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
...Een post op fok vergelijken met een artikel uit de krant. Snap je het echt niet of wil je het gewoon niet snappen?
Je rept geen woord over een artikel in een krant maar je spreekt over 'wij'. Los daarvan is dat verschil sowieso niet relevant aangezien kranten alles oppikken zodra ze denken dat ze ermee kunnen scoren. Dat de krant de gebeurtenis heeft opgepikt maakt niet opeens dat zwarten wel janken en blanken nooit janken over hoe men ze noemtquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:13 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Ja dat is achterlijk. Want straks is het woordje Bantoe weer verkeerd. Wij huilen er toch ook niet om hoe ze ons noemen?
Je moet ons slavernijverleden niet negeren.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is redelijk bizar om het woord "neger" taboe te verklaren terwijl de "nigga's" je om de oren vliegen in de gemiddelde track van een zwarte rapper....
Verder is dit onderwerp een futiliteit waar eigenlijk geen woorden aan moeten worden vuilgemaakt.
Spreek voor jezelf. Ik heb bijvoorbeeld geen slavernijverleden en de negers van nu zijn ook geen slachtoffer van slavernij.quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je moet ons slavernijverleden niet negeren.
Het woord Neger werd en wordt niet echt in een positieve context gebruikt in Nederland. Wat was de laatste keer dat jij 't goed toepaste?quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb bijvoorbeeld geen slavernijverleden en de negers van nu zijn ook geen slachtoffer van slavernij.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:52 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat komt door de diep racistische Eurocentrische geschiedenislessen (= white privilege) die op de Nederlandse middelbare scholel gegeven wordt.
Nouja, geef ze eens ongelijk? Het is vaak (niet altijd) wel zo.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik zie meer en meer donkere mensen zich ergeren aan dit soort taalgebruik. Dat hangt samen met de sfeer in de samenleving en de Zwarte Pietendiscussie. Steeds meer van hen zijn in gaan zien dat de term neger of negroïde daadwerkelijk in een negatieve context door (veel) autochtonen wordt gebruikt.
alle belgen terug naar brugge.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:54 schreef Woestijnvos het volgende:
Het zijn toch negers, waar zagen ze nu over.
Ik snap de woordgrap.... (althans: ik hoop dat het een woordgrap is).quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je moet ons slavernijverleden niet negeren.
Totdat ze het zelf gebruiken, dan is het opeens wel oké. Hypocriet much?quote:Op donderdag 4 februari 2016 03:08 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Nouja, geef ze eens ongelijk? Het is vaak (niet altijd) wel zo.
Dat vind jij. Hoeveel slaven bezit jij of in het geval dat je gekleurd bent, hoe lang ben je al slaaf en heb je al aangifte gedaan?quote:Op donderdag 4 februari 2016 00:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het woord Neger werd en wordt niet echt in een positieve context gebruikt in Nederland. Wat was de laatste keer dat jij 't goed toepaste?
Je spreekt over negers alsof ze gezamelijk 1 persoon zijn...quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat vind jij. Hoeveel slaven bezit jij of in het geval dat je gekleurd bent, hoe lang ben je al slaaf en heb je al aangifte gedaan?
Natuurlijk is het wel zo dat de negers die continu slavernij erbij halen en slachtoffer spelen zichzelf een negatieve naam geven, dat is logisch.
Neger is niet hetzelfde als "negervolk" op een straatbord.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:09 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
In Colombia vinden ze dit een geuzentitel, en de zangeres, die nog leeft.. draagt 't met trots.
Dat lees jij erin. Als ik alle bedoelde had ik dat er wel bij gezet en ik zeg de negers als in, die negers die dat doen. Duidelijk?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je spreekt over negers alsof ze gezamelijk 1 persoon zijn...
Weet jij dan uberhaupt van wie de klacht afkomstig was?quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mag dit wel van de janknegers?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |