abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159361424
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wel fotogenieke plaatjes. Desolaat. Indrukwekkend die steden (of plaatsjes) die gewoon kapot zijn.
Spooksteden. Je komt ze veel tegen in de USA en met name in Michigan (de staat waarin Detroit ligt) natuurlijk. Ze zeggen vaak dat de USA het meest welvarende derdewerldland is, daar zit een flinke kern van waarheid in. Op het moment dat ik zoiets zeg dan krijgt Sjorsie1982 wellicht een rood hoofd en laat ik volgens hem wellicht de kern weg maar het is niet omdat ik iets niet opmerk op dat moment dat ik het weglaat met de intentie om een verkeerd plaatje te schilderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan stellen dat de USA geen derdewereldland is aangezien het gemiddelde inkomen hoog ligt en de middenklasse nog redelijk goed af is (zie spoiler) maar je zegt zoiets natuurlijk om te prikkelen en omdat er wel degelijk een kern van waarheid in zit die hiermee wordt benadrukt: kijk naar de kindersterfte, de problemen van de onderklasse etc. en je moet inderdaad vaststellen dat de USA problemen heeft die typisch zijn voor een ontwikkelingsland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 18:02:45 #77
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159361430
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:28 schreef Proximo het volgende:
Het privatiseren van water is echt wel de domst mogelijke zet die je kunt maken. En de EU zit ongetwijfeld te bedenken hoe dat hier ook kan.
Dat denk ik niet, want dat zou rechtstreeks tegen het EU-verdrag ingaan. De EC mag niet aan de lidstaten opleggen om staatsbedrijven te privatiseren:

quote:
Artikel 345

De Verdragen laten de regeling van het eigendomsrecht in de lidstaten onverlet.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_01-12-2015

De Nederlandse wet verbiedt overigens private drinkwaterbedrijven. De laatste, de NV Bronwaterleiding Doorn, is in 2011 gefuseerd met Vitens.
pi_159361465
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Veel te veel wel, waaronder de sociale woningbouwverenigingen. En we weten allemaal wat daar het gevolg van is. De huizen zijn slechter, duurder, worden verkocht en de directeur rijdt in een Maserati.
Dat is ook geen echt privatiseren. Waar zijn de aandeelhouders die het sterk controleren. Dat 'privatiseren' is een gevolg van. Waar de overheid alleen zit is er geen incentive om zuinig aan te doen en wordt er dus heeeel veel geld verspild. Alleen de telecommarkt lijkt zo'n beetje echt geprivatiseerd (al heeft kpn nog steeds een erg dikke vinger in de pap)
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Veel te veel wel, waaronder de sociale woningbouwverenigingen. En we weten allemaal wat daar het gevolg van is. De huizen zijn slechter, duurder, worden verkocht en de directeur rijdt in een Maserati.
Waarom worden woningbouwvereniging altijd genoemd als voorbeeld van privatisatie? Er is hier helemaal niets geprivatiseerd aan, alleen de slechte elementen van publiek en privaat zijn doorelkaar gehusseld zonder enige vorm van controle. r
#winning
pi_159361487
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het huishoudboekje op orde hebben. Daar heeft Piet gelijk in.
Alleen is dat these days een complex gebeuren. Vooral als je te maken krijgt met de kaalslag van de automatisering en de destructieve gevolgen voor de financiële positie van de inwonende burger.
Ik denk persoonlijk dat dit een onomkeerbaar proces is en dat alles in een hoog tempo slechter gaat worden voor de man in de straat. Enkel een kleine elite profiteert van deze ellende in hun streven om tot de rijkste 62 te behoren.
In dat geval zal er uiteindelijk een nieuwe revolutie komen, it ain't pretty.
#NoDAPL
pi_159361488
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:02 schreef freako het volgende:
Dat denk ik niet
Ik hoop, als het er echt op aan komt dat we dan ook nog een beroep op jouw kennis kunnen doen. Indrukwekkend.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:08:03 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159361550
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Spooksteden. Je komt ze veel tegen in de USA en met name in Michigan (de staat waarin Detroit ligt) natuurlijk. Ze zeggen vaak dat de USA het meest welvarende derdewerldland is, daar zit een flinke kern van waarheid in. Op het moment dat ik zoiets zeg dan krijgt Sjorsie1982 wellicht een rood hoofd en laat ik volgens hem wellicht de kern weg maar het is niet omdat ik iets niet opmerk op dat moment dat ik het weglaat met de intentie om een verkeerd plaatje te schilderen.
SPOILER
Je kan stellen dat de USA geen derdewereldland is aangezien het gemiddelde inkomen hoog ligt en de middenklasse nog redelijk goed af is (zie spoiler) maar je zegt zoiets natuurlijk om te prikkelen en omdat er wel degelijk een kern van waarheid in zit die hiermee wordt benadrukt: kijk naar de kindersterfte, de problemen van de onderklasse etc. en je moet inderdaad vaststellen dat de USA problemen heeft die typisch zijn voor een ontwikkelingsland.
SPOILER
Lees dit boek een keer, zelden is hoe overheden functioneren zo goed beschreven

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:09:52 #82
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159361579
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Je ziet ze in Indiana, Ohio, Michigan, Illinois, maar ook steden als Baltimore en Atlanta zijn ellendig.

Het past in de VS gewoon perfect in het plaatje dat de overheid zich sinds reagan maar terug moest trekken. Industrie vertrok naar Azië of Z-Amerika en Wall Street en haar cowboys deden de rest van de vernieling door alle welvaart samen te trekken in kleine pockets.

Er is wel echt bewust beleid gevoerd waar dit niet het doel was maar wel het gevolg

Flint zal niet de laatste stad zijn waar het water kut is, dat is het zelfs in Washington DC.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159361596
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het huishoudboekje op orde hebben. Daar heeft Piet gelijk in.
Alleen is dat these days een complex gebeuren. Vooral als je te maken krijgt met de kaalslag van de automatisering en de destructieve gevolgen voor de financiële positie van de inwonende burger.
Ik denk persoonlijk dat dit een onomkeerbaar proces is en dat alles in een hoog tempo slechter gaat worden voor de man in de straat. Enkel een kleine elite profiteert van deze ellende in hun streven om tot de rijkste 62 te behoren.
Wij hebben in de Nederlandse politiek trouwens twee hele grote troeven waar te weinig mensen zich bewust van zijn:
- gedwongen coalitievorming (tegenwoordig ook dankzij het senaat belangrijk)
- geen kiesdrempel

Het eerste is belangrijk om te voorkomen dat partijen al te extreme dingen kunnen doen. Dan nog gebeuren er extreme dingen in onze vaderlandse politiek (het verhoogde collegegeld is hier een mooi voorbeeld van) maar zonder dit zou het nog veel erger zijn.
Het tweede zorgt ervoor dat geluiden van minderheden voldoende worden gehoord. Het eerste draagt daar ook toe bij.
#NoDAPL
pi_159361622
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:09 schreef Proximo het volgende:

[..]

Je ziet ze in Indiana, Ohio, Michigan, Illinois, maar ook steden als Baltimore en Atlanta zijn ellendig.

Het past in de VS gewoon perfect in het plaatje dat de overheid zich sinds reagan maar terug moest trekken. Industrie vertrok naar Azië of Z-Amerika en Wall Street en haar cowboys deden de rest van de vernieling door alle welvaart samen te trekken in kleine pockets.

Er is wel echt bewust beleid gevoerd waar dit niet het doel was maar wel het gevolg

Flint zal niet de laatste stad zijn waar het water kut is, dat is het zelfs in Washington DC.
Ik wou niet suggereren dat Michigan een negatieve uitzondering is maar het is wel een van de staten die het hardst is getroffen omwille van de redenen die jij aangeeft: afhankelijkheid van industrie + teruggetrokken overheid sinds Raegan.
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 18:13:06 #85
45206 Pietverdriet
pi_159361635
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wij hebben in de Nederlandse politiek trouwens twee hele grote troeven waar te weinig mensen zich bewust van zijn:
- gedwongen coalitievorming (tegenwoordig ook dankzij het senaat belangrijk)
- geen kiesdrempel

Het eerste is belangrijk om te voorkomen dat partijen al te extreme dingen kunnen doen. Dan nog gebeuren er extreme dingen in onze vaderlandse politiek (het verhoogde collegegeld is hier een mooi voorbeeld van) maar zonder dit zou het nog veel erger zijn.
Het tweede zorgt ervoor dat geluiden van minderheden voldoende worden gehoord. Het eerste draagt daar ook toe bij.
Het zorgt er ook voor dat er nooit slagvaardig beleid gevoerd kan worden en alles een compromis moet zijn.
pi_159361641
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees dit boek een keer, zelden is hoe overheden functioneren zo goed beschreven

[ afbeelding ]
Niemand stelt dat overheden perfect functioneren. Je hebt ze wel nodig!
#NoDAPL
  zondag 24 januari 2016 @ 18:14:47 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159361663
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zorgt er ook voor dat er nooit slagvaardig beleid gevoerd kan worden en alles een compromis moet zijn.
Dat is niet per definitie slecht. Het voorkomt extremiteiten en zwalkend beleid.
Maar het brengt natuurlijk ook nadelen met zich mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 24 januari 2016 @ 18:15:28 #88
45206 Pietverdriet
pi_159361673
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niemand stelt dat overheden perfect functioneren. Je hebt ze wel nodig!
Lees dat boek maar eens.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:16:05 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159361684
Michael Moore komt daar ook vandaan toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159361726
Enkele grote bedrijven zijn in Nederland gevestigd vanwege de hoge kwaliteit leidingwater die van essentieel belang is in het productieproces. Als die kwaliteit niet langer gewaarborgd kan worden zullen ze hier vertrekken, want dan heeft vestiging in NL geen enkele meerwaarde meer. Denk niet dat het begrotingstechnisch zo handig is.

We beschikken trouwens sws over grondwater wat op sommige plekken zo schoon is dat het ook zonder behandeling drinkbaar is(en er helderder uitziet dan die foto in de OP).

Vanwege die zoetwatervoorraad van ons heeft de overheid 26 miljard uitgetrokken voor het Deltaprogramma om dit te waarborgen. Dan ga je niet ineens een van de cruciale schakels daarin privatiseren. :')
pi_159361813
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In dat geval zal er uiteindelijk een nieuwe revolutie komen, it ain't pretty.
Ik kan op de 1 of andere manier niet op dm reageren. Maar over wat je schreef: goed bezig man!
  zondag 24 januari 2016 @ 18:23:04 #92
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159361819
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:18 schreef Chai het volgende:
Enkele grote bedrijven zijn in Nederland gevestigd vanwege de hoge kwaliteit leidingwater die van essentieel belang is in het productieproces. Als die kwaliteit niet langer gewaarborgd kan worden zullen ze hier vertrekken, want dan heeft vestiging in NL geen enkele meerwaarde meer. Denk niet dat het begrotingstechnisch zo handig is.

We beschikken trouwens sws over grondwater wat op sommige plekken zo schoon is dat het ook zonder behandeling drinkbaar is(en er helderder uitziet dan die foto in de OP).

Vanwege die zoetwatervoorraad van ons heeft de overheid 26 miljard uitgetrokken voor het Deltaprogramma om dit te waarborgen. Dan ga je niet ineens een van de cruciale schakels daarin privatiseren. :')
Logischerwijs niet.

Maar voor een baantje en goedkeurende knikjes uit de lobbywereld verkoopt NL zijn ziel wel, wapperend met een EU decreet dat we wel "moesten"
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 24 januari 2016 @ 18:24:16 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 24 januari 2016 @ 18:28:13 #94
45206 Pietverdriet
pi_159361911
quote:
3s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:16 schreef Re het volgende:
Michael Moore komt daar ook vandaan toch?
Jep, hij is ook de man die subsidies en belastingvoordelen aanvroeg voor zijn films bij die armlastige staat Michigan, een film over het gebruiken van subsidies door bedrijven.
pi_159361920
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:24 schreef AchJa het volgende:
Gelukkig ingetrokken dus.
Dat was een kleine tegenvaller voor de "Steering Group". Een betrouwbare partij m.i. :D
Zij blijven aan de poort rammelen, zoveel is zeker. Daar waar profit in beeld is is geen plaats voor scrupules.
Je zou haast denken dat zij er niet zoveel problemen mee hebben als zij hun eigen kinderen giftig drinkwater laten drinken voor een bepaalde profit. Althans krijg je de indruk dat zij nimmer over zoiets nadenken. Over de gevolgen van hun plannen.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:35:10 #96
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_159362049
Bij documentaire's van Michael Moore is het tegenovergestelde van wat hij beweerd meestal waar.
pi_159362088
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
Bij documentaire's van Michael Moore is het tegenovergestelde van wat hij beweerd meestal waar.
Flauw en bijzonder slecht geïnformeerd. Zoals gewoonlijk.
Wat jij en Piet doen is het proberen te verketteren van de boodschapper.
En proberen te suggereren dat hij een verborgen agenda heeft.
Ondertussen stelt hij heel terecht misstanden aan de kaak en weet dat heel goed over te brengen. Net als Bram eigenlijk.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bart2002 op 24-01-2016 18:43:18 ]
pi_159362476
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:02 schreef freako het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, want dat zou rechtstreeks tegen het EU-verdrag ingaan. De EC mag niet aan de lidstaten opleggen om staatsbedrijven te privatiseren:

Als de afgelopen paar jaar iets duidelijk is geworden is dat EU-verdragen helemaal niets waard zijn als het puntje bij paaltje komt.

Niet dat ik overigens denk dat de EU zoiets zal doen,
  zondag 24 januari 2016 @ 18:56:26 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159362514
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:04 schreef Tware het volgende:

[..]

Dat is ook geen echt privatiseren. Waar zijn de aandeelhouders die het sterk controleren. Dat 'privatiseren' is een gevolg van. Waar de overheid alleen zit is er geen incentive om zuinig aan te doen en wordt er dus heeeel veel geld verspild. Alleen de telecommarkt lijkt zo'n beetje echt geprivatiseerd (al heeft kpn nog steeds een erg dikke vinger in de pap)

[..]

Waarom worden woningbouwvereniging altijd genoemd als voorbeeld van privatisatie? Er is hier helemaal niets geprivatiseerd aan, alleen de slechte elementen van publiek en privaat zijn doorelkaar gehusseld zonder enige vorm van controle. r
Ah, de bekende no true scotsman drogredenatie. Alleen als het goed gaat, zoals bij telefoon. noemen we het echte privatisering. En als het fout gaat is het de schuld van de overheid. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 24 januari 2016 @ 18:59:59 #100
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_159362578
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, de bekende no true scotsman drogredenatie. Alleen als het goed gaat, zoals bij telefoon. noemen we het echte privatisering. En als het fout gaat is het de schuld van de overheid. :')
Wat is er privaat aan de woningbouw dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')