abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:39:40 #101
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159254653
Ik wil ook wel een gratis woning met een chique auto.

Alles wat eerst weggemoffeld werd als extreemrechtse volksmennerij blijkt gewoon steeds meer waar te zijn. :')
Graag op anoniem
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:51:24 #102
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159254995
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:39 schreef Twiitch het volgende:

Alles wat eerst weggemoffeld werd als extreemrechtse volksmennerij blijkt gewoon steeds meer waar te zijn. :')

Dat volk loopt ook echt achter in ontwikkeling. Ik kan er nog inkomen als je een fabeltje hebt gehoord thuis dat hier het paradijs zou zijn en alles gratis. Maar dan ben je uiteindelijk ook nog hier en kijk je om je heen.

Je ziet 90% van de mensen in een doorsnee auto rondrijden, vraagt je niet af waarom die daarvoor zouden kiezen en eist meteen een auto uit het 10% segment. Want je hebt er immers een lange reis voor afgelegd.

De mentaliteit en intentie van die lui zit gewoon helemaal verkeerd. Dat gaan we niet recht kunnen zetten.
pi_159255002
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:39 schreef Twiitch het volgende:

Steeds meer? Het was toen gewoon waar en nu nog steeds ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:53:35 #104
440653 BarryOSeven
pi_159255051
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Steeds meer? Het was toen gewoon waar en nu nog steeds ;)
Precies, het policor rookgordijn is gewoon niet meer op te houden. De realiteit sijpelt steeds meer door langs de fantasie van de wereldverbeteraar. Het wordt nog een harde klap op de grond voor een groot deel van de samenleving.
pi_159255877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Precies, het policor rookgordijn is gewoon niet meer op te houden. De realiteit sijpelt steeds meer door langs de fantasie van de wereldverbeteraar. Het wordt nog een harde klap op de grond voor een groot deel van de samenleving.
Ik ben bang dat de policors tot het einde, wanneer ook hun afgesneden kop over de grond rolt, blijven geloven in de door hen zelf gecreëerde werkelijkheid. Misschien dat zij daarom zoveel respect voor de islam hebben, moslims leven ook in hun eigen waarheid (helaas voor de policors is die niet compatibel met de hunne :) )
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159256021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de policors tot het einde, wanneer ook hun afgesneden kop over de grond rolt, blijven geloven in de door hen zelf gecreëerde werkelijkheid. Misschien dat zij daarom zoveel respect voor de islam hebben, moslims leven ook in hun eigen waarheid (helaas voor de policors is die niet compatibel met de hunne :) )
Ja, the end is near mensen!
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 15:35:53 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159256415
Achja als je naar dat programma op NPO2 kijkt over armoede zijn dat soort types ("ik ga echt geen papiertjes rapen, als iemand mij zegt dat ik iets moet dan moet hij zelf maar oprotten", "Als je toch gewoon een uitkering krijgt dan hoef je toch niet te werken, dat is onzin als je er 800 euro in de maand voor krijg kies ik de uitkering") er ook gewoon onder de nederlanders. Net als mensen die wel gewoon geduld hebben en de regeltjes willen volgen.

Er hoeft telkens maar één voorbeeld te zijn van een asielzoeker met een bepaald denkpatroon en er wordt hier gelijk geroepen, zie je wel zo zitten "ze" in elkaar.

Het begrip dat een groep mensen niet één leefwijze, mening, gedrag, etc aanhangt blijft er maar niet in kunnen. Er moet constant gelabeld worden policor, dit, dat. Ik snap dat generalisaties soms handig zijn om dingen te duiden maar hier worden generalisaties vaak gezien als "hoe de vork in de steel zit" en een gedane generalisatie wordt vaak aangedragen als "zie je wel" met als oplossing vervolgens grenzen dicht.

Volgensmij is de oplossing proberen de oorzaak van het vluchtgedrag te bepalen, die omstandigheden te verlichten, de asielzoekers die toch komen proberen netjes te behandelen en te beoordelen aan de hand van richtlijnen die al jaren duidelijk zijn. Daarnaast in de landen waar men binnenkomt de faciliteiten verbeteren zodat er daar minder chaos is en een betere registratie kan zijn. De verdeling over europa beter in kaart brengen en tot uitvoering brengen. Ook in nederland de verdeling goed regelen zodat de verhouding een beetje blijft bestaan. etc. Dat kost allemaal behoorlijk wat tijd en zal niet door iedereen (asielzoekers en nederlanders) leuk gevonden worden. Helemaal stoppen van deze migrerende mensen gaat niet lukken en juist meer problemen opleveren.

Vooral denk ik dat we af moeten van paniekzaaierij, de wet moet gewoon goed en rustig gehandhaafd worden, een iets groter budget voor politie zou bijvoorbeeld geen overbodige luxe zijn denk ik. We moeten geen oogkleppen opzetten voor wat voor impact het zou hebben op de langere termijn, maar paniekerig reageren op extreme hypothetische situaties die zich nog niet voor gedaan hebben is ook onzinnig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159261731
Macedonia closes border with Greece
https://euobserver.com/tickers/131926
I´m back.
pi_159261986
welt twitterde op woensdag 20-01-2016 om 18:30:19 Obergrenze beschlossen: Österreich kündigt "massive" Grenzkontrollen an https://t.co/fPceCdzxpi https://t.co/cIk5224Nwl reageer retweet
Quotum voor Oostenrijk en grenscontroles.....

Schengen dondert deze week nog in mekaar.
NL ook quotum instellen dan maar?
I´m back.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:03:35 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159262023
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:04:16 #111
78780 deedeetee
pi_159262043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
welt twitterde op woensdag 20-01-2016 om 18:30:19 Obergrenze beschlossen: Österreich kündigt "massive" Grenzkontrollen an https://t.co/fPceCdzxpi https://t.co/cIk5224Nwl reageer retweet
Quotum voor Oostenrijk en grenscontroles.....

Schengen dondert deze week nog in mekaar.
NL ook quotum instellen dan maar?
Moeten we eerst van Rutte en Samsom af.
pi_159262130
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Moeten we eerst van Rutte en Samsom af.
Ja, weet ik niet, ik vermoed dat de boel weleens in stroomversnelling kan raken binnen een week.
Ook in Dld wil bondspresident Gauck een quotum.
Ik dacht eerst nog dat ze de vakantiegangers bang wilden maken, maar denk dat het einde van Schengen in zicht is.
I´m back.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:12:00 #113
78780 deedeetee
pi_159262282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, weet ik niet, ik vermoed dat de boel weleens in stroomversnelling kan raken binnen een week.
Ook in Dld wil bondspresident Gauck een quotum.
Ik dacht eerst nog dat ze de vakantiegangers bang wilden maken, maar denk dat het einde van Schengen in zicht is.
Ik ben niet overtuigt, Rutte en Samsom zijn graag het allerbeste jochie van de EU. Met de borst vooruit * maar wij kunnen het wél * :Y
pi_159269096
quote:
Honderden Syriërs in Autotron weigeren avondmaaltijd en dreigen met hongerstaking

ROSMALEN - Een grote groep Syriërs heeft woensdag in de noodopvang voor vluchtelingen in Rosmalen de avondmaaltijd geweigerd. De naar verluidt 400 asielzoekers noemen dit de start van een hongerstaking.

De Syriërs willen verplaatsing naar een ander opvangcentrum afdwingen. Die wordt door het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) wel telkens in het vooruitzicht gesteld maar niet gerealiseerd, aldus een actievoerder: "Wij willen geen opportunistische antwoorden meer, maar eerlijke antwoorden."

In het Autotron verblijven de vluchtelingen in tenten. Velen al sinds de start van het centrum in augustus. In eerste instantie was de noodopvang bij het Autotron bedoeld als doorstroomcentrum voor korte tijd.

Het COA heeft woensdagavond nog niet gereageerd.

http://www.bd.nl/regio/de(...)gerstaking-1.5646226
  donderdag 21 januari 2016 @ 05:59:43 #115
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_159273290
Het is ongelofelijk. Deze' vluchtelingen' zijn niet dankbaar dat zij nu veilig kunnen leven, onderdak, eten en medische verzorging hebben ..... nee zij willen meer van ons. Veel meer.

"Vluchtelingen zijn opdringerig en erg veeleisend"

Ik heb het hier al meer gezegd, Wilders is een vreselijke man maar in de kern heeft hij gelijk. Voorlopig zit er helaas niks anders op dan op hem te stemmen want de andere partijen geven totaal niet thuis als het om het redden van ons land gaat.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_159273414
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ielzoekers-uit.dhtml

Opmerkelijk verhaal:

Het kost sommige Europese landen moeite om vluchtelingen het land in te krijgen. Vorige week arriveerden Letse ambtenaren in Griekenland op zoek naar asielzoekers. Naast vluchtverhalen aanhoren en registratieprocedures doorlopen gaan ze mensen enthousiasmeren om in het kader van een verdeelprogramma van de Europese Unie naar het Baltische land te komen. Bijna iedereen wil naar Duitsland, of Zweden.

De asieleisers willen zelf bepalen waar ze heen gaan, klinkt mij niet in de oren als wanhopige mensen op zoek naar veiligheid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159275308
IOM_news twitterde op woensdag 20-01-2016 om 07:19:19 In 2016, 31,244 #migrants & refugees arrived in Greece by sea, a 2100% spike from a year ago https://t.co/ZgGdkLO4VN https://t.co/4pT278phpa reageer retweet
Welke daling in de migrantenstroom?
Het is een invasie :X
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:50:18 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159275881
Ik vraag me wel eens af waar alle verhalen vandaan komen dat als je in het westen woont dingen persee gelijk goed met je gaan. Zijn dat dezelfde verhalen als nederlandse boeren over canada horen enzo, in canada is het nog goed boeren daar is tenminse dit en dat.

Verwachten mensen echt dat als je in een ander land asiel zoekt alles gewoon voor je geregeld wordt en je binnen een paar maanden zo leeft als mensen die al tientallen jaren in dat land leven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:56:41 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159276031
Final days of the EU’s refugee strategy

(alhoewel de term 'strategie' wel een duur eufemisme is voor deze bestuurlijke en maatschappelijke puinzooi)

[ Bericht 24% gewijzigd door Perrin op 21-01-2016 11:02:29 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159276968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 05:59 schreef Old_Pal het volgende:
Het is ongelofelijk. Deze' vluchtelingen' zijn niet dankbaar dat zij nu veilig kunnen leven, onderdak, eten en medische verzorging hebben ..... nee zij willen meer van ons. Veel meer.

"Vluchtelingen zijn opdringerig en erg veeleisend"

Ik heb het hier al meer gezegd, Wilders is een vreselijke man maar in de kern heeft hij gelijk. Voorlopig zit er helaas niks anders op dan op hem te stemmen want de andere partijen geven totaal niet thuis als het om het redden van ons land gaat.
Wat een naïeve doos, ze dacht oprecht dat het vluchtelingen waren.

quote:
Een vrouw uit het Duitse Hamburg besloot haar idealen na te streven en ging aan de slag in een opvangcentrum voor vluchtelingen. Inmiddels wil ze stoppen; een ervaring rijker, maar een illusie armer. Ze doet haar verhaal tegenover het Duitse Die Welt.

„Sinds de herfst van 2015 werk ik fulltime in het opvangcentrum. Het was precies waar ik naar op zoek was”, vertelt de 30-jarige vrouw. „Toen ik te horen kreeg dat ik aan de slag mocht, was ik zeer blij. Eindelijk kon ik in de praktijk iets voor vluchtelingen betekenen.”

Prettig begin

Haar eerste dag ervoer ze als prettig: ze ontmoette haar collega’s, die in haar beleving ‘erg betrokken’ waren. De dagen erna kwam ze meer in aanraking met een deel van de 1.500 vluchtelingen die in het kamp werden opgevangen: „Ik werd het aanspreekpunt voor alle sociale problemen waar vluchtelingen tegenaan liepen, moest hen helpen met hun asielaanvraag of medische afspraken voor ze maken indien nodig.”

Al snel blijkt haar utopische beeld van helper van vluchtelingen niet helemaal overeen te komen met de werkelijkheid. „Al na de eerste paar bezoeken merkte ik dat mijn positieve en idealistische voorstelling van vluchtelingen en hun gedrag in de realiteit toch beduidend anders was. Natuurlijk mag men onder geen beding generaliseren, er zijn er genoeg die heel dankbaar zijn en bereid te integreren, maar als ik eerlijk ben verliep de samenwerking met 90% van de vluchtelingen waarmee ik in aanraking kwam, erg moeizaam.”

Veeleisend
Volgens de medewerksters zijn de vluchtelingen vooral extreem veeleisend. „Dan vroegen ze of ik al een appartement en een fraaie auto en liefst ook nog een echte, goede baan voor ze had geregeld, want daar zat ik volgens hen voor. Als ik dan probeerde uit te leggen dat dat zo niet werkte, werden ze vaak luidruchtig en soms agressief. Een Afghaan dreigde onlangs zichzelf om te brengen, een paar Syriërs en een groep Afghanen riepen dat zij in hongerstaking zouden gaan als ik ze niet zou helpen te verhuizen.”

Een collega van de vrouw kreeg zelfs een keer een ‘we gaan je onthoofden’ naar haar hoofd: „Om dit soort redenen was de politie meerdere keren per week bij ons.”

De medewerkster legt uit dat vluchtelingen zich daarnaast vaak niet aan afspraken houden, verkeerde informatie verschaffen en geen respect hebben voor vrouwen: „Ons vrouwen gunnen ze geen blik waardig. Ze fluiten en roepen je na in een taal die we niet verstaan en lachen dan wat. Dat is echt heel onaangenaam. Het is zelfs een keer gebeurd dat een collega werd gefotografeerd met een smartphone. Zomaar, zonder te vragen.”

Dat gedrag negeren werkt volgens de medewerkster niet: „Het is misschien wel erger geworden, eerlijk gezegd. Vooral in de afgelopen weken, nu steeds meer mannen uit Noord-Afrika, uit Marokko, Tunesië en Libië hierheen komen. Die bleken nog agressiever. Toen kon ik het niet langer negeren en heb ik maatregelen genomen.”

Van kwaad tot erger

De vrouw draagt nu bijvoorbeeld minder strakke kleding: „Ik draag een wijde broek en uitsluitend hoge topjes. Daarnaast gedraag ik me anders en meld ik het als ik naar plaatsen moet waar vooral alleenstaande mannen zitten.&#

Volgens de vrouw denken veel van haar collega’s ook aan het nemen van ontslag: „Ze houden het niet meer uit, ze kunnen het niet meer verdragen dat alles hier zo verkeerd loopt en dat ze er niks tegen kunnen doen. En als ik eerlijk ben: ik hou het ook niet meer uit.”

[ Bericht 27% gewijzigd door BlauweSporttas op 21-01-2016 11:58:10 ]
pi_159277293
De titel had moeten zijn EU wil asielzoekers terugsturen.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:55:10 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159277357
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:56 schreef Perrin het volgende:
Final days of the EU’s refugee strategy

(alhoewel de term 'strategie' wel een duur eufemisme is voor deze bestuurlijke en maatschappelijke puinzooi)
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:02:06 #123
440653 BarryOSeven
pi_159277537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:
IOM_news twitterde op woensdag 20-01-2016 om 07:19:19 In 2016, 31,244 #migrants & refugees arrived in Greece by sea, a 2100% spike from a year ago https://t.co/ZgGdkLO4VN https://t.co/4pT278phpa reageer retweet
mark vraagt de ambtenaren wel te zoeken naar een raming waarbij het aantal minder word, no problemo
pi_159277924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook hier had Wilders gelijk met zijn tsunami
Exaudi orationem meam
pi_159277952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 07:09 schreef Buster24 het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ielzoekers-uit.dhtml

Opmerkelijk verhaal:

Het kost sommige Europese landen moeite om vluchtelingen het land in te krijgen. Vorige week arriveerden Letse ambtenaren in Griekenland op zoek naar asielzoekers. Naast vluchtverhalen aanhoren en registratieprocedures doorlopen gaan ze mensen enthousiasmeren om in het kader van een verdeelprogramma van de Europese Unie naar het Baltische land te komen. Bijna iedereen wil naar Duitsland, of Zweden.

De asieleisers willen zelf bepalen waar ze heen gaan, klinkt mij niet in de oren als wanhopige mensen op zoek naar veiligheid.
De oplossing is simpel, Duitsland moet dezelfde voorwaarden overnemen van de Baltische staten.
Exaudi orationem meam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')