? Ik kijk zonder geluid (op t werk)quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:33 schreef Spooky4u het volgende:
as usual
Renault loopt al een jaar achter
Gerucht ging al dat Infiniti titelsponsor zou worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:42 schreef nils7 het volgende:
Stuur die mannen van Renault eens naar Apple, man man man wat een keynote
Infiniti op de overalls?
Met al dat zwart zo zou ik lastig kunnen zeggen of het nu echt een 2016 auto is of de 2015 met een andere livery.quote:
Zal wel de goud hebben overspoten met geel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Met al dat zwart zo zou ik lastig kunnen zeggen of het nu echt een 2016 auto is of de 2015 met een andere livery.
Volgens het praatje is het wel de 16 auto maar... hij ziet er zo hetzelfde uit.
Geen idee, de air intake lijkt ronder.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:50 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zal wel de goud hebben overspoten met geel.
twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:21:40 To our many followers who have a vested interest in a certain development driver we featured in 2015, she's here :-) https://t.co/y6azhnGfzQ reageer retweet
quote:
Ik ben het met beide eensquote:
Eensquote:
Iets minder eens... zwart kan een mooie kleur zijn, maar nu oogt het zo kaal.quote:
niet lelijk, maar wel saaiquote:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:10:19 Confirmation from Renault that the car has launched with an interim livery and it will change for the start of the season reageer retweet
En Oconquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar is het maar een testlivery. Dus een launchwagen, die maar simplistische aerodynamische delen heeft, en een tijdelijke livery. Wat hebben ze dan laten zien vandaag? Enkel Magnussen dustwitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:10:19 Confirmation from Renault that the car has launched with an interim livery and it will change for the start of the season reageer retweet
En Jordaquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar is het maar een testlivery. Dus een launchwagen, die maar simplistische aerodynamische delen heeft, en een tijdelijke livery. Wat hebben ze dan laten zien vandaag? Enkel Magnussen dustwitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:10:19 Confirmation from Renault that the car has launched with an interim livery and it will change for the start of the season reageer retweet
quote:Formula 1's power unit token system will be scrapped from 2017, Motorsport.com has learned.
The move means the four manufacturers will face no limits on development, other than the fact that they can only introduce upgrades when a driver uses new elements.
The change was one of the key concessions made when the manufacturers agreed to cut their prices to customers in 2017.
All four now have works teams and will justify their spending in terms of making their own squads competitive, without the cost being passed on to the teams they supply.
This year the manufacturers still have 32 tokens, but that was due to drop to 25 in 2017, 20 in 2018, and then 15 from 2019 to the end of the current formula.
Just three per year were to be allowed for the last two years of the formula, on the basis that manufacturers would have to develop an engine to new rules.
"The token system is being removed," Renault's Cyril Abiteboul said today. "One of the reasons we have all agreed to do this is that we all need the performance of the engine to converge.
"An F1 that is dictated by the performance of the engine is not good for anyone.
"You see it is not good for Mercedes, it is not good for Renault, Ferrari – we all have interest to change that.
"We have decided, also for the public, to stop the public being confused between the penalty system, the token system – we have decided to simply remove the token system."
It had already been agreed to scrap for 2016 the 'black and white' parts system, which specified that some elements could not be updated after a certain points.
That means items that were previously going to be fixed this year – such as upper and lower crankcase dimensions – have been freed up.
oké toegegeven. Ook al heeft ie al deels bij het team gehoord toen Gravity zowel het team beheerde en zijn carrière managede.quote:
verassend misschien dat ze werd aangehouden als pitspoes ontwikkelingscoureur. Maar tov vorig jaar niets veranderd in haar rol behalve dekleur blousequote:
Goed nieuws! De prijs voor de klantenmotoren ligt vast dus Renault, Merc, Ferrari en Honda kunnen volop ontwikkelen vanaf 2017 zonder dat de kleinere teams de prijs moeten betalen en in geldnood komen. Plus: dit maakt de F1 interessanter voor de fabrikanten die een achterstand hebben of erover denken de sport in te komen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:01 schreef sasquatsch het volgende:
'Tokensysteem afgeschaft voor 2017'
[..]
quote:
quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:17 schreef Beach het volgende:
Hebben we het over de tijdelijke livery of over Carmen
Dat vinden zij blijkbaar ook. Als het goed zou werken draaien ze het niet halverwege al weer terug.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die tokenregel was ook volstrekt belachelijk.
Dat was om de kosten van de ontwikkeling te beperken. Nu er een budgetcap op de motoren is, is dat niet meer nodig omdat de klanten niet voor de extra ontwikkeling hoeven te betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die tokenregel was ook volstrekt belachelijk.
Het ziet er niet uit.quote:'FIA stemt in met meer hoofdbescherming voor coureurs'
8:55 – De geheel open cockpit, zoals we deze sinds jaar en dag hebben in de Formule 1, lijkt te gaan verdwijnen. Volgens BBC Sport heeft de internationale autosportfederatie FIA ingestemd met de invoering van een systeem dat het hoofd van coureurs meer bescherming moet bieden bij ongelukken.
Naar verluidt ziet de FIA geen reden waarom deze extra vorm van bescherming voor coureurs niet kan worden geïntroduceerd en gaat het de komende periode, samen met de teams, de plannen concretiseren. Eén van de meest genoemde ontwerpen is de zogenaamde 'halo', zoals te zien is op bovenstaande foto.
Namens de GPDA, de Grand Prix Drivers' Association, liet preses Alexander Wurz onlangs weten zich sterk te maken voor meer hoofdbescherming. "Het onderzoek, verricht door de FIA, is afgerond en heeft een duidelijke oplossing naar voren gebracht. De coureurs vinden het tijd om deze oplossing door te voeren, uiterlijk in 2017", zei hij vorige maand, ook bij de BBC. Hij sprak daarbij de hoop uit dat iedereen snel op één lijn zou zitten. "Natuurlijk zijn er structurele veranderingen nodig aan het chassis. Maar als iedereen bijna een jaar de tijd heeft om hiervoor te zorgen, zie ik technische mensen niet tegen deze verbeteringen voor de veiligheid stemmen. Zeker gezien de ernstige ongelukken die we onlangs hebben gezien en geleid hebben tot verwondingen aan het hoofd. Alle coureurs, en ik ook, hopen dat het implementeren een formaliteit zal zijn."
De FIA is momenteel druk bezig met de reglementen voor 2017. Naar verluidt gaat de autosportfederatie ook afstappen van het omstreden systeem met tokens voor de power units. Momenteel mogen fabrikanten van power units maar een beperkt aantal verbeteringen per jaar doorvoeren aan de krachtbronnen.
Ik vermoed dat er of genoeg ruimte is aan de zijkanten, of dat je die samen met de headrest uit de wagen haalt. Headrest is op het plaatje het zwarte deel waar Blackberry opstaat. Goed op dit design LIJKT het vast te zitten aan de monocoque, Maar er is nog geen vaststaand design, want dat moet nog besproken wordenquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:47 schreef Karstman het volgende:
Hoe kom je met zo'n Halo in godsnaam die wagen in... Met een trapje? Erin getakeld worden? En als dat ding een tik krijgt en hij vervormt hoe kom je dan de wagen uit als die op z'n kant ligt en in de fik staat....
Probleem is wel dat dat ding vrij breed is, en symetrisch...quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:16 schreef Rossdale het volgende:
Hij zit niet vast aan de monocoque, het is een soort van klep wat een scharnierpunt heeft achter het hoof van de coureur bij de luchtinlaat zeg maar.
Volgens mij komt hij niet boven de luchtinlaat uit, dus dat lijkt me sterkquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Probleem is wel dat dat ding vrij breed is, en symetrisch...
Wanneer een auto op de kop ligt kan hij nu dus volledig op de kop blijven liggen. Zonder dat apparaat valt een auto altijd naar 1 kant, en kan de coureur altijd de auto verlaten. Nu kan ie klem zitten omdat er geen ruimte is.
Dit dus. Iedereen gaat hier de nadelen zitten bedenken vanaf een fotootje, maar dat ding zal eerst op alle mogelijke manieren worden getest. Er is niet dat wij kunnen bedenken waar zij het niet op zullen testen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:50 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof ze ooit een ontwerp goedkeuren wat niet aan de bovenstaande eisen zou voldoen... Tuurlijk maken ze niet zulke debiele ontwerpfouten, zou wat zijn als je de auto niet meer uit kan als hij op z'n kop ligt...
En het is een render, die dikke stang in het midden en de 'visibility' naar de zijkanten lijkt mij ook wel beter moeten in een uiteindelijk ontwerp.
Begrijpelijk dat familie vrijwel niks loslaat, maar eigenlijk zou de rest het ook niet moeten doen..quote:Het lijkt niet goed te gaan met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. Voormalig Ferrari-baas Luca di Montezemolo liet zich donderdag in Milaan ontvallen dat de laatste berichten over de gezondheid van de Duitser niet best zijn. Details over de conditie van Schumacher gaf hij daarbij niet.
Op de vraag of hij nieuws had over de toestand van Schumacher, was het antwoord van Di Montezemolo veelzeggend. "Ik hoor regelmatig nieuws over hem en helaas is dat niet goed", sprak hij.
De 68-jarige Italiaan voegde er, volgens de Gazzetta dello Sport met brok in zijn keel, aan toe: "Michael Schumacher was een geweldige coureur en we hebben zowel sportief als privé veel dingen met elkaar gedeeld. Maar het leven zit raar in elkaar. In zijn Formule 1-carrière heeft hij maar één ernstig ongeluk gehad, in 1999. Maar één ongelukje tijdens het skiën heeft hem geruïneerd", aldus de oud-teambaas van Ferrari.
Eind december 2013 raakte Schumacher zwaargewond bij een ski-ongeluk in de Franse Alpen. Hij werd maandenlang in een kunstmatig coma gehouden, sinds september 2014 werkt hij in eigen omgeving aan zijn herstel. Het management van Schumacher wil niet reageren op de uitlatingen van Di Montezemolo.
Mwah, misschien als ze een keer zeggen hoe het precies gaat dat ze verder van het gezeur af zijn. Lijkt me fijner dan om de zoveel tijd onzin lezen die er over hem geschreven wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat familie vrijwel niks loslaat, maar eigenlijk zou de rest het ook niet moeten doen..
Precies.. ik zie het ook als een compleet overbodig en nutteloos ding, veel te veel marge voor andere ongelukken, voor de 'what ifs' binnen de ongevallen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit.
Tevens denk ik niet dat met zo een constructie Bianchi het evengoed niet na had kunnen vertellen.
Bij Massa die die veer tegen zn porum kreeg is met zo een constructie de kans dat ie net eronderdoor of eroverheen gaat en alsnog tegen zn knar aan krijgt groter dan dat ie afketst op het ding.
Surtees had die band evengoed keihard op zn kop kunnen krijgen; ook met dat ding.
Ik zie hier totaal niets in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |