Je moet in sociaal isolement zitten moet dat kunnen gebeuren..quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Vage situatie. De dag dat je op straat staat zou toch 100% in het teken staan van een dak boven je hoofd zoeken voor de nacht. Al klop je bij de meest vage bekende aan die je ooit gehad hebt, al moet je 10 straten elk huis aflopen tot iemand je een overnachting aanbied, maar onder een boom gaan zitten met een gordijn als deken zou mij echt echt echt nooit gebeuren
Zwaktebod inderdaad. Alleen het studentje en het ouw wief met de niet lullen maar poetsen mentaliteit gaan gewoon doorquote:
En dat zitten mensen met grote financiële problemen vaak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moet in sociaal isolement zitten moet dat kunnen gebeuren..
Correct, maar deze mensen kunnen dat niet voorstellen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dat zitten mensen met grote financiële problemen vaak.
Permanent is ook zo wat, ik had het over van dag tot dag leven en kijken naar de feiten. Feit is je hebt geen dak boven je hoofd, dus ga je op zoek naar een slaapplaats koste wat kost. En de volgende dag vroeg uit de veren om dingen te regelen voor de volgende dag/nacht en komende tijd.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Is ook makkelijk gezegd hé. Bekenden moeten ook maar net plek hebben en permanent plek hebben.
Bovendien moet je je afvragen wat een dergelijke situatie met je motivatie en je psychische gesteldheid doet.
Erik denkt er echt veel te makkelijk over.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:41 schreef TigerXtrm het volgende:
In principe eens met Erik, maar voor het concept zou ik wel zo'n nachtje mee doen, je doet immers wel mee aan zo'n programma. Maar ik zou wel benieuwd zijn hoe het Erik vergaat als hij de kans krijgt om zijn manier uit te voeren.
En ze zien er ook niet heel erg dakloos uitquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:43 schreef MPC60 het volgende:
Overleven met een cameraploeg die achter je aan loopt.
Ik ken iemand die daar werktquote:
Doet Bear Grills ook.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:43 schreef MPC60 het volgende:
Overleven met een cameraploeg die achter je aan loopt.
Dat maakt het moeilijker denk ik.. ik bedoel, dan gelooft niemand dat.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:44 schreef WcPot het volgende:
[..]
En ze zien er ook niet heel erg dakloos uit
Verplaats je eens in zo'n situatie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Permanent is ook zo wat, ik had het over van dag tot dag leven en kijken naar de feiten. Feit is je hebt geen dak boven je hoofd, dus ga je op zoek naar een slaapplaats koste wat kost. En de volgende dag vroeg uit de veren om dingen te regelen voor de volgende dag/nacht en komende tijd.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Doet Bear Grills ook.
[ afbeelding ]
Dat klonk erg gescript inderdaad.quote:
Net of ze de handhavers gevraagd hebben van Goh willen jullie even zeggen dat het niet mag staat leuk voor op de filmquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klonk erg gescript inderdaad.
ik heb ook een toilet thuisquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
D'r is natuurlijk inderdaad steeds minimaal een camera bij, misschien zelfs 2.
Toiletten dat is inderdaad een probleem in Nederland, in Frankrijk hebben ze die in ieder dorp.
ja, Plaza.quote:
Ja, dacht je van niet dan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef WcPot het volgende:
[..]
Net of ze de handhavers gevraagd hebben van Goh willen jullie even zeggen dat het niet mag staat leuk voor op de film
Toiletten heb je niet nodig. Een pleerol is alles wat je nodig hebt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
Toiletten dat is inderdaad een probleem in Nederland, in Frankrijk hebben ze die in ieder dorp.
Ja Piazza bij bijenkorf. Muziek staat hard aan tegen daklozenquote:
Plus geluidsman, producer en redacteur. Iedereen die op camera verschijnt moet contract ondertekenen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
Nee, ze hebben effe de trein naar Groningen genomenquote:
Gewoon t stratumseind op gaan inderdaad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind dit wel een beetje soft gedoe, kom op man gewoon ff dat nachtje doorhalen.
Ja leukquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, ze hebben effe de trein naar Groningen genomen
dit was nog steeds de mooiste stad van Nederland pik.quote:
durf duidelijke taal te vragenquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
openbare toiletten die 's nachts open zijn, slimpeuk.
Dat goed uit zien is waar het vaak mis gaat voor de daklozenquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor een gratis ontbijt kan je 's ochtends vroeg doorgaans elk willekeurig hotel binnenlopen trouwens. Als je er een beetje fatsoenlijk uit ziet zal niemand naar je omkijken.
was inderdaadquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
dit was nog steeds de mooiste stad van Nederland pik.
Je hebt sowieso toestemming nodig om te filmen op NS stations, laat staan met een complete cameraploeg. Handhavers zonder toestemming in beeld brengen krijg je al helemaal een groot probleem mee normaliter.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef WcPot het volgende:
[..]
Net of ze de handhavers gevraagd hebben van Goh willen jullie even zeggen dat het niet mag staat leuk voor op de film
Ja na een paar weken misschien, maar als je al een paar weken op straat leeft doe je sowieso al iets verkeerd. Bij zoiets serieus als op straat leven moet je er direct actie op ondernemen. Meteen een slaapplek zoeken, meteen nadenken over eten en wat geld verdienen, meteen nadenken over 'wat nu'. Niet ergens onder een brug gaan slapen en maar afwachten wat er gaan gebeuren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat goed uit zien is waar het vaak mis gaat voor de daklozen
Dat tunneltje was bij het TU-terrein waar de Dommel onder de weg doorgaat.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar zou dit zijn in Eindhoven? De vorige 2 dingen waren volgens mij nabij de Herdgang, maar zou dit bij de waterzuivering zijn of juist bij de tongelreep?
Toch wel treurig.
Precies. Telefoon pakken en al m'n familie leden, vrienden, collega's, buren en kennissen bellen is het eerste wat ik zou doen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Vage situatie. De dag dat je op straat staat zou toch 100% in het teken staan van een dak boven je hoofd zoeken voor de nacht. Al klop je bij de meest vage bekende aan die je ooit gehad hebt, al moet je 10 straten elk huis aflopen tot iemand je een overnachting aanbied, maar onder een boom gaan zitten met een gordijn als deken zou mij echt echt echt nooit gebeuren
Als het allemaal zo zwart-wit is, dan stond niemand op straat he.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:59 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Precies. Telefoon pakken en al m'n familie leden, vrienden, collega's, buren en kennissen bellen is het eerste wat ik zou doen.
Het is natuurlijk koren op de molen van zo'n zure gleuf als Marij, dus ik had liever gehad dat hij was gebleven, maar ergens begrijp ik ook wel dat hij niet meer wilde. Hij heeft de hele tijd laten zien op zoek te gaan naar iedere mogelijkheid en elke kans aan te pakken; ik geloof er heilig in dat het hem gelukt zou zijn een goed plekje voor de nacht te vinden als ze hem de kans hadden gegeven. Hij was gewoon gaan borden wassen om geld voor de opvang te verzamelen oid.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:22 schreef maryen65 het volgende:
Die Erik echt een kakker, en dan afhaken wat een looser. Respect voor Marij en Zita
Terwij Zita de enige echte kakker isquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:22 schreef maryen65 het volgende:
Die Erik echt een kakker, en dan afhaken wat een looser. Respect voor Marij en Zita
En waar plaats je Rob dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:56 schreef xzaz het volgende:
Je kan ook stellen, Marij en Zita zijn juist de zwakste van het stel; die 'kiezen' ervoor om te leven op straat. Marij bijvoorbeeld zit liever op een bankje op het station dan dat ze werkt.
Rob heeft een roze bril; die is van mening dat iedereen een basisinkomen moet krijgen waardoor je eigenlijk nooit op straat moet kunnen komen.quote:
Maar zie je die als net zo sterk als of sterker dan Erik? Hij haakte tenslotte als eerste af...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rob heeft een roze bril; die is van mening dat iedereen een basisinkomen moet krijgen waardoor je eigenlijk nooit op straat moet kunnen komen.
Eric haakt af vanwege zijn visie niet vanwege het feit dat hij nooit zal denken om op straat terecht zal komen; daar is immers (moeder) overheid voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar zie je die als net zo sterk als of sterker dan Erik? Hij haakte tenslotte als eerste af...
Ik denk dat zelfs wanneer iedereen een basisinkomen heeft er mensen op straat komen te staan of in ieder geval schulden maken. Tenzij het basisinkomen natuurlijk te hoog is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rob heeft een roze bril; die is van mening dat iedereen een basisinkomen moet krijgen waardoor je eigenlijk nooit op straat moet kunnen komen.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs wanneer iedereen een basisinkomen heeft er mensen op straat komen te staan of in ieder geval schulden maken. Tenzij het basisinkomen natuurlijk te hoog is.
Dan krijg je toch mensen die niet met hun basisinkomen om kunnen gaan en te veel uitgeven en daardoor ook weer in de schulden komen. Het duurt alleen iets langer.
Ik weet niet precies wat je insteek is, maar volgens mij wil je met dit artikel onderbouwen dat mensen in armoede niet met geld kunnen omgaan en dat dus meer geld geven niet zou helpen?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:23 schreef Ener-G het volgende:
Yep.
3 jaar geleden was er een interessant artikel over:
https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd
Waarom? In Nederland is er geen enkele reden waarom je buiten zal moeten doorbrengen. De mensen die het doen doen het omdat ze het willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:41 schreef JediMasterLucia het volgende:
Respect voor de 2 vrouwen dat zij een nacht buiten hebben doorgebracht.
Dat is precies wat ik er niet mee bedoel. Bij armoede (en de bestrijding daarvan) wordt er zelden naar de context gekeken. Simpelweg alleen meer geld geven (of een basisinkomen) is niet de beste oplossing, mensen hebben behalve dat ook begeleiding nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je insteek is, maar volgens mij wil je met dit artikel onderbouwen dat mensen in armoede niet met geld kunnen omgaan en dat dus meer geld geven niet zou helpen?
Terwijl dat in het artikel toch wel gedeeltelijk bestreden wordt. De auteur van het artikel is notabene groot voorstander van het basisinkomen.
Natuurlijk is meer geld niet de enige oplossing, maar het artikel dat je aanhaalt zegt in feite; weinig geld -> stress -> minder bandbreede -> dommere keuzes.
Alleen permanent kun je best voorkomen denk ik. Maar een aantal nachten kan, in sociaal isolement, best voorkomen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom? In Nederland is er geen enkele reden waarom je buiten zal moeten doorbrengen. De mensen die het doen doen het omdat ze het willen.
Erik heeft het te gemakkelijk in het leven. Het is een ambtenaar.. hoog inkomen (modaal of meer), goede arbeidsvoorwaarden en op de barricaden voor elke scheet. Doorgaans de grootste klagers die er bestaan. Ivoren toren en geen idee van het echte leven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Erik denkt er echt veel te makkelijk over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |