Ik heb last van mensen die taalpolitie willen spelen. Stop je nu ook?quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Is wel een goede oplossing voor veel problemen. Heb je ergens last van? Dan moet je daar gewoon geen last van hebben
Of nog beter, als je je weer eens gekwetst voelt door iets wat er niet is probeer dan ervoor te zorgen dat de hele wereld zich aan jou aanpast. Dat is veel makkelijker.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Is wel een goede oplossing voor veel problemen. Heb je ergens last van? Dan moet je daar gewoon geen last van hebben
Die snap ik niet helemaal.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb last van mensen die taalpolitie willen spelen. Stop je nu ook?
Jij wil dat mensen stoppen met het woord neger, omdat anderen daar last van hebben. Ik heb last van mensen die zoeken naar redenen gekwetst te zijn en/of andere mensen taalregels op willen leggen.quote:
Dat is niet helemaal waar. Ik zie meer en meer donkere mensen zich ergeren aan dit soort taalgebruik. Dat hangt samen met de sfeer in de samenleving en de Zwarte Pietendiscussie. Steeds meer van hen zijn in gaan zien dat de term neger of negroïde daadwerkelijk in een negatieve context door (veel) autochtonen wordt gebruikt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:30 schreef Sapstengel het volgende:
Die buurtbewoner is zeker ook nog een blanke man. Want vaak, met uitzondering van Sylvana en consorten, zijn het de blanken die zich hier aan ergeren. Vanwege een soort van overdreven politiek correctheid.
Misschien als je goed kunt beargumenteren waarom je daar zoveel last van hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij wil dat mensen stoppen met het woord neger, omdat anderen daar last van hebben. Ik heb last van mensen die zoeken naar redenen gekwetst te zijn en/of andere mensen taalregels op willen leggen.
Als je intellectueel eerlijk zou zijn dan stop je nu met je standpunten verdedigen en zeg je sorry tegen mij.
Komt dit uit een Donald Duck stripverhaal?quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
"De gemeente komt snel in actie en zal het bord weghalen. Een woordvoerder vertelt dat het een ’oud bord’ is. Matthijs Sienot, raadslid voor D66, reageert verheugd. „Mooi dat het zo snel mogelijk wordt verwijderd. Die tekst kon echt niet”, zegt hij op Twitter."
Kun jij aan mij uitleggen hoe een neger last heeft van een straatnaambord in een of andere triest wijkje? Waarschijnlijk heeft het iets met gevoel te maken. Ik krijg een naar gevoel van mensen die anderen in hun vrijheid willen beknotten. Ik krijg ook een naar gevoel van mensen die zoeken naar redenen om gekwetst te zijn, omdat je dan constant op je hoede moet zijn om niks verkeerds te zeggen en dan zul je alsnog falen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Misschien als je goed kunt beargumenteren waarom je daar zoveel last van hebt.
Vrij gebruikelijk volgens mij. Kwam het in Nederland vaak tegen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:53 schreef Tocadisco het volgende:
Sinds wanneer wordt er op straatnaamborden uitleg gegeven over verschillende aspecten van de naam?
Nee, dan zoek je naar de oorzaak daarvan, en die ligt meestal bij jezelf, niet bij een ander.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Is ook zo, als je bv een straat neemt die naar Marco Polo vernoemd is, zal daar doorgaans altijd met kleinere tekst onderstaan dat het een Italiaanse/Venetiaanse handels/ontdekkingsreiziger was.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Vrij gebruikelijk volgens mij. Kwam het in Nederland vaak tegen.
Kijk eens aan, weer wat geleerd vandaagquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Vrij gebruikelijk volgens mij. Kwam het in Nederland vaak tegen.
Ja dat is achterlijk. Want straks is het woordje Bantoe weer verkeerd. Wij huilen er toch ook niet om hoe ze ons noemen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:20 schreef Zwoerd het volgende:
Het woord neger krijgt nu eenmaal steeds meer een negatieve bijsmaak bij veel mensen. Is het dan zo'n probleem om gewoon met de tijd mee te gaan en bij dingen als dit dat woord niet meer te gebruiken?
Dan noemen we ze toch gewoon Noren.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:13 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Ja dat is achterlijk. Want straks is het woordje Bantoe weer verkeerd.
Ik denk niet dat ze specifiek een probleem hebben met dat straatnaambordje, maar meer met de negatieve bijklank van het woord 'neger'. Dat zal vooral komen dat het een groep betreft die eeuwenlang te maken heeft gehad met stelselmatig racisme en daar nu nog steeds mee te maken heeft. Waarschijnlijk zullen er genoeg zijn die in hun leven vaak genoeg het neger in negatieve context naar hun hoofd geslingerd hebben gekregen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun jij aan mij uitleggen hoe een neger last heeft van een straatnaambord in een of andere triest wijkje? Waarschijnlijk heeft het iets met gevoel te maken. Ik krijg een naar gevoel van mensen die anderen in hun vrijheid willen beknotten. Ik krijg ook een naar gevoel van mensen die zoeken naar redenen om gekwetst te zijn, omdat je dan constant op je hoede moet zijn om niks verkeerds te zeggen en dan zul je alsnog falen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |