Begrijpelijk. Hij zal het ook best confronterend hebben in een huis zonder jou.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:35 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik heb nog geen eigen huis helaas, ik zit op een klein kamertje bij mijn moeder.. en dat mijn zoontje weg is, en ik alleen hier in een appartementje van mijn moeder weer zit, dat komt gewoon ontzettend hard binnen.
Als je echt alles verpest had, dan was het allemaal wat anders gelopen. Dan had ie je al veel eerder op straat geschopt en zou hij ook niet rekening houden met jouw gevoelens en alles.quote:Ik neem mezelf het kwalijk, ik had echt alles en heb het allemaal verpest. En ik wilde het zo graag goed maken,en hij wilde het ook.. volgens hem waren we ook echt babystapjes aan het maken met het opnieuw daten afgelopen weken.. het ging weer iets meer de goede kant op bij hem zei die, alleen toen werd ik genekt door de onzekerheid..
Je hoeft ook niet voor hem te praten, maar die ik-modus lijkt me wel een onderdeel van het probleem en misschien wel iets om een beetje op te letten. Jij bent niet de enige last heeft gehad, dat kun je misschien wat meer door laten komen in je woorden door niet steeds daarin te vervallen. Ook daarmee kun je een ander wat meer ruimte laten voelen, dat ook hun emoties er mogen zijn enzo.quote:Het is niet alleen ik ik ik, maar ik nou eenmaal niet voor hem praten helaas...
Zoals jij nu zeg maar..quote:2 maanden lang heeft hij ook aangegeven niet te weten wat werkt, en niet weten hoe of wat we het moeten aanpakken maar dat hij wel wil..
Goede beslissing, topquote:Dus ik heb nu besloten het definitief te maken, zodat hij juist zijn rust en afstand en tijd heeft om alles te verwerken, en of dat hij rust kan vinden met het leven zoals het nu is.
Misschien kun je je idee van vechten wat bij stellen, want je geeft hem wat hij nodig heeft. Dat is ook een vorm van vechten.quote:Als het aan mij lag had ik no steeds voor hem gevochten en contact gezocht en gedate etc. maar ik merkte gewoon dat ik hem daarmee geen ruimte gaf voor verwerking..
Laat dat dan zien en ga niet in bed blijven liggen als een mokkende puber. Niet omdat je verdriet er niet mag zijn, maar omdat je de kracht hebt om het aan te kunnen.quote:Ik ben wel beter, en kan het leven aan..
Je geeft je zoontje het beste voorbeeld door alle dagen voor jezelf zo geweldig mogelijk te maken. Omdat je dat waard bent en je die geweldigheid niet van of voor een ander af moet laten hangen.quote:maar de weekenden zonder mijn zoontje, hakken er gewoon hard in. Ordinair vers liefdesverdriet, en zoals ik zei ik heb nog steeds hulp.. dus ik zorg ook dat ik een geweldige mama kan gaan worden, want ja... dat vind ik mezelf nu helaas ook niet, ook al probeer wel geweldige dagen te maken met mijn zoontje als hij er is.
Ik reageer op hoe je dingen verwoord, zoals dingen overkomen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:39 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik bagataliseer het probleem totaal niet, we hebben juist uren gesprekken gehad erover.. en ik heb alles uitgelegd hoe dingen bij mij gingen, en uren gepraat over zijn angsten en twijfel.. naar hem geluisterd en geprobeerd te steunen..
Dat snap ik dat het geen kattenpis is enzo en ik wil ook niets afdoen aan je verdriet, maar het begint wel met jezelf een schop onder je hol te geven en uit bed te stappen. Het lost niet 123 iets op, maar dat zegt meer over hoe diep het zit. Blijf niet in bed hangen met al je gedachtes en ga de confrontatie met de rest van het leven aan. Zorg voor afleiding en probeer te genieten van wat er wel is.quote:Sorry als ik bot, of boos over kom.. ik ben gewoon alleen ontzettend verdrietig dat dit nu zo is. En ik geen gezin meer heb. Ik kan dat nog niet verkroppen, heb het er erg moeilijk mee..
Het is helaas niet zo simpel als een schop onder mijn hol en door gaan.. het gaat dit keer helaas veel dieper..
Jullie hebben nog geen maand een leuke normale relatie gehad. Eigenlijk is je ex constant door anderen en omstandigheden in een rol gedrukt waar hij blijkbaar ongelukkig mee is. Dus je kunt denk ik wel stellen dat hij zichzelf niet is. Jij kent hem alleen maar als een verzorgende man dus ik snap niet goed hoe je kunt zeggen dat hij de liefde van je leven is.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:12 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik ben te emotioneel om te reageren, maar ik heb mijn portie verdriet en pijn ook al gehad in mijn verleden helaas. En eindelijk had ik het gevoel het geluk gevonden te hebben, ondanks dat ik onverwachts zwanger was, was het met mijn grote liefde.. en dat werd tijdens de relatie alleen maar duidelijker dat hij mijn grote liefde was, en ik was ook altijd de zijne.. en nog steeds ( zegt hij)
Is het echt zo hopeloos? Kunnen we dan echt niet meer een gezin zijn, ik probeerde op dagen dat ik minder depressief was altijd enorm mijn liefde te tonen, heb echt heel veel voor hem gedaan, en dat ziet hij ook. Daarbij was ik niet zwaar depressief, dus het waren vooral kleine ruzies waar hij bang voor was.
Is ons gezinnetje dan echt ten einde... ik weet niet eens hoe het voelt om een echt gezinnetje te zijn..
Nou ik las op het Viva forum anders dat je je auto vorige week nog om een boom wilde vouwen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:35 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik ben wel beter, en kan het leven aan.. maar de weekenden zonder mijn zoontje, hakken er gewoon hard in.
Dat hoort toch gewoon bij het ordinaire liefdesverdriet? Net zoals die pillen slikken, dat doet toch iedereen met een postpartum depressie?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:34 schreef Norma_Jeane het volgende:Nou ik las op het Viva forum anders dat je je auto vorige week nog om een boom wilde vouwen.
Heel gewoon, is ook de basis voor een stabiele relatie en zo laat je zien dat je een goede moeder bent die zich 100% inzet voor de kinderen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:34 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Nou ik las op het Viva forum anders dat je je auto vorige week nog om een boom wilde vouwen.
Dus dat leven aankunnen valt wel mee.
Als ik het goed begrijp heb je dus vorige week nog verkondigd op het viva forum dat je er een einde aan wilde maken. Je hebt een zelfmoordpoging gedaan na de geboorte van je zoontje. Je hebt je partner eigenlijk vanaf de eerste maand in een zorgrol gedwongen. Nu hij je verlaten heeft woon je op een kamertje bij je moeder.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:39 schreef Bubbel1707 het volgende:
Ik bagataliseer het probleem totaal niet, we hebben juist uren gesprekken gehad erover.. en ik heb alles uitgelegd hoe dingen bij mij gingen, en uren gepraat over zijn angsten en twijfel.. naar hem geluisterd en geprobeerd te steunen..
Sorry als ik bot, of boos over kom.. ik ben gewoon alleen ontzettend verdrietig dat dit nu zo is. En ik geen gezin meer heb. Ik kan dat nog niet verkroppen, heb het er erg moeilijk mee..
Het is helaas niet zo simpel als een schop onder mijn hol en door gaan.. het gaat dit keer helaas veel dieper..
Hij is nooit van jou geweest, dus krampachtig vast proberen te houden heeft geen zin. Als je echt van hem houdt, moet je dat ook niet willen proberen eigenlijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:03 schreef Bubbel1707 het volgende:
Maar dat intense verdriet.. jeetje, het is zo ontzettend intens, het maakt me bang, dat ik nooit hem zal los kunnen laten, het idee dat ik niet zal weten hoe ons gezinnetje is/was..het is zo ontzettend intens..
Uiten is goed, zolang je een aantal dingen maar goed in de peiling houdt en dat is dat dit gewoon niet alleen draait om wat jij voelt en wat jij wil. Daarom ben jij ook niet de enige die dit kan fixen.quote:Ik had misschien gehoopt op tips wat ik nu kan doen, om te proberen om ons gezin nog bij elkaar te krijgen, maar ik weet dat ik niks anders kan doen dan back off en door gaan, maar het valt gewoon zwaar... en dat spijt me, ik ben een erg emotioneel iemand, dat heb ik geleerd in therapie, ik kropte het normaal op, en werd afstandelijk... door de therapie uit ik het juist veel...
Zie het als een soort compliment of een uitdaging, dat je beter kan dan nu in plaats van dat je een slechte moeder zou zijn en je main focus vooral lijkt te liggen op bevestiging krijgen van jouw toekomstbeeld dat jullie weer een gezin vormen omdat jij vindt dat je nu beter bent.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:04 schreef Bubbel1707 het volgende:
Bedankt voor het zeggen dat ik geen goede moeder ben. ik stop met dit forum, gaat me veel te ver dit.
Misschien moet je er ook eens een proberen voordat je er een oordeel over velt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe haal je het trouwens in je hoofd om hem zo te behandelen? Nee, depressie is geen excuus! Ik geef hem dus groot gelijk dat hij het niet meer ziet zitten.
Normaliter zou ik het te offtopic en te sneu vinden om extern geleuter erbij te halen, maar hier kan ik een cynische 'aldus de expertquote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Blijkbaar geen Ware dus. Anders hadden jullie het wel gered samen.
Ik heb er een gehad.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:24 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Misschien moet je er ook eens een proberen voordat je er een oordeel over velt.
En nu vind ik jou wel genuanceerdquote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:33 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Normaliter zou ik het te offtopic en te sneu vinden om extern geleuter erbij te halen, maar hier kan ik een cynische 'aldus de expert' gewoon niet onderdrukken..
Mijn vriend heeft inderdaad veel meer kunnen handelen tijdens mijn depressie dan TS haar vriend heeft gekunt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:33 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Normaliter zou ik het te offtopic en te sneu vinden om extern geleuter erbij te halen, maar hier kan ik een cynische 'aldus de expert' gewoon niet onderdrukken..
Het is sowieso geen wedstrijd en jij verzwijgt willens en wetens kwetsende dingen tegenover jouw ware, dus die zou je ook niet per se winnen als het dat wel zou zijn lijkt me..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft inderdaad veel meer kunnen handelen tijdens mijn depressie dan TS haar vriend heeft gekunt.
En toch: Als hij echt haar Ware was geweest hadden ze het samen gered. Dan had hij haar buien kunnen handelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is sowieso geen wedstrijd en jij verzwijgt willens en wetens kwetsende dingen tegenover jouw ware, dus die zou je ook niet per se winnen als het dat wel zou zijn lijkt me..
Vrij simplistische gedachte, alsof er nooit break ups zijn die later wel weer bij elkaar komen. Niet dat dit per se zo een geval hoeft te zijn, maar gewoon in het algemeen erg snel geveroordeeld..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
En toch: Als hij echt haar Ware was geweest hadden ze het samen gered. Dan had hij haar buien kunnen handelen.
Dan mag jij mij uitleggen waar in het plaatje van de auto tegen de boom aan parkeren je zoontje paste? Of dacht je niet aan hem? Was je hem vergeten? Vind jij dat jij hem een stabiele liefdevolle moeder geeft als jij op fora staat te uiten dat je tegen een boom aan wil rijden? Heb je wel eens gedacht aan je zoon dat als hij een jaar of 14 is dit allemaal kan terug vinden?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:04 schreef Bubbel1707 het volgende:
Bedankt voor het zeggen dat ik geen goede moeder ben. ik stop met dit forum, gaat me veel te ver dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |