Al zo'n 15 jaar geloof ik nu. Dat kamp bestaat al zo lang.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Best genant dat Frankrijk dit allemaal toelaat.
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozyquote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
WAAROM doet frankrijk hier niets aan. het is daar godverdomme anarchie, totale chaos. Ruim dat hele kamp op, stuur die gasten stuur en HUP weg ermee.
Dat baseer je op het feit dat het kamp daar nog niet is afgebroken?quote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozy
Het kamp is juist ontstaan nadat Sarkozy het AZC in Calais sloot in 2002. Al die jaren als president heeft hij dus niks aan de situatie gedaan. Hollande er de schuld van geven is dan wel heel zwak. Wat je Hollande wel mag aanrekenen is dat ook hij er niet veel tegen doet.quote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozy
Omdat Frankrijk het een Brits probleem vindt. Die mensen willen allemaal naar het VK.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
WAAROM doet frankrijk hier niets aan. het is daar godverdomme anarchie, totale chaos. Ruim dat hele kamp op, stuur die gasten stuur en HUP weg ermee.
Tsja, het is iets wat meer stilgehouden wordt in de Franse media (behoudens regionale kranten etc) dan in onze media.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij al tijden af. Ik ben erg benieuwd naar hoe men in Frankrijk in de politiek daar naar kijkt en hoe de mening van de mensen is daar, maar aangezien ik slechts zeer beperkt Frans spreek kan ik dat allemaal niet volgen helaas.
Iemand die goed Frans spreekt die meer kan vertellen over het politieke debat op dit vlak en over hoe de burgers hier tegenover staan dat de overheid er niets aan doet?
De oplossing is om de import van aardgas en -olie stoppen. Maar dat willen we niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tuurlijk is er een oplossing. Men wil geen oplossing, maar dat is wat anders.
echt hequote:Op maandag 18 januari 2016 01:35 schreef Braindead2000 het volgende:
En gewoon door blijven filmen, niet helpen, niet schreeuwen, niet om hulp roepen.
Godver, bewust een nieuw tentenkamp oprichten daar?!?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
België pakt 200 migranten per week op aan kust
Steeds meer migranten proberen via Zeebrugge naar Engeland te komen. De Belgische politie pakt er de laatste weken zo'n 200 per week op, de meeste bij de haven van Zeebrugge.
Het gaat voornamelijk om jonge mannen die wegtrekken uit de tentenkampen van Calais en Duinkerken in Noord-Frankrijk. Met bus en tram kunnen ze eenvoudig binnen een paar uur in Zeebrugge komen. Bij een actie donderdag pakte de Belgische politie 62 migranten op, voornamelijk mannen uit Iran.
Burgemeesters van Belgische kustplaatsen zijn bezorgd. Ze willen vermijden dat er tentenkampen ontstaan. Ze vragen extra politie om de migranten aan te pakken.
"We vermoeden dat het georganiseerd is", zegt burgemeester Renaat Landuyt van Brugge en Zeebrugge. "Ze sturen een voorhoede die een tentenkamp moet starten. Daarom treden we onmiddellijk op." De migranten slapen meestal in de duinen of in leegstaande panden. Tentjes worden door de politie meteen weggehaald.
De migranten wegsturen blijkt lastig. Ze willen geen asiel aanvragen in België. Na hun aanhouding staan ze doorgaans na enkele uren weer op straat met een schriftelijk bevel om België te verlaten. Velen blijven rondhangen aan de Belgische kust. 's Nachts proberen ze dan aan boord van vrachtwagens te komen, om als verstekeling met de ferry mee te varen naar Engeland.
In de haven van Zeebrugge is extra bewaking ingezet. Iedere week worden er tientallen migranten op de terminal gepakt voordat ze de overtocht kunnen maken.
Hoeveel van hen het wel lukt via Zeebrugge in Engeland te komen is onduidelijk. Burgemeester Landuyt van Zeebrugge gaat ervan uit dat het er weinig zijn, omdat de controles streng zijn en de boetes voor vrachtwagenchauffeurs en rederijen hoog.
http://nos.nl/artikel/208(...)eek-op-aan-kust.html
Calais verplaatst zich mogelijk dus richting België. Wat zouden daar de gevolgen van zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |