Ik heb je vorige post nog eens doorgelezen, ik meende wel bepaalde kenmerken van die twee vormen van islam te herkennen, met name in deze zin :quote:Op vrijdag 29 januari 2016 06:02 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ik heb het niet over de gematigde versus fundamentele islam.
Dezelfde ummah dus die Papierversnipperaar tot 'niet veel-betekenend' benoemde.quote:Even in America, leading Muslim organizations and clerics bully with threats of ostracism those Muslims who dare to dissent. Old-guard ideologues, too, used to monopoly control, make it crystal clear to their Muslim critics: Take us on and we will make an example of you as a traitor to the Muslim community (the ummah).
Ik ben zelf geen praktiserend Christen, ik beschouw mezelf meer als agnosticus, dus ik wil liever niet de discussie gaan sturen in de richting van bijbel en koran vergelijking.quote:Ik ben het in enige mate wel met Erdogan eens. Je hangt de islam aan, of je doet dat niet. Net zoals je het christendom aanhangt of niet. Een geloof gaat echter verder dan de verzen uit één of ander oud boek, het draait om de geloofsbelevenis van de gelovige zelf.
In de bijbel zijn er verzen te vinden, die een christen zouden kunnen doen bewegen tot een verwerping van onze maatschappij. Toch zijn er veel christenen die onze maatschappij helemaal niet verwerpen. Maakt dat ze minder christen of minder fundamenteel dan eentje die dat wel doet? Of hebben ze een andere visie op de fundamenten van het christendom?
Dat je verzen kunt vinden die opperen tot een totale bekering van de wereldbevolking tot de islam, betekent nog niet dat iedere moslim zijn geloof zo beleeft zijnde dat zijn taak. Ook als dat wel zo is hoeft dat niet verder te gaan dan mensen vertellen over zijn religie. Dat soort moslims ga ik niet bejegenen als vijandig, "want volgens jouw boekje zou je mij met zwaard moeten bevechten en ik trap niet in die taqqiya van je".
Erdogan is helemaal geen 'groot leider' binnen de islam.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:42 schreef TomLuny het volgende:
Nu is het helaas zo dat de 'grote leiders' binnen de islam dat onderscheid helemaal niet maken; sterker nog, dat zelfs als een belediging zien :
Wat niet wil zeggen dat ze het met iedere actie en uitspraak van hem eens zijn natuurlijk.quote:Hij is niet de enige maar ik wil niet al teveel zoeken, vaak zijn het moeilijk te onthouden namen.
Turkije is geen klein land, het heeft ca. 75 miljoen inwoners waarvan het merendeel van de kiesgerechtigden hem dus hebben verkozen.
Dat is niet wat taqiyya inhoudt...quote:De gematigde moslim zal binnen een grotere groep weer snel binnen de lijntjes worden gemanoeuvreerd. Dan heb je nog het verschijnsel van taqiyya, waar het de moslim is toegestaan naar buiten toe zich aan te passen, maar eenmaal buiten zicht toch terug valt op de fundamentele basis.
quote:Takiyya betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden.
De islam is geen ideologie maar een religie. Dus dat moslims de wereld tot de islam willen bekeren is niet het geval. Of nu ja, ze zullen het ongetwijfeld wel chill vinden als de hele wereld islamitisch zou zijn, maar er zijn niet zo heel veel moslims die zich daar op een militante manier voor inzetten.quote:En die basis heeft voor de niet-moslim niet bepaald goede vooruitzichten. Natuurlijk zullen veel linksen en anderen graag inzetten op samenwerking en goede verstandhoudingen en scherpe kritiek op de islam afdoen als 'anti-islam oorlogsretoriek' wat volgens hun de zaak enkel verergert, maar ik vraag me dan af, kijken zij wel eens naar wat die basis van de islam eigenlijk omschrijft ?
Als de ideologie eruit bestaat om de gehele wereld tot de islam om te vormen dan blijft er weinig keus over behalve dan jezelf hiertegen te verdedigen.
Dat - een ongelovige - ben je dan feitelijk toch ook?quote:Hoeveel kopjes koffie je die buurman dan ook aanbiedt, voor hem blijf je gewoon een kafir.
De reden dat ik niet in wil gaan op dat hele gematigde versus fundamentele islam is dat het een waardeoordeel is over de mate waarin iemand gelooft, of zich gedraagt volgens dat geloof. Dat vind ik allemaal niet zo interessant, vooral niet aangezien ik dat geloof zelf niet aanhang.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:01 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik heb je vorige post nog eens doorgelezen, ik meende wel bepaalde kenmerken van die twee vormen van islam te herkennen, met name in deze zin :
"Ook is het belangrijk om niet iedere aanhanger van de islam op de hoop te gooien van de meest conservatieve elementen uit de religie".
Maar ok, het is niet persé het hoofdpunt in je post, je hebt het ook over misbruik maken van bepaalde conservatieve elementen voor eigen gewin om de gehele islam negatief af te beelden..
Wat op zich helaas wel gebeurt. Desondanks wil ik toch dat verschil nader toelichten zoals ik er momenteel tegen aan kijk.
Terug naar Erdogan en de 'grote leiders'. Een andere invloedrijk persoon binnen de islam is bijvoorbeeld deze meneer :
[ afbeelding ]
Zijn naam is Qaradawi, en zonder verder veel terug te zoeken, die is toen ten tijde van de Moslimbroederschap in Egypte teruggekeerd en die partij haalde meerderheid van de stemmen op een bevolking van 85 miljoen en waar 1 miljoen aanhangers op het Tahrirplein hem stonden toe te juichen. Deze sjeik is niet gematigd maar extreem.
Waarmee ik dus wil zeggen dat het beeld dat slechts een klein gedeelte van de islam fundamenteel gericht is, m.i. niet klopt (iets wat jij trouwens niet beweerd hebt), en dat het juist eerder andersom is.
Neem bijvoorbeeld deze vaak op tv uitgenodigde spreker Zuhdi Jasser :
[ afbeelding ]
Het aantal moslims in de VS t.o.v. in Europa is klein, iets van 1% resp. 6%
Bovendien is het veel verder verwijderd van de invloedssfeer, de universiteit van Cairo wordt bijvoorbeeld nog wel eens vergeleken met het Vaticaan in Rome qua invloed, en de VS werd toch meestal beschouwd als het meest liberale land.
Deze spreker is zelfverklaard gematigd, en dit is wat hem overkomt :
http://www.clarionproject(...)sque-dr-zuhdi-jasser
[..]
Dezelfde ummah dus die Papierversnipperaar tot 'niet veel-betekenend' benoemde.
Dus ja, er zullen best liberale moslims bestaan en radicale islam wordt vaak misbruikt om alles over eén kam te scheren, maar m.i. heeft de gematigde moslim niet veel meer te vertellen als de fundamentalisten gaan overheersen. En die zijn zo te zien toch echt in de meerderheid en met de grootste mond, misschien nog niet hier in Nederland maar wel in Mona-gebied. En wat trouwens hard op weg is deze kant op.
[..]
Ik ben zelf geen praktiserend Christen, ik beschouw mezelf meer als agnosticus, dus ik wil liever niet de discussie gaan sturen in de richting van bijbel en koran vergelijking.
Toch ben ik best benieuwd welke teksten in het NT dan zo expliciet gewelddadig zouden zijn.
In Openbaringen wordt uitvoerig beschreven hoe de goddelozen zullen worden vernietigd.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:12 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wat die verzen in de bijbel betreft vind ik de focus op enkel het Nieuwe Testament wat mal. Ik ben christelijk opgevoed, heb vele kerken bezocht en enkel op christelijke scholen gezeten en heb tot aan discussies omtrent de gewelddadigheid van islamitische verzen eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat het Oude Testament er slechts voor spek en bonen bijzit. Maar ook in het Nieuwe Testament zijn gewelddadige verzen te vinden, al vind ik het niet zo belangrijk om daarop te focussen.
Ik kom hier op terug.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:38 schreef Xa1pt het volgende:
Erdogan is helemaal geen 'groot leider' binnen de islam.
Dat is wel zo, maar van het gehele totaal pakket Erdogan maakt het wel deel uit.quote:Wat niet wil zeggen dat ze het met iedere actie en uitspraak van hem eens zijn natuurlijk.
Dit komt uit dezelfde wiki die jij waarschijnlijk ook quote; een AIVD-rapportje :quote:Dat is niet wat taqiyya inhoudt...
Takiyya betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden.
Als ze nu zelf zeggen - zoals bijvoorbeeld eerder genoemde Qaradawi - dat islam alles omvat en dus ook de politieke ideologie, dan wordt het toch lastig om zomaar te zeggen : 'het is geen ideologie'.quote:De islam is geen ideologie maar een religie.
Dus dat moslims de wereld tot de islam willen bekeren is niet het geval. Of nu ja, ze zullen het ongetwijfeld wel chill vinden als de hele wereld islamitisch zou zijn, maar er zijn niet zo heel veel moslims die zich daar op een militante manier voor inzetten.
Geen islam gelovige in ieder geval, dat klopt.quote:Dat - een ongelovige - ben je dan feitelijk toch ook?
Ja, het is alleen totaal niet duidelijk of mensen om die reden op hem stemmen. Het is namelijk maar één van zijn uitspraken. Bovendien heeft hij de laatste verkiezingen met 51% van de stemmen gewonnen en wordt de betrouwbaarheid nogal betwist. Al met al is die suggestie nogal vergezocht dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:29 schreef TomLuny het volgende:
Dat is wel zo, maar van het gehele totaal pakket Erdogan maakt het wel deel uit.
Precies, in radicaal-islamitische kringen. Je had het net over "de moslim", in combinatie met "de gematigde islam" en doet net alsof zij ook die opvatting of interpretatie hanteren. Dat is dus niet het geval.quote:Dit komt uit dezelfde wiki die jij waarschijnlijk ook quote; een AIVD-rapportje :
In een voetnoot bij deze passage merkt het rapport op: "In radicaal-islamitische kringen wordt met betrekking tot heimelijke activiteiten soms verwezen naar het traditionele concept takiyya (‘zijn ware religieuze achtergrond verbergen’). Volgens dit traditionele concept zijn moslims in een niet-moslimomgeving gerechtigd om hun moslim-zijn te verbergen (om bijvoorbeeld vervolging te voorkomen maar ook om heimelijk de strijd tegen de ongelovigen te voeren)."
en verder, bovenaan :
Natuurlijk is het onbeslist; er is geen religie zo verdeeld als de islam. Vraag je een radicaal-islamitische geleerde om een uitleg of definitie zal die een heel ander beeld geven dan een meer gematigd geleerde.quote:Het lijkt dus onbeslist te zijn ; het is maar net aan welke islamdeskundige je het vraagt (en dan maar hopen dat die wel de echte definitie geeft)
Dat zeggen 'ze' niet, dat wordt gezegd door iemand uit één van de vele niches. Dat maakt de islam nog geen ideologie, dat maakt de islam nog geen ideologie, dat wordt kennelijk alleen zo gezien door de mensen die roepen.quote:Als ze nu zelf zeggen - zoals bijvoorbeeld eerder genoemde Qaradawi - dat islam alles omvat en dus ook de politieke ideologie, dan wordt het toch lastig om zomaar te zeggen : 'het is geen ideologie'.
Dat betekent niet dat Allah Akbar onfris is...quote:Geen islam gelovige in ieder geval, dat klopt.
Het is net als met de term Alluh Akbar, toen Wilders dat opnam in een toespraak was het Pechthold die zei dat het god is groot betekent. Dat is letterlijk wel zo, maar ja, we weten inmiddels dat die woorden ook gebruikt worden bij nogal onfrisse zaken.
Ik zou hier nog op terug komen en ik laat het voorlopig even bij een paar linkjes die je zelf kunt doorlezen en dan zie ik het vanavond wel terug, ik ga zo uitloggen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:38 schreef Xa1pt het volgende:
Erdogan is helemaal geen 'groot leider' binnen de islam.
Je maakt een hele hoop omwegen om de implicatie dat een uitspraak van Erdogan wordt gedeeld door miljoenen moslims te onderbouwen. Dat doe je door er andere conservatieve opvattingen bij te betrekken die niets te maken hebben met je initiële suggestie dat 'veel moslims' de term gematigde islam ook maar niks vinden.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:16 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik zou hier nog op terug komen en ik laat het voorlopig even bij een paar linkjes die je zelf kunt doorlezen en dan zie ik het vanavond wel terug, ik ga zo uitloggen.
Via de Elsevier kwam ik bij atheïsten en via dat artikel kwam ik bij Diyanet en via dat kwam ik bij RT wat ik al eerder had gelezen.
Als bonus is er dan nog een Hizmet link, maar ik moet toegeven, ik ben niet zo op de hoogte van die Gullen-beweging.
Eerst AKP :
De Adalet ve Kalkınma Partisi (Turks voor: Partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling; officiële acroniem AK Parti, soms AKP) is een Turkse politieke partij die zich profileert als partij in het politieke centrum met een islamistisch programma en een duidelijk conservatieve signatuur.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)gt-Erdogan-2665442W/
http://www.mo.be/nieuws/t(...)steeds-minder-ruimte
Van de 74 miljoen Turken is 99,8 procent moslim, waarvan 80 tot 85 procent soennitisch. Er zijn ook 10 tot 15 miljoen Alevieten, bekend om de meer ontspannen manier van religie belijden. De kleine rest zijn christenen, joden en atheïsten.
Je kunt je afvragen waar al die christenen zijn gebleven die oorspronkelijk het land bevolkten maar goed, laten we in het heden blijven.
Een studie van de Universiteit van Bahçeşehir uit 2011 toonde aan dat 64 procent van de respondenten liever geen atheïst wil als buur. “Atheïsten worden hier gezien als de ultieme andere”, zegt schrijver en voorvechter van een tolerante islam Mustafa Akyol. “In de ogen van het publiek, en vooral in de ogen van de religieuze conservatieven, zijn atheïsten immoreel en vuil.”
https://www.rt.com/news/328130-turkey-public-displays-affection/
No hand holding for engaged couples in Turkey – religious watchdog
Hizmet
http://shoebat.com/2015/12/27/90032/
https://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClen_movement
Dit alles zo beschouwd vind ik het niet erg overdreven om hem een groot leider binnen de islam te noemen.
Dit, en daar heeft 'links' (even zelf nu generaliserend) nogal wat moeite mee. Sterker nog - die gaan op de PVV tour, louter voor politiek gewin.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:31 schreef FlyDutchMan het volgende:
De aanname in deze (waar veel mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum zich tegen verzetten), is dat de islam enkel beleefd kan worden op één xenofobe, vrouwenhatende, anti-homoseksuele, antisemitische (en blijkbaar volgens jou ook racistische) manier. In werkelijkheid is de wereld zoveel complexer. Natuurlijk zijn religieuzen gemiddeld genomen conservatiever dan atheïsten alleen daaruit vloeit niet voort dat iemand die een religie aanhangt niet de waarden van een liberale maatschappij kan omarmen (of op zijn minst accepteren).
Ik ben het ermee eens dat links hier in het verleden soms wat naïef mee is omgesprongen, maar om nu 180 graden te draaien en je te gaan wentelen in "oorlog tegen de islam" retoriek is dan ook weer een doorgeslagen reactie. Als progressief linkse mensen is het zeker onze taak om ons te verzetten tegen de normalisering van conservatieve elementen in de maatschappij, maar daaruit hoeft nog geen haat voor of het bewust dwarszitten van de meer conservatieve medemens voort te vloeien.
Ook is het belangrijk om niet iedere aanhanger van de islam op de hoop te gooien van de meest conservatieve elementen uit de religie. Veel mensen hebben hun geloof in de islam prima weten te verenigen met een zeer linkse wereldvisie en die mensen heb ik nog altijd liever aan mijn zijde dan conservatief rechtse mensen, die opeens wat ophebben met de belangen van vrouwen en homo's, als ze dit als wapen tegen buitenlanders kunnen gebruiken.
Nou nee.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:19 schreef Xa1pt het volgende:
Je maakt een hele hoop omwegen om de implicatie dat een uitspraak van Erdogan wordt gedeeld door miljoenen moslims te onderbouwen. Dat doe je door er andere conservatieve opvattingen bij te betrekken die niets te maken hebben met je initiële suggestie dat 'veel moslims' de term gematigde islam ook maar niks vinden.
Dat is jouw keus natuurlijk en daar is niks mis mee. Als we echter gaan kijken naar 'de mate waarin iemand gelooft' en dat ongeveer gelijkstellen aan 'de mate waarin iemand de koran letterlijk neemt' of op een bepaalde wijze interpreteert, dan is de 'mate van geloof' m.i. wel belangrijk voor de veiligheid in het algemeen. Bijvoorbeeld de salafisten discussie of die toegelaten moeten worden tot de krijgsmacht en plannen voor een geheel verbod op die beweging zijn daar voorbeelden van.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:12 schreef FlyDutchMan het volgende:
De reden dat ik niet in wil gaan op dat hele gematigde versus fundamentele islam is dat het een waardeoordeel is over de mate waarin iemand gelooft, of zich gedraagt volgens dat geloof. Dat vind ik allemaal niet zo interessant, vooral niet aangezien ik dat geloof zelf niet aanhang.
Goed punt. Het doet me denken aan een artikel wat ik eerder vandaag tegenkwam, misschien wil je het ook lezen.quote:Ik ben niet één van de mensen die roept dat ze bij IS een stel nepmoslims zijn, want dat is niet aan mij. Zij handelen op basis van hoe zij de islam beleven, dus zijn ze moslims. Achmed van om de hoek die niemand kwaad doet en geen kafir dood wil maken handelt echter ook op basis van hoe hij de islam beleeft. Dus ik ga ook niet stellen dat IS meer islamitisch of fundamenteler is dan Achmed. Ze zullen allen zondigen volgens hun geloof en dat allen op hun eigen manier verantwoorden.
Dat is goed te begrijpen en ben het in principe wel met je eens. Toch zie je in de praktijk dat het anders gaat. Neem bijvoorbeeld Frankrijk en de noodtoestand, dat trouwens grote kans heeft een permanente situatie te worden als Hollande z'n zin krijgt. Daar heb je de afgelopen maanden ik meen iets van honderden invallen in huizen gehad. Dat gebeurt dan zover ik weet in wijken met een overwegend islamitische bevolking. Niet leuk voor die mensen en heb er zelf vraagtekens bij. Maar ja, het zou ook weinig zin hebben om dan maar uit zgn. politiek correcte overwegingen de huizen in wijken van Italianen of Chinezen of Roma te gaan binnenvallen, aangezien niet daar de terreur vandaan is gekomen.quote:Ik vind het vooral belangrijk dat we zo iemand, die gewoon functioneert in onze maatschappij (en zelfs het straatschoffie dat minder functioneert) niet telkens in dezelfde groep scharen als extremisten en hem met een schuin oog aankijken, want er hoeft maar iets mis te gaan en hij pakt zijn kromzwaard op.
Zo wil ik mensen die zich inzetten voor sociaal-progressieve en links-economische waarden ook niet wantrouwen enkel omdat ze nou toevallig moslim zijn. Voorlopig staan die mensen nog steeds dichterbij mij dan conservatief rechtse medeagnosten. Dus ga ik mezelf nou niet uit volle borst anti-islam verklaren, terwijl ik me nog steeds wel verzet tegen conservatieve uitwassen van de islam, waar ik niet achter sta.
Ik heb dat onderwijs niet meegekregen dus excuseer mijn onnozelheid. Ik ken slechts flarden waarbij ik hooguit het boek Mattheus en Lucas geheel heb doorgelezen, en dat weet ik niet eens zeker meer. Ik had eigenlijk het idee dat met het NT het OT kwam te vervallen, dat het NT het nieuwe verbond moest voorstellen. Ik zie nu dat dit niet overal zo wordt opgevat :quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:12 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wat die verzen in de bijbel betreft vind ik de focus op enkel het Nieuwe Testament wat mal. Ik ben christelijk opgevoed, heb vele kerken bezocht en enkel op christelijke scholen gezeten en heb tot aan discussies omtrent de gewelddadigheid van islamitische verzen eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat het Oude Testament er slechts voor spek en bonen bijzit. Maar ook in het Nieuwe Testament zijn gewelddadige verzen te vinden, al vind ik het niet zo belangrijk om daarop te focussen.
Dat valt amper te onkennen ja.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:20 schreef Xa1pt het volgende:
In Openbaringen wordt uitvoerig beschreven hoe de goddelozen zullen worden vernietigd.
Zie mijn vorige post waarom ik het niet overdreven vind om Erdogan binnen de islam als leider te zien.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:46 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, het is alleen totaal niet duidelijk of mensen om die reden op hem stemmen. Het is namelijk maar één van zijn uitspraken. Bovendien heeft hij de laatste verkiezingen met 51% van de stemmen gewonnen en wordt de betrouwbaarheid nogal betwist. Al met al is die suggestie nogal vergezocht dus.
Dat zal hopelijk ongetwijfeld waar zijn. Misschien moet ik voortaan iets meer politiek correct gaan schrijven om misverstanden te voorkomen dat ik alles in één vakje zou plaatsen, hetgeen niet mijn intentie is.quote:Precies, in radicaal-islamitische kringen. Je had het net over "de moslim", in combinatie met "de gematigde islam" en doet net alsof zij ook die opvatting of interpretatie hanteren. Dat is dus niet het geval.
Die wel een grote aanhang heeft. Mijn punt was meer dat ik de indruk heb dat het niet de fundamentalisten zijn die het topje van 'de' islam vormen maar eerder andersom de gematigden.quote:Natuurlijk is het onbeslist; er is geen religie zo verdeeld als de islam. Vraag je een radicaal-islamitische geleerde om een uitleg of definitie zal die een heel ander beeld geven dan een meer gematigd geleerde.
Dat zeggen 'ze' niet, dat wordt gezegd door iemand uit één van de vele niches. Dat maakt de islam nog geen ideologie, dat wordt kennelijk alleen zo gezien door de mensen die het roepen.
Lastig te beoordelen van iets waar geen bewijs voor is dat die úberhaupt bestaat.quote:Dat betekent niet dat Allah Akbar onfris is...
Daarom is rechts, onder leiding van de VVD, dan ook een grote voorstander van de War on Drugs.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:22 schreef Homey het volgende:
Links en de islam spannen samen omdat beide tegen vrije markten zijn. Tegen vrijheid van de burger. Tegen Joden. Dat overruled hun verschillen.
Als je door gaat redeneren kom je erachter dat het eigenlijk een strijd is van vrijheid tegen anti-vrijheid, en de Islam en Links zijn duidelijk de anti-vrijheid groepen.
Een groot drama voor de linkse kiezer die niks moet hebben van achterlijke religie zoals de islam is. PvdA en GL hebben zich volledig overgelevrd aan het gutmenschen kamp en zijn alle contact met de realiteit in dit land verloren.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:48 schreef Shakkara het volgende:
Ik ben vrij links, maar ook tegen islam, tegen gratis geld voor profiteurs en tegen rechten voor domme mensen met een achterlijke cultuur.
Grappig genoeg was de SP ook anti-Islam maar kreeg toen half Nederland over zich heen omdat ze racistisch zouden zijn. Waardoor ze dat onderwerp gingen mijden omdat de pers ze elke keer de grond in trapten als ze hun mond open deden over de massa-import van Marokkanen.
Yep, dus hoogstwaarschijnlijk PVV bij de landelijke verkiezingen volgende keer, al is het maar om momentum te creeeren en te zorgen dat andere partijen er niet meer om heen kunnen. Wel SP en UKIP (buitenlanders mogen 2x stemmenquote:Op zondag 31 januari 2016 13:37 schreef quo_ het volgende:
Een groot drama voor de linkse kiezer die niks moet hebben van achterlijke religie zoals de islam is. PvdA en GL hebben zich volledig overgelevrd aan het gutmenschen kamp en zijn alle contact met de realiteit in dit land verloren.
De SP is inderdaad publicitair geneutraliseerd waar het de islam betreft dus daar heb je ook niks meer van te verwachten.
quote:Op zondag 31 januari 2016 14:45 schreef Shakkara het volgende:
Yep, dus hoogstwaarschijnlijk PVV bij de landelijke verkiezingen volgende keer, al is het maar om momentum te creeeren en te zorgen dat andere partijen er niet meer om heen kunnen. Wel SP en UKIP
(buitenlanders mogen 2x stemmen)
voor het Europees parlement, mits de UK nog in de EU zit natuurlijk.
Als je een NL paspoort hebt en zoals in mijn geval in de UK woont, stuurt NL je een mooi NL stembiljet op en mag je bij de ambassade stemmen. En de UK stuurt je een UK stembiljet op en je mag bij het gemeentehuis stemmen. Dus ik mag een keer op een Britse partij stemmen en een keer op een Nederlandse partij voor de EU verkiezingen.quote:
Raar zeg.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:36 schreef Shakkara het volgende:
Als je een NL paspoort hebt en zoals in mijn geval in de UK woont, stuurt NL je een mooi NL stembiljet op en mag je bij de ambassade stemmen. En de UK stuurt je een UK stembiljet op en je mag bij het gemeentehuis stemmen. Dus ik mag een keer op een Britse partij stemmen en een keer op een Nederlandse partij voor de EU verkiezingen.
Nee. Want bruine mensen en cultuurverrijkingquote:Op maandag 25 januari 2016 20:10 schreef Aardbei16 het volgende:
Ja, progressief links is toch ook tegen de islam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shift-knop defekt
Waar elke vorm van bewijs voor ontbreekt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 02:01 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post waarom ik het niet overdreven vind om Erdogan binnen de islam als leider te zien.
Wat logisch is als je je bedenkt dat de milde interpretaties e.d. het nieuws niet halen. Juist opruiende uitspraken halen het nieuws. Dat betekent echter niet dat het de norm is.quote:Dat zal hopelijk ongetwijfeld waar zijn. Misschien moet ik voortaan iets meer politiek correct gaan schrijven om misverstanden te voorkomen dat ik alles in één vakje zou plaatsen, hetgeen niet mijn intentie is.
Ik bedenk daar nu wel bij dat het vaker de (linkse) niet-moslims zijn die hameren op het verschil tussen gematigd en fundamenteel dan 'de' moslims zelf. Ik kijk vrijwel geen TV maar lees wel regelmatig berichten en iemand zoals eerder genoemde Zuhdi Jasser, daar ken ik eigenlijk geen Nederlands voorbeeld van.
Dit biedt wel een aardige inkijk:quote:Die wel een grote aanhang heeft. Mijn punt was meer dat ik de indruk heb dat het niet de fundamentalisten zijn die het topje van 'de' islam vormen maar eerder andersom de gematigden.
Misschien is het geen slecht idee dat een paar geleerden dat eens gaan uitzoeken wat precies de percentages zijn.
Hij heeft hier op FOK! ook een account gehad btw.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:55 schreef TomLuny het volgende:
Het Openbaar Ministerie doet een nieuwe poging om ‘imam’ Abdullah H. te vervolgen voor een miljoenenfraude met kinderopvangtoeslag.
[ afbeelding ]
H. werd na de terreuraanslagen van 11 september 2001 bekend als spreekbuis van moslims in Nederland.
Hij verscheen veelvuldig als imam in actualiteitenprogramma’s. Later bleek dat hij geen officiële imam-opleiding heeft gevolgd.
In 2012 eiste het OM drie jaar gevangenisstraf tegen H. wegens fraude met zijn gastouderbureau in Den Haag. Hij zou vijf jaar lang hebben gerommeld met aanvragen voor kinderopvangtoeslag en op die manier de Belastingdienst voor ruim 2 miljoen euro hebben opgelicht. De helft daarvan zou naar H. zijn gegaan.
Tot een veroordeling kwam het niet.
Het OM kreeg van de rechtbank een flinke tik op de vingers. Justitie ging ten onrechte uit van illegale praktijken en had H. niet mogen vervolgen, vond de rechter.
Onzinverhalen
Het gerechtshof besliste anders.
In hoger beroep werd de zaak terugverwezen naar de rechtbank in Den Haag. Die behandelt de zaak vanaf vandaag opnieuw.
Het OM denkt dat verschillende ouders meewerkten aan de fraude.
Naast H. staan nog zes medeverdachten terecht.
De advocaat van de nu 47-jarige H. wil niet reageren.
Tijdens de eerdere rechtszaak noemde H. de verdenkingen “onzinverhalen”.
http://nos.nl/artikel/208(...)deropvangfraude.html
H. verwierf na de aanslagen in New York in 2001 landelijke bekendheid als officieuze woordvoerder van de moslims in Nederland.
Later bleek dat hij zich ten onrechte uitgaf als imam. Hij volgde slechts enkele koranlessen in een Haags islamitisch centrum.
http://denhaagfm.nl/2016/(...)h-h-voor-de-rechter/
tjakka takkiya
hollandse polder cair in actie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
je zal minder tijd hebben als ikquote:Op maandag 1 februari 2016 17:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft hier op FOK! ook een account gehad btw.
Maar knap hoor 2 miljoen frauderen met de kinderopvangtoeslag. Hoe krijg je dat in godsnaam voor mekaar?
Dan zijn je controlemechanismes bij de fiscus ook niet helemaal in orde.
quote:Op maandag 1 februari 2016 17:15 schreef TomLuny het volgende:
Israël heeft de Palestijnse stad Ramallah, op de Westoever, grotendeels afgegrendeld na een aanslag op militairen.
Gisteren opende een Palestijnse politieagent bij een controlepost bij de Israëlische nederzetting Beit El, ten noorden van Ramallah, het vuur op Israëlische militairen. Drie van hen raakten gewond. De dader werd doodgeschoten.
Op dezelfde dag reed een automobilist met een Palestijnse kenteken in op Israëlische militairen. Die kwamen met de schrik vrij. Militairen openden het vuur op de man, die gewond raakte en werd opgepakt.
Golf van geweld
Premier Netanyahu wees vooral op de eerste aanslag, waarvoor hij het Palestijnse leiderschap verantwoordelijk houdt.
De politieagent was in dienst van de Palestijnse Autoriteit (PA), geleid door president Abbas.
Netanyahu stelt dat de PA Palestijnen ophitst.
Sinds medio september het geweld tussen Israël en de Palestijnen is opgelaaid, zijn er zeker 151 Palestijnen omgekomen. Volgens Israël werden de meesten gedood bij aanslagen op Israëliërs, de anderen kwamen om het leven bij botsingen met het leger.
Aan Israëlische zijde werden de voorbije maanden 26 mensen gedood,
veelal werden ze overhoop gestoken.
http://nos.nl/artikel/208(...)serie-aanslagen.html
Van Abdallah ibn Umar, de profeet heeft gezegd: 'Jullie zullen tegen de Joden vechten tot een van hen zich achter een steen verstopt en de steen roep: Hierheen knecht van Allah, achter mij zit een Jood; dood hem!'
[ afbeelding ]Er is een aparte thread over Israël.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NWS / Palestina en Israël #203Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
ik heb m gevonden, ex-marinier, ex-fbiquote:Op maandag 1 februari 2016 17:00 schreef Ryan3 het volgende:
Hij heeft hier op FOK! ook een account gehad btw.
Maar knap hoor 2 miljoen frauderen met de kinderopvangtoeslag. Hoe krijg je dat in godsnaam voor mekaar? Dan zijn je controlemechanismes bij de fiscus ook niet helemaal in orde.
we kunnen inderdaad beter de islamitische staat van iran met pepernootjes binnen halen als israel.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens vind ik het volkomen terecht dat Israël op de vingers getikt word voor mensen rechtenschendingen, het terroriseren van Gaza en het continue torpederen van het vredesproces.
Dat geeft niks, je bent lang niet de eerste met dezelfde linkjes, "argumenten" en discussie-stijl. Je zal je best thuis voelen in de Israel-thread.quote:
Want als je kritiek op Israël hebt, dan moet je wel pro-islam zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:50 schreef TomLuny het volgende:
[..]
we kunnen inderdaad beter de islamitische staat van iran met pepernootjes binnen halen als israel.
dat levert tenminste geld op
http://nos.nl/artikel/208(...)e-pistachenoten.html
en ach, we bedekken gewoon de westerse eeuwenoude cultuur achter een paar plankjes voor de nieuwe islamitische cultuurverrijkers
http://nos.nl/artikel/208(...)aanse-president.html
en dat ze een paar homo's per jaar ophangen, ach, de paus is er zelf niet al te blij mee dus wie geeft een shit.
over dat israel-topic
ik ben hier pas
maar volgens mij kan er bij dit soort dingen overlappen
neequote:Op maandag 1 februari 2016 17:57 schreef Morrigan het volgende:
Want als je kritiek op Israël hebt, dan moet je wel pro-islam zijn.
totquote:Van Abdallah ibn Umar, de profeet heeft gezegd: 'Jullie zullen tegen de Joden vechten tot een van hen zich achter een steen verstopt en de steen roep: Hierheen knecht van Allah, achter mij zit een Jood; dood hem!'
ik lees de links of heb ze eerder gelezen of gezienquote:Op maandag 1 februari 2016 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat geeft niks, je bent lang niet de eerste met dezelfde linkjes, "argumenten" en discussie-stijl. Je zal je best thuis voelen in de Israel-thread.
Dat komt door de misdaden van Israël, net zoals de mocro-maffia zorgt voor haat tegen Marokkanen. Volkomen natuurlijk.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:13 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik lees de links of heb ze eerder gelezen of gezien
ik zou het graag helemaal voor je uitschrijven maar dat is onnodig in het computertijdperk
zoals je zag geef ik er regelmatig eigen mening bij
dit bijvoorbeeld
jood kan niet meer veilig over straat
in de EU, gaat niet eens over monagebied
http://nos.nl/artikel/208(...)keppeltje-thuis.html
als er al haat tegen mocro's is, behalve het woordje minder minder wat slaat op de vele duizenden zich voor syrier uitgevende asielzoekende incognito mocro's, dan zal dat waarschijnlijk komen omdat 5 van de 9 parijs massamoordenaars een mocro achtergrond hebben.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat komt door de misdaden van Israël, net zoals de mocro-maffia zorgt voor haat tegen Marokkanen. Volkomen natuurlijk.
Je posts spreken boekdelen.quote:
Er is genoeg kritiek op de islam.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:02 schreef TomLuny het volgende:
[..]
nee
maar als je kritiek hebt op israel kijk dan ook even naar de islam
Feitenverstrekking bestempelen als haatzaaien is niet ver verwijderd van geheel censureren.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je posts spreken boekdelen.
Meestal zie je bij fraudezaken vermeld dat er goederen in beslag zijn genomen; wat ik niet gezien heb in dit geval. Is niet te hopen dat die 2 miljoen naar ISIL of Hamas zijn overgemaakt.quote:Hij (Abdullah H.) heeft hier op FOK! ook een account gehad btw.
Maar knap hoor 2 miljoen frauderen met de kinderopvangtoeslag. Hoe krijg je dat in godsnaam voor mekaar? Dan zijn je controlemechanismes bij de fiscus ook niet helemaal in orde.
Zal ervan afhangen wie gebombardeerd wordt in Syrië om Iran te ontketenen.quote:Het navrante is dat door de beslissing van de PvdA om ook in Syrie te gaan bombarderen we alweer ietsje dichter bij het uit zijn hol lokken van Iran zijn gekomen.
En als dat gebeurt wordt behalve IS ook Israël gelijk van de kaart geveegd. Dat weten ze daar en dus hebben ze de hand al op de rode knop liggen.
Ik bedacht me, we hebben er hier al een voorbeeld van en niet zo'n kleintje ook. Dat was ten tijde dat voor het eerst in de geschiedenis de gemeenteverkiezingen moesten worden herteld. Voor velen hier niet onbekend waarschijnlijk. Het hele verhaal is uitgebreid, zie het maar als een aanknoopspunt voor wie meer wil weten over deze islam infiltratie in Rotterdam.quote:Wat daar (VS) gebeurt kan hier ook gebeuren of is al diep geworteld zelfs zonder dat we het weten. Ik zag wel vd Steur heel innig en vroom met Aboutaleb achter een ayatolah in een moskee staan, Heb er nog een foto van, maar dat is geen hard bewijs van ongewenste islam infiltratie.
- See more at: http://www.securityaffair(...)eda-just-wont-die#11quote:To be clear, as a nation America was never at war with Islam. Nor is it now. We are, however, at war with people who have a fundamental understanding of Islam, and whose broader legitimacy is very difficult to theologically undermine due to their reliance on the ancient tenets of an often-violent religion.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |