abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120917547
Dit blijkt uit een reportage van Monitor (via GeenStijl).

De EU laat zich hierbij adviseren door de Steering Group. Deze groep bestaat weer uit mensen van bedrijven als Suez, General Electric, investeringsbanken etc. Allemaal bedrijven dus die baat hebben bij privatisering.

De EU wil dus van ons drinkwater een handelswaar maken, dit tegen de wil van de bevolking. Omdat men dit in Europa waarschijnlijk ook beseft, probeert men dit via de achterdeur er door te krijgen.

In Griekenland en Portugal is dit al gebeurd. Zo is in Pacos de Ferreira (Portugal) de prijs van het water in korte tijd ca. 400% gestegen, plus nog een jaarlijkse verhoging van 6%.

Ook de universiteit van Barcelona kwam tot de conclusie dat privatisering niet tot kostenreductie leidt.

Kortom, grote bedrijven als RWE, Thames Water en Veolia staan te springen om deze miljardenmarkt op te gaan om de mensen voor meer geld minder kwaliteit te leveren, en de EU gaat ze daarbij helpen.
pi_120917584
De EU is een feest! *O*
pi_120917666
terechte klacht.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120917768
Here we GO again.
Niets geleerd van gas? Elk? Openbaarvervoer?

Dit moeten we niet willen, wij hebben hest best drinkwater van de wereld tegen een normale prijs. Als dit doorgaat krijgen ellende
pi_120917804
Sowieso EU (en iedereen die dit mogelijk maakt) :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_120917828
Mooi dat die EU nonsens steeds vaker in het nieuws komt, doet nog meer afbreuk aan het slechte imago wat ze tegenwoordig hebben.
Op naar de ondergang van de EU!
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:44:55 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_120917869
Geen goede zaak dit. Maar is water niet al grootendeels geregrld door bedrijven? Mijn pa werkt bij Vitens, een waterbedrijf in Noord-Nederland, daar betaal je de rekeningen ook aan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:45:00 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120917875
Goh, al die privatisering van openbaar vervoer, ziektekosten, woningbouwvereningen enzovoorts zijn immers ook zo goed verlopen en hebben voor een aanzienlijke besparing van de kosten voor de burger geleid!

Oh, wait... 8)7
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120917924
Prima zaak om drinkwater te privatiseren. Ik ben alleen wel benieuwd naar de uitvoering er van, vaak wordt er op een verkeerde manier geprivatiseerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Geen goede zaak dit. Maar is water niet al grootendeels geregrld door bedrijven? Mijn pa werkt bij Vitens, een waterbedrijf in Noord-Nederland, daar betaal je de rekeningen ook aan.
Dat zegt niet zoveel, Vitens kan prima een overheidsbedrijf zijn.
pi_120917933
Ik ben voorstander voor een vrije markt voor heel veel zaken, maar privatisering van water is alleen de ene monopolie inruilen voor de andere met alle nadelen van dien.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_120917934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso EU (en iedereen die dit mogelijk maakt) :r
Dat. Die mensen moeten ze godverdomme allemaal finaal kapot schieten wegens landverraad :r

Vuile gore fascisten :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120917960
sowieso niks mis met EU verder
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120918098
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef teknomist het volgende:
Ik ben voorstander voor een vrije markt voor heel veel zaken, maar privatisering van water is alleen de ene monopolie inruilen voor de andere met alle nadelen van dien.
Daarom moet je fysieke productie/levering en contractuele levering ook loskoppelen. Vandaar ook mijn interesse in hoe de privatisering uitgevoerd gaat worden.
pi_120918143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef Kowloon het volgende:
Prima zaak om drinkwater te privatiseren. Ik ben alleen wel benieuwd naar de uitvoering er van, vaak wordt er op een verkeerde manier geprivatiseerd.
Ik voorzie een Europese aanbesteding waar bij de laagste bieder mag leveren.

Hierbij zullen ze z.s.m. hun investering er uit willen hebben door prijsverhoging of besparingen op bijvoorbeeld onderhoud (waarschijnlijk beide).

Quote uit de bron:

quote:
„Die Versprechungen die immer mit Wasserprivatisierungen einhergehen, besserer Service, sinkende Preise, werden so gut wie nie eingehalten. Ganz im Gegenteil, es gibt eher die Tendenz zu steigenden Preisen und die versprochenen Investitionen ins Wassernetz werden so gut wie nie Realität.“

Denn Geld für den teuren Leitungsbau passt nicht zum schnellen Gewinn. Beispiele wie London oder Bordeaux zeigen: Rohre verrotten, Schmutz dringt ins Trinkwasser, oft geben die Gesellschaften dann Chlor oder ähnliches hinzu, um die Hygiene zu halten.
pi_120918179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Daarom moet je fysieke productie/levering en contractuele levering ook loskoppelen. Vandaar ook mijn interesse in hoe de privatisering uitgevoerd gaat worden.
Zoals dit met het stroomnet ook gebeurt dus?
pi_120918298
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:51 schreef HeyFreak het volgende:
Zoals dit met het stroomnet ook gebeurt dus?
Ja, als de consument niet kan kiezen, zoals in je andere post staat met een aanbesteding, dan wordt het niks denk ik. Want dan zit je immers nog aan één leverancier vast.
pi_120918398
Privatiseren: kartel onder de paraplu van een overheid, veel slechter kan je het niet hebben, persoonlijk ben ik voor keiharde marktwerking, maar in slechtse geval dan maar overheidsbezit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:57:40 #18
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120918411
Belachelijk. Drinken is een primaire levensbehoefte en de private sector dient er derhalve vanaf te blijven.
pi_120918435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Goh, al die privatisering van openbaar vervoer, ziektekosten, woningbouwvereningen enzovoorts zijn immers ook zo goed verlopen en hebben voor een aanzienlijke besparing van de kosten voor de burger geleid!

Oh, wait... 8)7
Je snapt het woord privatisering?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:59:51 #20
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120918500
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt het woord privatisering?
Heel goed. Net zo goed als jij. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120918512
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Belachelijk. Drinken is een primaire levensbehoefte en de private sector dient er derhalve vanaf te blijven.
Net zoals bij levensmiddelen zeker. :')14.gif
pi_120918525
Maar wat zijn dan de voordelen?

Water is nu al vrij goedkoop dacht ik in Nederland, dus voor de burger wordt het denk ik eerder duurder dan goedkoper, en de overheid heeft een eenmalige meevaller bij de verkoop.

Het is nu goed, waarom dan er mee klooien?

Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.

In Duitsland is 82% tegen privatisering. Dit zal in Nederland niet minder zijn. Hoe ondemocratisch is een privatisering dan?
pi_120918546
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Net zoals bij levensmiddelen zeker. :')[ afbeelding ]
Bij levensmiddelen ben je niet afhankelijk van maar één AH in de buurt.
pi_120918573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef HeyFreak het volgende:
Maar wat zijn dan de voordelen?

Water is nu al vrij goedkoop dacht ik in Nederland, dus voor de burger wordt het denk ik eerder duurder dan goedkoper, en de overheid heeft een eenmalige meevaller bij de verkoop.

Het is nu goed, waarom dan er mee klooien?

Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.

In Duitsland is 82% tegen privatisering. Dit zal in Nederland niet minder zijn. Hoe ondemocratisch is een privatisering dan?
Het duurste drinkwater in Nederland kost meen ik net iets meer dan 2 euro per 1000 liter.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:02:50 #25
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120918627
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Net zoals bij levensmiddelen zeker. :')[ afbeelding ]
Levensmiddelen zijn tenminste een zeer brede sector. Er zijn miljoenen dingen om te eten. Water is toch echt een op zich staande noodzaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')