777/A350 lijkt me logischerquote:Op zondag 31 januari 2016 00:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
Maar op den duur zal de 747 toch wel vervangen worden lijkt me, is de A380 dan een logische vervolgkist?
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.quote:
Ik doe het gewoon: de A380 vind ik vele malen mooier. Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalenquote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
De MD11 is mooierquote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
Die van BA zijn ook mooi, als ze met 5 op een rij op Terminal 5 aan de gate staan!quote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
De MD11 en de DC10 heb ik altijd al rare vliegtuigen gevonden. Het was een Jumbo-jet maar een misvormde. Ik verwonder én erger me dagelijks over de MD11 adoratie in dit topic.quote:
Welk vliegveld is dit? Sint Maarten?quote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
Princess Juliana Intl inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2016 12:16 schreef donroyco het volgende:
[..]
Welk vliegveld is dit? Sint Maarten?
Die staat nog op mijn lijstjequote:
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan).quote:
Ja, dat zeker.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan).
St Maarten met een 747 en Bonaire met een 787.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:26 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ja, dat zeker.
Aruba - A330
Bonaire - ...
Curacao - 767
St. Maarten - ...
Ja, die moet ik nog.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
St Maarten met een 747 en Bonaire met een 787.
Dan heb je alles wat nu vanuit Nederland die kant op gaat gehad
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:41 schreef spapaars het volgende:
DC 10-11/B747.400/A380 etc etc.
Allemaal Vliegende vrachtwagens vergeleken met de Concorde.
[ afbeelding ]
Kan voorlopig nog wel als ik de verhalen de laatste dagen hoorquote:Op zondag 31 januari 2016 12:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan).
Tussen de aflevering van de BFA en de BFY zat bijna 13 jaar. Het gaat tegenwoordig wat sneller maar dat de laatste er over drie jaar uit gaat lijkt me niet waarschijnlijk met de huidige olieprijs.quote:Kan voorlopig nog wel als ik de verhalen de laatste dagen hoor
Sinds de constellation ging het bergafwaarts, al mocht de comet er inderdaad nog wel zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus?
Na de Comet is er niks mooiers meer gemaakt:
[ afbeelding ]
Toch blijft het jammer van die vierkante ramen. Als de Haviland de ronde van de Lockheed Constellation had toegepast in de Comet was het misschien nog een succes geworden.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus?
Na de Comet is er niks mooiers meer gemaakt:
[ afbeelding ]
https://500px.com/photo/1(...)user&user_id=7686817quote:Op maandag 1 februari 2016 11:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Is deze toevallig nog ergens HDer te vinden? Op Airliners.net zie ik ´em helaas niet staan
Dank je! Het lijkt erop dat deze meneer zijn mooie plaatje niet wil delen.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
https://500px.com/photo/1(...)user&user_id=7686817
Al wat ouder toch?quote:
quote:The first Italian-made F-35A Lightning II is all set to start the type’s first ever Transatlantic flight to the US on Tuesday 2 February, sources in Italy confirm. A Boeing KC-767 tanker aircraft and a two seater Eurofighter Typhoon accompany the brand new fighter aircraft on its way, which includes a stop over at Lajes airbase in the Azores.
Subject to weather, the aircraft leaves Cameri and joins up with the tanker aircraft and Typhoon for the flight. The F-35 was produced at Cameri by FNV Aeronautics under the watchful eye of Lockheed Martin, first flew on 7 September 2015 and was then delivered to the Italian Air Force on 3 December 2015. It was the very first F-35 to be produced outside the US.
Pilots
An Italian Air Force pilot from the test squadron at Pratica di Mare will fly the F-35 on its flight over Atlantic, the very first of this kind for the new generation stealth aircraft. In the backseat of the Typhoon will be another Italian F-35 pilot. The flight to Lajes is expected to take 4.5 hours. Air-to-air refueling with the KC-767 was validated last year in the US.
Tests and training
After the stop over in Lajes, another 6.5 hour flight takes the F-35 and two accompanying aircraft to Naval Air Station Patuxent River in the US. The F-35 will then remain there for six weeks for tests, before finally moving on to Luke Air Force Base. Here, the aircraft wil be used to train Italian pilots.
The second Italian made F-35 is now performing test flights at Cameri and will be among four more Italian aircraft to follow the same route later this year. By the end of 2016, the sixth aircraft produced in Cameri will be the first to remain in Italy. Cameri will also see production of Royal Netherlands Air Force (RNLAF) jets.
Italy formally has eight F-35s on order and is still debating the final number of aircraft to be ordered. That number is expected to be 90, after dropping from 131 earlier.
Hoop dat de piloten inmiddels ontslagen zijn. Buiten dat dit onveilig is ga je niet lopen stunten met een kist van 250 miljoen dollar.quote:
Dit wordt vaak gedaan bij een delivery flightquote:Op maandag 1 februari 2016 17:03 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Hoop dat de piloten inmiddels ontslagen zijn. Buiten dat dit onveilig is ga je niet lopen stunten met een kist van 250 miljoen dollar.
Huur dan lekker in je vrije tijd een pitts of zo.
Volgens mij is die hier ook langs geweest met foto's en al.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:23 schreef tripel7 het volgende:
De vliegers van die kist zijn iig wel op z'n minst demoted, artikel incl. reden: http://www.wort.lu/en/bus(...)bc5db9b3988708086f11
Niet lang na dat incident hebben ze het bij CargoLux ook voor elkaar gekregen om een andere 748 te beschadigen tijdens landing: http://avherald.com/h?article=47ed9485&opt=0
Jup.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:38 schreef Woods het volgende:
Volgens mij is die hier ook langs geweest met foto's en al.
Ja.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:05 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of de PH-HZF en PH-HZK nog naar Jet2 gaan?
Landing gear van de -BFO gaat naar de -BFC. -BFC keert daarna terug om weer een tijdje voor KLM te gaan vliegenquote:De PH-BFC staat al sinds de 14/15e in Jakarta voor zijn C-check met (2 dagen later) de -BFO ernaast voor de onderdelen. Best lang. Kent iemand de planning?
Vindt je nu nog bij Virgin Atlantic, Garuda en Eva Air.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:06 schreef Tinos85 het volgende:
Voordeel van de 747 van Air France was dat je in bovendeks kon zitten in economy. Paar keer mooi gebruik van gemaakt, je zat lekker rustig en ruimer dan beneden.
quote:ZWANENBURG Een opvallend ongeluk op de IJweg in Zwanenburg zondagochtend. Daar raakte de bestuurder van een Porsche van de weg en belandde vervolgens aan de overkant (!) van de sloot in het gras, naast de Polderbaan.
De beschadigde Porsche met een Deense kentekenplaat werd vastgelegd door Rob Over de Linden die er toevallig langskwam. Over de Linden vermoedt dat de auto is gelanceerd. "De auto zat niet onder de gras- of rietsporen en er zaten veel bandensporen op het gras."
Een woordvoerder van de politie laat weten dat de bestuurder en/of eigenaar van de Porsche in geen velden of wegen te bekennen was toen de agenten op de plaats van het ongeluk aankwamen. "Een beetje raar, want het is niet de bedoeling je auto daar te 'zetten' en er dan vandoor te gaan."
De politie kan nog niets zeggen over de toedracht van het ongeluk en doet onderzoek
quote:OneGo gives you unlimited US flights for a monthly fee
Just when you thought we had seen the end of ‘Netflix for…’ launches, OneGo reveals its subscription service for unlimited flights.
Yes, OneGo allows users to pay a monthly fee for unlimited flights within the US.
It’s not cheap, though. To sign up you’ll need to pay a $495 once-off registration fee and monthly subscriptions start at $1,500 for West coast flights.
An East coast registration will set you back $2,300 per month, or $1,950 for Central America. If you want the luxury of being able to fly anywhere you like in the US, you’ll need to cough up $2,950 per month.
While these might sound like ludicrous prices for some, it’s aimed at attracting business travellers and has add-ons and perks to suit.
At the moment, users can have four active bookings at once and all trips must be booked at least seven days in advance. OneGo says it will be upping its max number of bookings to eight in the near future and allowing the booking of last minute travel as well.
[...]
Zou dat niet aan het vertrek van Malaysian liggen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:14 schreef Mikey92 het volgende:
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer.
- AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW
- AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily
- dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW
- dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily
Emirates neemt het ook deels overquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zou dat niet aan het vertrek van Malaysian liggen?
Ik doel op de codeshare van emirates en malaysian;)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Emirates vliegt niet zonder tussenlanding vanaf Amsterdam op Kuala Lumpur.
Kut Yanks, noem het gewoon Central United States of America, ja?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:38 schreef donroyco het volgende:
An East coast registration will set you back $2,300 per month, or $1,950 for Central America. If you want the luxury of being able to fly anywhere you like in the US, you’ll need to cough up $2,950 per month.
twitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 19:25:40VOS klein: een éénmotorig privevliegtuig is zojuist bij de landing naast de baan terecht gekomen. https://t.co/GePI5GPuLk reageer retweet
twitter:KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46#Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:12 schreef donroyco het volgende:
twitter:KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46#Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:44 schreef boriq het volgende:
En toch wel naar Astana (via Almaty, waar ze nu al wel op vliegen)
link
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:14 schreef Mikey92 het volgende:
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer.
- AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW
- AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily
- dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW
- dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:49 schreef OEM het volgende:
Meanwhile in het altijd veilige Mogadishu, Somalie: waarschijnlijk een bomaanslag op een A321 na takeoff. Weer veilig geland:
[ afbeelding ]
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.
Malaysia Airlines trok zich vorige maand terug uit Amsterdam, Parijs en eerder al Frankfurt (mei 2015) en gaat samenwerken met Emirates.
Air France heeft zich teruggetrokken uit Kuala Lumpur (oktober 2015) en volgende maand ook uit Jakarta.
Lufthansa trok zich terug uit Jakarta (oktober 2015) en volgende maand uit Kuala Lumpur.
Garuda Indonesia trekt zich volgende maand terug uit Gatwick en stoppen ze met de vluchten tussen Amsterdam en Gatwick; ze gaan nu los van elkaar naar Amsterdam en London Heathrow vliegen (met stop in Singapore)
Turkish Airlines en Emirates breiden licht uit op Kuala Lumpur maar onder de streep valt er capaciteit weg op deze routes.
Mogelijk ziet KLM daar mogelijkheden want ze blijft met BA en MH (van/naar Londen) alleen over op de route Europa - Kuala Lumpur. (non-stop)
Vergeet niet dat KLM een code share had met malaysia, dus in wezen vallen er wel degelijk stoeltjes weg... En dat gaat dan zowel om het stuk AMS-KUL als doorverbindingen verder weg.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.
Zoals het was bij de E190's dan, want ze worden stuk voor stuk voorzien van de nieuwe livery. Inmiddels is de EZK aan de beurt.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:40 schreef Woods het volgende:
De vorige livery zou er als die Saudi uit komen te zien. Of net zoals bij 190s.
Tuurlijk kan dat.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:30 schreef airportmadness het volgende:welkom!
Hoi!
Kan ik ook mee doen? Volg dit topic al een tijdje en heb zelf me PPL. Tevens ben ik werkzaam in de luchtvaart bij een niet nader te noemen luchtvaart maatschappij!
Top geweldig!quote:Op zondag 7 februari 2016 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat.
Zolang iemand niet elke dag post dat vliegen milieuonvriendelijk is en dat je beter liftend of fietsend kunt reizen is iedereen hier gewoon welkom.
Waar vlieg je mee?
Goede cijfersquote:KLM heeft in januari 8,2 procent meer passagiers vervoerd vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De maatschappij verwelkomde 2,12 miljoen passagiers, tegenover 1,96 miljoen in januari 2015. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 5,8 procent en de bezettingsgraad nam toe van 82,8 naar 86,5 procent.
Air France en Hop! vervoerden iets minder passagiers in januari (-o,6 procent) vergeleken met een jaar eerder. De opbrengst per passagier per kilometer nam wel iets toe bij de Fransen met 1,4 procent.
Transavia vervoerde 9,3 procent meer passagiers in januari 2016. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 4,4 procent. De bezettingsgraad daalde licht van 84,0 naar 83,8 procent.
Het vrachtvervoer zit ook in januari in de hoek waar de klappen vallen.
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-Yorkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar. En is Shannon ga je door de US customsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
[..]
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Ja, en misschien met de nieuwe A350-900ULR gaan ze daar weer mee van start.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York
Jaren geleden vloog KLM met een full-business 737 tussen Amsterdam en Houston, later werd dat zelfde toestel ingezet door SAS tussen Stavanger en Houston maar dat kwam onlangs ten einde (zie mijn post hier)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Deze all-business A319 vloog tot eind vorig jaar ook tussen Doha en Londen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:32 schreef DeeBee het volgende:
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...
Die vliegen met een all-business 757-200; een toestel dat (qua cabine) te vergelijken is met de A321-200; dus niet veel groter.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:41 schreef zlotka het volgende:
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar.
Alleen op de ochtendvlucht (BA1). Bij de middagvlucht (BA3) niet meer vanwege bezuinigingen op de Customs & Immigration door de VS.quote:En is Shannon ga je door de US customs
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens laat hun business-product te wensen over.
Hun eigen woorden "Le Compagnie does not offer the best business class - it offers the cheapest".quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:14 schreef kikoooooo het volgende:
https://www.instagram.com/p/BBiT9B1E7HP/
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren...quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 06:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren...
Met de rem?quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Paar klinkers achter de wielenquote:Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Paar klinkers achter de wielen
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken iddquote:
Je kan in reverse ook vol gas geven, echter door verliezen en design zal je nooit dezelfde kracht naar voren als naar achteren krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd
Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |