abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159200429
Kloonaccount of spoilertje? Gekozen voor 't laatste.
Antwoorden hoeven niet in spoiler, maar gelieve de OP daar wel te laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159200709
Ten eerste ga naar een psycholoog. Volgens mij ga je daar meer aan hebben dan op een forum rond te hangen.

Maak ook je studie af. De NL maatschappij is nu eenmaal erg papiertjes gericht. Vraag desnoods aan je ouders of ze naast je gaan zitten, zodat je zeker weet dat je studeert. Of kijk op school wat ze qua studie hulp kunnen bieden.

Als je op die 2 dingen focust komen die andere dingen ook. Maar eerst je depressie en studie oplossen.
pi_159200774
Als ik je spoiler zo lees is mijn eerste vraag: Wat is het alternatief?
Je hebt simpelweg geen alternatief voor het niet afmaken van je studie. Ik zit zelf ook met een scriptie die geen kut opschiet. Vandaag was mijn einddatum plande ik in augustus :D

Als je je studie niet afmaakt heb je 10.000 aan je broek hangen. Dat is gezien jouw situatie niet houdbaar. Je hebt niet eens een baan.

Je moet door de spreekwoordelijke zure appel. Dat je planning wat enthousiaster was dan de realiteit is bijzaak ;)

Denk aan alle kansen die je krijgt zodra je je papiertje hebt! Dat geeft toch enorm veel motivatie om dit te doen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_159200915
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:47 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Als ik je spoiler zo lees is mijn eerste vraag: Wat is het alternatief?
Je hebt simpelweg geen alternatief voor het niet afmaken van je studie. Ik zit zelf ook met een scriptie die geen kut opschiet. Vandaag was mijn einddatum plande ik in augustus :D

Als je je studie niet afmaakt heb je 10.000 aan je broek hangen. Dat is gezien jouw situatie niet houdbaar. Je hebt niet eens een baan.

Je moet door de spreekwoordelijke zure appel. Dat je planning wat enthousiaster was dan de realiteit is bijzaak ;)

Denk aan alle kansen die je krijgt zodra je je papiertje hebt! Dat geeft toch enorm veel motivatie om dit te doen.
Zou je denken, maar mijn sector ligt enorm op zijn gat en 1 op de 5 zit werkloos thuis (ook veel afgestudeerde studenten van mijn en andere opleidingen, werkervaringsplekken e.d.). Dus dat komt mijn motivatie niet ten goede. Ook telt ervaring meer dan je papiertje als ik de vacatureteksten mag geloven, want bijna nergens vragen ze om een afgeronde studie. Je hebt het in je of niet in deze sector
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Als ik dit had geweten had ik een andere studie gekozen, maar daar heb ik nu niks meer aan net voor de finishlijn.

Raden jullie verder nog aan om een échte break te houden (al is het maar een citytrip) of nu vol met tegenzin die gasplank induwen?
  maandag 18 januari 2016 @ 13:59:45 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159200991
TS, er zijn 2 type mensen:

Dippers: Deze mensen denken in problemen.

Dimmers: Deze denken in mogelijkheden.

Tot welke van deze groepen reken jij jezelf?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159201007
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:59 schreef RingBewoner het volgende:

Beetje kortzichtig :*
pi_159201028
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:59 schreef RingBewoner het volgende:

Mogelijkheden maar daar meteen de problemen in zien :')
Ik ben van de garanties, maar die heb je het niet in het leven.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:02:10 #8
343196 RingBewoner
pi_159201031
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:00 schreef Leonos het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig :*
Nee hoor.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:04:09 #9
343196 RingBewoner
pi_159201067
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan ben je dus een dipper. Je denkt in problemen.
quote:
Nee, dus moet je het doen met wat je wel hebt. Wat je doet is natuurlijk volledig aan jezelf. Als je echter ergens aan begint met de instelling dat je zal falen dan faal je.

Het is niet makkelijk maar probeer een positieve instelling te hebben. Dat is de eerste keer niet makkelijk want je gaat nog een keer op je bek en misschien wel een tweede keer. De enige manier echter om verder te komen is te kijken naar wat wel lukt en daar energie uit putten.

Dit geldt voor alles. School, baan, carriere, sociale leven en ga maar door.
pi_159201078
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zou je denken, maar mijn sector ligt enorm op zijn gat en 1 op de 5 zit werkloos thuis (ook veel afgestudeerde studenten van mijn en andere opleidingen, werkervaringsplekken e.d.). Dus dat komt mijn motivatie niet ten goede. Ook telt ervaring meer dan je papiertje als ik de vacatureteksten mag geloven, want bijna nergens vragen ze om een afgeronde studie. Je hebt het in je of niet in deze sector
SPOILER
. Als ik dit had geweten had ik een andere studie gekozen, maar daar heb ik nu niks meer aan net voor de finishlijn.
Dat papiertje zegt natuurlijk wel iets meer. Namelijk dat je een opleiding afgemaakt hebt, iets wat getuigt van enig doorzettingsvermogen en je ietwat onderscheidt van de meute die niet zo een papiertje heeft. Is het niet in de sector waar je voor opgeleid bent, dan kan het alsnog een verschil maken bij een andere vacature. Solliciteren zul je sowieso moeten doen, dus beter pak je alle extra features met beide handen aan. Dan heb je altijd nog de keuze om het weg te laten van je cv, want het erbij verzinnen is net wat meer tricky.

quote:
Raden jullie verder nog aan om een échte break te houden (al is het maar een citytrip) of nu vol met tegenzin die gasplank induwen?
Wat zou een citytrip je kunnen brengen wat je hier niet hebt, denk je?

Beter bel je sowieso vol plankgas voor een doorverwijzing naar een psych trouwens, long overdue..
pi_159201096
quote:

[..]

SPOILER

Ik ga na mijn opleiding solliciteren op alles dat los en vast zit en enigszins aansluit bij mijn HBO opleiding. Ik hoef ook niet perse te blijven in de branche waar ik voor opgeleid ben. Ik ben ook een beetje terug gekomen op mijn opleiding.

Je moet een keuze maken en dit zijn je opties:

5 jaar gewerkt hebben, geen opleiding hebben én 10.000 euro betalen. Alles voor niks.

óf

5 jaar hard werk afsluiten met een opleiding, een opleiding betalen en 10.000 euro in je zak houden.

Je kunt natuurlijk op citytrip gaan, maar daarmee worden de kosten van je opleiding per half jaar hoger, de kans op niet afstuderen groter en schuif je alles wat je wilt (werk, een sociaal leven, een opleiding en prachtig plekje voor jou alleen) alleen maar voor je uit.

Mijn situatie lijkt op die van jou en hoe erg ik er ook van baal dat het wat langer is gaan duren, Mijn keuze is gemaakt ;)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_159201123
Wat zorgt ervoor dat je de deadlines mist? Onderschat je je tijdsmanagement of wat is de oorzaak? Ik snap dat het niet leuk is dat je baanperspectief niet optimistisch is (ik had hetzelfde in de 2e, maar ik heb de opleiding afgemaakt puur zodat ik niet met een schuld bleef zitten). Je kunt altijd nog kijken voor iets anders.

Qua solliciteren zul je dit helaas vaker mee gaan maken, dat is iets wat teleurstellend is, uiteindelijk wordt het 'iets makkelijker' omdat er gewoon veel mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.

Verder zou ik inderdaad eens kijken of je kunt praten met een psycholoog/ psychiater en dingen beter op een rijtje kunt zetten. Soms lukt het je niet om dit alleen te doen.

Misschien zou een weekendje weg gaan kunnen zorgen voor wat oplading/ relaxen wat net genoeg kan zijn om je toch weer gemotiveerd te krijgen voor je opleiding.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_159201196
Je kunt wel zeuren over dat je baankansen zo klein zijn, ik geloof meteen dat het zo is, je bent zeker niet de enige op dit moment. Maar, daar koop je allemaal niks voor. Je weet zelf dondersgoed dat je dit papiertje nu moet gaan halen. En dat is iets wat je totaal in eigen hand hebt.

Dus pak het aan en ga ervoor. First things first. Het zal niet de laatste keer zijn dat je dingen met tegenzin moet doen, niet alles is altijd leuk, ook bij anderen niet. Maar het zal je uiteindelijk een goed gevoel geven ipv die berg waar je nu elke dag weer tegenop kijkt.

En daarna ga je als beloning lekker op stedentrip.
know'm sayin?
word? word.
pi_159201263
Mensen worden sterker als oplossingen voor de lange termijn verkozen worden boven oplossingen voor de korte termijn. Het makkelijkste pad lijkt nu heel verleidelijk, maar brengt je niet verder (korte termijn oplossing). Waarschijnlijk zul je er uiteindelijk zelfs spijt van krijgen. Het is misschien de makkelijkste weg, maar op dit moment is de makkelijkste weg ook meteen de weg naar een ongelukkig einde.

Je weet zelf ook wat er moet gebeuren. Niet het mooiste vooruitzicht misschien, maar op de lange termijn de enige juiste keuze, en degene waar je de meeste voldoening uit gaat halen.

Als je nu een excuus weet te verzinnen voor het ontsnappen van de sleur, dan zal dat excuus je de volgende keer er ook weer van weerhouden om problemen echt aan te pakken.

Dit is hoe ik altijd over bepaalde problemen probeer te denken. Het blijkt altijd weer lastig om te kiezen voor het pad met de meeste weerstand, maar uiteindelijk is het het altijd waard. Ik hoop voor je dat je de juiste keuzes kunt maken, ondanks je huidige gevoelens.
pi_159201267
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:08 schreef joyvke het volgende:
Wat zorgt ervoor dat je de deadlines mist? Onderschat je je tijdsmanagement of wat is de oorzaak? Ik snap dat het niet leuk is dat je baanperspectief niet optimistisch is (ik had hetzelfde in de 2e, maar ik heb de opleiding afgemaakt puur zodat ik niet met een schuld bleef zitten). Je kunt altijd nog kijken voor iets anders.

Qua solliciteren zul je dit helaas vaker mee gaan maken, dat is iets wat teleurstellend is, uiteindelijk wordt het 'iets makkelijker' omdat er gewoon veel mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.

Verder zou ik inderdaad eens kijken of je kunt praten met een psycholoog/ psychiater en dingen beter op een rijtje kunt zetten. Soms lukt het je niet om dit alleen te doen.

Misschien zou een weekendje weg gaan kunnen zorgen voor wat oplading/ relaxen wat net genoeg kan zijn om je toch weer gemotiveerd te krijgen voor je opleiding.
Kans op falen. Net zoals met sociaal contact. En ja, proberen (en dus maken/inleveren scriptie) geeft je advies of dat terecht was. En ergens ben ik er ook aan toe om op mezelf te gaan (het schrikt dames toch wel beetje af als ze het horen) en een relatie te krijgen maar mentaal ben ik daar nog niet klaar voor en woningaanbod is net zoals solliciteren: 1 woning, 200 liefhebbers.
pi_159201340
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Kans op falen. Net zoals met sociaal contact. En ja, proberen (en dus maken/inleveren scriptie) geeft je advies of dat terecht was. En ergens ben ik er ook aan toe om op mezelf te gaan (het schrikt dames toch wel beetje af als ze het horen) en een relatie te krijgen maar mentaal ben ik daar nog niet klaar voor en woningaanbod is net zoals solliciteren: 1 woning, 200 liefhebbers.
Dit gaat nu over je opleiding en niet over het op jezelf gaan en/ of een relatie krijgen. Focus je op 1 ding.

Wat gaat er mis met je afstuderen. Er zal iets zijn gebeurt waardoor je in het laatste jaar ineens allerlei problemen ziet?
pi_159201429
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:20 schreef joyvke het volgende:

[..]

Dit gaat nu over je opleiding en niet over het op jezelf gaan en/ of een relatie krijgen. Focus je op 1 ding.

Wat gaat er mis met je afstuderen. Er zal iets zijn gebeurt waardoor je in het laatste jaar ineens allerlei problemen ziet?
Lastig onderwerp gekozen waar ik veel tijd mee kwijt was (makkelijk onderwerp motiveert ook niet :P). Uiteindelijk toch mensen bereid gevonden, maar wel met flinke vertraging. En nu alles uittikken en uitwerken, maar is lastiger dan het lijkt, ook met hulp van school. Plus het niet lekker in mijn vel zitten sowieso. En steeds die deadlines niet halen dus, opeenstapeling van dingen.
pi_159201599
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tijd voor een therapeut, die je beter met deze onderwerpen om kan leren gaan, haalbare doelen op te (leren) stellen zodat je ook meer vertrouwen kan kweken in dat dingen wel goed kunnen gaan. Dat zal de negatieve spiraal om kunnen turnen tot een positieve sneeuwbal, gezien je op vrijwel alle fronten vastloopt op basis van onderliggende problematiek en je dus beter wel maatwerk met dito ondersteuning nodig hebt.
pi_159201607
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Lastig onderwerp gekozen waar ik veel tijd mee kwijt was (makkelijk onderwerp motiveert ook niet :P). Uiteindelijk toch mensen bereid gevonden, maar wel met flinke vertraging. En nu alles uittikken en uitwerken, maar is lastiger dan het lijkt, ook met hulp van school. Plus het niet lekker in mijn vel zitten sowieso. En steeds die deadlines niet halen dus, opeenstapeling van dingen.
Dat kan het inderdaad moeilijker maken. Gelukkig heb je de interviews dus al en in principe heb je tot en met mei met het inleveren van deze deadline?

Voor het niet lekker in je vel zitten, ik las dat je al aan sport doet, wat al goed is. Heb je verder wel hulp (naast school)?
  maandag 18 januari 2016 @ 14:44:08 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_159201764
Heeft deze TS niet al veelvuldig dit soort topics gemaakt? veelvuldig topics gekaapt met zijn probleempjes en veelvuldig zijn probleempjes in SC topics geplaatst?

Volgens mij wel. En volgens mij slaat die alle advies in de wind en begint het weer van voren....

Begin eens met advies aan te nemen of naar een psych te gaan.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_159201848
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:35 schreef joyvke het volgende:

[..]

Dat kan het inderdaad moeilijker maken. Gelukkig heb je de interviews dus al en in principe heb je tot en met mei met het inleveren van deze deadline?

Voor het niet lekker in je vel zitten, ik las dat je al aan sport doet, wat al goed is. Heb je verder wel hulp (naast school)?
Ja ik heb hulp maar uiteindelijk moet ik het zelf allemaal doen (duh). Voor het sporten wil ik op een teamsport/cursus. Twijfel tussen Tennis, Badminton, Squash of Volleybal. Ook omdat je dan op een vaste tijd wat te doen hebt iedere week.
pi_159202283
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:44 schreef 2NutZ het volgende:
Heeft deze TS niet al veelvuldig dit soort topics gemaakt? veelvuldig topics gekaapt met zijn probleempjes en veelvuldig zijn probleempjes in SC topics geplaatst?

Volgens mij wel. En volgens mij slaat die alle advies in de wind en begint het weer van voren....

Begin eens met advies aan te nemen of naar een psych te gaan.
Je kunt natuurlijk altijd proberen er een antwoord uit te krijgen waar je wél op zit te wachten en dat wel in jouw persoonlijke straatje past... Beetje het idee van de anti-vaccers... 10000 (peer reviewed) papers die het uitsluiten, 1 (zeer twijfelachtig) artikel die een (al dan niet miniskuul) verband legt, en dan op die laatste al je geld inzetten.

En dat mag, tot op zekere hoogte, hier op FOK!. Of het slim is is een tweede :)
Ja doei.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:07:32 #23
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_159202311
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk altijd proberen er een antwoord uit te krijgen waar je wél op zit te wachten en dat wel in jouw persoonlijke straatje past... Beetje het idee van de anti-vaccers... 10000 (peer reviewed) papers die het uitsluiten, 1 (zeer twijfelachtig) artikel die een (al dan niet miniskuul) verband legt, en dan op die laatste al je geld inzetten.

En dat mag, tot op zekere hoogte, hier op FOK!. Of het slim is is een tweede :)
Ik typte dit ook juist omdat je constant door advies hier te vragen niet veel beter word eerlijk gezegd. En dat blijkt ook al wel uit zijn post historie.
Weer een nathoudertje tot aan zijn nieuwe topic of kaap :) schenkstroop all over.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_159202475
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja ik heb hulp maar uiteindelijk moet ik het zelf allemaal doen (duh). Voor het sporten wil ik op een teamsport/cursus. Twijfel tussen Tennis, Badminton, Squash of Volleybal. Ook omdat je dan op een vaste tijd wat te doen hebt iedere week.
Dat sowieso en er uiteindelijk niets aan doen brengt ook geen vooruitgang. Toch kan een psycholoog die goed met RET uit de weg kan toch veel voor je betekenen. Realistische gedachten ontwikkelen ipv die faalgedachtes die je nu lijkt te hebben voor een hele hoop zaken.

Wanneer is je volgende deadline?
pi_159202484
Hoe is de relatie met je ouders en familie TS? Krijg je van hun ook geen steun?
pi_159202708
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:16 schreef Bananenpap het volgende:
Hoe is de relatie met je ouders en familie TS? Krijg je van hun ook geen steun?
@joy over 2 weken, maar niet haalbaar. Ook niet 14x24/7 nu. Volgende is de eerste van juni.

Op zich goed. Ligt eraan wat je steun noemt. Ouders willen dat ik mijn opleiding afmaak en anders is daar 't gat van de deur. Zij kunnen ook niks doen voor mijn scriptie e.d. dus als ik niks of weinig vooruitgang boek zien ze dat als 'niet willen', ook al weten ze dat ik me al een tijd niet lekker voel (dat zien zij ook wel).
pi_159203048
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

@joy over 2 weken, maar niet haalbaar. Ook niet 14x24/7 nu. Volgende is de eerste van juni.

Op zich goed. Ligt eraan wat je steun noemt. Ouders willen dat ik mijn opleiding afmaak en anders is daar 't gat van de deur. Zij kunnen ook niks doen voor mijn scriptie e.d. dus als ik niks of weinig vooruitgang boek zien ze dat als 'niet willen', ook al weten ze dat ik me al een tijd niet lekker voel (dat zien zij ook wel).
Met steunen bedoel ik vooral het aanmoedigen om die scriptie af te maken. En heb je al eens hulp gezocht bij een professional? Je loopt al een tijdje rond op dit forum, zonder voorruitboekingen. Wat wil je eigenlijk met dit topic?
pi_159203064
quote:

[..]

Ok dan heb je de focus nu voor juni. Beter nog, zorg dat je in mei alles af krijgt zodat je die hele maand kan gebruiken om men het na te laten lezen en/of fouten te verbeteren en eventueel je afstudeer begeleiding te vragen om het na te kijken voor de definitieve beoordeling.

Maak voor jezelf helder wat je allemaal nog moet doen en schrijf dit voor jezelf uit (per onderdeel). Als je dat hebt gedaan zet je jezelf mini deadlines voor elk onderdeel, hoelang denk je daar voor nodig te hebben en pluk daar nog wat 'extra' tijd achteraan als een soort uitloop.

Wat voor mij heel goed heeft gewerkt toen ik een rot periode had was om dingen te visualiseren (ik had zelf een agenda met halve uren en zette daar blokjes in per onderdelen).

Als je dat nog niet gedaan hebt uiteraard :).
pi_159203124
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:40 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Met steunen bedoel ik vooral het aanmoedigen om die scriptie af te maken. En heb je al eens hulp gezocht bij een professional? Je loopt al een tijdje rond op dit forum, zonder voorruitboekingen. Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Ze roepen dat het slim is om studie af te maken ja. En ik krijg hulp voor mijn ASS.
pi_159203266
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:41 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ok dan heb je de focus nu voor juni. Beter nog, zorg dat je in mei alles af krijgt zodat je die hele maand kan gebruiken om men het na te laten lezen en/of fouten te verbeteren en eventueel je afstudeer begeleiding te vragen om het na te kijken voor de definitieve beoordeling.

Maak voor jezelf helder wat je allemaal nog moet doen en schrijf dit voor jezelf uit (per onderdeel). Als je dat hebt gedaan zet je jezelf mini deadlines voor elk onderdeel, hoelang denk je daar voor nodig te hebben en pluk daar nog wat 'extra' tijd achteraan als een soort uitloop.

Wat voor mij heel goed heeft gewerkt toen ik een rot periode had was om dingen te visualiseren (ik had zelf een agenda met halve uren en zette daar blokjes in per onderdelen).

Als je dat nog niet gedaan hebt uiteraard :).
Ik weet precies wat ik nog moet doen, alleen 'het' doen. is juist de oorzaak. Geen energie om te beginnen dus ga morgen maar scripties doorlezen die zijn goedgekeurd van onze opleiding voor een impressie wat me te wachten staat (heb al een deel af van de literatuurstudie en interviews gehouden).
pi_159203777
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik weet precies wat ik nog moet doen, alleen 'het' doen. is juist de oorzaak. Geen energie om te beginnen dus ga morgen maar scripties doorlezen die zijn goedgekeurd van onze opleiding voor een impressie wat me te wachten staat (heb al een deel af van de literatuurstudie en interviews gehouden).
Een vriendin van mij had dit probleem ook, ik heb haar hele afstudeer periode er door heen gesleept door minstens 1 keer per week af te spreken om samen aan onze opleidingen te werken.

Wellicht is het een idee voor je om een post te maken op blackboard (of een ander programma die je opleiding gebruikt) om te kijken of iemand interesse heeft om af te spreken om samen aan school te werken ter motivatie? Tevens had zij ook ontzettende last van concentratie en had ik een schema opgesteld die bij haar pastte. Elke 15 - 20 minuten mocht ze 3 mins iets anders doen (browsen of wat dan ook), uiteindelijk had ze dit niet nodig en werd het elk uur 5 minuten wat anders doen. Dit schema is ze ook gaan gebruiken toen we niet samen waren en werd steeds makkelijker voor haar om zich tot haar schoolwerk te zetten.

Uiteindelijk is het toch iets waar je je overheen moet zetten hoe moeilijk dit ook is. Been there done that, op sociaal vlak ook. Zodra je het elke keer jezelf laat tegenhouden blijf je rondgaan in die cirkel waar je uit wil breken.

Sorry als mijn Nederlands een beetje fucked up is, zit dit met koppijn te typen. Hopelijk kun je hier iets mee al is het maar een beetje.
pi_159205067
Je moet inderdaad proberen om een soort team rond je samen te stellen die je ondersteunen met het schrijven van je scriptie en het doorzetten. Momenteel ben ik ook mijn scriptie aan het schrijven, vind het er weinig aan maar in mijn hoofd tel ik de weekjes af en weet ik dat mijn diploma dichterbij dan ooit komt. Vaak genoeg heb ik er even geen zin meer in maar dan heb ik wel mensen om mij heen die me kunnen motiveren.

Ik betrek ook mijn ouders in dit proces, ze lezen zo nu en dan op mijn verzoek mijn documenten door en geven feedback waar nodig. Je omgeving moet weten waarmee je bezig bent en zich toch enigszins een beeld kunnen vormen van wat je doet. Op die manier wordt je ook beter begrepen.

Het niet hebben van sociale contacten zou geen belemmering moeten zijn voor je. Op school lopen genoeg mensen rond in de vorm van decaan, begeleiders en docenten die deze rol op zich kunnen nemen. Jij hebt te veel vrijheid nu heb ik het idee, waardoor je te weinig doet. Je moet wellicht regelmatig op je vingers getikt worden of wakker geschud worden.

Een citytrip is een leuk idee om even je kop te luchten maar zoals je zelf al aangeeft wanneer je terug in Nederland komt landt je vliegtuig letterlijk weer in de ellende die je achter hebt gelaten bij vertrek.

Stel het doel voor je dat je je diploma wilt halen, ongeacht je baankansen of whatsoever. Zie dat papiertje als een achievement. Vraag je ouders om ondersteuning in dit proces, wees eerlijk dat je het niet trekt in je uppie.

Wanneer je in juni je diploma hebt na een periode van hard werken, dan ga je lekker op vakantie. Heb je iets om naar uit te kijken. :)

p.s. je hebt trouwens ook prima software voor op je laptop waarmee je internetsites kunt blokkeren die voor afleiding zorgen, die gebruik ik veel momenteel. :)
pi_159205263
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ze roepen dat het slim is om studie af te maken ja. En ik krijg hulp voor mijn ASS.
Is er vanuit school ook de mogelijkheid tot extra ondersteuning voor studenten met een functiebeperking?
pi_159206890
Is het niet een idee om een ander onderwerp te kiezen? Ik heb het idee dat het nu te moeilijk voor je is, of lees ik dat verkeerd? Buiten je gebrek aan motivatie natuurlijk. Zelf heb ik gemerkt dat bij het schrijven van een scriptie je zoveel beter vooruitkomt als je niet een veel te moeilijk onderwerp pakt, maar iets wat makkelijker te doorgronden is.

Overigens, hoe is je begeleider? Vraagt hij je vaak hoe ver je bent?

Wat al gezegd is: probeer steeds kleine deadlines te stellen: vandaag schrijf je paragraaf 3.1, morgen zoek je verdere literatuur voor 3.2 enzovoorts. Dan heb je het idee dat het meer opschiet ipv dat je denkt: in juni wil ik klaar zijn want dan is/lijkt de weg nog zo lang.

En ja, ik zou zeggen: maak die opleiding af, hoe moeilijk het ook is om jezelf te motiveren. Met een papiertje kun je tenminste iets, ook als er in jouw sector geen werk is. Zonder papiertje is het al veel lastiger, want vaak wordt er wel om diploma's gevraagd. Welke studie doe je als ik vragen mag?
pi_159207097
Een deel van de uitdaging in de scriptie zit m er toch ook in dat je een "grote opdracht" zelfstandig uitvoert. Er is geen enkele student die tijdens het uitvoeren geen sleur voelt of niet gedemotiveerd is. Het gaat erom hoe je daarmee omgaat en blijkbaar ga je daar de mist in. Als je aan het werk bent ben je ook echt niet 100% gemotiveerd maar kun je niet zomaar zeggen, "ja geen zin dus stik". Ik zou zeggen, zoek hulp en hou op met uitstellen. Je geeft zelf aan dat stoppen geen optie is dus haal je hoofd uit je reet en ga actief wat doen. Schrijven of hulp zoeken om het uiteindelijk te gaan doen want hier op Fok erover lopen zaniken is enkel tijdverspilling.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_159207340
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Is er vanuit school ook de mogelijkheid tot extra ondersteuning voor studenten met een functiebeperking?
Alleen in de vorm van extra jaar studiefinanciering (al gehad, maar daar schiet ik dus alleen financieel wat mee op... maar nu ook niet meer dus eigenlijk zorgeloos jaar uitstel gekregen). Heb wel iemand die mij begeleid, maar ik durf niet meer zo goed steeds met lege handen aan te komen.
pi_159207453
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:11 schreef joyvke het volgende:

[..]

Een vriendin van mij had dit probleem ook, ik heb haar hele afstudeer periode er door heen gesleept door minstens 1 keer per week af te spreken om samen aan onze opleidingen te werken.

Wellicht is het een idee voor je om een post te maken op blackboard (of een ander programma die je opleiding gebruikt) om te kijken of iemand interesse heeft om af te spreken om samen aan school te werken ter motivatie? Tevens had zij ook ontzettende last van concentratie en had ik een schema opgesteld die bij haar pastte. Elke 15 - 20 minuten mocht ze 3 mins iets anders doen (browsen of wat dan ook), uiteindelijk had ze dit niet nodig en werd het elk uur 5 minuten wat anders doen. Dit schema is ze ook gaan gebruiken toen we niet samen waren en werd steeds makkelijker voor haar om zich tot haar schoolwerk te zetten.

Uiteindelijk is het toch iets waar je je overheen moet zetten hoe moeilijk dit ook is. Been there done that, op sociaal vlak ook. Zodra je het elke keer jezelf laat tegenhouden blijf je rondgaan in die cirkel waar je uit wil breken.

Sorry als mijn Nederlands een beetje fucked up is, zit dit met koppijn te typen. Hopelijk kun je hier iets mee al is het maar een beetje.
Ik heb inderdaad een whiteboard hangen, die nu nagenoeg leeg is... Morgen dus 'goedgekeurde' scripties doorlezen voor inspiratie weer en dan zelf weer aan de bak.
  maandag 18 januari 2016 @ 18:44:52 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_159207498
Het eerste wat je op zo'n studie leert is het maken van een plan van aanpak, nou, maak er 1 voor je leven het komende jaar. :) even door de zure appel bijten. Wees ook blij dat je niet afhankelijk bent van anderen.
pi_159207645
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:44 schreef Manke het volgende:
Het eerste wat je op zo'n studie leert is het maken van een plan van aanpak, nou, maak er 1 voor je leven het komende jaar. :) even door de zure appel bijten. Wees ook blij dat je niet afhankelijk bent van anderen.
Waarom zou ik daar blij om moeten zijn? Ik vind het juist vreselijk (en ja straks op 't werk moet je ook veel zelfstandig doen, maar heb je als het goed is nog collega's om je te ondersteunen/sparren/dollen). Onderwerp en interviews heb ik zelfstandig geregeld en ben ik wel trots op, maar het hele schrijf/denkproces nakt me. Ik heb alle groepsopdrachten e.d. succesvol doorlopen (en niet meeliftend op andermans succes) nu ben ik compleet op mezelf aangewezen en mis ik contact met oud-klasgenoten e.d. Ik werk vanuit praktische redenen niet meer op school maar op een andere stille locatie (niet thuis, dat kan ik niet) wat echt stil is. Op school lopen er door mijn vertraging niet veel meer rond, dus ken ik ook niemand, allemaal 16-jarigen voor mijn gevoel
pi_159207706
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alleen in de vorm van extra jaar studiefinanciering (al gehad, maar daar schiet ik dus alleen financieel wat mee op... maar nu ook niet meer dus eigenlijk zorgeloos jaar uitstel gekregen). Heb wel iemand die mij begeleid, maar ik durf niet meer zo goed steeds met lege handen aan te komen.
Kun je daarmee afspreken dat jullie wekelijks een korte evaluatie hebben? Als je met lege handen aankomt, heeft dat een reden, dat kan ook besproken worden.
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een whiteboard hangen, die nu nagenoeg leeg is... Morgen dus 'goedgekeurde' scripties doorlezen voor inspiratie weer en dan zelf weer aan de bak.
Waarom niet nu?
pi_159207758
Dan mis je een stukje hbo werk- en vooral denkniveau. Die scriptie is essentieel onderdeel van het behalen van je diploma, een diploma dat garant moet staan voor je mogelijkheid tot zelfstandig werken en een hbo werk- en denkniveau.

Dit dus:

quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:29 schreef Californium het volgende:
Een deel van de uitdaging in de scriptie zit m er toch ook in dat je een "grote opdracht" zelfstandig uitvoert. Er is geen enkele student die tijdens het uitvoeren geen sleur voelt of niet gedemotiveerd is. Het gaat erom hoe je daarmee omgaat en blijkbaar ga je daar de mist in. Als je aan het werk bent ben je ook echt niet 100% gemotiveerd maar kun je niet zomaar zeggen, "ja geen zin dus stik". Ik zou zeggen, zoek hulp en hou op met uitstellen. Je geeft zelf aan dat stoppen geen optie is dus haal je hoofd uit je reet en ga actief wat doen. Schrijven of hulp zoeken om het uiteindelijk te gaan doen want hier op Fok erover lopen zaniken is enkel tijdverspilling.
Ja doei.
pi_159207789
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Kun je daarmee afspreken dat jullie wekelijks een korte evaluatie hebben? Als je met lege handen aankomt, heeft dat een reden, dat kan ook besproken worden.

[..]

Waarom niet nu?
Omdat ik zo ff ga sporten om mijn hoofd te legen en 's avonds lukt het sowieso niet aan school te werken, eigenlijk de gehele studie niet gedaan alleen als ik mezelf dik in de stress had gewerkt en om 1 uur in de nacht diep moe naar bed ging, maar dat wil ik mezelf niet aan doen.. Werkdagen aanhouden gaat nog 't best, tot een uur of 16:00 uur. Dan eten en 's avonds 'vrij'.
pi_159207851
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
Dan mis je een stukje hbo werk- en vooral denkniveau. Die scriptie is essentieel onderdeel van het behalen van je diploma, een diploma dat garant moet staan voor je mogelijkheid tot zelfstandig werken en een hbo werk- en denkniveau.

Dit dus:

[..]

Heb je gelijk in, maar voor mijn gevoel wegen al die eerdere opdrachten en tentamens toch zwaarder qua wat je moest doen en kunnen, alleen wordt dat zonder scriptie dus niet erkend in waarde. Dit levert ook relatief weinig studiepunten op (15) en staat 3 maanden voor. Stages e.d. meer punten en ook veel meer tijd en was geen lang leve de lol stage.
pi_159207876
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:57 schreef Deezertje het volgende:
maar voor mijn gevoel
Fout dus.
Ja doei.
pi_159207947
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik zo ff ga sporten om mijn hoofd te legen en 's avonds lukt het sowieso niet aan school te werken, eigenlijk de gehele studie niet gedaan alleen als ik mezelf dik in de stress had gewerkt en om 1 uur in de nacht diep moe naar bed ging, maar dat wil ik mezelf niet aan doen.. Werkdagen aanhouden gaat nog 't best, tot een uur of 16:00 uur. Dan eten en 's avonds 'vrij'.
Als je overdag daadwerkelijk iets gedaan hebt kun je dat aanhouden ja. :D Als je kan FOK!ken kun je ook scripties lezen.

Hoe denk je dat je het morgen gaat aanpakken dan? Je leest die scripties, op een gegeven moment haak je half af. Aan het eind van de dag ben je er klaar mee maar ben je er eigenlijk niet echt mee bezig geweest.

edit: Eigenlijk staat er voor het afstuderen maar 3 maanden?! :o Kom op joh, zelfs al werk je op je traagst, dan red je dat makkelijk voor de zomer.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 19:02:08 ]
pi_159207974
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Fout dus.
Dit!

Je hebt een papiertje nodig voor een baan of iig voor kwijtschelden van je studieschuld... Klaar. Punt. Geen discussie mogelijk. Hou op met zeuren en ga schrijven of zoek hulp daarbij :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_159208312
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je overdag daadwerkelijk iets gedaan hebt kun je dat aanhouden ja. :D Als je kan FOK!ken kun je ook scripties lezen.

Hoe denk je dat je het morgen gaat aanpakken dan? Je leest die scripties, op een gegeven moment haak je half af. Aan het eind van de dag ben je er klaar mee maar ben je er eigenlijk niet echt mee bezig geweest.

edit: Eigenlijk staat er voor het afstuderen maar 3 maanden?! :o Kom op joh, zelfs al werk je op je traagst, dan red je dat makkelijk voor de zomer.
Het is niet dat ik de afgelopen tijd niks heb gedaan, maar ik heb eigenlijk overal 2-3x zolang over gedaan dan nodig, dus nu ff gas erop en inleveren voor feedback en nog wat opdrachten maken die zijn blijven liggen zorgt voor druk op de ketel. Daarnaast nog wel behoefte aan de rest van mijn tijd invullen qua sociale/leuke dingen. Dus overdag hard werken, 's avonds/weekend plezier.
pi_159210333
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is niet dat ik de afgelopen tijd niks heb gedaan, maar ik heb eigenlijk overal 2-3x zolang over gedaan dan nodig, dus nu ff gas erop en inleveren voor feedback en nog wat opdrachten maken die zijn blijven liggen zorgt voor druk op de ketel. Daarnaast nog wel behoefte aan de rest van mijn tijd invullen qua sociale/leuke dingen. Dus overdag hard werken, 's avonds/weekend plezier.
Misschien lees ik ergens overheen, maar doe je er zo lang over alleen vanwege demotivatie of ook omdat je het lastig vindt?

Voor de rest: studeer op een rustige plek met weinig afleiding en vraag desnoods studiegenoten of jullie samen kunnen werken. Dan kun je elkaar er ook op aanpreken als je zit te SOGgen.
pi_159213228
Zoals hierboven ook al een paar keer aangehaald is, zorg voor kleine beloningen en lage latten. Toen ik mijn scriptie moest schrijven deed ik max 2,5 uur iets achter elkaar, daarna 15 mins pauze, inclusief naar buiten, of 30 mins pauze en dan wat eten. Gun jezelf dan 'iets lekkers'. Probeer jezelf niet ook nog op te zadelen met andere dingen die 'moeten' zoals afwas ofzo.
Houd verder inderdaad een planning aan en wees niet bang deze bij te stellen. Vraag niet teveel van jezelf en blijf realistisch, maar zet er wel druk op.
Succes met je scriptie!
And the druids turn to stone...
pi_159249101
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan met inspiratie opdoen met andere scripties en het opstellen van een schema? :)

Edit: wat iemand voorstelde om elke week met je afstudeerbegeleider te zitten en/ of iemand anders, ook al heb je niets, is een goed idee. Dat motiveert misschien net wat extra's om toch iets aan te leveren.
pi_159249228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:22 schreef joyvke het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan met inspiratie opdoen met andere scripties en het opstellen van een schema? :)

Edit: wat iemand voorstelde om elke week met je afstudeerbegeleider te zitten en/ of iemand anders, ook al heb je niets, is een goed idee. Dat motiveert misschien net wat extra's om toch iets aan te leveren.
Ik heb ze inderdaad doorgelezen en ik zit blijkbaar niet eens op de verkeerde weg, dus lijkt meer een motivatie en faalangst probleem dan het niet kunnen.
pi_159249352
Je moet gewoon eens ophouden met zeiken. Je hoeft dingen niet leuk te vinden om ze te doen. Dus DOEN ipv er oeverloos over kermen en mekkeren.

Iemand anders gaat het niet voor je doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159250123
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je er straks niks mee kunt. Het is pas echt weggegooide tijd en moeite als je er ook niet eens een papiertje aan overhoudt. Doe er alles aan om af te studeren, anders krijg je er spijt van. Niet in de minste plaats vanwege een studieschuld.
pi_159250156
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:29 schreef Californium het volgende:
En dit. Verwacht niet de motivatie hier wel te vinden, maar motiveer jezelf.
pi_159250392
Jezelf een trap onder je hol geven en je studie afmaken. Meer valt er niet over te zeggen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159250548
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:32 schreef habitue het volgende:
Jezelf een trap onder je hol geven en je studie afmaken. Meer valt er niet over te zeggen.
Daar vergis je je... Er gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel over gezegd worden...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159251160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Daar vergis je je... Er gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel over gezegd worden...
Ik weet het, en waarschijnlijk ga ik het nog allemaal lezen ook. ;(
pi_159251624
Ik kan me vergissen hoor, maar je studie halen is toch een doel? Waarom dan klagen dat je geen doel hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159251721
Tuurlijk is dat een doel, er gaat een wereld voor je open als je eenmaal een papiertje hebt. Ongeacht of je direct een baan hebt of niet.

Maar ja, er wordt weer behoorlijk selectief gelezen en gereageerd door TS.
  woensdag 20 januari 2016 @ 12:39:39 #60
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159251725
Trap jezelf omhoog en ga aan de slag. Over werk moet je je geen zorgen maken, kijk eens buiten je eigen sector desnoods. Ik had de dag na mijn afstuderen een baan en groei binnen een jaar door naar een betere baan. Denk in mogelijkheden.

Ohja, zet bv de wifi uit op je laptop en je telefoon op stil/vliegtuigstand. Minder afleiding en een volledige concentratie.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_159251735
quote:

[..]

Je hoeft alleen te schrijven blijkbaar, het onderzoek is al gedaan. Dat moet je toch in twee weken van maximaal buffelen wel grotendeels voor elkaar kunnen boksen?
pi_159252523
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je hoeft alleen te schrijven blijkbaar, het onderzoek is al gedaan. Dat moet je toch in twee weken van maximaal buffelen wel grotendeels voor elkaar kunnen boksen?
In ieder geval kan er dan maar vast een eerste versie liggen inderdaad. Het meeste werk is het onderzoek tijdens een afstudeerscriptie. Het is in ieder geval een mogelijkheid tot feedback zodat je weet of je op de juiste weg zit en wie weet haalt het wat faalangst voor je weg. Zou het sowieso proberen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:06:53 #63
308349 Zandkasteel
gemaakt van zuurzand
pi_159253829
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor instelling :D

Je loopt overal excuses en uitwegen voor te zoeken. Je hebt als doel zomervakantie 2016 je scriptie ( en wat erbij hoort ) te halen. Dan doe je alles wat het kost om het te halen. Dan ga je geen slappe excuses verzinnen als 's avonds lukt het sowieso niet aan school te werken..
Met die instelling werkt dat inderdaad niet. Je bent pas vrij als je op schema loopt en die dag ook niks meer te doen hebt.

Dus minder woorden maar daden ^O^
Return to Zion
And a comet fills the sky
The Holy Roman Empire rises
Then you and I must die
pi_159254414
Klinkt als mijn leven 2-3 jaar geleden.

Bedenk allereerst wat je precies wilt: wil je je studie afmaken? Dan is je scriptie opgeven geen optie, dus moet je doorgaan. Wat heb je daarvoor nodig? Pak je zelf bij elkaar, stel doelen, organiseer hulp.
Ik heb zelf destijds een vriendin gevraagd of ik één keer per week bij haar in haar werkkamer erbij mocht zitten (zij is een gedisciplineerde ZZP'er), om mezelf minimaal één keer per week echt aan het werk te hebben (want soms was controle gewoon nodig) en daarmee een klein beetje gevoel van nut terug te krijgen :').
Daarnaast heb ik me, op aanraden van mijn scriptiebegeleider, aangesloten bij een scriptiegroep van de universiteit (begeleid door psychologen, met strakke regels). Dat was een meesterzet, want mijn doel werd niet meer: scriptie afschrijven (te groot), maar de door mijzelf geformuleerde taak van volgende week afmaken (overzichtelijk). Taak voor taak, acht maanden verder, lag daar dan eindelijk mijn scriptie. Hebben ze bij jouw studie/onderwijsinstelling niet iets dergelijks?

Je zal het zelf moeten doen, maar hulp inschakelen is geen schande...

[ Bericht 6% gewijzigd door Postbus100 op 20-01-2016 14:44:54 ]
Somebody that I used to know
pi_159299586
Ik voel gewoon aan alles dat dit een opgefokte vrijdag gaat worden ;( Normaal ga ik 's avonds naar de film maar er draait niet echt wat op een goede tijd dus ga ik vanmiddag en dus nog geen invulling voor vanavond, bankhangen geen zin in op een vrijdagavond. Sportschool is uitgestorven op vrijdagavond. En dat is best tekenend: alwéér een weekend wat gewoon voorbij gaat zonder iets leuks, niks op de planning. Date wordt pas volgende week dus ben dit weekend weer op mezelf aangewezen. En even de stad in vrijdagavond ben ik niet zo van in mijn uppie.
pi_159299591
Ja, zo kom je er wel!
Ja doei.
pi_159299599
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zo kom je er wel!
Lol nee, i know. Maar de hele week zie ik al mensen samen en op vrijdag struikel je zowat over de koppeltjes, laat staan in mijn leeftijdsgroep. Je weet gewoon dat ze elkaar op vrijdagavond/zaterdagmorgen bespringen op de bank (groot gelijk, zou ik ook doen).
pi_159299602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zo kom je er wel!
Ja doei.
pi_159299708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Lol nee, i know. Maar de hele week zie ik al mensen samen en op vrijdag struikel je zowat over de koppeltjes, laat staan in mijn leeftijdsgroep. Je weet gewoon dat ze elkaar op vrijdagavond/zaterdagmorgen bespringen op de bank (groot gelijk, zou ik ook doen).
Waarom maak je je daar überhaupt een voorstelling van? En je vult weer veel in.
pi_159299744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef Deezertje het volgende:
Ik voel gewoon aan alles dat dit een opgefokte vrijdag gaat worden ;( Normaal ga ik 's avonds naar de film maar er draait niet echt wat op een goede tijd dus ga ik vanmiddag en dus nog geen invulling voor vanavond, bankhangen geen zin in op een vrijdagavond. Sportschool is uitgestorven op vrijdagavond. En dat is best tekenend: alwéér een weekend wat gewoon voorbij gaat zonder iets leuks, niks op de planning. Date wordt pas volgende week dus ben dit weekend weer op mezelf aangewezen. En even de stad in vrijdagavond ben ik niet zo van in mijn uppie.
Ik weet wel een leuke bezigheid voor vrijdagavond! Aan je scriptie werken.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:52:37 #71
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159299762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dit blijft een klassieker.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159299795
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:D
pi_159299798
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Haha.. Ergens zou 't ook helpen als ik iemand heb die ik trots wil maken (behalve mezelf) dat ik wél aan mijn scriptie ga werken. Bijvoorbeeld mijn vriendin. Niemand kraait erna als ik het nu niet doe. Mijn vriendin zou anders kunnen zeggen: ik spreek pas met je af als je hoofdstuk 2 af hebt o.i.d. of gewoon werken aan mijn scriptie onder haar toezien als we samen zijn... (en zij bijvoorbeeld ook aan school werkt). Dat zie ik veel gebeuren, koppeltjes die samen in de bieb werken. Werkt blijkbaar goed als je partner het ook doet, dan doe je het ook maar.
pi_159299807
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Haha.. Ergens zou 't ook helpen als ik iemand heb die ik trots wil maken (behalve mezelf) dat ik wél aan mijn scriptie ga werken. Bijvoorbeeld mijn vriendin. Niemand kraait erna als ik het nu niet doe. Mijn vriendin zou anders kunnen zeggen: ik spreek pas met je af als je hoofdstuk 2 af hebt o.i.d. of gewoon werken aan mijn scriptie onder haar toezien als we samen zijn... (en zij bijvoorbeeld ook aan school werkt). Dat zie ik veel gebeuren, koppeltjes die samen in de bieb werken. Werkt blijkbaar goed als je partner het ook doet, dan doe je het ook maar.
Deezer, als we nu op R&P allemaal afspreken dat we pas weer op je reageren als je hoofdstuk 2 af hebt, zou dat dan helpen? Dan kun je ons trots maken.
pi_159299823
quote:

[..]

Je bent echt op zoek naar een vervangster voor je moeder he?
pi_159299840
quote:

[..]

Allemachtig, je weet ook alles daarop te betrekken. Ik heb mijn bachelorthese maar om een reden kunnen afronden, en dat is door mijn eigen inzet en discipline. Niet omdat mijn vriend trots op me zou zijn, of mijn ouders. Wat ze wel zijn (en dat is fijn), maar de motivatie moet vanuit jezelf komen. Leer jezelf motiveren.
pi_159299847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:58 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je bent echt op zoek naar een vervangster voor je moeder he?
Mijn moeder roept niet dat ik aan mijn scriptie moet hoor. En ik kan prima voor mezelf zorgen, koken, wassen etc. Dus daar zoek ik geen vervanger voor. Wel om het samen gezellig te hebben, dat er iemand is als je straks thuiskomt etc.
pi_159299853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn moeder roept niet dat ik aan mijn scriptie moet hoor. En ik kan prima voor mezelf zorgen, koken, wassen etc. Dus daar zoek ik geen vervanger voor. Wel om het samen gezellig te hebben, dat er iemand is als je straks thuiskomt etc.
Ergens hoop ik dat je een relatie krijgt. En dat je hier komt klagen wat een gezeik je iedere dag aan moet horen.
pi_159299860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Allemachtig, je weet ook alles daarop te betrekken. Ik heb mijn bachelorthese maar om een reden kunnen afronden, en dat is door mijn eigen inzet en discipline. Niet omdat mijn vriend trots op me zou zijn, of mijn ouders. Wat ze wel zijn (en dat is fijn), maar de motivatie moet vanuit jezelf komen. Leer jezelf motiveren.
Jij wilt toch ook niet zien/denken dat je vriend je een watje vind omdat je je scriptie niet afmaakt? Dus maak je hem toch iets sneller af. Kans is groot dat de relatie daarop strand hoor. Als je nu al dingen niet afmaakt.. (en ja ik dus ook).
pi_159299862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:02 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ergens hoop ik dat je een relatie krijgt. En dat je hier komt klagen wat een gezeik je iedere dag aan moet horen.
In het begin is alles nog leuk toch ;)
pi_159299873
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je sommige topics op fok moet geloven, niet...
pi_159299883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat je treft he. Soms klikt het maar voor een paar dates en ben je er daarna klaar mee. Kan je weer opnieuw beginnen.
pi_159299886
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je sommige topics op fok moet geloven, niet...
Ik weet dat ik mezelf moet motiveren, maar er gebeurd niks als ik het niet doe (helaas). Ja nog steeds geen diploma, maar verder niks. niemand gaat dood, 't zal niemand een zorg wezen en ik krijg niet eerder een relatie als ik 'm wel afrond.
pi_159299915
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik weet dat ik mezelf moet motiveren, maar er gebeurd niks als ik het niet doe (helaas). Ja nog steeds geen diploma, maar verder niks. niemand gaat dood, 't zal niemand een zorg wezen en ik krijg niet eerder een relatie als ik 'm wel afrond.
Rond nou maar gewoon je studie af. Dat gejank over andere stelletjes heeft daaar niks mee te maken. Zo'n diploma is altijd goed om te hebben wat je daarna ook gaat doen. Je hebt je studiegeld toch al betaald dus niet zo zaniken en jezelf zielig vinden, gewoon DOEN.
pi_159299920
quote:

[..]

Ik denk dat vrouwen eerder vallen op mannen die wel een diploma kunnen halen dan op dropouts zonder baan die zichzelf niet kunnen motiveren om dit soort belangrijke zaken even te regelen.

Maar goed, dat denk ik maar, in jouw belevingswereld is dat vast heel anders. Veel succes ermee he!
pi_159299937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij wilt toch ook niet zien/denken dat je vriend je een watje vind omdat je je scriptie niet afmaakt? Dus maak je hem toch iets sneller af. Kans is groot dat de relatie daarop strand hoor. Als je nu al dingen niet afmaakt.. (en ja ik dus ook).
Fijn dat je voor mij en mijn vriend probeert te denken.

Maar nee, ik heb daar op geen enkel moment aan gedacht. Alleen wat ik van mezelf zou vinden als ik het niet had afgemaakt.
pi_159299938
quote:

[..]

Maar wel een baan, en met een baan verdien je geld, met geld kan je op jezelf gaan wonen, rijbewijs halen, reizen, mensen ontmoeten.
pi_159299942
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:08 schreef habitue het volgende:

[..]

Rond nou maar gewoon je studie af. Dat gejank over andere stelletjes heeft daaar niks mee te maken. Zo'n diploma is altijd goed om te hebben wat je daarna ook gaat doen. Je hebt je studiegeld toch al betaald dus niet zo zaniken en jezelf zielig vinden, gewoon DOEN.
Gaat helaas niet zo makkelijk als je reeds 25 bent en iedereen altijd heeft geroepen: 'komt goed' en je nog steeds zonder relatie zit en de rest om je heen wel al een relatie heeft (zelfs de mensen waar je 't niet van verwacht) en sommige al samenwonen/trouwen.
pi_159299949
quote:

[..]

Je. moet. het. voor. jezelf. doen. en. willen.
pi_159299953
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Gaat helaas niet zo makkelijk als je reeds 25 bent en iedereen altijd heeft geroepen: 'komt goed' en je nog steeds zonder relatie zit en de rest om je heen wel al een relatie heeft (zelfs de mensen waar je 't niet van verwacht) en sommige al samenwonen/trouwen.
Gast. Ik zat tegen de 25 aan toen ik m'n eerste vriendin kreeg, daarvoor bijna geen enkele ervaring met vrouwen gehad. Stop toch eens met dat gejank. :')
pi_159299990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Gast. Ik zat tegen de 25 aan toen ik m'n eerste vriendin kreeg, daarvoor bijna geen enkele ervaring met vrouwen gehad. Stop toch eens met dat gejank. :')
Dus ik moet maar accepteren dat ik niet weet wanneer ik liefde tegenkom en ondertussen mezelf moet motiveren om studie af te ronden terwijl er niemand op mij wacht? Het klikt ongelooflijk needy en kansloos, maar een relatie/geliefde als stok achter de deur houden om 't toch maar te doen werkt bij mij. Geen vooruitzicht op liefde/relaties in een tijd dat je toch al op jezelf bent aangewezen werkt dan niet mee.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:15:32 #92
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159299997
Je opent dus dit topic om in de sleur te blijven, begrijp ik? Ik dacht te doorbreken. Gekke ik :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159300013
Misschien moet je de sleur doorbreken met die zelfmedelijden topics hier te openen.
Dat constante gezeik p een online forum over hoe het leven je tegen zit.
Dat niks lukt en je niks kan.

Rot op.

Ga in Ghana in een tentenkamp wonen of iets. Ga wat doen slappe zak.
In alle tijd die je hier heb weg zitten zeiken en thuis zielig hebt zitten zijn had je drie studies kunnen doen, 8 relaties kapot kunnen neuken en daarnaast een succesvolle carrière kunnen hebben nadat Robert Schumacher je een beetje knappe kop heeft gegeven.

Kortom! Rot op en ga iets doen zeikstraal. Jij zielig? Laat me niet lachen.
Je doet het zelf. De grootste les in nederigheid zou je goed doen.
pi_159300022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus ik moet maar accepteren dat ik niet weet wanneer ik liefde tegenkom en ondertussen mezelf moet motiveren om studie af te ronden terwijl er niemand op mij wacht? Het klikt ongelooflijk needy en kansloos, maar een relatie/geliefde als stok achter de deur houden om 't toch maar te doen werkt bij mij. Geen vooruitzicht op liefde/relaties in een tijd dat je toch al op jezelf bent aangewezen werkt dan niet mee.
Ja, dat moet je inderdaad maar accepteren dat je niet weet wanneer je 'liefde' tegenkomt. Je hebt er namelijk weinig invloed op behalve veel in contact komen met mensen. Daarnaast is het ook compleet oneerlijk om deze verantwoordelijkheid op de schouders van je vriendin te leggen. Je maakt haar verantwoordelijk voor je eigen geluk, dat is niet hoe het werkt in een gezonde relatie.
pi_159300023
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:15 schreef SonicVolcano het volgende:
Je opent dus dit topic om in de sleur te blijven, begrijp ik? Ik dacht te doorbreken. Gekke ik :)
Op een gegeven moment zal ik wel inzien dat ik écht zelf aan de bak moet, worden 't kutmaanden en ineens kom ik iemand tegen... Maar voor nu is elke dag alleen eindigen nog kut. Ik wil ook een stille liefde, iemand die je al een tijdje leuk vind, uitkijken naar het weekend ipv denken 'kut, weekend. weer wachten tot het maandag is'
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:18:18 #96
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159300024
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je. moet. het. voor. jezelf. doen. en. willen.
Rumag vindt dit leuk.
pi_159300029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Iedereen die wel ervaring heeft weet ook dat die ervaring helemaal niet zo belangrijk is, maar dat is voor de ervaringlozen weer lastig om te bevatten.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:19:13 #98
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159300033
Ik snap deze man wel. Nu ga ik pas op mijn 25ste (misschien) aan mijn PhD kunnen beginnen. Als ik een lieve vrouw aan mijn zijde had gehad, dan had ik me daar minder druk over hoeven maken en had ik al op mijn 23ste mijn PhD gestart. Die ongein leidt alleen maar af. Zodra je iemand naast je hebt, maak je je minder druk.

Maar anderzijds snap ik niet dat je geen intrinsieke motivatie kent. Is het vakgebied / de studie dermate oninteressant dat je je niet weet te motiveren?
pi_159300038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zal ik wel inzien dat ik écht zelf aan de bak moet, worden 't kutmaanden en ineens kom ik iemand tegen... Maar voor nu is elke dag alleen eindigen nog kut. Ik wil ook een stille liefde, iemand die je al een tijdje leuk vind, uitkijken naar het weekend ipv denken 'kut, weekend. weer wachten tot het maandag is'
Wat heb je gedaan nadat je die scripties anderen hebt gelezen? Heb je verder gewerkt aan je eigen stukken?
pi_159300057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:19 schreef krulbrullie het volgende:
Ik snap deze man wel. Nu ga ik pas op mijn 25ste (misschien) aan mijn PhD kunnen beginnen. Als ik een lieve vrouw aan mijn zijde had gehad, dan had ik me daar minder druk over hoeven maken en had ik al op mijn 23ste mijn PhD gestart. Die ongein leidt alleen maar af. Zodra je het hebt, maak je je minder druk.

Maar anderzijds snap ik niet dat je geen intrinsieke motivatie kent. Is het vakgebied / de studie dermate oninteressant dat je je niet weet te motiveren?
Banenvooruitzicht is ronduit belabberd, maar daar heeft iedereen last van hoor. En ik weet ook gewoon niet waar ik in mijn leven naar toe wil. Zou 't liefst mijn spullen pakken en de wereld doorreizen, maar ja... blijf een watje op dat gebied.
pi_159300072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan nadat je die scripties anderen hebt gelezen? Heb je verder gewerkt aan je eigen stukken?
Ja, steekwoorden opgeschreven van dingen die ik moet uitwerken. Zit in mijn hoofd, maar er zitten zoveel dingen in mijn hoofd die mij afleiden (relatie, wat te doen vanavond, waar wil ik heen met mijn leven...) dat ik de goede gedachten over studie er niet uit krijg op papier.
pi_159300076
quote:

[..]

Als je gebrek aan sociale skills en de onwil om daaraan te werken al geen complete turn off was, was het feit dat je mij gebruikt als stok achter de deur voor het afmaken van JOUW scriptie dat wel. 8)7
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:23:31 #103
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159300079
quote:

[..]

Ik wil ook een lieve vriendin, maar die heb ik nou eenmaal niet. Liefde laat zich niet voorspellen en staat niet van tevoren vast. Vaak is het toeval en je moet wat geluk hebben. Dat geforceerde helpt in ieder geval niet. Je moet je prioriteiten anders rangschikken.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:23:42 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159300083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:19 schreef krulbrullie het volgende:
Ik snap deze man wel. Nu ga ik pas op mijn 25ste (misschien) aan mijn PhD kunnen beginnen. Als ik een lieve vrouw aan mijn zijde had gehad, dan had ik me daar minder druk over hoeven maken en had ik al op mijn 23ste mijn PhD gestart. Die ongein leidt alleen maar af. Zodra je iemand naast je hebt, maak je je minder druk.

Volgens geeft iemand naast je juist eerder afleiding en evt extra gedoe. Dus dan zou je. PhD echt niet ineens eerder gestart zijn :')
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:24:14 #105
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159300091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Banenvooruitzicht is ronduit belabberd, maar daar heeft iedereen last van hoor. En ik weet ook gewoon niet waar ik in mijn leven naar toe wil. Zou 't liefst mijn spullen pakken en de wereld doorreizen, maar ja... blijf een watje op dat gebied.
Tuurlijk, hoeft niet meteen een vaste relatie te zijn waarmee je Vinex-huisje, boompje beestje hebt. Beetje reizen met iemand is al super, maar met wie?

Ik weet juist wel waar ik in het leven naar toe wil, maar soms eens een beetje afleiding hebben in het weekend, het hoeft niet lang te duren, zou al helpen om beter te studeren. Nu kwakkel ik maar wat voor, net als jij. Ik heb mijn hobbies, ik speel piano, ik sport etc. Maar ik blijf 24/7 met de gedachte "wel of geen PhD" zitten. Dat is funest. Een beetje sociaal contact met een leuke vrouw zou de boel verlichten en mij op andere gedachten kunnen brengen.
pi_159300098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je kan altijd nog (tijdelijk) een ander vakgebied instromen, bij mijn vorige werkgever zat de hele testafdeling vol met biologen, scheikundigen, leraren etc. Het HBO/WO papiertje was voor hun alleen van belang om het denkniveau aan te tonen.

Qua reizen kan ik je alleen maar vertellen dat het aan te raden is. Gewoon doen en ga er een aantal maanden op uit.
pi_159300107
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Als je gebrek aan sociale skills en de onwil om daaraan te werken al geen complete turn off was, was het feit dat je mij gebruikt als stok achter de deur voor het afmaken van JOUW scriptie dat wel. 8)7
Ik moet 't nog steeds zelf doen, maar ga 't sneller doen als ik weet dat ik ergens heb om naar uit te kijken, een leuke avond.. samen weekje weg etc.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:25:44 #108
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159300109
Zorg eerst maar dat je van jezelf houdt, want dat doe je niet.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:27:32 #109
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159300131
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens geeft iemand naast je juist eerder afleiding en evt extra gedoe. Dus dan zou je. PhD echt niet ineens eerder gestart zijn :')
Is niet verkeerd om eens op andere gedachten te worden gebracht. Alleen maar aan studie en carrière denken is funest. Een soort langspeelplaat wordt het dan. Ik weet ook niet of ik een vriendin aan kan, maar ik wil iemand zo 1x per week en dat we dan wat leuks gaan doen.
pi_159300147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:27 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Is niet verkeerd om eens op andere gedachten te worden gebracht. Alleen maar aan studie en carrière denken is funest. Een soort langspeelplaat wordt het dan. Ik weet ook niet of ik een vriendin aan kan, maar ik wil iemand zo 1x per week en dat we dan wat leuks gaan doen.
Girlfriend experience.
pi_159300157
quote:

[..]

Dit ja. Een beetje afleiding kan geen kwaad. Nu ben ik ALTIJD op mezelf. Wordt gek van mijn eigen gedachten. Kan er nergens met niemand over praten behalve hier dan. Niemand om ervaringen uit te wisselen over scripties, het echte leven, dat het allemaal wel meevalt zonder vriendin etc.
pi_159300165
Je houdt wel van kersjes, niet?
Ja doei.
pi_159300167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dit ja. Een beetje afleiding kan geen kwaad. Nu ben ik ALTIJD op mezelf. Wordt gek van mijn eigen gedachten. Kan er nergens met niemand over praten behalve hier dan. Niemand om ervaringen uit te wisselen over scripties, het echte leven, dat het allemaal wel meevalt zonder vriendin etc.
Ga vrienden maken dan. Of denk je dat je toekomstige vriendin altijd op je gemekker zit te wachten?
pi_159300168
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ik wil ook een lieve vriendin, maar die heb ik nou eenmaal niet. Liefde laat zich niet voorspellen en staat niet van tevoren vast. Vaak is het toeval en je moet wat geluk hebben. Dat geforceerde helpt in ieder geval niet. Je moet je prioriteiten anders rangschikken.
Dit.
pi_159300179
quote:

[..]

En toch wil je geen vrienden of doe je geen moeite om je sociale netwerk uit te breiden.
pi_159300190
quote:

[..]

Precies. Minder tijd juist om aan bepaalde dingen te werken. Dan gaat Deezer liever met zijn vriendin samen zijn dan aan zijn scriptie werken.
pi_159300228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Je houdt wel van kersjes, niet?
_O-
pi_159300246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet 't nog steeds zelf doen, maar ga 't sneller doen als ik weet dat ik ergens heb om naar uit te kijken, een leuke avond.. samen weekje weg etc.
Je zegt net dat ze dan niet met je mag afspreken tot je hoofdstuk 2 af hebt. Anyway, advies om uit de sleur te komen, gewoon 7 dagen per week, 10 uur per dag aan je scriptie werken. Gegarandeerd binnen een maand klaar, dan kan je je dan focussen op je sociale leven.
pi_159300270
quote:

[..]

Waarom uitstellen waar je ook vanaf vandaag naartoe kunt werken? Hou op met die passieve houding. Hopen dat dingen je overkomen, dat anderen je motiveren. Pak het leven bij de strot en maak er zelf wat van.
pi_159300303
Ik zou dit topic op slot kunnen gooien tot vanmiddag 4 uur, en je hebt maar aan je scriptie te werken ipv posten hier. Je kunt ook een studieban aanvragen door te mailen naar forum@fok.nl met uitleg tot wanneer je die ban wilt, zodat je in elk geval deze afleiding niet meer hebt.
Ja doei.
pi_159300325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou dit topic op slot kunnen gooien tot vanmiddag 4 uur, en je hebt maar aan je scriptie te werken ipv posten hier. Je kunt ook een studieban aanvragen door te mailen naar forum@fok.nl met uitleg tot wanneer je die ban wilt, zodat je in elk geval deze afleiding niet meer hebt.
Dit is net een girlfriend experience. _O-

sorry ;(
pi_159300344
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Rumag vindt dit leuk.
SPOILER
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 09:54:36 #123
5428 crew  miss_sly
pi_159300501
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb jij je hele leven alles gedaan en gelaten voor beloningen en straffen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159300537
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dit zou top zijn. Gewoon Deezer elke ochtend even bannen, en dan mag hij vanaf 20.00 uur weer posten, maar alleen als hij vooruitgang heeft laten zien met zijn scriptie.
pi_159300559
quote:

[..]

Ja, dat moet je maar accepteren ja. Wat er niet is, dat is er niet.
pi_159300677
Vandaag twee uurtjes werken aan scriptie en daarna naar de film.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 10:07:53 #127
5428 crew  miss_sly
pi_159300694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
Zo zo, jij hebt grootse plannen voor je toekomst.
pi_159300698
Wauw, twee hele uren.
pi_159300699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb jij je hele leven alles gedaan en gelaten voor beloningen en straffen?
Ik ben niet verwend hoor maar het hielp wel als ik wist dat ik er een cijfer voor kreeg.
pi_159300721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo zo, jij hebt grootse plannen voor je toekomst.
Anders ging ik vanavond maar dan draait er niks goed. In het weekend moet ik dokken voor mijn OV :P
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 10:13:03 #131
5428 crew  miss_sly
pi_159300766
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben niet verwend hoor maar het hielp wel als ik wist dat ik er een cijfer voor kreeg.
Dat heeft niets met verwennen te maken, maar wel met het grondig killen van je intrinsieke motivatie. Zie hier het resultaat.
pi_159300770
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Anders ging ik vanavond maar dan draait er niks goed. In het weekend moet ik dokken voor mijn OV :P
Ze heeft het over de 2 uurtjes werk voor je scriptie denk ik.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 10:14:19 #133
5428 crew  miss_sly
pi_159300782
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan ga je na de film nog 2 uurtjes aan je scriptie werken. En plan je voor het weekend ook nog eens 4-6 uur. Het hoeft niet propvol, maar plan gewoon een paar uur. Doet je goed, kun je niet bezig zijn met allerlei onzin en frustraties, maakt de verveling minder, en brengt je toekomst dichterbij.

win-win.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:30:24 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159300984
quote:

[..]

Daarvoor heb je ook gewone vrienden
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:46:15 #135
308349 Zandkasteel
gemaakt van zuurzand
pi_159301199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
Soms vraag ik me af of dit geen grote troll is :'(

Hoe kun je jezelf serieus nemen met die instelling.
Beter gezegd, hoe kunnen andere mensen je serieus nemen met die instelling.
Return to Zion
Then you and I must die
pi_159301359
quote:

[..]

Heb je geen vrienden? Je/het klinkt nu zo zielig namelijk...

En je legt teveel nadruk op het krijgen van een vriendin, heb al wel wat meer dingen voorbij zien komen van je. Té hard opzoek zijn werkt alleen maar averechts.

Met deze instelling en mentaliteit jaag je de 1e beste date gelijk weg na date #1
pi_159301374
Ga langs bij een studentenpsycholoog en vraag of ze iets als een afstudeergroep hebben.

Een groep studenten die allemaal moeite hebben met de laatste loodjes en dan wekelijks oid bij elkaar komen om elkaar te steunen/motiveren en elkaar helpen realistische doelen op te stellen. Klinkt vaag, maar werkt goed.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159301384
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:58 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Heb je geen vrienden? Je/het klinkt nu zo zielig namelijk...
Nop
pi_159301402
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nop
Lastig.. hoe komt dat zo?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:01:01 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159301404
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nop
Die wil je toch niet?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:30:36 #141
452762 Wh00pWh00p
Time is long but life is short
pi_159301955
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:00 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Lastig.. hoe komt dat zo?
nee niet weer aub..... staat het hele forum al vol mee :'(
pi_159302170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:30 schreef Wh00pWh00p het volgende:

[..]

nee niet weer aub..... staat het hele forum al vol mee :'(
Sorry!

Kan het me namelijk niet voorstellen hoe dat nou mogelijk is? :o
pi_159302783
Dat met die scriptie herken ik wel. Het kan erg lastig zijn om jezelf te motiveren voor iets waar je een gruwelijke hekel aan hebt, zeker als dat nog eens gepaard gaat met faalangst. Je moet jezelf voorstellen dat er miljoenen mensen zijn in Nederland die zo'n papiertje halen, dus waarom jij niet? Ik kan je één ding verzekeren: die deadline voor de zomer is dichterbij dan je denkt en op deze manier gaat het echt niet lukken. Heb je geen begeleider waarmee je kunt afspreken dat je elke week of om de twee weken een deel laat zien, dan heb je in ieder geval een stok achter de deur. Het lijkt nu nog ver weg, maar dat is het gevaarlijke er aan. Van uitstel komt afstel.

Dat je het ontbreken van motivatie gaat linken naar het ontbreken van een vriendin is echt een illusie. Dat je andere mensen trots wil maken is zeker een mooi doel, maar dat mag nooit een hoofddoel worden. Je doet het voor jezelf en niet voor een ander. Ga naar school en zoek hulp! School is er om je te helpen, niet om je dwars te zitten.

Ik vind sommige reacties een klein beetje overdreven, maar ik begrijp het wel. Je hebt een enorme schop onder je kont nodig. Maar wees ook niet te streng voor jezelf. Je kunt nu wel hoge doelen gaan stellen, maar als de laatste maanden niets uit je handen is gekomen is de kans klein dat dat nu wel gaat lukken. Wees trots op de progressie die je per dag maakt, ook al bestaat dat maar uit twee uur werken. Als je dat elke dag weet vol te houden kom je ook aan 14 uur per week en daarmee schiet je scriptie al aardig op, mits je een beetje vlot schrijft natuurlijk.

Ik wou dat ik je een enorme knuffel kon geven, want dat is volgens mij echt waar jij aan toe bent. Je bent telkens op zoek naar erkenning en troost, maar die enorme muur van je zit in de weg. Je geeft telkens de schuld aan een ander. Er kunnen honderden mensen op je reageren dat jij fout zit, maar je reageert bijna alleen op de reacties waar je jezelf in kunt herkennen. Natuurlijk is dat belangrijk, maar zo kom je écht geen steek verder. Zoek hulp, dit kun je niet alleen.
pi_159303209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:18 schreef Bananenpap het volgende:
Dat met die scriptie herken ik wel. Het kan erg lastig zijn om jezelf te motiveren voor iets waar je een gruwelijke hekel aan hebt, zeker als dat nog eens gepaard gaat met faalangst. Je moet jezelf voorstellen dat er miljoenen mensen zijn in Nederland die zo'n papiertje halen, dus waarom jij niet? Ik kan je één ding verzekeren: die deadline voor de zomer is dichterbij dan je denkt en op deze manier gaat het echt niet lukken. Heb je geen begeleider waarmee je kunt afspreken dat je elke week of om de twee weken een deel laat zien, dan heb je in ieder geval een stok achter de deur. Het lijkt nu nog ver weg, maar dat is het gevaarlijke er aan. Van uitstel komt afstel.

Dat je het ontbreken van motivatie gaat linken naar het ontbreken van een vriendin is echt een illusie. Dat je andere mensen trots wil maken is zeker een mooi doel, maar dat mag nooit een hoofddoel worden. Je doet het voor jezelf en niet voor een ander. Ga naar school en zoek hulp! School is er om je te helpen, niet om je dwars te zitten.

Ik vind sommige reacties een klein beetje overdreven, maar ik begrijp het wel. Je hebt een enorme schop onder je kont nodig. Maar wees ook niet te streng voor jezelf. Je kunt nu wel hoge doelen gaan stellen, maar als de laatste maanden niets uit je handen is gekomen is de kans klein dat dat nu wel gaat lukken. Wees trots op de progressie die je per dag maakt, ook al bestaat dat maar uit twee uur werken. Als je dat elke dag weet vol te houden kom je ook aan 14 uur per week en daarmee schiet je scriptie al aardig op, mits je een beetje vlot schrijft natuurlijk.

Ik wou dat ik je een enorme knuffel kon geven, want dat is volgens mij echt waar jij aan toe bent. Je bent telkens op zoek naar erkenning en troost, maar die enorme muur van je zit in de weg. Je geeft telkens de schuld aan een ander. Er kunnen honderden mensen op je reageren dat jij fout zit, maar je reageert bijna alleen op de reacties waar je jezelf in kunt herkennen. Natuurlijk is dat belangrijk, maar zo kom je écht geen steek verder. Zoek hulp, dit kun je niet alleen.
Thanks voor je post! Niet omdat je in mijn straatje lult of zegt wat ik wil horen, maar ik heb daar inderdaad behoefte aan. En verhip: vandaag is het 'world hug day'... :)
pi_159303226
Dat was gisteren. Je hebt 't dus gemist.
Ja doei.
pi_159303272
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit zou top zijn. Gewoon Deezer elke ochtend even bannen, en dan mag hij vanaf 20.00 uur weer posten, maar alleen als hij vooruitgang heeft laten zien met zijn scriptie.
Klein, klein kleutertje, wat doe je hier op FOK... :D :D :D
pi_159303323
Nou hup Deezer, aan de scriptie. Wat let je nog? Flink doorwerken, kun je vanavond naar de film. *gaat zelf ook maar eens studeren*
pi_159303333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Dat was gisteren. Je hebt 't dus gemist.
Lol, was vanmorgen TT op mijn timeline. Maar goed dat ik het niet heb voorgesteld aan iemand vandaag, extra akward..
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:16:12 #149
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159303883
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daarvoor heb je ook gewone vrienden
Zeker, dat is ook wat ik wil. Gewoon iemand om iets mee te gaan doen. Maakt niet uit wat. Als ze met meerdere mannen omgaat, vind ik dat ook geen probleem.
quote:

[..]

Nog even terugkomend hierop. Als dit waar zou zijn, waarom bedankt dan elke student of PhD student in zijn scriptie zijn vriendin / haar vriend? Meestal is in het voorwoord ruimte hiervoor en dan zeggen "Als laatste en zeker niet het onbelangrijkste, wil ik mijn vriend / vriendin bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun als ik het even niet meer zag zitten." Meestal in het Engels dan, maar goed, de boodschap is duidelijk.

Nou, dat heb ik nooit gehad. Ik heb mijn scriptie in mijn eentje geschreven. Is ook mogelijk, maar ik kijk er niet naar uit om mijn PhD in mijn eentje te gaan schrijven.
pi_159304051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:16 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Zeker, dat is ook wat ik wil. Gewoon iemand om iets mee te gaan doen. Maakt niet uit wat. Als ze met meerdere mannen omgaat, vind ik dat ook geen probleem.

[..]

Nog even terugkomend hierop. Als dit waar zou zijn, waarom bedankt dan elke student of PhD student in zijn scriptie zijn vriendin / haar vriend? Meestal is in het voorwoord ruimte hiervoor en dan zeggen "Als laatste en zeker niet het onbelangrijkste, wil ik mijn vriend / vriendin bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun als ik het even niet meer zag zitten." Meestal in het Engels dan, maar goed, de boodschap is duidelijk.

Nou, dat heb ik nooit gehad. Ik heb mijn scriptie in mijn eentje geschreven. Is ook mogelijk, maar ik kijk er niet naar uit om mijn PhD in mijn eentje te gaan schrijven.
Want iedere student of PhD student heeft een vriend of vriendin ?

Natuurlijk.
pi_159304160
Het hebben van een vriend/vriendin kan natuurlijk voor een steuntje in de rug zorgen in tijden dat je het even niet ziet zitten met je PhD/scriptie. Maar het is natuurlijk bullshit dat je het uitstellen/falen van zo iets gaat steken op het feit dat je single bent. Dan vind je vooral jezelf heel zielig.
pi_159304218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:29 schreef Bananenpap het volgende:
Het hebben van een vriend/vriendin kan natuurlijk voor een steuntje in de rug zorgen in tijden dat je het even niet ziet zitten met je PhD/scriptie. Maar het is natuurlijk bullshit dat je het uitstellen/falen van zo iets gaat steken op het feit dat je single bent. Dan vind je vooral jezelf heel zielig.
Je bent in die periode al op jezelf aangewezen (jij moet m schrijven) dus geen geliefde en geen vrienden sta je er ècht alleen voor en als je dan om je heen wel happy people ziet...
pi_159304249
Ga eens werken man. Als je net zoveel tijd zou steken in werken als in hetzelfde riedeltje hier te blijven herhalen had je al 10 scripties kunnen schrijven dit jaar.
Ja doei.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:35:14 #154
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_159304305
quote:

[..]

Daarmee bedoelen mensen dat ze het op prijs stelden dat hun vriend/vriendin er geen probleem van maakte als ze voor de zoveelste keer de halve nacht of het weekend op het lab doorbrachten.
pi_159304325
Ik blijf het zeggen; professionele hulp is een stap in de goede richting, deezertje.
pi_159304466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:36 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik blijf het zeggen; professionele hulp is een stap in de goede richting, deezertje.
Mijn ogen begeven zich iedere dag wel meer naar een rivier die bijna overstroomt.. Emotioneel wrak als een meid bijna
pi_159304487
quote:

[..]

[..]

Inderdaad die laatste drie maanden voor het inleveren van mijn PhD thesis dat ik een vriend had hebben mijn PhD in zijn geheel mogelijk gemaakt. :')

Kom op zeg, het dankwoord is gewoon de mogelijkheid om in gedrukte vorm een keer iets liefs te zeggen tegen iedereen in je leven.
Why do dishes when you can do daiquiris?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:43:33 #158
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_159304502
quote:

[..]

Zou je denken, maar mijn sector ligt enorm op zijn gat en 1 op de 5 zit werkloos thuis (ook veel afgestudeerde studenten van mijn en andere opleidingen, werkervaringsplekken e.d.). Dus dat komt mijn motivatie niet ten goede.
Oftewel 4 op de 5 is aan het werk. Dat zijn behoorlijke cijfers.

quote:
Ook telt ervaring meer dan je papiertje als ik de vacatureteksten mag geloven, want bijna nergens vragen ze om een afgeronde studie. Je hebt het in je of niet in deze sector
Ook dat is overal zo.

Ik ken je topics verder niet, maar zoals ik het lees heb je gewoon een schop onder je gat nodig.

Je bent 25 en nog steeds aan het studeren. Ik neem regelmatig sollicitatie gesprekken af en beoordeel CV's voor vacatures intern. Iemand die met 25 net klaar is met school, moet voor mij al met een goed verhaal komen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_159304697
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:42 schreef MissGump het volgende:

[..]

Inderdaad die laatste drie maanden voor het inleveren van mijn PhD thesis dat ik een vriend had hebben mijn PhD in zijn geheel mogelijk gemaakt. :')

Kom op zeg, het dankwoord is gewoon de mogelijkheid om in gedrukte vorm een keer iets liefs te zeggen tegen iedereen in je leven.
Op de dedication pagina van mijn proefschrift staat gewoon "this is for me". 8-)

Al zal ik in het dankwoordgedeelte ook m'n man nog wel bedanken, net als m'n supervisors, veldwerkorganisatie, familie, onderzoeksdeelnemers....
Ja doei.
pi_159304884
In welke sector je ook werkt en wat je functie daarin ook is je zult nooit voordeel hebben van een gesjeesde studie. Afmaken die handel dus.
pi_159304887
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je bent in die periode al op jezelf aangewezen (jij moet m schrijven) dus geen geliefde en geen vrienden sta je er ècht alleen voor en als je dan om je heen wel happy people ziet...
Maar die 'happy people' kunnen net zo goed een scriptie niet halen of ongemotiveerd zijn. Waarom denk jij toch zo dat een vriendin gelijk staat aan motivatie en geluk. Het komt echt wel goed hoor, maar je moet echt nodig eens in de spiegel kijken.

Zou je alsjeblieft eens kunnen reageren op de volgende vraag: Waarom leg jij de schuld telkens bij anderen?
pi_159304996
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:43 schreef avotar het volgende:

Je bent 25 en nog steeds aan het studeren. Ik neem regelmatig sollicitatie gesprekken af en beoordeel CV's voor vacatures intern. Iemand die met 25 net klaar is met school, moet voor mij al met een goed verhaal komen.
Muah, dat vind ik wat overdreven. Zo zeldzaam is een 25-jarige student ook weer niet. Het is wat anders als er gigantische gaten in een CV zitten of als iemand acht jaar over één opleiding heeft gedaan.

Edit: Maar de tijd begint wel te tikken, dat vind ik wel.
pi_159305008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar die 'happy people' kunnen net zo goed een scriptie niet halen of ongemotiveerd zijn. Waarom denk jij toch zo dat een vriendin gelijk staat aan motivatie en geluk. Het komt echt wel goed hoor, maar je moet echt nodig eens in de spiegel kijken.

Zou je alsjeblieft eens kunnen reageren op de volgende vraag: Waarom leg jij de schuld telkens bij anderen?
Schuld niet maar heb weinig zelfvertrouwen. Zie dus niet in wat ik te bieden heb of wat mensen waarderen in mij omdat ik met niemand meer contact heb. Groepjes studenten die elkaar groeten, groeten mij niet want ze kennen mij niet en ik dring mezelf niet op.
pi_159305062
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Schuld niet maar heb weinig zelfvertrouwen. Zie dus niet in wat ik te bieden heb of wat mensen waarderen in mij omdat ik met niemand meer contact heb. Groepjes studenten die elkaar groeten, groeten mij niet want ze kennen mij niet en ik dring mezelf niet op.
Aan zelfvertrouwen valt zeker wat te doen. Heb je wel eens een SWOT-analyse van jezelf gemaakt? Ik denk dat je genoeg talenten en goede punten hebt, maar dat je je teveel concentreert op je eenzaamheid en anti-socialiteit.

En groet jezelf wel mensen? Neem je überhaupt wel eens het eerste initiatief? Er is niets zo irritant aan mensen die altijd maar afwachten.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 14:05:49 #165
5428 crew  miss_sly
pi_159305076
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus moet je professionele hulp zoeken.
pi_159305091
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het idee van de scriptie is juist dat je die zelfstandig schrijft. Tuurlijk is het fijn als een mogelijke relatie het tolereert dat je nachtenlang werkt aan je scriptie/onderzoek, maar dat is een fijne bijkomstigheid en geen must. Ik snap ook wel dat je doelt op steun van anderen, maar JIJ moet uiteindelijk die scriptie schrijven.

Maar goed, wat doe je hier nog, schrijven jij!!! (ga ik ook weer verder, goed?)
(Heb je hoofdstuk 2 al af?)
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:07:41 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159305114
quote:

Om dezelfde reden als dat bv ouders worden bedankt fo gewone vrienden. Omdat ze je geholpen hebben of je chagrijnige staat hebben geaccepteerd of als bedankje dat ze je nog lief vidnen ondanks dat je geen tijd had omdat je zo druk was met je scriptie.

Je PhD zal je ook in je eentje moeten schrijven, een partner gaat dat eecht niet voor je doen Die zal hoogstens het eens doorlezen of als praatpaal fungeren. Maar dat kan een vriendschap ook voor je doen.
pi_159305129
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Om dezelfde reden als dat bv ouders worden bedankt fo gewone vrienden. Omdat ze je geholpen hebben of je chagrijnige staat hebben geaccepteerd of als bedankje dat ze je nog lief vidnen ondanks dat je geen tijd had omdat je zo druk was met je scriptie.

Je PhD zal je ook in je eentje moeten schrijven, een partner gaat dat eecht niet voor je doen Die zal hoogstens het eens doorlezen of als praatpaal fungeren. Maar dat kan een vriendschap ook voor je doen.
Mijn man knikt altijd lief O+ en zegt 'het komt wel goed schatje'. Meer kan 'ie ook niet doen.
Ja doei.
pi_159305138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Aan zelfvertrouwen valt zeker wat te doen. Heb je wel eens een SWOT-analyse van jezelf gemaakt? Ik denk dat je genoeg talenten en goede punten hebt, maar dat je je teveel concentreert op je eenzaamheid en anti-socialiteit.

En groet jezelf wel mensen? Neem je überhaupt wel eens het eerste initiatief? Er is niets zo irritant aan mensen die altijd maar afwachten.
Groeten als in goedendag bij de bushalte e.d. wel ja. Maar op andere locaties zijn mensen vaak in gezelschap met elkaar en als ik ze niet ken dring ik mij niet op, want die mensen kennen elkaar al.
pi_159305194
Ik ben trouwens benieuwd of ik ooit nog eens herkend wordt haha. Maar das ook het probleem: aan de buitenkant zie je niks aan mij. Brave student die netjes lijkt te werken.
pi_159305264
Gast, ga gewoon eens schrijven, of er ten minste aan zitten. Want klagen op een forum kan je nuttige tips opleveren, maar in de tussentijd had je ook gewoon aan die scriptie kunnen zitten.

Misschien maar eens een ban aanvragen en schrijven met die handel? *hint*
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:15:51 #172
308349 Zandkasteel
gemaakt van zuurzand
pi_159305310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:14 schreef DoubleDip het volgende:
Gast, ga gewoon eens schrijven, of er ten minste aan zitten. Want klagen op een forum kan je nuttige tips opleveren, maar in de tussentijd had je ook gewoon aan die scriptie kunnen zitten.

Misschien maar eens een ban aanvragen en schrijven met die handel? *hint*
Dit is al zovaak gezegd, maar meneer negeert liever de realistische oplossingen en blijft liever klagen op het forum *O*
Return to Zion
Then you and I must die
pi_159305533
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of ik ooit nog eens herkend wordt haha. Maar das ook het probleem: aan de buitenkant zie je niks aan mij. Brave student die netjes lijkt te werken.
Maar wat wil je nu eigenlijk horen? Dat je gelijk hebt en je beter je school even kunt laten voor wat het is? Dat de hoogste prioriteit nu toch wel het vinden van een vriendin is? Het liefste eentje die constant haar bek houdt en jou gelijk geeft? Iemand die er voor moet zorgen dat jij gemotiveerd raakt? Dat als je dat uiteindelijk eens voor elkaar hebt je dan pas moet beginnen met je scriptie, laten we zeggen over vijf jaar?

Echt: Grow. Some. Balls.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:28:32 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159305580
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn man knikt altijd lief O+ en zegt 'het komt wel goed schatje'. Meer kan 'ie ook niet doen.
Ik heb mijn doctoraat geschreven terwijl het uitging met mijn toenmalige vriendin. Je stopt dan gewoon al je woede en frustratie in dat ding B-)
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:38:44 #175
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_159305769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:02 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Muah, dat vind ik wat overdreven. Zo zeldzaam is een 25-jarige student ook weer niet. Het is wat anders als er gigantische gaten in een CV zitten of als iemand acht jaar over één opleiding heeft gedaan.

Edit: Maar de tijd begint wel te tikken, dat vind ik wel.
Zeg ik ook niet dat het zelfzaam is. Maar er moet een verhaal bijhoren. Die vertraging komt ergens door.

Maar goed, ik zie dat TS vooral medelijden wil.
Move on, nothing of that in this post.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_159305852
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:15 schreef Zandkasteel het volgende:

[..]

Dit is al zovaak gezegd, maar meneer negeert liever de realistische oplossingen en blijft liever klagen op het forum *O*
Ja ach, ik praat ook tegen dovemansoren. Maar goed, ik zal maar niet vragen of ie al begonnen is.
pi_159306202
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb mijn doctoraat geschreven terwijl het uitging met mijn toenmalige vriendin. Je stopt dan gewoon al je woede en frustratie in dat ding B-)
Die motivatie zou Deezertje ook moeten hebben. Even laten zien dat hij niemand nodig heeft en in staat is het zelf op te lossen. ^O^
pi_159306616
En stel Deezer heeft straks een vriendin en het valt tegen (wat ik vrijwel zeker weet), wat is dan het plan? Nieuwe vriendin zoeken of aan jezelf gaan werken?
pi_159307350
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
En stel Deezer heeft straks een vriendin en het valt tegen (wat ik vrijwel zeker weet), wat is dan het plan? Nieuwe vriendin zoeken of aan jezelf gaan werken?
Dan is het haar schuld want <insert smoes>

Ik snap niet, net als vele anderen hier, waarom hij de hele tijd de oorzaak van het niet afmaken van zijn scriptie legt bij het feit dat hij geen vriendin heeft die hem steunt. Ik ben eigenlijk best blij dat ik nu ik zelf ook mijn scriptie aan het schrijven ben geen relatie heb. Bespaart je weer wat geklaag en gezeur van je partner over het feit dat je te weinig vrije tijd hebt. Al zal een normaal persoon het als het goed is wel begrijpen maar ik heb helaas anders meegemaakt. :')

Deezer kom op man, ga aan de slag en als je zo graag wilt reizen als je zegt, boek nu al een vakantie voor in de zomer. Dan heb je het vraagstuk van "ik heb niks om voor te werken" ook weer beantwoord. Je mag ook DM'en als je wilt dat ik eens naar je stukken kijk en je help waar nodig want ik kan dit echt niet meer aanzien. Desnoods sla ik je met een figuurlijke knuppel over de finish heen.
pi_159307516
Man man man die Deezer toch ;( neem toch eens adviezen aan, anders lezen we deze topics in 2020 nog.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:21:52 #181
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159308049
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:01 schreef Toto69 het volgende:
Man man man die Deezer toch ;( neem toch eens adviezen aan, anders lezen we deze topics in 2020 nog.
Veel te positief jij.
pi_159308065
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:21 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Veel te positief jij.
True, true. -dm-materiaal-

[ Bericht 11% gewijzigd door Copycat op 22-01-2016 16:25:21 ]
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:25:25 #183
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159308123
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

True, true.
Heb je al een onderwerp Deezer?

[ Bericht 20% gewijzigd door Copycat op 22-01-2016 17:34:24 ]
pi_159308385
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:25 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Heb je al een onderwerp Deezer?
Ja en ook al interviews gehouden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Copycat op 22-01-2016 17:34:43 ]
pi_159308577
Nou dat word niets meer vandaag met dat scriptie. Ga dan maar alvast naar de film. :D :D :D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:46:26 #186
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159308693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja en ook al interviews gehouden.
Waar gaat het over?
pi_159309108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:42 schreef j1nxnl het volgende:
Nou dat word niets meer vandaag met dat scriptie. Ga dan maar alvast naar de film. :D :D :D
Al geweest..
pi_159309143
Wat duurde vandaag het langst: de film of het werken aan je scriptie?
pi_159318489
quote:

[..]

Als je je verleden niet los laat kun je ook niet bouwen aan je toekomst.

Verder, godver, had ik de tips die hier gegeven zijn maar gehad om m'n scriptie af te maken. :{
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:38:49 #190
430026 derOtto
Ich bin der Otto!
pi_159320977
Heb wat selectief de reacties zitten lezen hierboven (de OP incl. spoiler ook wel hoor :) )
My 2 cents:

Beschouw jezelf gewoon even als een middeleeuwse monnik zonder wereldse afleiding en gebruik dat om je scriptie af te werken.
Een scriptie echt afwerken kan soms een beetje hel zijn waar je door moet maar dan heb je in ieder geval een diploma.
Ik heb ook een studie gedaan waarvan ik wist dat de kans behoorlijk klein zou zijn dat ik er echt professioneel mee verder zou kunnen gaan maar het geeft in ieder geval een signaal naar een werkgever dat je intellectueel toch wel wat in je mars hebt!
Ik ben na een universitaire studie geschiedenis gewoon even aan de slag gegaan in een callcenter om brood op de plank te hebben en sindsdien gewoon steeds uitgekeken naar iets anders. Na een paar tussenstops ondertussen prima baan :)

Veel moed in ieder geval ^O^
Scientific Progress Goes 'Boink'
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:08:10 #191
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159324037
quote:
Inderdaad die laatste drie maanden voor het inleveren van mijn PhD thesis dat ik een vriend had hebben mijn PhD in zijn geheel mogelijk gemaakt.
Ongeacht vriend of niet, niemand maakt in de laatste drie maanden in zijn geheel een PhD mogelijk, terwijl er vier à vijf jaar voor staan. Ik schreef dat in je eentje een scriptie schrijven wel mogelijk is, maar dat het me niet het meest gunstige of wenselijke scenario lijkt.
quote:
Het zou toch meer dan een formaliteit zijn, mag ik hopen. Zij gaat mij helpen in de meer moeilijke periodes. Zij leert mij relativeren, zij fleurt mij op, leidt de aandacht af omdat zij andere bezigheden heeft, vertelt over haar problemen of juist leuke alledaagse dingen die ze meemaakt, of overtuigt me om de knop om te zetten en iets leuks te gaan doen. Althans dat hoop ik en zou ik andersom in ieder geval wel doen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:13:27 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159324098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:08 schreef krulbrullie het volgende:
Het zou toch meer dan een formaliteit zijn, mag ik hopen. Zij gaat mij helpen in de meer moeilijke periodes. Zij leert mij relativeren, zij fleurt mij op, leidt de aandacht af omdat zij andere bezigheden heeft, vertelt over haar problemen of juist leuke alledaagse dingen die ze meemaakt, of overtuigt me om de knop om te zetten en iets leuks te gaan doen. Althans dat hoop ik en zou ik andersom in ieder geval wel doen.
Wat zoek je eigenlijk precies, een vriendin of een dienster?
pi_159324120
quote:

[..]

Ongeacht vriend of niet, niemand maakt in de laatste drie maanden in zijn geheel een PhD mogelijk, terwijl er vier à vijf jaar voor staan. Ik schreef dat in je eentje een scriptie schrijven wel mogelijk is, maar dat het me niet het meest gunstige of wenselijke scenario lijkt.

[..]

Vooral je eigen geluk / succes af laten hangen van een ander.
pi_159324282
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Vooral je eigen geluk / succes af laten hangen van een ander.
Vergeet niet wat een beetje liefde/aandacht of een knuffel kan doen :)
En een hoop jongens hebben hun leven ineens (positief) omgegooid nadat ze een leuke meid hebben leren kennen, dus het werkt wel.
pi_159324324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En een hoop jongens hebben hun leven ineens (positief) omgegooid nadat ze een leuke meid hebben leren kennen, dus het werkt wel.
Leuk voor ze, maar er over blijven mekkeren gaat niets voor je doen. Sommige mensen winnen ook de loterij en gooien hun leven ineens om, daar zit ik ook niet dagen over te miepen.
pi_159324331
quote:

[..]

Je gaat er niet ineens zin van krijgen om je best te doen voor je studie hoor. :D
pi_159324360
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je gaat er niet ineens zin van krijgen om je best te doen voor je studie hoor. :D
Als je echt van haar houdt wil je haar niet teleurstellen en zorg ik er wel voor dat ik wat aan mijn studie doe, anders gooit zij wellicht de handdoek in de ring he ;) En ik zie het om mij heen, mensen die dagen tikken en dan ineens een belletje krijgen van hun geliefde en daarna weer helemaal happy de zaal inlopen of dat hun vriendin ff een knuffel komt brengen... dat pept je wel op.
pi_159324387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je echt van haar houdt wil je haar niet teleurstellen en zorg ik er wel voor dat ik wat aan mijn studie doe, anders gooit zij wellicht de handdoek in de ring he ;) En ik zie het om mij heen, mensen die dagen tikken en dan ineens een belletje krijgen van hun geliefde en daarna weer helemaal happy de zaal inlopen of dat hun vriendin ff een knuffel komt brengen... dat pept je wel op.
Ah joh. Je zal het wel merken wanneer je ooit een vriendin krijgt. Maar het kost je vooral veel tijd.
pi_159324397
Hoeveel uur heb je gisteren in je scriptie gestopt, Deezer?
pi_159324420
quote:

[..]

Als het ook maar iets verschil maakt, zou ik eerder zeggen dat het juist heel gunstig is om geen vriend te hebben, kun je namelijk een stuk meer aandacht aan je PhD besteden. En helderder denken omdat je niet op een roze wolk zit die je alleen aan hem doet denken.

quote:
Je mist het punt volledig, deze opsomming die je nu geeft heeft geen zak met een PhD doen te maken. De meeste steun (als je het zo wil noemen) heb je als je in een goed/leuk lab zit waarschijnlijk van je collega PhDers, die, als je een beetje een gezellig persoon bent, vaak ook je vrienden worden. Zij weten namelijk wat er speelt. Sorry maar uit je hele post blijkt dat je geen clou hebt van zowel een PhD doen als een vriendin hebben.
Why do dishes when you can do daiquiris?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:48:14 #201
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159324486
-nope-

[ Bericht 50% gewijzigd door motorbloempje op 23-01-2016 10:54:24 ]
pi_159324568
Nee
Ja doei.
pi_159324627
En nogmaals: ik verwacht niet dat mijn vriendin mijn scriptie gaat schrijven. Maar wetende dat er iemand is die je begrijpt, waardeert, ondersteund etc. is van groot belang. Het is toch een beetje een soort 'afweging' dat je op dat moment van je leven maakt: oké.. studie bijna klaar, zicht op een eigen stekje.. waar wil ik naar toe in mijn leven? En dat is leuker om samen te plannen dan wetende dat je eentje aan een nieuwe baan moet beginnen als je om je heen allemaal mensen ziet die wél een relatie hebben en dus samen 'de toekomst' in gaan terwijl het voor jou onzeker is wat de toekomst gaat brengen en je nog steeds geen liefde kent.
pi_159324707
Een voorbeeld: studiegenoot gooit er met de pet naar tot ie ineens in het derde jaar een meid leert kennen. Ineens heeft ie wél motivatie, ziet het leven door een roze bril met plezier tegemoet en rond een paar vakken, stages en scripties af. Vervolgens een baan, vriendin is ook bezig met zelfde studie af te ronden (jaar lager) en ze zoeken samen een stekje. Hij had dat steuntje duidelijk nodig, want iedereen in de klas had 'm al opgegeven als eeuwige student. Bullshit of niet, het kan je levensvisie ineens veranderen als je maar wilt of ziet waar je het voor doet.
pi_159324716
Ga eens aan je scriptie dan. Want als je zo blijft klagen en zeuren wordt het niks. En kap eens met kijken naar wat anderen doen. Maak die scriptie af, zoek een leuke baan (en hulp), dan vind je uiteindelijk ook wel een paar vrienden/collega's waar je je verhaal kwijt kunt. Zonder papiertje ben je op de arbeidsmarkt niks waard, dus beter haal je het wel en ga je daarna een leuke baan zoeken. Succes vandaag nog.
pi_159324722
ga eens aan je scriptie werken zeg.
Ja doei.
pi_159324788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
ga eens aan je scriptie werken zeg.
Jullie gaan mij vast niet geloven, maar weekend doe ik nooit wat... is weekend :')
Zit nog in het school=school, weekend=weekend gebeuren, alleen overdag doe ik wat.
Ben niet zo'n type die tot 22u doorwerkt, na 17u blokkeert mijn mind.
En ja dat ik doordeweeks ook niet veel doe weet ik ook wel :@
pi_159324801
Zo kom je er wel in het leven. Wat doe je dan de hele dag in het weekend? Behalve hier mekkeren?
pi_159324826
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:12 schreef ElDinosaur het volgende:
Zo kom je er wel in het leven. Wat doe je dan de hele dag in het weekend? Behalve hier mekkeren?
Niksen... series kijken.., , lezen, zoeken naar hobby's. ik krijg het er niet in dat ik in het weekend aan de bak moet.
pi_159324828
9 tot 5 mentaliteit ;(
pi_159324858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:14 schreef Lokasenna het volgende:
9 tot 5 mentaliteit ;(
En met mij nog vele miljoenen Nederlanders helaas. Zie niet iedere dag als een nieuwe dag, maar iedere dag als de daadwerkelijke dag: zaterdag, zondag, maandag..
pi_159324904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En met mij nog vele miljoenen Nederlanders helaas. Zie niet iedere dag als een nieuwe dag, maar iedere dag als de daadwerkelijke dag: zaterdag, zondag, maandag..
Al die vele miljoenen Nederlanders ( :') ) zitten niet in hun scriptieperiode. Geef jezelf eens een schop onder je kont en ga aan de slag. Dan ben je er sneller vanaf en kan je verder met je leven.
pi_159325226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Al die vele miljoenen Nederlanders ( :') ) zitten niet in hun scriptieperiode. Geef jezelf eens een schop onder je kont en ga aan de slag. Dan ben je er sneller vanaf en kan je verder met je leven.
Jij reageert altijd veel en snel, wat doe jij eigenlijk in je leven? Serieus benieuwd! :)
pi_159325473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij reageert altijd veel en snel, wat doe jij eigenlijk in je leven? Serieus benieuwd! :)
Betrapt. ;(

Fulltime baan, ditdatalles. Beetje multitasken moet kunnen.
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 12:07:16 #215
5428 crew  miss_sly
pi_159325634
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:04 schreef Deezertje het volgende:
Een voorbeeld: studiegenoot gooit er met de pet naar tot ie ineens in het derde jaar een meid leert kennen. Ineens heeft ie wél motivatie, ziet het leven door een roze bril met plezier tegemoet en rond een paar vakken, stages en scripties af. Vervolgens een baan, vriendin is ook bezig met zelfde studie af te ronden (jaar lager) en ze zoeken samen een stekje. Hij had dat steuntje duidelijk nodig, want iedereen in de klas had 'm al opgegeven als eeuwige student. Bullshit of niet, het kan je levensvisie ineens veranderen als je maar wilt of ziet waar je het voor doet.
Weet je wat? Zet je leven volledig op hold tot je een vriendin hebt. Ga niets meer doen aan je studie, geen actie om op jezelf te gaan, geen vrienden maken, niet proberen een leuk leven te regelen voor jezelf zonder vriendin, maar doe niets. Wacht af.
pi_159325713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je wat? Zet je leven volledig op hold tot je een vriendin hebt. Ga niets meer doen aan je studie, geen actie om op jezelf te gaan, geen vrienden maken, niet proberen een leuk leven te regelen voor jezelf zonder vriendin, maar doe niets. Wacht af.
That's the spirit. Dan krijgen we nog 100000 topics hier denk ik.

Het weekend is (juist) een goede mogelijkheid om wat aan je scriptie te doen. Je hebt nog geen baan dus ga eens wat doen dan ipv aandacht zoeken en zeuren. De enige die jezelf tegenhoudt ben jij.

Trouwens, je woont toch thuis? Krijg je nooit een schop onder je kont van je ouders ofzo?

(Ik ga weer verder hoor. Aan de studie. Zou jij ook moeten doen.)
pi_159325742
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

That's the spirit. Dan krijgen we nog 100000 topics hier denk ik.

Het weekend is (juist) een goede mogelijkheid om wat aan je scriptie te doen. Je hebt nog geen baan dus ga eens wat doen dan ipv aandacht zoeken en zeuren. De enige die jezelf tegenhoudt ben jij.

Trouwens, je woont toch thuis? Krijg je nooit een schop onder je kont van je ouders ofzo?

(Ik ga weer verder hoor. Aan de studie. Zou jij ook moeten doen.)
Nop, vrijheid. Maar te veel is niet goed. Ik zou scriptie ook moeten zien als een baan: vijf dagen per week overdag werken en avonden en weekend vrij. Maar waar ik vroeger standaard om 7u opstond wordt ik nu pas rond 8u wakker en ga de deur op zijn vroegst om 10u uit...
pi_159325895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nop, vrijheid. Maar te veel is niet goed. Ik zou scriptie ook moeten zien als een baan: vijf dagen per week overdag werken en avonden en weekend vrij. Maar waar ik vroeger standaard om 7u opstond wordt ik nu pas rond 8u wakker en ga de deur op zijn vroegst om 10u uit...
Precies. Zie je scriptie als een baan, maar wel eentje van 6-7 dagen in de week.
pi_159325985
quote:

[..]

Die jongens hebben zichzelf niet dag in dag uit lopen pijnigen met een gedachte dat hun leven niet tekort schiet.

Dat maakt bij bijzonder onaantrekkelijk. Vind je zelf ook niet dat de aandacht die je aan dit onderwerp geeft buitenproportioneel is? En evenzo de dingen die je wel tevreden kunnen stellen te veel als gewoon worden beschouwd?

Accepteer dat je leven meer solitair is. Zitten ook voordelen aan. Je hoeft niet continue met iemand rekening te houden. Bedenk zelf nog meer voordelen en laat ze minimaal even vaak in je bewustzijn komen als de tekortkomingen. Dat geeft je hopelijk meer gemoedsrust, en zonnigere kijk op het leven en verbeterd je aantrekkingskracht. Stop met dagdromen.

Qua studie: van buiten zijn het voornamelijk je zintuigen die kunnen afleiden. Van binnen je gedachtes en emoties. Maak van je studie even die 'safe-heaven' dat je je gedachtes en emoties los kunt laten. Even los laten waar je dag in dag uit mee bezig bent.
pi_159326421
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inb4 mensen die je suggestie serieus nemen. ;(

*houdt sarcasme bordje omhoog
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 13:06:19 #221
5428 crew  miss_sly
pi_159326510
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inb4 mensen die je suggestie serieus nemen. ;(

*houdt sarcasme bordje omhoog
Ja, in de haast was ik wat smileys vergeten. Dank!

Maar met al dat gezeur en 'ja maar' lijkt dat wel het enige dat erop zit, toch? Wachten op die vriendin en dan pas aan je leven beginnen.
pi_159326584
En dan een date proberen te fixen via DM. -O-

Yeah right. Moest aan een zekere quote denken, iets met Mercurius en een natte tissue.

(Eigenlijk was mijn eerste reactie gewoon _O- maar serieus, geef jezelf een schop onder je kont en maak die scriptie af)
pi_159327395
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:10 schreef DoubleDip het volgende:

Yeah right. Moest aan een zekere quote denken, iets met Mercurius en een natte tissue.

(Eigenlijk was mijn eerste reactie gewoon _O- maar serieus, geef jezelf een schop onder je kont en maak die scriptie af)
Heb je het over mij? Dat was geen date ritselen hoor..

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Die jongens hebben zichzelf niet dag in dag uit lopen pijnigen met een gedachte dat hun leven niet tekort schiet.

Dat maakt bij bijzonder onaantrekkelijk. Vind je zelf ook niet dat de aandacht die je aan dit onderwerp geeft buitenproportioneel is? En evenzo de dingen die je wel tevreden kunnen stellen te veel als gewoon worden beschouwd?

Accepteer dat je leven meer solitair is. Zitten ook voordelen aan. Je hoeft niet continue met iemand rekening te houden. Bedenk zelf nog meer voordelen en laat ze minimaal even vaak in je bewustzijn komen als de tekortkomingen. Dat geeft je hopelijk meer gemoedsrust, en zonnigere kijk op het leven en verbeterd je aantrekkingskracht. Stop met dagdromen.

Qua studie: van buiten zijn het voornamelijk je zintuigen die kunnen afleiden. Van binnen je gedachtes en emoties. Maak van je studie even die 'safe-heaven' dat je je gedachtes en emoties los kunt laten. Even los laten waar je dag in dag uit mee bezig bent.
Ik denk vaak negatief. Als ik oordopjes bestel en ze komen niet op zaterdag aan denk ik meteen: 'kut, pas op zijn vroegst weer dinsdag binnen en dus woensdagmorgen pas gebruiken'. Komt omdat ik geen alternatief heb, twee setjes bestellen (zodat ik de volgende keer dus niet zonder zit) vind ik weer nutteloos want je weet niet hoe lang 't duurt voordat ze kapot gaan.
pi_159328341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:10 schreef DoubleDip het volgende:

Wanhoop doet een vagina harder opdrogen dan een natte tissue op Mercurius.
Geen dank
pi_159330830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

[..]

Ik denk vaak negatief. Als ik oordopjes bestel en ze komen niet op zaterdag aan denk ik meteen: 'kut, pas op zijn vroegst weer dinsdag binnen en dus woensdagmorgen pas gebruiken'. Komt omdat ik geen alternatief heb, twee setjes bestellen (zodat ik de volgende keer dus niet zonder zit) vind ik weer nutteloos want je weet niet hoe lang 't duurt voordat ze kapot gaan.
Je geeft teveel ruimte aan het negatieve. Al heel lang. Sta jezelf niet meer toe dat te doen.
pi_159331398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

[quote]0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:55 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Wanhoop doet een vagina harder opdrogen dan een natte tissue op Mercurius.
Geen dank
Dank Fatoeman, die was het inderdaad. Geniale quote. _O_
Deezertje: wat was het dan wel? Het leek mij vrij duidelijk namelijk. Anders stel je niet van die persoonlijke vragen via DM. (Tip: vraag een vrouw nooit hoe oud ze is, da's onbeleefd ;))
pi_159331519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dank Fatoeman, die was het inderdaad. Geniale quote. _O_
Deezertje: wat was het dan wel? Het leek mij vrij duidelijk namelijk. Anders stel je niet van die persoonlijke vragen via DM. (Tip: vraag een vrouw nooit hoe oud ze is, da's onbeleefd ;))
Hoezo is dat nou weer onbeleefd?
pi_159331817
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:20 schreef Raves het volgende:

[..]

Hoezo is dat nou weer onbeleefd?
Op zichzelf niet, alleen als iemand die je verder niet kent je aanspreekt en vraagt 'hoe oud ben je? woon je alleen?' etc. dan ben ik best geneigd dat te bestempelen als onbeleefd. Of ligt dat aan mij dan?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 17:31:21 #229
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_159331844
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:30 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Op zichzelf niet, alleen als iemand die je verder niet kent je aanspreekt en vraagt 'hoe oud ben je? woon je alleen?' etc. dan ben ik best geneigd dat te bestempelen als onbeleefd. Of ligt dat aan mij dan?
Nee hoor, vrij onbeleefd. _O-
Niet eens hoi ofzo? :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_159333057
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:31 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee hoor, vrij onbeleefd. _O-
Niet eens hoi ofzo? :P
Nee niet eens, nu je het zegt.

Maar goed, we gaan offtopic. TS heb je al aan je scriptie gewerkt vandaag?
pi_159333645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee niet eens, nu je het zegt.

Maar goed, we gaan offtopic. TS heb je al aan je scriptie gewerkt vandaag?
Nee, weekend = weekend.
Lekker autistisch, i know.
Komt niks uit mijn handen ook al zou ik het best willen of had ik de tijd beter kunnen besteden..
pi_159333665
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, weekend = weekend.
Komt niks uit mijn handen ook al zou ik het best willen of had ik de tijd beter kunnen besteden..
Lijkt me een goede motivatie om morgen van 9 tot 5 aan je scriptie te werken.
pi_159333701
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, weekend = weekend.
Heb je wilde weekend plannen?

Zo nee, dan zijn het gewoon dagen als iedere andere dag en kan je best aan je scriptie werken. Sterker nog, bezig zijn voor school/studie in het weekend is alles behalve ongewoon.
pi_159333779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je wilde weekend plannen?

Zo nee, dan zijn het gewoon dagen als iedere andere dag en kan je best aan je scriptie werken. Sterker nog, bezig zijn voor school/studie in het weekend is alles behalve ongewoon.
Toen ik nog opdrachten/toetsen op school had plande ik zowat alles doordeweeks dus ik heb nooit echt in de weekenden eraan gewerkt omdat het simpelweg niet werkt bij mij. Alleen het lezen van een boek werkte, want daar hoef je fysiek niet veel voor te doen en ik vind lezen op zich best leuk als het interessant is.
pi_159334048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Toen ik nog opdrachten/toetsen op school had plande ik zowat alles doordeweeks dus ik heb nooit echt in de weekenden eraan gewerkt omdat het simpelweg niet werkt bij mij. Alleen het lezen van een boek werkte, want daar hoef je fysiek niet veel voor te doen en ik vind lezen op zich best leuk als het interessant is.
Dat het eerst niet zo was wil niet zeggen dat je er niks aan kan doen. Als je vandaag niks hebt gedaan dan kan je dat compenseren door morgen extra hard te werken.

En tip voor al je de hele tijd achter de pc werkt: installeer een programma dat bepaalde websites blokkeert. Heb ik vandaag gedaan en het heeft goed gewerkt. Je kunt instellen welke sites je wilt blokkeren en voor hoe lang. Dat dwingt je om er ook echt aan te zitten.
pi_159335062
Of ga 's ochtends naar een openbare bibliotheek (zonder mobiel, want afleiding) en ga niet eerder de bibliotheek uit dan voor sluitingstijd. Zorg dan er voor dat je niet op FOK kijkt op de computer waaraan je zit en voila, je gaat kilometers vooruit met je scriptie.
pi_159335237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:19 schreef R-K het volgende:
Of ga 's ochtends naar een openbare bibliotheek (zonder mobiel, want afleiding) en ga niet eerder de bibliotheek uit dan voor sluitingstijd. Zorg dan er voor dat je niet op FOK kijkt op de computer waaraan je zit en voila, je gaat kilometers vooruit met je scriptie.
De bieb is tot 23:00 uur open ;)
Ik zit er vrijwel braaf iedere dag (ik wil dus wel werken, maak elke dag dat goede voornemen door er heen te gaan) maar komt niks uit mijn handen door rare gedachten waar ik toch geen controle over heb, zaken die er niet toe doen... en de rest van de mensen zit ook lekker op FB de hele dag, maar daar heb ik niks mee te maken uiteraard.
pi_159335379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zit er vrijwel braaf iedere dag (ik wil dus wel werken, maak elke dag dat goede voornemen door er heen te gaan) maar komt niks uit mijn handen door rare gedachten waar ik toch geen controle over heb, zaken die er niet toe doen... en de rest van de mensen zit ook lekker op FB de hele dag, maar daar heb ik niks mee te maken uiteraard.
Je zet maandag je wekker op 7:00, ga dan naar de bieb zonder mobiel en ga dan werken aan je scriptie tot 23:00. Volgende dag herhaal je het kunstje totdat je die zooi af hebt.

SPOILER
pi_159335495
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:29 schreef R-K het volgende:

[..]

Je zet maandag je wekker op 7:00, ga dan naar de bieb zonder mobiel en ga dan werken aan je scriptie tot 23:00. Volgende dag herhaal je het kunstje totdat je die zooi af hebt.

SPOILER
SPOILER
pi_159335549
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Daar gaat het fout, je moet niet naar de universiteitsbibliotheek, maar naar een oudelullenbibliotheek (de lokale dorpsbibliotheek). Er is in de UB te veel afleiding die je niet kan weerstaan.
pi_159335600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:35 schreef R-K het volgende:

[..]

Daar gaat het fout, je moet niet naar de universiteitsbibliotheek, maar naar een oudelullenbibliotheek (de lokale dorpsbibliotheek). Er is in de UB te veel afleiding die je niet kan weerstaan.
Het is er best stil, maar idd veel vrouwelijk schoon en veel sociaal gedoe waardoor je zelf weer geconfronteerd wordt dat je nergens bij hoort op dit moment
pi_159335784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat voor rare gedachtes waar je geen controle over hebt?
pi_159336369
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Scriptie schrijven stond hier ook gelijk aan kluizenaarschap. 6 dagen per week 10 uur aan mijn scriptie en dan op zaterdagavond wat leuks doen. Ga gewoon aan de slag. Oogkleppen op, wanneer je klaar bent, heb je weer ruimte voor je sociale needs
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:25:36 #244
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159339877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:04 schreef Deezertje het volgende:
Ik kan dit niet onderschrijven omdat ik gewoonweg de ervaring niet heb, maar door contact met buitenlandse studentes begon ik ook anders naar het leven te kijken. Het heeft mijn leven verrijkt en heeft me heel anders naar dingen leren kijken. Iets dat nooit uit mezelf zou zijn gebeurd en waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. Dan kan je wel een scriptie in elkaar pennen en tig artikelen en boeken doorlezen, maar soms werkt contact met mensen heel verhelderend en verfrissend. Dat iemand dus zich optrekt aan zijn vriendin kan ik me dan ook goed voorstellen. Je kan elkaar ondersteunen.

Als je alleen bent, komt een klap veel harder aan. Zo is mijn PhD voorstel afgelopen week afgekeurd. Ik ken hier niemand meer en kan bij niemand terecht. De enige afleiding was wat muziek, boeken en wat drank. Ik koos voor dat laatste, want anders zit ik echt elke zin dat ik opgeschreven heb heel nuchter en droogjes te analyseren. Dat komt vermoed ik omdat ik alleen leef. Als je alleen leeft dan ben je heel erg bewust van elke beslissing omdat jij de enige bent die daar invloed op heeft. Zodoende ga ik elke beslissing heel bewust afwegen. Als je samen iets gaat doen, veronderstel ik dat je je soms meer laat meeslepen door de ander. Je gaat mee met de flow van de ander, je trekt die ander over de streep en gaat niet meer alles zo overdenken. Even de beslissing uit handen geven als ik vastzit of juist de knoop doorhakken als die ander moeite heeft met een afweging te maken.

Ik weet niet, dit kan net zo goed in het datingtopic - stap 1. Misschien is dit teveel topickaap. Mogelijk dat de andere loners cq. maagden cq. vrijgezellen het anders zien, maar dit is waar ik naar op zoek ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door krulbrullie op 23-01-2016 21:46:18 ]
pi_159340322
Ik kan deezertje wel zeggen dat als hij in real life hetzelfde is als op fok, dat hij dan lang maagd zal blijven.
pi_159340470
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:25 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik kan dit niet onderschrijven omdat ik gewoonweg de ervaring niet heb, maar door contact met buitenlandse studentes begon ik ook anders naar het leven te kijken. Het heeft mijn leven verrijkt en heeft me heel anders naar dingen leren kijken. Iets dat nooit uit mezelf zou zijn gebeurd en waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. Dan kan je wel een scriptie in elkaar pennen en tig artikelen en boeken doorlezen, maar soms werkt contact met mensen heel verhelderend en verfrissend. Dat iemand dus zich optrekt aan zijn vriendin kan ik me dan ook goed voorstellen. Je kan elkaar ondersteunen.

Als je alleen bent, komt een klap veel harder aan. Zo is mijn PhD voorstel afgelopen week afgekeurd. Ik ken hier niemand meer en kan bij niemand terecht. De enige afleiding was wat muziek, boeken en wat drank. Ik koos voor dat laatste, want anders zit ik echt elke zin heel nuchter en droogjes te analyseren. Dat komt vermoed ik omdat ik alleen leef. Als je alleen leeft dan ben je heel erg bewust van elke beslissing omdat jij de enige bent die daar invloed op heeft. Zodoende ga ik elke beslissing heel bewust afwegen. Als je samen iets gaat doen, veronderstel ik dat je je soms meer laat meeslepen door de ander. Je gaat mee met de flow van de ander, je trekt die ander over de streep en gaat niet meer alles zo overdenken. Even de beslissing uit handen geven als ik vastzit of juist de knoop doorhakken als die ander moeite heeft met een afweging te maken.

Ik weet niet, dit kan net zo goed in het topic - stap 1. Misschien is dit teveel topickaap. Mogelijk dat de andere loners cq. maagden cq. vrijgezellen het anders zien, maar dit is waar ik naar op zoek ben.
En je vrienden? Studievrienden/collega's? Dit probleem hoeft natuurlijk niet door een relatie 'opgelost' te worden, met een stel vrienden waar je je verhaal kwijt kunt kom je al heel ver. Ver genoeg in veel gevallen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:43:25 #247
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159340756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En je vrienden? Studievrienden/collega's? Dit probleem hoeft natuurlijk niet door een relatie 'opgelost' te worden, met een stel vrienden waar je je verhaal kwijt kunt kom je al heel ver. Ver genoeg in veel gevallen.
Kan kloppen, maar ik zet in op één persoon. Vrouwen vind ik dan genuanceerder mee te praten dan met mannen, doorgaans dan. Met één persoon kan ik meer diepgaande gesprekken mee hebben, in een groep raak ik het overzicht kwijt tegen wie ik wat kan zeggen. Bovendien in een groep merk altijd dat mensen zich graag willen profileren om erbij te horen en krijg je in het ergste geval haantjesgedrag. Eén op één vind ik het meest spontane en diepgaande, plus dan zijn mensen eerlijker. Dit heb vroeger ook heel goed gemerkt dat een persoon in een groep anders was dan als je diezelfde persoon onder vier ogen sprak. Dat was dan chiller en vaak zijn mensen 1 op 1 ook eerlijker over hun gevoelens. In een groep merk ik altijd meer oppervlakkige stoerdoenerij. Overigens een paar personen (hooguit 3) vind ik ook prima, maar groepen van 10 of 20 man zijn niet aan mij besteed.

Ik zie dat ik sommige dingen herhaal, maar goed.

Kunnen deze berichten worden overgeheveld naar datingtopic - stap 1? Om topickaap te vermijden.
pi_159341218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:43 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar ik zet in op één persoon. Vrouwen vind ik dan genuanceerder mee te praten dan met mannen, doorgaans dan. Met één persoon kan ik meer diepgaande gesprekken mee hebben, in een groep raak ik het overzicht kwijt tegen wie ik wat kan zeggen. Bovendien in een groep merk altijd dat mensen zich graag willen profileren om erbij te horen en krijg je in het ergste geval haantjesgedrag. Eén op één vind ik het meest spontane en diepgaande, plus dan zijn mensen eerlijker. Dit heb vroeger ook heel goed gemerkt dat een persoon in een groep anders was dan als je diezelfde persoon onder vier ogen sprak. Dat was dan chiller en vaak zijn mensen 1 op 1 ook eerlijker over hun gevoelens. In een groep merk ik altijd meer oppervlakkige stoerdoenerij. Overigens een paar personen (hooguit 3) vind ik ook prima, maar groepen van 10 of 20 man zijn niet aan mij besteed.

Ik zie dat ik sommige dingen herhaal, maar goed.

Kunnen deze berichten worden overgeheveld naar datingtopic - stap 1? Om topickaap te vermijden.
Ik herken 't wel: soms is je laten meesleuren helemaal niet zo gek. Je doet dingen die je anders niet zou doen en daardoor kom je uit je comfortzone. In je eentje maak je rampscenario's die helemaal niet hoeven te kloppen en blijft 't voor je gevoel veilig. Volgende week afspreken met een dame is heel spannend, maar ik heb er juist zin in.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:56:32 #249
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159341399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
Ik herken 't wel: soms is je laten meesleuren helemaal niet zo gek. Je doet dingen die je anders niet zou doen en daardoor kom je uit je comfortzone. In je eentje maak je rampscenario's die helemaal niet hoeven te kloppen en blijft 't voor je gevoel veilig. Volgende week afspreken met een dame is heel spannend, maar ik heb er juist zin in.
Precies, laten meesleuren betekent soms dat je niet echt volledig bewust bent wat kan gebeuren, maar achteraf heb je dan zo'n gevoel dat het anders was dan normaal en dat is gewoon verfrissend. Een soort achtbaan waarbij je niet weet hoe de rit eruit ziet en dat het op het einde enorm cool was, om maar even in kindertaal te stellen.
Terwijl in mijn eentje plan ik soms elke minuut van de dag in, waarbij een enorme twijfel toeslaat waardoor ik volledig lam wordt.
pi_159342702
Heb je ook eigenwaarde?
pi_159380956
Ik zit momenteel ook enorm tegen de laatste loodjes van mijn scriptie te hikken. Deels omdat mijn motivatie erg ver te zoeken is en ik liever ook bezig ben met andere dingen. Maar ik ben dan wel zo mans genoeg om gewoon toe te geven dat het probleem bij mij ligt. Ik ben niet iemand die voor het uiterste gaat. Als ik straks een 5,5 heb ben ik daar reuze tevreden mee.

Je draait het probleem om als je beweert dat het niet lukt omdat je geen vriendin/vrienden hebt die jou kunnen motiveren. Motivatie is iets wat voor het grootste deel bij jezelf ligt. Als je inderdaad geen vriendin hebt moet je een alternatief zoeken waar je gemotiveerd door kunt raken. Als ik mijn scriptie haal trakteer ik mijzelf op een reisje en een PS4, eerder koop ik die dingen niet. Stel voor jezelf dat je pas naar de film gaat wanneer je een hoofdstuk af hebt van je scriptie.

Je moet gewoon eens ballen tonen en je schouders er onder zetten. Pleur je laptop, tablet, gameconsole, andere dingen die je afleiden gewoon in een doos en geef deze aan je ouders of een ander persoon die jou wil helpen. Spreek af dat je pas je dingen terug krijgt als je weer een hoofdstuk hebt laten zien.

En hou alsjeblieft op met jezelf te vergelijken met anderen. 'Elk huisje heeft zijn kruisje', geloof dat maar van mij. De gelukkig koppels die jij ziet hebben weer andere problemen waar jij je niks van voor kunt stellen.
pi_159381931
Hoeveel uur heb je vandaag aan je scriptie besteed, Deezer?
pi_159386411
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:42 schreef Ludachrist het volgende:
Hoeveel uur heb je vandaag aan je scriptie besteed, Deezer?
Dat is inmiddels een retorische vraag ben ik bang. Al hoop ik dat het dat binnenkort niet meer is, maar dat zal wel een illusie zijn.
pi_159390707
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is inmiddels een retorische vraag ben ik bang. Al hoop ik dat het dat binnenkort niet meer is, maar dat zal wel een illusie zijn.
Dit, maar ik wilde niet als eerste reageren :')
pi_159390879
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:53 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dit, maar ik wilde niet als eerste reageren :')
TS reageert niet, hij zal wel aan de scriptie zitten. *kuch*
pi_159395885
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

TS reageert niet, hij zal wel aan de scriptie zitten. *kuch*
Goh, gisteren blijkbaar ook al. Hij heeft niet gereageerd verder op de vragen die hem werden gesteld :')
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 22:41:09 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159396427
misschien moet je eerst eens proberen uit je dal te komen.
als je goed in je vel zit, straal je positiviteit uit waardoor mensen sneller contact met je zullen maken.
ga serieus met je scriptie aan de gang. het lijkt nu bij zwakke pogingen te blijven.
je bent er verdorie bijna. en staar je niet blind op een relatie die je door dik en door steunt bij je studie. je hebt er ook die het alleen maar vervelend vinden dat je niet altijd tijd hebt.
pi_159396436
TS je had dit topic toch geopend omdat je tips nodig had? Nou je hebt er behoorlijk wat gehad, ga je er nou nog wat mee doen of niet? Of blijf je alleen maar jammeren hoe kut je single leven is?
pi_159398301
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:41 schreef DoubleDip het volgende:
TS je had dit topic toch geopend omdat je tips nodig had? Nou je hebt er behoorlijk wat gehad, ga je er nou nog wat mee doen of niet? Of blijf je alleen maar jammeren hoe kut je single leven is?
Ik heb reeds een planning gemaakt..
pi_159398404
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb reeds een planning gemaakt..
2016, 2017 of 2018?
pi_159398471
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:10 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

2016, 2017 of 2018?
Nee de komende 2 weken knallen. Alles wat afkomt is mooi meegenomen. Nu in de trein met twee meiden die hun versierperikelen met jongens bespreken. Conclusie: als je niet op feetjes komt en small talk kan hoef je nergens op te rekenen... En als een meid jou leuk vindt laat ze dat echt wel weten want ze wil geen valse hoop kweken door wel met je te praten.
pi_159399871
Anders stel je even prioriteiten: scriptie of een vriendin? Wat is momenteel het belangrijkste? Je kan niet beiden tegelijkertijd krijgen....
  dinsdag 26 januari 2016 @ 06:41:33 #263
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159400286
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee de komende 2 weken knallen. Alles wat afkomt is mooi meegenomen. Nu in de trein met twee meiden die hun versierperikelen met jongens bespreken. Conclusie: als je niet op feetjes komt en small talk kan hoef je nergens op te rekenen... En als een meid jou leuk vindt laat ze dat echt wel weten want ze wil geen valse hoop kweken door wel met je te praten.
Man man man

Conclusie: werk aan je scriptie zou ik zeggen.
pi_159401090
quote:

[..]

:')

En laat me raden, jij extrapoleert de uitspraken van die meiden naar vrouwen in het algemeen?

Small talk kun je gelukkig oefenen.
pi_159401105
Conclusie:
Ja doei.
pi_159401112
Conclusies zijn voor scripties, dus daar hoeft Deezer zich gelukkig niet mee bezig te houden.
pi_159401133
Ik snap niet waarom ik nog reageer :') hij kiest toch alleen maar de posts die hem aanstaan...
pi_159401238
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:')

En laat me raden, jij extrapoleert de uitspraken van die meiden naar vrouwen in het algemeen?

Small talk kun je gelukkig oefenen.
Nee,maar het was wel tekenend om te zien hoe hun brein werkt. Ze gingen elkaar whatsapp gesprekken voorlezen en vertellen dat een jongen gevoelens voor haar had maar dat helemaal haar type niet was. Ze valt op grote gozers met lang haar. Ze zei: het is een hele aardige jongen maar zó niet mijn type. Ik durf hem niet te kwetsen, kan ie niet aan. Verder heel veel over afgelopen feestjes waar ze waren met huisgenoten.
pi_159401257
Hou eens op en ga aan je scriptie werken.
pi_159401261
quote:

[..]

Ik daag je uit!

Type dat plan voor die 2 weken knallen hier maar uit.
pi_159401263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 02:48 schreef Postbus100 het volgende:
Anders stel je even prioriteiten: scriptie of een vriendin? Wat is momenteel het belangrijkste? Je kan niet beiden tegelijkertijd krijgen....
Scriptie, maar ik voel mij ook compleet eenzaam. Het gevoel dat je nergens bijhoort, er niet als een echte man van mijn leeftijd uitziet etc. Dat iedere poging van contact met dames hopeloos en bij voorbaat kansloos lijkt.
pi_159401272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:21 schreef DoubleDip het volgende:
Hou eens op en ga aan je scriptie werken.
Ik ga zo ontbijten en dan de deur uit!
pi_159401278
Hou eens op met je gemaar en je gemier en je gejankbal. Maak die scriptie af. Of beslis te stoppen met school.

En nee, je hoeft geen jaMAAR post te plaatsen over hoe hoog dat kostenplaatje dan is. Dat WEET iedereen al. Dus je enige optie is die kutscriptie afmaken. Doe dat.
pi_159401293
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Om aan je scriptie te werken hoop ik? Mooi!
pi_159401308
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar je bent toch te autistisch om 's avonds aan je scriptie te werken? Waarom begin je dan 's ochtends niet wat eerder?
pi_159401327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar je bent toch te autistisch om 's avonds aan je scriptie te werken? Waarom begin je dan 's ochtends niet wat eerder?
Waarschijnlijk is hij ook 'geen ochtendmens'. ;(
pi_159401332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Omdat ik de motivatie/drive mis. Normaal had ik les of stage. Moest ik wel om half 7 mijn bed uit. Nu kraait er geen haan naar.
pi_159401338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is hij ook 'geen ochtendmens'. ;(
Het is ook allemaal niet makkelijk. Voor hem. Met hem.
pi_159401352
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik de motivatie/drive mis. Normaal had ik les of stage. Moest ik wel om half 7 mijn bed uit. Nu kraait er geen haan naar.
Als je zo slecht bent in zelfstandig werken ben je dat papiertje ook niet waard.
pi_159401412
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je zo slecht bent in zelfstandig werken ben je dat papiertje ook niet waard.
Zou me best wel schamen als ik zo deed en mijn ouders zouden het kunnen zien.
pi_159401431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en werk graag samen. Niet om werk af te schuiven, maar omdat sociaal contact mij op de been houdt. Ik zou dus nooit een baan kiezen waar ik niet met andere collega's zou werken. Heb al geen vriendschappen gehad sinds de basisschool, dus deed overal maar een beetje mee maar pasten nooit echt in de groep.
pi_159401450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zou me best wel schamen als ik zo deed en mijn ouders zouden het kunnen zien.
Die zijn met hun eigen leven en werk bezig, net zoals de rest van de wereld. Ze kunnen me niet helpen met scriptie en straffen heeft geen zin meer op deze leeftijd.
pi_159401466
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die zijn met hun eigen leven en werk bezig, net zoals de rest van de wereld. Ze kunnen me niet helpen met scriptie en straffen heeft geen zin meer op deze leeftijd.
Ik snap ook wel dat ze niet ingrijpen. Maar ze moeten toch door hebben dat jij al tijden een beetje zit te slacken terwijl je wel bij hen in huis blijft rondhangen.
pi_159401477
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en werk graag samen. Niet om werk af te schuiven, maar omdat sociaal contact mij op de been houdt. Ik zou dus nooit een baan kiezen waar ik niet met andere collega's zou werken. Heb al geen vriendschappen gehad sinds de basisschool, dus deed overal maar een beetje mee maar pasten nooit echt in de groep.
Als je lekker genoeg in je vel zit om te FOK!ken kun je ook wel iets aan je scriptie doen.

(ja kort door de bocht, maar hier wel van toepassing imo)
pi_159401480
Voorlopig ben je nog steeds niet op weg naar de bibliotheek en zit je weer te fappen op de reacties op je eindeloze gezwelg.

Dat je niet moe van jezelf wordt zeg.
Ja doei.
pi_159401487
quote:

[..]

Stop nou met het zelfmedelijden. Gewoon aan je scriptie werken. Punt.
pi_159401596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Voorlopig ben je nog steeds niet op weg naar de bibliotheek en zit je weer te fappen op de reacties op je eindeloze gezwelg.

Dat je niet moe van jezelf wordt zeg.
Ik denk dat hij aan randje fietsen doet, zo kun je eindeloos doorfappen zonder dat je postorgastische dip krijgt.
pi_159401610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap ook wel dat ze niet ingrijpen. Maar ze moeten toch door hebben dat jij al tijden een beetje zit te slacken terwijl je wel bij hen in huis blijft rondhangen.
Dat hebben ze ook wel, maar alternatief is gedwongen uit huis en dat willen ze niet weer meemaken.
SPOILER
pi_159401629
quote:

[..]

ECHT WEL!!!

Als je mijn kind had geweest, had ik je een deadline gesteld. Of je zorgt dat je het afmaakt, of je zoekt maar een baantje en hoepelt lekker op (jezelf)

Beetje als een lui stuk varken op je louweren zitten op mijn kosten, dacht het even niet!!!!

Ze falen als ouders op dat vlak. Zegt dat maar tegen ze. Dat triggert ze wel
pi_159401639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:50 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

ECHT WEL!!!

Als je mijn kind had geweest, had ik je een deadline gesteld. Of je zorgt dat je het afmaakt, of je zoekt maar een baantje en hoepelt lekker op (jezelf)

Beetje als een lui stuk varken op je louweren zitten op mijn kosten, dacht het even niet!!!!
Ik denk dat zijn ouders in de categorie enablers vallen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:51:58 #291
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401654
Is het dan ook dat je niet geïnteresseerd bent in jouw vakgebied? De inhoud van je scriptie kan je toch naar eigen voorkeur invullen, mits binnen de eisen van het vakgebied uiteraard. Ik heb zelf ook scripties van anderen doorgelezen om tot de conclusie te komen dat ze allemaal op elkaar gelijken en weinig opbrachten. Ik heb toen een andere weg ingeslagen, bij andere vakgebieden afgekeken en vervolgens was de materie dermate vernieuwend dat ik het uiteindelijk op een conferentie mocht presenteren en het gepubliceerd is in een scientific journal. Volledig tegen mijn eigen verwachtingen in omdat ik aan de uni soms ook totale desinteresse had. Maar het schrijven van mijn scriptie zorgde wel voor een soort geldingsdrang waardoor de werkethos omhoog ging.

Nu mijn voorstel voor een PhD voorlopig is afgekeurd, laat ik me ook volledig hangen. Dus dan vraag ik me af of jij ook de motivatie hebt verloren door negatieve tussentijdse beoordelingen tijdens evaluatie gesprekken? Zou dat de reden zijn dat je de motivatie kwijt bent? Ik had in het begin van mijn scriptie ook niet de meest optimale werkethos en drive met als gevolg matige beoordelingen. Maar zoals gezegd heb ik halverwege het traject een tandje bij geschakeld en gekeken hoe ik het beter kon doen dan mijn voorgaande studiegenoten.

Je schrijft namelijk ook dat het sociale aspect mist, maar mogelijk dat het ook samenhangt omdat de competitie er niet meer is. In werkgroepen moet je immers een bijdrage leveren, nu in je eentje valt die stimulans ineens weg. Dus ook al is de materie niet interessant, dan kan een soort van geldingsdrang om het beter te doen dan andere studenten, misschien helpen.
pi_159401668
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook wel, maar alternatief is gedwongen uit huis en dat willen ze niet weer meemaken.
SPOILER
:')_!!!

Ja jullie zijn allebei lamme takken, maar dat jij zo bent is gewoon het gevolg van je eigen keuzes waar je volledig verantwoordelijk voor bent.

Neem de regie nou eens in eigen handen.
pi_159401672
quote:

[..]

Kan en mag je allemaal vinden, maar opleiding en werk zijn geen therapie. Zeggen dat je niet zonder samenwerken kan of wil, is toegeven dat je op het HBO niet op je plek zit. Dan mag je de hersencapaciteit wel hebben, maar dan mis je de zelfstandigheid om de scriptie en de opleiding af te ronden.
quote:

[..]

Behalve jijzelf dus. Als je als volwassene behandelt wil worden, dan kun je je niet blijven verschuiven en moet je verantwoording nemen voor wat je wel of niet wil doen, inclusief de consequenties die daar aan vast hangen. Dat is zeg maar je straf.
pi_159401695
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Het is niet besmettelijk, hoogstens aanstekelijk. Zou je ook als extra motivator kunnen zien, aangezien jij met mensen wil samenwerken en zijn tactiek daar niet bij helpt..
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:57:19 #295
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401710
Dus wat ik in mijn lange post wilde zeggen, als je de intrinsieke motivatie binnen de materie van je vakgebied niet aanwezig is, zoek dan naar andere motivatie zoals een mate van geldingsdrang om beter te willen presteren dan je studiegenoten. Misschien niet de meest correcte motivatie, maar het helpt wel om dingen gedaan te krijgen. Maar dan moet je niet voor een 6 willen gaan, maar voor een 10.
pi_159401722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef krulbrullie het volgende:
Is het dan ook dat je niet geïnteresseerd bent in jouw vakgebied? De inhoud van je scriptie kan je toch naar eigen voorkeur invullen, mits binnen de eisen van het vakgebied uiteraard. Ik heb zelf ook scripties van anderen doorgelezen om tot de conclusie te komen dat ze allemaal op elkaar gelijken en weinig opbrachten. Ik heb toen een andere weg ingeslagen, bij andere vakgebieden afgekeken en vervolgens was de materie dermate vernieuwend dat ik het uiteindelijk op een conferentie mocht presenteren en het gepubliceerd is in een scientific journal. Volledig tegen mijn eigen verwachtingen in omdat ik aan de uni soms ook totale desinteresse had. Maar het schrijven van mijn scriptie zorgde wel voor een soort geldingsdrang waardoor de werkethos omhoog ging.

Nu mijn voorstel voor een PhD voorlopig is afgekeurd, laat ik me ook volledig hangen. Dus dan vraag ik me af of jij ook de motivatie hebt verloren door negatieve tussentijdse beoordelingen tijdens evaluatie gesprekken? Zou dat de reden zijn dat je de motivatie kwijt bent? Ik had in het begin van mijn scriptie ook niet de meest optimale werkethos en drive met als gevolg matige beoordelingen. Maar zoals gezegd heb ik halverwege het traject een tandje bij geschakeld en gekeken hoe ik het beter kon doen dan mijn voorgaande studiegenoten.

Je schrijft namelijk ook dat het sociale aspect mist, maar mogelijk dat het ook samenhangt omdat de competitie er niet meer is. In werkgroepen moet je immers een bijdrage leveren, nu in je eentje valt die stimulans ineens weg. Dus ook al is de materie niet interessant, dan kan een soort van geldingsdrang om het beter te doen dan andere studenten, misschien helpen.
Bijschakelen is 1 woord. Hoe wil je nou serieus genomen worden als je de Nederlandse taal niet beheerst?
pi_159401731
*gniffel*
Ja doei.
pi_159401736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn ouders in de categorie enablers vallen.
Lastig wel hoor, als mijn zoon autistisch zou zijn, met niet de sociale skills om een leven op te bouwen, zou ik hem ook niet zomaar op straat flikkeren.

Deezer, praten jullie thuis wel eens? Weten ze dat je zo verschrikkelijk op zoek bent?
pi_159401751
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:59 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Lastig wel hoor, als mijn zoon autistisch zou zijn, met nek de sociale skills om een leven p te bouwen, zou ik hem ook niet zomaar op straat flikkeren.

Deezer, praten jullie thuis wel eens? Weten ze dat je zo verschrikkelijk op zoek bent?
Het gaat toch niet om zijn Autisme. Het gaat om zijn luie instelling.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:01:06 #300
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Bijschakelen is 1 woord. Hoe wil je nou serieus genomen worden als je de Nederlandse taal niet beheerst?
Klopt, dat had ik oorspronkelijk ook, maar dat werd rood onderlijnd. Probeer maar uit.
pi_159401779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:00 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om zijn Autisme. Het gaat om zijn luie instelling.
Dat begrijp ik, maar ik zou mijn sociaalvaardige luie zoon, met een hoop vrienden etc., makkelijker uit huis schoppen dan de autistische, die alleen misschien helemaal in een isolement raakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')