Dit.quote:
Je kon het halfweg al zien: hij gooide de handdoek.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:06 schreef Steven184 het volgende:
Wat heeft MvdP gedaan in die laatste ronde?
quote:Op zondag 31 januari 2016 16:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je kon het halfweg al zien: hij gooide de handdoek.
Je gooit geen 3e plek weg.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je kon het halfweg al zien: hij gooide de handdoek.
Dit dusquote:Op zondag 31 januari 2016 16:07 schreef Columbiafan het volgende:
Mooie overwinning voor Van Aert, absoluut verdiende winnaar.![]()
Publiek zou je een Belgische winnaar echter niet gunnen.
![]()
Als je alleen voor plek 1 komt misschien wel.quote:
Da's een hele opluchting.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:08 schreef mrPanerai het volgende:
Nou, jullie zien de NL trui volgend seizoen wel in de koers.
Bij nader inzien hadden jullie gisteren toch gelijk. Dit is een schitterende sport op wereldtopniveau ...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Eigenlijk hebben jullie Nederlanders gelijk : dat veldrijden is toch maar een derderangssportje dat niks voorstelt, waar B-landen die in grote sporten niks voorstellen wat medailles kunnen halen.
Nee, niks interessants aan, het EK voetbal, dat is belangrijk !
Ja, en dan mag je het podium ook nog op om heel veel gelach en geboe te horen.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:08 schreef noodgang het volgende:
[..]
Er telt maar 1 plek voor hem lijkt me, derde plaats kan hem gestolen worden
veldrijden is geen sportquote:Op zondag 31 januari 2016 16:07 schreef Mani89 het volgende:
Wat een kutsport. Ga maar snel naar de weg.
Min of meer.quote:
Ik weet niet hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je de titel al gehad hebt, dan kan ik me voorstellen dat je een derde plek niet zo boeit.
Wereldkampioen, in het Belgisch veldritkampioenschap.twitter:sporza twitterde op zondag 31-01-2016 om 16:09:08WE ZIJN WERELDKAMPIOEN! Merci @WoutvanAert! #wkzolder https://t.co/AIJ0LitkxH reageer retweet
Had toch liever het Wilhelmus met 80000 schuimbekkende Belgen gehoord.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
Als troost krijgen we wel een prachtig volkslied te horen. Maar dat is dan ook de enige troost.
Ondanks dat ik wel fan van Pauwels ben had ik ook liever Nys gezien.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:13 schreef wimderon het volgende:
Aardige cross.
Jammer van Van der Haar en ook dat Nys net het podium mist.
Dat wel jaquote:Op zondag 31 januari 2016 16:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Had toch liever het Wilhelmus met 80000 schuimbekkende Belgen gehoord.
Ik hoop wel dat Lars er iets over zegt.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:14 schreef VXXLL het volgende:
Ze zullen bij de Belg wel niet praten over dat kansloze publiek
Groenendaal heeft gelijk. VDP moet doen wat hij het leukst vindt, fuck het publiek.quote:
Dus wel genoemdquote:Het WK veldrijden is uitgedraaid op een ouderwetse België-Nederland. Enkele fans in Zolder konden hun ongenoegen niet wegsteken en toonden zich onsportief tegenover onder meer Lars van der Haar.
Renaat zei het ook.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:17 schreef franklop het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/veldrijden/1.2560690
[..]
Dus wel genoemd
Dat werkt als een boemerang...en VDH moet itt VDP de komende 10 jaar z'n geld hier verdienen. Dan kun je dus beter je bek houden.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Lars er iets over zegt.
Dat zou voor mij geen reden zijn om er niks over te zeggen. Blijft gewoon schandalig gedragquote:Op zondag 31 januari 2016 16:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat werkt als een boemerang...en VDH moet itt VDP de komende 10 jaar z'n geld hier verdienen. Dan kun je dus beter je bek houden.
Biertje proosten voor de camera.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat werkt als een boemerang...en VDH moet itt VDP de komende 10 jaar z'n geld hier verdienen. Dan kun je dus beter je bek houden.
Daar zou ik schijt aan hebben.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als hij dingen in zijn gezicht krijg gegooid dan mag hij er best wat van zeggen.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zijn toch niet echt mensen die het hem misgunnen hier? Wellicht door gedrag van deel supporters, maar was gewoon te sterk vandaag. Kunnen we praten over wat als, maar daar gaat Lars of Mathieu hem niet alsnog mee winnenquote:Op zondag 31 januari 2016 16:25 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Iedereen heeft gepresteerd.
Behalve vd Poel.
Waarom Wout dit niet gunnen?
Prima peer en een klasse renner.
Laat dit een les zijn voor al die opportunistische lieden hier.
Wellicht een goede les voor de Nederlandse equivalenten van Wuyts inderdaad, zoals TheArt en Pino112.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:25 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Behalve vd Poel.
Dat is natuurlijk flauwekul.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:25 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Behalve vd Poel.
Tuurlijk mag dat, maar de Belgische media gaan toch weer z'n woorden verdraaien en een hetze opzetten. Voor Boom en Groenendaal is het ook niet gemakkelijker geworden toen ze hun mening gaven. Spreken is zilver, zwijgen is goud.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Als hij dingen in zijn gezicht krijg gegooid dan mag hij er best wat van zeggen.
Nouquote:Op zondag 31 januari 2016 16:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Zijn toch niet echt mensen die het hem misgunnen hier?
Liever een NL'er iets gunnen is toch anders ?quote:
Toch behoorlijk wat kotssmileys en dat soort dingen voorbij zien komen.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Liever een NL'er iets gunnen is toch anders ?
quote:Op zondag 31 januari 2016 16:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze moeten eens een gesprek organiseren tussen Kevin Pauwels en Femke Van den Driessche, dat zal wel boeiend worden.
Hoe ga je het vieren wim?quote:Op zondag 31 januari 2016 16:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch behoorlijk wat kotssmileys en dat soort dingen voorbij zien komen.
twitter:sporza_koers twitterde op zondag 31-01-2016 om 16:34:00Aan alle Nederlanders: sorry voor het bier en het boegeroep https://t.co/uT2DrJUg0H https://t.co/v82933TZq9 reageer retweet
Vraag het VP poel zelf zou ik zeggen.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk flauwekul.
En niets dan lof voor de winnaar hoor.
Vergeet het spugen niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Ik snap niet al die heisa rond de supporters, dat biergooien is not done, maar als je wat tegen boegeroep hebt, dan ben je echt een huilebalk.
In het voetbal wordt je voor het minste uitgefloten(neem nu Piqué @ Real Madrid bijvoorbeeld), daar is het dan wel done?
Dat boeroepen is tot daaraan toe, maar spugen en bier gooien is gewoon triestquote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Ik snap niet al die heisa rond de supporters, dat biergooien is not done, maar als je wat tegen boegeroep hebt, dan ben je echt een huilebalk.
In het voetbal wordt je voor het minste uitgefloten(neem nu Piqué @ Real Madrid bijvoorbeeld), daar is het dan wel done?
Akkoordquote:Op zondag 31 januari 2016 16:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat boeroepen is tot daaraan toe, maar spugen en bier gooien is gewoon triest
Boeroepen stiekem ook.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat boeroepen is tot daaraan toe, maar spugen en bier gooien is gewoon triest
Boeroepen is prima maar dat tuffen en bekers bier gooien en ik heb ook flesjes gezien, dat kan echt niet. Valt me wel mee dat ze het wel noemen bij de Belg.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Dat het in het voetbal doodnormaal is wil niet zeggen dat we dat ook in het wielrennen normaal moeten vinden.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Piqué vergelijken met gentleman vd Haar.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Ach donder op. Moeten we in Thialf dan maar alles en iedereen die niet Nederlands is gaan uitfluiten? Moet op Wimbledon iedereen die tegen een Brit speelt, worden uitgefloten? Moet in de Tour iedereen die geen Fransman is met bier bekogeld gaan worden?quote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Verschil is wel dat het publiek hier de atleten bijna letterlijk kunnen aanraken. Dan heb je je te gedragen. Door met bier te gooien en te spugen overschrijd je echt over een fatsoensgrens.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:39 schreef Brecht35 het volgende:
Gelukkig dat ook een hoop Belgen er schande van spreken. Benieuwd of ze de gooiende mensen nog gaan aanpakken..quote:Op zondag 31 januari 2016 16:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Maargoed, blijkbaar is dit normaal in Belgenland.
Je kan toch niet zeggen dat VdP niet gepresteerd heeft?quote:Op zondag 31 januari 2016 16:36 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Vraag het VP poel zelf zou ik zeggen.
Was nog in beeld dat hij bijna onderuit ging. En zei zelf dat hij even de motivatie kwijt wasquote:Op zondag 31 januari 2016 16:46 schreef DeeBee het volgende:
Met wat vertraging 'live' gekeken, prachtige wedstrijd.
Was er al bekend waarom Mathieu ineens op zo'n gat zat? Want hij zat nog voor Van Aert na het 'wielincident', hij moet wel een dikke fout gemaakt hebben of pech gehad hebben ergens lijkt mij?
quote:Op zondag 31 januari 2016 16:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt dit weekend 10 jaar ouder te zijn geworden.
quote:Op zondag 31 januari 2016 16:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach donder op. Moeten we in Thialf dan maar alles en iedereen die niet Nederlands is gaan uitfluiten? Moet op Wimbledon iedereen die tegen een Brit speelt, worden uitgefloten? Moet in de Tour iedereen die geen Fransman is met bier bekogeld gaan worden?
In tegenstelling tot het voetbal ben je niet voor een club, maar voor de sport. Dat is een enorm groot verschil.
Was gewoon niet goed genoeg en zat mentaal in een dip.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:46 schreef DeeBee het volgende:
Was er al bekend waarom Mathieu ineens op zo'n gat zat? Want hij zat nog voor Van Aert na het 'wielincident', hij moet wel een dikke fout gemaakt hebben of pech gehad hebben ergens lijkt mij?
Ik dacht dat Lars hem ging pakken, maar hij verstapt zich net op dat loopstuk een paar keer en dat was het... Leek wel of z'n benen in de kramp schoten.
quote:Op zondag 31 januari 2016 16:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Was nog in beeld dat hij bijna onderuit ging. En zei zelf dat hij even de motivatie kwijt was
Ok, ja op waarde geklopt dan. Ik had niet verwacht dat het zo zou lopen, maar het moet ook gezegd dat Van Aert ditmaal niet bezweek onder de (mentale) druk, knap van hem.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Was gewoon niet goed genoeg en zat mentaal in een dip.
Denken dat Belgen (Vlamingen) een grotere tokkiecultuur hebben dan Nederlandersquote:Op zondag 31 januari 2016 16:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Verschil is wel dat het publiek hier de atleten bijna letterlijk kunnen aanraken. Dan heb je je te gedragen. Door met bier te gooien en te spugen overschrijd je echt over een fatsoensgrens.
Maargoed, blijkbaar is dit normaal in Belgenland.
Puur mentaal bij vd poel.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:46 schreef DeeBee het volgende:
Ik dacht dat Lars hem ging pakken, maar hij verstapt zich net op dat loopstuk een paar keer en dat was het... Leek wel of z'n benen in de kramp schoten.
Er mee omgaan of het normaal vinden zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:50 schreef Brecht35 het volgende:
Ik ga niet iedereen die niet kan lezen apart citeren, ik heb duidelijk gesteld dat biergooien en spugen NOT done is, maar dat je met boegeroep gewoon moet kunnen omgaan net als met fluiten in het voetbal.
Met z'n klakske.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:53 schreef Szura het volgende:
Wat ziet die De Bie eruit, een boerenpummel
En terecht! Zo'n meisje van 19 zou toch door haar ouders enigszins beschermd moeten worden?quote:Op zondag 31 januari 2016 16:58 schreef Van_Poppel het volgende:
De Bie haalt nu toch wel hard uit richting haar vader.
Het minste wat je dan kan terugdoen, is haar wat in bescherming nemen wanneer ze publiekelijk wordt afgemaakt, maar die vader zit er dan wat naast, geďrriteerd dat hij hier zijn blijkbaar kostbare tijd aan moet besteden.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:59 schreef noodgang het volgende:
[..]
En terecht! Zo'n meisje van 19 zou toch door haar ouders enigszins beschermd moeten worden?
Klopt, het is schandalig hoe ze haar in die positie hebben gebracht. Maarja, ze is 19 (en dus volwassen)...dan moet je zelf ook doorhebben dat een motor in de fiets er toch wel over is.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:59 schreef noodgang het volgende:
[..]
En terecht! Zo'n meisje van 19 zou toch door haar ouders enigszins beschermd moeten worden?
quote:Op zondag 31 januari 2016 16:59 schreef noodgang het volgende:
[..]
De rol van haar vader is echt niet pluis. Femke zou (na 2 jaar schorsing) nog wel een tweede kans verdienen, maar die vader en broer mogen nooit meer iets in het veldrijden (of sport in het algemeen) doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het minste wat je dan kan terugdoen, is haar wat in bescherming nemen wanneer ze publiekelijk wordt afgemaakt, maar die zit er dan wat naast, ge‼rriteerd dat hij hier zijn blijkbaar kostbare tijd aan moet besteden.
Bij het schaatsen (wat ongeveer even populair is als het veldrijden in België) wordt er niet met bekertjes bier gegooid.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:05 schreef mrPanerai het volgende:
Moest het veldrijden in Nl even populair zijn zou je net hetzelfde tokkiegedrag zien bij een WK in Nederland in een gelijkaardige situatie.
Het is waanzinnig om te zien hoe veel straalbezopen mensen je ziet op de cross (vooral aan de tenten), veel meer dan op het voetbal.
En nog een ding buiten de cross op, wij gaan ook nog naar het EK![]()
![]()
Maar daar staat of beter zit het publiek wel een stuk verder van de sporters af.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het schaatsen (wat ongeveer even populair is als het veldrijden in België) wordt er niet met bekertjes bier gegooid.
niet dat het een excuus zou mogen zijn maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel wordt gezopen bij het schaatsen. En het zijn net die debielen die gaan tuffen en met bier gooien.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het schaatsen (wat ongeveer even populair is als het veldrijden in België) wordt er niet met bekertjes bier gegooid.
Maar kort genoeg om een schaatser vol op de muil te gooien.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar daar staat of beter zit het publiek wel een stuk verder van de sporters af.
Ook niet meteen vergelijkbaar. Schaatsen heeft meer weg van tijdrijden (ja, OK, er is ook wel een artificieel rechtstreeks duel, maar whatever), dat is niet vergelijkbaar met de adrenaline-rush die je krijgt bij het kijken naar een veldrit.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar daar staat of beter zit het publiek wel een stuk verder van de sporters af.
Vroeger wel.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Maar daar wordt ook flink gezopen. Ben eens bij het WK sprint in Thialf. Een groot feest.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zou een goed signaal zijn. Maar in België wordt het geld verdiend. Het zou de doodsteek voor de sport zijn om 5 jaar geen WK's en wereldbekerwedstrijden in België te organiseren.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In 1982 en 1983 liep het, wederom bij het schaatsen, volledig uit de hand in respectievelijk Assen en Den Haag. Mensen voortijdig het ijs op en dergelijke. Sporters die onder de voet werden gelopen tijdens de huldiging. Reactie van de ISU destijds: 3 jaar schorsing voor NL om nog een internationaal schaatskampioenschap te mogen organiseren.
Na 1987 is het gelukkig in NL niet meer fout gegaan. Men had blijkbaar z'n les geleerd.
Een dergelijke straf zou nu ook op z'n plaats zijn vind ik, en dan is 3 jaar natuurlijk veel te mild.
Maar in de tachtiger jaren waren de mensen allemaal nog wat softer.
Ja, maar dat gold destijds voor Nederland ook.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zou een goed signaal zijn. Maar in België wordt het geld verdiend. Het zou de doodsteek voor de sport zijn om 5 jaar geen WK's en wereldbekerwedstrijden in België te organiseren.
Of om 16u.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Gewoon pas om 13:00 de biertent openen.
Festivalbier (half bier / half water) schenken zou idd al een goede oplossing zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:08 schreef Toby56 het volgende:
Verplicht Smurfenbier schenken.
"Bier bier Smurfenbier:
je wordt niet dronken maar je hebt plezier."
Heineken ?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Festivalbier (half bier / half water) schenken zou idd al een goede oplossing zijn.
quote:
Ik denk vanwege de waterige smaakquote:Op zondag 31 januari 2016 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Edit: Standaard Heineken (overal ter wereld Premium bier, behalve in Belgenland) bevat 5% alcohol...snap eigenlijk niet waarover je het hebt.
Het wordt beter verkocht dan dat door de Belgen opgehemelde Belgenbier. Zo slecht zal het wel niet zijn.quote:
Waarom hem ervoor straffen?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:17 schreef Nober het volgende:
Voortaan gewoon die Van Aert bij alle koersen in Nederland, bespugen, gooien met bier, een schouderduw, elleboogstoot, het mag allemaal.
Laten WIJ in 2018 in Valkenburg maar zien dat wij daar gewoon boven staan en ons niet verlagen tot het nivo van Belgsche tokkie "supporters". Lijkt me een veel beter plan.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:17 schreef Nober het volgende:
Voortaan gewoon die Van Aert bij alle koersen in Nederland, bespugen, gooien met bier, een schouderduw, elleboogstoot, het mag allemaal.
Nu zijn de Belgische bond en organisatoren aan de beurt, maar die zullen wel geen actie ondernemen.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Verder moet ik de meeste Belgen complimenteren met het afkeuren van het biergooien etc. Sporza pakt het goed op, en ook de meeste Belgische users hier. Verder hebben wij weinig recht van spreken, want nationalisme / anti-buitenlander sentiment viert hier ook hoogtij - alleen uit zich dat in andere vormen.
Dat geldt doorgaans natuurlijk maar voor een relatief klein deelquote:Op zondag 31 januari 2016 20:08 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Je mag best je land toejuichen maar je komt in de eerste plaats voor mooie sport.
Beetje veel wegkijkende policor Linksch Mensch gelul natuurlijk. En al was het maar 2%, dat zijn er nog altijd EENDUIZENDTWEEHONDERD hé!quote:Op maandag 1 februari 2016 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat geldt doorgaans natuurlijk maar voor een relatief klein deel
Geen idee wat je met deze nogal onduidelijke post bedoeltquote:Op maandag 1 februari 2016 11:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beetje veel wegkijkende policor Linksch Mensch gelul natuurlijk. En al was het maar 2%, dat zijn er nog altijd EENDUIZENDTWEEHONDERD hé!
Aanmoedigen is nog wat anders dan boeh roepen, bier gooien en als laagste van het laagste, fluimen. Wanneer je dit afdoet als het is maar een hele kleine minderheid, doe je precies hetzelfde als alle policors, incidentje, niks aan de hand en doorlopen. Als UCI zou ik de "thuis spelende ploeg" verantwoordelijk houden en straffen. Beperk ze maar tot deelname van 3 renners op het eerstvolgende WK. moet je eens kijken hoe dat er in hakt.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee wat je met deze nogal onduidelijke post bedoeltMaar mijn punt was dat de meesten bij zoiets natuurlijk vooral komen om de sporters uit hun land aan te moedigen/te feesten/'gezellig te doen' en dat soort gedoe. Lijkt me dat maar een klein deel echt puur voor de sport komt, ongeacht de nationaliteiten van de toppers.
quote:Het wangedrag van sommige Belgische fans tijdens de hoofdact van het WK Veldrijden was een doorn in het oog van Adrie van der Poel. De vader van Mathieu ergerde zich groen en geel aan de diesrespectvolle zuiderburen. “Bier gooien en spugen. Zoiets kan echt maar in één land. Dan heb je toch geen respect voor topsporters?”, zei hij na afloop tegen Het Nieuwsblad.
“Ze doen er ook Van Aert mee te kort door zoiets te doen. En vertel mij niet dat het om individuen gaat. Er waren veel mensen die gooiden en spuugden”, aldus vader Van der Poel. “Misschien moet hij maar doen zoals Lars Boom en Zdenek Stybar en voor de weg kiezen. Mij zit het in ieder geval zo hoog. Mathieu was vandaag niet goed genoeg. Maar de media hebben de voorbije weken ook hun rol gespeeld natuurlijk. Het voorval met Wout was bepalend. Hij maakte een foutje, met de reactie van het publiek erbij. Dat was én én én. Daar heeft hij mentaal een tik gekregen.”
Mathieu, die uiteindelijk als vijfde eindigde, zei nooit het gevoel te hebben gehad te koersen voor winst. “In de eerste ronde voelde ik meteen dat ik op mijn limiet zat. Ik wilde vooraan blijven, vooral om Lars te helpen. En omdat ik van mezelf weet dat ik erdoor kan komen in een koers.”
Wat wil hij hiermee zeggen?quote:Maar de media hebben de voorbije weken ook hun rol gespeeld natuurlijk
Inderdaad, straf de renners die helemaal niks met het voorval te maken hebben.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:23 schreef buzz1291 het volgende:
Beperk ze maar tot deelname van 3 renners op het eerstvolgende WK. moet je eens kijken hoe dat er in hakt.
Als je niet tegen boegeroep kan, doe dan niet aan sport. Daar moet je gewoon mee kunnen omgaan, punt. Kan je dat mensen verbieden? Neen. Vrijheid van meningsuiting heet dat.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Aanmoedigen is nog wat anders dan boeh roepen, bier gooien en als laagste van het laagste, fluimen.
Wij vinden Feyenoordsupporters ook allemaal marginalen hoor.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef Brecht35 het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe men altijd spreekt over Belgische marginalen en "typisch België", google maar eens op "wangedrag Feyenoord"..
Maar dan zijn het wel maar een paar enkelingen zeker en hier niet?
Een behoorlijk deel van het volk dat op veldrijden afkomt bestaat gewoon uit marginalen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Voetbal idem dito.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:47 schreef Brecht35 het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe men altijd spreekt over Belgische marginalen en "typisch België", google maar eens op "wangedrag Feyenoord"..
Maar dan zijn het wel maar een paar enkelingen zeker en hier niet?
Mani tieft jij effuh lekker een eind op zeg. Cker boeruh supporter?quote:Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wij vinden Feyenoordsupporters ook allemaal marginalen hoor.
Dat zou in Frankrijk nooit gebeuren inderdaad.quote:
Eens.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Niet alleen die van Feyenooit.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-is-mijn-fiets.dhtmlquote:Beruchte vriend Femke van den Driessche bevestigt: "Het is mijn fiets"
"Die fiets is niet van mij, maar van een vriend", zo klonk het gisteren bij een diep bedroefde Femke van den Driessche. De 19-jarige veldritbelofte uit Aalst staat sinds zaterdag wereldwijd, maar toch vooral bij ons in het oog van de storm omdat er in haar materiaalpost een fiets met een motortje werd aangetroffen. Technologische fraude en de poppetjes gingen serieus aan het dansen. Eén vraag bleef echter tot vandaag op ieders maag liggen: wie is nu die vriend waar Van den Driessche het over had?
Dat blijkt ex-wielrenner Nico Van Muylder te zijn, een frituuruitbater uit Opdorp. Toen de verzamelde pers lucht kreeg van zijn identiteit sloegen ze hun tenten op aan zijn woning, maar ze moesten lang geduld uitoefenen. Pas vanavond omstreeks tien voor zeven reed de vriend van de familie Van den Driessche de oprit van zijn woning op om uiteindelijk een heel korte, maar krachtige verklaring af te leggen: "Het enige wat ik kan zeggen is dat het mijn fiets is." De 39-jarige Van Muylder is geen onbeschreven blad want anderhalf jaar hing hij als elite zonder contract zijn fiets aan de wilgen nadat hij iemand in het gezicht had geslagen. Tegenwoordig is hij actief in de duivensport.
Hahahahaha.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-is-mijn-fiets.dhtml
Lekker fris figuur... Ben benieuwd hoe lang die gozer is. Als blijkt dat hij 2 koppen groter dan VDD is, dan is gelijk duidelijk dat dit een lulverhaal is.
Ik vind dat boe geroep en erger helemaal niks. Blijf dan thuis, supporter voor je idolen maar ga de anderen niet als een gedegenereerde aap liggen uitjouwen (of de atleet moet echt een achterlijke actie uithalen, dan kan ik voor het uitjouwen wel begrip opbrengen).quote:Op maandag 1 februari 2016 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mani tieft jij effuh lekker een eind op zeg. Cker boeruh supporter?
Maar dat boeh geroep heb ik ook geen probleem mee, zolang iedereen er maar mee om kan gaan. Ik zou het echter niet in m'n hoofd halen om boeh te roepen tussen een stelletje primaten uit Baal wanneer Nys op de 17e plek voorbij komt.
Heel die entourage om da meiske is van dubieus niveau.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-is-mijn-fiets.dhtml
Lekker fris figuur... Ben benieuwd hoe lang die gozer is. Als blijkt dat hij 2 koppen groter dan VDD is, dan is gelijk duidelijk dat dit een lulverhaal is.
Zij is renster dus in 1 plaats verantwoordelijk voor haar eigen daden. Krokodillentranen in een tv verklaring veranderen daar niets aan. Feit dat ze pas 19 is ook niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:44 schreef Gripper het volgende:
Ach, het is toch gewoon allemaal een slecht rookgordijn zoals altijd in dit soort situaties de wereld in gebracht wordt. Dat gebeurt bij neergeschoten straaljagers ook precies zo, gewoon heel hard roepen en over en weer beschuldigen en ontkennen tegelijk.
Iedereen die nadenkt kan precies bedenken hoe het wel gegaan is en dan zal het worst wezen wat een frituurfietser allemaal beweert. Jammer alleen dat ze maar 1 persoon echt hard straffen, de atlete, en dat de mensen om haar heen wegkomen met een berisping, een jaartje geen ploeg mogen begeleiden ofzo.
Zij is de dupe van het hele verhaal.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dat sowieso. En natuurlijk wist ze het.
Maar iedereen om haar heen heeft ook schuld, en die komen ermee weg.
Dat ze 19 is en niet lelijk is juist een pluspunt, nu is er altijd nog kans op een andere carričre of een reportage in de foxy ofzo.
Die zijn ook allemaal baantje kwijt wat dat aan begeleiding voor haar betreft dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dat ze 19 is en lelijk is juist een pluspunt, nu is er altijd nog kans op een andere carričre of een reportage in de tuk of de seventeen ofzo.
Maar die vader en broers/neven kunnen nog hun geld verdienen met gestolen vogeltjes verkopen, gedopeerde duiven laten meedoen aan wedstrijden, of een lekker frietje samuraisaus serveren. Die gesjeesde types komen er altijd wel.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die zijn ook allemaal baantje kwijt wat dat aan begeleiding voor haar betreft dus.
Gevoelsmatig voor mij juist wel. Als je doping gebruikt moet je het nog altijd met je benen doen. Als ik aan de epo ga doe ik niet ineens mee met de toppers, terwijl ik met een motortje veel gemakkelijker het verschil kan maken. Zie ook het wedstrijdje tussen die ene journalist en Michael Boogerd, of die Koppen-aflevering met die amateurwielrenner. Die had de slag gemist en sloot zonder een centje pijn alsnog aan bij de kopgroep met zijn motortje.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:53 schreef kaasplankje het volgende:
Moet wel zeggen niet met Merckx eens te zijn dat hij beweerd dat mechanische doping erger is dan prestatiebevorderende middelen die verboden zijn. Bedrog = bedrog en dan is het een niet erger dan het ander vind ik.
Zo'n motortje kun je maar beperkt gebruiken en ik denk ook niet dat Dijkstra en Boogerd al 250 kilometer in de benen hadden toen ze de muur opdraaiden. Ik denk zelfs dat je aan een goed kuurtje veel meer hebt dan aan een motortje. Een motortje zorgt voor de beslissende demarrage, een kuurtje zorgt ervoor dat je aan het einde van een (lastige) koers op een positie zit waar je normaalgesproken niet zou zitten, of met frissere benen de finale in kan gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gevoelsmatig voor mij juist wel. Als je doping gebruikt moet je het nog altijd met je benen doen. Als ik aan de epo ga doe ik niet ineens mee met de toppers, terwijl ik met een motortje veel gemakkelijker het verschil kan maken. Zie ook het wedstrijdje tussen die ene journalist en Michael Boogerd, of die Koppen-aflevering met die amateurwielrenner. Die had de slag gemist en sloot zonder een centje pijn alsnog aan bij de kopgroep met zijn motortje.
Ze heeft affiniteit met motorsport, daar zoeken ze altijd ook wel pitspoezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dat ze 19 is en niet lelijk is juist een pluspunt, nu is er altijd nog kans op een andere carričre of een reportage in de foxy ofzo.
Ik denk inderdaad ook dat je een goede epo-kuur wel redelijk kunt vergelijken met zo'n motortje. Als je met zo'n motortje een tijdje 150 Watt extra krijgt, da's mooi. Maar door die epo-kuur krijg je gedurende de hele dag 25 of 50 Watt extra. (De cijfers weet ik niet exact).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo'n motortje kun je maar beperkt gebruiken en ik denk ook niet dat Dijkstra en Boogerd al 250 kilometer in de benen hadden toen ze de muur opdraaiden. Ik denk zelfs dat je aan een goed kuurtje veel meer hebt dan aan een motortje. Een motortje zorgt voor de beslissende demarrage, een kuurtje zorgt ervoor dat je aan het einde van een (lastige) koers op een positie zit waar je normaalgesproken niet zou zitten, of met frissere benen de finale in kan gaan.
Daarnaast: omdat jouw bedrog toevallig beter werkt dan dat van een ander hoef je in mijn ogen niet zwaarder gestraft te worden. Voor zowel een kuurtje EPO als een motortje mogen ze wat mij betreft een levenslange schorsing opleggen, maar dat geheel terzijde.
Met een motortje doe jij ook niet mee met de toppers, want zodra de batterij leeg is, wordt je gelost.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gevoelsmatig voor mij juist wel. Als je doping gebruikt moet je het nog altijd met je benen doen. Als ik aan de epo ga doe ik niet ineens mee met de toppers, terwijl ik met een motortje veel gemakkelijker het verschil kan maken. Zie ook het wedstrijdje tussen die ene journalist en Michael Boogerd, of die Koppen-aflevering met die amateurwielrenner. Die had de slag gemist en sloot zonder een centje pijn alsnog aan bij de kopgroep met zijn motortje.
vooral bij het veldrijden is het effectief omdat het een korte wedstrijd is en je fietsen wisselt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met een motortje doe jij ook niet mee met de toppers, want zodra de batterij leeg is, wordt je gelost.
Met een motortje doe ik nog niet eens mee met de toppers, want ook ik ben al gelost lang voordat de finale begint. Zelfs tien jaar geleden had ik met een motortje nog niet meegekund met de toppers, want dan was de batterij al leeggeweest voordat de finale begon. En toen fietste ik op een redelijk hoog niveau.
Ik chargeer ook hč. Het is ook gevoelsmatig, dat geef ik ook al aan. In de wedstrijd kan je de hele wedstrijddynamiek veranderen met zo'n motortje, terwijl je over de hele koers profijt hebt van epo. Dat maakt het inderdaad niet minder valsspelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met een motortje doe jij ook niet mee met de toppers, want zodra de batterij leeg is, wordt je gelost.
Met een motortje doe ik nog niet eens mee met de toppers, want ook ik ben al gelost lang voordat de finale begint. Zelfs tien jaar geleden had ik met een motortje nog niet meegekund met de toppers, want dan was de batterij al leeggeweest voordat de finale begon. En toen fietste ik op een redelijk hoog niveau.
Zij is ook toch nog maar 19 en kan gewoon een opleiding gaan volgen zoals haar leeftijdsgenoten. En anders maar werken in het frietkot van haar fietsmaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar die vader en broers/neven kunnen nog hun geld verdienen met gestolen vogeltjes verkopen, gedopeerde duiven laten meedoen aan wedstrijden, of een lekker frietje samuraisaus serveren. Die gesjeesde types komen er altijd wel.
Zij schijnt niet zo slim te zijn, dus dan moet ze het met d'r lichaam gaan verdienen, arm kind
Al die ex-dopers die nu gaan roepen voor levenslang schorsen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:53 schreef kaasplankje het volgende:
Moet wel zeggen niet met Merckx eens te zijn dat hij beweerd dat mechanische doping erger is dan prestatiebevorderende middelen die verboden zijn. Bedrog = bedrog en dan is het een niet erger dan het ander vind ik.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dat artikel op Twitter tegenkwam.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:36 schreef Gripper het volgende:
http://hetiskoers.nl/42840-2/
Hilarische column
Hetiskoers gaat De Speld achterna
Hoeveel kWh heeft zo'n batterij dan? Een gangbare elektrische fiets heeft zo'n 400 Wh, dus dat is twee uur aan 200 watt. Misschien beter vergelijkingsmateriaal is een laptop. Een Macbook Air heeft een accu van 54 Wh. Dat is natuurlijk al een enorme game changer. Er wordt gezegd dat je clean 6.0 W / kg kan halen voor 40 minuten. Met een gewicht van 60 kg kom je dan op de accu van een MBA op (uit m'n hoofd) 7.3 W / kg. Daar moet je flink EPO voor spuiten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo'n motortje kun je maar beperkt gebruiken en ik denk ook niet dat Dijkstra en Boogerd al 250 kilometer in de benen hadden toen ze de muur opdraaiden. Ik denk zelfs dat je aan een goed kuurtje veel meer hebt dan aan een motortje. Een motortje zorgt voor de beslissende demarrage, een kuurtje zorgt ervoor dat je aan het einde van een (lastige) koers op een positie zit waar je normaalgesproken niet zou zitten, of met frissere benen de finale in kan gaan.
Daarnaast: omdat jouw bedrog toevallig beter werkt dan dat van een ander hoef je in mijn ogen niet zwaarder gestraft te worden. Voor zowel een kuurtje EPO als een motortje mogen ze wat mij betreft een levenslange schorsing opleggen, maar dat geheel terzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |