Nederland is sowieso irrelevant op het wereldtoneel, die revoluties braken wel uit in Rusland (jaren '10), Italië (jaren '20) en Duitsland (jaren '30).quote:Op zondag 31 januari 2016 21:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs dan is het nog maar de vraag of het zo'n vaart zal lopen (iets wat jij zelf ook al terecht stelt). De depressie in de jaren '30 was vele maken heftiger dan alles wat wij of onze ouders hebben meegemaakt. Toch is een revolutie ook toen uitgebleven. Het lukte de NSB zelfs niet om echt te profiteren van de onvrede.
De huizenprijzen zitten weer in de lift, en volgens mij worden er al geruime tijd geen aflossingsvrije hypotheken meer verstrekt. Ook moet je steeds meer geld zelf inleggen omdat niet de gehele k.k. meegenomen kan worden in de hypotheek. Er zullen huizen zijn die onder water staan, maar ik geloof niet dat dat een toenemend probleem is, maar sterk afnemend.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We staan er momenteel veel minder sterk voor dan voor de economische crisis (2006/07).
Hogere werkloosheid, hogere overheidsschulden, een zwakker bedrijfsleven en een paar miljoen hypotheken onder water. De enige die hogere buffers hebben zijn de banken (afgedwongen door de politiek), maar nog altijd niet echt hoog als er opnieuw een economische crisis komt.
Je hebt het niet alleen over een modaal Henk en Ingrid (waar Geertruida over spreekt) maar ook jongens/mannen die beroepen hebben waar je minder voor opgeleid hoeft te zijn zoals in de GWW bouw of de Burger en Utiliteitsbouw Industrie Techniek, meiden die in de verzorging of productie sector werken of ander laaggeschoolde beroepen hebben.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alleen, gaan Henk en Ingrid ook strafbare feiten plegen voor het grote goed? Wat misschien ontslag tot gevolg kan hebben, uiteraard een fikse straf. Of hebben Henk en Ingrid toch iets te veel te verliezen?
Is Nederland ook irrelevanter dan een Cuba?quote:Op zondag 31 januari 2016 21:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nederland is sowieso irrelevant op het wereldtoneel, die revoluties braken wel uit in Rusland (jaren '10), Italië (jaren '20) en Duitsland (jaren '30).
Ik zit nu met het hart in de keel. Heel beangstigend.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:55 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Je hebt het niet alleen over een modaal Henk en Ingrid (waar Geertruida over spreekt) maar ook jongens/mannen die beroepen hebben waar je minder voor opgeleid hoeft te zijn zoals in de GWW bouw of de Burger en Utiliteitsbouw Industrie Techniek, meiden die in de verzorging of productie sector werken of ander laaggeschoolde beroepen hebben.
Dit zijn krachten die gemakkelijker over gaan tot geweld of opstand tegen de autoriteiten of tegen mensen met een andere gedachte. Als modaal Henk en Ingrid deze generatie/groep hun support geven en achter hun acties staan en de grote Blonde leider het toejuicht en het opneemt en zijn zegen geeft voor "deze" zijn mensen die eindelijk actie ondernemen.
Dan is er een soort van trots om een PVV' er te zijn bij deze groep de niet uit de modaal Henk en Ingrid bestaat die opkomt voor zijn "land" en zijn idealen en waarbij geweld niet wordt geschuwd om tot het doel te komen en door velen word verheerlijkt.
Hitler en Lenin en ook in de Franse Revolutie maakte men misbruik van de éénvoudige mens de verheerlijking van geweld dit om het bestaande regime omver te werpen of om de wil van het nieuwe regime staande te houden.
De modaal Henk en Ingrids keken toe en gaven hun zegen aan de éénvoudige mensen die voor hun het werk voltooide.
Je ziet al in het klein tegen de AZC's waar mensen hun onvrede aan het africhten zijn, het zijn nu nog de schoffies die in kleine getallen rellen en rustige mensen met hun spandoekjes. Maar als men deze groepen blijft negeren of weigert om naar hun luisteren als overheid en deze groepen aangemoedigd of alleen zich gesteund voelen door de PVV kan het zich gaan uitbreiden in meer geweld en georganiseerd geweld of groter protesten.
De huizenmarkt zit weer in de lift. Goed voor de mensen met een hypotheek die onder water staat. Maar slecht voor starters, die ook nergens iets goedkoop kunnen huren.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De huizenprijzen zitten weer in de lift, en volgens mij worden er al geruime tijd geen aflossingsvrije hypotheken meer verstrekt. Ook moet je steeds meer geld zelf inleggen omdat niet de gehele k.k. meegenomen kan worden in de hypotheek. Er zullen huizen zijn die onder water staan, maar ik geloof niet dat dat een toenemend probleem is, maar sterk afnemend.
En als je alsnog te veel betaalt is dit een mooie tijd om te profiteren van de lage rente.
Dan gaan we allemaal keihard gillen en met de armen omhoog rondjes om de tafel heen rennen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De huizenmarkt zit weer in de lift. Goed voor de mensen met een hypotheek die onder water staat. Maar slecht voor starters, die ook nergens iets goedkoop kunnen huren.
Grappig hoe je zelf de lage rente aanhaalt.
Die lage rentestand is een probleem. Traditioneel is een renteverlaging een instrument om de economie te stimuleren. Hoe willen ze dat doen met een nieuwe crisis met deze extreem lage rente?
''Dit kan niet waar zijn'' van Joris Luijendijk gelezen?quote:Op zondag 31 januari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan gaan we allemaal keihard gillen en met de armen omhoog rondjes om de tafel heen rennen.
quote:Op zondag 31 januari 2016 21:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zit nu met het hart in de keel. Heel beangstigend.
Nee, ik ben absoluut geen boekenlezer. Titel en schrijver ken ik niet. Verzonnen tijdens het roken van een pret sigaret en met een aantal mensen daar vreselijk hard om moeten lachen die avond. Of iemand in die groep moet dat boek gelezen hebben als het gaat om letterlijke plagiaat.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''Dit kan niet waar zijn'' van Joris Luijendijk gelezen?
Het klopt dat de criminele asielzoekers niet gaan leiden tot een burgeroorlog. Zelfs in de meest criminele en onderdrukkende regimes op de wereld was het uiteindelijk de economie die de boel in vlam zette. Niet persvrijheid of democratie.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:09 schreef D.D.W. het volgende:
[..]Volgend jaar lees je dit nog, over 10 jaar vast ook. Maar als je tussentijds naar buiten gaat is alles vredig en rustig, gaat iedereen lekker naar het werk of doen hun eigen ding.
Veel fantasie hebben mensen wel. Wat groepen onder de vluchtelingen zijn misschien soms irritant, maar net zoals het gaat met de groepen Antillianen en Marokkanen hoor je hier en daar wat gemekker en het leven gaat ondertussen lekker door.
Ik trek me denk ik maar uit deze zinloze discussies. Het is onderhand een oneindige lus, alles is al 100 keer gezegd, en het begon al 40 jaar geleden.
Als de economie faliekant instort en men hun iPhone moet inleveren, call me.
We zijn hier inderdaad verstrikt in een grote herhaling van zetten. Compleet nutteloos eigenlijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:09 schreef D.D.W. het volgende:
[..]Volgend jaar lees je dit nog, over 10 jaar vast ook. Maar als je tussentijds naar buiten gaat is alles vredig en rustig, gaat iedereen lekker naar het werk of doen hun eigen ding.
Veel fantasie hebben mensen wel. Wat groepen onder de vluchtelingen zijn misschien soms irritant, maar net zoals het gaat met de groepen Antillianen en Marokkanen hoor je hier en daar wat gemekker en het leven gaat ondertussen lekker door.
Ik trek me denk ik maar uit deze zinloze discussies. Het is onderhand een oneindige lus, alles is al 100 keer gezegd, en het begon al 40 jaar geleden.
En het Youtube filmpje met de speech van Verhofstadt,quote:Op zondag 31 januari 2016 21:46 schreef D.D.W. het volgende:
Wat grappig. Hitler maakte exact dezelfde bewegingen met zijn armen. Vooral die twee tegelijk de lucht in is typisch Hitler.
Precies, vergelijk het maar met Project X, dat was ook binnen een mum van tijd opgezet en geregeld, toen stond het politie apparaat nog met de ogen te knipperen toen die hele meute al lang en breed aanwezig was.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Denken dat je kunt uitdenken hoe dat verzet plaats zou gaan vindenAls het er is, dan is het er. Als je het kunt uitdenken, dan kun je het voorkomen.
1/3 is nog altijd een minderheid. Het parlement moet niets.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Bijna 1/3 van het volk staat achter Wilders. Je kan van Wilders vinden wat je wilt, maar je kan niet zomaar 1/3 van het volk uitsluiten. Als niemand met Wilders straks wilt gaan samenwerken dan is het niet meer dan normaal dat de mensen die achter Wilders staan in verzet komen.
Wat een daadkracht, wat een leiderschap.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:23 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig hebben we kaptein Rutte aan het roer.
Dit is natuurlijk wel knip- en plakwerk.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:04 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wat een daadkracht, wat een leiderschap.
Ik ben trouwens benieuwd of dat idd zo werkt... eerst waren het de Antillianen die "problemen" veroorzaakten en toen de Marokkanen meer problemen veroorzaakten had niemand het meer over de Antillianen, en als het nu de vluchtelingen zijn, die als grootste probleem gezien worden, betekent dat dan dat de problemen die door de Marokkanen veroorzaakt worden ineens niet meer tellen of als niet meer zo erg gezien worden?quote:Op zondag 31 januari 2016 22:09 schreef D.D.W. het volgende:
Liever dit scenario dan een Europa dat in Afrika verandert.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:10 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij lukte Hitler dit toch ook zonder een facebook.
Als je mensen maar genoeg aanspreekt (stemming maakt) op hun onvrede en kwaad spreekt over die gene die zogenaamd hun onvrede veroorzaken dan gaat het vuurtje vanzelf branden en voor je het weet krijg je de eerst opgerichte die hard "knokploegen" die Partij voor Volk en Vaderland ondersteunen in het straatbeeld met een PVV logo op hun bomberjacks en streepjes in welke positie ze staan tot deze knokploeg want dat geeft respect aan bij je partij genoten.
Ik zie de geschiedenis zich al herhalen de tijd is er rijp voor, links is te intellectueel (hoog opgeleid) om dit te kunnen bestrijden en in te zien en te begrijpen en de politici die ons regeren staan te ver van de gewone burgerbevolking af.
Een revolutie in Nederland zal onderdeel zijn van een groter geheel. Het zal de Europese revolutie zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nederland is sowieso irrelevant op het wereldtoneel, die revoluties braken wel uit in Rusland (jaren '10), Italië (jaren '20) en Duitsland (jaren '30).
Rutte die live met de markeerstift alles zwart maakt.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:23 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig hebben we kaptein Rutte aan het roer.
De problemen zijn er nog wel maar in grote kringen hebben we het er niet meer over, komt door de media.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd of dat idd zo werkt... eerst waren het de Antillianen die "problemen" veroorzaakten en toen de Marokkanen meer problemen veroorzaakten had niemand het meer over de Antillianen, en als het nu de vluchtelingen zijn, die als grootste probleem gezien worden, betekent dat dan dat de problemen die door de Marokkanen veroorzaakt worden ineens niet meer tellen of als niet meer zo erg gezien worden?
Ik denk dat dat mens eigen is.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:22 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
De problemen zijn er nog wel maar in grote kringen hebben we het er niet meer over, komt door de media.
Dat er problemen zijn met bepaalde groepen valt niet te ontkennen, maar het is ook naïef om te denken dat mensen uit een andere cultuur zich snel kunnen aanpassen. Kijk naar (blanke) westerlingen in bijv. Azië en Afrika, passen die zich goed aan? Niet echt..
Als het de mens eigen is, wie zijn wij dan om van mensen die hier amper een week zijn te verwachten dat ze zich compleet hebben aangepast aan onze gebruiken, normen en waarden?quote:Op maandag 1 februari 2016 00:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mens eigen is.
Oorspronkelijk? Tot welk punt wil je dan terug in de geschiedenis precies? Tot de oorsprong?quote:Op maandag 1 februari 2016 00:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Liever dit scenario dan een Europa dat in Afrika verandert.
Je moet nu al naar Oost-Europa reizen om nog iets van het oorspronkelijke continent te zien.
Verschilt per land, maar laat ik in zijn algemeenheid zeggen: 1948.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Oorspronkelijk? Tot welk punt wil je dan terug in de geschiedenis precies?
Waarom is dat oorspronkelijk?quote:Op maandag 1 februari 2016 00:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verschilt per land, maar laat ik in zijn algemeenheid zeggen: 1948.
Laat ik het zo zeggen: Er is geen moment in de geschiedenis is geweest waarop er meer donkere dan blanke mensen door de straten van Europese steden liepen, dus ongeacht jaartal is de huidige situatie alles behalve oorspronkelijk.quote:
Als die andere 2/3 lijnrecht tegenover die eerste 2/3 staat kan dat prima hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Bijna 1/3 van het volk staat achter Wilders. Je kan van Wilders vinden wat je wilt, maar je kan niet zomaar 1/3 van het volk uitsluiten. Als niemand met Wilders straks wilt gaan samenwerken dan is het niet meer dan normaal dat de mensen die achter Wilders staan in verzet komen.
Daarom zijn referenda ook zo ideaal. Daarmee kan per onderwerp een meerderheid worden bepaald, zodat niemand uitgesloten wordt.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Wij zijn mensen die zich beseffen dat de moderne maatschappij niet gebaat is bij een onbegrensde influx van mensen met gebruiken, normen en waarden die dateren uit 1423.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het de mens eigen is, wie zijn wij dan om van mensen die hier amper een week zijn te verwachten dat ze zich compleet hebben aangepast aan onze gebruiken, normen en waarden?
Omdat er toen in de grote steden meer autochtone jongeren rondliepen dan Mohammeds en Fatimas.quote:
Dat kun je niet verwachten. Maar ik verwacht wel dat de overheid grenzen bewaakt zodra er een invasie van achterlijke mensen aan komt.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het de mens eigen is, wie zijn wij dan om van mensen die hier amper een week zijn te verwachten dat ze zich compleet hebben aangepast aan onze gebruiken, normen en waarden?
Dat is toch geen oorspronkelijkheidquote:Op maandag 1 februari 2016 00:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat er toen in de grote steden meer autochtone jongeren rondliepen dan Mohammeds en Fatimas.
Tuurlijk joh. Frankrijk blijft ook gewoon Frankrijk als we morgen de boel platgooien, volstouwen met nieuwbouw en de bevolking vervangen door Chinezen. Geeft niks.quote:
Maar we hebben al zoveel achterlijken binnen onze grenzen. Wat moeten we daar dan mee?quote:Op maandag 1 februari 2016 00:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kun je niet verwachten. Maar ik verwacht wel dat de overheid grenzen bewaakt zodra er een invasie van achterlijke mensen aan komt.
Ga eens in Oost-Europa kijken. Als ik naar Warschau ga en door de straten loop, dan hoor ik Pools. Loop ik door de straten van een grote Nederlandse stad dan hoor ik alles behalve Nederlands.quote:
Illegalen bedoel je? Er uit.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar we hebben al zoveel achterlijken binnen onze grenzen. Wat moeten we daar dan mee?
Is dat ergens gezegd?quote:Op maandag 1 februari 2016 00:47 schreef Joezi het volgende:
Denk dat het in 1949 beter was als nu___! Hoe dom ben je dan
Verplicht tewerkstellen bij de door hen zo geliefde vluchtparels.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar we hebben al zoveel achterlijken binnen onze grenzen. Wat moeten we daar dan mee?
Polen hoort helemaal niet te bestaan, oorspronkelijkquote:Op maandag 1 februari 2016 00:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ga eens in Oost-Europa kijken. Als ik naar Warschau ga en door de straten loop, dan hoor ik Pools. Loop ik door de straten van een grote Nederlandse stad dan hoor ik alles behalve Nederlands.
Daar hebben we er immers al genoeg van.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kun je niet verwachten. Maar ik verwacht wel dat de overheid grenzen bewaakt zodra er een invasie van achterlijke mensen aan komt.
Ik bedoel uitkeringstrekkende tokkies die op de PVV stemmen.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Illegalen bedoel je? Er uit.
Ik heb het over bevolkingssamenstelling, niet over landsgrenzen.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:48 schreef Joezi het volgende:
[..]
Polen hoort helemaal niet te bestaan, oorspronkelijk
Gr. Adolf Hitler.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:48 schreef Joezi het volgende:
[..]
Waarom doen we dan nog steeds zo moeilijk over dat hele kolonialisme?quote:Op maandag 1 februari 2016 00:48 schreef Joezi het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |