Dit hebben we nou inmiddels toch 10 keer gezien en de conclusie was dat het ruimte voor twijfel liet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:07 schreef xzaz het volgende:
Rectificatie! 'Arme' EO vrouw blijkt actrice
Dat komt ook omdat die 2 elkaar ook echt niet mogen. Dat geeft ook altijd wat ongemakkelijke situaties.quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:41 schreef Ener-G het volgende:
Die stukjes tussendoor dat ze met z'n 3en achterin de bus zitten zijn volgens mij ook gescript, danwel enigzins 'gestuurd'. Het komt niet spontaan over.
quote:Ik heb er wel spijt van dat ik hieraan meegedaan heb. Ik vind dat ze er voorlopig twee waardeloze uitzendingen van hebben gemaakt. Nog twee dagen de kans om het diepgang te geven.
Bron:quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij heeft dat net naar jou toe gewhatsapped?
Bron toegevoegd;quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Het staat in de reacties, en het waarom ook:quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:24 schreef MCH het volgende:
[..]
quote:rob vellekoop | 19/01/2016 at 22:12 | Reply
Ik heb er wel spijt van dat ik hieraan meegedaan heb. Ik vind dat ze er voorlopig twee waardeloze uitzendingen van hebben gemaakt. Nog twee dagen de kans om het diepgang te geven.
quote:rinus | 20/01/2016 at 00:21 | Reply
Hoezo? Ze geven toch weer wat er echt aan de hand is? Waarom is het weergeven van feiten de EO te verwijten? Vond de eerste uitzending van veertig minuten zeer informatief. Tja, dat er weinig achtergronden worden gegeven is duidelijk: de tijd is er niet voor en kijkers kijken met hun ogen naar wat ze zien. Met spruitjes en veganistische pindakaas, ligt niemand dood te hongeren onder een brug. Nog niet dan… Nu besteedt de EO er eens aandacht aan, en is het weer niet goed? Wat had je dan verwacht? Interviews met driepuntsbelichting, over de oorzaken en achtergronden van armoede?
quote:rob vellekoop | 20/01/2016 at 07:32 | Reply
Nee, Rinus de oorzaken van armoede komen niet in beeld en daar gaat het om.
Volgens mij ziet hij het eerder als de schuld van de overheid die niet genoeg geld geeft aan deze mensenquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:54 schreef miss_dynastie het volgende:
De oorzaak is toch in alle gevallen die we gezien hebben overbesteding c.q. niet om kunnen gaan met een vermindering van inkomsten?
ja, pro basis inkomen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij ziet hij het eerder als de schuld van de overheid die niet genoeg geld geeft aan deze mensen
Maar met een basisinkomen zijn chronisch overbesteders er nog niet.quote:
ownee, ik ben ook niet pro basisinkomen hoor. Rob is dat. Ik denk dat hoe meer mensen krijgen hoe luier mensen worden. Niet allemaal, maar sommigen wel. De mensen in deze afleveringen krijgen vaak al een uitkering en kunnen er niet goed mee omgaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar met een basisinkomen zijn chronisch overbesteders er nog niet.
Ik bedoel, dat gejank om een wasmachine en daarom je zorgpremie niet betalen; pik er eentje op via Marktplaats of de kringloop en betaal dan in elk geval de helft van je premie (al ben ik van mening dat een wasmachine geen eerste levensbehoefte is: het is een verdomde handig apparaat, zeker met kinderen, maar absoluut niet noodzakelijk, zeker niet wanneer je toch geen werk hebt), maar neeeeeee, maanden achterstand, want wasmachine. Daar gaat het basisinkomen ook niet bij helpen.
Dat vermoeden had ik al wel hoor, ik had alleen even een rantquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ownee, ik ben ook niet pro basisinkomen hoor. Rob is dat. Ik denk dat hoe meer mensen krijgen hoe luier mensen worden. Niet allemaal, maar sommigen wel. De mensen in deze afleveringen krijgen vaak al een uitkering en kunnen er niet goed mee omgaan.
haha is goed hoor. Ik weet ook niet wat de beste aanpak is voor de mensen die echt niet willen. Is geen redden meer aan denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al wel hoor, ik had alleen even een rant
Nee bij lange na niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waren dit allemaal VVD figuren?
Zo brengen ze t wel in de promo..quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:23 schreef monkyyy het volgende:
Dorpstraat 936 te assendelft, verkocht op die veiling voor ¤70,000, staat nu voor anderhalve ton te koop.![]()
http://www.keemakelaars.n(...)ft/?objectId=3074630
Zal ook het nodige geld in zitten voor verbouwing en dergelijke. Maar voor de rest is dat leuke handel, goedkoop pandje opkopen, opknappen, verkopen of verhurenquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:23 schreef monkyyy het volgende:
Dorpstraat 936 te assendelft, verkocht op die veiling voor ¤70,000, staat nu voor anderhalve ton te koop.![]()
Ja, erg makkelijk verdiend zo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:23 schreef monkyyy het volgende:
Reken 20-30k voor het opknapwerk. Dan houd je er toch een leuk bedragje aan over.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zal ook het nodige geld in zitten voor verbouwing en dergelijke. Maar voor de rest is dat leuke handel, goedkoop pandje opkopen, opknappen, verkopen of verhuren
wat een mietjequote:
zaad is zaadquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nu moet ie zich voor de trein werpen.
nee, Opgelicht in het buitenlandquote:
Die gebruiken de zelfde muziek bibliotheek, zit geen noot originele muziek in Opgelicht in het Buitenland hoorquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee, Opgelicht in het buitenland
Johquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die gebruiken de zelfde muziek bibliotheek, zit geen noot originele muziek in Opgelicht in het Buitenland hoor
Ja dat was echt een rare redeneringquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:29 schreef monkyyy het volgende:
En Rob ligt lekker in z'n warme bedje, "uit principe"
moet je die wel hebbenquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Je moet het wel heeeeeeel bont maken als je terecht komt in een caravan of moet slapen onder een struik. Als zelfs vrienden en familie je niet meer in huis willen nemen dan heb je echt zelfs iets verkeerd gedaan.
Kan me voorstellen dat bekenden je best een periode bereid zijn op te vangen maar dat mensen dat niet structureel bereid zijn of kunnen opbrengen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Je moet het wel heeeeeeel bont maken als je terecht komt in een caravan of moet slapen onder een struik. Als zelfs vrienden en familie je niet meer in huis willen nemen dan heb je echt zelfs iets verkeerd gedaan.
Waarschijnlijk wel. Net als het programma Chantal blijft slapen dat is ook dikke nepquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:30 schreef ddx het volgende:
Vraag me echt af of ze niet gewoon in hotel geslapen hebben.
Best wel een dure woning voor 70 vierkante meters, dan heb ik met 3 slaapkamers en 90 vierkante meters meer ruimte in mijn hoekwoning.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zal ook het nodige geld in zitten voor verbouwing en dergelijke. Maar voor de rest is dat leuke handel, goedkoop pandje opkopen, opknappen, verkopen of verhuren
waarom houd jij in je eentje een 4 kamerwoning vast?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:36 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Best wel een dure woning voor 70 vierkante meters, dan heb ik met 3 slaapkamers en 90 vierkante meters meer ruimte in mijn hoekwoning.
Ik lig straks zo tegen 05:00 uur ook in mijn warme bedje en de verwarming blaast lekker door op gemiddeld 23 graden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:29 schreef monkyyy het volgende:
En Rob ligt lekker in z'n warme bedje, "uit principe"
Je moet in sociaal isolement zitten moet dat kunnen gebeuren..quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Vage situatie. De dag dat je op straat staat zou toch 100% in het teken staan van een dak boven je hoofd zoeken voor de nacht. Al klop je bij de meest vage bekende aan die je ooit gehad hebt, al moet je 10 straten elk huis aflopen tot iemand je een overnachting aanbied, maar onder een boom gaan zitten met een gordijn als deken zou mij echt echt echt nooit gebeuren
Zwaktebod inderdaad. Alleen het studentje en het ouw wief met de niet lullen maar poetsen mentaliteit gaan gewoon doorquote:
En dat zitten mensen met grote financiële problemen vaak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moet in sociaal isolement zitten moet dat kunnen gebeuren..
Correct, maar deze mensen kunnen dat niet voorstellen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dat zitten mensen met grote financiële problemen vaak.
Permanent is ook zo wat, ik had het over van dag tot dag leven en kijken naar de feiten. Feit is je hebt geen dak boven je hoofd, dus ga je op zoek naar een slaapplaats koste wat kost. En de volgende dag vroeg uit de veren om dingen te regelen voor de volgende dag/nacht en komende tijd.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Is ook makkelijk gezegd hé. Bekenden moeten ook maar net plek hebben en permanent plek hebben.
Bovendien moet je je afvragen wat een dergelijke situatie met je motivatie en je psychische gesteldheid doet.
Erik denkt er echt veel te makkelijk over.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:41 schreef TigerXtrm het volgende:
In principe eens met Erik, maar voor het concept zou ik wel zo'n nachtje mee doen, je doet immers wel mee aan zo'n programma. Maar ik zou wel benieuwd zijn hoe het Erik vergaat als hij de kans krijgt om zijn manier uit te voeren.
En ze zien er ook niet heel erg dakloos uitquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:43 schreef MPC60 het volgende:
Overleven met een cameraploeg die achter je aan loopt.
Ik ken iemand die daar werktquote:
Doet Bear Grills ook.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:43 schreef MPC60 het volgende:
Overleven met een cameraploeg die achter je aan loopt.
Dat maakt het moeilijker denk ik.. ik bedoel, dan gelooft niemand dat.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:44 schreef WcPot het volgende:
[..]
En ze zien er ook niet heel erg dakloos uit
Verplaats je eens in zo'n situatie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Permanent is ook zo wat, ik had het over van dag tot dag leven en kijken naar de feiten. Feit is je hebt geen dak boven je hoofd, dus ga je op zoek naar een slaapplaats koste wat kost. En de volgende dag vroeg uit de veren om dingen te regelen voor de volgende dag/nacht en komende tijd.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Doet Bear Grills ook.
[ afbeelding ]
Dat klonk erg gescript inderdaad.quote:
Net of ze de handhavers gevraagd hebben van Goh willen jullie even zeggen dat het niet mag staat leuk voor op de filmquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klonk erg gescript inderdaad.
ik heb ook een toilet thuisquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
D'r is natuurlijk inderdaad steeds minimaal een camera bij, misschien zelfs 2.
Toiletten dat is inderdaad een probleem in Nederland, in Frankrijk hebben ze die in ieder dorp.
ja, Plaza.quote:
Ja, dacht je van niet dan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef WcPot het volgende:
[..]
Net of ze de handhavers gevraagd hebben van Goh willen jullie even zeggen dat het niet mag staat leuk voor op de film
Toiletten heb je niet nodig. Een pleerol is alles wat je nodig hebt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
Toiletten dat is inderdaad een probleem in Nederland, in Frankrijk hebben ze die in ieder dorp.
Ja Piazza bij bijenkorf. Muziek staat hard aan tegen daklozenquote:
Plus geluidsman, producer en redacteur. Iedereen die op camera verschijnt moet contract ondertekenen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
Nee, ze hebben effe de trein naar Groningen genomenquote:
Gewoon t stratumseind op gaan inderdaad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind dit wel een beetje soft gedoe, kom op man gewoon ff dat nachtje doorhalen.
Ja leukquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, ze hebben effe de trein naar Groningen genomen
dit was nog steeds de mooiste stad van Nederland pik.quote:
durf duidelijke taal te vragenquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
openbare toiletten die 's nachts open zijn, slimpeuk.
Dat goed uit zien is waar het vaak mis gaat voor de daklozenquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor een gratis ontbijt kan je 's ochtends vroeg doorgaans elk willekeurig hotel binnenlopen trouwens. Als je er een beetje fatsoenlijk uit ziet zal niemand naar je omkijken.
was inderdaadquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
dit was nog steeds de mooiste stad van Nederland pik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |