Vandaar ook dat iedereen een gezonde opvoeding en voorbeelden zou moeten krijgen, maar daar is nogal eens discrepantie tussen helaas.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:53 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb altijd zo'n medelijden met de kinderen in dit soort situaties. "Nee hoor lieverd, je bent een ongelukje (altijd dit soort mensen die dit soort ongelukjes krijgen) van mama en haar allergrootste liefde". Nog geen maand samen, hoe moet dit nou? Ik hoop van ganser harte dat de kleine dadelijk in huis komt bij de persoon met de beste kaarten. En dat zou maar zo papa kunnen zijn. Fingers crossed dat die jongen zijn verantwoordelijkheid neemt en blijft nemen.
En dan dat godvergeten pathetische geleuter over prinsen en ware liefdes. Hetzelfde niveau dogmatisch geleuter als menig religieus extremist. Alsof een gezonde relatie niet ook 'gewoon' complementaire persoonlijkheden en gezond verstand vraagt. Het leven is geen Disney film. Zolang je dat wel verwacht dan wordt het inderdaad een flinke rotzooi met een hoop teleurstellingen. Maak je borst dan maar nat voor de toekomst.
TS is niet zo. TS was depressief. Dat kan veel met je doen. Maar ook dan is dat gewoon geen excuus. Ze had, als ze zo'n bui aan voelde komen, weg moeten gaan van de situatie. Zodat ze het dus niet op haar ex zou afreageren.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Behalve als je nu eenmaal zo bent hè
Het komt niet in je op dat je alle gevoel van logisch redeneren kwijt kan zijn als je depressief bent? Die zelfmoordpoging zegt toch al genoeg?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
TS is niet zo. TS was depressief. Dat kan veel met je doen. Maar ook dan is dat gewoon geen excuus. Ze had, als ze zo'n bui aan voelde komen, weg moeten gaan van de situatie. Zodat ze het dus niet op haar ex zou afreageren.
Het kan (vaak) voorkomen dat wat iemand vindt, helemaal niks te maken heeft met jou. En jou eigenlijk alleen maar belemmerd. Daarom vind ik het ook wel moedig dat mensen persoonlijke topics openen. Hiervoor moet je ook wel enigszins sterk in je schoenen kunnen staan met al die verschillende meningen en veroordelingen. Communicatie kan als een kunst worden gezien. Hier zouden meer mensen inderdaad van bewust moeten worden, omdat het doelgroep (zeer) kwetsbare mensen (op het moment) kunnen zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:19 schreef Bubbel1707 het volgende:
Heb inderdaad al spijt dat ik een topic heb geopend, ben blij met alle goede adviezen die er tussen zitten en waar ik wel mee aan de slag kan, maar hier zitten dus ook veel mensen met een beperkt verstand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 31-01-2016 18:53:30 ]
Ze had achteraf haar oprechte excuses aan kunnen bieden, als ze weer rot had gedaan tegen haar ex. En dan bedoel ik niet zomaar "Sorry" zeggen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:42 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Het komt niet in je op dat je alle gevoel van logisch redeneren kwijt kan zijn als je depressief bent? Die zelfmoordpoging zegt toch al genoeg?
Het mocht eigenlijk niet meer over anderen gaan dan ts, maar om op je vraag te antwoorden:quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Of vinden jullie het echt doodnormaal, zo enorm rot doen tegen iemand die ontzettend veel van je houdt, onder het mom van depressie/borderline/PMS/wat dan ook??![]()
(Ik noem er dus even wat meer, want het is niet alleen depressie.)
Je ziet het vaker. Een soort eigenbescherming in de vorm van projectie als herkenbaar (vervelend) gedrag van zichzelf bij anderen wordt gezien.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Of vinden jullie het echt doodnormaal, zo enorm rot doen tegen iemand die ontzettend veel van je houdt, onder het mom van depressie/borderline/PMS/wat dan ook??![]()
Spijker op zijn kop. Ik zie echt de meerwaarde niet van steeds maar weer zeggen hoe ontzettend naar TS is geweest. Waren we niet bij, heeft ook geen zin verder. Het gaat erom dat TS nu verantwoordelijkheid neemt en dat is geen makkelijk proces. Ik denk namelijk dat het simpelweg niet in haar systeem zit, wat daar ook de oorzaak van moge zijn. Misschien bepaalde persoonlijkheidsproblematiek, opvoeding, weet ik veel. En dat is geen excuus verder, maar maakt het mijns inziens wel onnodig om haar zo keihard te veroordelen. Ook omdat ze dus al kleine stappen maakt in zelf verantwoordelijkheid nemen, al wijzen sommige acties ook wel de andere richting op. Het blijft een proces..quote:Op zondag 31 januari 2016 19:46 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Je ziet het vaker. Een soort eigenbescherming in de vorm van projectie als herkenbaar (vervelend) gedrag van zichzelf bij anderen wordt gezien.
Dat leidt veelal tot overreageren.
Hier moet ik bij jou aan denken door deze post gevuld met superlatieven en verdenkingen jegens TS.
Ik vind niet dat TS 'doodnormaal' geweest is, evenmin 'zo enorm rot'. En 'onder het mom van' denk ik al helemaal niet. Aan alles valt af te leiden dat er het nodige aan de hand is geweest en nog steeds is.
Ik heb geen behoefte TS de grond in te boren met wat geweest is. Dat kan ze niet veranderen. Evenmin heb ik behoefte om TS te overvragen met goedbedoelde adviezen
Wel zie ik TS een vraag stellen omdat ze het niet meer weet en ze is over de oorzaak open geweest. Dat is alvast een start
Niemand vindt het doodnormaal hoor. En waar baseer je "zo enorm rot doen tegen iemand op"?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:36 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niemand vindt het doodnormaal hoor. En waar baseer je "zo enorm rot doen tegen iemand op"?
Aannames aannames. ..
Stop nou eens. Ze vraagt advies voor de toekomst. Geen oordeel over het verledenquote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.
Niet de leukste nee. Daar maak jij van dat ze enorm rot deed.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Staat in de OP. TS zei zelf met andere woorden dat ze niet de leukste was ten tijde van de depressie en ze het afreageerde op haar ex.
Dit zegt mijn inziens genoeg:quote:Op maandag 1 februari 2016 10:47 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niet de leukste nee. Daar maak jij van dat ze enorm rot deed.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:50 schreef Bubbel1707 het volgende:
deze schakelingen vielen me zwaar en ik raakte zachtjes aan depressiever. En reageerde dit op hem af, werd boos, chagerijnig..
Na de bevalling werd het erger, werd depressiever en kon hem amper liefde geven, terwijl mijn hart overstroomde van liefde voor hem, alleen mijn stomme hoofd wilde/kon niet... en na een harde ruzie heb ik pillen genomen.
Ik werd geholpen, maar toen ik eindelijk mezelf had gevonden.. kon mijn ex niet meer, hij was op en kapot. Het had hem allemaal teveel pijn gedaan
2 maanden lang hebben we contact gehouden, maar elke keer kregen we woorden. maar de relatiebreuk deed mij teveel pijn om er weer vol voor hem te zijn, en kregen we steeds woorden.
Ze moet hem loslaten en doorgaan met haar leven. Simple as that.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:32 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Stop nou eens. Ze vraagt advies voor de toekomst. Geen oordeel over het verleden
quote:Op zondag 31 januari 2016 18:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ze had achteraf haar oprechte excuses aan kunnen bieden, als ze weer rot had gedaan tegen haar ex. En dan bedoel ik niet zomaar "Sorry" zeggen.
Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Herkenbaar, bij de tweede zwangerschap ook een prenatale depressie gehad, verschrikkelijk, ik was echt mezelf niet.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.
prenatale depressiequote:Op maandag 1 februari 2016 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een prenatale depressie gehad. De zwangerschap was dus heel erg zwaar voor zowel mij, als voor mijn vriend. Ik vind dat je te gemakkelijk doet alsof TS keuzes had; die heb je echt een stuk minder als je je zo voelt. Ik vond mezelf ook een vreselijk mens, maar ik kon het echt met de beste wil van de wereld niet veranderen. En hoewel de depressie meteen bij de geboorte verdween, heeft het nog wel een jaar of vier geduurd voor ik echt weer mezelf was.
Maar wel voor de baby geboren is, waar dan ook het natale gedeelte op slaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Seam het volgende:
[..]
prenatale depressieIk hoop dat je postpartum depressie bedoeld
Oh ik zie nu dat dit een term die ook nog echt gebruikt wordt
Prepartum depressie hoort het in ieder geval te zijn. Je kan moeilijk een depressie hebben voordat je geboren wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |