abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159149310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:40 schreef Braindead2000 het volgende:
"Morgen komen in Nederland de eerste 'herverdeelde' vluchtelingen uit Italië aan."
http://nos.nl/artikel/208(...)-naar-nederland.html

Dat is toch de wereld op zijn kop. |:(
Niet alleen wordt het Dublin-verdrag niet nageleefd maar we gaan gewoon het tegenovergestelde doen. IPV illegalen terug te sturen naar het EU-land waar ze vandaan komen gaan we illegalen ophalen uit EU-landen. 8)7 :r

Waar zijn al die kut Groenlinks-rechters nou en die kut Groenlinks-Hoge raad nou die normaal elk kut verdrag gebruiken om dingen tegen te houden maar nu zwijgen als het graf. :r
quote:
Advocaten spannen proces aan: ‘Staat schuldig aan mensensmokkel’

De advocaten Françoise Landerloo en Wouter Smeets gaan de Nederlandse Staat aanklagen voor mensensmokkel. Volgens hen maakt de regering van ons land zich hieraan schuldig door deel te nemen aan het Europees herverdelingsbeleid voor vluchtelingen. De strafpleiters hebben een aangifte in voorbereiding, zeggen ze tegen De Telegraaf.

De directe aanleiding voor de stap die de twee Maastrichtse advocaten gaan zetten is de verplichte herverdelingssleutel van vluchtelingen die de Justice and Home Affairs Council van de Europese Unie onlangs heeft aangenomen. Dit omdat Italië en Griekenland de grote toestroom vluchtelingen niet langer aankonden.

Die herverdelingssleutel houdt in dat vluchtelingen eerst worden geregistreerd en dan, naar rato, worden verdeeld. Ons land zal de komende twee jaar ongeveer 7000 vluchtelingen ’overnemen’. De Dublin-verordening, waarin is bepaald dat asielaanvragen dienen te worden behandeld in het land van binnenkomst, zal ten aanzien van deze personen niet gelden.

Voor elke ’overgenomen vluchteling’ zal er 6000 euro worden betaald. „Direct gevolg is dat vluchtelingen weliswaar worden geregistreerd in het land van binnenkomst, veelal Italië of Griekenland. Maar vervolgens worden ze, zonder een verblijfsstatus te hebben, door of vanwege de Nederlandse overheid naar ons land gebracht om hier op een bepaalde plek een asielaanvraag te kunnen doen”, leggen Smeets en Landerloo uit.

„In feite zal de Nederlandse overheid dan niets anders doen dan waarvan andere mensen wordt verdacht: het transporteren van vluchtelingen van locatie A naar locatie B binnen Europa. Is dat mensensmokkel, dan wordt de Nederlandse overheid ook een mensensmokkelaar. De grote vraag is: mag dit?”, vervolgt het advocatenduo.

„De doorgaande gedachte bij burgers is dat voor een strafbaar feit als mensensmokkel sprake moet zijn van betaling door vluchtelingen aan de vermeende smokkelaars. Dat klopt helemaal niet en zit iets anders: Betaling is louter een strafverzwarend iets en dus geen expliciete voorwaarde voor mensensmokkel.”

„Wij willen middels dit proces laten toetsen of de Nederlandse overheid vluchtelingen mag herverdelen zónder dat van tevoren bekend is of deze mensen een verblijfsvergunning gaan krijgen. Het is dus puur een juridisch vraagstuk en geen politiek statement. Dit vraagstuk staat geheel los van de vraag of en zo ja hoeveel vluchtelingen Nederland zou moeten opvangen”, benadrukt Landerloo.

Landerloo en Smeets zijn vaak actief als advocaten in zaken omtrent mensenhandel en -smokkel. Geert Jan Knoops, hoogleraar internationaal strafrecht, geeft aan deze kwestie „een interessant vraagstuk” te vinden. „Het is goed dat hier duidelijkheid over komt. Heel bijzonder dat men dit op deze manier aan de kaak wil stellen. Bewezen zal dan wel moeten worden dat de toegang van de vluchtelingen tot Nederland wederrechtelijk was.”

https://strafrechtadvocat(...)mokkel-telegraaf-nl/
Mensensmokkel door uw overheid, van uw belastingcenten.

Ohja, vergeet niet om je zelf altijd aan de wet te houden anders volgen er zware (financiële) sancties.

MVG,

Uw overheid.
pi_159149435
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:05 schreef deedeetee het volgende:
hardleers

Kan die man zijn energie niet beter steken in een manier op de migranten buiten ons land te houden ?
Of wat aan Merkel doen die al die gasten heeft aangemoedigd om hier te komen ?
Wat een naïeve, kortzichtige uitspraak van die man. Als er iemand verantwoordelijk is voor de migratiestroom, zijn het wel alle landen die wapens hebben gestuurd naar opstandelingengroepen. In plaats van roepen dat Assad moet worden berecht, kan hij beter werken aan een politieke oplossing waarbij Assad betrokken is.
pi_159149456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:20 schreef deedeetee het volgende:
Hij zoekt zich maar een mooie boom uit met zijn beloften :P

[..]

De werkloosheid is er al en wordt verergerd door de migranten de economische groei wordt door die opvreters ook echt niet verbeterd.
Als asielzoekers kunnen zorgen voor het einde van de EU en de Euro, dan mag je je toch wel eens achter de oren krabben.

quote:
Het einde van 'Schengen' zou ook het einde betekenen van de Europese interne markt met hogere werkloosheid en minder economische groei, waarschuwde Juncker. Ook de euro zou dan "geen zin" meer hebben.
Oh, het is Juncker.. zeker weer teveel gedronken en gaat dan altijd dreigen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:22:25 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159149547
Ik vind het merendeel van onze eigen politici nog slechter dan Assad is. Die man moet barbaren in bedwang houden en dat kan alleen met geweld. Onze politici helpen ( redelijk :P ) beschaafde mensen naar de ondergang voor hun eigen roem en eer.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159149581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het merendeel van onze eigen politici nog slechter dan Assad is. Die man moet barbaren in bedwang houden en dat kan alleen met geweld. Onze politici helpen ( redelijk :P ) beschaafde mensen naar de ondergang voor hun eigen roem en eer.
Misschien moet je meer lezen over Assad dan.
pi_159149643
Mensensmokkelaars actief rond azc's, aanzetten tot prostitutie:

I´m back.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:29:54 #57
78780 deedeetee
pi_159149655
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
Mensensmokkelaars actief rond azc's actief:

[ afbeelding ]
Is toch al heel lang bekend ?
pi_159149656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:05 schreef deedeetee het volgende:
hardleers

Kan die man zijn energie niet beter steken in een manier op de migranten buiten ons land te houden ?
Of wat aan Merkel doen die al die gasten heeft aangemoedigd om hier te komen ?
Volgens mij vergeet VS-spreekpop Koenders even voor het gemak dat Assad daar al heel wat jaartjes aan de macht is en de vluchtelingen pas zijn gekomen toen de vredesclub van ISIS daar een kalifaat uitriep.

quote:
Koenders zei dat er geen vrede in Syrië mogelijk is, zolang Assad nog aan de macht is. "Ik weet precies wie er verantwoordelijk is voor de grote migratiestromen van dit moment en dat is hij."
Dat Koenders gewoon zijn inspanningen richt op de radarbeelden van MH17 ipv te denken dat hij beslist over Assad's lot. :')

En ohja, nog niet eens de helft van de vluchtelingen komt uit Syrië. :W
pi_159149676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is toch al heel lang bekend ?
Niet bij mij iig.......
I´m back.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:34:34 #60
78780 deedeetee
pi_159149719
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien moet je meer lezen over Assad dan.
Misschien moet jij wat meer lezen over de rest van dat volk. Een burgeroorlog beginnen..... Dat is gruwelijke misdaad tegen het hele volk. Zo bar heeft Assad het niet gemaakt.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:35:55 #61
78780 deedeetee
pi_159149732
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet bij mij iig.......
Toch eens wat beter de krant lezen dan. Het is in het verleden ook op tv geweest. Zelfs ik heb t gezien en ik kijk zelden tv.
pi_159149745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Toch eens wat beter de krant lezen dan. Het is in het verleden ook op tv geweest. Zelfs ik heb t gezien en ik kijk zelden tv.
Uit het hele land komen signalen over misstanden bij azc's.
I´m back.
pi_159150418
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uit het hele land komen signalen over misstanden bij azc's.
De gestapo afdeling van het COA heeft het er maar druk mee.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:31:30 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159150665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Misschien moet jij wat meer lezen over de rest van dat volk. Een burgeroorlog beginnen..... Dat is gruwelijke misdaad tegen het hele volk. Zo bar heeft Assad het niet gemaakt.
Nee, hij heeft welbewust op ongewapende demonstranten laten schieten. ("Schiet per dag ongeveer 20 demonstranten dood"). Daar is niets misdadigs aan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:56:16 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159151147
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:07 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

[..]

Mensensmokkel door uw overheid, van uw belastingcenten.
Dat doet de marine toch al veel langer? Waarom klagen ze de overheid niet aan voor het niet-nakomen van het Dublin-verdrag?
censuur :O
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:01:01 #66
78780 deedeetee
pi_159151232
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, hij heeft welbewust op ongewapende demonstranten laten schieten. ("Schiet per dag ongeveer 20 demonstranten dood"). Daar is niets misdadigs aan.
Is dat zo ?
Demonstreer dan niet. Uitlokken is ook niet erg prijzenswaardig.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:02:26 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159151260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is dat zo ?
Demonstreer dan niet.
HAHAHAHHAHA! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:08:15 #68
78780 deedeetee
pi_159151396
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:28:48 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159151883
quote:
Echt...dafuq
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:38:23 #71
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159152104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:13 schreef KrappeAuto het volgende:
Hopelijk krijgen we disproportioneel veel van Griekenland en Italië. Elke asielzoeker is een aanwinst voor onze samenleving. Best wel asociaal dat Duitsland zoveel voor zichzelf houdt.
Inderdaad welk land wil nou niet van die kansparels.
Fade to Black
pi_159152230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat doet de marine toch al veel langer? Waarom klagen ze de overheid niet aan voor het niet-nakomen van het Dublin-verdrag?

Advocaten spannen proces aan: ‘Staat schuldig aan mensensmokkel’.
pi_159152258
Even terug op het onderwerp van dit topic (inmiddels @33):
Hoe is de tussenstand van de herverdeling?
Ik dacht dat er ongeveer 130.000 "vluchtelingen" te verdelen waren en tot nu toe echt 30 verdeeld?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159152333
johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 17:45:07 Woede in vluchtelingenopvang Alphen. Bewoner deed vandaag zelfmoordpoging. Vluchtelingen zijn boos op COA #alphen https://t.co/g8L3Il9KNl reageer retweet
johnvandertol twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 17:48:14 Veel politie op de been om de situatie rustig te houden bij de Alphense gevangenis #alphen https://t.co/fFCuZoZzNA reageer retweet
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:52:02 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159152426
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:46 schreef Oud_student het volgende:
Even terug op het onderwerp van dit topic (inmiddels @33):
Hoe is de tussenstand van de herverdeling?
Ik dacht dat er ongeveer 130.000 "vluchtelingen" te verdelen waren en tot nu toe echt 30 verdeeld?
160.000 te herverdelen (al een miljoen in Duitsland dus wassen neus)

Er zijn er maar liefst 50 naar Nederland gevlogen deze week en Luxemburg had er eerder ook al 30 'gekregen'. Verder weet ik het even niet. 80 uit 160.000, reken zelf het percentage maar even uit :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')