Zolang hij geen afstand neemt van 'nepparlement' is hij dat wmb zeker niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vriend en vijand zijn het erover eens dat Bosma bijzonder geschikt is.
Er zijn er ook genoeg die Arib het prima vinden doenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook. Maar sommige mensen kunnen dat kennelijk niet los van elkaar zien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Ik kots op de PVV maar onderken Bosma's geschiktheid. Mag het best worden
Eens met jullie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook. Maar sommige mensen kunnen dat kennelijk niet los van elkaar zien.
Wat dus een uitstekend argument is tegen Bosma als voorzitter, want die zal als voorzitter toch echt wel eens tegengas tegen Wilders moeten geven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, het is zijn consigliere. Maar Geert is nog steeds God binnen de partij. Die mag niet in het openbaar worden afgevallen of in twijfel worden getrokken.
Dat vroeg ik me ook afquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:00 schreef Mani89 het volgende:
Maar was deze pauze dan bedoeld zodat de partijen elkaar konden proberen om te kopen?
Wie geen Nederlands spreekt en de Marokkaanse nationaliteit heeft hoort wat mij betreft niet thuis in het parlement. Dit toont al aan dat het een nepparlement is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die Arib het prima vinden doen
Als neutraal parlementslid is hij best geschikt. Het feit dat hij hoort bij een partij waar, op z'n zachtst gezegd, staatsrechtelijk nogal wat gekke uitspraken vandaan komen, zoals "nepparlement", maakt het wel een makkelijke stok om mee te slaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iemand die de intellectuele brein achter een partij is die een volstrekt democratisch orgaan als 'nepparlement' wegzet is natuurlijk totaal ongeschikt om een dergelijk functie uit te voeren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wij begrijpen e;laarquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gezien de stemverhoudingen komt er geen meerderheid. Elias en van Toorenburg samen is ook geen meerderheid.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:00 schreef Mani89 het volgende:
Maar was deze pauze dan bedoeld zodat de partijen elkaar konden proberen om te kopen?
Omdat het niet los van elkaar te zien is in het geval van Bosma en zijn afkeer tegen de parlement en alles wat er in de Nederlandse politiek speelt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zit er bij de PVV niet ook iemand met een dubbel paspoortquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wie geen Nederlands spreekt en de Marokkaanse nationaliteit heeft hoort wat mij betreft niet thuis in het parlement. Dit toont al aan dat het een nepparlement is.
Klopt, met 74 ben je er.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef Merode32 het volgende:
Ongeldige stemmen tellen niet mee voor het berekenen van de meerderheid?
Elias is van zichzelf al een natuurlijke meerderheid.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Gezien de stemverhoudingen komt er geen meerderheid. Elias en van Toorenburg samen is ook geen meerderheid.
Ongeldige stemmen zijn ongeldigquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef Merode32 het volgende:
Ongeldige stemmen tellen niet mee voor het berekenen van de meerderheid?
Om de procedure eindig te maken. In de eerste ronde mocht alles, in de tweede wat minder en in de derde maakt men de keuze.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:00 schreef Postbus100 het volgende:
Maar ze mogen dus niet blanco stemmen of de boel saboteren door iemand op te schrijven die zich niet verkiesbaar heeft gesteld? Waarom niet?
Dat mag best, maar een blanco stem is ongeldig, een stem op een niet-kandidaat is gewoon geldig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:00 schreef Postbus100 het volgende:
Maar ze mogen dus niet blanco stemmen of de boel saboteren door iemand op te schrijven die zich niet verkiesbaar heeft gesteld? Waarom niet?
Denk het niet hoor. Hebben ze geen baat bij met een illegalencrisis die steeds verder richting oorlog gaat en een enorme PVV in de peilingen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Achja het maakt ook niet uit wie het wordt, dit kabinet valt toch binnen een paar maanden
Onzin dan kun je nooit blanco stemmenquote:
Kennelijk wel ja, aan de stemmingen te zien....quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die Arib het prima vinden doen
Wat hebben we aan loyaliteit?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:
Bosma is geschikter dan iemand met een dubbele nationaliteit. Daar kun je geen loyaliteit van verwachten.
Loyaliteit aan wat precies? Het leiden van parlementsdebatten? Het is niet alsof Khadija nu opeens met allerlei staatsgeheimen te maken krijgt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:
Bosma is geschikter dan iemand met een dubbele nationaliteit. Daar kun je geen loyaliteit van verwachten.
En van iemand die het parlement als nep en dus niet serieus te nemen beschouw mag je wel loyaliteit verwachten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:
Wel, je geeft een signaal af, maar het aantal stemmen voor een meerderheid neemt af.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Onzin dan kun je nooit blanco stemmen
Ik snap het gezeur op haar nederlands ook niet zo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zit er bij de PVV niet ook iemand met een dubbel paspoort
verder spreekt ze prima Nederlands
Hij is prima, zeker het debat voorzitten gedeelte. Vooral daar waar het gaat om andere taken van de voorzitter vind ik hem zeker niet de beste kandidaat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het hele links spectrum wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kennelijk wel ja, aan de stemmingen te zien....
Kunnen we wel op jou rekenen als straks de oorlog uitbreekt?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Loyaliteit aan wat precies? Het leiden van parlementsdebatten? Het is niet alsof Khadija nu opeens met allerlei staatsgeheimen te maken krijgt.
Bij Maxima vind ik het net zo fout. Maar Maxima heeft geen nationaliteit van een islamitisch land, dat maakt het minder erg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat hebben we aan loyaliteit?
Maxima is niet loyaal aan Nederland?
Weldra zal ze enkel spreektijd geven aan de Marokkaanse koning. Is de verwachting.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Loyaliteit aan wat precies? Het leiden van parlementsdebatten? Het is niet alsof Khadija nu opeens met allerlei staatsgeheimen te maken krijgt.
Hij vecht voor Iranquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kunnen we wel op jou rekenen als straks de oorlog uitbreekt?
Maar zij is natuurlijk blond, en van Europese afkomst. Al die figuren in dit topic zullen natuurlijk niet toegeven dat hun aversie jegens Arib verkapt racisme is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als ik het voor het zeggen zou hebben dan is ze niet eens welkom in het parlement.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Arib zou ik geen eens toevertrouwen met mijn huishouden.
Ook zoiets idd. Wel zeuren over een kamerlid met een dubbele nationaliteit, maar het koninklijk huis is maar voor 1/4 nederlands.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar kunnen we niet voor kiezen. We kunnen ze hooguit afzetten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook zoiets idd. Wel zeuren over een kamerlid met een dubbele nationaliteit, maar het koninklijk huis is maar voor 1/4 nederlands.
Ja, maar die heeft een nederlands paspoort, dus dan kan er niks mis gaan. Dat hebben we in de oorlog wel aan de NSB gezien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En van iemand die het parlement als nep en dus niet serieus te nemen beschouw mag je wel loyaliteit verwachten?
Het koningshuis mag van mij ook vanavond nog afgeschaft worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook zoiets idd. Wel zeuren over een kamerlid met een dubbele nationaliteit, maar het koninklijk huis is maar voor 1/4 nederlands.
Jeetje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bij Maxima vind ik het net zo fout. Maar Maxima heeft geen nationaliteit van een islamitisch land, dat maakt het minder erg.
1/4 wie dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Absoluut. De eerste dag dat hier oorlog uitbreekt sta ik aan het front.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kunnen we wel op jou rekenen als straks de oorlog uitbreekt?
Tsja, als we Argentinie als Europees zien..quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar zij is natuurlijk blond, en van Europese afkomst. Al die figuren in dit topic zullen natuurlijk niet toegeven dat hun aversie jegens Arib verkapt racisme is.
Wel raar om meteen Maxima erbij te halen. Alsof je een belastingontduiker oppakt en die zegt 'ja maar de Oranjes betalen ook geen belasting!'. Okay laat maar gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik helemaal voor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:05 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Daar kunnen we niet voor kiezen. We kunnen ze hooguit afzetten.
Nee dank je, daar is Hexagon vast al overheen geweest.quote:
quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ja. Alleen wel voor het zingen de kerk uit.
Het punt is dat een belastingontduiker iets crimineels doet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wel raar om meteen Maxima erbij te halen. Alsof je een belastingontduiker oppakt en die zegt 'ja maar de Oranjes betalen ook geen belasting!'. Okay laat maar gaan.
Argentinië ligt in Europa tegenwoordig?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar zij is natuurlijk blond, en van Europese afkomst. Al die figuren in dit topic zullen natuurlijk niet toegeven dat hun aversie jegens Arib verkapt racisme is.
Dat is mooi, hopelijk wil die man in je UI dan ook wel helpen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Absoluut. De eerste dag dat hier oorlog uitbreekt sta ik aan het front.
Van een PVV-er kun je slechts loyaliteit aan Israel verwachten. Ik vind de dubbele nationaliteit ook een probleem voor dergelijke functies, maar nog een veel groter probleem zijn stiekeme buitenlandse financiers voor een fractie met een buitenlandse agenda.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:
Hendrik was ook Duits en de generaties daarvoor waren ook weinig Nederlands.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Bernhard en Claus waren Duitsers. Dus dan is Willem een kwart Nederlands.
Beatrix is ook geen nederlander.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vrij ruime schatting.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zij heef de Argentijnse nationaliteit, maar is van Europese afkomst. Dat is het geval bij 90% van de Argentijnen. Voornamelijk van Italiaanse en Spaanse afkomst, alhoewel Duitsers er ook goed vertegenwoordigd zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, als we Argentinie als Europees zien..
Ik wilde niet nog verder terug gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hendrik was ook Duits en de generaties daarvoor waren ook weinig Nederlands.
Het is wel weer lekker simplistisch allemaal inderdaadquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar die heeft een nederlands paspoort, dus dan kan er niks mis gaan. Dat hebben we in de oorlog wel aan de NSB gezien.
Ik dacht al waar blijft die racismekaart.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Haha. wel een uitdagend rood jurkje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dank je, daar is Hexagon vast al overheen geweest.
Maxima is argentijns.quote:
totaal niet rullevant.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef Wombcat het volgende:
Als je kijkt op de reactiepagina van De Telegraaf of zo dan zie je veel PVV-aanhangers die nog veel beroerder nederlands hebben.
Mogelijkerwijs dus nageslacht van een gevluchte foute Duitser.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zij heef de Argentijnse nationaliteit, maar is van Europese afkomst. Dat is het geval bij 90% van de Argentijnen. Voornamelijk van Italiaanse en Spaanse afkomst, alhoewel Duitsers er ook goed vertegenwoordigd zijn.
We hebben zelfs een Zuid-Amerikaanse als koningin.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik dacht al waar blijft die racismekaart.
Probleem is dat ze niet Nederlands is, en dat ze islamitisch is maakt het nog erger. Hoort niet in ons parlement thuis. Dit land is volledig losgeslagen.
De natte droom is natuurlijk een islamitische premier. Aboutaleb ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Probleem is dat ze niet Nederlands is, en dat ze islamitisch is maakt het nog erger. Hoort niet in ons parlement thuis. Dit land is volledig losgeslagen.
Ze heeft gewoon de Nederlandse nationaliteit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als een dubbele nationaliteit bij de kamervoorzitter een probleem is, zou het dan niet ook een probleem moeten zijn bij het koningshuis? Beide vooral ceremoniële functies waarin je het land vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wel raar om meteen Maxima erbij te halen. Alsof je een belastingontduiker oppakt en die zegt 'ja maar de Oranjes betalen ook geen belasting!'. Okay laat maar gaan.
Bepaal jij nietquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik moet niets van de PVV hebben, maar het is te gek voor woorden dat Bosma zo weinig stemmen heeft gekregen, terwijl hij objectief gezien de beste kandidaat is.
Dat lijkt me onlogisch met de naam Zorreguietaquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mogelijkerwijs dus nageslacht van een gevluchte foute Duitser.
Maar dat is WimLex natuurlijk ook.
Ja hequote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef KetchupFTW het volgende:
Zal me niks verbazen als de voltallige PVV-fractie blanco heeft gestemd, of alsnog op Bosma
Je bevestigt mijn punt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
misschien dat het geholpen had als hij afstand had genomen van de term "Nep Parlement"quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik moet niets van de PVV hebben, maar het is te gek voor woorden dat Bosma zo weinig stemmen heeft gekregen, terwijl hij objectief gezien de beste kandidaat is.
Dat denk ik ook jaquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef KetchupFTW het volgende:
Zal me niks verbazen als de voltallige PVV-fractie blanco heeft gestemd, of alsnog op Bosma
Van objectiviteit is bij de PVV nooit sprake geweest dus zo gek zal hij het niet vinden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het behalen van een universitair diploma zegt ook niet alles.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben allang blij dat een drs. kamervoorzitter is geworden.
Stel je voor, zo'n kandidaats als Elias.
Nee, maar alsnog bepaal jij dat niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Heb jij de presentaties gezien?
Is ook niet, ze is de nakomeling van Spanjolen en Italianen. Bankiers, welteverstaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat lijkt me onlogisch met de naam Zorreguieta
Nou doe die Maxima ook maar weg dan. Ik ben voor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als een dubbele nationaliteit bij de kamervoorzitter een probleem is, zou het dan niet ook een probleem moeten zijn bij het koningshuis? Beide vooral ceremoniële functies waarin je het land vertegenwoordigd.
Je kunt niet tegelijk Nederlands en Marokkaans zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon de Nederlandse nationaliteit.
Ze is wél Nederlands. En aangezien we in de samenleving ook mensen met een dubbele nationaliteit hebben, is het niet raar dat er in onze volksvertegenwoordiging ook mensen zitten voor wie dat geldt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De leden van het stembureau.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef UltraR het volgende:
Wie zijn die laatste drie die worden opgenoemd na Zijlstra, buiten de alfabetische volgorde?
Vier.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef UltraR het volgende:
Wie zijn die laatste drie die worden opgenoemd na Zijlstra, buiten de alfabetische volgorde?
Heb jij ook gestudeerd ja?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het behalen van een universitair diploma zegt ook niet alles.
Rutte bracht ook zijn stem uit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geert brengt zijn stem uit.
Volksheld![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou hij objectief gezien de beste kandidaat zijn en wie bepaalt dat? Ik lees zat argumenten waarom hij niet zo geschikt zou zijn. Net als zat argumenten voor en tegen de andere kandidaten zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Jij langstudeerder.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:13 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zeker, in 4 jaar had ik mijn master binnen.
Dat kan dus wel. Of jij moet een geheel andere definitie van het Nederlandschap onderschrijven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je kunt niet tegelijk Nederlands en Marokkaans zijn.
Een eenjarige master?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:13 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zeker, in 4 jaar had ik mijn master binnen.
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De leden van het stembureau. De vier Tweede Kamerleden die aan het tafeltje zitten waar de anderen hun briefje naartoe brengen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef UltraR het volgende:
Inderdaad. Het belangrijkste lijkt mij momenteel iemand te kiezen die snel op zijn/haar plek is in die functie, voor inwerken/wennen is geen tijd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze is wél Nederlands. En aangezien we in de samenleving ook mensen met een dubbele nationaliteit hebben, is het niet raar dat er in onze volksvertegenwoordiging ook mensen zitten voor wie dat geldt.
Mijn probleem met Arib is meer dat partijen haar ongeschikt vinden.
Ja en? Ik geef mijn meningquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:11 schreef JanCees het volgende:
[..]
Nee, maar alsnog bepaal jij dat niet.
Ik had graag nog een Surinaamse pas gewild. Maar die kaolo joekels uit Sranang wilden dit niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lilian Helder. Beroemd omdat ze werd uitgelachen over een opmerking over statistiek, maar naderhand gelijk kreeg van deskundigen.quote:
Als er iemand een dubbele loyaliteit heeft is Bosma het wel. Bij mijn weten heeft Arib geen Marokkaanse vlag in de fractiekamer hangen en ik heb haar ook nooit gezien in een trui van het Marokkaanse leger.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond haar ook wel een punt hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lilian Helder. Beroemd omdat ze werd uitgelachen over een opmerking over statistiek, maar naderhand gelijk kreeg van deskundigen.
Volgens mij komen de argumenten er samengevat op neer:quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou hij objectief gezien de beste kandidaat zijn en wie bepaalt dat? Ik lees zat argumenten waarom hij niet zo geschikt zou zijn. Net als zat argumenten voor en tegen de andere kandidaten zijn.
Het moet gewoon Elias worden. Sowieso dat je bij hem spreektijd kan kopen voor 2 Twixxenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij komen de argumenten er samengevat op neer:
Bosma is goed want hij is grappig.
Arib is niet goed want ze is marokkaanse.
Elias is niet goed want die is dik en VVD-er.
2 maar? Lijkt me dat 'ie er wel meer nodig heeft.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:17 schreef Blistering het volgende:
[..]
Het moet gewoon Elias worden. Sowieso dat je bij hem spreektijd kan kopen voor 2 Twixxen
Jij bent een fattielover.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:17 schreef Blistering het volgende:
[..]
Het moet gewoon Elias worden. Sowieso dat je bij hem spreektijd kan kopen voor 2 Twixxen
Ik twee puntenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vond haar ook wel een punt hebben.
Ik ben bevriend met zijn zoon, Elias is een toffe peer.quote:
Tenzij hij klaagt over Microsoft.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:18 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met zijn zoon, Elias is een toffe peer.
Vind haar wel helder overkomenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lilian Helder. Beroemd omdat ze werd uitgelachen over een opmerking over statistiek, maar naderhand gelijk kreeg van deskundigen.
ja gelijk over wat ze bedoelde, niet over wat ze zei, want ze praatte poepquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welke deskundigen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me ook wel. Geen intellectuele hoogvlieger, maar wel iemand met het hart op de juiste plaats.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:18 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met zijn zoon, Elias is een toffe peer.
Ach, Bosma deed het prima als plaatsvervangend voorzitter dus wat dat betreft was hij best geschikt geweest. Maar zoals ik aangaf is deze verkiezing gewoon een partijpolitiek spelletje voor een grotendeels ceremoniële functie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij komen de argumenten er samengevat op neer:
Bosma is goed want hij is grappig.
Arib is niet goed want ze is marokkaanse.
Elias is niet goed want die is dik en VVD-er.
Sterker nog: ze had gewoon een punt:quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vond haar ook wel een punt hebben.
Bron: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-kan-wel-statistiek/quote:In een inmiddels op het internet klassiek filmpje werd zij een aantal jaren terug verguisd om haar opmerkingen tijdens een Kamerdebat. Haar stelling: je kan persoon A (celstraf) niet met persoon B (werkstraf) vergelijken. Ze werd sindsdien voor onnozel versleten, maar dit weekend kwam dan toch de gerechtigheid. In het Tijdschrift voor Criminologie werd door twee wetenschappers een artikel gepubliceerd waarin Helders standpunt wordt aangenomen.
Zoiets als in de Eindhovense gemeenteraad.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bij de laatste ronde gewoon een sporthalscorebord erbijpakken
Wat? Ondervoorzitter en dat deed ze goed.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:18 schreef DSVM het volgende:
De allochtoon omdat het moet
Brrrr, wat een links eng gezelschap , tijd voor revolutie
Je moet toch een keer oefenen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef poemojn het volgende:
Vonden jullie die speech van Bosma ook meer gericht op minister-presidentschap dan op Kamervoorzitterschap?
De voorzitter ontvangt ook buitenlandse gasten, daar zijn mogelijkhedenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, Bosma deed het prima als plaatsvervangend voorzitter dus wat dat betreft was hij best geschikt geweest. Maar zoals ik aangaf is deze verkiezing gewoon een partijpolitiek spelletje voor een grotendeels ceremoniële functie.
Je mag 24 uur lullen als je met een kip aan komt zettenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:17 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zeker Loek Hermans.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef Pearlbitch het volgende:
Allemaal poppenkast.
Arib wordt kamervoorzitter en als wisselgeld mag de VVD de burgemeester van Rotterdam leveren, als Aboutaleb straks bij de volgende parlementsverkiezingen fractievoorzitter van de PVDA wordt.
Zo worden de zaken in de Haagse achterkamertjes geregeld.
Het heeft wel deels met meer fundamentele statistische opvattingen te maken, maar het gaat te ver om daar hier over uit te wijden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sterker nog: ze had gewoon een punt:
[..]
Bron: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-kan-wel-statistiek/
48 uur lullen als je hem meeneemt naar all you can eat spare-ribs vreten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je mag 24 uur lullen als je met een kip aan komt zetten
Ja, misschien kunnen we weer ontopic gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Het heeft wel deels met meer fundamentele statistische opvattingen te maken, maar het gaat te ver om daar hier over uit te wijden.
Nee hoor. Gewon een goede speech van een begenadigd orator.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef poemojn het volgende:
Vonden jullie die speech van Bosma ook meer gericht op minister-presidentschap dan op Kamervoorzitterschap?
1 grap is leuk, nu stoppenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
48 uur lullen als je hem meeneemt naar all you can eat spare-ribs vreten.
Je mag wat mensen ontvangen, wat een kansen!quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:21 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De voorzitter ontvangt ook buitenlandse gasten, daar zijn mogelijkheden
Ik heb zijn boek, De schijn-élite van de valsemunters, in de kast staan en dat is gewoon een uitstekend betoog.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:22 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewon een goede speech van een begenadigd orator.
Geen idee. Ze hebben nog wel een paar weggepromoveerde numbnuts in de wachtkamer.quote:
Aboutaleb fractievoorzitter van de PvdA? Dat lijkt me erg sterk. Ik zie nog eerder Timmermans uit Brussel terugkomen dan dat Aboutaleb fractievoorzitter wordt. Dat zou het imago van de PvdA, als "partij van de allochtonen" echt geen goed doen. Aboutaleb is prima op z'n plaats, daar in Rotterdam. Misschien zien we hem nog eens als minister, maar fractievoorzitter lijkt me echt sterk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef Pearlbitch het volgende:
Allemaal poppenkast.
Arib wordt kamervoorzitter en als wisselgeld mag de VVD de burgemeester van Rotterdam leveren, als Aboutaleb straks bij de volgende parlementsverkiezingen fractievoorzitter van de PVDA wordt.
Zo worden de zaken in de Haagse achterkamertjes geregeld.
Arib heeft al meer dan genoeg met een zeker buitenland.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mag wat mensen ontvangen, wat een kansen!
Ik zei het je, volledige PVV fractie stemt weer op Bosma.quote:
Elias is niet al te goed in afvallen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Er valt volgens mij nog niemand af deze ronde.
Met die obsessie van je ben ik wel bekend.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Arib heeft al meer dan genoeg met een zeker buitenland.
Nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
2 Vermeij
13 Bosma
34 Van Toorn
43 Bosma
58 Arib
Als ik het goed onthouden heb.
Ik wil wel eens zien wat er gebeurd als je een europees baasje samen zet met bosma aan een diner,.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mag wat mensen ontvangen, wat een kansen!
Ga er maar van uit dat het eigenwijze D66'ers zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef Mani89 het volgende:
Hebben alleen de ouders van Vermeij op haar gestemd?
Mooiquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Arib wordt het dus zeker niet. CDA en VVD gooien het op een akkoordje.
Tijdens deze pauze gaan ze handjeklap doen om Ton Elias in de zetel te hijsen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef IbanMayo het volgende:
Waarom weer met 4 nu? Kan toch eeuwig doorgaan zo?
Inderdaad. Nu is weer een extra ronde nodig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef GlennQuagmire het volgende:
De stemmen op Vermeij verneuken de derde stemronde
Jezus wat een tijdverslindende onzin.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef rubbereend het volgende:
op naar stemronde vier alvast, drie gaat ook geen oplossing bieden
De Kamerleden trollen de stemming gewoon: zo direct 150 stemmen op Bosma.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef rubbereend het volgende:
op naar stemronde vier alvast, drie gaat ook geen oplossing bieden
Vincent Vermeijquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef Mani89 het volgende:
Hebben alleen de ouders van Vermeij op haar gestemd?
Dus de SGP is van Bosma naar Elias gegaan. Bontes van Klaveren naar van Toorenburg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:24 schreef Elfletterig het volgende:
- 149 stemmen uitgebracht
- 148 geldige stemmen
- 2 Vermeij
- 13 Bosma
- 34 Toorenburg
- 43 Elias
- 56 Arib
Het is wel hééll kinderachtig om zo hardnekkig je punt te willen maken dat je daardoor nog een extra stemronde krijgt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat het eigenwijze D66'ers zijn.
Moeten ze wel een takelwagen laten komen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Tijdens deze pauze gaan ze handjeklap doen om Ton Elias in de zetel te hijsen.
Dat geeft precies aan waarom het bedrijfsleven beter functioneert dan de overheid.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef danos het volgende:
[..]
Jezus wat een tijdverslindende onzin.
Hahahaha.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moeten ze wel een takelwagen laten komen.
Hierna, als er geen meerderheid is (zeer waarschijnlijk), dan gaan alleen de 2 met de meeste stemmen door. Als die gelijk eindigen in ronde 4, dan wordt het grabbelenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef Woods het volgende:
Zometeen valt Bosma af natuurlijk enzovoort
Krijgen de kamerleden misschien geld per stemming (in het EP iig wel)quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef GlennQuagmire het volgende:
De stemmen op Vermeij verneuken de derde stemronde
Waarom VNL niet naar Bosma?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dus de SGP is van Bosma naar Elias gegaan. Bontes van Klaveren naar van Toorenburg.
In de vorige ronde waren er 3 ongeldige stemmen, nu nog maar 1. Ik vermoed dat Bontes / Van Klaveren nu wél hebben gestemd. Er is dus nog één andere dissident over.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dus de SGP is van Bosma naar Elias gegaan. Bontes van Klaveren naar van Toorenburg.
Klein denk ik.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de vorige ronde waren er 3 ongeldige stemmen, nu nog maar 1. Ik vermoed dat Bontes / Van Klaveren nu wél hebben gestemd. Er is dus nog één andere dissident over.
Ik vind het CDA in dit soort situaties erg onvoorspelbaar. In het CDA zitten ook veel landverraders.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef opperkleurder het volgende:
Elias wint. PVV en CDA gaan voor Elias en nooit voor Arib.
Elias 100%quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Jongens op wie gaat het CDA stemmen denken jullie in de magische vierde ronde?
Elias.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Bontes vindt alle kandidaten ongeschiktquote:
Nee, de derde ronde is met alle officiële kandidaten indien er in ronde 2 op alle officiële plus ook nog onofficiële kandidaten is gestemd (Vermeij in dit geval).quote:
hij wilde Van der Laan op de vingers tikken als ik het goed gevolgd heb (meerdere kinderen in huis toen) en dat leek me niet direct een taak voor een kamervoorzitter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:22 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewon een goede speech van een begenadigd orator.
Er zijn wel meer partijen dan PVV en CDA.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef opperkleurder het volgende:
Elias wint. PVV en CDA gaan voor Elias en nooit voor Arib.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Begrijp ook niet wat er in godsnaam leuk aan is om dit te kijken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:28 schreef Woods het volgende:
Fuck dit ik krijg wel een melding wie het geworden is
Waarom kijken mensen Idols?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:30 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Begrijp ook niet wat er in godsnaam leuk aan is om dit te kijken.
Maar die zijn te klein. Iedereen die nu op van Toorenburg (CDA+D66) en Bosma (PVV) stemt gaan voor Elias denk ik. Zelfs al zou D66 voor Arib gaan haalt Arib het niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen dan PVV en CDA.
Omdat ze houden van mooi gezang. Vermoed ik.quote:
Gaat de PVV niet gewoon #boycotten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar die zijn te klein. Iedereen die nu op van Toorenburg (CDA+D66) en Bosma (PVV) stemt gaan voor Elias denk ik. Zelfs al zou D66 voor Arib gaan haalt Arib het niet.
Dan helpen ze Arib. Lijkt me niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gaat de PVV niet gewoon #boycotten?
Lijkt me dat zij er wel alles aan willen doen om Arib een hak te zetten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou ik keek Idols omdat ik Jim graag had zien winnen. Hetzelfde gevoel heb ik nu met Ton Elias.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Omdat ze houden van mooi gezang. Vermoed ik.
Hey Oppermans waarom eigenlijk CDA voor Elias?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dan helpen ze Arib. Lijkt me niet.
Nee, want ongeldige stemmen tellen niet mee voor de meerderheid. Dus als ze Arib niet willen hebben moeten ze Elias stemmen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Johquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben er eindelijk achter wie het afwezige kamerlid is. Niemand minder dan Jesse Klaver.
Jaquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef rubbereend het volgende:
Vierde en laatste ronde is toch met de twee kandidaten met de meeste stemmen?
Die moest naar bed.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben er eindelijk achter wie het afwezige kamerlid is. Niemand minder dan Jesse Klaver.
Daar ben je wel snel achtergekomen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Gezondheidquote:
Die is vader geworden. Jesse, als je mee leest, van harte!quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Bel de wouten, bel de wouten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Hebben ze voor de toekomst meer aan. PVDA is toch op sterven na dood.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hey Oppermans waarom eigenlijk CDA voor Elias?
Dat is hier al meermaals voorbij gekomen. Net vader geworden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij mee leest. Maar toch van harte Jesse!quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Die is vader geworden. Jesse, als je mee leest, van harte!
quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef rubbereend het volgende:
Vierde en laatste ronde is toch met de twee kandidaten met de meeste stemmen?
Stel dat Vermeij 20+ stemmen had gehaald terwijl ze geen kandidate is. Dat had anderen kunnen doen besluiten ook op haar te stemmen. Daar wordt nog ruimte voor gegeven in ronde 2.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef NY_Giant het volgende:
Waarom veranderde er niets in het proces na de eerste ronde? Bij de tweede ronde hadden ze toch al net zo goed verder kunnen gaan met de vier die zich daadwerkelijk kandidaat hadden gesteld?
Dit termijn is tot de volgende kabinetsverkiezingen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:33 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hebben ze voor de toekomst meer aan. PVDA is toch op sterven na dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |