Die moet met het geld van pdvsa dat nog wel is overgebleven een mooie andere prestigieuze race-klasse zoeken.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:57 schreef Rossdale het volgende:
Zou Pastor zich serieus verlagen tot een stoeltje bij Manor? Zal wel niet toch?
Zeker niet als de reden dat hij gedumpt wordt een geld kwestie is
Asian Porsche Carrera Cup ofzo.....quote:Op zondag 31 januari 2016 14:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die moet met het geld van pdvsa dat nog wel is overgebleven een mooie andere prestigieuze race-klasse zoeken.
Vorig jaar nog gewonnen door halve Nederlander Chris van der Drift.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Asian Porsche Carrera Cup ofzo.....
quote:Op maandag 1 februari 2016 14:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
AUTOSPORT.COM: "Kevin Magnussen completes deal to replace Pastor Maldonado"
Kevin Magnussen will officially be unveiled as a Renault driver on Wednesday ahead of the new Formula 1 season, replacing Pastor Maldonado, Autosport can confirm.
Dan kan die site wel lang wachten tot een volgende crash. Of hij moet bij Manor in stappen.quote:
Brengt geld in het laatje. Papa Mazepin is een Russische miljardair.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Naast grote namen als Jehan Daruvala en Alfonso Celis heeft Force India nu ook ene Nikita Mazepin vastgelegd als "ontwikkelingsrijder": http://www.rtlgp.nl/item/(...)pin_als_ontwikkeling
En die gaat nu betalen voor helemaal nop. Want wat heb je aan ontwikkelingsrijder? Heel weinig.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Brengt geld in het laatje. Papa Mazepin is een Russische miljardair.
quote:My dear fans, I address you with respect.
As everyone knows in recent days there have been a number of rumors about my immediate future in Formula One.
It has been 23 years in the most exciting sports, I started at an early age, with the help of my family, we grew up and went to form as a professional, I met the taste of victory, that always leaves you with more and more will to fight.
A few years I became a teenager, I went in search of my dreams to unknown lands, without the warmth of my people, of my roots, my Venezuela.
At that time, I became a man, and I realized that there were many things that I could get away from my goal, yet always succeeded.
World Karting, Formula Renault 2000, Formula 3000, Word Series and GP2 championship unforgettable. I got used to winning, we received over 200 trophies, of all sizes, shapes, shine, well, my lifetime of accomplishment in an incredibly wonderful and great pride for my own space.
He arrived as expected, the dream, the end that justified all my means, Formula One, a category that gave me even the most anticipated of my victories, this Grand Prix of Spain in 2012. All this thanks to the continued support of my family , international fans and especially my great country, that it was heard with our glorious anthem and traveled the world, because I carry my flag not only in my car but in my soul and so to the very top of the podium.
Today with the utmost humility I inform you that I will not be present at the starting grid for the 2016 F1 season, thanks for all your messages of support, passion and concern for my future. I feel very honored with the support of all of you and proud of my professional performance.
Affirm my sense of gratitude to God, my family, my sponsors, my friends, my fans and all those who have helped realize this dream of being able to represent Venezuela to the pinnacle of motorsport. See you soon!.
Het klinkt misschien gek maar ik vind het jammer. Vaak genoeg gehad dat ik echt niet begreep waarom hij iets deed. Echter wel iemand die voor wat actie zorgt.quote:
Fan van crashes neem ik aan?quote:Op maandag 1 februari 2016 18:36 schreef Beach het volgende:
http://www.motorsport.com(...)grid-in-2016-671006/
jammer, ik ben groot fan
De persoon achter deze site deelt je mening:quote:Op maandag 1 februari 2016 18:36 schreef Beach het volgende:
http://www.motorsport.com(...)grid-in-2016-671006/
jammer, ik ben groot fan
Jammer dat het onbesuisde er nooit af is gegaan, want snelheid had tie wel.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De persoon achter deze site deelt je mening:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
Zoveel snelheid had hij niet, dat wordt altijd wat overtrokken. Deze man verloor 17-2 in Q van Grosjean. Dat lukt Ericsson ook nog wel.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Jammer dat het onbesuisde er nooit af is gegaan, want snelheid had tie wel.
Ik mocht er graag naar kijken, never a dull moment
Ericsson staat nog niet in de schaduw van Maldonado. Dan moet hij eerst maar een GP winnen.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:03 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zoveel snelheid had hij niet, dat wordt altijd wat overtrokken. Deze man verloor 17-2 in Q van Grosjean. Dat lukt Ericsson ook nog wel.
'Grote namen'quote:Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Naast grote namen als Jehan Daruvala en Alfonso Celis heeft Force India nu ook ene Nikita Mazepin vastgelegd als "ontwikkelingsrijder": http://www.rtlgp.nl/item/(...)pin_als_ontwikkeling
Renault zal contractueel wel makkelijker afscheid hebben kunnen nemen van Maldonado.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
De eerste helft van 2012 was een loterij waar iedereen kon winnen die toevallig goede banden had. Die ene overwinning zegt niets. Scorebordjournalistiek.
Toch zou ik eerder Palmer vervangen dan Maldonado.
Maar hij reed toen een strakke race zonder een fout te maken ondanks de druk van achter. En toen was hij ook veel beter dan zijn teamgenoot Senna, die in de race meestal de overhand had.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
De eerste helft van 2012 was een loterij waar iedereen kon winnen die toevallig goede banden had. Die ene overwinning zegt niets. Scorebordjournalistiek.
Toch zou ik eerder Palmer vervangen dan Maldonado.
Zijn agressieve manier van rijden werkte ook super goed icm de banden, Had nog wel een paar mooie uitschieters dat jaar. Dat is ook het probleem met standaard banden, sommige rijders kunnen daar gewoon niks mee. Massa was goed op de Bridgestone banden en Kimi bijv op de Michelins. Vroeger kon je ze nog op maat krijgen per coureur maar nu word je opgescheept met 2 compounds.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar hij reed toen een strakke race zonder een fout te maken ondanks de druk van achter. En toen was hij ook veel beter dan zijn teamgenoot Senna, die in de race meestal de overhand had.
Maar dat foutloze heeft hij niet meer kunnen herhalen.
Jean Piere Jabouille heeft ook zoiets. 3x in de punten, daarvan 2 races gewonnen en 1x 4e (of 3e). Al viel die nog vaker uit en vooral omdat de Renault turbo weer kapot ging.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Blijft toch apart: 5, jaar, 96 races, 76 punten uit 14 scores, 28 uitvalbeurten maar toch die ene overwinning......
Wat dacht je van Baghetti , won z,n debuutrace in de F1 maar werd verder niks..quote:Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jean Piere Jabouille heeft ook zoiets. 3x in de punten, daarvan 2 races gewonnen en 1x 4e (of 3e). Al viel die nog vaker uit en vooral omdat de Renault turbo weer kapot ging.
Wel een leuke stat.
Peter Gethin heeft ook 1 race gewonnen en daarnaast maar 1 punt gehaald. Die won de fotofinish in Monza in 1971.
Edit: deze dus:
[ afbeelding ]
Wat de reden is, is de reden. Als het er niet uitkomt dan heeft hij dus de snelheid niet. Hij heeft tijd genoeg gehad om het er uit te laten komen. De man is absoluut minder wild dan vroeger, daarin heeft hij zich ontwikkeld, maar qua snelheid is het niet bijzonder.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ericsson staat nog niet in de schaduw van Maldonado. Dan moet hij eerst maar een GP winnen.
Dat Maldonado de snelheid wel heeft liet hij in 2012 wel zien toen hij won voor Williams. Een van de weinige keren dat hij ze wel allemaal op een rijtje had. Maar meestal komt het er niet uit omdat zijn hersenen ergens een rare kronkel maken.
Die won met dezelfde Ferrari waarin Phil Hill kampioen werd, die verder ook niet bijzonder snel was.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:00 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Wat dacht je van Baghetti , won z,n debuutrace in de F1 maar werd verder niks..
Nou, Palmer moeten we nog afwachten, maar Renault kon niet veel anders, als de sponsor van Maldo het geld niet overmaakte. Dat was de deal en als die deal niet nageleefd wordt, houdt het op.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
De eerste helft van 2012 was een loterij waar iedereen kon winnen die toevallig goede banden had. Die ene overwinning zegt niets. Scorebordjournalistiek.
Toch zou ik eerder Palmer vervangen dan Maldonado.
Die dan weer kampioen werdt omdat Wolfgang von Trips zich op Monza doodreed.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die won met dezelfde Ferrari waarin Phil Hill kampioen werd, die verder ook niet bijzonder snel was.
En met hem nog 14 toeschouwers. Dramaatje toen hoor.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die dan weer kampioen werdt omdat Wolfgang von Trips zich op Monza doodreed.
Mwah, von trips was ook geen geweldenaar.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die dan weer kampioen werdt omdat Wolfgang von Trips zich op Monza doodreed.
Ik kijk F1 nu vanaf 2010 en heb daardoor Massa nooit zien rijden voor zn ongeluk. Ik ben zeker geen fan van Massa, zijn resultaten zijn dramatisch (al is hem wel een mogelijke overwinning door de neus geboord door ferrari), maar hij is wel een stuk constanter dan Maldonado.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:56 schreef LWD-Godius het volgende:
Grote fout die hij heeft gemaakt was om Williams te verlaten. Ik ben er van overtuigd dat hij zijn tweede overwinning had gepakt wanneer hij gebleven was als je ziet hoe massa presteerde afgelopen seizoenen. Ik schat maldonado hoger in dan massa, maldonado heeft in een middenmootwagen een GP gewonnen en massa alleen in een Ferarri.
2012 Singapore deed ie ook lekker mee aan de kop, startte er als 2de maar door technische problemen uitgevallenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:24 schreef opreis het volgende:
Het is echt alleen die uitschieter geweest. Behalve die overwinning heeft ie voor zo ver ik weet 1x een 5de plek gehaald en voor de rest niet beter dan 7de plek. Ik vind het jammer dat ie weg gaat vanwege de rare acties die hij vaak heeft, maar ik zou als team liever Palmer een kans geven dan nog een jaar met Pastor te moeten doen.
Iemand heeft de hele OP verklootquote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
De OP moet/kan/mag aangepast worden. Daar staat ie nog gewoon in.
Nee, het is al veel langer zo. Ik kan niet eens meer een topic vinden waar het wel goed staat.quote:
quote:
Nee hoor. Ik heb de afbeelding even aangepast het is geen 2014 meer en de kalender van 2015 kan ook niet. De rest komt tzt wel.quote:
Kijk eens goed naar de afbeeldingenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:17 schreef WEST het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor. Ik heb de afbeelding even aangepast het is geen 2014 meer en de kalender van 2015 kan ook niet. De rest komt tzt wel.
Zoals gezegd ga ik de OP updaten. Was dit vanavond van plan.quote:
Ik denk dat iedereen zich best nog eens kan verkijken in Haas. Dat zijn echt geen pannenkoeken en hebben jarenlang ervaring in de racerij. Tevens zijn ze erg goed bijgestaan door Ferrari.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:19 schreef Dauthi het volgende:
Misschien dat de OP nog aangepast kan worden? Maldonado kan eruit, en wellicht zou het handig zijn om het vergeten Team Haas er aan toe te voegen, dat ze dit seizoen niets gaan presteren betekent natuurlijk niet dat je ze compleet hoeft te negeren
quote:Former McLaren test driver Gary Paffett has joined Williams in the role of simulator driver.
Paffett worked for McLaren between 2001 and 2013, logging 72 official test days and more than 22,000kms over that time. He has of course long been associated with Williams enginer supplier Mercedes.
Claire Williams commented: “He is a highly professional racing driver and his level of testing knowledge, and ability to analyse data, will significantly help to drive forward development of the FW38 throughout the season.”
“I am really pleased to be joining the Williams team as the simulator driver to aid in the development of this year’s car,” said Paffett. “The team has such a great pedigree and history in Formula One. I look forward to supporting the team over this year in my new role.”
Dat laatste.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:15 schreef Fer het volgende:
Is dit de reden van het vertrek van Susie Wolf, of het gevolg van.
quote:The retirement of Suzie Wolf and the departure of Adrian Sutil has opened the Williams opportunity for Gary Paffett. Given his experience, Paffett could also fill the role of ‘reserve’ driver for Williams though his ineligibility for a superlicense under the FIA’s new regulations are problematic.
Die zat toch net bij Merc?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
En Esteban Ocon wordt reserverijder bij Renault volgens Autosport.com
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:52 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Deel van de livery van Renault
En gezorgd dat ik de OP niet meer kan aanpassen. Wat ik direct na het openen van het topic gezegd heb te zullen gaan doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:17 schreef WEST het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor. Ik heb de afbeelding even aangepast het is geen 2014 meer en de kalender van 2015 kan ook niet. De rest komt tzt wel.
Try againquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En gezorgd dat ik de OP niet meer kan aanpassen. Wat ik direct na het openen van het topic gezegd heb te zullen gaan doen.
Het kan snel gaan blijkbaar. Misschien wel goed voor de Franse racerij. Ocon als toekomstig boegbeeld van Renault. Wie weet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, maar schijnt aan Renault uitgeleend te worden.
Als hun commitment goed is, kan Renault veel bereiken. Dat hebben ze al eerder gedaan. Maar echt succes kan nog wel een paar jaar duren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zolang die motor van Renault meer lijkt op een croissant dan op een echte motor zullen ze niet voorin mee gaan doen
Al reactie van WEST gehad en hem net de code gestuurd.quote:
Je kan het ook zelf doenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al reactie van WEST gehad en hem net de code gestuurd.
96 uur bij mijn ABOquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan het ook zelf doen
Of inmiddels niet meer, weet niet wat die limiet is
wat mij betreft mag de 2015 rules changes eruit en deze erin:quote:
Dit jaar gaan we voor de 20 jaar zonder overwinning, tenzij dat nieuwe team als een haas gaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:55 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het kan snel gaan blijkbaar. Misschien wel goed voor de Franse racerij. Ocon als toekomstig boegbeeld van Renault. Wie weet.
Done!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat mij betreft mag de 2015 rules changes eruit en deze erin:
En dan de nieuwe bandenregel redelijk duidelijk uitgelegd:
20 jaar zonder overwinning voor wie?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit jaar gaan we voor de 20 jaar zonder overwinning, tenzij dat nieuwe team als een haas gaat.
Een Fransoos denk ik. Panis in '96 zal de laatste zijn geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
20 jaar zonder overwinning voor wie?
Voor de Fransen bedoel je? Klopt inderdaad. Panis in Monaco. Lang geleden hoor. Maar goed, wij NLers staan nog altijd op 0... :-(quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit jaar gaan we voor de 20 jaar zonder overwinning, tenzij dat nieuwe team als een haas gaat.
Voor de, zoals jij zou zeggen, stokbrodenquote:Op woensdag 3 februari 2016 00:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
20 jaar zonder overwinning voor wie?
Trulli heeft er één (in 2004). Fisi's laatste was in 2006.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:14 schreef Beach het volgende:
Wie was dan de laatste? Fisichella of Trulli?
Trulli won in Monaco in 2004, typisch ook voor iemand die alleen kon kwalificeren.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Trulli heeft er geen. Fisi's laatste was in 2006.
Dat dacht ik ook, totdat ik op Wikipedia ging kijken waar er 0 stond achter wins. Blijkt dat Formule E te zijn. Ik heb niet goed gekeken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Trulli won in Monaco in 2004, typisch ook voor iemand die alleen kon kwalificeren.
Die van Trulli wist je toch wel? Nog niet goed wakker geweest zeker?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, totdat ik op Wikipedia ging kijken waar er 0 stond achter wins. Blijkt dat Formule E te zijn. Ik heb niet goed gekeken.
Ja, die wist ik wel. Maar ging op Wikipedia kijken wanneer de laatste van Fisi was en toen nog even bij Trulli gekeken en zag ik achter wins 0 staan (op mobiel) dus dacht ik dat ik het fout had.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die van Trulli wist je toch wel? Nog niet goed wakker geweest zeker?
Brazilie 2001 zo uit mijn blote hoofd.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:12 schreef Geralt het volgende:
Heb ik ook vaak hoor. Dat ik iets wel weet, maar er simpelweg even niet meer op kom.
En als ik daar dan een voorbeeld van zou moeten geven, ik weet in welke race Jos achterop Montoya knalde toen die aan de leiding reed en hem lapte waarna Jos de eerstvolgende bocht achterop vloog omdat Pablo eerder remde dan Jos verwachtte, maar ik kan er nu met geen mogelijkheid opkomen
Net wakker overigens. Waarschijnlijk schiet het me straks ineens te binnen. Wellicht is dat een leeftijdsdingetje ofzo![]()
quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Brazilie 2001 zo uit mijn blote hoofd.
Jij zegt het. Ik weet het niet. Ik weet het wel, maar ik weet niet of het klopt wat je zegt omdat ik het even niet meer weet. Later vandaag weet ik wel weer of je gelijk had of nietquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Brazilie 2001 zo uit mijn blote hoofd.
quote:
twitter:LindaF1nl twitterde op woensdag 03-02-2016 om 12:02:29Heb je dit gezien? @EelcoF1nl Carmen Jorda is in Parijs
Zou ze dan toch aanblijven? #carmenjorda #Renault https://t.co/4hu6UWykMF reageer retweet
Het kloptquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij zegt het. Ik weet het niet. Ik weet het wel, maar ik weet niet of het klopt wat je zegt omdat ik het even niet meer weet. Later vandaag weet ik wel weer of je gelijk had of niet
Jammer, hadden we ff moeten crowdfundenquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:31 schreef Spooky4u het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)oren-voor-toro-rosso
30 miljoen voor de 2016 motoren, nu stiekum benieuwd wat de 2015 dan moeten kosten.
Dankuquote:Op woensdag 3 februari 2016 13:11 schreef Spooky4u het volgende:
http://event.media.renaul(...).html?nocache=927248
? Ik kijk zonder geluid (op t werk)quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:33 schreef Spooky4u het volgende:
as usual
Renault loopt al een jaar achter
Gerucht ging al dat Infiniti titelsponsor zou worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:42 schreef nils7 het volgende:
Stuur die mannen van Renault eens naar Apple, man man man wat een keynote
Infiniti op de overalls?
Met al dat zwart zo zou ik lastig kunnen zeggen of het nu echt een 2016 auto is of de 2015 met een andere livery.quote:
Zal wel de goud hebben overspoten met geel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Met al dat zwart zo zou ik lastig kunnen zeggen of het nu echt een 2016 auto is of de 2015 met een andere livery.
Volgens het praatje is het wel de 16 auto maar... hij ziet er zo hetzelfde uit.
Geen idee, de air intake lijkt ronder.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:50 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zal wel de goud hebben overspoten met geel.
twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:21:40To our many followers who have a vested interest in a certain development driver we featured in 2015, she's here :-) https://t.co/y6azhnGfzQ reageer retweet
Eensquote:
Iets minder eens... zwart kan een mooie kleur zijn, maar nu oogt het zo kaal.quote:
niet lelijk, maar wel saaiquote:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:10:19Confirmation from Renault that the car has launched with an interim livery and it will change for the start of the season reageer retweet
En Oconquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar is het maar een testlivery. Dus een launchwagen, die maar simplistische aerodynamische delen heeft, en een tijdelijke livery. Wat hebben ze dan laten zien vandaag? Enkel Magnussen dus
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:10:19Confirmation from Renault that the car has launched with an interim livery and it will change for the start of the season reageer retweet
En Jordaquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar is het maar een testlivery. Dus een launchwagen, die maar simplistische aerodynamische delen heeft, en een tijdelijke livery. Wat hebben ze dan laten zien vandaag? Enkel Magnussen dus
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:10:19Confirmation from Renault that the car has launched with an interim livery and it will change for the start of the season reageer retweet
quote:Formula 1's power unit token system will be scrapped from 2017, Motorsport.com has learned.
The move means the four manufacturers will face no limits on development, other than the fact that they can only introduce upgrades when a driver uses new elements.
The change was one of the key concessions made when the manufacturers agreed to cut their prices to customers in 2017.
All four now have works teams and will justify their spending in terms of making their own squads competitive, without the cost being passed on to the teams they supply.
This year the manufacturers still have 32 tokens, but that was due to drop to 25 in 2017, 20 in 2018, and then 15 from 2019 to the end of the current formula.
Just three per year were to be allowed for the last two years of the formula, on the basis that manufacturers would have to develop an engine to new rules.
"The token system is being removed," Renault's Cyril Abiteboul said today. "One of the reasons we have all agreed to do this is that we all need the performance of the engine to converge.
"An F1 that is dictated by the performance of the engine is not good for anyone.
"You see it is not good for Mercedes, it is not good for Renault, Ferrari – we all have interest to change that.
"We have decided, also for the public, to stop the public being confused between the penalty system, the token system – we have decided to simply remove the token system."
It had already been agreed to scrap for 2016 the 'black and white' parts system, which specified that some elements could not be updated after a certain points.
That means items that were previously going to be fixed this year – such as upper and lower crankcase dimensions – have been freed up.
oké toegegeven. Ook al heeft ie al deels bij het team gehoord toen Gravity zowel het team beheerde en zijn carrière managede.quote:
verassend misschien dat ze werd aangehouden als pitspoes ontwikkelingscoureur. Maar tov vorig jaar niets veranderd in haar rol behalve dekleur blousequote:
Goed nieuws! De prijs voor de klantenmotoren ligt vast dus Renault, Merc, Ferrari en Honda kunnen volop ontwikkelen vanaf 2017 zonder dat de kleinere teams de prijs moeten betalen en in geldnood komen. Plus: dit maakt de F1 interessanter voor de fabrikanten die een achterstand hebben of erover denken de sport in te komen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:01 schreef sasquatsch het volgende:
'Tokensysteem afgeschaft voor 2017'
[..]
quote:
quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:17 schreef Beach het volgende:
Hebben we het over de tijdelijke livery of over Carmen
Dat vinden zij blijkbaar ook. Als het goed zou werken draaien ze het niet halverwege al weer terug.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die tokenregel was ook volstrekt belachelijk.
Dat was om de kosten van de ontwikkeling te beperken. Nu er een budgetcap op de motoren is, is dat niet meer nodig omdat de klanten niet voor de extra ontwikkeling hoeven te betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die tokenregel was ook volstrekt belachelijk.
Het ziet er niet uit.quote:'FIA stemt in met meer hoofdbescherming voor coureurs'
8:55 – De geheel open cockpit, zoals we deze sinds jaar en dag hebben in de Formule 1, lijkt te gaan verdwijnen. Volgens BBC Sport heeft de internationale autosportfederatie FIA ingestemd met de invoering van een systeem dat het hoofd van coureurs meer bescherming moet bieden bij ongelukken.
Naar verluidt ziet de FIA geen reden waarom deze extra vorm van bescherming voor coureurs niet kan worden geïntroduceerd en gaat het de komende periode, samen met de teams, de plannen concretiseren. Eén van de meest genoemde ontwerpen is de zogenaamde 'halo', zoals te zien is op bovenstaande foto.
Namens de GPDA, de Grand Prix Drivers' Association, liet preses Alexander Wurz onlangs weten zich sterk te maken voor meer hoofdbescherming. "Het onderzoek, verricht door de FIA, is afgerond en heeft een duidelijke oplossing naar voren gebracht. De coureurs vinden het tijd om deze oplossing door te voeren, uiterlijk in 2017", zei hij vorige maand, ook bij de BBC. Hij sprak daarbij de hoop uit dat iedereen snel op één lijn zou zitten. "Natuurlijk zijn er structurele veranderingen nodig aan het chassis. Maar als iedereen bijna een jaar de tijd heeft om hiervoor te zorgen, zie ik technische mensen niet tegen deze verbeteringen voor de veiligheid stemmen. Zeker gezien de ernstige ongelukken die we onlangs hebben gezien en geleid hebben tot verwondingen aan het hoofd. Alle coureurs, en ik ook, hopen dat het implementeren een formaliteit zal zijn."
De FIA is momenteel druk bezig met de reglementen voor 2017. Naar verluidt gaat de autosportfederatie ook afstappen van het omstreden systeem met tokens voor de power units. Momenteel mogen fabrikanten van power units maar een beperkt aantal verbeteringen per jaar doorvoeren aan de krachtbronnen.
Ik vermoed dat er of genoeg ruimte is aan de zijkanten, of dat je die samen met de headrest uit de wagen haalt. Headrest is op het plaatje het zwarte deel waar Blackberry opstaat. Goed op dit design LIJKT het vast te zitten aan de monocoque, Maar er is nog geen vaststaand design, want dat moet nog besproken wordenquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:47 schreef Karstman het volgende:
Hoe kom je met zo'n Halo in godsnaam die wagen in... Met een trapje? Erin getakeld worden? En als dat ding een tik krijgt en hij vervormt hoe kom je dan de wagen uit als die op z'n kant ligt en in de fik staat....
Probleem is wel dat dat ding vrij breed is, en symetrisch...quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:16 schreef Rossdale het volgende:
Hij zit niet vast aan de monocoque, het is een soort van klep wat een scharnierpunt heeft achter het hoof van de coureur bij de luchtinlaat zeg maar.
Volgens mij komt hij niet boven de luchtinlaat uit, dus dat lijkt me sterkquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Probleem is wel dat dat ding vrij breed is, en symetrisch...
Wanneer een auto op de kop ligt kan hij nu dus volledig op de kop blijven liggen. Zonder dat apparaat valt een auto altijd naar 1 kant, en kan de coureur altijd de auto verlaten. Nu kan ie klem zitten omdat er geen ruimte is.
Dit dus. Iedereen gaat hier de nadelen zitten bedenken vanaf een fotootje, maar dat ding zal eerst op alle mogelijke manieren worden getest. Er is niet dat wij kunnen bedenken waar zij het niet op zullen testen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:50 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof ze ooit een ontwerp goedkeuren wat niet aan de bovenstaande eisen zou voldoen... Tuurlijk maken ze niet zulke debiele ontwerpfouten, zou wat zijn als je de auto niet meer uit kan als hij op z'n kop ligt...
En het is een render, die dikke stang in het midden en de 'visibility' naar de zijkanten lijkt mij ook wel beter moeten in een uiteindelijk ontwerp.
Begrijpelijk dat familie vrijwel niks loslaat, maar eigenlijk zou de rest het ook niet moeten doen..quote:Het lijkt niet goed te gaan met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. Voormalig Ferrari-baas Luca di Montezemolo liet zich donderdag in Milaan ontvallen dat de laatste berichten over de gezondheid van de Duitser niet best zijn. Details over de conditie van Schumacher gaf hij daarbij niet.
Op de vraag of hij nieuws had over de toestand van Schumacher, was het antwoord van Di Montezemolo veelzeggend. "Ik hoor regelmatig nieuws over hem en helaas is dat niet goed", sprak hij.
De 68-jarige Italiaan voegde er, volgens de Gazzetta dello Sport met brok in zijn keel, aan toe: "Michael Schumacher was een geweldige coureur en we hebben zowel sportief als privé veel dingen met elkaar gedeeld. Maar het leven zit raar in elkaar. In zijn Formule 1-carrière heeft hij maar één ernstig ongeluk gehad, in 1999. Maar één ongelukje tijdens het skiën heeft hem geruïneerd", aldus de oud-teambaas van Ferrari.
Eind december 2013 raakte Schumacher zwaargewond bij een ski-ongeluk in de Franse Alpen. Hij werd maandenlang in een kunstmatig coma gehouden, sinds september 2014 werkt hij in eigen omgeving aan zijn herstel. Het management van Schumacher wil niet reageren op de uitlatingen van Di Montezemolo.
Mwah, misschien als ze een keer zeggen hoe het precies gaat dat ze verder van het gezeur af zijn. Lijkt me fijner dan om de zoveel tijd onzin lezen die er over hem geschreven wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat familie vrijwel niks loslaat, maar eigenlijk zou de rest het ook niet moeten doen..
Precies.. ik zie het ook als een compleet overbodig en nutteloos ding, veel te veel marge voor andere ongelukken, voor de 'what ifs' binnen de ongevallen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit.
Tevens denk ik niet dat met zo een constructie Bianchi het evengoed niet na had kunnen vertellen.
Bij Massa die die veer tegen zn porum kreeg is met zo een constructie de kans dat ie net eronderdoor of eroverheen gaat en alsnog tegen zn knar aan krijgt groter dan dat ie afketst op het ding.
Surtees had die band evengoed keihard op zn kop kunnen krijgen; ook met dat ding.
Ik zie hier totaal niets in.
Zoiets?quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Precies.. ik zie het ook als een compleet overbodig en nutteloos ding, veel te veel marge voor andere ongelukken, voor de 'what ifs' binnen de ongevallen.
Doe het dan anders en trek die neuzen gewoon weer wat hoger, zodat de auto's niet direct als schans over elkaar heen glijden. Daarbij zou eventueel een vin of staaf, tegen de rijrichting in geplaats kunnen worden, auto's en voorwerpen die over de auto glijden worden door de vin gelijk gestopt.
[ afbeelding ]
Beetje het idee van deze vleugels, maar dan verticaal, voor op de neus. Ziet er nog agressief uit ook denk ik !
natuurlijk begrijpelijk, alleen zo creëer je wel speculaties. En dan kun je maar beter iets zeggen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat familie vrijwel niks loslaat, maar eigenlijk zou de rest het ook niet moeten doen..
ik zou hoe erg ook , best eens een foto van hem willen zien nu. Of een open en eerlijk interview met zijn vrouw over hem en of de situatie.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:01 schreef WEST het volgende:
[..]
natuurlijk begrijpelijk, alleen zo creëer je wel speculaties. En dan kun je maar beter iets zeggen.
Waarschijnlijk een ziekenhuisbed met een hoop machines, draadjes en tubes ..quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:04 schreef Joene het volgende:
[..]
ik zou hoe erg ook , best eens een foto van hem willen zien nu. Of een open en eerlijk interview met zijn vrouw over hem en of de situatie.
geweldige oplossing voor als er iets misgaat met remmen als er gepit wordtquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Beetje dit idee dus, eventueel iets groter uitgevoerd en verder op de neus, maar dat de vinnen versterkt zijn en onderdeel van chassis.
[ afbeelding ]
Daar ha dik indd niet aan gedacht..quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geweldige oplossing voor als er iets misgaat met remmen als er gepit wordtMax Damage en Die Anna zijn er trots op.
en een broodmager persoon van de man die ooit zo sterk was. Mijn race idool ondanks zijn soms nare acties.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:07 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een ziekenhuisbed met een hoop machines, draadjes en tubes ..
Kun je beter niet zien dan, gewoon de sportman in herinnering blijven houden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:58 schreef Joene het volgende:
[..]
en een broodmager persoon van de man die ooit zo sterk was. Mijn race idool ondanks zijn soms nare acties.
twitter:Sky_news12 twitterde op donderdag 04-02-2016 om 20:31:42Breaking News: Michael Schumacher has died aged 47. https://t.co/9xnvqhBJRg reageer retweet
Beetje jammer dit.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kun je beter niet zien dan, gewoon de sportman in herinnering blijven houden.
Ondertussen op Twitter(voor de duidelijkheid, dit is nep)
twitter:Sky_news12 twitterde op donderdag 04-02-2016 om 20:31:42Breaking News: Michael Schumacher has died aged 47. https://t.co/9xnvqhBJRg reageer retweet
Een foto is misschien een beetje te, maar een officieel bericht is al voldoende.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:04 schreef Joene het volgende:
[..]
ik zou hoe erg ook , best eens een foto van hem willen zien nu. Of een open en eerlijk interview met zijn vrouw over hem en of de situatie.
Dan ben je echt een zieke kneus als je daar je pleziertje uit haalt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kun je beter niet zien dan, gewoon de sportman in herinnering blijven houden.
Ondertussen op Twitter(voor de duidelijkheid, dit is nep)
twitter:Sky_news12 twitterde op donderdag 04-02-2016 om 20:31:42Breaking News: Michael Schumacher has died aged 47. https://t.co/9xnvqhBJRg reageer retweet
Een Carmageddon referencequote:Op donderdag 4 februari 2016 19:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geweldige oplossing voor als er iets misgaat met remmen als er gepit wordtMax Damage en Die Anna zijn er trots op.
Ja tragisch, ik kan me toch niet van de indruk onttrekken dat hij dit zelf nooit gewild zou hebben. Nu is z'n lot in handen van z'n vrouw die hoe goed bedoeld dan ook niet kan accepteren dat het nooit meer wat wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:50 schreef Geralt het volgende:
F1 coureurs zijn doorgaans al niet veel zwaarder dan 65 kilo. Geen idee wat Michael woog toen hij het ongeluk kreeg, maar hij zal ongetwijfeld geen vetzak geweest zijn. Ik gok 75 kilo maximaal.
Met zo lang in bed liggen blijft daar niet veel van over. Het zou me verbazen mocht hij nu nog 50 kilo of meer wegen als ik eerlijk ben
Indd, ik heb lange tijd geloofd dat het juist beter ging met Schumi dan hier en overal gedacht werd, maar daar ben ik wel op terug gekomen, hij is eerder het kasplantje wat hij nooit zelf had willen zijn, maar niet de mogelijkheid/bekwaamheid om de stekker eruit te trekken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja tragisch, ik kan me toch niet van de indruk onttrekken dat hij dit zelf nooit gewild zou hebben. Nu is z'n lot in handen van z'n vrouw die hoe goed bedoeld dan ook niet kan accepteren dat het nooit meer wat wordt.
Behoorlijk. Jarenlang de F1 gedomineerd en het enige wat hij daar aan over hield was een gebroken been.quote:
quote:Ocon mag opdraven in aantal vrijdagtrainingen
Renault reserveert enkele eerste vrije trainingen bij Grand Prix-weekenden voor reservecoureur Esteban Ocon. De Franse renstal leent de GP3-kampioen dit jaar van Mercedes. Directeur Cyril Abiteboul: "Ik kan niet op de details ingaan, maar ik kan wel bevestigen dat hij vrijdagtrainingen voor zijn rekening zal nemen."
Ocon verklaarde zelf over zijn benoeming tot reserve bij Renault: "Deze kans heeft zich vrijwel uit het niets aangediend. Ik ben er vrij blij mee, dat is volgens mij ook wel te zien. Ja, ik ben een Mercedes-coureur, zij stippelen mijn carrière uit, maar ik ben heel blij dat ze een overeenkomst met Renault hebben bereikt zodat ik deze mogelijkheid kan benutten. Ik weet niet precies hoe mijn programma eruit ziet, maar ik zal sowieso alle races en technische briefings bijwonen. Ik zal er klaar voor zijn zodra ze me vragen om de baan op te gaan."
http://planetf1.com/news/renault-wanted-vandoorne/quote:Renault were keen on signing Stoffel Vandoorne for this season but McLaren did not want to release him, that's according to Racing Director Frederic Vasseur.
Last week Pastor Maldonado confirmed that he had lost his race-seat for the 2016 championship while days later Renault announced that Kevin Magnussen would replace him.
The Dane was free to join the French manufacturer after McLaren opted not to renew his contract in 2015.
However it seems Magnussen was not Renault's only target from the McLaren family.
"We had to forget Stoffel," Vasseur told Belgian publication La Derniere Heure, "as he is under contract with McLaren and his team did not want to part with him.
"We needed someone who was available. Our choice therefore focused on Kevin."
1000 man, volledig uitverkocht, leuk!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:12 schreef nils7 het volgende:
Ik ga naar Oostenrijk![]()
Red Bull Ring here we come!
Via Max Verstappen (voor 99 euro een tribune plaats): http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9522
twitter:LindaF1nl twitterde op zaterdag 06-02-2016 om 14:52:571/2Het lijkt erop dat @Olav_Mol versterking krijgt. Jack Plooij is in beeld als pitreporter. Over een extra cameraman wordt ook gesproken. reageer retweet
Ik ook eerst, waren 500 kaarten, ik denk tijd zat om vrijdag middag te boeken (las het donderdag avond).quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:11 schreef franklop het volgende:
[..]
1000 man, volledig uitverkocht, leuk!
Ik las het veels te laat
Komt de tandarts weer terugquote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:54 schreef franklop het volgende:
twitter:LindaF1nl twitterde op zaterdag 06-02-2016 om 14:52:571/2Het lijkt erop dat @Olav_Mol versterking krijgt. Jack Plooij is in beeld als pitreporter. Over een extra cameraman wordt ook gesproken. reageer retweet
Eerder "Taaires een issjoe?"quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En vergeet "How were the tyres?" niet
Ar joe heppie wid du result?quote:
Na ja Ziggo probeert er nu meer een show van te maken. En gaan, na een hoop klagen hier op fok, nu wel meer doen.quote:
Dat is meer toe te schrijven aan Max zijn prestaties dan aan wat gelul in de marge op FOK! hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:19 schreef nils7 het volgende:
En gaan, na een hoop klagen hier op fok, nu wel meer doen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:25 schreef Geralt het volgende:
In plaats van meteen lopen zeiken met zn allen (hoe typisch Nederlands weer) kunnen we ook gewoon het positieve ervan in zien; namelijk dat F1 weer begint te leven nu Max het zo goed gedaan heeft en dat er naar het zich naar uit laat zien een groter budget ter beschikking gaat komen voor de Nederlandse verslaggeving van de GP's.
En dat is alleen maar mooi te noemen.
Overigens had ik geen problemen met Plooij, maar dat doet er niet zoveel toe imo. Goed nieuws voor de Nederlandse F1 fan dat er gedacht wordt om extra volk alle GP's mee te sturen voor betere verslaggeving
Stelletje azijnpissers
dat zeiken zit er gewoon in, online scum noem ik het.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:25 schreef Geralt het volgende:
In plaats van meteen lopen zeiken met zn allen (hoe typisch Nederlands weer) kunnen we ook gewoon het positieve ervan in zien; namelijk dat F1 weer begint te leven nu Max het zo goed gedaan heeft en dat er naar het zich naar uit laat zien een groter budget ter beschikking gaat komen voor de Nederlandse verslaggeving van de GP's.
En dat is alleen maar mooi te noemen.
Overigens had ik geen problemen met Plooij, maar dat doet er niet zoveel toe imo. Goed nieuws voor de Nederlandse F1 fan dat er gedacht wordt om extra volk alle GP's mee te sturen voor betere verslaggeving
Stelletje azijnpissers
Ik waardeer Ziggo (sport1) gewoon omdat ze luisteren naar hun kijker. Eerst was het Van Dam, die werd door niemand gepruimd, dus foetsie. Dan doen ze Mol terug, die velen (ik niet zozeer) graag terugwilden. Ze maken nu weer een voorprogramma, denken nu weer over een pitreporter. Ze zijn echt bezig om te luisteren naar hun kijkers en er een steeds grotere show van te maken.quote:
Max heeft er niks mee te maken dat Van Dam vervangen werd. Toen reed Max nog geeneens F1. Dat komt wel degelijk door de klagers.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is meer toe te schrijven aan Max zijn prestaties dan aan wat gelul in de marge op FOK! hoor.
Het ging niet om van Dam. Het ging over Plooij.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Max heeft er niks mee te maken dat Van Dam vervangen werd. Toen reed Max nog geeneens F1. Dat komt wel degelijk door de klagers.
Dat zou gek zijn want zowel de terugkeer van Mol als de voorbeschouwing+nabeschouwing dateren van voor Max. Feitelijk alleen de pitreporter (als die komt) is gekomen toen Max er al was.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:07 schreef Geralt het volgende:
En over uitbreiding van verslaggeving en ik denk dat dat wel degelijk Max zijn verdienste is.
Het ging toch om de verbeteringen van Sport1? In algemene zin hebben de klagers wel degelijk geholpen. Over Plooij zelf inderdaad niet, denk ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het ging niet om van Dam. Het ging over Plooij.
Plooijquote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:54 schreef franklop het volgende:
twitter:LindaF1nl twitterde op zaterdag 06-02-2016 om 14:52:571/2Het lijkt erop dat @Olav_Mol versterking krijgt. Jack Plooij is in beeld als pitreporter. Over een extra cameraman wordt ook gesproken. reageer retweet
Natuurlijk zonder Max was de belangstelling een heel stuk minder. Enige reden dat ik F1 weer volg is Max.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:07 schreef Geralt het volgende:
En over uitbreiding van verslaggeving en ik denk dat dat wel degelijk Max zijn verdienste is.
Ja en? Het ging hierom:quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:09 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat zou gek zijn want zowel de terugkeer van Mol als de voorbeschouwing+nabeschouwing dateren van voor Max. Feitelijk alleen de pitreporter (als die komt) is gekomen toen Max er al was.
En als dat er van komt dan kun je dat aan Max toedichten. En niet aan de klagers op FOK!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:54 schreef franklop het volgende:
twitter:LindaF1nl twitterde op zaterdag 06-02-2016 om 14:52:571/2Het lijkt erop dat @Olav_Mol versterking krijgt. Jack Plooij is in beeld als pitreporter. Over een extra cameraman wordt ook gesproken. reageer retweet
Ik geef alleen mijn mening.. Ja ik ben daar kritisch op. Maar wat je zegt klopt hoor.. Fijn dat Ziggo hier wel aandacht aan besteed en er waarschijnlijk uitbreiding komt van het F1 aanbod op het kanaal !quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:25 schreef Geralt het volgende:
In plaats van meteen lopen zeiken met zn allen (hoe typisch Nederlands weer) kunnen we ook gewoon het positieve ervan in zien; namelijk dat F1 weer begint te leven nu Max het zo goed gedaan heeft en dat er naar het zich naar uit laat zien een groter budget ter beschikking gaat komen voor de Nederlandse verslaggeving van de GP's.
En dat is alleen maar mooi te noemen.
Overigens had ik geen problemen met Plooij, maar dat doet er niet zoveel toe imo. Goed nieuws voor de Nederlandse F1 fan dat er gedacht wordt om extra volk alle GP's mee te sturen voor betere verslaggeving
Stelletje azijnpissers
Nou ja, daar ging het niet alleen over, ik in ieder geval niet, maar soit, jij dan wellicht wel. In ieder geval is het zeker zo dat Verstappen een positieve invloed zal hebben, maar het feit is gewoon dat Sport1/Ziggo al voor Verstappen serieus bezig is om hun F1-uitzendingen steeds beter te maken, ze investeren daar al een aantal jaren vol in.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en? Het ging hierom:
[..]
En als dat er van komt dan kun je dat aan Max toedichten. En niet aan de klagers op FOK!
Een bedrijf geeft alleen maar meer geld uit aan iets als men denkt dat het rendabel is. En met de extra kijkers door Max zullen ze dat denken waarschijnlijk.
Dat is waar het om ging. Om die extra man in de pit.
Zolang zit F1 nog niet bij ziggo hoor, maar je hebt gelijk, al bij de introductie van F1 bij ziggo, in Amsterdam op een luanch party, was duidelijk wat er de bedoeling was, steeds meer uitbreiding, te beginnen met F1 en Nascar en dan verder uitbreiden waar er vraag naar is. Dat moet ik ze echt toegeven, ik ben geen fan van pay tv, maar tot nu toe betaald het zich wel uit. Zeker nu ook peptalk erbij is gekomen, vind ik het een goed compleet pakket al, completer dan ze ooit gehad hebben en er komt dus nog meer.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:36 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou ja, daar ging het niet alleen over, ik in ieder geval niet, maar soit, jij dan wellicht wel. In ieder geval is het zeker zo dat Verstappen een positieve invloed zal hebben, maar het feit is gewoon dat Sport1/Ziggo al voor Verstappen serieus bezig is om hun F1-uitzendingen steeds beter te maken, ze investeren daar al een aantal jaren vol in.
Sterker nog, al ver voor Max deden ze de grootste investering namelijk in de rechten en automatisch alles dat daaruit voortkomt. Toen was Max pas 12 of zo. Zigoo/Sport1 investeert sindsdien ieder jaar meer tijd, geld en moeite in de F1, dan is het gek om die ene pitreporter dan puur aan Max toe te dichten.
Nee, maar zolang zit het wel al bij Sport 1 (daarom zei ik ook Ziggo/Sport1) en ieder jaar wordt de F1-verslaggeving beter. Dus omdat nou alleen aan Max toe te schrijven vind ik niet terecht, want in de jaren daarvoor was het al zichtbaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zolang zit F1 nog niet bij ziggo hoor, maar je hebt gelijk, al bij de introductie van F1 bij ziggo, in Amsterdam op een luanch party, was duidelijk wat er de bedoeling was, steeds meer uitbreiding, te beginnen met F1 en Nascar en dan verder uitbreiden waar er vraag naar is. Dat moet ik ze echt toegeven, ik ben geen fan van pay tv, maar tot nu toe betaald het zich wel uit. Zeker nu ook peptalk erbij is gekomen, vind ik het een goed compleet pakket al, completer dan ze ooit gehad hebben en er komt dus nog meer.
Die hebben het nog iets te druk met zelf rijden.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:13 schreef King_Merc het volgende:
Waarom huren ze Kalff niet in ? oude tijden![]()
anders mogen ze ook Coronel als pit reporter laten opdraven
Kalff is een beetje zuur geworden?quote:Op zondag 7 februari 2016 00:13 schreef King_Merc het volgende:
Waarom huren ze Kalff niet in ? oude tijden![]()
anders mogen ze ook Coronel als pit reporter laten opdraven
quote:Op zondag 7 februari 2016 09:33 schreef Meike26 het volgende:
Vroeger was hij goed en echt aanvulling.. Nu zou hij volgens mij een coureur zo in de rede kunnen vallen en zeggen dat hij ongelijk heeft.
Doornbos vind ik niet zo verkeerd maar Tom Coronel lijkt me wel een goeiequote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
PlooijIk ben geen fan van Doornbos maar zou dan liever hem zien i.p.v. Plooij.
Coronel is echt ontzettend druk, die kan echt niet 20 races pitreporteren.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Doornbos vind ik niet zo verkeerd maar Tom Coronel lijkt me wel een goeie
Dit precies. Ziggo doet veel moeite, persoonlijk kan ik dat waarderen.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:08 schreef F1gamer het volgende:
Zeiken over wie de pitreporter is, terwijl je blij mag zijn dat na circa 10 jaar weer een pitreporter er is.
Het kost maar 15 euro per maand.quote:Op zondag 7 februari 2016 08:49 schreef LWD-Godius het volgende:
Als Kalff er weer bij komt als pit reporter, achtergrondverhalen en uitleg over techniek dan is zo'n sport 1 abonnement voor mij opeens interessant. Ik kan toch wel redelijk makkelijk een stream vinden op het internet maar voor een mol-kalff pakket ben ik best bereid om voor te betalen.
Als je zonder werk komt te zitten is 15 euro best veel geld.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het kost maar 15 euro per maand.
Als je die 15 euro niet kan missen (wat is nou 15 euro?) dan doe je financieel gezien aardig iets verkeerd imo
Ow ja dan wel.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:26 schreef WEST het volgende:
[..]
Als je zonder werk komt te zitten is 15 euro best veel geld.
Dat is het nadeel als je alleen zit te kijken en verslag zit te doen. Dan zit je naar bv sectortijden te kijken of iets en dan mis je iets op het scherm. Wat dan bij mensen die niet weten hoe zoiets werkt een beetje dom overkomt.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:31 schreef Fer het volgende:
Ik zie liever een man extra die Ollie assisteert met de alle schermen bekijken. Dat wordt er immers niet beter op met de jaren.
Ziet hij bijvoorbeeld Vettel een seconde langzamer, begint een heel verhaal te verzinnen over banden, brandstof, concentratie, noem maar op. Terwijl al allang hebben gezien op het normale beeld, dat hij een lastige achterblijver moet lappen.
Jup en fox sports kost ook 15 euro per maand, naast m'n normale tv pakket van 60 euro voor internet en tv. Zoveel dingen kosten 'maar 15 euri'quote:Op zondag 7 februari 2016 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het kost maar 15 euro per maand.
Als je die 15 euro niet kan missen (wat is nou 15 euro?) dan doe je financieel gezien aardig iets verkeerd imo
Robert is de vaste analist in de studio.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
PlooijIk ben geen fan van Doornbos maar zou dan liever hem zien i.p.v. Plooij.
Wij kijken hier ook met twee schermen (eentje tv en eentje met live timing) en zelfs m'n zoontje van 11 heeft beter door wat er gebeurt op de baan dan Mol.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het nadeel als je alleen zit te kijken en verslag zit te doen. Dan zit je naar bv sectortijden te kijken of iets en dan mis je iets op het scherm. Wat dan bij mensen die niet weten hoe zoiets werkt een beetje dom overkomt.
Niet mee eens.. Ik volg F1 al sinds 1994. Het blijft een plezier om naar Ollie te luisteren. Blijkbaar zien sommige 'fanaten' het zo dat Olav verzaakt goede en alleen echte informatie te geven voor de doorgewinterde fan. Maar Olav heeft al meerdere keren verteld dat de grote fans het nieuws wat hij verteld alllang gehoord hebben en dat hij 'slechts' de basale informatie /nieuws geeft voor de gemiddelde kijker. Hij brengt ergens raport over uit en geeft er gewoon een persoonlijke menign over.. als je oom of vriend op de bank. Een entertainer die het naar mijn idee nog altijd niet verleerd is, alleen door zijn jaren dat hij vanuit de studio moest werken (en niet vanaf locatie) soms een beetje dat enthousiasme mist van 12/15 jaar geleden. Daarin geef ik hem gewoon voordeel van de twijfel en hoop ik dat Olav het nog lang gaat doen. Alhoewel..quote:Op zondag 7 februari 2016 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Olav Mol had zijn beste tijd 12 jaar geleden al gehad. Sterker nog, 15 jaar geleden al wel. Hij is door zijn enthousiasme nog wel te pruimen als je net een paar jaar F1 volgt, maar voor de doorgewinterde fanaat is het echt een crime om zo'n man 2 uur te moeten aanhoren.
Begrijp ik maar ik denk dat hij dat wel goed zou kunnenquote:Op zondag 7 februari 2016 10:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Coronel is echt ontzettend druk, die kan echt niet 20 races pitreporteren.
Bekijk/luister eens door Olav Mol becommentarieerde races uit zijn beginperiode, tussen 1992 en 1997. Je zult merken dat hij destijds EN deskundig EN gepast enthousiast was. Het laatste heeft, mijns inziens, vanaf de periode daarna teveel de overhand gekregen. Niet geheel toevallig viel dat samen met het vertrek van Kalff (die Mol nog enigszins afremde) en de komst van heren zoals Jack Plooij en Rick Winkelman, die volgens mij alles maar voor zoete koek aannamen.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet mee eens.. Ik volg F1 al sinds 1994. Het blijft een plezier om naar Ollie te luisteren. Blijkbaar zien sommige 'fanaten' het zo dat Olav verzaakt goede en alleen echte informatie te geven voor de doorgewinterde fan. Maar Olav heeft al meerdere keren verteld dat de grote fans het nieuws wat hij verteld alllang gehoord hebben en dat hij 'slechts' de basale informatie /nieuws geeft voor de gemiddelde kijker. Hij brengt ergens raport over uit en geeft er gewoon een persoonlijke menign over.. als je oom of vriend op de bank. Een entertainer die het naar mijn idee nog altijd niet verleerd is, alleen door zijn jaren dat hij vanuit de studio moest werken (en niet vanaf locatie) soms een beetje dat enthousiasme mist van 12/15 jaar geleden. Daarin geef ik hem gewoon voordeel van de twijfel en hoop ik dat Olav het nog lang gaat doen. Alhoewel..
Soms denk (of hoop) ik wel eens dat hij er elk moment mee kan kappen. Hij kreeg echt gelijk met mijn vader alvleesklier ontsteking in 96.. En die pa van mij is er niet meer.. Dan denk ik wel eens.. Gast, denk aan je familie en kleinkinderen en geniet van de tijd die je nu nog met ze hebt.. Voordat het te laat is.
Ik heb er ook geen probleem mee.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet mee eens.. Ik volg F1 al sinds 1994. Het blijft een plezier om naar Ollie te luisteren. Blijkbaar zien sommige 'fanaten' het zo dat Olav verzaakt goede en alleen echte informatie te geven voor de doorgewinterde fan. Maar Olav heeft al meerdere keren verteld dat de grote fans het nieuws wat hij verteld alllang gehoord hebben en dat hij 'slechts' de basale informatie /nieuws geeft voor de gemiddelde kijker. Hij brengt ergens raport over uit en geeft er gewoon een persoonlijke menign over.. als je oom of vriend op de bank. Een entertainer die het naar mijn idee nog altijd niet verleerd is, alleen door zijn jaren dat hij vanuit de studio moest werken (en niet vanaf locatie) soms een beetje dat enthousiasme mist van 12/15 jaar geleden. Daarin geef ik hem gewoon voordeel van de twijfel en hoop ik dat Olav het nog lang gaat doen. Alhoewel..
Soms denk (of hoop) ik wel eens dat hij er elk moment mee kan kappen. Hij kreeg echt gelijk met mijn vader alvleesklier ontsteking in 96.. En die pa van mij is er niet meer.. Dan denk ik wel eens.. Gast, denk aan je familie en kleinkinderen en geniet van de tijd die je nu nog met ze hebt.. Voordat het te laat is.
Het lijkt me niet dat Mol financieel zo onafhankelijk is dat hij kan gaan rentenieren. ;-)quote:Op zondag 7 februari 2016 15:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet mee eens.. Ik volg F1 al sinds 1994. Het blijft een plezier om naar Ollie te luisteren. Blijkbaar zien sommige 'fanaten' het zo dat Olav verzaakt goede en alleen echte informatie te geven voor de doorgewinterde fan. Maar Olav heeft al meerdere keren verteld dat de grote fans het nieuws wat hij verteld alllang gehoord hebben en dat hij 'slechts' de basale informatie /nieuws geeft voor de gemiddelde kijker. Hij brengt ergens raport over uit en geeft er gewoon een persoonlijke menign over.. als je oom of vriend op de bank. Een entertainer die het naar mijn idee nog altijd niet verleerd is, alleen door zijn jaren dat hij vanuit de studio moest werken (en niet vanaf locatie) soms een beetje dat enthousiasme mist van 12/15 jaar geleden. Daarin geef ik hem gewoon voordeel van de twijfel en hoop ik dat Olav het nog lang gaat doen. Alhoewel..
Soms denk (of hoop) ik wel eens dat hij er elk moment mee kan kappen. Hij kreeg echt gelijk met mijn vader alvleesklier ontsteking in 96.. En die pa van mij is er niet meer.. Dan denk ik wel eens.. Gast, denk aan je familie en kleinkinderen en geniet van de tijd die je nu nog met ze hebt.. Voordat het te laat is.
Je hoeft helemaal niet elke minuut vol te lullen. Het is geen radioverslag.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen probleem mee.
Soms wel leuk om 'm als "blinde mol" aan te merken hahahah.
Allemaal leuk en aardig die kritiek maar wie zou 'm moeten vervangen in het Nederlands?
Ja er zijn mensen die misschien technischer zijn of wat meer kunnen opletten maar het enthousiasme ontbreekt wel bij die.
Misschien een tweede er naast zou fijn zijn, Doornbos lijkt me inderdaad een goede.
Maar dat budget is er gewoon niet.
Velen onderschatten vaak het commentaar geven erbij, ga er maar aan staan hoor.
Zet je tv maar op mute en probeer elke minuut maar eens vol te lullen!
Coronel wel eens Engels horen praten? Die kerel kan je echt geen fatsoenlijke vragen laten stellen met dat steenkolenengels van hem.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Begrijp ik maar ik denk dat hij dat wel goed zou kunnen
Dat zal allemaal wel en misschien schat ik het ook helemaal verkeerd in maar hij heeft wel lef en flair waardoor je wat meer te zien en te horen krijgt dan als je een no no Plooy daarvoor inzet.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:03 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Coronel wel eens Engels horen praten? Die kerel kan je echt geen fatsoenlijke vragen laten stellen met dat steenkolenengels van hem.
allemaal toch?quote:Op zondag 7 februari 2016 11:28 schreef F1gamer het volgende:
Is er al bekend welke gp's op het gratis kanaal van ziggosports wordt uitgezonden?
Zoveel als mogelijk, maar als er sportevenementen dubbel vallen kan het zijn dat F1 alleen te zien is achter de decoder. Alleen F1 staat wel hoog op het lijstje, dus reken maar dat ze bijna allemaal op kanaal 14 te zien zijn.quote:
quote:Ron Dennis pays tribute to Patty McLaren
Posted on Sunday, 07 Feb 2016 12:30 (GMT)
Ron Dennis (Chairman and Chief Executive Officer, McLaren Technology Group) said:
"It was with great sadness that I heard the news that Patty McLaren, the widow of our company's founder Bruce, had passed away.
"Patty was a wonderful woman, and, over the 46 years that have elapsed since Bruce's death in a testing accident at Goodwood in the summer of 1970, she has always remained close to the company that bears her husband's name.
"She was especially resolute in the period immediately after Bruce's accident, inspiring 'my boys', as she used to refer to the men who made up the grief-stricken team, not only to keep McLaren alive but also to make it successful.
"We have therefore lost not only a great lady but also a direct link to our company's origins.
"On behalf of all 3000 of us at McLaren, I therefore pay tribute to Patty and offer our heartfelt condolences to her family and many friends.
"May she rest in peace."
Ik zal haar totaal niet missen. Zowel bij de MotoGP vroeger en bij de F1 wist ze nooit zoveel zinnigs te zeggen.quote:
want die hebben ze ook op het vizier van de helmquote:Op maandag 8 februari 2016 17:16 schreef Fopje het volgende:
Dan moeten er ook ruitenwissertjes op komen?
22 februari begint wintertest 1 en die duurt 4 dagen. 1 maart begint de 2e test week. De presentaties zijn veelal in de pitlane 22 feb.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef k_man het volgende:
Wanneer beginnen de tests nou eigenlijk?
En de presentaties?
Iemand een pre-season schema, of zoiets?
Thanks!quote:Op maandag 8 februari 2016 17:28 schreef WEST het volgende:
[..]
22 februari begint wintertest 1 en die duurt 4 dagen. 1 maart begint de 2e test week. De presentaties zijn veelal in de pitlane 22 feb.
Nee, maar een tear off op dat raam is wat lastiger verwijderen denk ik.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
want die hebben ze ook op het vizier van de helm [ afbeelding ]
Hebben de auto's in het WEC ook.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee, maar een tear off op dat raam is wat lastiger verwijderen denk ik.
Al bekend wanneer Toro Rosso de nieuwe auto presenteert?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:53 schreef sasquatsch het volgende:
Dit is wat ik tot nog toe heb.
17 Feb Red Bull livery launch London
18 Feb (TBC) Ferrari Online
21 Feb McLaren Online
22 Feb Haas F1 Barcelona
22 Feb Red Bull Barcelona
22 Feb Williams Barcelona(TBC)
22 Feb Manor Racing Barcelona(TBC)
01 Mar Sauber Barcelona
22-25 Feb Test 1 Barcelona
1-4 Maart Test 2 Barcelona
Waarschijnlijk de 22ste. Is nog niet officieel bevestigd. Alleen deze tweet.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al bekend wanneer Toro Rosso de nieuwe auto presenteert?
twitter:ToroRossoSpy twitterde op vrijdag 05-02-2016 om 12:04:28Math Test today: 55-33=22... of February! 😯😊Which means...? 🤔🤔😉😉 https://t.co/UWUhmDL1Fc reageer retweet
Moeten ze straks de eerste testdag uitstellen vanwege drukte in de pitstraat.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:35 schreef franklop het volgende:
wel zo makkelijk voor alle fotografen
Het is wel makkelijk zo ja en toch, het doet allemaal een beetje armoedig aan. Waar zijn de jaren 90 gebleven, dat Benetton de nieuwe auto presenteerde in een Romeins amphitheater en McLaren de Spice Girls inhuurdequote:Op maandag 8 februari 2016 21:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Moeten ze straks de eerste testdag uitstellen vanwege drukte in de pitstraat.![]()
Allemaal om acht uur doek van de auto, foto's maken en gaan met die banaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc.![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Max en Carlos trainen pitstops in Faenza.. Maar nee.. niet zomaar..Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc.
quote:Op maandag 8 februari 2016 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Max en Carlos trainen pitstops in Faenza.. Maar nee.. niet zomaar..Ik ben ook een groot liefhebber van zulke zaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc.
Samengevat: het ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mogelijk Hulk z'n nieuwe helm.
Dat hij iets doet met "Hulk" groen is wel leuk, maar dit resultaat is een beetje jammer.
Lijkt wel een helm van een motorcrosser, en een gradient doet het er altijd zo goedkoop uitzien imo.
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:35:08Bild > Pascal Wehrlein will start this year for the Manor team. The deal is to be announced soon. #F1 reageer retweet
twitter:bgarloff twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:36:02@f1enigma #wehrlein goes #F1! https://t.co/bFUIwUFCC5 reageer retweet
Jij wilt dat hij in de eerste bocht de Saubers eruit kegelt?quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:35 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vindt Pastor nog wat oliedollars voor het Manor zitje.
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me...quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
Haryanto heeft (nog) niet genoeg geld voor een zitje en heeft volgens de Indonesische pers al een of meer deadlines voor het betalen van een voorschot gemist. Dus ik vraag me af of hij wel de andere coureur zal zijn. Rossi daarentegen zei deze week nog dat het er goed uitziet, dus die verwacht ik eerder dan Haryanto.
Maar voor de eerste testdag op 22 februari zullen we het weten.
Dit ook nog eens ja.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me...
Klopt, maar toch is hij in de running. Zal wel een uitzondering voor hem gemaakt worden waarschijnlijk omdat hij in het verleden zich wel gekwalificeerd heeft voor een superlicentie (in 2012).quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me...
twitter:ManorRacing twitterde op woensdag 10-02-2016 om 12:11:18Meet @ManorRacing’s first 2016 race driver, Pascal Wehrlein. #F1 https://t.co/fUghsfPDcW reageer retweet
Klopt.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:58 schreef JimmyManna het volgende:
Goed beschouwd was het tevens geldverspilling.
Alsof je em gratis krijgt bij 3 blikken Monster Energyquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mogelijk Hulk z'n nieuwe helm.
Dat hij iets doet met "Hulk" groen is wel leuk, maar dit resultaat is een beetje jammer.
Lijkt wel een helm van een motorcrosser, en een gradient doet het er altijd zo goedkoop uitzien imo.
Heeft ie ook niet nodig. Hij had al een licentie in 2012, dan hoeven die punten niet meer. Alleen wel 300 km rijden. Daar heeft hij met de bandentest in Abu Dhabi al aan voldaan. Aangezien het langer dan drie jaar terug is gaat de FIA ook wel even kijken of hij de afgelopen tijd genoeg heeft gepresteerd. Maar die punten hoeven in zijn geval niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me...
Want? Wat is er mis mee dan? Voldoet toch uitstekend.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt.
Maar wat de teams nu doen (in de pitstraat ff het doekje eraf trekken) is wel het andere uiterste.
Je moet binnen die 3 jaar X F1 races gereden hebben volgens de regels die gepubliceerd zijn. Anders kom je niet in aanmerking of de FIA moet een uitzondering maken, wat ze volgens diezelfde regels mogen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Heeft ie ook niet nodig. Hij had al een licentie in 2012, dan hoeven die punten niet meer. Alleen wel 300 km rijden. Daar heeft hij met de bandentest in Abu Dhabi al aan voldaan. Aangezien het langer dan drie jaar terug is gaat de FIA ook wel even kijken of hij de afgelopen tijd genoeg heeft gepresteerd. Maar die punten hoeven in zijn geval niet.
Nou, als je een aantal races rijdt, dan hou je gewoon je actuele licentie. Haryanto heeft een verlopen licentie, dus hij zal die opnieuw moeten halen. Maar aangezien hij er al een gehad heeft, hoeft hij niet die punten te halen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je moet binnen die 3 jaar X F1 races gereden hebben volgens de regels die gepubliceerd zijn. Anders kom je niet in aanmerking of de FIA moet een uitzondering maken, wat ze volgens diezelfde regels mogen.
Dus alleen 300 km rijden is volgens mij niet genoeg.
Dat zeg ik: dan moet de FIA hem nog een akkoord gevenquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:01 schreef Geralt het volgende:
Hij moet geen akkoord krijgen, hij moet beoordeeld worden op recent en consistent uitstekende bekwaamheid in single seater formule auto's hebben laten zien.
Ik heb van heel die knaker nog nooit gehoord, maar als punt 3 voor hem geldt dan heeft ie dus recent wat moeten laten zien en dat moet door de FIA beoordeeld worden of dat recent, consistent, uitstekend, en bekwaam genoeg is geweest.
Hij zal in elk geval recent in single seater formule auto's gereden moeten hebben, anders dan kunnen ze hem al geen akkoord geven. Of dat zo is weet ik niet, want ik ken hem helemaal nietquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:07 schreef JimmyManna het volgende:
Of Haryanto van een dergelijk nivo is dat de FIA hem dat wel even geeft weet ik niet
Hij rijdt al een paar jaar GP2. Vorig jaar 4e, met 3 of 4 zeges. Daarvoor was het niet veel bijzonders volgens mij.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij zal in elk geval recent in single seater formule auto's gereden moeten hebben, anders dan kunnen ze hem al geen akkoord geven. Of dat zo is weet ik niet, want ik ken hem helemaal niet
Klinkt als iemand die kan autorijden maar geen supertalent.quote:Haryanto switched to Campos for the 2015 GP2 Series season. After taking second place at the feature race in Bahrain, Haryanto took his first win in GP2 in the following day's sprint race. He achieved his second victory in the sprint race at the Red Bull Ring despite a damaged front wing. Haryanto finished the 2015 GP2 Series season in fourth place with 138 points.
Dan zijn de regels dus aangepast sinds ze vorig jaar zijn geïntroduceerd. Want toen was er ook nog de volgende regel als je niet genoeg punten had.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:48 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou, als je een aantal races rijdt, dan hou je gewoon je actuele licentie. Haryanto heeft een verlopen licentie, dus hij zal die opnieuw moeten halen. Maar aangezien hij er al een gehad heeft, hoeft hij niet die punten te halen.
Zie:
How drivers can qualify for an F1 superlicence
The FIA’s International Sporting Code sets down the rules for how drivers can earn points to obtain an F1 licence. From this year drivers must be at least 18 years old and hold a valid road driving licence. They must also satisfy one of the following:
•Have accumulated at least 40 points during the three-year period preceding his application (see here for how many points each championship awards)
•Have been granted a superlicence (excluding free practice only superlicence) in any of the previous three seasons.
•Have been granted a superlicence prior to the previous 3 seasons (excluding free practice only superlicence). In this case, the driver must be judged by the FIA to have recently and consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars.
•Have finished first in the FIA Formula E Championship of the previous year.
Not all championships which award points which count towards an F1 superlicence have concluded so although the top scorers can be calculated a full list of points-scorers is not available at present.
Voor Haryanto geldt punt 3 dus. Hoeft dus niet eens 300km te doen blijkbaar maar moet wel akkoord krijgen van de FIA
quote:Made at least 5 Grand Prix starts the previous year, or 15 over the past three years
Dat zou zomaar kunnen, ik heb echt geen idee. Ik wist dit toevallig omdat er laatst ook een discussie over was op het f1 fanatic forum. En toen kwam dit eruit, dus dat Haryanto geen punten nodig heeft. Meer weet ik ook niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zijn de regels dus aangepast sinds ze vorig jaar zijn geïntroduceerd. Want toen was er ook nog de volgende regel als je niet genoeg punten had.
[..]
Ja t voldoet uiteraard wel. Maar ik vind een 'officiële presentatie' wel iets hebben. Hoeft niet met alle glitter & glamour hoor, maar het 'bijzondere' van een nieuwe F1-auto onthullen is er tegenwoordig wel een beetje vanaf voor mij.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:19 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Want? Wat is er mis mee dan? Voldoet toch uitstekend.
twitter:Channel4 twitterde op vrijdag 12-02-2016 om 14:58:55F1 has a new home but some things just have to remain: we're chuffed to announce that The Chain by Fleetwood Mac will be our title music. reageer retweet
Wel erg bijna een Marlboro logo op sommige plekken, dat kan denk ik niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:14 schreef Ferry_76 het volgende:
Mogelijk het nieuwe Ferrari kleurenschema, gebaseerd op het seizoen 1975?:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |