quote:NL documentairemakers aangevallen in Calais
De Nederlandse documentairemakers Teun Voeten en Maaike Engels zijn in The Jungle van Calais overvallen door vluchtelingen (oh nee migranten). Drie reislustige cultuurverrijkers vielen Voeten/Engels aan met een mes en pepperspray in het kader van een roofoverval.
De Nederlanders die al maanden aan het filmen zijn op de zessterrencamping te Calais werden ontzet door andere migranten (oh nee vluchtelingen), waarvoor hulde. Maar nu komt het. Voeten en Engels krijgen er nu van langs dat ze het 40 seconden durende filmpje op de webs hebben gezet. Volgens "activisten" (blank linkstuig dat IRL danwel RL te Calais rondbanjert om te stoken en te rellen) speelt het filmpje "rechts in de kaart".
Nou, dat maken wij natuurlijk zelf wel uit. Story nog niet in de Nederlandse leugenpers, maar wel bij de Britse Breitbart. Foto onder: Voeten wordt aangerand door drie capcuchonkloodtzakjes, waarvan 1 met een mes.
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_to_the_jungle.html
Best genant dat Frankrijk dit allemaal toelaat.quote:
Denken dat een beroving in wat bekend staat als 'de Jungle' nieuwswaardig isquote:Op zondag 17 januari 2016 15:28 schreef Infection het volgende:
En de Nederlandse/Europese pers besteedt er weer geen aandacht aan. Welkom in de dictatuur genaamd Europa.
Waarom zou dat het niet zijn? Ik zie vaak genoeg minder nieuwswaardige items voorbij komen.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Denken dat een beroving in wat bekend staat als 'de Jungle' nieuwswaardig is
Je weet hoe kwaliteitsmedia werken en dat ze normaliter niet zomaar iets op hen website pleuren zonder dat er wat meer onderzoek is verricht? Het staat nota bene nog geen uur bij die nitwits van GeenStijl en jij klaagt al over censuur en dictotariaal Europaquote:Op zondag 17 januari 2016 15:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom zou dat het niet zijn? Ik zie vaak genoeg minder nieuwswaardige items voorbij komen.
Dat maakt dit nog niet gelijk nieuwswaardig. Over iedere specifieke file op een snelweg wordt ook niet bericht.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom zou dat het niet zijn? Ik zie vaak genoeg minder nieuwswaardige items voorbij komen.
Ja, gebrek aan onderzoek was ook de reden van het stilhouden van Geenpeil of Kohlen etc.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet hoe kwaliteitsmedia werken en dat ze normaliter niet zomaar iets op hen website pleuren zonder dat er wat meer onderzoek is verricht? Het staat nota bene nog geen uur bij die nitwits van GeenStijl en jij klaagt al over censuur en dictotariaal Europa
Mwah, ik heb andere nieuwsitems wel sneller verspreid zien worden. Zelfs sites zoals de telegraaf hebben het er nog niet over. Terwijl die er juist altijd als de kippen bij zijn.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet hoe kwaliteitsmedia werken en dat ze normaliter niet zomaar iets op hen website pleuren zonder dat er wat meer onderzoek is verricht? Het staat nota bene nog geen uur bij die nitwits van GeenStijl en jij klaagt al over censuur en dictotariaal Europa
geen idee, je zou toch denken dat er wel eens ingegrepen zou mogen worden aldaarquote:Op zondag 17 januari 2016 15:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom bestaat dat kamp eigenlijk nog?
Is volgensmij al diverse keren geprobeerd. Althans, ik kan me beelden herinneren van 'ME'ers' die bekogeld met stenen werden toen zij het kamp probeerden te betreden.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
geen idee, je zou toch denken dat er wel eens ingegrepen zou mogen worden aldaar
Logisch, want zelfs de fransen pikken het niet als er slachtoffers vallen onder de gewone burgers.Dan gaat het hele kamp eindelijk op de schop.quote:De Nederlanders die al maanden aan het filmen zijn op de zessterrencamping te Calais werden ontzet door andere migranten (oh nee vluchtelingen), waarvoor hulde
dan stuur je het leger er op af zou ik zeggenquote:Op zondag 17 januari 2016 15:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Is volgensmij al diverse keren geprobeerd. Althans, ik kan me beelden herinneren van 'ME'ers' die bekogeld met stenen werden toen zij het kamp probeerden te betreden.
Misschien omdat ze aan de wereld willen tonen wat de omstandigheden daar zijn? Zonder naivelingen zoals hen had je uberhaupt niet eens geweten wat er daar was manquote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Digi2 het volgende:
Deze journalisten mogen van geluk spreken dat ze het overleeft hebben. Hoe naïef moet je wel niet zijn na alle berichten rondom immigranten en Calais om je leven op het spel te zetten. Waren ze soms op een Darwin award uit
ze zijn er al maanden aan het filmenquote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Digi2 het volgende:
Deze journalisten mogen van geluk spreken dat ze het overleeft hebben. Hoe naïef moet je wel niet zijn na alle berichten rondom immigranten en Calais om je leven op het spel te zetten. Waren ze soms op een Darwin award uit
Het is een soort niemandsland. De bewoners willen geen asiel aanvragen in Frankrijk en weigeren iedere overeenkomst met welke Franse vorm van overheid dan ook, en Frankrijk biedt daarom ook geen enkele voorziening aan dat kamp. Voor eten e.d. zijn ze aangewezen op vrijwilligers. Ze zitten daar te wachten tot ze (illegaal) kunnen oversteken naar Engeland.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
geen idee, je zou toch denken dat er wel eens ingegrepen zou mogen worden aldaar
Omdat er geen oplossing is.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat hele kamp moet uiteraard zo vlug mogelijk op worden gedoekt. Is er binnen de huidige wetgeving geen mogelijkheid, dan zal er een noodwet moeten worden ingesteld.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een soort niemandsland. De bewoners willen geen asiel aanvragen in Frankrijk en weigeren iedere overeenkomst met welke Franse vorm van overheid dan ook, en Frankrijk biedt daarom ook geen enkele voorziening aan dat kamp. Voor eten e.d. zijn ze aangewezen op vrijwilligers. Ze zitten daar te wachten tot ze (illegaal) kunnen oversteken naar Engeland.
Het wordt tijd dat Frankrijk verzint wat ze ermee willen, gedwongen asiel laten aanvragen in Frankrijk (kan dat überhaupt?) of het hele spul de grens overzetten (kan dat überhaupt?). Zomaar het kamp met de grond gelijk maken lost niet echt veel op natuurlijk. Die mensen verdwijnen niet in het luchtledige.
hek er omheen, niemand en niets meer toelaten en kijken hoe lang ze het volhouden, hebben ze er genoeg van dan mogen ze wegquote:Op zondag 17 januari 2016 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een soort niemandsland. De bewoners willen geen asiel aanvragen in Frankrijk en weigeren iedere overeenkomst met welke Franse vorm van overheid dan ook, en Frankrijk biedt daarom ook geen enkele voorziening aan dat kamp. Voor eten e.d. zijn ze aangewezen op vrijwilligers. Ze zitten daar te wachten tot ze (illegaal) kunnen oversteken naar Engeland.
Het wordt tijd dat Frankrijk verzint wat ze ermee willen, gedwongen asiel laten aanvragen in Frankrijk (kan dat überhaupt?) of het hele spul de grens overzetten (kan dat überhaupt?). Zomaar het kamp met de grond gelijk maken lost niet echt veel op natuurlijk. Die mensen verdwijnen niet in het luchtledige.
Bulldozertje er door, zoals ik al zei.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er ook genoeg mensen in dat kamp die terug naar hun thuisland willen, maar niet de middelen hebben om weer terug te gaan. Die mensen zou je op het vliegtuig kunnen zetten. Je kunt mensen misschien niet verplichten asiel aan te vragen, maar als ze er illegaal zijn, zal Frankrijk ze toch het land uit moeten kunnen zetten.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch wel dashcam opnames vanuit vrachtwagens leveren al wel voldoende info zou ik denken.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien omdat ze aan de wereld willen tonen wat de omstandigheden daar zijn? Zonder naivelingen zoals hen had je uberhaupt niet eens geweten wat er daar was man
Tuurlijk is er een oplossing. Men wil geen oplossing, maar dat is wat anders.quote:
Als jij je hele denkwereldje wil baseren op basis van een dashcamopname, dan zijn wij inderdaad wel klaar met praten.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Toch wel dashcam opnames vanuit vrachtwagens leveren al wel voldoende info zou ik denken.
http://tweakers.net/price(...)-3-professional.htmlquote:Op zondag 17 januari 2016 15:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien omdat ze aan de wereld willen tonen wat de omstandigheden daar zijn? Zonder naivelingen zoals hen had je uberhaupt niet eens geweten wat er daar was man
Beter baseren op beelden dan op wensdenken en policor denkenquote:Op zondag 17 januari 2016 16:04 schreef Dven het volgende:
Als jij je hele denkwereldje wil baseren op basis van een dashcamopname, dan zijn wij inderdaad wel klaar met praten.
Juist omdat het een oplossing is. Zo kunnen ze aan het thuiskamp melden dat het allemaal kut is en een aanzuigende werking voorkomen (om bij het onderwerp kut te blijven). Het gaat hier overduidelijk niet om asielzoekers want een asielverzoek kunnen ze in Frankrijk ook indienen maar om bevolkings-overschotten uit noord-afrika.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oke, leuke grap.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:05 schreef Grems het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)-3-professional.html
De techniek staat niet stil.
Prachtige beelden vanaf een veilige afstand. Zouden meer wildfotografen moeten doen.
1. Kamp bouwen, hoge dubbele hekken met scheermes- / prikkeldraad er omheen. Wachttorens op de hoeken en tussen de hekken laat je dan soldaten met valse honden patrouilleren.quote:
Nee, beter slikken we voor zoete koek de berichtgeving van de policor-mediaquote:Op zondag 17 januari 2016 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Als jij je hele denkwereldje wil baseren op basis van een dashcamopname, dan zijn wij inderdaad wel klaar met praten.
Nee, er is geen oplossing.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een oplossing. Men wil geen oplossing, maar dat is wat anders.
Een paar posts terug heb ik een mogelijke oplossing geplaatst.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, er is geen oplossing.
Net zoals jij roepen er veel mensen dat er wel een oplossing is. Vervolgens blijft het stil, of komt er een idee die op geen enkele manier in de realiteit valt uit te voeren.
De boel plat buldozeren klinkt goed maar dat kan niet he. Flinke dosis napalm er over gaat m ook niet worden.
Een complete ontruiming, waarbij iedereen die legale papieren heeft (wat je ook nooit zeker kunt weten) de asiel procedure in frankrijk worden gegooid en diegene zonder papieren worden gedeporteerd klinkt enigszins nog aannemelijk (en idd, daarna met de buldozer over het terrein). Maar daar is het nu te laat voor. Dit ''kamp'', en Duinkerke eigenlijk ook al, is al veel te groot geworden voor zon dergelijke operatie. Tenminste; ik geloof op geen enkele manier dat dit echt haalbaar is. Bovendien is het dweilen met de kraan open, met de stroom asielzoekers die maar blijft doorstromen, de open grenzen en het wanbeleid van de politiek.
Wanbeleid van de politiek? Ja, juist het ontstaan van Calais en Duinkerke zijn daarvoor het onweerlegbare bewijs. Ik verwacht niet dat het beleid wat dit zelf heeft gecreëerd het daarom ook weet op te lossen.
Zie je die echt als realistisch?quote:Op zondag 17 januari 2016 16:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een paar posts terug heb ik een mogelijke oplossing geplaatst.
Nog niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zie je die echt als realistisch?
Er is altijd een oplossing. Met het leger er heen gaan, alle apen bij elkaar drijven en op een onbewoond eiland dumpen waar ze elkaar kunnen afmaken zonder dat wij er last van hebben. Opgelost.quote:
Zoals ik al zei dit idee klinkt nog het meest aannemelijk.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
1. Kamp bouwen, hoge dubbele hekken met scheermes- / prikkeldraad er omheen. Wachttorens op de hoeken en tussen de hekken laat je dan soldaten met valse honden patrouilleren.
2. Je omsingelt The Jungle en sluit ze in. Dan pak je ze allemaal op en stop je ze in bussen en breng je ze onder zware begeleiding naar het nieuwe kamp.
3. Je sluit ze in het kamp op en daar mogen ze werken voor hun levensonderhoud. Zodra duidelijk is waar een ieder vandaan komt, ga je alles in het werk stellen om ze uit te zetten.
Uitzetting is ook de enige reden waarom iemand van dat kamp af komt.
En uiteraard ga je serieus werk maken van het voorkomen dat ze hierheen komen voor asiel, maar ik denk dat bovenstaande behandeling wel effectief zal zijn.
Ik noem het remigratiekampen.
Cameron moet daar gewoon even langs om de mensen van hun droom af te helpen. Daar is die dead pig fucker doorgaans erg goed in.quote:Bovendien merkten de Nederlandse vrijwilligers al snel dat de vluchtelingen denken dat Groot-Brittannië het beloofde land is. Een idee waar ze niet van af zijn te krijgen. "Er was zelfs iemand die zei dat 'als David Cameron ons in dit kamp ziet, hij ons komt halen'.
Niet het totale plaatje nee, maar het geeft wel een gedeelte van de realiteit daar weer, niet?quote:Op zondag 17 januari 2016 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Hierquote:Op zondag 17 januari 2016 15:28 schreef Infection het volgende:
En de Nederlandse/Europese pers besteedt er weer geen aandacht aan. Welkom in de dictatuur genaamd Europa.
Livestream?quote:Op zondag 17 januari 2016 16:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zoals ik al zei dit idee klinkt nog het meest aannemelijk.
Echter is dat al eerder ''geprobeerd'';
http://nos.nl/artikel/203(...)htelingenkampen.html
De problemen worden gewoon van links naar rechts verschoven, en weer terug. In deze link gaat het nog om ''kampjes'' van maximaal zo'n 350 man.
Dan is punt 2 nog niet zo'n probleem;
2. Je omsingelt The Jungle en sluit ze in. Dan pak je ze allemaal op en stop je ze in bussen en breng je ze onder zware begeleiding naar het nieuwe kamp.
In Calais zitten echter zo'n 5000 man.... Dat word een complete onbedwingbare veldslag en drijft de politiek nog verder van het humane, en dat is iets wat ze al helemaal niet willen.
Ondertussen; http://www.hln.be/hln/nl/(...)-gevangenissen.dhtml
Uiterlijk maandag moeten de bewoners van het kamp in Calais weg zijn. Tot die tijd hebben de vluchtelingen om de 125 nieuwe barakken te betrekken, want maandag komen de bulldozers om hun hutten te verwijderen. Of dat gebeurt, is afwachten. Een van de vluchtelingen die door de Britse nieuwszender BBC werd geïnterviewd, gaf al aan niet te verhuizen: "Om het nieuwe kamp zit een hek waardoor we er 's nachts niet uit kunnen. Dan kunnen we ook niet proberen om naar Engeland te komen. Dat proberen we elke avond en dat blijven we doen."
Word spannend de komende uurtjes dus...
De wat meer rechtse media begint het inderdaad op te pakken. Helaas nog niets te zien in de vooral linkse Nederlandse media.quote:
De Telegraaf wil dit wel hebben. RTL nieuws bericht er ook over, althans via social media. Ik heb hier geen ontvangst van NL zendersquote:Op zondag 17 januari 2016 15:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah, ik heb andere nieuwsitems wel sneller verspreid zien worden. Zelfs sites zoals de telegraaf hebben het er nog niet over. Terwijl die er juist altijd als de kippen bij zijn.
En dit is overigens niet de eerste keer.
Kan ik nergens vinden, dit terwijl ik al wel popcorn in mn kast heb gevonden.quote:
I feel your pain.quote:Op zondag 17 januari 2016 17:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kan ik nergens vinden, dit terwijl ik al wel popcorn in mn kast heb gevonden.![]()
Soms is het leven ook echt gemeen en oneerlijk.
Where does it end......?quote:Op zondag 17 januari 2016 16:53 schreef SpaceOddity het volgende:
"Om het nieuwe kamp zit een hek waardoor we er 's nachts niet uit kunnen. Dan kunnen we ook niet proberen om naar Engeland te komen. Dat proberen we elke avond en dat blijven we doen."[/i]
Wie van de 2?quote:Op zondag 17 januari 2016 17:28 schreef vigen98 het volgende:
Laten we alle linksen op een eiland vast zetten met deze bavianenKijken hoe ze over 1 dag smeken
quote:
Jij geeft zelf de aanzet...quote:Op zondag 17 januari 2016 17:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]![]()
Vandaag is iedereen wel lollig bezig
Engeland wil ze niet binnen laten is dat ff pech hebben....quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)vallen_NL_ers__.htmlquote:CALAIS - Twee Nederlandse documentairemakers zijn vrijdag overvallen in het vluchtelingenkamp in Calais. Ze waren bezig met hun 'Calais: Welcome to the Jungle' toen ze werden aangevallen door drie vluchtelingen.
Terwijl de mannen fotograaf Teun Voeten tegen de grond probeerden te werken, bleef videokunstenaar Maaike Engels filmen. Het resultaat zette ze op YouTube. De overvallers zouden zijn gewapend met een groot mes en pepperspray.
Andere vluchtelingen kwamen de belaagde Nederlanders uiteindelijk te hulp, schrijft Voeten op zijn Facebook-pagina. De drieven rovers wisten geen buit te veroveren.
Voeten kreeg nog een vreemd verzoek van een activiste in Calais, schrijft hij. „Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts,” zou de activiste hebben gezegd. Ze wilde dat Voeten de video zou verwijderen. Dat is hij niet van plan. „We hebben de klootzakken laten zien die ons wilden beroven en de dappere vluchtelingen die ons hebben geholpen.”
inb4 "niet geloofwaardig want Telegraaf is geen kwaliteitsmedia"quote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)vallen_NL_ers__.html
Die activiste ook: "Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts"quote:Op zondag 17 januari 2016 19:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
inb4 "niet geloofwaardig want Telegraaf is geen kwaliteitsmedia"
Hoeveel smoesjes kan links nog verzinnen om de waarheid niet onder ogen te hoeven komen?
Ik snap niet hoe men dit goed kan praten. In Calais zitten alleen de hardcore gelukszoekers en profiteurs. Vooral Afrikanen die allemaal naar Engeland willen. Dit heeft echt niks met oorlogsvluchtelingen te maken die uit Syrië zijn gekomen.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Die activiste ook: "Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts"
Godverdomme.
Dat soort linkse activisten zijn een bedreiging voor Europa. Het zijn de nieuwe fascisten.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe men dit goed kan praten. In Calais zitten alleen de hardcore gelukszoekers en profiteurs. Vooral Afrikanen die allemaal naar Engeland willen. Dit heeft echt niks met oorlogsvluchtelingen te maken die uit Syrië zijn gekomen.
De 'kwaliteitsmedia' had voor Keulen toch wel enkele dagen nodig.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat had er toch ook mee te maken dat de aangiftes langzaam binnendruppelden? Één of een paar gevallen komen niet in de wereldpers, maar als er een structureel probleem is wel.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De 'kwaliteitsmedia' had voor Keulen toch wel enkele dagen nodig.
Dat is toch wel heel ergquote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat er gewoon verzocht wordt om het stil te houdenquote:Op zondag 17 januari 2016 20:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat is er 'toch wel heel erg', dat er iemand wordt overvallen in een anarchistisch kamp?
Ik snap het wel van de kant van een activist. Gelukkig geeft eendeze journalist daar geen gehoor aan.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat er gewoon verzocht wordt om het stil te houden.
Inderdaad gewoon eigen schuld. we lopen toch ook niet massaal de hokken in van tijgers en leeuwenquote:Op zondag 17 januari 2016 15:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ja maar daar gelden ook de regels van de Jungle en daar hebben die documantaire makers dus geen rekening mee gehouden, eigen schuld dus.
quote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Deze man komt op de verraders lijst voor bijltjesdag.quote:Voeten kreeg nog een vreemd verzoek van een activiste in Calais, schrijft hij. „Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts,” zou de activiste hebben gezegd. Ze wilde dat Voeten de video zou verwijderen. Dat is hij niet van plan. „We hebben de klootzakken laten zien die ons wilden beroven en de dappere vluchtelingen die ons hebben geholpen.”
Het was een vrouwquote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
Deze man komt op de verraders lijst voor bijltjesdag.
Maakt haar dat dan een verraderin?quote:
Was mss gewoon een nep overval om te laten zien dat er ook lieve migranten zijn. Toevallig net voordat t kamp gesloopt gaat worden...quote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Digi2 het volgende:
Waar halen jullie vandaan dat de documentairemakers naïef zijn? Journalisten kiezen er vaak bewust voor om risico te nemen om verslag te kunnen leggen van gebeurtenissen. Waarom anders denk je dat journalisten oorlogsgebieden bezoeken?quote:Op zondag 17 januari 2016 15:52 schreef Grems het volgende:
TT had moeten zijn: Goedvolk komt in contact met de realiteit. (filmpje)
Achterlijke zolderkamermongolen die praten over 'bijltjesdag'quote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
Maar vind je dat deze activiste gelijk had met haar oproep tot zelfcensuur?quote:
Neuh.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Maar vind je dat deze activiste gelijk had met haar oproep tot zelfcensuur?
Dat vraag ik mij al tijden af. Ik ben erg benieuwd naar hoe men in Frankrijk in de politiek daar naar kijkt en hoe de mening van de mensen is daar, maar aangezien ik slechts zeer beperkt Frans spreek kan ik dat allemaal niet volgen helaas.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
WAAROM doet frankrijk hier niets aan. het is daar godverdomme anarchie, totale chaos. Ruim dat hele kamp op, stuur die gasten stuur en HUP weg ermee.
Al zo'n 15 jaar geloof ik nu. Dat kamp bestaat al zo lang.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Best genant dat Frankrijk dit allemaal toelaat.
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozyquote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
WAAROM doet frankrijk hier niets aan. het is daar godverdomme anarchie, totale chaos. Ruim dat hele kamp op, stuur die gasten stuur en HUP weg ermee.
Dat baseer je op het feit dat het kamp daar nog niet is afgebroken?quote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozy
Het kamp is juist ontstaan nadat Sarkozy het AZC in Calais sloot in 2002. Al die jaren als president heeft hij dus niks aan de situatie gedaan. Hollande er de schuld van geven is dan wel heel zwak. Wat je Hollande wel mag aanrekenen is dat ook hij er niet veel tegen doet.quote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozy
Omdat Frankrijk het een Brits probleem vindt. Die mensen willen allemaal naar het VK.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
Tsja, het is iets wat meer stilgehouden wordt in de Franse media (behoudens regionale kranten etc) dan in onze media.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij al tijden af. Ik ben erg benieuwd naar hoe men in Frankrijk in de politiek daar naar kijkt en hoe de mening van de mensen is daar, maar aangezien ik slechts zeer beperkt Frans spreek kan ik dat allemaal niet volgen helaas.
Iemand die goed Frans spreekt die meer kan vertellen over het politieke debat op dit vlak en over hoe de burgers hier tegenover staan dat de overheid er niets aan doet?
De oplossing is om de import van aardgas en -olie stoppen. Maar dat willen we niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tuurlijk is er een oplossing. Men wil geen oplossing, maar dat is wat anders.
echt hequote:Op maandag 18 januari 2016 01:35 schreef Braindead2000 het volgende:
En gewoon door blijven filmen, niet helpen, niet schreeuwen, niet om hulp roepen.
Godver, bewust een nieuw tentenkamp oprichten daar?!?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
België pakt 200 migranten per week op aan kust
Steeds meer migranten proberen via Zeebrugge naar Engeland te komen. De Belgische politie pakt er de laatste weken zo'n 200 per week op, de meeste bij de haven van Zeebrugge.
Het gaat voornamelijk om jonge mannen die wegtrekken uit de tentenkampen van Calais en Duinkerken in Noord-Frankrijk. Met bus en tram kunnen ze eenvoudig binnen een paar uur in Zeebrugge komen. Bij een actie donderdag pakte de Belgische politie 62 migranten op, voornamelijk mannen uit Iran.
Burgemeesters van Belgische kustplaatsen zijn bezorgd. Ze willen vermijden dat er tentenkampen ontstaan. Ze vragen extra politie om de migranten aan te pakken.
"We vermoeden dat het georganiseerd is", zegt burgemeester Renaat Landuyt van Brugge en Zeebrugge. "Ze sturen een voorhoede die een tentenkamp moet starten. Daarom treden we onmiddellijk op." De migranten slapen meestal in de duinen of in leegstaande panden. Tentjes worden door de politie meteen weggehaald.
De migranten wegsturen blijkt lastig. Ze willen geen asiel aanvragen in België. Na hun aanhouding staan ze doorgaans na enkele uren weer op straat met een schriftelijk bevel om België te verlaten. Velen blijven rondhangen aan de Belgische kust. 's Nachts proberen ze dan aan boord van vrachtwagens te komen, om als verstekeling met de ferry mee te varen naar Engeland.
In de haven van Zeebrugge is extra bewaking ingezet. Iedere week worden er tientallen migranten op de terminal gepakt voordat ze de overtocht kunnen maken.
Hoeveel van hen het wel lukt via Zeebrugge in Engeland te komen is onduidelijk. Burgemeester Landuyt van Zeebrugge gaat ervan uit dat het er weinig zijn, omdat de controles streng zijn en de boetes voor vrachtwagenchauffeurs en rederijen hoog.
http://nos.nl/artikel/208(...)eek-op-aan-kust.html
Calais verplaatst zich mogelijk dus richting België. Wat zouden daar de gevolgen van zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |