Gemeenschappelijke vijanden doen het traditioneel goed hè.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:50 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Asielzoekers hebben een verbroederende werking, blijkt maar weer.
Zo vechten wij elkaar hier wellicht de tent uit, maar er bestaat een zeker plekje op het internet waar we allemaal hetzelfde over denken.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gemeenschappelijke vijanden doen het traditioneel goed hè.
Dat mag je niet zeggen.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo vechten wij elkaar hier wellicht de tent uit, maar er bestaat een zeker plekje op het internet waar we allemaal hetzelfde over denken.
We zijn allemaal lyrisch over Joop.nl bedoel je?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo vechten wij elkaar hier wellicht de tent uit, maar er bestaat een zeker plekje op het internet waar we allemaal hetzelfde over denken.
De website van de Gay Krant?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gewoon bij elkaar komen in het buurthuis waar ze computers en computerboeken hebben. Ik heb een heel boek over Windows 10 doorgewerkt en ben nu bezig met Word. Koffie en koekjes zijn er ook.quote:Op maandag 1 februari 2016 08:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat moet ik mij daar bij voorstellen. Vast geen LAN-party?
Dat is de vraag. De organisatiekosten van de corporaties waren nooit spectaculair (ze zijn ook van prijzige, kleine regionale organisaties naar grote landelijke gegaan), maar de klap die de val van Vestia te weeg bracht is wel volledig opgevangen door de sector. De verhuurdersheffing kwam er na en heeft de rest van de reserves opgevreten, plus het onderhoudsbudget plus de druk op de huurders opgevoerd. De heffing was enkel bedoeld om de Rijksbegroting sluitend asap te krijgen er zat verder geen enkel stukje beleid achter.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet je afvragen in hoeverre je de krokodillentranen van de corporaties hierin letterlijk moet nemen. Ze hadden ook kunnen kiezen om hun eigen dure huishouding wat in te krimpen als gevolg van de verhuurdersheffing etc. En die lijken in de kast mbt projectontwikkeling waren deels ook al eerder te voorzien.
Welke inwoners?quote:
Gisteren ben ik overgestapt van Windows Vista op Windows 7. BAM!quote:Op maandag 1 februari 2016 11:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Gewoon bij elkaar komen in het buurthuis waar ze computers en computerboeken hebben. Ik heb een heel boek over Windows 10 doorgewerkt en ben nu bezig met Word. Koffie en koekjes zijn er ook.
En, ging het goed en bevalt het? Ik vond 7 heel prettig.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gisteren ben ik overgestapt van Windows Vista op Windows 7. BAM!
quote:Op maandag 1 februari 2016 12:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Net de Pvda. Een ander gezicht, maar dezelfde bullsh..quote:Op maandag 1 februari 2016 12:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nogmaals, je moet het niet te eenzijdig vanuit het perspectief van de corporatielobby bekijkenquote:Op maandag 1 februari 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. De organisatiekosten van de corporaties waren nooit spectaculair (ze zijn ook van prijzige, kleine regionale organisaties naar grote landelijke gegaan), maar de klap die de val van Vestia te weeg bracht is wel volledig opgevangen door de sector. De verhuurdersheffing kwam er na en heeft de rest van de reserves opgevreten, plus het onderhoudsbudget plus de druk op de huurders opgevoerd. De heffing was enkel bedoeld om de Rijksbegroting sluitend asap te krijgen er zat verder geen enkel stukje beleid achter.
Gemeenten willen dat de corporaties weer gaan bouwen, want dat kost de gemeente nauwelijks geld en vinden de inwoners leuk. De corporaties kunnen dat of mogen dat nadrukkelijk niet. In de periode 2010 - 2014 is het percentage nieuwbouw al met 50% gekrompen en in de periode 2014 - 2019 wordt nog maar de helft van de vorige periode door de corporaties gebouwd. Als de corporaties ooit nog zullen herstellen (wat niet de gedachte is) duur het minimaal nog 10 jaar voordat zij weer op het niveau zijn van de jaren negentig en nul.
Ja, werkt als een trein en het lijkt dusdanig veel op elkaar dat ik alles gewoon snap dus dat is ook mooi meegenomen.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:55 schreef Disana het volgende:
[..]
En, ging het goed en bevalt het? Ik vond 7 heel prettig.
Mooi zo. Dan nu over naar 10.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, werkt als een trein en het lijkt dusdanig veel op elkaar dat ik alles gewoon snap dus dat is ook mooi meegenomen.
Inderdaad Tamabralski. Het mag gezegd worden.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:58 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Net de Pvda. Een ander gezicht, maar dezelfde bullsh..
Bij associatie denk ik dan ook meteen aan Guido.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar denk ik ook altijd aan bij die drie letters.
Ik plaag maar. Nee, 10 heeft wel een startmenu.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is toch zonder startmenu en met blokjes en zo? Dat mot ik nie.
Oh, dat valt me nog mee. Maar ik denk dat ik hier nu eerst wel enkele jaren mee vooruit kan.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik plaag maar. Nee, 10 heeft wel een startmenu.
Hier heeft de overheid (Blok) welwillend aan meegewerkt. En dat is erg kwalijk. Vind ik.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:59 schreef 99.999
Dat ze die heffing vervolgens zoveel mogelijk door proberen te rekenen aan hun huurders..
Even checken hoe lang 7 nog wordt geupdate.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, dat valt me nog mee. Maar ik denk dat ik hier nu eerst wel enkele jaren mee vooruit kan.
Het rijk kan ook niet voor de corporaties bepalen hoe ze dat geld exact ophalen.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:04 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hier heeft de overheid (Blok) welwillend aan meegeholpen. En dat is erg kwalijk.
Met rentederivaten.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het rijk kan ook niet voor de corporaties bepalen hoe ze dat geld exact ophalen.
Scheefhuurdersheffing was een inititaief van de verhuurders?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het rijk kan ook niet voor de corporaties bepalen hoe ze dat geld exact ophalen.
Nee, de wijze waarop ze het vervolgens betalen echter wel.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Scheefhuurdersheffing was een inititaief van de verhuurders?
Je kunt natuurlijk wel vantevoren bedenken waar dat vandaan gaat komen.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Renteserivaten zijn eigenlijk prima financiële instrumenten. Snap niet waarom de media de afgelopen jaren hebben gedaan alsof dat zulke boosaardige enorm complexe dingen zijn.quote:
Een econoom zegt het, dus het zal wel onwaar zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Renteserivaten zijn eigenlijk prima financiële instrumenten.
Ewald Engelen is tegen rentederivaten. Wat nu?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Een econoom zegt het, dus het zal wel onwaar zijn.
Twee economen die het oneens zijn. Ik zal de krant alvast bellen om de persen te stoppen.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ewald Engelen is tegen rentederivaten. Wat nu?
Iemand doet het maar Niemand heeft het gedaan?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, de wijze waarop ze het vervolgens betalen echter wel.
Ik heb even gezocht en je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken, want Windows 7 gaat nog ondersteund worden tot 2020.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ewald Engelen is tegen rentederivaten. Wat nu?
Arme, zielige mensen in tochtige en slecht onderhouden krotten stoppen is een beetje de familybusiness dus ik ben inderdaad niet heel objectiefquote:Op maandag 1 februari 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
Nogmaals, je moet het niet te eenzijdig vanuit het perspectief van de corporatielobby bekijken .
Bij een reguliere organisatie komt 70%+ van de kosten op de loonlasten te liggen. Corporaties zijn daar een uitzondering op, maar op een gegeven moment zijn die over gegaan van organisaties van 200+ man op 5.000 woningen naar organisaties van 500+ op de 50.000 woningen. De totale beheerde waarde van de stenen bedraagt al vrij snel 157k x het aantal woningen. Dat gaat dus om vele miljarden.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
En wellicht waren de organisatiekosten nooit echt spectaculair maar voor een publieke organisatie waren ze wel stevig en liepen ze veelal ook flink op in voorgaande jaren. Zo was hun beloningsbeleid vaak vrij ruimhartig en was de eigen huisvesting vaak belangrijker dan die van hun huurders. Daarbij is het overigens ook de vraag of de schaalvergroting het zoveel goedkoper gemaakt heeft allemaal.
Het doorberekenen van de heffing aan de huurders was een idee van Blok zelf om "de scheefhuur" aan te pakken. Die heeft de corporaties toen ook toegang gegeven tot de inkomensgegevens van de huurders en de huurstijging inkomensafhankelijk gemaakt. Wat er in de praktijk toe leidde dat huurder in twee jaar tijd tot tweemaal toe met een stijging van 4% werden geconfronteerd. Zowel de scheefhuurders (voor wie dat niet spannend is) als voor relatief arme huurders voor wie dat wel een klap was.quote:Dat er weinig beleid achter de verhuurdersheffing zat ben ik helemaal met je eens. Dat was wel een misser. Maar uiteindelijk is het ingegeven door zowel de rijksbegroting als de behoefte om de corporaties te straffen voor alle misstanden in de sector. Geen erg sympathieke motivatie maar helaas speelt het wel mee.
Dat ze die heffing vervolgens zoveel mogelijk door proberen te rekenen aan hun huurders is een keuze net zoals het stoppen met bouwprojecten. Daarin waren ook echt andere keuzes mogelijk maar die functioneren minder goed bij het onder druk zetten van Den Haag om maatregelen terug te draaien.
Tuurlijk gaat 7 nog ondersteund worden. Die backdoors voor NSA gaan dicht. En die moeten weer openquote:Op maandag 1 februari 2016 13:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken, want Windows 7 gaat nog ondersteund worden tot 2020.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/lifecycle
Omdat bepaalde mensen ze roekeloos hebben gebruikt.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Renteserivaten zijn eigenlijk prima financiële instrumenten. Snap niet waarom de media de afgelopen jaren hebben gedaan alsof dat zulke boosaardige enorm complexe dingen zijn.
Hulde.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Arme, zielige mensen in tochtige en slecht onderhouden krotten stoppen is een beetje de familybusiness dus ik ben inderdaad niet heel objectief
BAM.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken, want Windows 7 gaat nog ondersteund worden tot 2020.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/lifecycle
quote:Op maandag 1 februari 2016 13:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Arme, zielige mensen in tochtige en slecht onderhouden krotten stoppen is een beetje de familybusiness dus ik ben inderdaad niet heel objectief
Is kaas dan Kwak?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En Ryon is dan een beetje het achterlijke neefje Donald, natuurlijk.
Nee, als het huis bestemd is voor de sociale sector mogen ze het huis niet verkopen aan scheefwonenende huurder. Dat levert op meerdere gebieden een conflicterend belang op. De scheefwonende huurder claimt iets waar hij/zij geen recht op heeft (een betaalbaar huis) en de WBC/WBV gaat dan tegen haar maatschappelijke taakstelling in.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Tot een jaar of vier geleden was ik ook zo een scheefhuurder. Heb daarvoor een paar keer aan de WBV gevraagd het huis te kopen, nooit antwoord op gekregen.
WBV die veel willen bouwen kunnen prima aan kapitaal komen door hun bestaande huizen aan de huurders te verkopen tegen een schappelijke prijs. Dat willen ze alleen niet.
Monsterbubbel.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:38 schreef Reya het volgende:
[..]
http://bloombergview.com/(...)sis-but-not-the-cost
Dit was ver voor de discussie over scheefhuren en hoe wilden zij weten dat ik scheef huurde?quote:Op maandag 1 februari 2016 13:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, als het huis bestemd is voor de sociale sector mogen ze het huis niet verkopen aan scheefwonenende huurder. Dat levert op meerdere gebieden een conflicterend belang op. De scheefwonende huurder claimt iets waar hij/zij geen recht op heeft (een betaalbaar huis) en de WBC/WBV gaat dan tegen haar maatschappelijke taakstelling in.
Daarnaast was in 2011 de crisis nog op haar hoogtepunt. Dan zouden ze dus een woning (die al verhuurd was) ver beneden haar potentieel van de hand moeten doen. Zelfs in die tijd zou het lucratiever zijn om eerst de huurder te lozen, de woning vervolgens via renovatie op te waarderen en dan op de particuliere markt te koop of te huur aanbieden.
Westerse propaganda.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:38 schreef Reya het volgende:
[..]
http://bloombergview.com/(...)sis-but-not-the-cost
Dus de verhuurder kreeg in eerste instantie geen inkomensgegevens wegens de privacy van de huurder. Dus kreeg iedere huurder een verhoging. En toen kreeg de verhuurder opeens weer wel toegang tot de inkomensgegevens. En kwam er nog een verhoging bovenop de gangbare. Ik zie hier een triple-quadruple verdienmodel waar overheid en verhuurder baat bij hebben gehad. Als zij dit niet samen hebben gepland vantevoren. Vreet ik mijn flatcap op.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:
Het doorberekenen van de heffing aan de huurders was een idee van Blok zelf om "de scheefhuur" aan te pakken. Die heeft de corporaties toen ook toegang gegeven tot de inkomensgegevens van de huurders en de huurstijging inkomensafhankelijk gemaakt. Wat er in de praktijk toe leidde dat huurder in twee jaar tijd tot tweemaal toe met een stijging van 4% werden geconfronteerd. Zowel de scheefhuurders (voor wie dat niet spannend is) als voor relatief arme huurders voor wie dat wel een klap was.
Nieuwe maatregel mbt tot inkomens tot 22.000 (gepast verhuren), zal bepaalde wijken verder verpauperen vrees ik.quote:
Jep, dat denk ik ook.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:23 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Nieuwe maatregel mbt tot inkomens tot 22.000 (gepast verhuren), zal bepaalde wijken verder verpauperen vrees ik.
Die maatregel voor passend inkomen kan inderdaad niet al te lekkere consequenties hebben. Alhoewel ik er nog net aan voldeed, met mijn parttime docentensalaris.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:23 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Nieuwe maatregel mbt tot inkomens tot 22.000 (gepast verhuren), zal bepaalde wijken verder verpauperen vrees ik.
Gewoon je eigen woning samenstellen:quote:Op maandag 1 februari 2016 14:25 schreef Heilwasser het volgende:
Gratis woningen, dat is de oplossing.
quote:Op maandag 1 februari 2016 14:25 schreef Heilwasser het volgende:
Gratis woningen, dat is de oplossing.
Matige isolering vrees ik. Een G-label zal deze mensen droevig stemmen.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon je eigen woning samenstellen:
[ afbeelding ]
Klopt, tot 575 euro bruto huur is het maximumsalaris 22.000 euro bruto. Dat is absurd laag.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef Reya het volgende:
22000 bruto? Iedereen die meer dan een jodenfooi verdient komt dus niet meer in aanmerking?
En als je meer gaat verdienen ben je een smerige scheefhuurder die een sociale woning bezet houdtquote:Op maandag 1 februari 2016 14:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Klopt, tot 575 euro bruto huur is het maximumsalaris 22.000 euro bruto. Dat is absurd laag.
Yup, daar zit ik dus misschien binnenkort al aan, wanneer ik een iets betere baan krijg.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als je meer gaat verdienen ben je een smerige scheefhuurder die een sociale woning bezet houdt
Die baan van je is niet fulltime? Het lijkt me toch dat je als docent makkelijk aan dat inkomen moet kunnen komen.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Yup, daar zit ik dus misschien binnenkort al aan, wanneer ik een iets betere baan krijg.
quote:Op maandag 1 februari 2016 14:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, dat is wat uit Kaas druipt.
Ja, klopt. Ik zit er dan ook nog maar net onder. Heb de laagste salarisschaal (LB) met de laagste trede. Maar als ik ook maar een beetje in salaris stijg, ben ik al de pineut.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die baan van je is niet fulltime? Het lijkt me toch dat je als docent makkelijk aan dat inkomen moet kunnen komen.
Kaas is nog jong, dan druipt het niet, maar spuit het een volwassen vent zo van zijn solexquote:Op maandag 1 februari 2016 14:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, dat is wat uit Kaas druipt.
Reken je dan ook vakantiegeld mee? Als je ook maar 200 euro per maand boven het minimumloon zit, dan zit je al boven de 22k namelijk.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik zit er dan ook nog maar net onder. Heb de laagste salarisschaal (LB) met de laagste trede. Maar als ik ook maar een beetje in salaris stijg, ben ik al de pineut.
Gewoon niet goed genoeg onderhandeld; altijd meteen de hoogste salarisschaal eisen.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik zit er dan ook nog maar net onder. Heb de laagste salarisschaal (LB) met de laagste trede. Maar als ik ook maar een beetje in salaris stijg, ben ik al de pineut.
Ja, alle extra's (eindejaarsuitkering en vakantiegeld) reken ik dan al mee. Daarom zeg ik ook: het scheelt echt nauwelijks iets. Heb daar wel geluk mee gehad.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Reken je dan ook vakantiegeld mee? Als je ook maar 200 euro per maand boven het minimumloon zit, dan zit je al boven de 22k namelijk.
Mag je niet nog steeds gewoon een IB60 van 2 of 3 jaar oud gebruiken? Ken veel mensen die daar handig gebruik van hebben gemaakt om na hun afstuderen een woning te krijgen op basis van een IB60 uit een jaar waarin ze nog geheel of gedeeltelijk aan het studeren waren.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, alle extra's (eindejaarsuitkering en vakantiegeld) reken ik dan al mee. Daarom zeg ik ook: het scheelt echt nauwelijks iets. Heb daar wel geluk mee gehad.
Ga je dan ook direct gestimuleerd worden om te vertrekken?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, alle extra's (eindejaarsuitkering en vakantiegeld) reken ik dan al mee. Daarom zeg ik ook: het scheelt echt nauwelijks iets. Heb daar wel geluk mee gehad.
Klopt, maar tegelijkertijd moest ik ook huidige inkomensgegevens aanleveren. Het IB60-formulier is leidend (heet tegenwoordig anders geloof ik), maar de woningcorporaties waar ik in aanraking mee ben gekomen vroegen ook om overige gegevens aan te leveren.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mag je niet nog steeds gewoon een IB60 van 2 of 3 jaar oud gebruiken? Ken veel mensen die daar handig gebruik van hebben gemaakt om na hun afstuderen een woning te krijgen op basis van een IB60 uit een jaar waarin ze nog geheel of gedeeltelijk aan het studeren waren.
Jawel, maar tussen de 575 euro en 710 euro rekenhuur moet je tussen de 22.000 en 34.000 euro verdienen. Onder 575 euro rekenhuur maximaal 22.000. Dat is het gevolg van de nieuwe wet passend toewijzen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:02 schreef Tamabralski het volgende:
Wacht even. Voor huurprijzen tot 713 kale huur kom je nog in aanmerking voor huursubsidie volgens mij. Wanneer je salaris echter beneden 22.000 ligt. Mag je van Blok geen leuke woningen meer betrekken. Die veelal tussen 600 en 760 bruto zitten. Of praat ik nu langs jullie heen?
Blijft wonderbaarlijk, die opeenvolging aan kunstgrepen in de sociale-huursector.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jawel, maar tussen de 575 euro en 710 euro rekenhuur moet je tussen de 22.000 en 34.000 euro verdienen. Onder 575 euro rekenhuur maximaal 22.000. Dat is het gevolg van de nieuwe wet passend toewijzen.
De Nederlandse woningmarkt, van huur tot koop, zit muurvast door een overschot aan regulering. Laten we dat oplossen met meer regulering.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Blijft wonderbaarlijk, die opeenvolging aan kunstgrepen in de sociale-huursector.
Gewoon een stap richting uitholling van dat systeem.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:14 schreef Tamabralski het volgende:
Overheidsregulering sjongejonge.. Dit is echt geen links speeltje.
Mensen met 1x modaal (en dus tot 22.000) hebben nog kans om een apartement te kopen. Hetzij een tochtige 2-kamer woning tenzij de nieuwbouw aantrekt. Wat achterblijft in de wijken die zij achterlaten zijn de bijstandsgerechtigden en ander tokkievolk. Dit lijkt wel een soort communisme van Vvd. 'Meer mag je niet' !
Wel een puik idee. Door dergelijke regulering ontstaan regelrechte getto's, waarvan we sociale huur de schuld kunnen geven. Vervolgens rollen we de hele sector op.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:26 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Gewoon een stap richting uitholling van dat systeem.
Heb jij effe mazzel.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jawel, maar tussen de 575 euro en 710 euro rekenhuur moet je tussen de 22.000 en 34.000 euro verdienen. Onder 575 euro rekenhuur maximaal 22.000. Dat is het gevolg van de nieuwe wet passend toewijzen.
Komt door types als 99.999 en Ryon, die menen dat de overheid de oplossing voor alle problemen is.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Nederlandse woningmarkt, van huur tot koop, zit muurvast door een overschot aan regulering. Laten we dat oplossen met meer regulering.
Maar goed, als je in de toekomst bovenmodaal gaat verdienen, word je weer je toko uitgejaagd met forse huurverhogingen.quote:
Wel een grote "als", in het geval van Friek_.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
als je in de toekomst bovenmodaal gaat verdienen
Precies. Altijd als ik mijn potje appelmoes niet open krijg ga ik altijd even langs het gemeenteloket.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Komt door types als 99.999 en Ryon, die menen dat de overheid de oplossing voor alle problemen is.
Eerst wat formulieren invullen meneertje. Afspraak via DigID maken.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies. Altijd als ik mijn potje appelmoes niet open krijg ga ik altijd even langs het gemeenteloket.
De overheid is eerder een probleem voor alle oplossingenquote:Op maandag 1 februari 2016 15:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Komt door types als 99.999 en Ryon, die menen dat de overheid de oplossing voor alle problemen is.
Hmm.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies. Altijd als ik mijn potje appelmoes niet open krijg ga ik altijd even langs het gemeenteloket.
Oh ja, inschrijven voor een woning.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin van me staat nu 11 jaar ingeschreven in Nijmegen. Eindigt als 17e als ze zich meldt voor een flatje in het lelijkste deel van de stad. Ergens in de buurt van plaats 80 voor een leuk appartementje op een plek waar je wel wil zijn.
Gaat goed zo jongens. Hoog tijd voor meer regels, want dit kan zo niet langer.
En dan lachen we nog steeds om de Oost-Duitse wachtlijsten voor een Trabant.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:59 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Oh ja, inschrijven voor een woning.
Wat een treurnis idd.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:59 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Oh ja, inschrijven voor een woning.
Die zitten er al boven op. Het zijn de graaiers van Hak die de innovatie tegenwerken om hun eigen "1,2,3 open"-systeem te kunnen pluggen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmm.
In dat geval lijkt het me hoog tijd dat er een wet komt die zorgt dat potjes appelmoes makkelijk geopend kunnen worden. Ik ga meteen de SP en 50Plus even mailen.
Ik hoop zo dat je een geintje maakt...quote:Op maandag 1 februari 2016 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zitten er al boven op. Het zijn de graaiers van Hak die de innovatie tegenwerken om hun eigen "1,2,3 open"-systeem te kunnen pluggen.
Kan me ook goed voorstellen dat mensen in zo'n situatie dan niet al te blij zijn als er asielzoekers zijn die dan even voorrang hebben op al die woningen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin van me staat nu 11 jaar ingeschreven in Nijmegen. Eindigt als 17e als ze zich meldt voor een flatje in het lelijkste deel van de stad. Ergens in de buurt van plaats 80 voor een leuk appartementje op een plek waar je wel wil zijn.
Dacht je maar. Er zijn te grote belangen hierbij gemoeid:quote:Op maandag 1 februari 2016 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je een geintje maakt...
Ze gaan over lijken daar. De concurrentie wordt vakkundig buiten de markt gehouden. Krijg je met al die Britse multinationals en consultants die hierbij betrokken zijn.quote:Het nieuwe HAK deksel is een echte Nederlandse innovatie van het designbureau Plato product consultants. Vervolgens werkte de fabrikant met verpakkingsproducent Crown uit Engeland aan de toegepaste technologie om het deksel geschikt te maken voor de verwerking in de HAK fabrieken. HAK is de eerste groentefabrikant die deze innovatieve technologie toepast en biedt zo een doorbraak in de categorie versverwerkte groenten. Met de innovatie wil HAK het klanten makkelijker maken hun portie dagelijkse groenten te eten.
Exact. Vandaar ook mijn woordkeuze.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef Janneke141 het volgende:
Monumentaal, dat is toch codetaal voor een tochtig oud brik waar je niet eens je kozijnen mag schilderen omdat je daar een ambtelijke vergunning voor nodig hebt?
Eigenlijk zou het helemaal verboden moeten worden om voedsel in glazen potten te verkopen. Super gevaarlijk. Als zo'n ding uit een keukenkastje op een kleuter valt heb je de poppen aan het dansen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zitten er al boven op. Het zijn de graaiers van Hak die de innovatie tegenwerken om hun eigen "1,2,3 open"-systeem te kunnen pluggen.
Plastic?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het helemaal verboden moeten worden om voedsel in glazen potten te verkopen. Super gevaarlijk. Als zo'n ding uit een keukenkastje op een kleuter valt heb je de poppen aan het dansen.
Veel beter zou zijn om appelmoes en doperwtjes gewoon in plastic zakken te verkopen die je makkelijk open kan knippen.
Wetsvoorstel in 3...2...1...
Met de informatie die ik heb over woningen in Amsterdam, gok ik dat je beschikt over zo'n 16m².quote:Op maandag 1 februari 2016 16:02 schreef Ryon het volgende:
Doe daarom als ik. Betaal 500 euro voor een hok in een monumentaal pand in Amsterdam en verzwijg tijdens gesprekken over woningen je kameroppervlakte, maar noem wel nadrukkelijk de huurprijs en de locatie.
Plastic is gay.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het helemaal verboden moeten worden om voedsel in glazen potten te verkopen. Super gevaarlijk. Als zo'n ding uit een keukenkastje op een kleuter valt heb je de poppen aan het dansen.
Veel beter zou zijn om appelmoes en doperwtjes gewoon in plastic zakken te verkopen die je makkelijk open kan knippen.
Weddenschapje afsluiten? Jaren terug al eens gedaan met boze appel toen die weer eens huilde over fietshelmen. Die ga ik alvast glansrijk winnenquote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hehe, mocht ik willen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:06 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Met de informatie die ik heb over woningen in Amsterdam, gok ik dat je beschikt over zo'n 16m².
Ja, dat weet ik wel. Ik doelde op de wetsvoorstellen van de reguleringsridders.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dacht je maar. Er zijn te grote belangen hierbij gemoeid:
http://nieuws.hak.nl/hak-onthult-definitief-ontwerp-hak-deksel
[..]
Ze gaan over lijken daar. De concurrentie wordt vakkundig buiten de markt gehouden. Krijg je met al die Britse multinationals en consultants die hierbij betrokken zijn.
Entree is inderdaad aardig waardeloos. Ik sta ook al vijf jaar ingeschreven daar, maar kom nauwelijks hoger dan plaats 110 van de 120 bij appartementen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Vraag asiel aanquote:Op maandag 1 februari 2016 16:10 schreef Heilwasser het volgende:
En wie krijgt voorrang op die lijsten? Laat me raden, hoe zieliger hoe hoger.
Ja, in een aantal gemeenten krijgen leerkrachten voorrang.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:10 schreef Heilwasser het volgende:
En wie krijgt voorrang op die lijsten? Laat me raden, hoe zieliger hoe hoger.
En de gewone man dan? Die moet zeker maar met handen vol appelmoes naar huis lopen? Veel beter zou het zijn om de hele appelmoesdistributiemarkt te nationaliseren. Dat de overheid herbruikbare Tupperwarebakjes aanbiedt, deze na gebruik ingeleverd moeten worden op vaste inleverpunten, en ze van daaruit weer te laten reinigen en te herbruiken.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Plastic?
Dan alleen als de klant verplicht wordt om daar apart geld voor te betalen. Neem je eigen tupperware bakje maar mee naar de winkel.
Wat zou de carbon footprint van een glazen pot met metalen deksel zijn ivm een foliepak?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Daar stromen ook jaarlijks duizenden studenten bij in. Inschrijving bij de SSHN is ook een inschrijving voor Entree. Kun je al wachttijd opbouwen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Entree is inderdaad aardig waardeloos. Ik sta ook al vijf jaar ingeschreven daar, maar kom nauwelijks hoger dan plaats 110 van de 120 bij appartementen.
Als je na 15-20 jaar ingeschreven staan nog steeds qua inkomen in aanmerking komt voor een sociale woning moet je je afvragen of dat het soort mensen is wat je op een premium locatie als het centrum wilt hebben wonenquote:Op maandag 1 februari 2016 16:12 schreef Kaas- het volgende:
Sociale huur bestaat dan ook niet om mensen daadwerkelijk te helpen, maar om lieden uit de onderkant van de samenleving hoop te bieden. Hoop dat ze over 15 jaar misschien in het centrum van Nijmegen kunnen wonen.
Kunnen we niet gewoon wat sociale trailerparks voor deze mensen bouwen?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je na 15-20 jaar ingeschreven staan nog steeds qua inkomen in aanmerking komt voor een sociale woning moet je je afvragen of dat het soort mensen is wat je op een premium locatie als het centrum wilt hebben wonen
trailerparks zijn helemaal niet nodig, de prijsdrijver is grond, niet opstal. Maar de overheid ziet bouwrijp maken nog steeds als melkkoe.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon wat sociale trailerparks voor deze mensen bouwen?
Soort van Oostvaardersplassen voor uitkeringstrekkers lijkt me wel wat.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon wat sociale trailerparks voor deze mensen bouwen?
De overheid is incompetent; lui als 99.999 werken daar.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
trailerparks zijn helemaal niet nodig, de prijsdrijver is grond, niet opstal. Maar de overheid ziet bouwrijp maken nog steeds als melkkoe.
Minder grondopbrengsten kosten ook geld. Toegegeven, minder dan een stuk bouwgrond te laten verworden tot weiland, maar gemeenten hebben (puur financieel gezien) het liefst vrije kavels. Dat ze sociale huurwoningen willen heeft te maken met het electoraat, inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. De organisatiekosten van de corporaties waren nooit spectaculair (ze zijn ook van prijzige, kleine regionale organisaties naar grote landelijke gegaan), maar de klap die de val van Vestia te weeg bracht is wel volledig opgevangen door de sector. De verhuurdersheffing kwam er na en heeft de rest van de reserves opgevreten, plus het onderhoudsbudget plus de druk op de huurders opgevoerd. De heffing was enkel bedoeld om de Rijksbegroting sluitend asap te krijgen er zat verder geen enkel stukje beleid achter.
Gemeenten willen dat de corporaties weer gaan bouwen, want dat kost de gemeente nauwelijks geld en vinden de inwoners leuk. De corporaties kunnen dat of mogen dat nadrukkelijk niet. In de periode 2010 - 2014 is het percentage nieuwbouw al met 50% gekrompen en in de periode 2014 - 2019 wordt nog maar de helft van de vorige periode door de corporaties gebouwd. Als de corporaties ooit nog zullen herstellen (wat niet de gedachte is) duur het minimaal nog 10 jaar voordat zij weer op het niveau zijn van de jaren negentig en nul.
Inclusief het verstrekken van jachtvergunningen aan Amerikaanse tandartsen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Soort van Oostvaardersplassen voor uitkeringstrekkers lijkt me wel wat.
Inderdaad.quote:
1 X modaal is 35k.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:14 schreef Tamabralski het volgende:
Overheidsregulering sjongejonge.. Dit is echt geen links speeltje.
Mensen met 1x modaal (en dus tot 22.000) hebben nog kans om een apartement te kopen. Hetzij een tochtige 2-kamer woning tenzij de nieuwbouw aantrekt. Wat achterblijft in de wijken die zij achterlaten zijn de bijstandsgerechtigden en ander tokkievolk. Dit lijkt wel een soort communisme van Vvd. 'Meer mag je niet' !
Ben je mal. Mijn huisbaas heeft dit jaar de huur met 0% verhoogd. Omdat hij zoveel van ons houdt.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad.
Overigens is het onjuist om te denken dat alleen corporaties getroffen worden door de verhuurdersheffing. Ook nobele ridders als Ryon krijgen klappen.
Je opa zeker.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben je mal. Mijn huisbaas heeft dit jaar de huur met 0% verhoogd. Omdat hij zoveel van ons houdt.
Nonsens, groot gelijk dat de verhuurdersheffing alleen van toepassing was op sociale huurwoningen. Die kosten immers huurtoeslag.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:37 schreef Ryon het volgende:
Wat de verhuurdersheffing dus nog even extra schofterig maakte. Maar goed. Grootleider Blok weet waar hij mee bezig is.
Een middeninkomen != modaal.quote:
Vermoedelijk minder.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:41 schreef GSbrder het volgende:
Als afgestudeerden al beginnen met twee keer modaal, wat denk je dat hardwerkende Nederlanders dan verdienen?
Ik denk dat het onjuist is jezelf als hardwerkende Nederlander te beschouwen wanneer je minder dan 90k ontvangt.quote:
We kunnen het anders ook wel weer over vluchtelingen gaan hebben. Of misschien is het aardig als iedereen jou weer eens uit gaat maken voor autist.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:43 schreef Kowloon het volgende:
Het gaat hier nu al de hele dag over huizen en inkomens.
Beter dat dan racefietsen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:43 schreef Kowloon het volgende:
Hangt er vanaf hoe je de categorieën indeelt denk ik.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Modus en mediaan zullen toch niet veel van elkaar afwijken vermoed ik.
Middeninkomens zijn huishoudinkomens, toch?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Modus en mediaan zullen toch niet veel van elkaar afwijken vermoed ik.
Over overheidsregulering. De rol, taak en omvang van de overheid. Toch een stuk interessanter in het politieke links/rechtslandschap dan die verrekte vluchtelingen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:43 schreef Kowloon het volgende:
Eens.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Aanpakken, die scheefhuurders. Tuig.
Nee, de huisbaas is een bekende Amsterdamse vastgoedbaron (met obligate Quote 500 notering). Die verhuurt aardig wat van zijn panden aan "jongelui". Niet voor de (aanzienlijke) huurinkomsten maar omdat hij denkt jonge mensen er weer snel uit te krijgen als hij dringend geld nodig heeft. Hij komt af en toe ook even een biertje drinken "om de banden warm te houden" en omdat bier drinken beetje zijn hobby is. For the time being kan ik ermee leven.quote:
Hoezo voor de time being?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, de huisbaas is een bekende Amsterdamse vastgoedbaron (met obligate Quote 500 notering). Die verhuurt aardig wat van zijn panden aan "jongelui". Niet voor de (aanzienlijke) huurinkomsten maar omdat hij denkt jonge mensen er weer snel uit te krijgen als hij dringend geld nodig heeft. Hij komt af en toe ook even een biertje drinken "om de banden warm te houden" en omdat bier drinken beetje zijn hobby is. For the time being kan ik ermee leven.
Dat jij nog een hypotheek kon krijgen verbaast mij enigszins. Jij bevindt je immers in de schemering van je leven.quote:
Leggen ze niet nog een of andere mooie weg of kunstwerk aan in Harderwijk? Station werd toch verbouwd?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen het anders ook wel weer over vluchtelingen gaan hebben. Of misschien is het aardig als iedereen jou weer eens uit gaat maken voor autist.
Ik had inderdaad niet veel langer moeten wachten.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat jij nog een hypotheek kon krijgen verbaast mij enigszins. Jij bevindt je immers in de schemering van je leven.
Hij heeft natuurlijk inmiddels al een flinke pensioenpot als secundair onderpand.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat jij nog een hypotheek kon krijgen verbaast mij enigszins. Jij bevindt je immers in de schemering van je leven.
Vergeet het dwergvarken niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoezo voor de time being?
Klinkt als de hemel. Kon ik maar ruilen met je, zat jij voor 1100 euro met m'n vriendin opgescheept.
Als vrijgezelle goedgemutste jongen ergens diep in de twintig is het prima wonen. Maar op een gegeven moment moet er natuurlijk wel gehokt en voortgeplant worden. Al is het maar om de continuïteit van het Nederlandse volk te garanderen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klinkt als de hemel. Kon ik maar ruilen met je, zat jij voor 1100 euro met m'n vriendin opgescheept.
Ik moet het nog enigszins aantrekkelijk verkopen.quote:
Gelukkig heb je 50k kunnen sparen voor de aanbetaling van je koopwoning. Dat scheelt.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als vrijgezelle goedgemutste jongen ergens diep in de twintig is het prima wonen. Maar op een gegeven moment moet er natuurlijk wel gehokt en voortgeplant worden. Al is het maar om de continuïteit van het Nederlandse volk te garanderen.
Dus tjah, aan alles komt een eind.
Ik ben overigens dol op niet-parametrische statistiek. Zit ingenieus maar vaak toch ook heel eenvoudig in elkaar.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je de categorieën indeelt denk ik.
Mijn ouders hebben ook net een nieuwe hypotheek. En die zijn bijna 60.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb een vloekende hekel aan iedere vorm van statistiek. Ik ben daar als wiskundige niet voor gemaakt.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben overigens dol op niet-parametrische statistiek. Zit ingenieus maar vaak toch ook heel eenvoudig in elkaar.
Minus wat AOW-rechten, want levenservaring.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk inmiddels al een flinke pensioenpot als secundair onderpand.
Daar haal ik mijn studieschuld nauwelijks mee. Nee, voordat ik koop moeten er nog wat familieleden het hoekje om gegaan zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig heb je 50k kunnen sparen voor de aanbetaling van je koopwoning. Dat scheelt.
Die heeft vast geen looptijd van 30 jaarquote:Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben ook net een nieuwe hypotheek. En die zijn bijna 60.
En een dwergvarken.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jouw ouders zijn rijk, snob.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben ook net een nieuwe hypotheek. En die zijn bijna 60.
Ai. Zonde.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar haal ik mijn studieschuld nauwelijks mee. Nee, voordat ik koop moeten er nog wat familieleden het hoekje om gegaan zijn.
Geloof het wel. Maar goed, ze hadden natuurlijk al een afbetaald huis als onderpand.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die heeft vast geen looptijd van 30 jaar
Zo praat je toch niet over je mokkeltje?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doodsbedreiging. Ban.quote:
Mijn compagne verdient meer dan ik, dat scheelt alweer. Maar goed, dan moet het nageslacht weer naar een privéschool.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ai. Zonde.
Hoeveel je kan vergaren in je 20s is een goede indicator voor je latere welvaart. Immers, zodra je kinderen er zijn is er weinig gelegenheid tot sparen.
Niet als zij in de buurt is, uiteraard.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo praat je toch niet over je mokkeltje?
Geldt dat ook voor sociologen?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ai. Zonde.
Hoeveel je kan vergaren in je 20s is een goede indicator voor je latere welvaart. Immers, zodra je kinderen er zijn is er weinig gelegenheid tot sparen.
Verdienen is een matige indicator voor vermogen. Vrouwen hebben doorgaans een ander uitgavenpatroon.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn compagne verdient meer dan ik, dat scheelt alweer. Maar goed, dan moet het nageslacht weer naar een privéschool.
Er wordt in ieder geval geen claim gelegd op mijn inkomen, dat is al heel wat.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verdienen is een matige indicator voor vermogen. Vrouwen hebben doorgaans een ander uitgavenpatroon.
Pas dan maar op met het accepteren van een erfenis. Voor je het weet zit er een berg schuld in de boedel, als niemand spaart.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor sociologen?
In mijn familie is sparen een beetje not done. Of je verdient gewoon een gigantisch vermogen of je wacht totdat iemand die wel een gigantisch vermogen verdiend heeft sneuvelt. Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde.
Beter wordt het niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Er wordt in ieder geval geen claim gelegd op mijn inkomen, dat is al heel wat.
Ai, ik wist niet dat het zo diep zat.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb een vloekende hekel aan iedere vorm van statistiek. Ik ben daar als wiskundige niet voor gemaakt.
De erfenis is van te voren vaak al bekend. Het enige voordeel van Alzheimer is dat je het financieel bewind al voor iemand zijn overlijden kan overnemen.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pas dan maar op met het accepteren van een erfenis. Voor je het weet zit er een berg schuld in de boedel, als niemand spaart.
Het was het enige wiskundevak dat ik heb afgerond met een 6.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ai, ik wist niet dat het zo diep zat.Overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens. Als econometristen hun statistische trucendoos weer eens open trekken heb ik vaak het idee dat het niet veel meer met het onderzoeken van de werkelijkheid te maken heeft. Naar mijn idee moet je al met een simpel histogram al redelijke uitspraken kunnen doen.
quote:Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb een vloekende hekel aan iedere vorm van statistiek. Ik ben daar als wiskundige niet voor gemaakt.
Wat conservatief zijn jullie toch.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ai, ik wist niet dat het zo diep zat.Overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens. Als econometristen hun statistische trucendoos weer eens open trekken heb ik vaak het idee dat het niet veel meer met het onderzoeken van de werkelijkheid te maken heeft. Naar mijn idee moet je al met een simpel histogram al redelijke uitspraken kunnen doen.
Groot voordeel, ja.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
De erfenis is van te voren vaak al bekend. Het enige voordeel van Alzheimer is dat je het financieel bewind al voor iemand zijn overlijden kan overnemen.
Statistiek hield mij op de been.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was het enige wiskundevak dat ik heb afgerond met een 6.
Ik heb ook een hekel aan statistici maar als het helpt een besluit door te voeren moet je er gebruik van maken.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:06 schreef Reya het volgende:
[..]
[..]
Wat conservatief zijn jullie toch.
Ik weet niet of je user thabit kent, die kan ook altijd heerlijk tieren over statistiek.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was het enige wiskundevak dat ik heb afgerond met een 6.
Dat is ook wel zo'n eersteklas autist overigens.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik weet niet of je user thabit kent, die kan ook altijd heerlijk tieren over statistiek.
Heb je dan niet alles hoeven afleiden? Bij mij bestond bij civiel statistiek voornamelijk uit het afleiden/bewijzen van de diverse toetsen en andere methoden.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Statistiek hield mij op de been.
Stuk eenvoudiger dan algebra.
Om die reden genieten statistici dan ook een zekere populariteit.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan statistici maar als het helpt een besluit door te voeren moet je er gebruik van maken.
Het is alleen nog niet helemaal helder onder wie ze die populariteit genieten.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Om die reden genieten statistici dan ook een zekere populariteit.
Minstens een masterdiploma aub.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:15 schreef Kaas- het volgende:
Is een afgeronde studie wiskunde eigenlijk verplicht om de onderbouw uit te mogen leggen hoe je de inhoud van een kubus berekent?
Wat als een kritische leerling vraagt het waarom uit te leggen?quote:Op maandag 1 februari 2016 17:15 schreef Kaas- het volgende:
Is een afgeronde studie wiskunde eigenlijk verplicht om de onderbouw uit te mogen leggen hoe je de inhoud van een kubus berekent?
Mensen met geld; dat volstaat.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is alleen nog niet helemaal helder onder wie ze die populariteit genieten.
HBO hè. Wiskundig gezien moet je daarvoor iets meer kunnen dan 6VWO.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:15 schreef Kaas- het volgende:
Lekker subtiel, Koos.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, bouwkunde is natuurlijk de alfa-kant.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je dan niet alles hoeven afleiden? Bij mij bestond bij civiel statistiek voornamelijk uit het afleiden/bewijzen van de diverse toetsen en andere methoden.
Oh help.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens Theo Hiddema is er een staatsgreep ophanden.
Volgens Wilders ook.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Hiddema, ouwe PVV'ert.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Theo Hiddemaquote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Een van de meer geslaagde juristen.quote:
Correct, net als Bram.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een van de meer geslaagde juristen.
Ambtenarenquote:Op maandag 1 februari 2016 17:51 schreef Disana het volgende:
55 minuten in de wacht gezeten bij de gemeente en toen gooiden ze de hoorn erop omdat het na vijven is. Zorgloket my ass.
En Lilian Helder.quote:
Iets wat velen hebben geprobeerd, maar wist hij zich procedureel steeds te redden.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Als 99.999 zich hier meldt dan vil ik hem.
Het is een taaie.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iets wat velen hebben geprobeerd, maar wist hij zich procedureel steeds te redden.
Wat een baas ookquote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het zou mooi zijn als de hier aanwezige ambtenaren zich nadrukkelijk distantiëren van dergelijke interpretaties van hun ideologie.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:51 schreef Disana het volgende:
55 minuten in de wacht gezeten bij de gemeente en toen gooiden ze de hoorn erop omdat het na vijven is. Zorgloket my ass.
Hierbij mijn excuses.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als de hier aanwezige ambtenaren zich nadrukkelijk distantiëren van dergelijke interpretaties van hun ideologie.
Is ie in zijn kont geneukt door Arnold Karskens?quote:Op maandag 1 februari 2016 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
Moeten jullie even op de site van HP/De Tijd kijken. Hij heeft een beetje hoog in de bol, onze Theo.
Een pak voor hun versleten zitvlak kunnen ze krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als de hier aanwezige ambtenaren zich nadrukkelijk distantiëren van dergelijke interpretaties van hun ideologie.
Hahahahahahahaha.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Zout in hun decubituswonden. Dat zal ze leren.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Een pak voor hun versleten zitvlak kunnen ze krijgen.
Omdat socialisme domheid stimuleert.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hahahahahahahaha.
Waarom zijn er toch zoveel malloten in dit land?
"In Business Class, het tv-programma van"quote:Op maandag 1 februari 2016 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
Moeten jullie even op de site van HP/De Tijd kijken. Hij heeft een beetje hoog in de bol, onze Theo.
Financiele instellingen zonder staatssteun, bestaan die?quote:
quote:[...]dat hij een klokkenluider op het ministerie van Veiligheid en Justitie kent die Opstelten, Teeven en Rutte de stuipen op het lijf kan jagen.
quote:In een paar minuten heeft Hiddema de vier VVD’ers aan wie hij refereert als de Bende van Vijf met de grond gelijk gemaakt[...]
Vier VVD'ers als de Bende van Vijf.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Lekker duidelijk geschreven ook:
[..]
[..]
quote:Op maandag 1 februari 2016 18:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vier VVD'ers als de Bende van Vijf.
Daar moet Elias tussen zitten.
Elias is in z'n eentje al een bende van vijf.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En géén homoquote:Op maandag 1 februari 2016 17:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een van de meer geslaagde juristen.
Hoi.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Als 99.999 zich hier meldt dan vil ik hem.
Ik help een verstandelijk beperkte jongen. En hij komt ook maar niet aan een leuke woning. Het leek erop dat hij met zijn 17 jaar woonduur, het moest opnemen tegen oudjes met 30-40 jaar woonduur! Die natuurlijk allemaal op de nieuwbouw gaan reageren op woningnet.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op maandag 1 februari 2016 18:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
55 minuten en dan hangen ze op. Je mag nog even zeggen wat je daar nou zelf van vindt voor ik je vierendeel.quote:
Kan ik wat doen aan die ellendige vormfoutenquote:Op maandag 1 februari 2016 17:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iets wat velen hebben geprobeerd, maar wist hij zich procedureel steeds te redden.
quote:Op maandag 1 februari 2016 18:28 schreef Tamabralski het volgende:
Jammer Gelukkig dat bakstenen door ruiten van ambtenaren flikkeren illegaal is.
Waanzin natuurlijk. Eigenlijk zou je een brief of mail op poten moeten sturen. Dat moeten ze dan namelijk als formele klacht gaan behandelen en dat is doodengquote:Op maandag 1 februari 2016 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
55 minuten en dan hangen ze op. Je mag nog even zeggen wat je daar nou zelf van vindt voor ik je vierendeel.
Nou zeg dat wel.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:28 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik help een verstandelijk beperkte jongen. En hij komt ook maar niet aan een leuke woning. Het leek erop dat hij met zijn 17 jaar woonduur, het moest opnemen tegen oudjes met 30-40 jaar woonduur! Die natuurlijk allemaal op de nieuwbouw gaan reageren op woningnet.
Maar dat maakt nu niet meer uit. Zeker nu met dat 'gepast verhuren' kan hij een woning in een leuke straat helemaal vergeten. Jammer dat bakstenen door ruiten van ambtenaren flikkeren illegaal is.
Laten we wel wezen, de zoektocht naar passende woonruimte is voor iedereen moeilijk. Ook hoogopgeleide starters of mensen die aangewezen zijn op de particuliere huursector. En zij moeten ergens in de buurt van hun werk zitten, de jongen uit jouw voorbeeld floreert wellicht in Zuid-Limburg, waar geen tekort is aan woningen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:28 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik help een verstandelijk beperkte jongen. En hij komt ook maar niet aan een leuke woning. Het leek erop dat hij met zijn 17 jaar woonduur, het moest opnemen tegen oudjes met 30-40 jaar woonduur! Die natuurlijk allemaal op de nieuwbouw gaan reageren op woningnet.
Maar dat maakt nu niet meer uit. Zeker nu met dat 'gepast verhuren' kan hij een woning in een leuke straat helemaal vergeten. Jammer dat bakstenen door ruiten van ambtenaren flikkeren illegaal is.
In het geheel niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan ik wat doen aan die ellendige vormfouten?
Ik zit daar inderdaad aan te denken, want ik vind het geen stijl. Maar ik ben bang dat ik dan wéér met een kluitje in het riet word gestuurd.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waanzin natuurlijk. Eigenlijk zou je een brief of mail op poten moeten sturen. Dat moeten ze dan namelijk als formele klacht gaan behandelen en dat is doodeng
Helaas, de overheid acht de woningmarkt een belangrijk instrument om aan inkomensnivellering te doen, in plaats van systemen zoals in Duitsland en de VS waar mensen hun steun in directe zin krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou zeg dat wel.
Maar serieus, de woningmarkt is voor verbetering vatbaar.
Wellicht kom je dan wat hoger in het systeem terecht, dat wil nog wel eens helpen. Zo'n telefoniste kan er vaak ook niet zo heel veel aan doen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zit daar inderdaad aan te denken, want ik vind het geen stijl. Maar ik ben bang dat ik dan wéér met een kluitje in het riet word gestuurd.
50.000 eigen vermogen en hiermee bij de bank aankloppen. Koop je hiermee nog een leuk appartement dan?quote:Op maandag 1 februari 2016 16:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig heb je 50k kunnen sparen voor de aanbetaling van je koopwoning. Dat scheelt.
"Wij hebben uw klacht onderzocht. Helaas was de collega van wie wij het vermoeden hebben dat hij uw klacht in behandeling zou moeten nemen twee weken weg. Wij verzoeken u vrijdag 12 februari tussen 13:30-14:00 telefonisch contact met ons op te nemen."quote:Op maandag 1 februari 2016 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
"Wij hebben uw klacht onderzocht. Onze conclusie is dat onze medewerker volgens de richtlijnen heeft gehandeld. Goedemiddag."
Ook dat gebeurt maar iets zegt me dat dit afwijkt van de richtlijnen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
"Wij hebben uw klacht onderzocht. Onze conclusie is dat onze medewerker volgens de richtlijnen heeft gehandeld. Goedemiddag."
Nee, maar wel in combinatie met een hypotheek van 2-2,5 ton.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:36 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
50.000 eigen vermogen en hiermee bij de bank aankloppen. Koop je hiermee nog een leuk appartement dan?
Ik zou dolgraag hoger in het systeem terecht komen, want misschien zou mijn probleem dan eindelijk na een hele maand wachten en bellen echt behandeld worden.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht kom je dan wat hoger in het systeem terecht, dat wil nog wel eens helpen. Zo'n telefoniste kan er vaak ook niet zo heel veel aan doen.
Daarnaast hebben ze vast allerlei richtlijnen over hoe ze met hun klanten omgaan, daarin past mensen een uur in de wacht zetten en dan niet helpen vast niet...
Als een autistische jongen tever van familiebanden af gaat wonen. Is een struikelblok.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, de zoektocht naar passende woonruimte is voor iedereen moeilijk. Ook hoogopgeleide starters of mensen die aangewezen zijn op de particuliere huursector. En zij moeten ergens in de buurt van hun werk zitten, de jongen uit jouw voorbeeld floreert wellicht in Zuid-Limburg, waar geen tekort is aan woningen.
Waar woont zijn familie dan?quote:Op maandag 1 februari 2016 18:40 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Als een autistische jongen tever van familiebanden af gaat wonen. Is een struikelblok.
Dan is het wel een idee om een (formele) klacht in te dienen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag hoger in het systeem terecht komen, want misschien zou mijn probleem dan eindelijk na een hele maand wachten en bellen echt behandeld worden.
Ik zal het overwegen. Bedankt voor het advies.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan is het wel een idee om een (formele) klacht in te dienen.
Handigquote:Op maandag 1 februari 2016 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
Gvd. Net m'n net nieuwe bril gesloopt door er per ongeluk op te gaan staan
Ze zouden eens naar Armand moeten luisterenquote:Op maandag 1 februari 2016 19:09 schreef Gutmensch het volgende:
Hahahaha, malloten in NWS die denken dat het leger een staatsgreep van Wilders zal steunen
Het idee alleen al.
Ge je 'm nu alsnog persoonlijk vierendelen?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zal het overwegen. Bedankt voor het advies.
Hij krijgt nog even het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ge je 'm nu alsnog persoonlijk vierendelen?
Non-issue.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:10 schreef Gutmensch het volgende:
Vanavond om half negen trouwens een 2Doc documentaire over de besluitvorming rondom de ontpoldering van de Hedwigepolder.
Oh goede tip.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:10 schreef Gutmensch het volgende:
Vanavond om half negen trouwens een 2Doc documentaire over de besluitvorming rondom de ontpoldering van de Hedwigepolder.
Is ie nog te redden?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:19 schreef betyar het volgende:
Kut, telefoon in het water laten flikkeren
In het vervolg even wegleggen voordat je in bad duikt met een vrouwtje.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:19 schreef betyar het volgende:
quote:Op maandag 1 februari 2016 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
Gvd. Net m'n net nieuwe bril gesloopt door er per ongeluk op te gaan staan
Gaat lekker vandaag.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:19 schreef betyar het volgende:
Ook een Xperia?quote:Op maandag 1 februari 2016 19:34 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik denk dat als ik een nieuwe telefoon zou hebben die niet waterdicht is, ik hem binnen een maand of twee gesloopt zou hebben. Ben er nu zo aan gewend dat ik dat ding even af kan spoelen en zo.
Galaxy S5. Neem het ding ook wel eens mee als ik in bad ga. Lekker op de badrand neerzetten en een film aanzetten.quote:
Kun je prima met laptop/tablet doen. Gewoon niet verkloten.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Galaxy S5. Neem het ding ook wel eens mee als ik in bad ga. Lekker op de badrand neerzetten en een film aanzetten.
Mwah, lijkt me te riskant met die vochtige lucht.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Kun je prima met laptop/tablet doen. Gewoon niet verkloten.
Niets mis met wat vocht.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwah, lijkt me te riskant met die vochtige lucht.
Apple is niet waterdicht. Dus ik doe gewoon voorzichtig. Stootvast scoort die van mij wel goed op oveirgens. Is al aardig vaak gestuiterdquote:Op maandag 1 februari 2016 19:34 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik denk dat als ik een nieuwe telefoon zou hebben die niet waterdicht is, ik hem binnen een maand of twee gesloopt zou hebben. Ben er nu zo aan gewend dat ik dat ding even af kan spoelen en zo.
In een bad met gedemineraliseerd water zou het moeten kunnen.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwah, lijkt me te riskant met die vochtige lucht.
Soort DWDD krijg je dan.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:51 schreef Pokkelmans het volgende:
Audiocollege's.
Gewoon op 160% van de snelheid afspelen. Efficiënt studeren.
Klinkt als een gedateerd en slap aftreksel van spotlight.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:50 schreef Euribob het volgende:
Zojuist All the President's Men gekeken. Goeie film wel.
Stoom is in feite toch ook gedestilleerd water? Neem aan dat daar ook weinig mineralen in zullen zitten.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In een bad met gedemineraliseerd water zou het moeten kunnen.
Ik dacht eerst even "Goh, hoe hebben ze die seventies-sfeer toch zo goed weten te vangen in de film."quote:Op maandag 1 februari 2016 19:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Klinkt als een gedateerd en slap aftreksel van spotlight.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |