Ik heb ze inderdaad doorgelezen en ik zit blijkbaar niet eens op de verkeerde weg, dus lijkt meer een motivatie en faalangst probleem dan het niet kunnen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:22 schreef joyvke het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan met inspiratie opdoen met andere scripties en het opstellen van een schema?
Edit: wat iemand voorstelde om elke week met je afstudeerbegeleider te zitten en/ of iemand anders, ook al heb je niets, is een goed idee. Dat motiveert misschien net wat extra's om toch iets aan te leveren.
Het maakt niet uit of je er straks niks mee kunt. Het is pas echt weggegooide tijd en moeite als je er ook niet eens een papiertje aan overhoudt. Doe er alles aan om af te studeren, anders krijg je er spijt van. Niet in de minste plaats vanwege een studieschuld.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mogelijkheden maar daar meteen de problemen in zien
Ik ben van de garanties, maar die heb je het niet in het leven.
En dit. Verwacht niet de motivatie hier wel te vinden, maar motiveer jezelf.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:29 schreef Californium het volgende:
Een deel van de uitdaging in de scriptie zit m er toch ook in dat je een "grote opdracht" zelfstandig uitvoert. Er is geen enkele student die tijdens het uitvoeren geen sleur voelt of niet gedemotiveerd is. Het gaat erom hoe je daarmee omgaat en blijkbaar ga je daar de mist in. Als je aan het werk bent ben je ook echt niet 100% gemotiveerd maar kun je niet zomaar zeggen, "ja geen zin dus stik". Ik zou zeggen, zoek hulp en hou op met uitstellen. Je geeft zelf aan dat stoppen geen optie is dus haal je hoofd uit je reet en ga actief wat doen. Schrijven of hulp zoeken om het uiteindelijk te gaan doen want hier op Fok erover lopen zaniken is enkel tijdverspilling.
Daar vergis je je... Er gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel over gezegd worden...quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:32 schreef habitue het volgende:
Jezelf een trap onder je hol geven en je studie afmaken. Meer valt er niet over te zeggen.
Ik weet het, en waarschijnlijk ga ik het nog allemaal lezen ook.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Daar vergis je je... Er gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel over gezegd worden...
Je hoeft alleen te schrijven blijkbaar, het onderzoek is al gedaan. Dat moet je toch in twee weken van maximaal buffelen wel grotendeels voor elkaar kunnen boksen?quote:Op maandag 18 januari 2016 15:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
@joy over 2 weken, maar niet haalbaar. Ook niet 14x24/7 nu. Volgende is de eerste van juni.
In ieder geval kan er dan maar vast een eerste versie liggen inderdaad. Het meeste werk is het onderzoek tijdens een afstudeerscriptie. Het is in ieder geval een mogelijkheid tot feedback zodat je weet of je op de juiste weg zit en wie weet haalt het wat faalangst voor je weg. Zou het sowieso proberen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je hoeft alleen te schrijven blijkbaar, het onderzoek is al gedaan. Dat moet je toch in twee weken van maximaal buffelen wel grotendeels voor elkaar kunnen boksen?
Wat is dit nou weer voor instellingquote:Op maandag 18 januari 2016 18:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik zo ff ga sporten om mijn hoofd te legen en 's avonds lukt het sowieso niet aan school te werken, eigenlijk de gehele studie niet gedaan alleen als ik mezelf dik in de stress had gewerkt en om 1 uur in de nacht diep moe naar bed ging, maar dat wil ik mezelf niet aan doen.. Werkdagen aanhouden gaat nog 't best, tot een uur of 16:00 uur. Dan eten en 's avonds 'vrij'.
Lol nee, i know. Maar de hele week zie ik al mensen samen en op vrijdag struikel je zowat over de koppeltjes, laat staan in mijn leeftijdsgroep. Je weet gewoon dat ze elkaar op vrijdagavond/zaterdagmorgen bespringen op de bank (groot gelijk, zou ik ook doen).quote:
Waarom maak je je daar überhaupt een voorstelling van? En je vult weer veel in.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol nee, i know. Maar de hele week zie ik al mensen samen en op vrijdag struikel je zowat over de koppeltjes, laat staan in mijn leeftijdsgroep. Je weet gewoon dat ze elkaar op vrijdagavond/zaterdagmorgen bespringen op de bank (groot gelijk, zou ik ook doen).
Ik weet wel een leuke bezigheid voor vrijdagavond! Aan je scriptie werken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef Deezertje het volgende:
Ik voel gewoon aan alles dat dit een opgefokte vrijdag gaat wordenNormaal ga ik 's avonds naar de film maar er draait niet echt wat op een goede tijd dus ga ik vanmiddag en dus nog geen invulling voor vanavond, bankhangen geen zin in op een vrijdagavond. Sportschool is uitgestorven op vrijdagavond. En dat is best tekenend: alwéér een weekend wat gewoon voorbij gaat zonder iets leuks, niks op de planning. Date wordt pas volgende week dus ben dit weekend weer op mezelf aangewezen. En even de stad in vrijdagavond ben ik niet zo van in mijn uppie.
Dit blijft een klassieker.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol nee, i know. Maar de hele week zie ik al mensen samen en op vrijdag struikel je zowat over de koppeltjes, laat staan in mijn leeftijdsgroep. Je weet gewoon dat ze elkaar op vrijdagavond/zaterdagmorgen bespringen op de bank (groot gelijk, zou ik ook doen).
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet wel een leuke bezigheid voor vrijdagavond! Aan je scriptie werken.
Haha.. Ergens zou 't ook helpen als ik iemand heb die ik trots wil maken (behalve mezelf) dat ik wél aan mijn scriptie ga werken. Bijvoorbeeld mijn vriendin. Niemand kraait erna als ik het nu niet doe. Mijn vriendin zou anders kunnen zeggen: ik spreek pas met je af als je hoofdstuk 2 af hebt o.i.d. of gewoon werken aan mijn scriptie onder haar toezien als we samen zijn... (en zij bijvoorbeeld ook aan school werkt). Dat zie ik veel gebeuren, koppeltjes die samen in de bieb werken. Werkt blijkbaar goed als je partner het ook doet, dan doe je het ook maar.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet wel een leuke bezigheid voor vrijdagavond! Aan je scriptie werken.
Deezer, als we nu op R&P allemaal afspreken dat we pas weer op je reageren als je hoofdstuk 2 af hebt, zou dat dan helpen? Dan kun je ons trots maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha.. Ergens zou 't ook helpen als ik iemand heb die ik trots wil maken (behalve mezelf) dat ik wél aan mijn scriptie ga werken. Bijvoorbeeld mijn vriendin. Niemand kraait erna als ik het nu niet doe. Mijn vriendin zou anders kunnen zeggen: ik spreek pas met je af als je hoofdstuk 2 af hebt o.i.d. of gewoon werken aan mijn scriptie onder haar toezien als we samen zijn... (en zij bijvoorbeeld ook aan school werkt). Dat zie ik veel gebeuren, koppeltjes die samen in de bieb werken. Werkt blijkbaar goed als je partner het ook doet, dan doe je het ook maar.
Je bent echt op zoek naar een vervangster voor je moeder he?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha.. Ergens zou 't ook helpen als ik iemand heb die ik trots wil maken (behalve mezelf) dat ik wél aan mijn scriptie ga werken. Bijvoorbeeld mijn vriendin. Niemand kraait erna als ik het nu niet doe. Mijn vriendin zou anders kunnen zeggen: ik spreek pas met je af als je hoofdstuk 2 af hebt o.i.d. of gewoon werken aan mijn scriptie onder haar toezien als we samen zijn... (en zij bijvoorbeeld ook aan school werkt). Dat zie ik veel gebeuren, koppeltjes die samen in de bieb werken. Werkt blijkbaar goed als je partner het ook doet, dan doe je het ook maar.
Allemachtig, je weet ook alles daarop te betrekken. Ik heb mijn bachelorthese maar om een reden kunnen afronden, en dat is door mijn eigen inzet en discipline. Niet omdat mijn vriend trots op me zou zijn, of mijn ouders. Wat ze wel zijn (en dat is fijn), maar de motivatie moet vanuit jezelf komen. Leer jezelf motiveren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn moeder roept niet dat ik aan mijn scriptie moet hoor. En ik kan prima voor mezelf zorgen, koken, wassen etc. Dus daar zoek ik geen vervanger voor. Wel om het samen gezellig te hebben, dat er iemand is als je straks thuiskomt etc.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je bent echt op zoek naar een vervangster voor je moeder he?
Ergens hoop ik dat je een relatie krijgt. En dat je hier komt klagen wat een gezeik je iedere dag aan moet horen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn moeder roept niet dat ik aan mijn scriptie moet hoor. En ik kan prima voor mezelf zorgen, koken, wassen etc. Dus daar zoek ik geen vervanger voor. Wel om het samen gezellig te hebben, dat er iemand is als je straks thuiskomt etc.
Jij wilt toch ook niet zien/denken dat je vriend je een watje vind omdat je je scriptie niet afmaakt? Dus maak je hem toch iets sneller af. Kans is groot dat de relatie daarop strand hoor. Als je nu al dingen niet afmaakt.. (en ja ik dus ook).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Allemachtig, je weet ook alles daarop te betrekken. Ik heb mijn bachelorthese maar om een reden kunnen afronden, en dat is door mijn eigen inzet en discipline. Niet omdat mijn vriend trots op me zou zijn, of mijn ouders. Wat ze wel zijn (en dat is fijn), maar de motivatie moet vanuit jezelf komen. Leer jezelf motiveren.
In het begin is alles nog leuk tochquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:02 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ergens hoop ik dat je een relatie krijgt. En dat je hier komt klagen wat een gezeik je iedere dag aan moet horen.
Als je sommige topics op fok moet geloven, niet...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In het begin is alles nog leuk toch
Ligt er maar net aan wat je treft he. Soms klikt het maar voor een paar dates en ben je er daarna klaar mee. Kan je weer opnieuw beginnen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In het begin is alles nog leuk toch
Ik weet dat ik mezelf moet motiveren, maar er gebeurd niks als ik het niet doe (helaas). Ja nog steeds geen diploma, maar verder niks. niemand gaat dood, 't zal niemand een zorg wezen en ik krijg niet eerder een relatie als ik 'm wel afrond.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je sommige topics op fok moet geloven, niet...
Rond nou maar gewoon je studie af. Dat gejank over andere stelletjes heeft daaar niks mee te maken. Zo'n diploma is altijd goed om te hebben wat je daarna ook gaat doen. Je hebt je studiegeld toch al betaald dus niet zo zaniken en jezelf zielig vinden, gewoon DOEN.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet dat ik mezelf moet motiveren, maar er gebeurd niks als ik het niet doe (helaas). Ja nog steeds geen diploma, maar verder niks. niemand gaat dood, 't zal niemand een zorg wezen en ik krijg niet eerder een relatie als ik 'm wel afrond.
Ik denk dat vrouwen eerder vallen op mannen die wel een diploma kunnen halen dan op dropouts zonder baan die zichzelf niet kunnen motiveren om dit soort belangrijke zaken even te regelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet dat ik mezelf moet motiveren, maar er gebeurd niks als ik het niet doe (helaas). Ja nog steeds geen diploma, maar verder niks. niemand gaat dood, 't zal niemand een zorg wezen en ik krijg niet eerder een relatie als ik 'm wel afrond.
Fijn dat je voor mij en mijn vriend probeert te denken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij wilt toch ook niet zien/denken dat je vriend je een watje vind omdat je je scriptie niet afmaakt? Dus maak je hem toch iets sneller af. Kans is groot dat de relatie daarop strand hoor. Als je nu al dingen niet afmaakt.. (en ja ik dus ook).
Maar wel een baan, en met een baan verdien je geld, met geld kan je op jezelf gaan wonen, rijbewijs halen, reizen, mensen ontmoeten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gaat helaas niet zo makkelijk als je reeds 25 bent en iedereen altijd heeft geroepen: 'komt goed' en je nog steeds zonder relatie zit en de rest om je heen wel al een relatie heeft (zelfs de mensen waar je 't niet van verwacht) en sommige al samenwonen/trouwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:08 schreef habitue het volgende:
[..]
Rond nou maar gewoon je studie af. Dat gejank over andere stelletjes heeft daaar niks mee te maken. Zo'n diploma is altijd goed om te hebben wat je daarna ook gaat doen. Je hebt je studiegeld toch al betaald dus niet zo zaniken en jezelf zielig vinden, gewoon DOEN.
Je. moet. het. voor. jezelf. doen. en. willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gast. Ik zat tegen de 25 aan toen ik m'n eerste vriendin kreeg, daarvoor bijna geen enkele ervaring met vrouwen gehad. Stop toch eens met dat gejank.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gaat helaas niet zo makkelijk als je reeds 25 bent en iedereen altijd heeft geroepen: 'komt goed' en je nog steeds zonder relatie zit en de rest om je heen wel al een relatie heeft (zelfs de mensen waar je 't niet van verwacht) en sommige al samenwonen/trouwen.
Dus ik moet maar accepteren dat ik niet weet wanneer ik liefde tegenkom en ondertussen mezelf moet motiveren om studie af te ronden terwijl er niemand op mij wacht? Het klikt ongelooflijk needy en kansloos, maar een relatie/geliefde als stok achter de deur houden om 't toch maar te doen werkt bij mij. Geen vooruitzicht op liefde/relaties in een tijd dat je toch al op jezelf bent aangewezen werkt dan niet mee.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast. Ik zat tegen de 25 aan toen ik m'n eerste vriendin kreeg, daarvoor bijna geen enkele ervaring met vrouwen gehad. Stop toch eens met dat gejank.
Ja, dat moet je inderdaad maar accepteren dat je niet weet wanneer je 'liefde' tegenkomt. Je hebt er namelijk weinig invloed op behalve veel in contact komen met mensen. Daarnaast is het ook compleet oneerlijk om deze verantwoordelijkheid op de schouders van je vriendin te leggen. Je maakt haar verantwoordelijk voor je eigen geluk, dat is niet hoe het werkt in een gezonde relatie.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus ik moet maar accepteren dat ik niet weet wanneer ik liefde tegenkom en ondertussen mezelf moet motiveren om studie af te ronden terwijl er niemand op mij wacht? Het klikt ongelooflijk needy en kansloos, maar een relatie/geliefde als stok achter de deur houden om 't toch maar te doen werkt bij mij. Geen vooruitzicht op liefde/relaties in een tijd dat je toch al op jezelf bent aangewezen werkt dan niet mee.
Op een gegeven moment zal ik wel inzien dat ik écht zelf aan de bak moet, worden 't kutmaanden en ineens kom ik iemand tegen... Maar voor nu is elke dag alleen eindigen nog kut. Ik wil ook een stille liefde, iemand die je al een tijdje leuk vind, uitkijken naar het weekend ipv denken 'kut, weekend. weer wachten tot het maandag is'quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:15 schreef SonicVolcano het volgende:
Je opent dus dit topic om in de sleur te blijven, begrijp ik? Ik dacht te doorbreken. Gekke ik
Rumag vindt dit leuk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je. moet. het. voor. jezelf. doen. en. willen.
Iedereen die wel ervaring heeft weet ook dat die ervaring helemaal niet zo belangrijk is, maar dat is voor de ervaringlozen weer lastig om te bevatten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast. Ik zat tegen de 25 aan toen ik m'n eerste vriendin kreeg, daarvoor bijna geen enkele ervaring met vrouwen gehad. Stop toch eens met dat gejank.
Wat heb je gedaan nadat je die scripties anderen hebt gelezen? Heb je verder gewerkt aan je eigen stukken?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zal ik wel inzien dat ik écht zelf aan de bak moet, worden 't kutmaanden en ineens kom ik iemand tegen... Maar voor nu is elke dag alleen eindigen nog kut. Ik wil ook een stille liefde, iemand die je al een tijdje leuk vind, uitkijken naar het weekend ipv denken 'kut, weekend. weer wachten tot het maandag is'
Banenvooruitzicht is ronduit belabberd, maar daar heeft iedereen last van hoor. En ik weet ook gewoon niet waar ik in mijn leven naar toe wil. Zou 't liefst mijn spullen pakken en de wereld doorreizen, maar ja... blijf een watje op dat gebied.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:19 schreef krulbrullie het volgende:
Ik snap deze man wel. Nu ga ik pas op mijn 25ste (misschien) aan mijn PhD kunnen beginnen. Als ik een lieve vrouw aan mijn zijde had gehad, dan had ik me daar minder druk over hoeven maken en had ik al op mijn 23ste mijn PhD gestart. Die ongein leidt alleen maar af. Zodra je het hebt, maak je je minder druk.
Maar anderzijds snap ik niet dat je geen intrinsieke motivatie kent. Is het vakgebied / de studie dermate oninteressant dat je je niet weet te motiveren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |