Waren zij ook niet de eersten in hun segment met een webwinkel?quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:32 schreef GSbrder het volgende: [..] Ja, leuk ontworpen. Dat soort kledingzaken moeten ook wat privacy bieden, niet van die rekken waar iedereen van buitenaf elke hoek kan zien liggen. Je hebt met een kleermaker voor pakken iets persoonlijker contact dan iemand die confectiekleren verkoopt.
Dat is dan ook een beetje de functie van ketens in het winkelgebied van de toekomst, denk ik.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard, het heeft een bepaalde toegevoegde waarde, zo'n winkel.
Maar het gaat wel om het totaalplaatje, natuurlijk. Als Apple linksom of rechtsom geen geld zou verdienen met dit soort grappen doen ze het niet. Tesla-store is er ook een voorbeeld van.
Deze afbeelding is echt de hel:quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De echte Apple stores. Die anderen proberen erop te lijken maar falen grandioos.
Nou ja, ze hebben het pakkensegment in Nederland sowieso nieuw leven ingeblazen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waren zij ook niet de eersten in hun segment met een webwinkel?
Ik ben benieuwd. Zelf vind ik online bestellen nog enorm irritant, vooral omdat hier overdag nooit iemand thuis is. Dan mag je alsnog naar je AH- of Kiala-afhaalpunt om zo'n ding op te hengelen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat is dan ook een beetje de functie van ketens in het winkelgebied van de toekomst, denk ik.
Kleine zelfstandige zaken die daadwerkelijk producten op voorraad hebben en hun omzet uit verkopen in de fysieke winkel moeten halen, en ketens die vooral een "hands-on" ervaring willen bieden aan potentiële klanten die vervolgens meestal via internet het product zullen bestellen.
Glas is meer iets voor kassen en aquaria, tenminste zolang het om laagbouw gaat.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Deze afbeelding is echt de hel:
[ afbeelding ]
Sindsdien denkt elke Nederlandse architect dat hij glazen dozen kan bouwen met haast onzichtbare draagconstructies. Het gevolg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Glas is vooral niet hufterproof, dus altijd gedoe en onderhoud.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Glas is meer iets voor kassen en aquaria, tenminste zolang het om laagbouw gaat.
Amper winst is een efficiënte markt toch?quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Zelf vind ik online bestellen nog enorm irritant, vooral omdat hier overdag nooit iemand thuis is. Dan mag je alsnog naar je AH- of Kiala-afhaalpunt om zo'n ding op te hengelen.
Daarnaast maken webwinkels amper winst. Wel lukt het je niet meer om met middle-of-the-road spul een winkel te runnen, dus je moet of een topexperience/service bieden, of een goedkoop bulkproduct slijten, of inzetten op show- en webrooming.
Perfecte markten zijn saai. Showroomwinkels groeien (on- en offline) sneller dan alleen online-winkels. Dus je moet of het marketingapparaat van een Zalando hebben, of de fysieke aanwezigheid om boven al die andere webwinkels uit te steken. Welterusten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Amper winst is een efficiënte markt toch?
Nadeel aan die showroomwinkels is wel dat je daarvoor al redelijk groot moet zijn. Je moet producent én (exclusief) verkoper zijn. Het heeft weinig zin om zo'n (gratis) hands-on ervaring te bieden als in een Apple Store, als men vervolgens die producten ergens anders zou bestellen en je er niets van terug ziet.
Maar goed, ik ga ook maar eens slapen. Morgen weer een beetje nuttig zijn en zo.
Ik geloof dat Neckermann hier binnenkort een winkel gaat openen. Ben ook wel benieuwd wat daar het concept achter moet gaan zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Perfecte markten zijn saai. Showroomwinkels groeien (on- en offline) sneller dan alleen online-winkels. Dus je moet of het marketingapparaat van een Zalando hebben, of de fysieke aanwezigheid om boven al die andere webwinkels uit te steken. Welterusten.
NWS?quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik neem het elders op voor uw beroepsgroep.
Heb je geen buren?quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Zelf vind ik online bestellen nog enorm irritant, vooral omdat hier overdag nooit iemand thuis is. Dan mag je alsnog naar je AH- of Kiala-afhaalpunt om zo'n ding op te hengelen.
En dan wordt het gejat door lokale asielzoekers.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je geen buren?
Als ik niet thuis ben neemt een van m'n buurtjes het pakketje aan en legt dat voor m'n deur.
Gay.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:37 schreef Kowloon het volgende:
Ik ga slapen, lekker naar de muziek van de huilende wind luisteren.
Ik heb een galerij.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:05 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En dan wordt het gejat door lokale asielzoekers.
Gated community. Hulde.quote:
Bol.com wenst niet geassocieerd te worden met hommels, vermoedelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:10 schreef Heilwasser het volgende:
Haha, bij Guidance werkt het niet.
Het blijft een bijzondere bloedgroep dat onderwijs. Altijd een excuus om te klagen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik neem het elders op voor uw beroepsgroep.
Ik hoop dat het bij mij een beetje meevalt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het blijft een bijzondere bloedgroep dat onderwijs. Altijd een excuus om te klagen.
Laten we eerlijk zijn, u bent ook niet geheel onbevooroordeeld.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het blijft een bijzondere bloedgroep dat onderwijs. Altijd een excuus om te klagen.
Ik laat het op kantoor bezorgen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je geen buren?
Als ik niet thuis ben neemt een van m'n buurtjes het pakketje aan en legt dat voor m'n deur.
Zelfs die wanstaltige tyfusmuziek van je?quote:
En dan meteen zijn collega's ermee terroriseren.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs die wanstaltige tyfusmuziek van je?
Vanavond in Zembla:quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij mij een beetje meevalt.
Ja, weet ik. Disana had me al getipt en ik heb dit stukje vanmorgen ook al in het NWS-docenten-werkdruk-topic geplakt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vanavond in Zembla:
9000 extra leraren nodig om werkdruk te verlichten
Leraren in het voortgezet onderwijs werken gemiddeld zes uur per week meer dan contractueel is afgesproken. Dat doen ze onbetaald. Volgens berekeningen van de Algemene Onderwijsbond (AOb) zijn er negenduizend leraren nodig om de overuren van de huidige leraren weg te nemen.
Hoax, alle stageplaatsen zijn verdwenen. Het is een schande!quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
Heb deze week trouwens helemaal geen werkdruk, er is een klas op stage.
Nou ja, ze zijn niet op school. Interesseert mij het wat ze verder doen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hoax, alle stageplaatsen zijn verdwenen. Het is een schande!
Ah ok.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Disana had me al getipt en ik heb dit stukje vanmorgen ook al in het NWS-docenten-werkdruk-topic geplakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |