want die hebben ze ook op het vizier van de helmquote:Op maandag 8 februari 2016 17:16 schreef Fopje het volgende:
Dan moeten er ook ruitenwissertjes op komen?
22 februari begint wintertest 1 en die duurt 4 dagen. 1 maart begint de 2e test week. De presentaties zijn veelal in de pitlane 22 feb.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef k_man het volgende:
Wanneer beginnen de tests nou eigenlijk?
En de presentaties?
Iemand een pre-season schema, of zoiets?
Thanks!quote:Op maandag 8 februari 2016 17:28 schreef WEST het volgende:
[..]
22 februari begint wintertest 1 en die duurt 4 dagen. 1 maart begint de 2e test week. De presentaties zijn veelal in de pitlane 22 feb.
Nee, maar een tear off op dat raam is wat lastiger verwijderen denk ik.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
want die hebben ze ook op het vizier van de helm [ afbeelding ]
Hebben de auto's in het WEC ook.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee, maar een tear off op dat raam is wat lastiger verwijderen denk ik.
Al bekend wanneer Toro Rosso de nieuwe auto presenteert?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:53 schreef sasquatsch het volgende:
Dit is wat ik tot nog toe heb.
17 Feb Red Bull livery launch London
18 Feb (TBC) Ferrari Online
21 Feb McLaren Online
22 Feb Haas F1 Barcelona
22 Feb Red Bull Barcelona
22 Feb Williams Barcelona(TBC)
22 Feb Manor Racing Barcelona(TBC)
01 Mar Sauber Barcelona
22-25 Feb Test 1 Barcelona
1-4 Maart Test 2 Barcelona
Waarschijnlijk de 22ste. Is nog niet officieel bevestigd. Alleen deze tweet.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al bekend wanneer Toro Rosso de nieuwe auto presenteert?
twitter:ToroRossoSpy twitterde op vrijdag 05-02-2016 om 12:04:28Math Test today: 55-33=22... of February! 😯😊Which means...? 🤔🤔😉😉 https://t.co/UWUhmDL1Fc reageer retweet
Moeten ze straks de eerste testdag uitstellen vanwege drukte in de pitstraat.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:35 schreef franklop het volgende:
wel zo makkelijk voor alle fotografen
Het is wel makkelijk zo ja en toch, het doet allemaal een beetje armoedig aan. Waar zijn de jaren 90 gebleven, dat Benetton de nieuwe auto presenteerde in een Romeins amphitheater en McLaren de Spice Girls inhuurdequote:Op maandag 8 februari 2016 21:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Moeten ze straks de eerste testdag uitstellen vanwege drukte in de pitstraat.![]()
Allemaal om acht uur doek van de auto, foto's maken en gaan met die banaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc.![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Max en Carlos trainen pitstops in Faenza.. Maar nee.. niet zomaar..Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc.
quote:Op maandag 8 februari 2016 23:10 schreef Meike26 het volgende:
Max en Carlos trainen pitstops in Faenza.. Maar nee.. niet zomaar..Ik ben ook een groot liefhebber van zulke zaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc.
Samengevat: het ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mogelijk Hulk z'n nieuwe helm.
Dat hij iets doet met "Hulk" groen is wel leuk, maar dit resultaat is een beetje jammer.
Lijkt wel een helm van een motorcrosser, en een gradient doet het er altijd zo goedkoop uitzien imo.
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:35:08Bild > Pascal Wehrlein will start this year for the Manor team. The deal is to be announced soon. #F1 reageer retweet
twitter:bgarloff twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:36:02@f1enigma #wehrlein goes #F1! https://t.co/bFUIwUFCC5 reageer retweet
Jij wilt dat hij in de eerste bocht de Saubers eruit kegelt?quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:35 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vindt Pastor nog wat oliedollars voor het Manor zitje.
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me...quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
Haryanto heeft (nog) niet genoeg geld voor een zitje en heeft volgens de Indonesische pers al een of meer deadlines voor het betalen van een voorschot gemist. Dus ik vraag me af of hij wel de andere coureur zal zijn. Rossi daarentegen zei deze week nog dat het er goed uitziet, dus die verwacht ik eerder dan Haryanto.
Maar voor de eerste testdag op 22 februari zullen we het weten.
Dit ook nog eens ja.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me...
Klopt, maar toch is hij in de running. Zal wel een uitzondering voor hem gemaakt worden waarschijnlijk omdat hij in het verleden zich wel gekwalificeerd heeft voor een superlicentie (in 2012).quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
twitter:ManorRacing twitterde op woensdag 10-02-2016 om 12:11:18Meet @ManorRacing’s first 2016 race driver, Pascal Wehrlein. #F1 https://t.co/fUghsfPDcW reageer retweet
Klopt.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:58 schreef JimmyManna het volgende:
Goed beschouwd was het tevens geldverspilling.
Alsof je em gratis krijgt bij 3 blikken Monster Energyquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mogelijk Hulk z'n nieuwe helm.
Dat hij iets doet met "Hulk" groen is wel leuk, maar dit resultaat is een beetje jammer.
Lijkt wel een helm van een motorcrosser, en een gradient doet het er altijd zo goedkoop uitzien imo.
Heeft ie ook niet nodig. Hij had al een licentie in 2012, dan hoeven die punten niet meer. Alleen wel 300 km rijden. Daar heeft hij met de bandentest in Abu Dhabi al aan voldaan. Aangezien het langer dan drie jaar terug is gaat de FIA ook wel even kijken of hij de afgelopen tijd genoeg heeft gepresteerd. Maar die punten hoeven in zijn geval niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Want? Wat is er mis mee dan? Voldoet toch uitstekend.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt.
Maar wat de teams nu doen (in de pitstraat ff het doekje eraf trekken) is wel het andere uiterste.
Je moet binnen die 3 jaar X F1 races gereden hebben volgens de regels die gepubliceerd zijn. Anders kom je niet in aanmerking of de FIA moet een uitzondering maken, wat ze volgens diezelfde regels mogen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Heeft ie ook niet nodig. Hij had al een licentie in 2012, dan hoeven die punten niet meer. Alleen wel 300 km rijden. Daar heeft hij met de bandentest in Abu Dhabi al aan voldaan. Aangezien het langer dan drie jaar terug is gaat de FIA ook wel even kijken of hij de afgelopen tijd genoeg heeft gepresteerd. Maar die punten hoeven in zijn geval niet.
Nou, als je een aantal races rijdt, dan hou je gewoon je actuele licentie. Haryanto heeft een verlopen licentie, dus hij zal die opnieuw moeten halen. Maar aangezien hij er al een gehad heeft, hoeft hij niet die punten te halen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je moet binnen die 3 jaar X F1 races gereden hebben volgens de regels die gepubliceerd zijn. Anders kom je niet in aanmerking of de FIA moet een uitzondering maken, wat ze volgens diezelfde regels mogen.
Dus alleen 300 km rijden is volgens mij niet genoeg.
Dat zeg ik: dan moet de FIA hem nog een akkoord gevenquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:01 schreef Geralt het volgende:
Hij moet geen akkoord krijgen, hij moet beoordeeld worden op recent en consistent uitstekende bekwaamheid in single seater formule auto's hebben laten zien.
Ik heb van heel die knaker nog nooit gehoord, maar als punt 3 voor hem geldt dan heeft ie dus recent wat moeten laten zien en dat moet door de FIA beoordeeld worden of dat recent, consistent, uitstekend, en bekwaam genoeg is geweest.
Hij zal in elk geval recent in single seater formule auto's gereden moeten hebben, anders dan kunnen ze hem al geen akkoord geven. Of dat zo is weet ik niet, want ik ken hem helemaal nietquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:07 schreef JimmyManna het volgende:
Of Haryanto van een dergelijk nivo is dat de FIA hem dat wel even geeft weet ik niet
Hij rijdt al een paar jaar GP2. Vorig jaar 4e, met 3 of 4 zeges. Daarvoor was het niet veel bijzonders volgens mij.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij zal in elk geval recent in single seater formule auto's gereden moeten hebben, anders dan kunnen ze hem al geen akkoord geven. Of dat zo is weet ik niet, want ik ken hem helemaal niet
Klinkt als iemand die kan autorijden maar geen supertalent.quote:Haryanto switched to Campos for the 2015 GP2 Series season. After taking second place at the feature race in Bahrain, Haryanto took his first win in GP2 in the following day's sprint race. He achieved his second victory in the sprint race at the Red Bull Ring despite a damaged front wing. Haryanto finished the 2015 GP2 Series season in fourth place with 138 points.
Dan zijn de regels dus aangepast sinds ze vorig jaar zijn geïntroduceerd. Want toen was er ook nog de volgende regel als je niet genoeg punten had.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:48 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou, als je een aantal races rijdt, dan hou je gewoon je actuele licentie. Haryanto heeft een verlopen licentie, dus hij zal die opnieuw moeten halen. Maar aangezien hij er al een gehad heeft, hoeft hij niet die punten te halen.
Zie:
How drivers can qualify for an F1 superlicence
The FIA’s International Sporting Code sets down the rules for how drivers can earn points to obtain an F1 licence. From this year drivers must be at least 18 years old and hold a valid road driving licence. They must also satisfy one of the following:
•Have accumulated at least 40 points during the three-year period preceding his application (see here for how many points each championship awards)
•Have been granted a superlicence (excluding free practice only superlicence) in any of the previous three seasons.
•Have been granted a superlicence prior to the previous 3 seasons (excluding free practice only superlicence). In this case, the driver must be judged by the FIA to have recently and consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars.
•Have finished first in the FIA Formula E Championship of the previous year.
Not all championships which award points which count towards an F1 superlicence have concluded so although the top scorers can be calculated a full list of points-scorers is not available at present.
Voor Haryanto geldt punt 3 dus. Hoeft dus niet eens 300km te doen blijkbaar maar moet wel akkoord krijgen van de FIA
quote:Made at least 5 Grand Prix starts the previous year, or 15 over the past three years
Dat zou zomaar kunnen, ik heb echt geen idee. Ik wist dit toevallig omdat er laatst ook een discussie over was op het f1 fanatic forum. En toen kwam dit eruit, dus dat Haryanto geen punten nodig heeft. Meer weet ik ook niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zijn de regels dus aangepast sinds ze vorig jaar zijn geïntroduceerd. Want toen was er ook nog de volgende regel als je niet genoeg punten had.
[..]
Ja t voldoet uiteraard wel. Maar ik vind een 'officiële presentatie' wel iets hebben. Hoeft niet met alle glitter & glamour hoor, maar het 'bijzondere' van een nieuwe F1-auto onthullen is er tegenwoordig wel een beetje vanaf voor mij.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:19 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Want? Wat is er mis mee dan? Voldoet toch uitstekend.
twitter:Channel4 twitterde op vrijdag 12-02-2016 om 14:58:55F1 has a new home but some things just have to remain: we're chuffed to announce that The Chain by Fleetwood Mac will be our title music. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |