Idem. Op m'n site stond al een lijst (nee, nu eens geen top-100-of-nog-meer); die kopiëer ik gewoon integraal, met een paar extra nummers vanwege de misschien té recente nummers die ertussen staan. Zie de onderste vijf maar als reserve.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:13 schreef Fred_B het volgende:
...Waarschijnlijk om meer dan de helft van deze platen direct op hun definitieve puntenaantal te zetten, maar dat maakt het initiatief niet minder leuk
Daar ben ik sowieso, bij iedereen een beetje bang voor, maar we gaan het zienquote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:13 schreef Fred_B het volgende:
Waarschijnlijk om meer dan de helft van deze platen direct op hun definitieve puntenaantal te zetten,
Ik neem niet aan dat je nummers uit 2020 in je lijst hebt staan, dus tenzij er van 2009 of eerder in staan tel ik het 'gewoon ' als top 45.quote:Op zondag 24 januari 2016 07:28 schreef female81 het volgende:
met een paar extra nummers vanwege de misschien té recente nummers die ertussen staan. Zie de onderste vijf maar als reserve.
2009 toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:17 schreef iRemco het volgende:
Behoorlijk lastig om een top 50 te maken. Daarom maar een top 25 van de hoogtepunten tot nu toe voor mij in de muziekwereld tussen 2010 en 2016. Slechts 1 nummer uit 2010, 4 uit 2011 en 1 uit 2012.
3. Pearl Jam - Just Breathe (2010)
Ik heb er bij dit decennium weinig moeite mee. In rustig muzikaal vaarwater zitten helpt.quote:
Platen uit 2015 gaan te hoog staan. Popacts gaan hoger staan. Ik vind het lastig om deze lijst 'eerlijk' te makenquote:Op zondag 24 januari 2016 12:22 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik heb er bij dit decennium weinig moeite mee. In rustig muzikaal vaarwater zitten helpt.
Die van het vórige decennium, die was het lastigst. De 00's waren qua persoonlijke muziekbeleving intens en warrig, en best wat nummers (van het deel dat ik kort na de release al kende) hebben er een raar bijsmaakje van gekregen. Dat maakt het lastig ze anno nu goed op waarde te schatten. En sommige uit 2000-2003 leden precies tijdens het maken van die lijst aan het 'te vaak gehoord'-syndroom, en zou ik nu veel hoger zetten. Achteraf was niets inzenden verstandiger geweest.
Maar hier was het érg duidelijk.
Klopt. Zo'n lijstje maak je vooral ook voor jezelf, de eindlijst is maar bijzaak (Sorry ranja)quote:Op zaterdag 6 februari 2016 05:16 schreef female81 het volgende:
*Bijna 1 week later*
De 10's: Zulke verschrikkelijke muziek, juist zo'n overaanbod dat er niks van te maken is, of het gevoel van zinloosheid bij het maken van zo'n lijst omdat er toch amper gemeenschappelijke voorkeuren meer zijn?
Is toch bij alle lijsten zo. Het lijkt me eerder dat hier de ware smaak van mensen boven komt dan bij van die 60's lijsten enzo. Daar heeft toch meer conformisme de bovenhand.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 07:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n lijstje maak je vooral ook voor jezelf, de eindlijst is maar bijzaak (Sorry ranja)
2009quote:
Single is 2010. Album 2009. Zover ik weet.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
2009
Die had ik in m'n '00-lijst staan.
Inderdaad. Ik zie het nu ook, altijd gedacht dat het recenter werk was, daarom niet gecontroleerd. Ik zal 't ff vervangen door iets van Fazil Sayquote:Op maandag 8 februari 2016 04:58 schreef female81 het volgende:
Internetzenders: de redding wat betreft de aanvoer van leuke recente muziek (zie ook mijn vorige post, al heeft ook wat 22Tracks-materiaal de lijst gehaald).
Van het deel dat ik nog niet kende vind ik 1 en 5 trouwens best fraai. Ja, ik ben gaan luisteren, vermoedend dat er iets tussen zou kunnen zitten. Maar nummer 5 blijkt helaas geen 10's-nummer, gezien de 2006-aanduiding aan het begin van het YouTube-filmpje dat ik zag.
Dat had ik onderaan al gezet, dat ik twijfelde of die wel mocht.quote:Op maandag 8 februari 2016 10:29 schreef pipster het volgende:
Mexicano! is Ou Est Le Swimmingpool ook niet uit 2009. Die wilde ik ook in mijn lijstje opnemen. Leuke lijst verder.
Ach ja zie het nu, even overheen gelezen.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat had ik onderaan al gezet, dat ik twijfelde of die wel mocht.
Helaas is Strobe blijkbaar ook volgens RYM net 2009 (ik dacht echt dat die uit januari 2010 was) dus mag ranja naast Percussion Gun ook Euphoria van Loreen toevoegen als dat nodig blijkt.
Ik ben trouwens West Coast van Fidlar helemaal vergeten, dus ik vervang Strobe in het lijstje gewoon met die plaat, die hoort daar toch thuis.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat had ik onderaan al gezet, dat ik twijfelde of die wel mocht.
Helaas is Strobe blijkbaar ook volgens RYM net 2009 (ik dacht echt dat die uit januari 2010 was) dus mag ranja naast Percussion Gun ook Euphoria van Loreen toevoegen als dat nodig blijkt.
Je mag ook nog een nummer 78quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:22 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Na enkele uren stoeien met jaarlijsten en nummers die daar - onterecht - niet in stonden, is dit het resultaat...
080: Pet Shop Boys – Leaving (2012)
079: Yelle – Complètement Fou (2014)
077: Daniel Merriweather – Dazed (2011)
Juist in deze periode omdat ik niet meer afhankelijk ben van radio/tv/tijdschriften maar zelf kan zoeken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:53 schreef methodmich het volgende:
Leuk! Vooral dubbele artiesten, maar volgens mij zelfs ook nog een dubbel nummer. En uiteraard veel dames, toch ook in deze periode.
+1 scherp.quote:
quote:1. Other Lives - Dust Bowl III
2. Roosbeef - Raak Mij Aan
3. Junip - Line of Fire
4. The Antlers - Palace
5. Future Islands - Seasons (Waiting On You)
6. Sun Kil Moon - Ålesund
7. Keaton Henson - Beekeeper
8. Perfume Genius - Hood
9. Wilco - Art of Almost
10. Jonas Winterland - De Figurant
11. David Bowie - Lazarus
12. Sufjan Stevens - Fourth of July
13. Phosphorescent - Song for Zula
14. Beach House - Zebra
15. Arcade Fire - Suburban War
16. Typhoon - CPR - Claws Part 2
17. Daughter - Youth
18. Frank Turner - Tell Tale Signs
19. Patrick Watson - Places You Will Go
20. Damien Jurado - Working Titles
21. Thurston Moore - Speak To The Wild
22. Angus & Julia Stone - Death Defying Acts
23. MGMT - Siberian Breaks
24. Bat For Lashes - Laura
25. The National - England
26. Chromatics - Lady
27. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
28. Blind Pilot - New York
29. Strand of Oaks - JM
30. The Tarantula Waltz - Woke Up And Felt Like George Jones
31. Kitchie Kitchie Ki Me O - Everything Burns
32. Darkside - Golden Arrow
33. Kurt Vile - Wakin On A Pretty Day
34. Josh Rouse - Magdalena
35. Andrew Bird - Fatal Shore
36. The National - This is the Last Time
37. Sivert Hoyem - Under Administration
38. The War on Drugs - An Ocean in Between the Waves
39. The National - Conversation 16
40. Sufjan Stevens - Enchanting Ghost
41. Bodies of Water - Open Rhythms
42. Rhye - Open
43. Ramona Falls - Proof
44. Jonathan Wilson - Illumination
45. Ben Howard - Oats In The Water
46. Jonathan Wilson - Desert Raven
47. Perfume Genius - Mr. Peterson
48. Lamb - Wise Enough
49. Girls - Vomit
50. Eels - A Line in the Dirt
51. Broken Records - The Motorcycle Boy Reigns
52. Peace - 1998 (Delicious)
53. Joseph Arthur - I Miss the Zoo
54. Postiljonen - Atlantis
55. Kevin Morby - Harlem River
56. Brasstronaut - Insects
57. Radical Face - Ghost Towns
58. Leonard Cohen - Darkness
59. Spinvis - Club Insomnia
60. Guillemots - Vermillion
61. Angel Olsen - Windows
62. JBM - Winter Ghosts
63. Duologue - Sinner
64. The Poison Tree - Lights Around You
65. Ought - Habit
66. Mr Gnome - House of Circles
67. Torres - Honey
68. Mac DeMarco - Brother
69. Amen Dunes - Lonely Richard
70. Graveyard - No Good, Mr Holden
71. The Miserable Rich - Ringing the Changes
72. Olivier Novembre - Passager Dans L’Univers
73. Beirut - Goshen
74. Israel Nash Gripka - Rain Plans
75. Over The Rhine - Rave On
76. My Baby - Masters of War
77. Douglas Dare - Caroline
78. The National - Demons
79. Turin Brakes - Blindsided Again
80. Alcast - Délivrance
81. James Blake - Retrograde
82. Lola Kite - Energy Could Be Our Closest Friend
83. Elephant Stone - The Sea of Your Mind
84. Torres - Jealousy And I
85. Sivert Hoyem - Ride On Sisters
86. Bon Iver - Perth
87. Perfume Genius - Dark Parts
88. Sun Kil Moon - Carissa
89. Little Comets - Violence Out Tonight
90. Dry the River - Weights & Measures
91. Rose Windows - Walkin’ With A Woman
92. Sharon Van Etten - I Know
93. Ed Harcourt - Murmur In My Heart
94. The Walkmen - Stranded
95. Matt Elliott - The Right to Cry
96. The Wave Pictures - The Woods
97. Jagwar Ma - The Throw
98. Bloom - King Tony
99. Matthew And The Atlas - Out of the Darkness
100. Vampire Weekend - Step
101. Owl John - Songs about Roses
102. Son Lux - Enough Of Our Machines
103. Dan Mangan - Mouthpiece
104. Typhoon - Post Script
105. Musée Mécanique - The Open Sea
106. The Leisure Society - Fight for Everyone
107. Bjorn Riis - Stay Calm
108. Damien Jurado - Jericho Road
109. The Decembrists - Till the Water Is All Long Gone
110. James Vincent McMorrow - Ghost
111. Damien Albarn - Lonely Press Play
112. Paolo Nutini - Iron Sky
113. Ben Watt - Nathaniel
114. Broken Records - Toska
115. Hallo Venray - Controversy
116. Damien Rice - I Don't Want To Change You
117. Nick Mulvey - Fever to the Form
118. Counting Crows - Palisades Park
119. Jeremy Messersmith - Ghost
120. Noosa - Walk on By
Tja ik heb wel een zwak voor jaren 80 muziek, en dit is toch wel een prima jaren tachtig nummer in de periode 2010-2016.....quote:
een volgorde is 1 ding, een titel iets andersquote:Op zondag 28 februari 2016 22:43 schreef pipster het volgende:
Zo dan maar, let niet te veel op de volgorde...
031 The Pains of Being Pure at Heart (2011)
Daar heb je wel een punt, heb het een beetje afgeraffeld. Titel: Heaven’s Gonna Happen Now.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:34 schreef ranja het volgende:
[..]
een volgorde is 1 ding, een titel iets anders
Ja, 25 lijstjes is toch wel zo'n beetje het minimum maar dat zie ik nu niet meer gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:37 schreef methodmich het volgende:
Dat is wel een beetje een dieptepunt in de lijstjeshistorie of niet?
Ik zie dat we veel overeenkomsten hebben, Mexi. Ik ken van je lijst zo'n 60% en vind daarvan bijna de helft goed, enkelen zo goed dat ik de liedjes die ik níet ken allemaal ga luisteren. Je nummer 2 is alvast erg sterk - ook een gelijknamige albumtitel 'Belong' waar ik wel wat mee kan.quote:
Misschien toch een te moeilijke periode of men is lijstjesmoe. Het laatste zou best jammer zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, 25 lijstjes is toch wel zo'n beetje het minimum maar dat zie ik nu niet meer gebeuren.
Het is een moeilijke periode. Ik ga kijken of ik nog een top 50 kan samenstellen morgenochtend. Ik had al een groslijst.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Misschien toch een te moeilijke periode of men is lijstjesmoe. Het laatste zou best jammer zijn.
Tja, eigenlijk is het de periode die het meest vers in het geheugen ligt dus zo moeilijk zou het niet moeten zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:50 schreef belsen het volgende:
Het is een moeilijke periode. Ik ga kijken of ik nog een top 50 kan samenstellen morgenochtend. Ik had al een groslijst.
Plus: bij deze periode wordt de blik sowieso niet vertroebeld door jeugdsentiment. En ook relatief weinig door andersoortige herinneringen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, eigenlijk is het de periode die het meest vers in het geheugen ligt dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn
Maar ik heb over deze periode wel het meest onaffe gevoel.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, eigenlijk is het de periode die het meest vers in het geheugen ligt dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn
Klopt. Hooguit wat meer 'waan van de dag' plaatjes, die de tand des tijds niet zullen doorstaan maar nu nog wel (te) hoog staan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:20 schreef female81 het volgende:
[..]
Plus: bij deze periode wordt de blik sowieso niet vertroebeld door jeugdsentiment. En ook relatief weinig door andersoortige herinneringen.
Dat is ook wel een beetje zo, sinds ik m'n lijst heb gemaakt heb ik alweer nieuwe muziek leren kennen die misschien wel een plaatsje zou hebben verdiend...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:42 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar ik heb over deze periode wel het meest onaffe gevoel.
Idem, ik had het eerder al over Iggy Pop's Gardenia. Jamie Woon's Sharpness, die ik al wel kende maar waarbij na het maken van de lijst het kwartje opeens begon te vallen, had er mogelijk ook in gekund.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje zo, sinds ik m'n lijst heb gemaakt heb ik alweer nieuwe muziek leren kennen die misschien wel een plaatsje zou hebben verdiend...
Die is mooi zeg, helemaal vergeten in mijn lijstquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:41 schreef belsen het volgende:
26. Lola Kite - Energy could be your closest friend 2012
Ja, hilarisch nummer is dat.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:40 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijst, belsen. Met Meindert Talma over André Hoekstra!
In de absolute top inderdaad niet. Voor veel clubs daaronder altijd een bruikbare speler geweest.quote:Op zondag 20 maart 2016 21:56 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, hilarisch nummer is dat.
Is ook nooit meer wat geworden met Hoekstra, na zijn topjaar naast Cruijff bij Feyenoord.
RKC.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
In de absolute top inderdaad niet. Voor veel clubs daaronder altijd een bruikbare speler geweest.
Woont in Papendrecht trouwens, al jaren.quote:
Die nieuwe Golden Earring is leuk he. Hele Eptje welquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:56 schreef Piebe het volgende:
1. David Bowie - Lazarus
2. Rival Sons - Where I've Been
3. Rival Sons - Electric Man
4. Iron Maiden - Book Of Souls
5. Iron Maiden - Red And The Black
6. Viet Cong - Continental Shelf
7. Simple Minds - Blindfolded
8. David Bowie - Black Star
9. Gotye - Somebody That I Use To Know
10. Hozier - Take Me To The Church
11. First Aid Kit - My Silver Lining
12. Rival Sons - Pressure And Time
13. Golden Earring - Je Regrette
14. George Ezra - Budapest
15. Simple Minds - Blood Diamonds
16. Simple Minds - Human
17. Golden Earring - Identical
18. Rival Sons - The Rich And The Poor
19. Lyke Li - I Follow Rivers
20 Golden Earring - Still Got The Key Of My First Cadilac
21. AC/DC - Rock Or Bust
22. Ben Howard - Keep Your Head Up
23. Bruno Mars - Locked Out Of Heaven
24. Meghan Trainor - About That Bass
25. Katy Perry - Roar
Beter dan al die meuk die er tegenwoordig op de radio gebombardeerd wordt tot "fantastische muziek"quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:35 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Die nieuwe Golden Earring is leuk he. Hele Eptje wel
Ja, die stond in beide lijsten te laag om de eindlijst te halen... 68 punten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 04:35 schreef female81 het volgende:
Ik had Duke Dumont (naast door mezelf ook elders vermeld) nog wel ergens verwacht. Randgeval, zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |