Zal me niks verbazen dat neo-nazi's het bedacht hebben, die staan niet echt bekend om hun organisatie vermogen of logisch na kunnen denken. Plus die tekst over "blanke Nederlanders" zegt ook wel genoeg, blijkbaar denken ze een alternatieve "blood & honour" op te richten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 05:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mag ik het raar vinden dat een organisatie die min of meer ten doel heeft, de Nederlandse cultuur en normen en waarden te verdedigen een Engelse naam heeft ?
Sub - vraag, waarom commanders ? Wat is er mis het Nederlandse woord, commandant ?
Hij heeft het over 'beschermen van familie en kennissen' .quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:32 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Http://www.amsterdamfm.nl/dsda-krabbelt-terug/
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)amsterdam-beveiligenquote:"Als de overheid, politie en leger niets doen, gaat de Nederlandse bevolking (met steun van het buitenland) het zelf doen. Wie niet luistert, moet het gaan voelen, vinden wij", schrijft De Zwaan in een brief over de oprichting van de club.
De Zwaan laat aan De Telegraaf weten dat hij niet uit is op gewapend optreden. Hij wil burgerwachten gaan oprichten die gaan "patrouilleren" bij uitgaansgelegenheden en "bescherming" bieden. Hij ontkent dat DSDA een nazistische club is.
Afwachten, die demonstratie van pegida is morgen in Amsterdam, ik hoop dat je popcorn hebt ingekocht, zal spannend worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat deze types al snel met elkaar op de vuist zullen gaan
Die vent weet zelf ook niet meer wat de bedoeling was. Hij zal wel zijn teruggefloten door iemand en het nu allemaal een beetje verdraaien.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij heeft het over 'beschermen van familie en kennissen' .
Dat lijkt me slap gelul. Willen ze dan dat iemand voortdurend zijn familie en kennissen stalkt ?
Dus niet.....
'familie en kennissen' wordt hier gebruikt als eufemisme voor 'eigen volk' .
[..]
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)amsterdam-beveiligen
twitter:barrysmit twitterde op zaterdag 06-02-2016 om 15:32:33Onder Pegida-demonstranten ook mensen van de 'Dutch Self Defense Army'. Prachtige omschrijving op hun fb-pagina. https://t.co/wHTuUMdIyF reageer retweet
ik moet hieraan denkenquote:Op donderdag 4 februari 2016 13:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Van die echte paintball helden die ons land wel even gaan redden
"Gelijkgestemden die zichzelf willen verdedigen tegen mogelijke onheil en onderdrukking door derden!"quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:barrysmit twitterde op zaterdag 06-02-2016 om 15:32:33Onder Pegida-demonstranten ook mensen van de 'Dutch Self Defense Army'. Prachtige omschrijving op hun fb-pagina. https://t.co/wHTuUMdIyF reageer retweet
Ze zijn gesignaleerd bij de carnavalsoptocht in Asd.
quote:
Waar blijkt dat uit in de film?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef D1990 het volgende:
Wel apart dat Van der Laan het Antifa eigenlijk gebruikt als onofficiële knokploeg.
Blood&Honour was toch die naziachtige groep die betrapt werd op militaire trainingen en wapenbezit ?quote:En wat ook vreemd is, is dat "Blood & Honour" illegaal is en gecategoriseerd is als criminele organisatie, maar AFA dan weer niet.
Nee, maakt dat wat uit? Ze gebruiken allebei geweld om hun doelen te bereiken, en AFA gebruikt boksbeugels etc, zijn ook wapens.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit in de film?
[..]
Blood&Honour was toch die naziachtige groep die betrapt werd op militaire trainingen en wapenbezit ?
Maar is die groep dan verboden ?
AFA -mensen zijn niet gepakt voor wapenbezit of militaire trainingen , dacht ik.
Dat moet het verschil zijn.
Maar burgemeester van der Laan heeft niks een foute knokploeg ingezet dus ....quote:Op maandag 8 februari 2016 20:04 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, maakt dat wat uit? Ze gebruiken allebei geweld om hun doelen te bereiken, en AFA gebruikt boksbeugels etc, zijn ook wapens.
En AFA heeft ook brandbommen gegooid en mensen geprobeerd levend te verbranden in Kedichem in 1984, en bedreigen mensen en zaaleigenaren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rookbomquote:Als een rookbom nat wordt, kan hij met een steekvlam ontbranden zodra hij wordt aangestoken. Dit zou zijn gebeurd toen op 29 maart 1986 radicale actievoerders met traangas en rookbommen een bijeenkomst van de Centrumpartij verstoorden in hotel Cosmopolite in Kedichem. Het hotel vloog in brand als gevolg waarvan Wil Schuurman een been verloor. De schade aan het gebouw bleek zo groot dat het moest worden afgebroken.
Aangezien je zoveel moeite neemt om hun te verdedigen, neem ik aan dat je een sympathisant bent van de AFA? Anders zou je hun geweld niet goedpraten namelijk.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar burgemeester van der Laan heeft niks een foute knokploeg ingezet dus ....
Dat mag ie ook niet. Hij mag maar 1 knokploeg gebruiken... de politie.
Nu zit je allerlei mensen en organisaties op één hoop te gooien. Je noemt dat allemaal AFA.
Dat kan natuurlijk niet.
Je kunt ook niet zomaar beweren dat de tegendemonstranten van zaterdag boksbeugels hebben of ooit hebben gebruikt of 30 jaar geleden in Kedichem waren.
Dat is net zo verketterend als al die pegidalieden voor fascisten uitmaken.
ps het was een rookbom in Kedichem die spontaan ontbrandde.... geen brandbom
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rookbom
Wie bedoel je met AFA.... ?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:39 schreef D1990 het volgende:
[..]
Aangezien je zoveel moeite neemt om hun te verdedigen, neem ik aan dat je een sympathisant bent van de AFA? Anders zou je hun geweld niet goedpraten namelijk.
Je weet niet eens wat AFA/Antifa is?quote:Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie bedoel je met AFA.... ?
Was die organisatie in Kedichem aanwezig ? Wat is je bron?
Heb je een bron dat die organisatie of leden deze zaterdag bij deze demonstratie waren ?
En bedoelde je dat van der Laan die AFA gebruikte als knokploeg ? Wat is je bron ?
Nee... ik ben geen sympathisant van AFA.
Ik corrigeer je bewering dat er een brandbom was gebruikt in Kedichem. Dat schijnt niet zo te zijn.
Net zoals ik je corrigeer omdat het lijkt alsof je al die tegendemonstranten op een hoop gooit met mensen die boksbeugels gebruikte ooit of een rookbom gooide in Kedichem 30 jaar geleden
ps en wie bedoel je met Antifa ? is dat een organisatie ?
Ik weet niet goed wat jij bedoelt met die termen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:38 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat AFA/Antifa is?
.quote:Bewijzen? Dit is geen rechtbank, ooit gehoord van achterkamertjes politiek? Dat is een drogargument, dan kan je net zo goed dat soort dingen roepen bij technologie. Oftewel "ïk weet net hoe het werkt of gemaakt wordt, dus bestaat het niet".
Antifa was 6 januari aanwezig als onderdeel van de actie "Laat ze niet lopen". Enerzijds vermeld door het NRC, anderzijds door de website van "Laat ze niet lopen" hier en de website van Antifa zelf.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat jij bedoelt met die termen.
Is Antifa een organisatie of heb je het over een stroming van diverse organisaties en individuen?
En wat is dat met die beschuldiging dat van der Laan een antifa-knokploeg gebruikte?
Je trekt die beschuldiging in , neem ik aan
[..]
.
Dit is een discussieplatform en als je dingen beweert dan kun je gevraagd worden naar je bron.
Noem je AFA als een heuse organisatie ? Wat is je bron dat die te Kedichem was 30 jaar geleden en wat is je bron dat die afgelopen zaterdag tegendemonstreerden, wat best zou kunnen, maar was het ook zo ?
ok dus antifa=afa= een bestaande organisatiequote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:57 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Antifa was 6 januari aanwezig als onderdeel van de actie "Laat ze niet lopen". Enerzijds vermeld door het NRC, anderzijds door de website van "Laat ze niet lopen" hier en de website van Antifa zelf.
Verder staat Antifa voor antifascisme en is het de meer gebruikte naam voor AFA, ofwel Anti-Fascistische Aktie. Tijdens beelden van de demonstratie (moet je zelf even opzoeken) werd er dan ook "Antifa Amsterdam" gescandeerd en waren er vlaggen zichtbaar.
Dit is dus weer verwarrend. Je kunt iemand alleen AFA noemen als ie ook echte AFA-lid isquote:Verder is AFA zowel een samenvattende naam van (extreem-)linkse demonstranten als een volledige organisatie met structuur, achterliggende politieke ideologie (veelal anarcho-syndicalisme, waarvan de vlag ook zichtbaar was afgelopen 6 februari) welke ook door onder andere de AIVD in de gaten gehouden wordt als extremistische en terreurorganisatie.
Ach ja... lieden met extreemrechtse neigingen houden wel van complottheorietjes en slachtoffertheater.quote:De beschuldiging die mensen maken is dat er mogelijk opzet was door zowel Pegida als de tegendemonstratie met de aanwezigheid van AFA vrijwel direct naast elkaar en opeenvolgend (en overlappend) qua tijdstip te laten demonsteren. Kortom, mensen stellen dat dit bewust gebeurde om de Pegida demonstratie in te perken.
Het is een een soortgelijke situatie als met een NVU demonstratie; daar mag je ook meelopen als niet NVU-lid onder de banier van de partij. Idem dat AFA een officiële organisatie, kledingstijl (normaliter black bloc), vlag en logo heeft maar men bij dit soort demonstraties (welke niet direct gericht zijn op geweld en vernieling) ook sympatisanten toelaat onder de noemer Antifa. Kortom, bij de demonstratie waren er AFA-leden aanwezig, zoals vermeld op de officiële website, maar konden mensen zich onder de banier van 'Laat ze niet lopen' aansluiten als mede antifascisten. Zo moeilijk is dit niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is dus weer verwarrend. Je kunt iemand alleen AFA noemen als ie ook echte AFA-lid is
AFA is geen terreurorganisatie voor de wet, want dan zou het al verboden zijn.
Zo ook met het woord antifa. Als iemand geen lid is van AFA dan kun je hem geen antifa noemen
Hoe je het went of keert, het is simpelweg niet handig twee partijen welke als water en vuur zijn en lijnrecht tegenover elkaar staan vrijwel naast elkaar te laten demonstreren. Dat is vragen om problemen en de vraag blijft dan wel of het politieoptreden zwak was, of dat er een bewuste beslissing achter zat. Verder zijn complottheorieën bij elke extreme politieke stroming aanwezig en is dit zeker geen alleenrecht voor extreemrechts.quote:Ach ja... lieden met extreemrechtse neigingen houden wel van complottheorietjes.
Hun club, eigenvolk zijn altijd het slachtoffer van kwade krachten
Ik begreep dat deze tegendemonstratie geen specifieke AFA-demo was.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:16 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is een een soortgelijke situatie als met een NVU demonstratie; daar mag je ook meelopen als niet NVU-lid onder de banier van de partij. Idem dat AFA een officiële organisatie, kledingstijl (normaliter black bloc), vlag en logo heeft maar men bij dit soort demonstraties (welke niet direct gericht zijn op geweld en vernieling) ook sympatisanten toelaat onder de noemer Antifa.
Wat ik hoorde was er oorspronkelijk een kilometer afstand tussen de beide groepen gepland.quote:Hoe je het went of keert, het is simpelweg niet handig twee partijen welke als water en vuur zijn en lijnrecht tegenover elkaar staan vrijwel naast elkaar te laten demonstreren. Dat is vragen om problemen en de vraag blijft dan wel of het politieoptreden zwak was, of dat er een bewuste beslissing achter zat.
Waar heb je het nu precies over? Ik stel nergens dat het een specifieke AFA-demo was, wel dat deze mensen aanwezig waren, er een overkoepelende actie was en ander organisaties zichzelf ook kenbaar maakten. De website van Antifa stelt letterlijk aanwezig te zijn, dus geen idee wat je nu specifiek insinueert. Wat ik bedoel met "mensen mogen zichzelf inmengen" is het verschil tussen de specifieke organisatie (AFA) versus overkoepelende demonstranten (antifascisten).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik begreep dat deze tegendemonstratie geen specifieke AFA-demo was.
Meerder organisaties werkten samen en op AT5 sprak een van de organisators, een SP-lid
Leuk, maar dat heeft weinig te maken met mijn punt. Je weet van te voren dat dit soort demonstraties binnen minuten een kilometer afleggen. Mijns inziens lokte men ook geen directe confrontatie uit, maar feit blijft wel dat de kleine afstand en de nalatigheid de groepen vanaf het begin gescheiden te houden wel problemen veroorzaakten.quote:Wat ik hoorde was er oorspronkelijk een kilometer afstand tussen de beide groepen gepland.
Maar tegendemonstranten gingen op eigen houtje naar de pegida-plek.
Het is ook idiotie te denken dat de amsterdamse politie en B&W met opzet een rel wilden tussen de beide groepen.
Maar de pegidalui gingen ook moeilijk doen door niet naar een andere plaats te wandelen die de politie aangaf omdat op hun plek een verdacht pakketje werd gevonden, schrijft men.
Ik insinueer niks. Ik merk op dat die demonstratie geen specifieke AFA-demo was.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:28 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Waar heb je het nu precies over? Ik stel nergens dat het een specifieke AFA-demo was, wel dat deze mensen aanwezig waren, er een overkoepelende actie was en ander organisaties zichzelf ook kenbaar maakten. De website van Antifa stelt letterlijk aanwezig te zijn, dus geen idee wat je nu specifiek insinueert. Wat ik bedoel met "mensen mogen zichzelf inmengen" is het verschil tussen de specifieke organisatie (AFA) versus overkoepelende demonstranten (antifascisten).
Dat was ook mijn eerste gedachte, hoewel een paar kilometer verder kan men nog makkelijk per tram overbruggen.quote:Leuk, maar dat heeft weinig te maken met mijn punt. Je weet van te voren dat dit soort demonstraties binnen minuten een kilometer afleggen. Mijns inziens lokte men ook geen directe confrontatie uit, maar feit blijft wel dat de kleine afstand en de nalatigheid de groepen vanaf het begin gescheiden te houden wel problemen veroorzaakten.
Alle jongetjes doen dat. Als ze er maar mee stoppen als ze 12 zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:33 schreef EenzameFietser het volgende:
Doet mij heel erg denken aan het leger wat wij vormden toen we in de vijfde klas van de basisschool zaten. Goeie tijd! Allemaal een houten geweer. Zelf pijl-en-boog knutselen. Sluipen door het park. Beetje karate-moves oefenen. Iemand tot kolonel bombarderen en hem dan diezelfde middag weer degraderen tot gewone soldaat. Was gewoon iedere middag weer een feestje na schooltijd.
https://www.facebook.com/(...)83579620?pnref=storyquote:Die linkse landverraders hangen we mettertijd OOK op, als het aan mij ligt. Wat denk jij?
Wat staat er dan in dit stukje wat je niet serieus zou willen nemen? Ik zie toch een redelijk door feiten gestaafd tekstje voorbijkomen.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Nogmaals, wat een amateurs dit clubje![]()
En Indymedia, dat neem ik ook niet serieus. Wat een wereldvreemd antifa-platform
Eerder in dit topic schreef ik al dat dat clubje amateurs zijn. Die mening was ik al aangedaan voor dit stuk van Indymedia.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat staat er dan in dit stukje wat je niet serieus zou willen nemen? Ik zie toch een redelijk door feiten gestaafd tekstje voorbijkomen.
Moet die kleding van Hugo Boss zijn? wat een idioten. Ik zie een cartman achtig iemand voor me als lijderquote:
Klopt, objectief zijn ze niet. Maar dat betekent niet dat het allemaal leugens zijn. Dat die Jean de Zwaan een oplichter is, dat blijkt dus ook waar te zijn. Ik had dus toch gelijk, is namelijk een beetje verdacht als ze de eis stellen dat om lid te worden leden allerlei dingen van de organisatie moet kopen.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Nogmaals, wat een amateurs dit clubje![]()
En Indymedia, dat neem ik ook niet serieus. Wat een wereldvreemd antifa-platform
Maar ga dan eens inhoudelijk in op dat stuk...quote:Op zondag 6 maart 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Eerder in dit topic schreef ik al dat dat clubje amateurs zijn. Die mening was ik al aangedaan voor dit stuk van Indymedia.
Ik neem Indymedia niet serieus omdat die zeer selectief zijn in hun berichtgeving.
quote:Op zondag 6 maart 2016 12:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar ga dan eens inhoudelijk in op dat stuk...
Indymedia-defense army gespotquote:Op zondag 6 maart 2016 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook nog inhoudelijk commentaar op dit stuk over je bloedbroeders?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |