abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159538040
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 12:53 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb altijd zo'n medelijden met de kinderen in dit soort situaties. "Nee hoor lieverd, je bent een ongelukje (altijd dit soort mensen die dit soort ongelukjes krijgen) van mama en haar allergrootste liefde". Nog geen maand samen, hoe moet dit nou? Ik hoop van ganser harte dat de kleine dadelijk in huis komt bij de persoon met de beste kaarten. En dat zou maar zo papa kunnen zijn. Fingers crossed dat die jongen zijn verantwoordelijkheid neemt en blijft nemen.

En dan dat godvergeten pathetische geleuter over prinsen en ware liefdes. Hetzelfde niveau dogmatisch geleuter als menig religieus extremist. Alsof een gezonde relatie niet ook 'gewoon' complementaire persoonlijkheden en gezond verstand vraagt. Het leven is geen Disney film. Zolang je dat wel verwacht dan wordt het inderdaad een flinke rotzooi met een hoop teleurstellingen. Maak je borst dan maar nat voor de toekomst.
Vandaar ook dat iedereen een gezonde opvoeding en voorbeelden zou moeten krijgen, maar daar is nogal eens discrepantie tussen helaas.

Net iets te vaak wordt er gereageerd vanuit de eigen belevingswereld, die niet zelden geheel haaks staat op diegene waartegen men praat. Te snel oordelen of eerder veroordelen vanuit een positie die beter is zet ook geen zoden aan de dijk.

De reacties zijn terecht op zich, maar de oordelen vaak niet. Dit is trouwens niet echt richting jou bedoelt, maar meer algemeen.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159547974
quote:
13s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:07 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Behalve als je nu eenmaal zo bent hè O-)
TS is niet zo. TS was depressief. Dat kan veel met je doen. Maar ook dan is dat gewoon geen excuus. Ze had, als ze zo'n bui aan voelde komen, weg moeten gaan van de situatie. Zodat ze het dus niet op haar ex zou afreageren.
pi_159548165
-nee!-

[ Bericht 99% gewijzigd door Copycat op 31-01-2016 18:15:00 ]
  zondag 31 januari 2016 @ 18:42:41 #104
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_159548970
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

TS is niet zo. TS was depressief. Dat kan veel met je doen. Maar ook dan is dat gewoon geen excuus. Ze had, als ze zo'n bui aan voelde komen, weg moeten gaan van de situatie. Zodat ze het dus niet op haar ex zou afreageren.
Het komt niet in je op dat je alle gevoel van logisch redeneren kwijt kan zijn als je depressief bent? Die zelfmoordpoging zegt toch al genoeg?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_159549015
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
Heb inderdaad al spijt dat ik een topic heb geopend, ben blij met alle goede adviezen die er tussen zitten en waar ik wel mee aan de slag kan, maar hier zitten dus ook veel mensen met een beperkt verstand :)
Het kan (vaak) voorkomen dat wat iemand vindt, helemaal niks te maken heeft met jou. En jou eigenlijk alleen maar belemmerd. Daarom vind ik het ook wel moedig dat mensen persoonlijke topics openen. Hiervoor moet je ook wel enigszins sterk in je schoenen kunnen staan met al die verschillende meningen en veroordelingen. Communicatie kan als een kunst worden gezien. Hier zouden meer mensen inderdaad van bewust moeten worden, omdat het doelgroep (zeer) kwetsbare mensen (op het moment) kunnen zijn.

Het is duidelijk dat jullie nu gescheiden zijn en verdriet hebben, maar soms is iets niet wat het lijkt. Zeker als je later erop terugkijkt, dus je hebt eigenlijk wel invloed hoe het uiteindelijk zal verlopen. Hiermee zeg ik niet dat je aan hem moet blijven hangen, maar dat perceptie van iets veel kan veranderen. Om iets te kunnen en/of bepaald iets te bereiken, moet je op bepaalde vlakken (afhankelijk van persoonlijkheden) gefaald hebben. Dus een stapje terug is eigenlijk vooruitgang. Op het moment voelt het als verlies, maar het is ook een moment van ontwikkeling waarbij je bewust en onbewust veel leert. Je kan hiermee gigantisch uitbloeien. Als later de timing en andere omstandigheden ernaar staan dat jullie weer bij elkaar kunnen komen, dan ben je er ook klaar voor. Dan ben je ook blij dat je hebt kunnen uitbloeien wat de situatie met kansen mede heeft gecreëerd vaak.

-----------------------------------

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 31-01-2016 18:53:30 ]
pi_159549199
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:42 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat je alle gevoel van logisch redeneren kwijt kan zijn als je depressief bent? Die zelfmoordpoging zegt toch al genoeg?
Ze had achteraf haar oprechte excuses aan kunnen bieden, als ze weer rot had gedaan tegen haar ex. En dan bedoel ik niet zomaar "Sorry" zeggen. ;)
pi_159549444
Of vinden jullie het echt doodnormaal, zo enorm rot doen tegen iemand die ontzettend veel van je houdt, onder het mom van depressie/borderline/PMS/wat dan ook?? :o

(Ik noem er dus even wat meer, want het is niet alleen depressie.)
  zondag 31 januari 2016 @ 19:10:58 #108
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_159549658
quote:
5s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Of vinden jullie het echt doodnormaal, zo enorm rot doen tegen iemand die ontzettend veel van je houdt, onder het mom van depressie/borderline/PMS/wat dan ook?? :o

Het mocht eigenlijk niet meer over anderen gaan dan ts, maar om op je vraag te antwoorden:
Ik dacht daar echt niet over na. Wat zeg ik met 3 a 4 uur slaap per nacht dacht ik haast nergens meer over na en leefde zowat op de automatische piloot. Het irrationele malen van me leidde er alleen maar tot de conclusie dat ik een grote last was voor mijn gezin en zelfmoord eerder een oplossing was dan een probleem voor ze. Gelukkig sijpelde af en toe nog wel schuldgevoel tussendoor anders was ik er niet bovenop gekomen. Ik was echter niet in staat daar met mijn man over te praten. Ik was te druk met het verzuipen in mijn emoties.

Ik zie vanzelf wel of dit weggemod wordt.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  zondag 31 januari 2016 @ 19:14:08 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159549750
Je mag best eigen anekdotes plaatsen hoor. Daar is helemaal niks mis mee, integendeel. Het gaat verkeerd als een topic wordt overgenomen en de TS wordt ondergesneeuwd. Dan brengen we het weer even op de rails.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159550173
TS, heel veel sterkte! :*

[ Bericht 41% gewijzigd door Re op 01-02-2016 08:00:18 ]
Tails tell tales
pi_159550796
quote:

Je ziet het vaker. Een soort eigenbescherming in de vorm van projectie als herkenbaar (vervelend) gedrag van zichzelf bij anderen wordt gezien.
Dat leidt veelal tot overreageren.
Hier moet ik bij jou aan denken door deze post gevuld met superlatieven en verdenkingen jegens TS.

Ik vind niet dat TS 'doodnormaal' geweest is, evenmin 'zo enorm rot'. En 'onder het mom van' denk ik al helemaal niet. Aan alles valt af te leiden dat er het nodige aan de hand is geweest en nog steeds is.

Ik heb geen behoefte TS de grond in te boren met wat geweest is. Dat kan ze niet veranderen. Evenmin heb ik behoefte om TS te overvragen met goedbedoelde adviezen

Wel zie ik TS een vraag stellen omdat ze het niet meer weet en ze is over de oorzaak open geweest. Dat is alvast een start :)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_159558717
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:46 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Je ziet het vaker. Een soort eigenbescherming in de vorm van projectie als herkenbaar (vervelend) gedrag van zichzelf bij anderen wordt gezien.
Dat leidt veelal tot overreageren.
Hier moet ik bij jou aan denken door deze post gevuld met superlatieven en verdenkingen jegens TS.

Ik vind niet dat TS 'doodnormaal' geweest is, evenmin 'zo enorm rot'. En 'onder het mom van' denk ik al helemaal niet. Aan alles valt af te leiden dat er het nodige aan de hand is geweest en nog steeds is.

Ik heb geen behoefte TS de grond in te boren met wat geweest is. Dat kan ze niet veranderen. Evenmin heb ik behoefte om TS te overvragen met goedbedoelde adviezen

Wel zie ik TS een vraag stellen omdat ze het niet meer weet en ze is over de oorzaak open geweest. Dat is alvast een start :)
Spijker op zijn kop. Ik zie echt de meerwaarde niet van steeds maar weer zeggen hoe ontzettend naar TS is geweest. Waren we niet bij, heeft ook geen zin verder. Het gaat erom dat TS nu verantwoordelijkheid neemt en dat is geen makkelijk proces. Ik denk namelijk dat het simpelweg niet in haar systeem zit, wat daar ook de oorzaak van moge zijn. Misschien bepaalde persoonlijkheidsproblematiek, opvoeding, weet ik veel. En dat is geen excuus verder, maar maakt het mijns inziens wel onnodig om haar zo keihard te veroordelen. Ook omdat ze dus al kleine stappen maakt in zelf verantwoordelijkheid nemen, al wijzen sommige acties ook wel de andere richting op. Het blijft een proces..
pi_159558812
quote:

Niemand vindt het doodnormaal hoor. En waar baseer je "zo enorm rot doen tegen iemand op"?

Aannames aannames. ..
pi_159562183
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:36 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Niemand vindt het doodnormaal hoor. En waar baseer je "zo enorm rot doen tegen iemand op"?

Aannames aannames. ..
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.
pi_159562906
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.
Stop nou eens. Ze vraagt advies voor de toekomst. Geen oordeel over het verleden
pi_159563131
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Niet de leukste nee. Daar maak jij van dat ze enorm rot deed.
  maandag 1 februari 2016 @ 11:16:20 #117
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_159563686
Tja sorry maar niet echt medelijden. Dit soort dingen zie ik erg vaak...
Vrouwen maken hun man volledig kapot omdat ze zelf in een moeilijke periode zitten en gek genoeg de man alles op zijn bord krijgt..... en dan krijgen ze in ene spijt als het te ver gaat en de man wel zijn ruggengraat toont en er klaar mee is. Te laat dan....

Ik hoop voor je ex dat hij iemand krijgt die hem verdient.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_159564713
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:47 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Niet de leukste nee. Daar maak jij van dat ze enorm rot deed.
Dit zegt mijn inziens genoeg:

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:50 schreef Bubbel1707 het volgende:
deze schakelingen vielen me zwaar en ik raakte zachtjes aan depressiever. En reageerde dit op hem af, werd boos, chagerijnig..

Na de bevalling werd het erger, werd depressiever en kon hem amper liefde geven, terwijl mijn hart overstroomde van liefde voor hem, alleen mijn stomme hoofd wilde/kon niet... en na een harde ruzie heb ik pillen genomen.

Ik werd geholpen, maar toen ik eindelijk mezelf had gevonden.. kon mijn ex niet meer, hij was op en kapot. Het had hem allemaal teveel pijn gedaan

2 maanden lang hebben we contact gehouden, maar elke keer kregen we woorden. maar de relatiebreuk deed mij teveel pijn om er weer vol voor hem te zijn, en kregen we steeds woorden.
pi_159564776
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:32 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Stop nou eens. Ze vraagt advies voor de toekomst. Geen oordeel over het verleden
Ze moet hem loslaten en doorgaan met haar leven. Simple as that.
pi_159565038

[ Bericht 100% gewijzigd door sibella2 op 01-02-2016 12:16:15 (Laat maar ) ]
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 12:28:45 #121
5428 crew  miss_sly
pi_159565423
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ze had achteraf haar oprechte excuses aan kunnen bieden, als ze weer rot had gedaan tegen haar ex. En dan bedoel ik niet zomaar "Sorry" zeggen. ;)
quote:

Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:14:16 #122
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159682330
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.
Herkenbaar, bij de tweede zwangerschap ook een prenatale depressie gehad, verschrikkelijk, ik was echt mezelf niet.
En ook na de geboorte was het weer goed, ik merk wel dat ik sindsdien sneller depressieve gevoelens krijg en daar dus alert op moet blijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarvoor ook best hard op depressies kon reageren, maar sind ik het zelf heb meegemaakt echt niet meer.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_159683465
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

prenatale depressie :? Ik hoop dat je postpartum depressie bedoeld :D
Oh ik zie nu dat dit een term die ook nog echt gebruikt wordt :')
Prepartum depressie hoort het in ieder geval te zijn. Je kan moeilijk een depressie hebben voordat je geboren wordt.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 18:53:51 #124
5428 crew  miss_sly
pi_159684112
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Seam het volgende:

[..]

prenatale depressie :? Ik hoop dat je postpartum depressie bedoeld :D
Oh ik zie nu dat dit een term die ook nog echt gebruikt wordt :')
Prepartum depressie hoort het in ieder geval te zijn. Je kan moeilijk een depressie hebben voordat je geboren wordt.
Maar wel voor de baby geboren is, waar dan ook het natale gedeelte op slaat.

Maakt niet uit verder, het is een normaal gebezigde term. :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Copycat op 05-02-2016 23:01:55 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159684164
Wellicht is het al genoemd maar als de wil er bij beiden wel is waarom probeer je geen relatietherapie. Aan de wel ontbreekt het niet maar door alles wat er is gebeurd is er veel beschadigd. Therapie zou daar misschien iets in kunnen betekenen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')