De wat meer rechtse media begint het inderdaad op te pakken. Helaas nog niets te zien in de vooral linkse Nederlandse media.quote:
De Telegraaf wil dit wel hebben. RTL nieuws bericht er ook over, althans via social media. Ik heb hier geen ontvangst van NL zendersquote:Op zondag 17 januari 2016 15:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah, ik heb andere nieuwsitems wel sneller verspreid zien worden. Zelfs sites zoals de telegraaf hebben het er nog niet over. Terwijl die er juist altijd als de kippen bij zijn.
En dit is overigens niet de eerste keer.
Kan ik nergens vinden, dit terwijl ik al wel popcorn in mn kast heb gevonden.quote:
I feel your pain.quote:Op zondag 17 januari 2016 17:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kan ik nergens vinden, dit terwijl ik al wel popcorn in mn kast heb gevonden.![]()
Soms is het leven ook echt gemeen en oneerlijk.
Where does it end......?quote:Op zondag 17 januari 2016 16:53 schreef SpaceOddity het volgende:
"Om het nieuwe kamp zit een hek waardoor we er 's nachts niet uit kunnen. Dan kunnen we ook niet proberen om naar Engeland te komen. Dat proberen we elke avond en dat blijven we doen."[/i]
Wie van de 2?quote:Op zondag 17 januari 2016 17:28 schreef vigen98 het volgende:
Laten we alle linksen op een eiland vast zetten met deze bavianenKijken hoe ze over 1 dag smeken
quote:
Jij geeft zelf de aanzet...quote:Op zondag 17 januari 2016 17:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]![]()
Vandaag is iedereen wel lollig bezig
Engeland wil ze niet binnen laten is dat ff pech hebben....quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)vallen_NL_ers__.htmlquote:CALAIS - Twee Nederlandse documentairemakers zijn vrijdag overvallen in het vluchtelingenkamp in Calais. Ze waren bezig met hun 'Calais: Welcome to the Jungle' toen ze werden aangevallen door drie vluchtelingen.
Terwijl de mannen fotograaf Teun Voeten tegen de grond probeerden te werken, bleef videokunstenaar Maaike Engels filmen. Het resultaat zette ze op YouTube. De overvallers zouden zijn gewapend met een groot mes en pepperspray.
Andere vluchtelingen kwamen de belaagde Nederlanders uiteindelijk te hulp, schrijft Voeten op zijn Facebook-pagina. De drieven rovers wisten geen buit te veroveren.
Voeten kreeg nog een vreemd verzoek van een activiste in Calais, schrijft hij. „Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts,” zou de activiste hebben gezegd. Ze wilde dat Voeten de video zou verwijderen. Dat is hij niet van plan. „We hebben de klootzakken laten zien die ons wilden beroven en de dappere vluchtelingen die ons hebben geholpen.”
inb4 "niet geloofwaardig want Telegraaf is geen kwaliteitsmedia"quote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)vallen_NL_ers__.html
Die activiste ook: "Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts"quote:Op zondag 17 januari 2016 19:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
inb4 "niet geloofwaardig want Telegraaf is geen kwaliteitsmedia"
Hoeveel smoesjes kan links nog verzinnen om de waarheid niet onder ogen te hoeven komen?
Ik snap niet hoe men dit goed kan praten. In Calais zitten alleen de hardcore gelukszoekers en profiteurs. Vooral Afrikanen die allemaal naar Engeland willen. Dit heeft echt niks met oorlogsvluchtelingen te maken die uit Syrië zijn gekomen.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Die activiste ook: "Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts"
Godverdomme.
Dat soort linkse activisten zijn een bedreiging voor Europa. Het zijn de nieuwe fascisten.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe men dit goed kan praten. In Calais zitten alleen de hardcore gelukszoekers en profiteurs. Vooral Afrikanen die allemaal naar Engeland willen. Dit heeft echt niks met oorlogsvluchtelingen te maken die uit Syrië zijn gekomen.
De 'kwaliteitsmedia' had voor Keulen toch wel enkele dagen nodig.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet hoe kwaliteitsmedia werken en dat ze normaliter niet zomaar iets op hen website pleuren zonder dat er wat meer onderzoek is verricht? Het staat nota bene nog geen uur bij die nitwits van GeenStijl en jij klaagt al over censuur en dictotariaal Europa
Dat had er toch ook mee te maken dat de aangiftes langzaam binnendruppelden? Één of een paar gevallen komen niet in de wereldpers, maar als er een structureel probleem is wel.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De 'kwaliteitsmedia' had voor Keulen toch wel enkele dagen nodig.
Dat is toch wel heel ergquote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat er gewoon verzocht wordt om het stil te houdenquote:Op zondag 17 januari 2016 20:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat is er 'toch wel heel erg', dat er iemand wordt overvallen in een anarchistisch kamp?
Ik snap het wel van de kant van een activist. Gelukkig geeft eendeze journalist daar geen gehoor aan.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat er gewoon verzocht wordt om het stil te houden.
Inderdaad gewoon eigen schuld. we lopen toch ook niet massaal de hokken in van tijgers en leeuwenquote:Op zondag 17 januari 2016 15:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ja maar daar gelden ook de regels van de Jungle en daar hebben die documantaire makers dus geen rekening mee gehouden, eigen schuld dus.
quote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Deze man komt op de verraders lijst voor bijltjesdag.quote:Voeten kreeg nog een vreemd verzoek van een activiste in Calais, schrijft hij. „Ik ben tegen censuur, maar vrees dat de video die je hebt gedeeld zal worden misbruikt en uitgebuit door rechts,” zou de activiste hebben gezegd. Ze wilde dat Voeten de video zou verwijderen. Dat is hij niet van plan. „We hebben de klootzakken laten zien die ons wilden beroven en de dappere vluchtelingen die ons hebben geholpen.”
Het was een vrouwquote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
Deze man komt op de verraders lijst voor bijltjesdag.
Maakt haar dat dan een verraderin?quote:
Was mss gewoon een nep overval om te laten zien dat er ook lieve migranten zijn. Toevallig net voordat t kamp gesloopt gaat worden...quote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 17 januari 2016 15:55 schreef Digi2 het volgende:
Deze journalisten mogen van geluk spreken dat ze het overleeft hebben. Hoe naïef moet je wel niet zijn na alle berichten rondom immigranten en Calais om je leven op het spel te zetten. Waren ze soms op een Darwin award uit
Waar halen jullie vandaan dat de documentairemakers naïef zijn? Journalisten kiezen er vaak bewust voor om risico te nemen om verslag te kunnen leggen van gebeurtenissen. Waarom anders denk je dat journalisten oorlogsgebieden bezoeken?quote:Op zondag 17 januari 2016 15:52 schreef Grems het volgende:
TT had moeten zijn: Goedvolk komt in contact met de realiteit. (filmpje)
Achterlijke zolderkamermongolen die praten over 'bijltjesdag'quote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
Maar vind je dat deze activiste gelijk had met haar oproep tot zelfcensuur?quote:
Neuh.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Maar vind je dat deze activiste gelijk had met haar oproep tot zelfcensuur?
Dat vraag ik mij al tijden af. Ik ben erg benieuwd naar hoe men in Frankrijk in de politiek daar naar kijkt en hoe de mening van de mensen is daar, maar aangezien ik slechts zeer beperkt Frans spreek kan ik dat allemaal niet volgen helaas.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
WAAROM doet frankrijk hier niets aan. het is daar godverdomme anarchie, totale chaos. Ruim dat hele kamp op, stuur die gasten stuur en HUP weg ermee.
Al zo'n 15 jaar geloof ik nu. Dat kamp bestaat al zo lang.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Best genant dat Frankrijk dit allemaal toelaat.
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozyquote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
WAAROM doet frankrijk hier niets aan. het is daar godverdomme anarchie, totale chaos. Ruim dat hele kamp op, stuur die gasten stuur en HUP weg ermee.
Dat baseer je op het feit dat het kamp daar nog niet is afgebroken?quote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozy
Het kamp is juist ontstaan nadat Sarkozy het AZC in Calais sloot in 2002. Al die jaren als president heeft hij dus niks aan de situatie gedaan. Hollande er de schuld van geven is dan wel heel zwak. Wat je Hollande wel mag aanrekenen is dat ook hij er niet veel tegen doet.quote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Omdat Hollande een moslimvriendje is in tegenstelling tot bijv Sarkozy
Omdat Frankrijk het een Brits probleem vindt. Die mensen willen allemaal naar het VK.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
Tsja, het is iets wat meer stilgehouden wordt in de Franse media (behoudens regionale kranten etc) dan in onze media.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij al tijden af. Ik ben erg benieuwd naar hoe men in Frankrijk in de politiek daar naar kijkt en hoe de mening van de mensen is daar, maar aangezien ik slechts zeer beperkt Frans spreek kan ik dat allemaal niet volgen helaas.
Iemand die goed Frans spreekt die meer kan vertellen over het politieke debat op dit vlak en over hoe de burgers hier tegenover staan dat de overheid er niets aan doet?
De oplossing is om de import van aardgas en -olie stoppen. Maar dat willen we niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tuurlijk is er een oplossing. Men wil geen oplossing, maar dat is wat anders.
echt hequote:Op maandag 18 januari 2016 01:35 schreef Braindead2000 het volgende:
En gewoon door blijven filmen, niet helpen, niet schreeuwen, niet om hulp roepen.
Godver, bewust een nieuw tentenkamp oprichten daar?!?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
België pakt 200 migranten per week op aan kust
Steeds meer migranten proberen via Zeebrugge naar Engeland te komen. De Belgische politie pakt er de laatste weken zo'n 200 per week op, de meeste bij de haven van Zeebrugge.
Het gaat voornamelijk om jonge mannen die wegtrekken uit de tentenkampen van Calais en Duinkerken in Noord-Frankrijk. Met bus en tram kunnen ze eenvoudig binnen een paar uur in Zeebrugge komen. Bij een actie donderdag pakte de Belgische politie 62 migranten op, voornamelijk mannen uit Iran.
Burgemeesters van Belgische kustplaatsen zijn bezorgd. Ze willen vermijden dat er tentenkampen ontstaan. Ze vragen extra politie om de migranten aan te pakken.
"We vermoeden dat het georganiseerd is", zegt burgemeester Renaat Landuyt van Brugge en Zeebrugge. "Ze sturen een voorhoede die een tentenkamp moet starten. Daarom treden we onmiddellijk op." De migranten slapen meestal in de duinen of in leegstaande panden. Tentjes worden door de politie meteen weggehaald.
De migranten wegsturen blijkt lastig. Ze willen geen asiel aanvragen in België. Na hun aanhouding staan ze doorgaans na enkele uren weer op straat met een schriftelijk bevel om België te verlaten. Velen blijven rondhangen aan de Belgische kust. 's Nachts proberen ze dan aan boord van vrachtwagens te komen, om als verstekeling met de ferry mee te varen naar Engeland.
In de haven van Zeebrugge is extra bewaking ingezet. Iedere week worden er tientallen migranten op de terminal gepakt voordat ze de overtocht kunnen maken.
Hoeveel van hen het wel lukt via Zeebrugge in Engeland te komen is onduidelijk. Burgemeester Landuyt van Zeebrugge gaat ervan uit dat het er weinig zijn, omdat de controles streng zijn en de boetes voor vrachtwagenchauffeurs en rederijen hoog.
http://nos.nl/artikel/208(...)eek-op-aan-kust.html
Calais verplaatst zich mogelijk dus richting België. Wat zouden daar de gevolgen van zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |