Dat zegt niet zoveel, Vitens kan prima een overheidsbedrijf zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Geen goede zaak dit. Maar is water niet al grootendeels geregrld door bedrijven? Mijn pa werkt bij Vitens, een waterbedrijf in Noord-Nederland, daar betaal je de rekeningen ook aan.
Dat. Die mensen moeten ze godverdomme allemaal finaal kapot schieten wegens landverraadquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso EU (en iedereen die dit mogelijk maakt)
Daarom moet je fysieke productie/levering en contractuele levering ook loskoppelen. Vandaar ook mijn interesse in hoe de privatisering uitgevoerd gaat worden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef teknomist het volgende:
Ik ben voorstander voor een vrije markt voor heel veel zaken, maar privatisering van water is alleen de ene monopolie inruilen voor de andere met alle nadelen van dien.
Ik voorzie een Europese aanbesteding waar bij de laagste bieder mag leveren.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef Kowloon het volgende:
Prima zaak om drinkwater te privatiseren. Ik ben alleen wel benieuwd naar de uitvoering er van, vaak wordt er op een verkeerde manier geprivatiseerd.
quote:„Die Versprechungen die immer mit Wasserprivatisierungen einhergehen, besserer Service, sinkende Preise, werden so gut wie nie eingehalten. Ganz im Gegenteil, es gibt eher die Tendenz zu steigenden Preisen und die versprochenen Investitionen ins Wassernetz werden so gut wie nie Realität.“
Denn Geld für den teuren Leitungsbau passt nicht zum schnellen Gewinn. Beispiele wie London oder Bordeaux zeigen: Rohre verrotten, Schmutz dringt ins Trinkwasser, oft geben die Gesellschaften dann Chlor oder ähnliches hinzu, um die Hygiene zu halten.
Zoals dit met het stroomnet ook gebeurt dus?quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daarom moet je fysieke productie/levering en contractuele levering ook loskoppelen. Vandaar ook mijn interesse in hoe de privatisering uitgevoerd gaat worden.
Ja, als de consument niet kan kiezen, zoals in je andere post staat met een aanbesteding, dan wordt het niks denk ik. Want dan zit je immers nog aan één leverancier vast.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:51 schreef HeyFreak het volgende:
Zoals dit met het stroomnet ook gebeurt dus?
Je snapt het woord privatisering?quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Goh, al die privatisering van openbaar vervoer, ziektekosten, woningbouwvereningen enzovoorts zijn immers ook zo goed verlopen en hebben voor een aanzienlijke besparing van de kosten voor de burger geleid!
Oh, wait...
Heel goed. Net zo goed als jij.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt het woord privatisering?
Net zoals bij levensmiddelen zeker.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Belachelijk. Drinken is een primaire levensbehoefte en de private sector dient er derhalve vanaf te blijven.
Bij levensmiddelen ben je niet afhankelijk van maar één AH in de buurt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Net zoals bij levensmiddelen zeker.[ afbeelding ]
Het duurste drinkwater in Nederland kost meen ik net iets meer dan 2 euro per 1000 liter.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef HeyFreak het volgende:
Maar wat zijn dan de voordelen?
Water is nu al vrij goedkoop dacht ik in Nederland, dus voor de burger wordt het denk ik eerder duurder dan goedkoper, en de overheid heeft een eenmalige meevaller bij de verkoop.
Het is nu goed, waarom dan er mee klooien?
Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.
In Duitsland is 82% tegen privatisering. Dit zal in Nederland niet minder zijn. Hoe ondemocratisch is een privatisering dan?
Levensmiddelen zijn tenminste een zeer brede sector. Er zijn miljoenen dingen om te eten. Water is toch echt een op zich staande noodzaak.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Net zoals bij levensmiddelen zeker.[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |