Ja.quote:Is er een kans dat hij ons ook gaat missen, en we het uit kunnen werken als gezin?
Uit de OP verneem ik dat ze dat wilde, maar totdat ze die pillen nam geweigerd werd. Inmiddels lijkt ze reeds uit behandeling te zijn en geeft ze ook zelf aan dat het een domme actie was en dat ze er spijt van heeft.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:58 schreef utopie het volgende:
Ik adviseer je om een afspraak met een psychiater te maken en er voor te gaan
Hoe oud ben je zelf dan?quote:
Dan ben ik benieuwd wat voor ellende jij allemaal hebt meegemaakt.quote:je komt over een als een naiïef iemand van 16 die perrongeluk zwanger is geraakt en doet alsof het het einde van de wereld is.
Ik ben bijna 25.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hoe oud ben je zelf dan?
[..]
Dan ben ik benieuwd wat voor ellende jij allemaal hebt meegemaakt.
En dan nog kan jij je eigen problemen niet vergelijken met die van een ander.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:06 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik heb een vader die zelfmoordpogingen heeft gedaan door ook pillen te slikken. Ook ouders die gingen scheiden en dit terwijl ik 14 was. Ik zat in de bloei van mijn leven en moest mij op school focussen. Hoe dan ook heb ik alles op alles gezet om er toch wat van te maken. Ja, ik hem geen contact meer met hem, en ja door zijn acties is het een egoistische klootzak die alleen aan zichzelf dacht toentertijd. Dit is wat ziekenhuisbroeders heb ook zeiden.
Hoop doet leven. Ik ben echter realistisch en denk niet dat dit nog gaat lukken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoop is een mooi ding hè, zelfs al is ze net zo waarschijnlijk vals.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dan nog kan jij je eigen problemen niet vergelijken met die van een ander.
Zoals je het omschrijft wel. Wij kennen hem natuurlijk niet dus zekerheid kunnen we je niet geven.quote:
Ik snap niet hoe je daar hoop mee geeftquote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:16 schreef utopie het volgende:
Ik wil TS geen hoop geven, maar die relatie komt niet meer goed
Misschien kun je het vanuit zijn perspectief zien dat hij nu hulp krijgt in de vorm van dat jullie uit elkaar zijn. Om even afstand te kunnen en alle shit te kunnen verwerken enzo, soort van achterstallig onderhoud.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:50 schreef Bubbel1707 het volgende:
Na de bevalling werd het erger, ik gleed steeds meer weg, werd depressiever en kon hem amper liefde geven, terwijl mijn hart overstroomde van liefde voor hem, alleen mijn stomme hoofd wilde/kon niet... Ik gaf bij verschillende hulpinstanties aan dat ik echt hulp nodig had, ik redde het niet meer.. en na een harde ruzie heb ik pillen genomen. Ik wist dat ik zou overleven, maar ook dat ik hulp zou krijgen.. en dat gebeurde gelukkig..
Dat inzicht is fijn, maar zoals hij jou niet kon fixen toen kan jij het nu ook niet voor hem nu goedmaken vermoedelijk..quote:Ik werd geholpen, maar toen ik eindelijk mezelf had gevonden.. kon mijn ex niet meer, hij was op en kapot. Het had hem allemaal teveel pijn gedaan, en omdat ik inmiddels ook weer mezelf was zag ik ook wat ik allemaal had aangericht, en wilde het zo graag goed maken.
Misschien was deze vorm van afstand voor jullie onvoldoende om uit een bepaald patroon te komen wat jullie beide triggert tot ruziemaken. Omdat het onverwerkte oude zeer weer opengereten wordt enzo..quote:2 maanden lang hebben we contact gehouden, gepraat, gedate etc.. maar elke keer kregen we woorden. Hij wilde rust, maar hij wilde me ook niet kwijt, hij houdt van me, en wil ons gezin, maar hij is te gebroken door alles. Ik probeerde hem te steunen, maar de relatiebreuk deed mij teveel pijn om er weer vol voor hem te zijn, en kregen we steeds woorden.
Ook al had je wel anders kunnen doen, het is nu eenmaal zo gelopen en dat zal iedereen in deze situatie toch min of meer moeten gaan accepteren. Het verleden kan niet meer veranderd worden, wel het heden.quote:Daarnaast haten zijn ouders mij inmiddels, zij zien mij als puur slecht en egoistisch dat ik dit iedereen heb aangedaan... maar ik kon echt niet anders, en ik neem het mezelf nu ook zo ontzettend kwalijk.
Zo blijkt maar weer eens dat liefde echt niet altijd genoeg is om een relatie goed draaiende te kunnen houden. Soms is liefde ook elkaar loslaten. Ik denk dat hij heel verstandig is om te zeggen dat hij geen toezeggingen kan doen en dat jij verder moet. Je hebt eerder denk ik veel aan hem gehangen en als je dat nu door blijft zetten, blijf je hangen in het verleden en krijgt hij geen rust.quote:We hebben nu donderdag besloten het definitief te stoppen, eind gesprek gehad waar weer uit blijkt dat we echt van elkaar houden, en allebei kapot zijn hiervan. Maar dat het nu niet werkt, maar hij wil me geen hoop geven. Dus hij zegt steeds dat hij niks uitsluit, maar dat ik verder moet.
Verpest het dan niet verder en denk verder dan alleen wat jij wil en nodig hebt. Het is logisch om iets goeds niet kwijt te willen raken, maar als je een relatie wil kan het moeilijk alleen jouw feestje zijn. Gun hem ook wat hij wil en denk ik nu echt even hard nodig heeft. Laat hem ook zijn wonden likken en focus op jullie kind.quote:Ik doe mijn best maar ik kan alleen maar huilen, ik laat hem nu volledig met rust, stuur niks meer, hebben geen contact. Maar 2 x per week moeten we elkaar zien om ons zoontje over te geven.. Ik ben kapot gebroken, hij is nog steeds de ware en hij is echt geweldig.. Maar ik wil hem zo graag terug, ik wil zo graag mijn gezin.. Ik had zoveel moois en ik heb het allemaal verpest.
Only time will tell, maar je moet hem sowieso zijn boordnodige rust gunnen omdat hij dat nodig heeft en niet omdat jij weer een gezin wil worden.quote:Is er nog hoop voor ons, nu ik hem helemaal alleen laat, hem tot rust laat komen.
Wil je met droge ogen beweren dat hij jullie nu niet mist? Dat hij door alle shit heen aan je zijde is gebleven en nu vrolijk verder gaat zonder jullie te missen? Dat hij het niet erg vindt om zijn gezin te missen? Dat als hij jullie maar genoeg mist, de problemen wel opgelost zouden kunnen worden?quote:Is er een kans dat hij ons ook gaat missen, en we het uit kunnen werken als gezin?
Des te meer reden dat jij niet alleen in je verdriet blijft hangen. Niet omdat het er niet mag zijn, maar omdat het niet het enige is wat er nu gaande is. Zorg voor jezelf, desnoods met hulp van een psych ter verwerking van dit alles en zorg dat je de best mogelijk mama kan zijn voor jullie zoontje.quote:Ons zoontje is een half jaartje oud
Je kan geen rechten ontlenen aan die titel van grote liefde.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:12 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik ben te emotioneel om te reageren, maar ik heb mijn portie verdriet en pijn ook al gehad in mijn verleden helaas. En eindelijk had ik het gevoel het geluk gevonden te hebben, ondanks dat ik onverwachts zwanger was, was het met mijn grote liefde.. en dat werd tijdens de relatie alleen maar duidelijker dat hij mijn grote liefde was, en ik was ook altijd de zijne.. en nog steeds ( zegt hij)
Het gaat nu even niet om jouw liefde voor hem, het gaat erom dat hij tijd en rust krijgt om die emotionele achtbaan eens wat te kunnen verwerken. Kun je van alles bij gaan halen over wat jij allemaal mankeerde en nu voelt, maar dan leg je juist de nadruk op hoe hij in deze positie gekomen is. Door jou voorop te stellen en te weinig aan zichzelf te denken.quote:Is het echt zo hopeloos? Kunnen we dan echt niet meer een gezin zijn, ik probeerde op dagen dat ik minder depressief was altijd enorm mijn liefde te tonen, heb echt heel veel voor hem gedaan, en dat ziet hij ook. Daarbij was ik niet zwaar depressief, dus het waren vooral kleine ruzies waar hij bang voor was.
Zolang jij in die ik-modus blijft hangen, ga je daar ook niet zo snel achter komen..quote:Is ons gezinnetje dan echt ten einde... ik weet niet eens hoe het voelt om een echt gezinnetje te zijn..
Ja dit laat wel zien dat je op de goede weg gaat, de hele dag in bed stinken, kom op eruit, je huisje doen, spullen klaar zetten, dingen opruimen, om mij ga je een grote pan saus maken en vries je dat deels in maar laat zien dat je weer sterk genoeg voor het leven bentquote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:22 schreef Bubbel1707 het volgende:
. Ik zweef nu zoveel tussen hoop en verdriet... mijn zoontje is het weekend daar, kan ik morgen pas ophalen.. sinds hij weg is lig ik alleen maar in bed...
Omdat je het probleem bagateliseert door te stellen dat als jij maar weer normaal doet, alles ineens wel weer kan werken. Daarmee ga je voorbij aan wat er bij hem speelt en dan ligt er weer de nadruk op hetgeen wat jullie juist opgebroken lijkt te hebben..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:22 schreef Bubbel1707 het volgende:
Hij zei afgelopen week nog inderdaad van ik hou van je, en ik wil een gezin samen.. dat weet je. Maar mijn angsten en twijfels zijn er ook, en we hebben het ook heel fijn, maar die zijn ook niet weg..
Hij is bang dat we weer terug vervallen in hetzelfde, terwijl dat ik weet dat ik weer juist helemaal mezelf ben ( buiten het liefdesverdriet om)..
En ook omdat jij niet afhankelijk moet blijven van hem, omdat dat funest is voor een relatie in het algemeen en voor zijn rust in het bijzonder.quote:Als hij zegt dat hij van me houdt, zegtie ook dat hij het niet volledig kan doen, door die angsten en twijfels..
Ik wil die angsten en twijfels juist verwerken, en er samen tegenaan gaan. Maar ik begrijp ook dat hij het niet kan, en tijd voor zichzelf nodig heeft.
Maar hij is bang dat als hij uitspreekt dat het eventueel goed kan komen met tijd, dat hij me weer heel veel pijn gaat doen als het toch niet gaat lukken, daarom geeft hij ook aan dat ik door moet, en verder moet met mijn leven..
Bel een vriendin en ga wandelen. Trakteer je jezelf op warme chocolade met slagroom en bedenk dagelijks vijf dingen waar je wel blij en dankbaar voor bent.quote:Maar ik heb gekozen voor een gezinnetje met hem, en ik hou nog zoveel van hem.. Ik zweef nu zoveel tussen hoop en verdriet... mijn zoontje is het weekend daar, kan ik morgen pas ophalen.. sinds hij weg is lig ik alleen maar in bed...
Misschien, maar in de tussentijd hou je dat tegen als jij niet jouw shit bij elkaar pakt en doorgaat.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:26 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik weet dat hij ons mist, en ons gezinnetje en dat hij niet vrolijk doorgaat en pijn heeft, dus nee zo bedoel ik het niet.
Ik bedoel er alleen mee te zeggen, dat hij het door afstand en tijd goed zal kunnen relativeren, net als ik in mijn opname heb kunnen doen. En dat hij zijn angsten en twijfels kan verslaan met de gevoelens voor mij, en het feit dat we een gezinnetje zijn (waren).. en dat we er dan samen voor kunnen gaan.
Begrijpelijk. Hij zal het ook best confronterend hebben in een huis zonder jou.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:35 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik heb nog geen eigen huis helaas, ik zit op een klein kamertje bij mijn moeder.. en dat mijn zoontje weg is, en ik alleen hier in een appartementje van mijn moeder weer zit, dat komt gewoon ontzettend hard binnen.
Als je echt alles verpest had, dan was het allemaal wat anders gelopen. Dan had ie je al veel eerder op straat geschopt en zou hij ook niet rekening houden met jouw gevoelens en alles.quote:Ik neem mezelf het kwalijk, ik had echt alles en heb het allemaal verpest. En ik wilde het zo graag goed maken,en hij wilde het ook.. volgens hem waren we ook echt babystapjes aan het maken met het opnieuw daten afgelopen weken.. het ging weer iets meer de goede kant op bij hem zei die, alleen toen werd ik genekt door de onzekerheid..
Je hoeft ook niet voor hem te praten, maar die ik-modus lijkt me wel een onderdeel van het probleem en misschien wel iets om een beetje op te letten. Jij bent niet de enige last heeft gehad, dat kun je misschien wat meer door laten komen in je woorden door niet steeds daarin te vervallen. Ook daarmee kun je een ander wat meer ruimte laten voelen, dat ook hun emoties er mogen zijn enzo.quote:Het is niet alleen ik ik ik, maar ik nou eenmaal niet voor hem praten helaas...
Zoals jij nu zeg maar..quote:2 maanden lang heeft hij ook aangegeven niet te weten wat werkt, en niet weten hoe of wat we het moeten aanpakken maar dat hij wel wil..
Goede beslissing, topquote:Dus ik heb nu besloten het definitief te maken, zodat hij juist zijn rust en afstand en tijd heeft om alles te verwerken, en of dat hij rust kan vinden met het leven zoals het nu is.
Misschien kun je je idee van vechten wat bij stellen, want je geeft hem wat hij nodig heeft. Dat is ook een vorm van vechten.quote:Als het aan mij lag had ik no steeds voor hem gevochten en contact gezocht en gedate etc. maar ik merkte gewoon dat ik hem daarmee geen ruimte gaf voor verwerking..
Laat dat dan zien en ga niet in bed blijven liggen als een mokkende puber. Niet omdat je verdriet er niet mag zijn, maar omdat je de kracht hebt om het aan te kunnen.quote:Ik ben wel beter, en kan het leven aan..
Je geeft je zoontje het beste voorbeeld door alle dagen voor jezelf zo geweldig mogelijk te maken. Omdat je dat waard bent en je die geweldigheid niet van of voor een ander af moet laten hangen.quote:maar de weekenden zonder mijn zoontje, hakken er gewoon hard in. Ordinair vers liefdesverdriet, en zoals ik zei ik heb nog steeds hulp.. dus ik zorg ook dat ik een geweldige mama kan gaan worden, want ja... dat vind ik mezelf nu helaas ook niet, ook al probeer wel geweldige dagen te maken met mijn zoontje als hij er is.
Ik reageer op hoe je dingen verwoord, zoals dingen overkomen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:39 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik bagataliseer het probleem totaal niet, we hebben juist uren gesprekken gehad erover.. en ik heb alles uitgelegd hoe dingen bij mij gingen, en uren gepraat over zijn angsten en twijfel.. naar hem geluisterd en geprobeerd te steunen..
Dat snap ik dat het geen kattenpis is enzo en ik wil ook niets afdoen aan je verdriet, maar het begint wel met jezelf een schop onder je hol te geven en uit bed te stappen. Het lost niet 123 iets op, maar dat zegt meer over hoe diep het zit. Blijf niet in bed hangen met al je gedachtes en ga de confrontatie met de rest van het leven aan. Zorg voor afleiding en probeer te genieten van wat er wel is.quote:Sorry als ik bot, of boos over kom.. ik ben gewoon alleen ontzettend verdrietig dat dit nu zo is. En ik geen gezin meer heb. Ik kan dat nog niet verkroppen, heb het er erg moeilijk mee..
Het is helaas niet zo simpel als een schop onder mijn hol en door gaan.. het gaat dit keer helaas veel dieper..
Jullie hebben nog geen maand een leuke normale relatie gehad. Eigenlijk is je ex constant door anderen en omstandigheden in een rol gedrukt waar hij blijkbaar ongelukkig mee is. Dus je kunt denk ik wel stellen dat hij zichzelf niet is. Jij kent hem alleen maar als een verzorgende man dus ik snap niet goed hoe je kunt zeggen dat hij de liefde van je leven is.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:12 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik ben te emotioneel om te reageren, maar ik heb mijn portie verdriet en pijn ook al gehad in mijn verleden helaas. En eindelijk had ik het gevoel het geluk gevonden te hebben, ondanks dat ik onverwachts zwanger was, was het met mijn grote liefde.. en dat werd tijdens de relatie alleen maar duidelijker dat hij mijn grote liefde was, en ik was ook altijd de zijne.. en nog steeds ( zegt hij)
Is het echt zo hopeloos? Kunnen we dan echt niet meer een gezin zijn, ik probeerde op dagen dat ik minder depressief was altijd enorm mijn liefde te tonen, heb echt heel veel voor hem gedaan, en dat ziet hij ook. Daarbij was ik niet zwaar depressief, dus het waren vooral kleine ruzies waar hij bang voor was.
Is ons gezinnetje dan echt ten einde... ik weet niet eens hoe het voelt om een echt gezinnetje te zijn..
Nou ik las op het Viva forum anders dat je je auto vorige week nog om een boom wilde vouwen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:35 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik ben wel beter, en kan het leven aan.. maar de weekenden zonder mijn zoontje, hakken er gewoon hard in.
Dat hoort toch gewoon bij het ordinaire liefdesverdriet? Net zoals die pillen slikken, dat doet toch iedereen met een postpartum depressie?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:34 schreef Norma_Jeane het volgende:Nou ik las op het Viva forum anders dat je je auto vorige week nog om een boom wilde vouwen.
Heel gewoon, is ook de basis voor een stabiele relatie en zo laat je zien dat je een goede moeder bent die zich 100% inzet voor de kinderen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:34 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Nou ik las op het Viva forum anders dat je je auto vorige week nog om een boom wilde vouwen.
Dus dat leven aankunnen valt wel mee.
Als ik het goed begrijp heb je dus vorige week nog verkondigd op het viva forum dat je er een einde aan wilde maken. Je hebt een zelfmoordpoging gedaan na de geboorte van je zoontje. Je hebt je partner eigenlijk vanaf de eerste maand in een zorgrol gedwongen. Nu hij je verlaten heeft woon je op een kamertje bij je moeder.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:39 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik bagataliseer het probleem totaal niet, we hebben juist uren gesprekken gehad erover.. en ik heb alles uitgelegd hoe dingen bij mij gingen, en uren gepraat over zijn angsten en twijfel.. naar hem geluisterd en geprobeerd te steunen..
Sorry als ik bot, of boos over kom.. ik ben gewoon alleen ontzettend verdrietig dat dit nu zo is. En ik geen gezin meer heb. Ik kan dat nog niet verkroppen, heb het er erg moeilijk mee..
Het is helaas niet zo simpel als een schop onder mijn hol en door gaan.. het gaat dit keer helaas veel dieper..
Hij is nooit van jou geweest, dus krampachtig vast proberen te houden heeft geen zin. Als je echt van hem houdt, moet je dat ook niet willen proberen eigenlijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:03 schreef Bubbel1707 het volgende:
Maar dat intense verdriet.. jeetje, het is zo ontzettend intens, het maakt me bang, dat ik nooit hem zal los kunnen laten, het idee dat ik niet zal weten hoe ons gezinnetje is/was..het is zo ontzettend intens..
Uiten is goed, zolang je een aantal dingen maar goed in de peiling houdt en dat is dat dit gewoon niet alleen draait om wat jij voelt en wat jij wil. Daarom ben jij ook niet de enige die dit kan fixen.quote:Ik had misschien gehoopt op tips wat ik nu kan doen, om te proberen om ons gezin nog bij elkaar te krijgen, maar ik weet dat ik niks anders kan doen dan back off en door gaan, maar het valt gewoon zwaar... en dat spijt me, ik ben een erg emotioneel iemand, dat heb ik geleerd in therapie, ik kropte het normaal op, en werd afstandelijk... door de therapie uit ik het juist veel...
Zie het als een soort compliment of een uitdaging, dat je beter kan dan nu in plaats van dat je een slechte moeder zou zijn en je main focus vooral lijkt te liggen op bevestiging krijgen van jouw toekomstbeeld dat jullie weer een gezin vormen omdat jij vindt dat je nu beter bent.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:04 schreef Bubbel1707 het volgende:
Bedankt voor het zeggen dat ik geen goede moeder ben. ik stop met dit forum, gaat me veel te ver dit.
Misschien moet je er ook eens een proberen voordat je er een oordeel over velt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe haal je het trouwens in je hoofd om hem zo te behandelen? Nee, depressie is geen excuus! Ik geef hem dus groot gelijk dat hij het niet meer ziet zitten.
Normaliter zou ik het te offtopic en te sneu vinden om extern geleuter erbij te halen, maar hier kan ik een cynische 'aldus de expertquote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Blijkbaar geen Ware dus. Anders hadden jullie het wel gered samen.
Ik heb er een gehad.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:24 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Misschien moet je er ook eens een proberen voordat je er een oordeel over velt.
En nu vind ik jou wel genuanceerdquote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:33 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Normaliter zou ik het te offtopic en te sneu vinden om extern geleuter erbij te halen, maar hier kan ik een cynische 'aldus de expert' gewoon niet onderdrukken..
Mijn vriend heeft inderdaad veel meer kunnen handelen tijdens mijn depressie dan TS haar vriend heeft gekunt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:33 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Normaliter zou ik het te offtopic en te sneu vinden om extern geleuter erbij te halen, maar hier kan ik een cynische 'aldus de expert' gewoon niet onderdrukken..
Het is sowieso geen wedstrijd en jij verzwijgt willens en wetens kwetsende dingen tegenover jouw ware, dus die zou je ook niet per se winnen als het dat wel zou zijn lijkt me..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft inderdaad veel meer kunnen handelen tijdens mijn depressie dan TS haar vriend heeft gekunt.
En toch: Als hij echt haar Ware was geweest hadden ze het samen gered. Dan had hij haar buien kunnen handelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is sowieso geen wedstrijd en jij verzwijgt willens en wetens kwetsende dingen tegenover jouw ware, dus die zou je ook niet per se winnen als het dat wel zou zijn lijkt me..
Vrij simplistische gedachte, alsof er nooit break ups zijn die later wel weer bij elkaar komen. Niet dat dit per se zo een geval hoeft te zijn, maar gewoon in het algemeen erg snel geveroordeeld..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
En toch: Als hij echt haar Ware was geweest hadden ze het samen gered. Dan had hij haar buien kunnen handelen.
Dan mag jij mij uitleggen waar in het plaatje van de auto tegen de boom aan parkeren je zoontje paste? Of dacht je niet aan hem? Was je hem vergeten? Vind jij dat jij hem een stabiele liefdevolle moeder geeft als jij op fora staat te uiten dat je tegen een boom aan wil rijden? Heb je wel eens gedacht aan je zoon dat als hij een jaar of 14 is dit allemaal kan terug vinden?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:04 schreef Bubbel1707 het volgende:
Bedankt voor het zeggen dat ik geen goede moeder ben. ik stop met dit forum, gaat me veel te ver dit.
En hoeveel zelmoordpogingen heb jij ondernomen?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft inderdaad veel meer kunnen handelen tijdens mijn depressie dan TS haar vriend heeft gekunt.
Als je te veel pillen slikt, maar - heel calculerend - ook weer niet zó veel dat je in levensgevaar zou raken, dan ben je gewoon aan het manipuleren. Dat heeft werkelijk niets met postpartum depressie te maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:03 schreef Bubbel1707 het volgende:
andere... het laat maar weer zien dat er nog steeds ontzettend veel onbegrip is voor mensen met depressie.. niet iedereen met een depressie heeft dezelfde klachten of doet dezelfde dingen.
Misschien heb je gelijk, maar joh, nu missen jij en je vader zoveel mooie dingen, denk eraan dat je dit nooit meer terug kan draaien, elke verloren dag is er een, als ik jou was zou ik wel enigszins openstaan voor een eventuele verzoening, het is en blijft je vader....hoewel ik natuurlijk best begrijp dat jij je klote voelt en je vader misschien ergens tekort is geschoten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:08 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik gaf mijn mening dat pillen slikken egoistisch is en dat als je een kind hebt dat je je op zijn/haar opvoeding moet focussen, omdat het kind er niet de dupe van mag worden.
Probeer eerst eens voor jezelf de boel op een rijtje te krijgen (eigen woonruimte etc..) zodat je zoon er niet onder gaat lijden, de situatie met je ex moet je daarom beter maar even op zijn beloop laten, de tijd zal leren hoe dat uitpakt, nu ligt jouw prioriteit enkel alleen bij het opvoeden van die kleine.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:35 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik heb nog geen eigen huis helaas, ik zit op een klein kamertje bij mijn moeder.. en dat mijn zoontje weg is, en ik alleen hier in een appartementje van mijn moeder weer zit, dat komt gewoon ontzettend hard binnen.
Ik neem mezelf het kwalijk, ik had echt alles en heb het allemaal verpest. En ik wilde het zo graag goed maken,en hij wilde het ook.. volgens hem waren we ook echt babystapjes aan het maken met het opnieuw daten afgelopen weken.. het ging weer iets meer de goede kant op bij hem zei die, alleen toen werd ik genekt door de onzekerheid..
Het is niet alleen ik ik ik, maar ik nou eenmaal niet voor hem praten helaas... 2 maanden lang heeft hij ook aangegeven niet te weten wat werkt, en niet weten hoe of wat we het moeten aanpakken maar dat hij wel wil.. Dus ik heb nu besloten het definitief te maken, zodat hij juist zijn rust en afstand en tijd heeft om alles te verwerken, en of dat hij rust kan vinden met het leven zoals het nu is. Als het aan mij lag had ik no steeds voor hem gevochten en contact gezocht en gedate etc. maar ik merkte gewoon dat ik hem daarmee geen ruimte gaf voor verwerking..
Ik ben wel beter, en kan het leven aan.. maar de weekenden zonder mijn zoontje, hakken er gewoon hard in. Ordinair vers liefdesverdriet, en zoals ik zei ik heb nog steeds hulp.. dus ik zorg ook dat ik een geweldige mama kan gaan worden, want ja... dat vind ik mezelf nu helaas ook niet, ook al probeer wel geweldige dagen te maken met mijn zoontje als hij er is.
Wat als je nu eens goed daarnaar luistert?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:50 schreef Bubbel1707 het volgende:
Dus hij zegt steeds dat hij niks uitsluit, maar dat ik verder moet.
Ah, het is een wedstrijd en je was erbij? Weinig constructieve reactie verder.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb er een gehad.Maar ik heb het nooit zó afgereageerd tegen mijn vriend als zij tegen haar ex!
Is ook niet helemaal met elkaar te rijmen he? Als jij je niet zo hebt afgereageerd als ts viel er voor je vriend al helemaal niet meer te handelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Nee zucht...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:09 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ah, het is een wedstrijd en je was erbij? Weinig constructieve reactie verder.
Ik heb het niet over afreageren. Ik heb het over andere dingen waar mijn vriend mee moest dealen, wat niks te maken heeft met afreageren op hem.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:30 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
[..]
Is ook niet helemaal met elkaar te rijmen he? Als jij je niet zo hebt afgereageerd als ts viel er voor je vriend al helemaal niet meer te handelen.
Ik snap niet waarom je dat punt nou de hele tijd wil maken. Het is gezegd. Wees er maar blij mee. En nu?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Blijkbaar niet he, anders hadden ze het wel gered saampjes.
Flauw.quote:Ze kan niet zo goed tegen de waarheid...
Het kan ook zijn dat er meer aan de hand is dan een lichte depressie. Het kan ook zijn dat jij een zwaardere depressie had maar dat jouw partner minder met jou te stellen had. Je weet het niet. Misschien waren ze elkaars ware, maar ik geloof niet per se dat liefde alles overwint. Er zit echt wel een grens aan wat je aan kunt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Nee zucht...
Het ging erom of de ex van TS haar ware is. Blijkbaar niet he, anders hadden ze het wel gered saampjes. Dat wil ik zeggen met wat ik zei dat mijn vriend wél bij mij is gebleven, terwijl ik een iets zwaardere depressie had. (TS zei zelf dat het een lichte was.)
TS zie je trouwens niet meer terug in dit topic. Ze kan niet zo goed tegen de waarheid...
Dit. En laat het 'ik ben mijn gezin kwijt' los, want dat ben je niet. De samenstelling is alleen maar gewijzigd.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:54 schreef sibella2 het volgende:
-edit-
TS, probeer eerst met jezelf te leren leven, pas dan kan er iemand anders met jou een leven opbouwen. Het klinkt heel zwaar, maar het belangrijkste is dat je zorgt dat je een goede moeder bent voor je zoon. Ouderschap komt met een hoop verantwoordelijkheid, je kunt jezelf niet laten leiden door impulsieve gedachten en acties
Echte liefde overwint alles. Als iets de relatie niet overleefd dan is het geen echte liefde geweest. Daar geloof ik in.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:33 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat er meer aan de hand is dan een lichte depressie. Het kan ook zijn dat jij een zwaardere depressie had maar dat jouw partner minder met jou te stellen had. Je weet het niet. Misschien waren ze elkaars ware, maar ik geloof niet per se dat liefde alles overwint. Er zit echt wel een grens aan wat je aan kunt.
Hou toch op.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
En toch: Als hij echt haar Ware was geweest hadden ze het samen gered. Dan had hij haar buien kunnen handelen.
Dit. Het manipuleren ("zelfmoordpoging" doen terwijl ze wist dat ze zou overleven), de impulsiviteit (auto om een boom willen vouwen omdat het uit is) en het oordelen in extremen (radeloos, fantastisch) zou best bij een borderline persoonlijkheidsstoornis kunnen passen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:09 schreef letmehearyouscream het volgende:
TS : heb jij je wel eens laten testen op persoonlijkheidsstoornissen?
En dit. Een goede moeder zijn gaat verder dan samen een gezellige dag hebben, het is ook onderkennen dat er meer speelt dan alleen liefdesverdriet en daar aan werken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:54 schreef sibella2 het volgende:
TS, probeer eerst met jezelf te leren leven, pas dan kan er iemand anders met jou een leven opbouwen. Het klinkt heel zwaar, maar het belangrijkste is dat je zorgt dat je een goede moeder bent voor je zoon. Ouderschap komt met een hoop verantwoordelijkheid, je kunt jezelf niet laten leiden door impulsieve gedachten en acties
Als je zoveel hebt meegemaakt, waarom oordeel je dan zo snel over iemand. Je zou beter moeten weten...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:06 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik ben bijna 25.
Ik heb een vader die zelfmoordpogingen heeft gedaan door ook pillen te slikken. Ook ouders die gingen scheiden en dit terwijl ik 14 was. Ik zat in de bloei van mijn leven en moest mij op school focussen. Hoe dan ook heb ik alles op alles gezet om er toch wat van te maken. Ja, ik hem geen contact meer met hem, en ja door zijn acties is het een egoistische klootzak die alleen aan zichzelf dacht toentertijd. Dit is wat ziekenhuisbroeders heb ook zeiden. Daarnaast ben ik op 16 jarige leeftijd op mijzelf gaan wonen en sindsdien alles zelf gaan regelen. Contact met familie heb ik niet/nauwelijks.
Ik oordeelde op het feit dat pillen slikken als noodkreet egoïstisch is. Gaarne even het volledige topic doorlezen alvorens je antwoord.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:55 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Als je zoveel hebt meegemaakt, waarom oordeel je dan zo snel over iemand. Je zou beter moeten weten...
Niet oordelen was naar mijn idee een betere optie.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:57 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik oordeelde op het feit dat pillen slikken als noodkreet egoïstisch is. Gaarne even het volledige topic doorlezen alvorens je antwoord.
Ik zeg alleen wat menig ander mens ook zou denken. Het is egoistisch pillen te slikken en denken dat dat de makkelijkste uitweg is voor alles, terwijl je ook nog een kind hebt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:59 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Niet oordelen was naar mijn idee een betere optie.
Al denk ik dat die keuze alles behalve makkelijk was. Zeker als je kinderen hebt. ;-)quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:01 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik zeg alleen wat menig ander mens ook zou denken. Het is egoistisch pillen te slikken en denken dat dat de makkelijkste uitweg is voor alles, terwijl je ook nog een kind hebt.
TS vraagt in haar OP is het normaal is. Ik geef daarop mijn mening
Het was geen uitweg, want ze wist dat ze het zou overleven. Gewoon een dramaqueen dus, ook geen pretje voor partner en kind.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:01 schreef utopie het volgende:
Het is egoistisch pillen te slikken en denken dat dat de makkelijkste uitweg is voor alles, terwijl je ook nog een kind hebt.
Enige uitweg om hulp te krijgen*quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het was geen uitweg, want ze wist dat ze het zou overleven. Gewoon een dramaqueen dus, ook geen pretje voor partner en kind.
In haar beleving, ja.quote:
Ik kan me voorstellen dat je dan drastische acties gaat uithalen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:03 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik ben 24, en ik kon helaas niet anders.. ik heb 2 maanden gesmeekt om hulp bij verschillende hulpinstanties, psychologen etc. en geen van alle deed iets, ja 1 afspraak per 2 weken, terwijl ik mezelf dieper en dieper voelde gaan.. ik werd bang van mezelf.
Ik ben opgenomen in een psychiatrische kliniek na de poging, en daar is vastgesteld dat ik teveel moeite had met het voorbereiden op moederschap en alle schakelingen. Daarnaast heb ik na de bevalling een postnatale depressie gekregen.. door die opname ben ik daaruit gekomen, en ben ik mezelf weer geworden.
Het was inderdaad niet de bedoeling om zwanger te worden, maar we hadden de financiele middelen en ik heb een chronische ziekte waardoor ik al moeite zou hebben gehad met zwanger worden.. het was dus ook echt een verassing dat na 1 x ik meteen zwanger was. Het was niet gepland nee, en het was een foutje.. maar ik hou zielsveel van mijn zoontje en heb mijn verantwoordelijkheid genomen, en dat doe ik nog steeds.
Ook krijg ik nog steeds hulp, omdat ik niet terug wil vallen, dus iedere week bezoek ik nog steeds een psycholoog...
Geloof me, er zijn instanties, plaatsen waar ze je niet willen helpen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:20 schreef utopie het volgende:
[..]
Enige uitweg om hulp te krijgen*
Je haalt verder de woorden uit mijn mond. Ik zou ook niet met zo iemand verder willenlijkt me niet dat dat ooit nog een gezonde relatie zal worden
Dat vind ik nogal een conclusie. Ik ken een vrouw die reeds 15 jaar in behandeling is voor een eetstoornis met veel lange opnames. Partner steunde haar lang, maar kon het op een gegeven moment niet meer. Dan kun je zeggen dat het geen echte liefde was, maar mijn zienswijze is dat er gewoon een limiet zit aan wat liefde aan kan. Je kunt echt enorm van iemand houden maar tegelijkertijd concluderen dat het gewoon echt niet werkt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Echte liefde overwint alles. Als iets de relatie niet overleefd dan is het geen echte liefde geweest. Daar geloof ik in.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:57 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik oordeelde op het feit dat pillen slikken als noodkreet egoïstisch is. Gaarne even het volledige topic doorlezen alvorens je antwoord.
Gelukkig niet alle mensen..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:01 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik zeg alleen wat menig ander mens ook zou denken.
Het was een noodkreet, geen easy way out. Gezien de huidige wachtlijsten voor psychische hulp ook weer niet zo totaal ondenkbaar of egoïstisch als je wanhopig bent om zsm hulp te krijgen. Juist om er beter te kunnen zijn voor je kind.quote:Het is egoistisch pillen te slikken en denken dat dat de makkelijkste uitweg is voor alles, terwijl je ook nog een kind hebt.
Typisch prinsessenverhaal. Totdat je eindelijk wakker geschud wordt, in het echte leven terechtkomt en beseft dat alleen een leuk smoeltje en seks niet genoeg zijn om je prins te behouden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:50 schreef Bubbel1707 het volgende:
Hallo,
Ik lees al heel lang mee met veel topics hier, maar zonder account. Maar nu heb ik toch echt jullie hulp nodig.
Alvast sorry voor lang verhaal zal proberen kort samen te vatten..
Mijn ex en ik leerden elkaar kennen, het voelde meteen goed en vertrouwd. Hij was nog nooit verliefd geweest (27 jaar) en hij wist eindelijk dit is ze! En ik wist ook dit is hem, na een week een relatie en het was alsof we niet beter wisten. Na een maand kwam ik erachter dat ik zwanger was. Was niet gepland, maar we besloten er samen voor te gaan.
Ik gaf alles op, raakte mijn baan kwijt, gaf mijn huis op en verhuisde 85km verder naar zijn huis, en toen.. toen werd ik doodziek. Vervolgens moest ik me ook voorbereiden om moeder te worden, deze schakelingen vielen me zwaar en ik raakte zachtjes aan depressiever. En reageerde dit op hem af, werd boos, chagerijnig..
Natuurlijk niet altijd, en we hadden super veel mooie momenten, en dagelijks vertelde we hoe gek we op elkaar waren. Hij was er altijd voor me, en hij was en is super lief en deed alles voor me..
Na de bevalling werd het erger, ik gleed steeds meer weg, werd depressiever en kon hem amper liefde geven, terwijl mijn hart overstroomde van liefde voor hem, alleen mijn stomme hoofd wilde/kon niet... Ik gaf bij verschillende hulpinstanties aan dat ik echt hulp nodig had, ik redde het niet meer.. en na een harde ruzie heb ik pillen genomen. Ik wist dat ik zou overleven, maar ook dat ik hulp zou krijgen.. en dat gebeurde gelukkig..
Ik werd geholpen, maar toen ik eindelijk mezelf had gevonden.. kon mijn ex niet meer, hij was op en kapot. Het had hem allemaal teveel pijn gedaan, en omdat ik inmiddels ook weer mezelf was zag ik ook wat ik allemaal had aangericht, en wilde het zo graag goed maken.
2 maanden lang hebben we contact gehouden, gepraat, gedate etc.. maar elke keer kregen we woorden. Hij wilde rust, maar hij wilde me ook niet kwijt, hij houdt van me, en wil ons gezin, maar hij is te gebroken door alles. Ik probeerde hem te steunen, maar de relatiebreuk deed mij teveel pijn om er weer vol voor hem te zijn, en kregen we steeds woorden.
Daarnaast haten zijn ouders mij inmiddels, zij zien mij als puur slecht en egoistisch dat ik dit iedereen heb aangedaan... maar ik kon echt niet anders, en ik neem het mezelf nu ook zo ontzettend kwalijk.
We hebben nu donderdag besloten het definitief te stoppen, eind gesprek gehad waar weer uit blijkt dat we echt van elkaar houden, en allebei kapot zijn hiervan. Maar dat het nu niet werkt, maar hij wil me geen hoop geven. Dus hij zegt steeds dat hij niks uitsluit, maar dat ik verder moet.
Ik doe mijn best maar ik kan alleen maar huilen, ik laat hem nu volledig met rust, stuur niks meer, hebben geen contact. Maar 2 x per week moeten we elkaar zien om ons zoontje over te geven.. Ik ben kapot gebroken, hij is nog steeds de ware en hij is echt geweldig.. Maar ik wil hem zo graag terug, ik wil zo graag mijn gezin.. Ik had zoveel moois en ik heb het allemaal verpest.
Is er nog hoop voor ons, nu ik hem helemaal alleen laat, hem tot rust laat komen. Is er een kans dat hij ons ook gaat missen, en we het uit kunnen werken als gezin? Ons zoontje is een half jaartje oud
Wat valt er precies te vergeven dan? Als er zaken spelen waar je niet direct zoveel invloed over hebt. Ik vind het nogal hard klinken, zo van dit heb je verpest, prinsessengedrag en meer van die heerlijk opbouwende kritiek..quote:Op zondag 31 januari 2016 09:32 schreef Vida. het volgende:
[..]
Typisch prinsessenverhaal. Totdat je eindelijk wakker geschud wordt, in het echte leven terechtkomt en beseft dat alleen een leuk smoeltje en seks niet genoeg zijn om je prins te behouden.
Dit kán goedkomen, maar gezien het feit dat je prins niet voor zijn 27e verliefd raakte is het een kieskeurige man met meer dan genoeg zelfwaarde. Ik denk dat je hij je diep in zijn hart niet gaat kunnen vergeven, al wil hij door de omstandigheden dit wel graag. Dit heb je verpest. Volgende keer beter. Wees geen voetveeg, maar gedraag je anders en niet als prinses.
Behalve als je nu eenmaal zo bent hèquote:Op zondag 31 januari 2016 09:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Niks is een excuus om maar rot te mogen doen tegen iemand!
Misschien gaat het niet zozeer om vergeven. Maar ik denk ook dat TS veel te ver gegaan is, niet op tijd heeft bijgestuurd en bovendien haar vriend de verantwoordelijkheid over haar emotionele welzijn gegeven. Dat kan natuurlijk niet goed gaan. TS zal toch echt aan zichzelf moeten werken, ze is momenteel niet in staat om een gezonde relatie te onderhouden.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:04 schreef I-care het volgende:
[..]
Wat valt er precies te vergeven dan? Als er zaken spelen waar je niet direct zoveel invloed over hebt. Ik vind het nogal hard klinken, zo van dit heb je verpest, prinsessengedrag en meer van die heerlijk opbouwende kritiek..
Misschien klinkt het hard, maar is dat erg?? Ik heb het hele topic doorgelezen en ts lijkt niet iemand die met een goed gesprek en een kusje kroel gaat kunnen/willen veranderen!quote:Op zondag 31 januari 2016 10:04 schreef I-care het volgende:
[..]
Wat valt er precies te vergeven dan? Als er zaken spelen waar je niet direct zoveel invloed over hebt. Ik vind het nogal hard klinken, zo van dit heb je verpest, prinsessengedrag en meer van die heerlijk opbouwende kritiek..
Yup, dit somt het wel op. TS wil eigenlijk alleen maar ventileren in dit topic zoals ze al jaren met haar ex-partner heeft gedaan. Ik heb geen enkel bewijs gezien dat ze graag verbetering wil zien.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:30 schreef Vida. het volgende:
[..]
Misschien klinkt het hard, maar is dat erg?? Ik heb het hele topic doorgelezen en ts lijkt niet iemand die met een goed gesprek en een kusje kroel gaat kunnen/willen veranderen!
Ze is momenteel, hoewel ze dat niet beseft! gewoon een ontzettend egocentrisch mens die haar eigen gevoelens in het middelpunt zet en onder het mom van ''grote liefde' een utopie nastreeft. Ten koste van alles. Gewoon een naar persoon om in een relatie mee te zitten. Een jonge vrouw die totaal geen enkel idee heeft wat liefde inhoudt. Ook niet naar haar zoontje! Alleen een gevoel van binnen: ''ik hou van mijn kindje , ik vind hem lief en schattig is niet genoeg! Je moet dat TONEN door er alles aan te doen om hem een goede basis te geven en daar hulp voor te accepteren. TS Kan ook niet tegen kritiek/ laat vluchtgedrag gezien/ komt niet meer in het topic nadat enkele users- terecht- haar op haar fouten hebben gewezen onder andere omtrent het moederschap en haar handelwijze naar haar partner toe.
Nu is mevrouw zogenaamd gekwetst na de opmerking over het moederschap. Dus WEER neemt haar eigen gevoel (van kwetsing;'' ik ben zielig, word veroordeeld etc etc'') de bovenhand en niet de realistische opmerkingen van users.
Ze wil niet leren. Waarom kom je dan op een forum?
Ga naar een psycholoog en kom niet op een forum je sores ''van je afschrijven'' als je niet stabiel bent om te kijken naar je eigen problemen door de ogen van andere mensen. Zulke mensen als TS redeneren in hun egoisme: ''het zijn onbekende mensen, ze kennen me niet, ze oordelen alleen'' Dat is dus de paradox, want: waarom kom je dan hier überhaupt en ook nog op het VIva forum?
Ik ben het niet altijd eens met alle adviezen die gegeven worden in topics, maar merk wel op dat er zodra er een serieus topic geopend wordt en er iets ''extreems'' of te afwijkends gezegd wordt door een user tegen een TS, automatisch er een nuance komt. De overige users voelen zich geroepen dingen te bevestigen of recht te trekken en een spiegel voor te houden. Dus zo raar zijn ALLE mensen uiteindelijk ook weer niet op ALLE fora.... Een deel is te jong, niet stabiel of puberaal, maar dat wordt weer recht getrokken door gewone normale mensen. Je kunt dus best gewoon goede serieuze adviezen krijgen op een forum.
Maar je moet wel willen.
Ik heb toch even teruggelezen en er kwam best nog wat bij, waar ik eerder alleen het begin gelezen had. Dus al met al geen slechts advies zo lijkt het.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:30 schreef Vida. het volgende:
[..]
Misschien klinkt het hard, maar is dat erg?? Ik heb het hele topic doorgelezen en ts lijkt niet iemand die met een goed gesprek en een kusje kroel gaat kunnen/willen veranderen!
Ze is momenteel, hoewel ze dat niet beseft! gewoon een ontzettend egocentrisch mens die haar eigen gevoelens in het middelpunt zet en onder het mom van ''grote liefde' een utopie nastreeft. Ten koste van alles. Gewoon een naar persoon om in een relatie mee te zitten. Een jonge vrouw die totaal geen enkel idee heeft wat liefde inhoudt. Ook niet naar haar zoontje! Alleen een gevoel van binnen: ''ik hou van mijn kindje , ik vind hem lief en schattig is niet genoeg! Je moet dat TONEN door er alles aan te doen om hem een goede basis te geven en daar hulp voor te accepteren. TS Kan ook niet tegen kritiek/ laat vluchtgedrag gezien/ komt niet meer in het topic nadat enkele users- terecht- haar op haar fouten hebben gewezen onder andere omtrent het moederschap en haar handelwijze naar haar partner toe.
Nu is mevrouw zogenaamd gekwetst na de opmerking over het moederschap. Dus WEER neemt haar eigen gevoel (van kwetsing;'' ik ben zielig, word veroordeeld etc etc'') de bovenhand en niet de realistische opmerkingen van users.
Ze wil niet leren. Waarom kom je dan op een forum?
Ga naar een psycholoog en kom niet op een forum je sores ''van je afschrijven'' als je niet stabiel bent om te kijken naar je eigen problemen door de ogen van andere mensen. Zulke mensen als TS redeneren in hun egoisme: ''het zijn onbekende mensen, ze kennen me niet, ze oordelen alleen'' Dat is dus de paradox, want: waarom kom je dan hier überhaupt en ook nog op het VIva forum?
Ik ben het niet altijd eens met alle adviezen die gegeven worden in topics, maar merk wel op dat er zodra er een serieus topic geopend wordt en er iets ''extreems'' of te afwijkends gezegd wordt door een user tegen een TS, automatisch er een nuance komt. De overige users voelen zich geroepen dingen te bevestigen of recht te trekken en een spiegel voor te houden. Dus zo raar zijn ALLE mensen uiteindelijk ook weer niet op ALLE fora.... Een deel is te jong, niet stabiel of puberaal, maar dat wordt weer recht getrokken door gewone normale mensen. Je kunt dus best gewoon goede serieuze adviezen krijgen op een forum.
Maar je moet wel willen.
"Ik ben geïnteresseerd in meningen die mijn mening onderbouwen. Afwijkende meningen vind ik meningen van mensen met een beperkt verstand"?quote:Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik zit sommige dingen echt lachend terug te lezen.. wauw sommige mensen zijn echt te bizar.
Gelukkig zitten er een paar tussen waar ik wel iets aan heb.
En ga nou allemaal niet lopen gillen en roepen dat ik niks aan mezelf doe, ik heb op EIGEN aanvraag 2 x per week hulp tot ik bij het ggz terecht kan (10/12 weken wachttijd!!!) ik begin eind feburari met emdr therapie allemaal op EIGEN aanvraag..
Dus mensen die allemaal roepen dat ik het niet wil blablabla, ja ik wil een goede moeder voor mijn zoon, en ja ik weet dat ik dat allemaal niet ben etc.
Ik ben geen prinses, ik ben geen egoist etc.. allemaal conclusies die gebaseerd zijn op eigen fantasie verhaaltjes.
Weet je, was ik maar een prinses, want in mijn leven ken ik alleen maar verdriet en pijn.. maar ik had eindelijk mijn geluk gevonden met mijn geweldig lieve vent.
Ik weet ook heeel goed dat ik het alleen ga redden, zeker weten... alleen het gevoel voor mijn ex, ik ben bang dat ik daar nooit overheen kom, dat ik met die pijn moet leven.
en misschien he... heeel misschien reageerde ik gisteren niet meer omdat ik dus juist wat adviezen probeer te gebruiken en wat van mijn weekend probeerde te maken??? Dus voordat jullie allemaal conclusies gaan trekken..
Heb inderdaad al spijt dat ik een topic heb geopend, ben blij met alle goede adviezen die er tussen zitten en waar ik wel mee aan de slag kan, maar hier zitten dus ook veel mensen met een beperkt verstand
Tof dat je nog reageert. Ik heb alleen weinig echt nare reacties gezien hoor. Vooral veel constructieve en ja die kunnen wellicht wat hard aankomen.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik zit sommige dingen echt lachend terug te lezen.. wauw sommige mensen zijn echt te bizar.
En ga nou allemaal niet lopen gillen en roepen dat ik niks aan mezelf doe, ik heb op EIGEN aanvraag 2 x per week hulp tot ik bij het ggz terecht kan (10/12 weken wachttijd!!!) ik begin eind feburari met emdr therapie allemaal op EIGEN aanvraag..
Dus mensen die allemaal roepen dat ik het niet wil blablabla, ja ik wil een goede moeder voor mijn zoon, en ja ik weet dat ik dat allemaal niet ben etc.
Ik ben geen prinses, ik ben geen egoist etc.. allemaal conclusies die gebaseerd zijn op eigen fantasie verhaaltjes.
Weet je, was ik maar een prinses, want in mijn leven ken ik alleen maar verdriet en pijn.. maar ik had eindelijk mijn geluk gevonden met mijn geweldig lieve vent.
Ik weet ook heeel goed dat ik het alleen ga redden, zeker weten... alleen het gevoel voor mijn ex, ik ben bang dat ik daar nooit overheen kom, dat ik met die pijn moet leven.
en misschien he... heeel misschien reageerde ik gisteren niet meer omdat ik dus juist wat adviezen probeer te gebruiken en wat van mijn weekend probeerde te maken??? Dus voordat jullie allemaal conclusies gaan trekken..
Heb inderdaad al spijt dat ik een topic heb geopend, ben blij met alle goede adviezen die er tussen zitten en waar ik wel mee aan de slag kan, maar hier zitten dus ook veel mensen met een beperkt verstand
Je beseft hoop ik wel dat je met deze post bevestigd dat jij ten koste van alles de slachtofferrol aan zult nemen? Je bewijst slechts iedereens vermoedens, niet dat de rest van de users hier een beperkt verstand heeft.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
Iets te makkelijk deze, want zowel dit als je Vivatopic geven wel enige basis voor bepaalde conclusies die best met quotes te onderbouwen zijn. Hoeft niet alles waar te zijn of anders bedoelt enzo, maar je hebt wel degelijk een aandeel in hoe je bepaalde dingen brengt.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
Dat impliceert alsof je vent de oplossing was voor je struggles en dat kan het per definitie sowieso al niet zijn aangezien we niet in een sprookjesbos leven. Geen wonder dat hij een enorme druk voelt..quote:Weet je, was ik maar een prinses, want in mijn leven ken ik alleen maar verdriet en pijn.. maar ik had eindelijk mijn geluk gevonden met mijn geweldig lieve vent.
Niet alleen jij, maar ook hij en de rest van de familie zullen met de pijn van dit alles moeten leven ja. Het zal met een goede verwerking makkelijker worden en minder op de voorgrond komen te staan uiteindelijk.quote:Ik weet ook heeel goed dat ik het alleen ga redden, zeker weten... alleen het gevoel voor mijn ex, ik ben bang dat ik daar nooit overheen kom, dat ik met die pijn moet leven.
Focus je op wat wel goed is en doe andere mensen met een afwijkende mening niet meteen af als debiel. Wat je zelf niet wil dat geschiedt enzo..quote:Heb inderdaad al spijt dat ik een topic heb geopend, ben blij met alle goede adviezen die er tussen zitten en waar ik wel mee aan de slag kan, maar hier zitten dus ook veel mensen met een beperkt verstand
Zoals niks een excuus is om vreemd te gaan hè?quote:Op zondag 31 januari 2016 09:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe dan ook. TS heeft het eigenhandig zelf verpest door zo rot te doen tegen haar vriend.
Niks is een excuus om maar rot te mogen doen tegen iemand!
Aldus degene die dit topic herhaaldelijk naar zichzelf toetrekt door met onzinnige en bekrompen vooroordelen te komen.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:26 schreef utopie het volgende:
TS gaf gister aan van het forum te vertrekken maar is ondertussen al meerdere keren online geweest.
Zoals ik al zei: TS is een aandachtzoeker. Geen aandacht meer aan geven en topic sluiten
Vandaar ook dat iedereen een gezonde opvoeding en voorbeelden zou moeten krijgen, maar daar is nogal eens discrepantie tussen helaas.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:53 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb altijd zo'n medelijden met de kinderen in dit soort situaties. "Nee hoor lieverd, je bent een ongelukje (altijd dit soort mensen die dit soort ongelukjes krijgen) van mama en haar allergrootste liefde". Nog geen maand samen, hoe moet dit nou? Ik hoop van ganser harte dat de kleine dadelijk in huis komt bij de persoon met de beste kaarten. En dat zou maar zo papa kunnen zijn. Fingers crossed dat die jongen zijn verantwoordelijkheid neemt en blijft nemen.
En dan dat godvergeten pathetische geleuter over prinsen en ware liefdes. Hetzelfde niveau dogmatisch geleuter als menig religieus extremist. Alsof een gezonde relatie niet ook 'gewoon' complementaire persoonlijkheden en gezond verstand vraagt. Het leven is geen Disney film. Zolang je dat wel verwacht dan wordt het inderdaad een flinke rotzooi met een hoop teleurstellingen. Maak je borst dan maar nat voor de toekomst.
TS is niet zo. TS was depressief. Dat kan veel met je doen. Maar ook dan is dat gewoon geen excuus. Ze had, als ze zo'n bui aan voelde komen, weg moeten gaan van de situatie. Zodat ze het dus niet op haar ex zou afreageren.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Behalve als je nu eenmaal zo bent hè
Het komt niet in je op dat je alle gevoel van logisch redeneren kwijt kan zijn als je depressief bent? Die zelfmoordpoging zegt toch al genoeg?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
TS is niet zo. TS was depressief. Dat kan veel met je doen. Maar ook dan is dat gewoon geen excuus. Ze had, als ze zo'n bui aan voelde komen, weg moeten gaan van de situatie. Zodat ze het dus niet op haar ex zou afreageren.
Het kan (vaak) voorkomen dat wat iemand vindt, helemaal niks te maken heeft met jou. En jou eigenlijk alleen maar belemmerd. Daarom vind ik het ook wel moedig dat mensen persoonlijke topics openen. Hiervoor moet je ook wel enigszins sterk in je schoenen kunnen staan met al die verschillende meningen en veroordelingen. Communicatie kan als een kunst worden gezien. Hier zouden meer mensen inderdaad van bewust moeten worden, omdat het doelgroep (zeer) kwetsbare mensen (op het moment) kunnen zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 31-01-2016 18:53:30 ]
Ze had achteraf haar oprechte excuses aan kunnen bieden, als ze weer rot had gedaan tegen haar ex. En dan bedoel ik niet zomaar "Sorry" zeggen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:42 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Het komt niet in je op dat je alle gevoel van logisch redeneren kwijt kan zijn als je depressief bent? Die zelfmoordpoging zegt toch al genoeg?
Het mocht eigenlijk niet meer over anderen gaan dan ts, maar om op je vraag te antwoorden:quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Of vinden jullie het echt doodnormaal, zo enorm rot doen tegen iemand die ontzettend veel van je houdt, onder het mom van depressie/borderline/PMS/wat dan ook??![]()
(Ik noem er dus even wat meer, want het is niet alleen depressie.)
Je ziet het vaker. Een soort eigenbescherming in de vorm van projectie als herkenbaar (vervelend) gedrag van zichzelf bij anderen wordt gezien.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Of vinden jullie het echt doodnormaal, zo enorm rot doen tegen iemand die ontzettend veel van je houdt, onder het mom van depressie/borderline/PMS/wat dan ook??![]()
Spijker op zijn kop. Ik zie echt de meerwaarde niet van steeds maar weer zeggen hoe ontzettend naar TS is geweest. Waren we niet bij, heeft ook geen zin verder. Het gaat erom dat TS nu verantwoordelijkheid neemt en dat is geen makkelijk proces. Ik denk namelijk dat het simpelweg niet in haar systeem zit, wat daar ook de oorzaak van moge zijn. Misschien bepaalde persoonlijkheidsproblematiek, opvoeding, weet ik veel. En dat is geen excuus verder, maar maakt het mijns inziens wel onnodig om haar zo keihard te veroordelen. Ook omdat ze dus al kleine stappen maakt in zelf verantwoordelijkheid nemen, al wijzen sommige acties ook wel de andere richting op. Het blijft een proces..quote:Op zondag 31 januari 2016 19:46 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Je ziet het vaker. Een soort eigenbescherming in de vorm van projectie als herkenbaar (vervelend) gedrag van zichzelf bij anderen wordt gezien.
Dat leidt veelal tot overreageren.
Hier moet ik bij jou aan denken door deze post gevuld met superlatieven en verdenkingen jegens TS.
Ik vind niet dat TS 'doodnormaal' geweest is, evenmin 'zo enorm rot'. En 'onder het mom van' denk ik al helemaal niet. Aan alles valt af te leiden dat er het nodige aan de hand is geweest en nog steeds is.
Ik heb geen behoefte TS de grond in te boren met wat geweest is. Dat kan ze niet veranderen. Evenmin heb ik behoefte om TS te overvragen met goedbedoelde adviezen
Wel zie ik TS een vraag stellen omdat ze het niet meer weet en ze is over de oorzaak open geweest. Dat is alvast een start
Niemand vindt het doodnormaal hoor. En waar baseer je "zo enorm rot doen tegen iemand op"?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:36 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niemand vindt het doodnormaal hoor. En waar baseer je "zo enorm rot doen tegen iemand op"?
Aannames aannames. ..
Stop nou eens. Ze vraagt advies voor de toekomst. Geen oordeel over het verledenquote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.
Niet de leukste nee. Daar maak jij van dat ze enorm rot deed.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.
Dit zegt mijn inziens genoeg:quote:Op maandag 1 februari 2016 10:47 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niet de leukste nee. Daar maak jij van dat ze enorm rot deed.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:50 schreef Bubbel1707 het volgende:
deze schakelingen vielen me zwaar en ik raakte zachtjes aan depressiever. En reageerde dit op hem af, werd boos, chagerijnig..
Na de bevalling werd het erger, werd depressiever en kon hem amper liefde geven, terwijl mijn hart overstroomde van liefde voor hem, alleen mijn stomme hoofd wilde/kon niet... en na een harde ruzie heb ik pillen genomen.
Ik werd geholpen, maar toen ik eindelijk mezelf had gevonden.. kon mijn ex niet meer, hij was op en kapot. Het had hem allemaal teveel pijn gedaan
2 maanden lang hebben we contact gehouden, maar elke keer kregen we woorden. maar de relatiebreuk deed mij teveel pijn om er weer vol voor hem te zijn, en kregen we steeds woorden.
Ze moet hem loslaten en doorgaan met haar leven. Simple as that.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:32 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Stop nou eens. Ze vraagt advies voor de toekomst. Geen oordeel over het verleden
quote:Op zondag 31 januari 2016 18:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ze had achteraf haar oprechte excuses aan kunnen bieden, als ze weer rot had gedaan tegen haar ex. En dan bedoel ik niet zomaar "Sorry" zeggen.
Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Herkenbaar, bij de tweede zwangerschap ook een prenatale depressie gehad, verschrikkelijk, ik was echt mezelf niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.
prenatale depressiequote:Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.
Maar wel voor de baby geboren is, waar dan ook het natale gedeelte op slaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Seam het volgende:
[..]
prenatale depressieIk hoop dat je postpartum depressie bedoeld
Oh ik zie nu dat dit een term die ook nog echt gebruikt wordt
Prepartum depressie hoort het in ieder geval te zijn. Je kan moeilijk een depressie hebben voordat je geboren wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |