Helaas stelt Den Haag al jaren de polieke kleur voorop. Kundigheid is een distant second.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stemmen op voorzitterskwaliteit ipv politieke kleur
Rond de 30 dacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar moeten ze anders op gestemd hebben dan? Het is me even ontgaan hoeveel stemmen Van Toorenburg had.
Ach, het zijn enkel de PVV'ers die zich geschoffeerd voelen. Maar die snappen de werking van het parlement toch al matig over het algemeenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef Intellectueel het volgende:
Al die mensen hier die zich druk maken over een volstrekt symbolische functie als die van kamervoorzitter.
Het was ook wel een gewaagde suggestie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Monolith het volgende:
Partijpolitiek gestemd dus. Ik kom even mijn gelijk halen.
Ja dat kan natuurlijk niet. Ik moet bekennen dat ik licht aangeschoten ben, dus ik heb wel jouw duiding nodig Elfjequote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar moeten ze anders op gestemd hebben dan? Het is me even ontgaan hoeveel stemmen Van Toorenburg had.
Dat is flauwekul. Zeg dan gewoon niets.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het zijn enkel de PVV'ers die zich geschoffeerd voelen. Maar die snappen de werking van het parlement toch al matig over het algemeen
Mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Monolith het volgende:
Partijpolitiek gestemd dus. Ik kom even mijn gelijk halen.
30quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
30 torenburgquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk niet. Ik moet bekennen dat ik licht aangeschoten ben, dus ik heb wel jouw duiding nodig Elfje
Niet in mijn naam.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef Confetti het volgende:
Op dit soort momenten vraag je je toch in godsnaam af hoe we zo gek zijn geweest de PvdA 38 zetels te gunnen
Strategisch stemgenot.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef Confetti het volgende:
Op dit soort momenten vraag je je toch in godsnaam af hoe we zo gek zijn geweest de PvdA 38 zetels te gunnen
Neu, maar wat van die typetjes die nooit de politiek volgen claimden allerlei snode plannetjes.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het was ook wel een gewaagde suggestie.
Als er geen sprake was van politisering dan was Bosma het geworden. Prima verhaal en veel ervaring.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mogelijk.
Zou een droevige constatering zijn. Politisering van het kamervoorzitterschap
PVV'er met mastertitel bestuurskunde hier. Maar ik zal dan wel buiten jouw 'algemeen' vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het zijn enkel de PVV'ers die zich geschoffeerd voelen. Maar die snappen de werking van het parlement toch al matig over het algemeen
Kun jij er niet gaan zitten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:44 schreef Mani89 het volgende:
Waarom kiezen ze een vrouw na het vorige debacle? Ik vind dat een man weer een kans moet krijgen.
Volgende verkiezingen stemmen wij gewoon op Pieter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Strategisch stemgenot.
Op PvdA omdat je PVV haat
Op VVD omdat je links haat
Het komt in deze reeks in elk deel zeer vaak voor. Dan weten ze in elk geval goed te doen alsof.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is flauwekul. Zeg dan gewoon niets.
Er is geen exotische, lichtgetinte homofiele man beschikbaar. Sorry.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:44 schreef Mani89 het volgende:
Waarom kiezen ze een vrouw na het vorige debacle? Ik vind dat een man weer een kans moet krijgen.
Dat is totaal niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
want een parlement mag haar eigen voorzitter niet kiezen?
Of Piratenpartij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Volgende verkiezingen stemmen wij gewoon op Pieter.
De meeste politici hebben die lachwekkende links rechts obsessie niet zo. Daarbij is dit vooral een ceremoniële functie. Zo spannend is het allemaal niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:44 schreef Confetti het volgende:
PVV naar Elias?
CDA naar Elias?
Nu moet rechts eens gaan samenwerken.
Dat was toen de vorige voorzitter werd verkozen bepaald niet anders.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mogelijk.
Zou een droevige constatering zijn. Politisering van het kamervoorzitterschap
Daar ging de kans van Tofik Dibi.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen exotische, lichtgetinte homofiele man beschikbaar. Sorry.
Nou ja, van Toorenburg lijkt me niet beter dan #teamTonquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De twee slechtste kandidaten hebben de meeste stemmen.
Er worden geen anti-CDA, anti-PvdA en anti-VVD stemmen utigebracht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het komt in deze reeks in elk deel zeer vaak voor. Dan weten ze in elk geval goed te doen alsof.
2e ronde werkt hetzelfde als de 1e vgm, dus nee. Arib is sowieso wel door dus verder steunen ze wss hun eigen kandidaat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:44 schreef Confetti het volgende:
PVV naar Elias?
CDA naar Elias?
Nu moet rechts eens gaan samenwerken.
Dan zou ik elke vergadering openen met "NEPPARLEMENT!". En dan maar kijken hoelang ik het uit houd.quote:
Tonnetje Rondquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, van Toorenburg lijkt me niet beter dan #teamTon
Klaverquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen exotische, lichtgetinte homofiele man beschikbaar. Sorry.
Nee, ik wil geen verloren stem.quote:
Dat post ik netquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:47 schreef Elfletterig het volgende:
Eerste stemmingsronde: 146 geldige stemmen:
2 Vermeij, 16 Bosma, 40 Elias, 30 Van Toorenburg en 58 Arib
Overigens is het opvallend dat er naast Bontes en Van Klaveren kennelijk nog een ongeldige stem is uitgebracht.
Elias 40 = voltallige VVD-fractie.
Bosma = PVV (12) + wellicht Van Vliet, wellicht Houwers, wellicht Krol, wellicht SGP
Samenstelling Tweede Kamer:
VVD 40, PvdA 36, SP 15, CDA 13, PVV 12, D66 12
CU 5, GroenLinks 4, SGP 3, PvdD 2, 50 PLUS 1, Kuzu/Öztürk 2, Bontes/Van Klaveren 2
Houwers 1, Klein 1, Van Vliet 1
Interesseert mij geen reet. Ik wil Pieter in het torentje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan is er geen toekomst meer voor een andere partij volgens jouw redenering.
Stond Piet op de lijst?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:47 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Dat stemde ik de vorige keer. Veel aan gehad.
twitter:jeroenpauw twitterde op woensdag 13-01-2016 om 19:47:00Voor wie klaagt dat Bosma 't niet wordt vanwege zijn (PVV) afkomst. Dat is de corebusiness van zijn partij; beoordelen op afkomst (Arib e.a) reageer retweet
Pieter Derks?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Interesseert mij geen reet. Ik wil Pieter in het torentje.
Ja ik ook, en alleen omdat ik vond dat Ancilla van die lekkere tetten had.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:47 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Dat stemde ik de vorige keer. Veel aan gehad.
Omtzigt is net zo pro-multicul en EU als de rest. Daar zijn alle problemen begonnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Interesseert mij geen reet. Ik wil Pieter in het torentje.
Jeroen drops the gauntlet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
twitter:jeroenpauw twitterde op woensdag 13-01-2016 om 19:47:00Voor wie klaagt dat Bosma 't niet wordt vanwege zijn (PVV) afkomst. Dat is de corebusiness van zijn partij; beoordelen op afkomst (Arib e.a) reageer retweet
Pauwquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
Die is te autistischquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Dan stemmen we massaal op Pieter Omtzigt.
Omdat een Marokkaan ons parlement gaat voorzitten, een dieptepunt sinds de bezetting door de Duitsers.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Intellectueel het volgende:
Kan iemand me uitleggen waar al die emoties in dit topic vandaan komen? Waarom is de verkiezing van een kamervoorzitter zo'n big issue opeens?
Allemaal deskundigen, uiteraard.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Intellectueel het volgende:
Kan iemand me uitleggen waar al die emoties in dit topic vandaan komen? Waarom is de verkiezing van een kamervoorzitter zo'n big issue opeens?
Net als Arib die juist wel gekozen wordt vanwege haar afkomst. Wat een show.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
Omdat ik verder niks anders te doen heb deze avond.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Intellectueel het volgende:
Mensen zoals Edith Schippers?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neu, maar wat van die typetjes die nooit de politiek volgen claimden allerlei snode plannetjes.
core businessquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
En schijnbaar dus evengoed de core business van de meeste andere politici.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
Jij-bak.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
Oh jij weet de reden van al die Kamerleden die op haar stemmen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net als Arib die juist wel gekozen wordt vanwege haar afkomst. Wat een show.
Omdat Bosma meedoet en omdat links=slecht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Intellectueel het volgende:
Wij zitten op 1 lijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan stem ik op Elbert Dijkgraaf.
Whehe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:48 schreef Szura het volgende:
Neu de kleutertjes die helemaal hyper werden van Bosma.quote:
Wat gaan we dan doen met Jeroen Pauw?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Linkse hufter. Ik hoop dat ik het tribunaal voor dat volk nog mag meemaken.
Die stotterende, achterbakse, medewerkerverslindende trut wordt het in ieder geval zeker niet vanwege haar kwaliteiten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh jij weet de reden van al die Kamerleden die op haar stemmen?
Maar jij weet ook niet de reden waarom mensen niet op een ander persoon stemmen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh jij weet de reden van al die Kamerleden die op haar stemmen?
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat een Marokkaan ons parlement gaat voorzitten, een dieptepunt sinds de bezetting door de Duitsers.
Probeer het een beetje beschaafd te houden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Linkse hufter. Ik hoop dat ik het tribunaal voor dat volk nog mag meemaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |