abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63674015
Publieke omroepen hoor je (bijna) alleen maar praten over "pieten".

Maar in mijn kindertijd waren het nog gewoon zwarte pieten
En toen waren ze nog echt zwart, en niet chocoladebruin zoals in het Sinterklaasjournaal (wat overigens wel een erg leuk programma is ).

Ik vind het zo schandelijk dat omroepen tijdens een Oer Hollands feest menen politiek correct te moeten zijn door nu het woord "zwarte" weg te laten. Eerst had je dat gezeik met de gekleurde pieten en nu dit

Tot zover mijn klacht
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 1 december 2008 @ 18:04:34 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63674041
Ik laatst ook roepen naar een groep Marokkaanse jongens of ik een hand pepernoten mocht en een fijne marsepeinen vrachtwagen in mijn schoen werden ze boos ofzo
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 1 december 2008 @ 18:04:45 #3
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_63674049
Terechte klacht je mag gewoon zeggen zwarte piet, blijf van ons Holland af
Blub
pi_63674062
Terechte klacht. Dat politiek correcte gezeik komt me de neus uit
  maandag 1 december 2008 @ 18:05:28 #5
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_63674066
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik laatst ook roepen naar een groep Marokkaanse jongens of ik een hand pepernoten mocht en een fijne marsepeinen vrachtwagen in mijn schoen werden ze boos ofzo
Blub
  maandag 1 december 2008 @ 18:11:26 #6
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_63674197
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Ha! Je valt door de mand, schavuit! Je wist wel dat het Marokkaanse jongens waren, jij droeftoeter! Ga je schamen! Ons een beetje voorliegen, tssk tssk
pi_63674355
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:03 schreef TLC het volgende:
Publieke omroepen hoor je (bijna) alleen maar praten over "pieten".

Maar in mijn kindertijd waren het nog gewoon zwarte pieten
En toen waren ze nog echt zwart, en niet chocoladebruin zoals in het Sinterklaasjournaal (wat overigens wel een erg leuk programma is ).

Ik vind het zo schandelijk dat omroepen tijdens een Oer Hollands feest menen politiek correct te moeten zijn door nu het woord "zwarte" weg te laten. Eerst had je dat gezeik met de gekleurde pieten en nu dit

[ afbeelding ]

Tot zover mijn klacht
Onzinnige klacht. Je klaagt om te klagen.

In mijn kinder jaren (begin jaren 80, waarschijnlijk ook jouw kinder jaren) werd 'pieten' al regelmatig gebruikt, simpelweg omdat het makkelijker spreekt. Mensen neigen nu eenmaal vaak naar verkorte vormen.
Krekker is de bom!
pi_63674397
Zat laatst Nostalgie net op TV te kijken met een stukje over spaarpotten in de jaren 50-60 en er was 1 zo'n spaarpot van een lachend hoofd van een zwart persoon en de voice over: 'en dan dit nikkertje'.

Geweldig toch, vroegah kon alles nog

Nu is elk woord wat zwart benoemd slecht en racistisch boehoe
pi_63674471
Terechte klacht, ik erger me daar ook kapot aan.
Hoorde vandaag dat het kruisje op de mijter van Sinterklaas ook niet helemaal politiek correct is, dus dat zal ook wel verdwijnen.
Gelukkig draagt de Goede Sint al een soort burka dat scheelt
  maandag 1 december 2008 @ 18:28:55 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_63674548
Chocoladebruin vind ik juist racistisch... dan maak je er negers mee belachelijk in plaats van dat het zwarte pieten zijn
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_63674587
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:21 schreef Jimmeh het volgende:
Zat laatst Nostalgie net op TV te kijken met een stukje over spaarpotten in de jaren 50-60 en er was 1 zo'n spaarpot van een lachend hoofd van een zwart persoon en de voice over: 'en dan dit nikkertje'.

Geweldig toch, vroegah kon alles nog

Nu is elk woord wat zwart benoemd slecht en racistisch boehoe
looooooool
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63674660
Piet zo zwart als roet, van het schoonmaken vn schoorstenen, die bruine pieten, wat zouden die schoonmaken. ?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 1 december 2008 @ 18:45:31 #13
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_63674892
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:35 schreef longinus het volgende:
Piet zo zwart als roet, van het schoonmaken vn schoorstenen, die bruine pieten, wat zouden die schoonmaken. ?
De anus van Ballin en Klink.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_63674926
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:45 schreef Birra het volgende:

[..]

De anus van Ballin en Klink.
I feel kinda Locrian today
  maandag 1 december 2008 @ 19:03:44 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63675250
ik zeg altijd: 'zwarte negers'. En mensen dan altijd maar roepen dat ik contamineer ofzo. Vieze linkse politiek correcte huilies.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_63675443
Ja, inderdaad wel sneu. Sowieso die hele ophef over zwarte pieten, komop zeg. Waar mensen zich allemaal druk om kunnen maken.
pi_63675455
Ik wil dat ze weer teruggaan naar mijn tijd toen er nog niet gezeikt werd over dat zwarte pieten een link was naar de slavernij. Misschien was ik zelf te jong om het te snappen toen lol.

Vriend van me komt van Aruba en speelde daar jaren zwarte piet en hij is donker. Vroeg hem toen ik dat hoorde of hij dan alleen maar lippenstif ophoefde te doen. En die gast deed niet flippen. Ik denk dat alleen mensen schreeuwen om de zogehete discriminatie en slavernij die het niet eens meegemaakt hebben. Het is een kinderfeest. Hou op met dat hypocriete gedoe en eet nog een chocolade letter.
  maandag 1 december 2008 @ 19:13:35 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63675503
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:11 schreef maankatje1980 het volgende:
Ik wil dat ze weer teruggaan naar mijn tijd toen er nog niet gezeikt werd over dat zwarte pieten een link was naar de slavernij. Misschien was ik zelf te jong om het te snappen toen lol.

Vriend van me komt van Aruba en speelde daar jaren zwarte piet en hij is donker. Vroeg hem toen ik dat hoorde of hij dan alleen maar lippenstif ophoefde te doen. En die gast deed niet flippen. Ik denk dat alleen mensen schreeuwen om de zogehete discriminatie en slavernij die het niet eens meegemaakt hebben. Het is een kinderfeest. Hou op met dat hypocriete gedoe en eet nog een chocolade letter.
Idd. Sometimes when you think you see racism you only see yourself.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 1 december 2008 @ 19:16:00 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_63675559
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:03 schreef SpecialK het volgende:
ik zeg altijd: 'zwarte negers'. En mensen dan altijd maar roepen dat ik contamineer ofzo. Vieze linkse politiek correcte huilies.
Mensen roepen dat jij contamineert?

Bedoel je contamineren als in verontreinigen? Of doel je tijdens deze poging om grappig te doen op een contaminatie? Want een 'zwarte neger' is dus geen contaminatie. In dat geval doel je wellicht op een pleonasme (maar ook dat is het eigenlijk niet).
Krekker is de bom!
  Donald Duck held maandag 1 december 2008 @ 19:16:05 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63675563
Dat valt nog mee. Zo lang ze maar zwart blijven in ieder geval. Dat walgelijke politiek correcte experiment met die gekleurde pieten enkele jaren terug was nog vele malen erger
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 1 december 2008 @ 19:25:26 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63675822
Die kleine van mij is doodsbang voor Zwarte Piet. Sinterklaas is lief, maar Zwarte piet is .... nou, zwart.

Liep ik pas met haar door Boxtel, komt daar de dorps-Somaliër aan. Dus de kleine verstopt zich vlug achter mijn lange jas. Zeg ik tegen haar: "Dat is geen Zwarte Piet, Prul, dat is maar een neger." Kijkt dat Premtimespook me boos aan! Toen werd ik ook bang.

Enfin, waar ik écht een hekel heb is wanneer ze het over "Witten" hebben, wanneer ze ons Blanken bedoelen. En dan vooral wanneer ze hun best doen het een tikkeltje minachtend uit te spreken, gelijk Noraly Beyer. "De Witten in Zuid-Afrika hebben vandaag geprotesteerd tegen...". Ik snap best wel dat wanneer we het in dezelfde zin over "blanken" en "zwarten" hebben, dit minderwaardig klinkt voor de zwarten. Maar is dat mijn schuld? Wat mij betreft noemen we die mensen gewoon negers. Witten en Zwarten vind ik sowieso dom, want geen neger is zo zwart als roet en geen blanke zo wit als sneeuw.
The End Times are wild
  maandag 1 december 2008 @ 19:26:24 #22
66083 Platina
78th Element
pi_63675848
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bedoel je contamineren als in verontreinigen? Of doel je tijdens deze poging om grappig te doen op een contaminatie? Want een 'zwarte neger' is dus geen contaminatie. In dat geval doel je wellicht op een pleonasme (maar ook dat is het eigenlijk niet).
Ik kan wel een lang verhaal vertellen maar dit is ook gewoon een fail.
  maandag 1 december 2008 @ 19:36:21 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63676146
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De wereld is best wel een serieuze plek he?
  maandag 1 december 2008 @ 19:42:51 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_63676345
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De wereld is best wel een serieuze plek he?
Als je een grap wil maken moet deze wel ergens op slaan. Maar misschien dat ik jouw humor gewoon niet begrijp. Vandaar ook mijn vragen. Je kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet mijn best doe om jouw poging tot humor te begrjipen.
Krekker is de bom!
  maandag 1 december 2008 @ 19:46:15 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63676428
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef KreKkeR het volgende:
Onzinnige klacht. Je klaagt om te klagen.

In mijn kinder jaren (begin jaren 80, waarschijnlijk ook jouw kinder jaren) werd 'pieten' al regelmatig gebruikt, simpelweg omdat het makkelijker spreekt. Mensen neigen nu eenmaal vaak naar verkorte vormen.
Dattes. Wat een gezeik, back in my days..! zeiden ze ook al gewoon Pieten.
Ik ga naar huis.
  maandag 1 december 2008 @ 19:47:42 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63676480
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als je een grap wil maken moet deze wel ergens op slaan. Maar misschien dat ik jouw humor gewoon niet begrijp. Vandaar ook mijn vragen. Je kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet mijn best doe om jouw poging tot humor te begrjipen.
Moet ik eerlijk zijn dat ik pleonasme en contaminatie daar even door elkaar haalde. Maar het lijkt me dat er wel amusantere manieren zijn om dat aan de orde te brengen. Nu kom je een beetje over als een betweterige zuurpruim. En dat's jammer.
  maandag 1 december 2008 @ 19:51:32 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63676604
Terechte klacht. Bij ons thuis zongen we altijd het volgende wijsje

Nikkerslaven
Boterstaven
Wie gaat een tunnel naar Afrika graven?

en daar hadden we nog zo wat koddige varianten op.

Maar toen ik op de kleuterschool dat liedje begon te zingen konden mooi mijn ouders bij de hoofdjuf op bezoek. Dat was ook zo'n politiek-correcte teef.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 1 december 2008 @ 19:55:37 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63676722
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:51 schreef Ringo het volgende:
Terechte klacht. Bij ons thuis zongen we altijd het volgende wijsje

Nikkerslaven
Boterstaven
Wie gaat een tunnel naar Afrika graven?

en daar hadden we nog zo wat koddige varianten op.

Maar toen ik op de kleuterschool dat liedje begon te zingen konden mooi mijn ouders bij de hoofdjuf op bezoek. Dat was ook zo'n politiek-correcte teef.
Gelukkig werden in mijn tijd dat soort versjes nog op school zelf geleerd.
The End Times are wild
pi_63677004
Ik kreeg vanmiddag snoep van drie zwarte pieten in de stad
terechte klacht. gezeik altijd
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_63680603
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:05 schreef Fha het volgende:
Ik kreeg vanmiddag snoep van drie zwarte pieten in de stad
terechte klacht. gezeik altijd
Heb altijd geleerd om geen snoepjes aan te nemen van negroïde medemensen.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  maandag 1 december 2008 @ 22:20:13 #31
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63681723
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:51 schreef deepart het volgende:

[..]

Heb altijd geleerd om geen snoepjes aan te nemen van negroïde medemensen.
Dat is een goed eigen.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 1 december 2008 @ 23:52:34 #32
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_63684819
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:
Die kleine van mij is doodsbang voor Zwarte Piet. Sinterklaas is lief, maar Zwarte piet is .... nou, zwart.

Liep ik pas met haar door Boxtel, komt daar de dorps-Somaliër aan. Dus de kleine verstopt zich vlug achter mijn lange jas. Zeg ik tegen haar: "Dat is geen Zwarte Piet, Prul, dat is maar een neger." Kijkt dat Premtimespook me boos aan! Toen werd ik ook bang.

Enfin, waar ik écht een hekel heb is wanneer ze het over "Witten" hebben, wanneer ze ons Blanken bedoelen. En dan vooral wanneer ze hun best doen het een tikkeltje minachtend uit te spreken, gelijk Noraly Beyer. "De Witten in Zuid-Afrika hebben vandaag geprotesteerd tegen...". Ik snap best wel dat wanneer we het in dezelfde zin over "blanken" en "zwarten" hebben, dit minderwaardig klinkt voor de zwarten. Maar is dat mijn schuld? Wat mij betreft noemen we die mensen gewoon negers. Witten en Zwarten vind ik sowieso dom, want geen neger is zo zwart als roet en geen blanke zo wit als sneeuw.

Niet zo huilie gaan doen, komt erg sneu over. Lees dit dan maar voor een ander perspectief.
  dinsdag 2 december 2008 @ 00:36:42 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63685694
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:52 schreef Subversive het volgende:

[..]

Niet zo huilie gaan doen, komt erg sneu over. Lees dit dan maar voor een ander perspectief.
Ja leuk man, je bent de eerste.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:13:32 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63688659
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:

Liep ik pas met haar door Boxtel,...
whehehe boxtel.
pi_63691350
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

whehehe boxtel.
Boxtel met zijn stinkie frikandelle fabriek
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')