quote:Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik laatst ook roepen naar een groep Marokkaanse jongens of ik een hand pepernoten mocht en een fijne marsepeinen vrachtwagen in mijn schoen werden ze boos ofzo
Ha! Je valt door de mand, schavuit! Je wist wel dat het Marokkaanse jongens waren, jij droeftoeter! Ga je schamen! Ons een beetje voorliegen, tssk tsskquote:Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik laatst ook roepen naar een groep Marokkaanse jongens of ik een hand pepernoten mocht en een fijne marsepeinen vrachtwagen in mijn schoen werden ze boos ofzo
Onzinnige klacht. Je klaagt om te klagen.quote:Op maandag 1 december 2008 18:03 schreef TLC het volgende:
Publieke omroepen hoor je (bijna) alleen maar praten over "pieten".
Maar in mijn kindertijd waren het nog gewoon zwarte pieten![]()
En toen waren ze nog echt zwart, en niet chocoladebruin zoals in het Sinterklaasjournaal (wat overigens wel een erg leuk programma is![]()
).
Ik vind het zo schandelijk dat omroepen tijdens een Oer Hollands feest menen politiek correct te moeten zijn door nu het woord "zwarte" weg te laten. Eerst had je dat gezeik met de gekleurde pieten en nu dit![]()
[ afbeelding ]
Tot zover mijn klacht
loooooooolquote:Op maandag 1 december 2008 18:21 schreef Jimmeh het volgende:
Zat laatst Nostalgie net op TV te kijken met een stukje over spaarpotten in de jaren 50-60 en er was 1 zo'n spaarpot van een lachend hoofd van een zwart persoon en de voice over: 'en dan dit nikkertje'.
Geweldig toch, vroegah kon alles nog
Nu is elk woord wat zwart benoemd slecht en racistisch boehoe![]()
De anus van Ballin en Klink.quote:Op maandag 1 december 2008 18:35 schreef longinus het volgende:
Piet zo zwart als roet, van het schoonmaken vn schoorstenen, die bruine pieten, wat zouden die schoonmaken. ?
Idd. Sometimes when you think you see racism you only see yourself.quote:Op maandag 1 december 2008 19:11 schreef maankatje1980 het volgende:
Ik wil dat ze weer teruggaan naar mijn tijd toen er nog niet gezeikt werd over dat zwarte pieten een link was naar de slavernij. Misschien was ik zelf te jong om het te snappen toen lol.
Vriend van me komt van Aruba en speelde daar jaren zwarte piet en hij is donker. Vroeg hem toen ik dat hoorde of hij dan alleen maar lippenstif ophoefde te doen. En die gast deed niet flippen. Ik denk dat alleen mensen schreeuwen om de zogehete discriminatie en slavernij die het niet eens meegemaakt hebben. Het is een kinderfeest. Hou op met dat hypocriete gedoe en eet nog een chocolade letter.
Mensen roepen dat jij contamineert?quote:Op maandag 1 december 2008 19:03 schreef SpecialK het volgende:
ik zeg altijd: 'zwarte negers'. En mensen dan altijd maar roepen dat ik contamineer ofzo. Vieze linkse politiek correcte huilies.
Ik kan wel een lang verhaal vertellen maar dit is ook gewoon een fail.quote:Op maandag 1 december 2008 19:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mensen roepen dat jij contamineert?![]()
Bedoel je contamineren als in verontreinigen? Of doel je tijdens deze poging om grappig te doen op een contaminatie? Want een 'zwarte neger' is dus geen contaminatie. In dat geval doel je wellicht op een pleonasme (maar ook dat is het eigenlijk niet).
De wereld is best wel een serieuze plek he?quote:Op maandag 1 december 2008 19:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mensen roepen dat jij contamineert?![]()
Bedoel je contamineren als in verontreinigen? Of doel je tijdens deze poging om grappig te doen op een contaminatie? Want een 'zwarte neger' is dus geen contaminatie. In dat geval doel je wellicht op een pleonasme (maar ook dat is het eigenlijk niet).
Als je een grap wil maken moet deze wel ergens op slaan. Maar misschien dat ik jouw humor gewoon niet begrijp. Vandaar ook mijn vragen. Je kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet mijn best doe om jouw poging tot humor te begrjipen.quote:Op maandag 1 december 2008 19:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De wereld is best wel een serieuze plek he?
Dattes. Wat een gezeik, back in my days..! zeiden ze ook al gewoon Pieten.quote:Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef KreKkeR het volgende:
Onzinnige klacht. Je klaagt om te klagen.
In mijn kinder jaren (begin jaren 80, waarschijnlijk ook jouw kinder jaren) werd 'pieten' al regelmatig gebruikt, simpelweg omdat het makkelijker spreekt. Mensen neigen nu eenmaal vaak naar verkorte vormen.
Moet ik eerlijk zijn dat ik pleonasme en contaminatie daar even door elkaar haalde. Maar het lijkt me dat er wel amusantere manieren zijn om dat aan de orde te brengen. Nu kom je een beetje over als een betweterige zuurpruim. En dat's jammer.quote:Op maandag 1 december 2008 19:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als je een grap wil maken moet deze wel ergens op slaan. Maar misschien dat ik jouw humor gewoon niet begrijp. Vandaar ook mijn vragen. Je kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet mijn best doe om jouw poging tot humor te begrjipen.
Gelukkig werden in mijn tijd dat soort versjes nog op school zelf geleerd.quote:Op maandag 1 december 2008 19:51 schreef Ringo het volgende:
Terechte klacht. Bij ons thuis zongen we altijd het volgende wijsje
Nikkerslaven
Boterstaven
Wie gaat een tunnel naar Afrika graven?
en daar hadden we nog zo wat koddige varianten op.
Maar toen ik op de kleuterschool dat liedje begon te zingen konden mooi mijn ouders bij de hoofdjuf op bezoek. Dat was ook zo'n politiek-correcte teef.
Heb altijd geleerd om geen snoepjes aan te nemen van negroïde medemensen.quote:Op maandag 1 december 2008 20:05 schreef Fha het volgende:
Ik kreeg vanmiddag snoep van drie zwarte pieten in de stad![]()
terechte klacht. gezeik altijd
Dat is een goed eigen.quote:Op maandag 1 december 2008 21:51 schreef deepart het volgende:
[..]
Heb altijd geleerd om geen snoepjes aan te nemen van negroïde medemensen.
quote:Op maandag 1 december 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:
Die kleine van mij is doodsbang voor Zwarte Piet. Sinterklaas is lief, maar Zwarte piet is .... nou, zwart.
Liep ik pas met haar door Boxtel, komt daar de dorps-Somaliër aan. Dus de kleine verstopt zich vlug achter mijn lange jas. Zeg ik tegen haar: "Dat is geen Zwarte Piet, Prul, dat is maar een neger." Kijkt dat Premtimespook me boos aan! Toen werd ik ook bang.
Enfin, waar ik écht een hekel heb is wanneer ze het over "Witten" hebben, wanneer ze ons Blanken bedoelen. En dan vooral wanneer ze hun best doen het een tikkeltje minachtend uit te spreken, gelijk Noraly Beyer. "De Witten in Zuid-Afrika hebben vandaag geprotesteerd tegen...". Ik snap best wel dat wanneer we het in dezelfde zin over "blanken" en "zwarten" hebben, dit minderwaardig klinkt voor de zwarten. Maar is dat mijn schuld? Wat mij betreft noemen we die mensen gewoon negers. Witten en Zwarten vind ik sowieso dom, want geen neger is zo zwart als roet en geen blanke zo wit als sneeuw.
Ja leuk man, je bent de eerste.quote:Op maandag 1 december 2008 23:52 schreef Subversive het volgende:
[..]
Niet zo huilie gaan doen, komt erg sneu over. Lees dit dan maar voor een ander perspectief.
whehehe boxtel.quote:Op maandag 1 december 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:
Die kleine van mij is doodsbang voor Zwarte Piet. Sinterklaas is lief, maar Zwarte piet is .... nou, zwart.
Liep ik pas met haar door Boxtel,...
Boxtel met zijn stinkie frikandelle fabriekquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |