abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:35:55 #61
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159149732
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet bij mij iig.......
Toch eens wat beter de krant lezen dan. Het is in het verleden ook op tv geweest. Zelfs ik heb t gezien en ik kijk zelden tv.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159149745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Toch eens wat beter de krant lezen dan. Het is in het verleden ook op tv geweest. Zelfs ik heb t gezien en ik kijk zelden tv.
Uit het hele land komen signalen over misstanden bij azc's.
I´m back.
pi_159150418
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uit het hele land komen signalen over misstanden bij azc's.
De gestapo afdeling van het COA heeft het er maar druk mee.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:31:30 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159150665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Misschien moet jij wat meer lezen over de rest van dat volk. Een burgeroorlog beginnen..... Dat is gruwelijke misdaad tegen het hele volk. Zo bar heeft Assad het niet gemaakt.
Nee, hij heeft welbewust op ongewapende demonstranten laten schieten. ("Schiet per dag ongeveer 20 demonstranten dood"). Daar is niets misdadigs aan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:56:16 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159151147
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:07 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

[..]

Mensensmokkel door uw overheid, van uw belastingcenten.
Dat doet de marine toch al veel langer? Waarom klagen ze de overheid niet aan voor het niet-nakomen van het Dublin-verdrag?
censuur :O
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:01:01 #66
78780 deedeetee
pi_159151232
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, hij heeft welbewust op ongewapende demonstranten laten schieten. ("Schiet per dag ongeveer 20 demonstranten dood"). Daar is niets misdadigs aan.
Is dat zo ?
Demonstreer dan niet. Uitlokken is ook niet erg prijzenswaardig.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:02:26 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159151260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is dat zo ?
Demonstreer dan niet.
HAHAHAHHAHA! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:08:15 #68
78780 deedeetee
pi_159151396
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:28:48 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159151883
quote:
Echt...dafuq
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:38:23 #71
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159152104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:13 schreef KrappeAuto het volgende:
Hopelijk krijgen we disproportioneel veel van Griekenland en Italië. Elke asielzoeker is een aanwinst voor onze samenleving. Best wel asociaal dat Duitsland zoveel voor zichzelf houdt.
Inderdaad welk land wil nou niet van die kansparels.
Fade to Black
pi_159152230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat doet de marine toch al veel langer? Waarom klagen ze de overheid niet aan voor het niet-nakomen van het Dublin-verdrag?

Advocaten spannen proces aan: ‘Staat schuldig aan mensensmokkel’.
pi_159152258
Even terug op het onderwerp van dit topic (inmiddels @33):
Hoe is de tussenstand van de herverdeling?
Ik dacht dat er ongeveer 130.000 "vluchtelingen" te verdelen waren en tot nu toe echt 30 verdeeld?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159152333
johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 17:45:07 Woede in vluchtelingenopvang Alphen. Bewoner deed vandaag zelfmoordpoging. Vluchtelingen zijn boos op COA #alphen https://t.co/g8L3Il9KNl reageer retweet
johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 17:48:14 Veel politie op de been om de situatie rustig te houden bij de Alphense gevangenis #alphen https://t.co/fFCuZoZzNA reageer retweet
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:52:02 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159152426
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:46 schreef Oud_student het volgende:
Even terug op het onderwerp van dit topic (inmiddels @33):
Hoe is de tussenstand van de herverdeling?
Ik dacht dat er ongeveer 130.000 "vluchtelingen" te verdelen waren en tot nu toe echt 30 verdeeld?
160.000 te herverdelen (al een miljoen in Duitsland dus wassen neus)

Er zijn er maar liefst 50 naar Nederland gevlogen deze week en Luxemburg had er eerder ook al 30 'gekregen'. Verder weet ik het even niet. 80 uit 160.000, reken zelf het percentage maar even uit :')
pi_159152471
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

160.000 te herverdelen (al een miljoen in Duitsland dus wassen neus)

Er zijn er maar liefst 50 naar Nederland gevlogen deze week en Luxemburg had er eerder ook al 30 'gekregen'. Verder weet ik het even niet. 80 uit 160.000, reken zelf het percentage maar even uit :')
Dus Nederland is weer het beste jongetje van de klas en hij heet gekke Henkie :)
Exaudi orationem meam
pi_159152503
quote:
Politieke elite in paniek omdat ze geen controle hebben over de sociale media.

quote:

Jorritsma verwijt media vergroten angstgevoelens

VVD-coryfee Annemarie Jorritsma vindt dat de media en de politiek de angstgevoelens in de samenleving te veel voeden. Het breed uitmeten van incidenten maakt mensen heel onzeker.

"Als ik bijvoorbeeld zie wat er gebeurt rond Keulen, dan is de vraag: is het allemaal zo groot? En is het zo anders dan dat het was? Het lijkt alsof de hele wereld veranderd is, en daar spelen de politiek en de journalistiek een rol in. Elk klein dingetje is en blijft groot, en dat maakt mensen onzeker."

De fractievoorzitter van de VVD in de Eerste Kamer noemt in deze ook de rol van sociale media, waarop burgers zelf kleine incidenten veel te groot uitlichten.

Verkrachters

Jorritsma noemt als voorbeeld de incidenten rond de komst van azc’s in Nederlandse gemeenten. "Er gebeurt iets in een gemeente, en in heel Nederland hebben alle gemeenten hetzelfde probleem. Mensen worden gigantisch bang gemaakt", stelt zij.

"Het beeld bij Nederlanders bestaat nu dat alle vluchtelingen aanranders, verkrachters of overvallers zijn. Natuurlijk gebeurt er af en toe iets in azc’s, en ja, dat gaat dan om mensen die gevlucht zijn. Maar er zijn ook heel veel andere burgers die dingen uithalen die niet mogen."
De arrogantie van de VVD fractievoorzitter in de Eerste kamer is echt lachwekkend, als het niet zo triest was.

Eerst jarenlang problemen niet aanpakken en dan nu de (sociale) media en de burgers de schuld geven dat ze het niet langer pikken. bah bah bah :r

Alsof zij weet wat mensen onzeker maakt.

Wie is zij om te bepalen wat grote en kleine dingen zijn?

Zij denkt even te weten dat ALLE Nederlanders denken dat ALLE migraten/vluchtelingen verkrachters zijn. 8)7

En haar opmerking over Keulen:

quote:
"Als ik bijvoorbeeld zie wat er gebeurt rond Keulen, dan is de vraag: is het allemaal zo groot?
Hier ga ik niet eens op reageren.

Weer -3 zetels voor de VVD :W
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:03:50 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159152715
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:54 schreef Kloon7 het volgende:
Jorritsmacht: "Het beeld bij Nederlanders bestaat nu dat alle vluchtelingen aanranders, verkrachters of overvallers zijn."
Nee idioot! Tonnen netto per jaar zorgt ervoor dat Jorritsmacht elke relatie met de werkelijkheid kwijt is. Zij zal nog niet worden aangerand door een blinde illegaal, dat mag duidelijk zijn.

Laat ik voor haar het werkelijke beeld even schetsen: Er zijn geen vluchtelingen, geen van de illegale uitkeringszoekers is daadwerkelijk vluchteling. Niet alle illegalen zijn verkrachters, maar het is een feit dat er heel veel verkrachters illegaal ons land binnen zijn gekomen. En dat die verkrachtingen niet zouden plaatsvinden als we grensbewaking hadden gehad die illegalen gewoon met gepast geweld tegenhoudt.
pi_159154194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee idioot! Tonnen netto per jaar zorgt ervoor dat Jorritsmacht elke relatie met de werkelijkheid kwijt is. Zij zal nog niet worden aangerand door een blinde illegaal, dat mag duidelijk zijn.

Laat ik voor haar het werkelijke beeld even schetsen: Er zijn geen vluchtelingen, geen van de illegale uitkeringszoekers is daadwerkelijk vluchteling. Niet alle illegalen zijn verkrachters, maar het is een feit dat er heel veel verkrachters illegaal ons land binnen zijn gekomen. En dat die verkrachtingen niet zouden plaatsvinden als we grensbewaking hadden gehad die illegalen gewoon met gepast geweld tegenhoudt.
En jij wordt serieus genomen op jouw werk?
pi_159154994
Ik heb ook wel met die mensen te doen: zelfmoord asielzoeker in Alphen.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)nopvang-Alphen.dhtml

Het is gewoon voor iedereen kut dat hele plannetje van Merkel om goedkope arbeidskrachten voor de Duitse industrie aan te trekken en de overflow naar andere EU-landen te dirigeren.
I´m back.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:05:04 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159155421
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159155827
quote:
De politie mag na een aantal jaren criminaliteit aanschouwen nu eindelijk ingrijpen?
pi_159172450
Is gewoon begrijpelijke frustratie. Als jij oorlog ontvlucht en vervolgens alleen maar onderdak, eten en drinken in een veilig land krijgt ben je ook gewelddadig. Zodra ze een acceptabele uitkering en huis krijgen zijn ze prima burgers.
  zondag 17 januari 2016 @ 13:55:31 #85
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159172660
quote:
Het lijkt me tijd worden dat die bewakers wat meer bevoegdheden en betere wapens krijgen. Dit soort onberekenbaar gespuis moet je niet met een knuppeltje aan willen.

Gewoon tasers, pepperspray en soldaten met traangas en karabijnen op de wachttorens.

Je oogst wat je zaait.
pi_159173010
Foto die vandaag de ronde doet:

Zegt eigenlijk wel alles over hoe zij tegen vrouwen aan kijken. Vrouw draagt 3 kinderen op blote voeten. Ali t/m Mohammed lopen daar met met hun Nike's voorbij.
  zondag 17 januari 2016 @ 14:30:44 #87
440653 BarryOSeven
pi_159173703
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:08 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]

Zegt eigenlijk wel alles over hoe zij tegen vrouwen aan kijken. Vrouw draagt 3 kinderen op blote voeten. Ali t/m Mohammed lopen daar met met hun Nike's voorbij.
Wat een cultuur, arme vrouw :')

Zal wel weer een gevalletje feministische eigenzinnigheid zijn, afzetten tegen de schoenen dragende massa.
  zondag 17 januari 2016 @ 16:37:18 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159177627
quote:

[ afbeelding ]

Krijgen ze eindelijk een vrouw op de foto, werkt het nog niet voor propaganda...
Was nou maar fijn in warm Afrika gebleven!
pi_159178049
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Krijgen ze eindelijk een vrouw op de foto, werkt het nog niet voor propaganda...
Was nou maar fijn in warm Afrika gebleven!
Men doet het voor de lol.
  zondag 17 januari 2016 @ 16:56:52 #90
78780 deedeetee
pi_159178088
quote:
Een demonstratie van anti-islambeweging Pegida in Apeldoorn is vrij rustig verlopen. Zo'n 250 aanhangers liepen vanmiddag mee in een protestmars.

De betoging begon met een toespraak in een park in de binnenstad. Daarbij werd volgens Omroep Gelderland één aanhanger van Pegida opgepakt omdat hij een fotografe in het gezicht zou hebben geslagen.

Noodbevel

De Apeldoornse burgemeester Berends had een noodbevel afgegeven. Daardoor had de politie tijdelijk meer bevoegdheden om in te grijpen, maar dat bleek niet nodig.

Alleen tijdens de protestmars die volgde, waren wat opstootjes. Een groep jongeren gedroeg zich onrustig.

De Anti-Fascistische Actie Fryslân hield later in de middag een tegendemonstratie bij het station. De actiegroep maakte daar met spandoeken duidelijk dat Pegida volgens haar racistisch en fascistisch is. Aan de tegendemonstratie deden zo'n twaalf mensen mee.
Of e beginnen te begrijpen dat ze voor joker staan, of ze hebben eindelijk door dat het om migranten gaat. :D
  zondag 17 januari 2016 @ 17:43:42 #91
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159179194
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Of e beginnen te begrijpen dat ze voor joker staan, of ze hebben eindelijk door dat het om migranten gaat. :D
De linkse fascisten mochten van 2 tot 4 demonstreren... Dan zijn ze hun bed nog niet uit!
pi_159179785
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De linkse fascisten mochten van 2 tot 4 demonstreren... Dan zijn ze hun bed nog niet uit!
Hoe vaak ben je in in Afrika geweest. Ik begrijp een deel van je punt.
pi_159180326
Het is toch ongelooflijk. Dan willen ze extreem rechts niet voeden en wat doen ze, massaal importeren van dat kansloze volk. |:(

Elke dag wanneer ik in de file sta zie ik bevestigd dat dit land gewoon vol is. Veel te vol. Maar onze politici blijven maar naïef denken dat er makkelijk nog meer bij kunnen. Echt helemaal gestoord. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je nauwelijks meer fatsoenlijk kan parkeren in de stad.

[ Bericht 10% gewijzigd door BlauweSporttas op 17-01-2016 18:31:55 ]
pi_159180467
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef BlauweSporttas het volgende:
Het is toch ongelooflijk. Dan willen ze extreem rechts niet voeden en wat doen ze, massaal importeren van dat kansloze volk. |:(

Elke dag wanneer ik in de file sta zie ik bevestigd dat dit land gewoon vol is. Veel te vol. Maar onze politici blijven maar naïef denken dat er makkelijk nog meer bij kunnen. Echt helemaal gestoord.
En dan zitten de meeste asielzoekers niet eens in een auto naar hun werk.
  zondag 17 januari 2016 @ 18:55:31 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159181237
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:05 schreef Jaroon het volgende:
Hoe vaak ben je in in Afrika geweest. Ik begrijp een deel van je punt.
1 keer, en ik spreek zeer veel met mensen die er veel vaker geweest zijn. Ik mis jouw punt.
Wat ik wel weet: wat ik daar gezien heb, wil ik absoluut niet hier hebben!
  zondag 17 januari 2016 @ 19:00:13 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159181350
quote:
Zou het Rode Kruis weten dat gratis plastic zakjes niet meer mogen? :D
pi_159181929
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef BlauweSporttas het volgende:

Elke dag wanneer ik in de file sta zie ik bevestigd dat dit land gewoon vol is. Veel te vol. Maar onze politici blijven maar naïef denken dat er makkelijk nog meer bij kunnen. Echt helemaal gestoord. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je nauwelijks meer fatsoenlijk kan parkeren in de stad.
Het klootjes volk dat 's ochtends al om 8 uur in de file staat wordt uitgebuit met belastingen om voor een globalisatie en geopolitiek feestje te betalen. Die wachten hun leven lang op huizen, werk, gezondheidszorg etc. . Krijgen eerst te horen nu even niet, we moeten eerst genoeg verdiend hebben dan klapt de boel en moeten de lasten 'verdeeld' worden. Vervolgens is de 'crisis' voorbij en mogen ze gaan bijdragen aan het vervangen van... zichzelf en staan ze voor alle voorzieningen achter in de rij.

Ondertussen zien ze hoe studenten ludiek een rokje aantrekken en hun eigen wijken verder verpauperen. Terwijl er naast de deur een mega moskee uit de grond wordt gestampt. Zetten ze de TV aan dan roept het grachtengordel links volk dat we allemaal maar welkomstliedjes moeten gaan zingen en die mensjes zo zielig zijn.

Nu is de politiek helemaal verbijsterd dat een groep die ze genegeerd hebben (de werkende midden klasse), massaal steun geeft aan Wilders, Le Pen, Trump, (noem ze maar op) die de problemen die zij zelf ondervinden wel benoemen.
  maandag 18 januari 2016 @ 13:34:01 #98
78780 deedeetee
pi_159200436
pi_159253960
quote:
Medewerkster asielcentrum onthult: "Ze zijn opdringerig en extreem veeleisend"

Ze begon te werken in het asielcentrum van Hamburg vol idealisme. Maar de ervaringen met vluchtelingen hebben die illusie doorprikt. In de gerenommeerde Duitse krant Die Welt doet de medewerkster een boekje open over het leven zoals het is in het asielcentrum. "Met 90 procent van de asielzoekers is de samenwerking onaangenaam."

"Sinds de herfst van 2015 ben ik vast in dienst in het opvangcentrum van Hamburg", vertelt ze anoniem aan Die Welt. "Op deze job had ik me echt verheugd. Eindelijk kon ik iets betekenen voor de vluchtelingen. De collega's waren zeer geëngageerd en ik was ervan overtuigd dat ik een geweldige tijd tegemoet ging. Mijn taak omvatte de administratieve en sociale begeleiding van asielzoekers."

Beeld bijstellen
In het opvangcentrum van Hamburg zijn ondertussen zo'n 1.500 vluchtelingen ondergebracht. Die eerste werkdagen vielen nog mee voor de medewerkster maar dan kwamen de eerste asielzoekers in haar bureau. "Na enkele contacten met hen merkte ik al dat ik mijn positief beeld moest bijstellen. De realiteit bleek helemaal anders. Natuurlijk mag men zoiets niet veralgemenen. Er zijn er zeker bij die heel vriendelijk en zeer dankbaar zijn. Maar als ik eerlijk ben, dan is de samenwerking met 90 procent van de vluchtelingen onaangenaam en niet zoals ik het me had voorgesteld."

Woning en chique auto
En dan treedt de vluchtelingenhelpster meer in detail over haar ervaringen. "Ten eerste zijn velen onder hen extreem veeleisend. Ze komen naar mij en verlangen dat ik hen aan een woning, chique auto en in het beste geval ook aan een goede job help. Wanneer ik dan uitleg dat dat niet gaat, dan verheffen ze hun stem en worden agressief. Een Afghaan heeft er zelfs mee gedreigd me van kant te maken. Enkele Syriërs en Afghanen verklaarden dat ze in hongerstaking zouden gaan tot ik hen aan een ander onderkomen zou helpen. Wegens dergelijke zaken moesten we de politie meermaals optrommelen.

Valse verklaringen
Ten tweede leggen ze valse verklaringen af. Ze komen naar mij, zwaaien met een papier in de hand en vertellen een verhaal dat gewoon niet kan kloppen. Ze houden daar dan aan vast en als ik dan met collega's praat, kom ik te weten dat ze aan hen een totaal ander verhaal hebben verteld.

Afspraken
Ze houden zich ook niet aan afspraken. Wanneer ik een afspraak met de dokter of het ziekenhuis vastleg, dan dagen ze niet op. Dat gebeurt zo vaak dat artsen ons smeken om zo weinig mogelijk afspraken met vluchtelingen te maken. Maar ja, wat moet ik dan doen?

Minachtende blikken
De manier waarop sommige vluchtelingen met vrouwen omgaan, is ongehoord. Het is bekend dat de meeste asielzoekers jonge mannen zijn. Ze nemen ons niet ernstig. Als ik hen advies geef, luisteren ze amper en wenden zich tot een mannelijke collega. Voor ons, vrouwen, hebben ze enkel minachtende blikken over. Soms roepen ze ons wat toe in een taal die we niet verstaan, lachen ze ons uit of achtervolgen ons doorheen de gangen.

Steeds erger
Sinds er meer mannen uit Noord-Afrika naar hier gekomen zijn, is het allemaal nog erger geworden. Zij zijn nog agressiever. Dat kan ik niet meer negeren en dat heeft ook een invloed op hoe ik me gedraag. Ik ben me anders gaan kleden. Geen nauw aansluitende kledij meer maar losse pullovers en wijde broeken. Schmink is uit den boze. Ik doe er alles aan om niet lastiggevallen te worden. Ik loop door de gangen zonder iemand nog aan te kijken. Indien mogelijk probeer ik de hele dag in mijn kantoor te blijven. Ik kom niet meer naar hier met het openbaar vervoer maar met de wagen. Onlangs is een collega door een vluchteling in het station achtervolgd en aangerand. Van de overheid verwacht ik geen hulp meer om deze problemen op te lossen. Wanneer we bellen, krijgen we niemand meer aan de lijn.

Ontslag
Mij rest enkel nog het ontslag, ook al doet het me pijn aan het hart. Ik heb het dan ook steeds voor me uitgeschoven. Vele collega's denken er net zo over omdat ze het er niet meer uithouden. We kunnen niet meer aanzien hoe alles hier verkeerd loopt en hoe we daar totaal machteloos tegenover staan."
bron
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:36:28 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159254556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:13 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Niet verrassend... Wel verrassend is hoe enorm lang dit STIL is gehouden! Je hoort amper iets in de media van de mensen die hun salaris verdienen aan omgang met deze veeleisende illegale wilden!
Hongerstaking? Schop ze gvd je land uit! Veeleisend? Terug naar de woestijn! Ontevreden? Wegwezen! Hoe lang duurt het nog voor we ons continent terugnemen?
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:39:40 #101
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159254653
Ik wil ook wel een gratis woning met een chique auto.

Alles wat eerst weggemoffeld werd als extreemrechtse volksmennerij blijkt gewoon steeds meer waar te zijn. :')
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:51:24 #102
440653 BarryOSeven
pi_159254995
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:39 schreef Twiitch het volgende:

Alles wat eerst weggemoffeld werd als extreemrechtse volksmennerij blijkt gewoon steeds meer waar te zijn. :')

Dat volk loopt ook echt achter in ontwikkeling. Ik kan er nog inkomen als je een fabeltje hebt gehoord thuis dat hier het paradijs zou zijn en alles gratis. Maar dan ben je uiteindelijk ook nog hier en kijk je om je heen.

Je ziet 90% van de mensen in een doorsnee auto rondrijden, vraagt je niet af waarom die daarvoor zouden kiezen en eist meteen een auto uit het 10% segment. Want je hebt er immers een lange reis voor afgelegd.

De mentaliteit en intentie van die lui zit gewoon helemaal verkeerd. Dat gaan we niet recht kunnen zetten.
pi_159255002
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:39 schreef Twiitch het volgende:

Steeds meer? Het was toen gewoon waar en nu nog steeds ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:53:35 #104
440653 BarryOSeven
pi_159255051
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Steeds meer? Het was toen gewoon waar en nu nog steeds ;)
Precies, het policor rookgordijn is gewoon niet meer op te houden. De realiteit sijpelt steeds meer door langs de fantasie van de wereldverbeteraar. Het wordt nog een harde klap op de grond voor een groot deel van de samenleving.
pi_159255877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Precies, het policor rookgordijn is gewoon niet meer op te houden. De realiteit sijpelt steeds meer door langs de fantasie van de wereldverbeteraar. Het wordt nog een harde klap op de grond voor een groot deel van de samenleving.
Ik ben bang dat de policors tot het einde, wanneer ook hun afgesneden kop over de grond rolt, blijven geloven in de door hen zelf gecreëerde werkelijkheid. Misschien dat zij daarom zoveel respect voor de islam hebben, moslims leven ook in hun eigen waarheid (helaas voor de policors is die niet compatibel met de hunne :) )
Exaudi orationem meam
pi_159256021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de policors tot het einde, wanneer ook hun afgesneden kop over de grond rolt, blijven geloven in de door hen zelf gecreëerde werkelijkheid. Misschien dat zij daarom zoveel respect voor de islam hebben, moslims leven ook in hun eigen waarheid (helaas voor de policors is die niet compatibel met de hunne :) )
Ja, the end is near mensen!
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 15:35:53 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159256415
Achja als je naar dat programma op NPO2 kijkt over armoede zijn dat soort types ("ik ga echt geen papiertjes rapen, als iemand mij zegt dat ik iets moet dan moet hij zelf maar oprotten", "Als je toch gewoon een uitkering krijgt dan hoef je toch niet te werken, dat is onzin als je er 800 euro in de maand voor krijg kies ik de uitkering") er ook gewoon onder de nederlanders. Net als mensen die wel gewoon geduld hebben en de regeltjes willen volgen.

Er hoeft telkens maar één voorbeeld te zijn van een asielzoeker met een bepaald denkpatroon en er wordt hier gelijk geroepen, zie je wel zo zitten "ze" in elkaar.

Het begrip dat een groep mensen niet één leefwijze, mening, gedrag, etc aanhangt blijft er maar niet in kunnen. Er moet constant gelabeld worden policor, dit, dat. Ik snap dat generalisaties soms handig zijn om dingen te duiden maar hier worden generalisaties vaak gezien als "hoe de vork in de steel zit" en een gedane generalisatie wordt vaak aangedragen als "zie je wel" met als oplossing vervolgens grenzen dicht.

Volgensmij is de oplossing proberen de oorzaak van het vluchtgedrag te bepalen, die omstandigheden te verlichten, de asielzoekers die toch komen proberen netjes te behandelen en te beoordelen aan de hand van richtlijnen die al jaren duidelijk zijn. Daarnaast in de landen waar men binnenkomt de faciliteiten verbeteren zodat er daar minder chaos is en een betere registratie kan zijn. De verdeling over europa beter in kaart brengen en tot uitvoering brengen. Ook in nederland de verdeling goed regelen zodat de verhouding een beetje blijft bestaan. etc. Dat kost allemaal behoorlijk wat tijd en zal niet door iedereen (asielzoekers en nederlanders) leuk gevonden worden. Helemaal stoppen van deze migrerende mensen gaat niet lukken en juist meer problemen opleveren.

Vooral denk ik dat we af moeten van paniekzaaierij, de wet moet gewoon goed en rustig gehandhaafd worden, een iets groter budget voor politie zou bijvoorbeeld geen overbodige luxe zijn denk ik. We moeten geen oogkleppen opzetten voor wat voor impact het zou hebben op de langere termijn, maar paniekerig reageren op extreme hypothetische situaties die zich nog niet voor gedaan hebben is ook onzinnig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159261731
Macedonia closes border with Greece
https://euobserver.com/tickers/131926
I´m back.
pi_159261986
welt twitterde op woensdag 20-01-2016 om 18:30:19 Obergrenze beschlossen: Österreich kündigt "massive" Grenzkontrollen an https://t.co/fPceCdzxpi https://t.co/cIk5224Nwl reageer retweet
Quotum voor Oostenrijk en grenscontroles.....

Schengen dondert deze week nog in mekaar.
NL ook quotum instellen dan maar?
I´m back.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:03:35 #110
78780 deedeetee
pi_159262023
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:04:16 #111
78780 deedeetee
pi_159262043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
welt twitterde op woensdag 20-01-2016 om 18:30:19 Obergrenze beschlossen: Österreich kündigt "massive" Grenzkontrollen an https://t.co/fPceCdzxpi https://t.co/cIk5224Nwl reageer retweet
Quotum voor Oostenrijk en grenscontroles.....

Schengen dondert deze week nog in mekaar.
NL ook quotum instellen dan maar?
Moeten we eerst van Rutte en Samsom af.
pi_159262130
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Moeten we eerst van Rutte en Samsom af.
Ja, weet ik niet, ik vermoed dat de boel weleens in stroomversnelling kan raken binnen een week.
Ook in Dld wil bondspresident Gauck een quotum.
Ik dacht eerst nog dat ze de vakantiegangers bang wilden maken, maar denk dat het einde van Schengen in zicht is.
I´m back.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:12:00 #113
78780 deedeetee
pi_159262282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, weet ik niet, ik vermoed dat de boel weleens in stroomversnelling kan raken binnen een week.
Ook in Dld wil bondspresident Gauck een quotum.
Ik dacht eerst nog dat ze de vakantiegangers bang wilden maken, maar denk dat het einde van Schengen in zicht is.
Ik ben niet overtuigt, Rutte en Samsom zijn graag het allerbeste jochie van de EU. Met de borst vooruit * maar wij kunnen het wél * :Y
pi_159269096
quote:
Honderden Syriërs in Autotron weigeren avondmaaltijd en dreigen met hongerstaking

ROSMALEN - Een grote groep Syriërs heeft woensdag in de noodopvang voor vluchtelingen in Rosmalen de avondmaaltijd geweigerd. De naar verluidt 400 asielzoekers noemen dit de start van een hongerstaking.

De Syriërs willen verplaatsing naar een ander opvangcentrum afdwingen. Die wordt door het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) wel telkens in het vooruitzicht gesteld maar niet gerealiseerd, aldus een actievoerder: "Wij willen geen opportunistische antwoorden meer, maar eerlijke antwoorden."

In het Autotron verblijven de vluchtelingen in tenten. Velen al sinds de start van het centrum in augustus. In eerste instantie was de noodopvang bij het Autotron bedoeld als doorstroomcentrum voor korte tijd.

Het COA heeft woensdagavond nog niet gereageerd.

http://www.bd.nl/regio/de(...)gerstaking-1.5646226
  donderdag 21 januari 2016 @ 05:59:43 #115
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_159273290
Het is ongelofelijk. Deze' vluchtelingen' zijn niet dankbaar dat zij nu veilig kunnen leven, onderdak, eten en medische verzorging hebben ..... nee zij willen meer van ons. Veel meer.

"Vluchtelingen zijn opdringerig en erg veeleisend"

Ik heb het hier al meer gezegd, Wilders is een vreselijke man maar in de kern heeft hij gelijk. Voorlopig zit er helaas niks anders op dan op hem te stemmen want de andere partijen geven totaal niet thuis als het om het redden van ons land gaat.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_159273414
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ielzoekers-uit.dhtml

Opmerkelijk verhaal:

Het kost sommige Europese landen moeite om vluchtelingen het land in te krijgen. Vorige week arriveerden Letse ambtenaren in Griekenland op zoek naar asielzoekers. Naast vluchtverhalen aanhoren en registratieprocedures doorlopen gaan ze mensen enthousiasmeren om in het kader van een verdeelprogramma van de Europese Unie naar het Baltische land te komen. Bijna iedereen wil naar Duitsland, of Zweden.

De asieleisers willen zelf bepalen waar ze heen gaan, klinkt mij niet in de oren als wanhopige mensen op zoek naar veiligheid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159275308
IOM_news twitterde op woensdag 20-01-2016 om 07:19:19 In 2016, 31,244 #migrants & refugees arrived in Greece by sea, a 2100% spike from a year ago https://t.co/ZgGdkLO4VN https://t.co/4pT278phpa reageer retweet
Welke daling in de migrantenstroom?
Het is een invasie :X
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:50:18 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159275881
Ik vraag me wel eens af waar alle verhalen vandaan komen dat als je in het westen woont dingen persee gelijk goed met je gaan. Zijn dat dezelfde verhalen als nederlandse boeren over canada horen enzo, in canada is het nog goed boeren daar is tenminse dit en dat.

Verwachten mensen echt dat als je in een ander land asiel zoekt alles gewoon voor je geregeld wordt en je binnen een paar maanden zo leeft als mensen die al tientallen jaren in dat land leven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:56:41 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159276031
Final days of the EU’s refugee strategy

(alhoewel de term 'strategie' wel een duur eufemisme is voor deze bestuurlijke en maatschappelijke puinzooi)

[ Bericht 24% gewijzigd door Perrin op 21-01-2016 11:02:29 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159276968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 05:59 schreef Old_Pal het volgende:
Het is ongelofelijk. Deze' vluchtelingen' zijn niet dankbaar dat zij nu veilig kunnen leven, onderdak, eten en medische verzorging hebben ..... nee zij willen meer van ons. Veel meer.

"Vluchtelingen zijn opdringerig en erg veeleisend"

Ik heb het hier al meer gezegd, Wilders is een vreselijke man maar in de kern heeft hij gelijk. Voorlopig zit er helaas niks anders op dan op hem te stemmen want de andere partijen geven totaal niet thuis als het om het redden van ons land gaat.
Wat een naïeve doos, ze dacht oprecht dat het vluchtelingen waren.

quote:
Een vrouw uit het Duitse Hamburg besloot haar idealen na te streven en ging aan de slag in een opvangcentrum voor vluchtelingen. Inmiddels wil ze stoppen; een ervaring rijker, maar een illusie armer. Ze doet haar verhaal tegenover het Duitse Die Welt.

„Sinds de herfst van 2015 werk ik fulltime in het opvangcentrum. Het was precies waar ik naar op zoek was”, vertelt de 30-jarige vrouw. „Toen ik te horen kreeg dat ik aan de slag mocht, was ik zeer blij. Eindelijk kon ik in de praktijk iets voor vluchtelingen betekenen.”

Prettig begin

Haar eerste dag ervoer ze als prettig: ze ontmoette haar collega’s, die in haar beleving ‘erg betrokken’ waren. De dagen erna kwam ze meer in aanraking met een deel van de 1.500 vluchtelingen die in het kamp werden opgevangen: „Ik werd het aanspreekpunt voor alle sociale problemen waar vluchtelingen tegenaan liepen, moest hen helpen met hun asielaanvraag of medische afspraken voor ze maken indien nodig.”

Al snel blijkt haar utopische beeld van helper van vluchtelingen niet helemaal overeen te komen met de werkelijkheid. „Al na de eerste paar bezoeken merkte ik dat mijn positieve en idealistische voorstelling van vluchtelingen en hun gedrag in de realiteit toch beduidend anders was. Natuurlijk mag men onder geen beding generaliseren, er zijn er genoeg die heel dankbaar zijn en bereid te integreren, maar als ik eerlijk ben verliep de samenwerking met 90% van de vluchtelingen waarmee ik in aanraking kwam, erg moeizaam.”

Veeleisend
Volgens de medewerksters zijn de vluchtelingen vooral extreem veeleisend. „Dan vroegen ze of ik al een appartement en een fraaie auto en liefst ook nog een echte, goede baan voor ze had geregeld, want daar zat ik volgens hen voor. Als ik dan probeerde uit te leggen dat dat zo niet werkte, werden ze vaak luidruchtig en soms agressief. Een Afghaan dreigde onlangs zichzelf om te brengen, een paar Syriërs en een groep Afghanen riepen dat zij in hongerstaking zouden gaan als ik ze niet zou helpen te verhuizen.”

Een collega van de vrouw kreeg zelfs een keer een ‘we gaan je onthoofden’ naar haar hoofd: „Om dit soort redenen was de politie meerdere keren per week bij ons.”

De medewerkster legt uit dat vluchtelingen zich daarnaast vaak niet aan afspraken houden, verkeerde informatie verschaffen en geen respect hebben voor vrouwen: „Ons vrouwen gunnen ze geen blik waardig. Ze fluiten en roepen je na in een taal die we niet verstaan en lachen dan wat. Dat is echt heel onaangenaam. Het is zelfs een keer gebeurd dat een collega werd gefotografeerd met een smartphone. Zomaar, zonder te vragen.”

Dat gedrag negeren werkt volgens de medewerkster niet: „Het is misschien wel erger geworden, eerlijk gezegd. Vooral in de afgelopen weken, nu steeds meer mannen uit Noord-Afrika, uit Marokko, Tunesië en Libië hierheen komen. Die bleken nog agressiever. Toen kon ik het niet langer negeren en heb ik maatregelen genomen.”

Van kwaad tot erger

De vrouw draagt nu bijvoorbeeld minder strakke kleding: „Ik draag een wijde broek en uitsluitend hoge topjes. Daarnaast gedraag ik me anders en meld ik het als ik naar plaatsen moet waar vooral alleenstaande mannen zitten.&#

Volgens de vrouw denken veel van haar collega’s ook aan het nemen van ontslag: „Ze houden het niet meer uit, ze kunnen het niet meer verdragen dat alles hier zo verkeerd loopt en dat ze er niks tegen kunnen doen. En als ik eerlijk ben: ik hou het ook niet meer uit.”

[ Bericht 27% gewijzigd door BlauweSporttas op 21-01-2016 11:58:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')