SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:
maar gelukkig geen sneeuwquote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Komt weer een bak met regen aan
Moet je je voorstellen dat dat allemaal als sneeuw was gevallen. Damn.quote:
Maar dat willen we niet, we wilen regen!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 01:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat dat allemaal als sneeuw was gevallen. Damn.
Een paar weken geleden was het hier anders behoorlijk winters te noemen..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:18 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ook dit jaar waarschijnlijk geen winter voor NL:http://www.noodweer.be/brengt-februari-nog-winterweer/
Men heeft vaak een kort geheugen als het om het weer gaatquote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was het hier anders behoorlijk winters te noemen..
Ik maak eerder uit het artikel op dat het gewoon nog stevig winterweer kan worden...of niet uiteraard. Lange termijn is en blijft gewoon niet te voorspellen (ook niet met die eventuele splitsing van de poolwervel).quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:18 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ook dit jaar waarschijnlijk geen winter voor NL:http://www.noodweer.be/brengt-februari-nog-winterweer/
Monsoon season.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:04 schreef Djeez het volgende:
Zal het ooit nog droog worden? KNMI voorspelt vanaf nu tot zover men kan kijken alleen maar regen
Waarschijnlijk wordt het vanaf begin maart opeens tyfuskoud als werkelijk niemand (behalve jij misschienquote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik maak eerder uit het artikel op dat het gewoon nog stevig winterweer kan worden...of niet uiteraard. Lange termijn is en blijft gewoon niet te voorspellen (ook niet met die eventuele splitsing van de poolwervel).
Het mag van mij nog steenkoud worden iddquote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het vanaf begin maart opeens tyfuskoud als werkelijk niemand (behalve jij misschien) er meer op zit te wachten
op de heuvel achter de hond lijkt net of daar een giga buddha beeld staatquote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:34 schreef Dven het volgende:
14 graadjes. 't Wordt niet zo warm als gisteren. Maar de natuur komt goed tot leven. Op de heuvel is alle sneeuw gesmolten. Bloemen schieten uit de grond en al het insectenleven komt ook weer tot leven. Vuurtje gemaakt, wat koffie gezet. Niets mis mee
[ afbeelding ]
Heeft er iets van weg jaquote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
op de heuvel achter de hond lijkt net of daar een giga buddha beeld staat
Nou doe maar beide niet want met zulke hoeveelheid is het nooit leuk meerquote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:08 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Maar dat willen we niet, we wilen regen!
Mooi man!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:34 schreef Dven het volgende:
14 graadjes. 't Wordt niet zo warm als gisteren. Maar de natuur komt goed tot leven. Op de heuvel is alle sneeuw gesmolten. Bloemen schieten uit de grond en al het insectenleven komt ook weer tot leven. Vuurtje gemaakt, wat koffie gezet. Niets mis mee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk als achtergrond op een dubbel schermquote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:27 schreef Koelkastje het volgende:
Best bazige lucht in Twente!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist wel.. want er zit (nu nog) ontiegelijk veel kennis op.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:04 schreef dick_laurent het volgende:
Ehm. Misschien moet je gewoon niet meer op dat weerwoord forum kijken?
Nou, als die gasten, zoals jij het ook verwoord, wanhopig ergens op de 15 daagse termijn - waarvan zelfs een leek als IK weet dat je dat niet al te serieus moet nemen - zitten te geilen op enige lijntjes die kou of sneeuw voorspellen... dan, neen. Dat vind ik niet als "kennis" overkomen, maar eerder als puur vanuit eigen wishcasting redeneren.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Juist wel.. want er zit ontiegelijk veel kennis op.
Er zijn een heleboel mensen die een bepaalde voorkeur hebben, daar is helemaal niets mis mee.. dat zie je hier ook namelijk ; het zijn juist die mensen die onderbouwen waarom zij een kans zien in een bepaalde setting/kaart waar je iets van kan leren. Ik ben niet gek op de winter ; maar wel op het tot stand komen ervan.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, als die gasten, zoals jij het ook verwoord, wanhopig ergens op de 15 daagse termijn - waarvan zelfs een leek als IK weet dat je dat niet al te serieus moet nemen - zitten te geilen op enige lijntjes die kou of sneeuw voorspellen... dan, neen. Dat vind ik niet als "kennis" overkomen, maar eerder als puur vanuit eigen wishcasting redeneren.
En dan nog. Waarom willen ze letterlijk allemaal zo wanhopig kou?
Zijn het allemaal ijsberen daar ofzo
Dat is een prima forum, alleen erg rustig.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:19 schreef Adrie072 het volgende:
Lees zelf veel mee op http://www.meteo-service.nl/index.php, vind het daar wel gezellig.
Snap ik, het is ook niet de bedoeling dat je om de haverklap zout in de wonden gaat strooien.. dat doe ik dus ook niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:19 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, nah ik ben daar niet aangemeld. Lees heel af en toe eens mee en daar laat ik het bij.
En sowieso, aangezien ik kou helemaal niet leuk vind en altijd hoop dat de winter lekker zacht en sneeuwloos blijft denk ik dat ik daar uberhaupt meteen als outcast behandeld zou worden
Geen zorgen, maar ik heb alle recht om me te ergeren aan ongefundeerde bagger die als waarheid aangenomen word.quote:
Dat zou het beheer (allang) gedaan moeten hebben. Die zien toch ook wel dat je op die manier alleen maar wishcasting overhoudt ipv inhoudelijk onderlegde discussies? Als je ziet hoeveel mensen er al vertrokken zijn..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:23 schreef Adrie072 het volgende:
Eens! Maar het is vechten tegen de bierkaai om een verandering in de situatie te krijgen daar, helaas....
Misschien wel hier?!?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar zouden die heen zijn vraag ik me dan af.
Ik weet van een aantal dat ze op WW zitten iigquote:
Qua zicht inderdaad drie keer niets. En qua smaak waarschijnlijk ook. Maar het moment en de lokatie van drinken doet de aanmaakkoffie beter smaken dan de beste ristretto die ik hier thuis zetquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooie plaatjes! Alleen de koffie ziet er heel vies uit.
Crap, wou dat dat de pluim voor hier wasquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:06 schreef Dven het volgende:
Geen vuiltje aan de lucht de komende tijd
[ afbeelding ]
Mah storm zou lokaal gebeuren zijn voor Vlieland de rest is uitgesloten.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:01 schreef aloa het volgende:
De hele week kans op storm(achtig) weer. Vooral dinsdag kan leuk worden.
Leuk he dat je je berichten kunt veranderenquote:Op zondag 31 januari 2016 10:31 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wat is dat en waar kijk ik naar?
Nu heb je het plaatje veranderd!
was van orkaan bij Australië.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:31 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wat is dat en waar kijk ik naar?
Nu heb je het plaatje veranderd!
Moet iets zuidelijker nog. Voor echt storm moeten we naar Schotlandquote:Op zondag 31 januari 2016 10:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah storm zou lokaal gebeuren zijn voor Vlieland de rest is uitgesloten.
Hooguit 7bft voor de kustgebieden, enkel op de wadden misschien een 8bft. Zaterdag op Zondag zie ik wel verhoogde kans op storm, maar hey dat is nog dikke week ver!
Ik zou daar met alle liefde gaan wonenquote:Op zondag 31 januari 2016 10:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Moet iets zuidelijker nog. Voor echt storm moeten we naar Schotland
Wordt regelmatig gehaald daar in de Schotse hooglanden. Zit soms boven de 200 km (windstoten)quote:Op zondag 31 januari 2016 10:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou daar met alle liefde gaan wonenpaar dagen terug daar nog windstoten van 150km/h op sanday
Altijd leuk om die getallen op de teller te krijgenquote:Op zondag 31 januari 2016 10:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Wordt regelmatig gehaald daar in de Schotse hooglanden. Zit soms boven de 200 km
Hier ook! Zal wel foutje zijn en zsm hersteld worden met regen en windquote:Op zondag 31 januari 2016 10:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Leuk he dat je je berichten kunt veranderen![]()
Hier trouwens het zonnetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
oh, word ik blij vanquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:56 schreef dick_laurent het volgende:
Och, we hebben tenminste zuid Limburg nog![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 januari 2016 12:36 schreef Dven het volgende:
Met de honden naar de watervallen gegaan. Wegens de matige hoeveelheid zon die daar ontvangen wordt lag er nog redelijk veel sneeuw en ijs
[ afbeelding ]
De rest maar eventjes in een spoiler. Je ziet dat de waterval nog een beetje bevroren is. Op de laatste foto het Balkangebergte.Hoe warm is het daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het nu al een week echt ruim boven nul, richting de 10 graden, maar vandaag was ik even de stad uit en ik was stomverbaasd dat aan de schaduwkant van de heuvels nog best wat sneeuw lag - ongeveer zoals op jouw foto.
Inmiddels bijna een week overdag boven nul. Sinds vier dagen rond de 15 graden. Komende dagen gaat daar nog een schepje boven op. 20 zal waarschijnlijk gaan lukkenquote:Op zondag 31 januari 2016 18:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe warm is het daar?
Hier is het nu al een week echt ruim boven nul, richting de 10 graden, maar vandaag was ik even de stad uit en ik was stomverbaasd dat aan de schaduwkant van de heuvels nog best wat sneeuw lag - ongeveer zoals op jouw foto.
quote:Es treten oberhalb 1500 m Orkanböen mit Geschwindigkeiten zwischen 100 km/h (28m/s, 55kn, Bft 10) und 120 km/h (33m/s, 64kn, Bft 12) anfangs aus westlicher, später aus westlicher Richtung auf. In exponierten Lagen muss mit extremen Orkanböen bis 140 km/h (39m/s, 76kn, Bft 12+) gerechnet werden.
Graag uitdiepend naar NLquote:Op zondag 31 januari 2016 19:30 schreef aloa het volgende:
Storm ligt nu west van Ierland.
[ afbeelding ]
Dat is echt knap lullig ja.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:48 schreef Blik het volgende:
Heb ik weer, als kou-liefhebber. Ga komende maandag naar Helsinki, 2 weken geleden daar nog -20 en kouder met decimeters sneeuw. komende dagen mag ik blij zijn als het vriest en alle sneeuw is al weggedooit...
3de keer dat ik hartje winter naar Helsinki, nog geen 1 keer echt koude gehad daar
Zit dicht bij. Hirlam en Harmonie laten windkracht 8 zien.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag uitdiepend naar NL![]()
Veel zal er bij ons niet worden, 7bft misschien een 8bft.
December alweer vergeten?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:05 schreef RiKe het volgende:
Dit jaar hebben we geen winter hier in de Randstad, maar een eeuwig durende herfst..
Ik ben toe aan lente of sneeuw!
Niet deze eeuwige grijze massa
Grijze massa en wind?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
December alweer vergeten?
Maar de laatste tijd is het wel bagger ja.
december was dramaquote:Op zondag 31 januari 2016 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
December alweer vergeten?
Maar de laatste tijd is het wel bagger ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |